PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog maar eens Hirsi Ali



Marsipulami
10-10-05, 14:01
„Verbied radicale elementen islam”


Geplaatst op 10/10 '05 om 14:15u
Door Theo Borgermans (Bron: Reformatorisch Dagblad)


DEN HAAG (RKnieuws.net) - Het kabinet moet de onderdelen van de zuivere islam die in strijd zijn met onze rechtsorde, verbieden. De islamdoctrine is niet te verenigen met de democratie.



Dat stelt VVD-kamerlid Hirsi Ali. Tijdens een kamerdebat over religieus radicalisme constateerde ze maandagochtend dat de meeste politici liever over radicalisering in het algemeen praten dan over de zuivere islam in Nederland. Volgens haar is de islam de enige religie die niet het recht erkent afvallig te worden. Ze ziet de zuivere islam als een vorm van religieus radicalisme. Daarbij wees ze erop dat de islam aanhangers ertoe oproept gewelddadige acties te ondernemen tegen ongelovigen, afvalligen en homoseksuelen.

In het debat stond een tweetal nota’s van het kabinet -over religieus radicalisme en het weerbaar maken van jongeren- centraal. Hirsi Ali wees op de snelle toename van de moslimgroepering in Nederland en wierp het kabinet voor de voeten dat het geen woord wijdt aan deze ontwikkeling. In plaats daarvan houdt het voorzieningen die de toename van het aantal moslims bevorderen, zoals de kinderbijslag, in stand.

In de nota’s bepleit het kabinet dat bekende allochtone Nederlanders jongeren gaan waarschuwen voor de gevaren van islamitisch radicalisme. Ook moeten op jongerenconferenties bekende Nederlanders de allochtone jeugd alternatieven aanreiken voor het extremisme.

CDA’er Van de Camp stelde vast dat er onder moslims weinig echte bereidheid is een dialoog aan te gaan. „Marokkaanse doctorandussen willen wel, maar of de mensen in de wijken dat ook willen, betwijfel ik.”

Dolle Fatima
10-10-05, 14:07
Geplaatst door Marsipulami
„Verbied radicale elementen islam”


In plaats daarvan houdt het voorzieningen die de toename van het aantal moslims bevorderen, zoals de kinderbijslag, in stand.



Ja ja dat fokt maar door en fokt maar door..... Nog even en ze komt met een voorstel voor genocide.............

Marsipulami
10-10-05, 14:08
Geplaatst door Marsipulami
„Verbied radicale elementen islam”


Volgens haar is de islam de enige religie die niet het recht erkent afvallig te worden.

Wat wil ze nu ? Dat coca cola een reclamecampagne start die verkondigt dat pepsi cola lekkerder is ?

waterfiets
10-10-05, 14:24
Geplaatst door Marsipulami
In plaats daarvan houdt het voorzieningen die de toename van het aantal moslims bevorderen, zoals de kinderbijslag, in stand.


Hier overschrijdt ze toch echt bepaalde grenzen. Over extremisme gesproken ! Dit soort uitspraken is ronduit beledigend.

Tomas
10-10-05, 14:28
En haar woordkeuze "de zuivere islam" is ook heel suggestief en wat dat betreft dus errug fout. Dit gaat echt veel te ver.

mark61
10-10-05, 18:17
Rijp voor het rusthuis.

assassijn
10-10-05, 20:21
Geplaatst door Marsipulami
„Verbied radicale elementen islam”


DEN HAAG (RKnieuws.net) - Het kabinet moet de onderdelen van de zuivere islam die in strijd zijn met onze rechtsorde, verbieden.



Ze ziet de zuivere islam als een vorm van religieus radicalisme. Daarbij wees ze erop dat de islam aanhangers ertoe oproept gewelddadige acties te ondernemen tegen ongelovigen, afvalligen en homoseksuelen.





:boogie: Ik durf te wedden dat er binnenkort een nieuw boek uitkomt.

~Panthera~
10-10-05, 20:23
Geplaatst door assassijn
:boogie: Ik durf te wedden dat er binnenkort een nieuw boek uitkomt.


Betaald door ons belastinggeld. :moe:

Mohajir
10-10-05, 20:55
Geplaatst door Tomas
En haar woordkeuze "de zuivere islam" is ook heel suggestief en wat dat betreft dus errug fout. Dit gaat echt veel te ver. hoe bedoel je suggestief, volgens mij is nix suggestiefs bij. Ze bedoelt gewoon de islam. daarbij aantekenende dat idere moslim zijn islam zuiver beschouwd.

Rourchid
10-10-05, 21:10
Geplaatst door Marsipulami

CDA’er Van de Camp stelde vast dat er onder moslims weinig echte bereidheid is een dialoog aan te gaan. „Marokkaanse doctorandussen willen wel, maar of de mensen in de wijken dat ook willen, betwijfel ik.”


Of autochtone doctorandussen wel een innig contact hebben met mensen in de wijken valt eveneens te betwijfelen.

Tomas
10-10-05, 21:16
Geplaatst door Mohajir
hoe bedoel je suggestief, volgens mij is nix suggestiefs bij. Ze bedoelt gewoon de islam. daarbij aantekenende dat idere moslim zijn islam zuiver beschouwd.

Nou da's het suggestieve. Wat jij eruit haalt is weer wat anders dan dat ik iemand anders er uit zou kunnen halen. Ze zegt in ieder geval niet "De Islam". Het lijkt dat ze de extremistisch fundamentalistische variant bedoelt. De "Herken de vallende homo", "Vlieg 'm er in", of "Zoek de jood achter de boom" moslim. Zegmaar. Maar door het bijvoegelijknaamwoord "Zuiver" te gebruiken kan je er eigenlijk alle kanten mee op. Ook de kant die jij zegt. En dat maakt haar motieven verdacht om nou net dat woord te gebruiken.

Marsipulami
10-10-05, 22:31
Geplaatst door Joacim
Of autochtone doctorandussen wel een innig contact hebben met mensen in de wijken valt eveneens te betwijfelen.

Ik denk toch dat de -vaker gehoorde- kritiek, met name dat moslims weinig belangstelling hebben voor andermans of -vrouws levensbeschouwing wel klopt. Anderzijds vind ik wel dat de meeste moslims op een heel respectabele manier met andersdenkenden omgaan, in de zin dat ze meestal niet opdringerig zijn en helemaal niet de irritante bekeringsdrift hebben die je bijvoorbeeld wel bij atheïsten en evangelicale christenen kan vaststellen. Moslims vragen meestal enkel de vrijheid om hun eigen overtuiging te volgen en voor de rest met rust gelaten te worden. Verder kan je je afvragen of het feit dat autochtone doctorandussen weinig innige banden hebben met mensen uit de wijken enkel te wijten is aan die autochtone doctorandussen.

Poesjkin
11-10-05, 00:28
Volgens mij is het probleem met Hirsi Ali dat zij radicaal anti-godsdienst is. Ze was ook al tegen de passage in de troonrede waarin Majesteit wenst dat Gods zegen op het werk van de Kamerleden rust.

Als christen kan ik me ook heel erg druk maken over wat tante Ali de hele tijd aan het kakelen is. Soms denk ik dan: "hadden ze niet beter haar mond dicht kunnen naaien?"

Hirsi Ali mag natuurlijk ook haar mening uiten, maar ik denk dat het aan ons, christenen en moslims, is, om ons geloof te verdedigen tegen haar in mijn ogen atheïstisch-fundamentalistisch gezeik. Ik ben het stilaan zat steeds in het verdomhoekje te worden geplaatst - en ik kan me heel goed voorstellen dat moslims in Nederlands dat nog veel zatter zijn.

Ozer
11-10-05, 00:30
Hoe zit het trouwens met het bekeren van de islam tot een andere religie? Dien je dan echt te worden gedood?

De ene zegt van wel, de ander weer niet. :loog:

Marsipulami
11-10-05, 01:04
Geplaatst door Ozer
Hoe zit het trouwens met het bekeren van de islam tot een andere religie? Dien je dan echt te worden gedood?

De ene zegt van wel, de ander weer niet. :loog:

Volgens mij is de kern van de boodschap van dit -al dan niet bestaande- islamitische gebod dat iedereen die zijn gezond verstand niet wil gebruiken gedoood moet worden. Dat sluit dan weer aan bij het christelijke gebod dat ieder mens geroepen is om zijn/haar verstand, hart en geweten in vrijheid te volgen.

Amenzu
11-10-05, 01:34
Geplaatst door waterfiets
Hier overschrijdt ze toch echt bepaalde grenzen. Over extremisme gesproken ! Dit soort uitspraken is ronduit beledigend.

Als je dit soort dingen zegt dan word je groot en intellectueel in dit land. Zij is niet de enige en zal ook niet de laatste zijn. het begon met Pim.

tr_imparator
11-10-05, 03:41
Geplaatst door Marsipulami
„Verbied radicale elementen islam”

Het kabinet moet de onderdelen van de zuivere islam die in strijd zijn met onze rechtsorde, verbieden. De islamdoctrine is niet te verenigen met de democratie.




ik vind het best..ik denk dat ik niks doe dat in strijd is met de democratie of rechtsorde, geen een moslim die ik ken eigenlijk.

aan wat moet ik denken? en is het zinvol? die klitloze baviaan roept alleen maar onzin.

Poesjkin
11-10-05, 09:18
Is het eigenlijk nog wel leuk om in Nederland te wonen?

tr_imparator
11-10-05, 09:32
Geplaatst door Poesjkin
Is het eigenlijk nog wel leuk om in Nederland te wonen?


I am sterdam.


:D

Poesjkin
11-10-05, 09:39
De poel des verderfs der Nederlanden...

tr_imparator
11-10-05, 09:42
Geplaatst door Poesjkin
De poel des verderfs der Nederlanden...


hey niet zo hopeloos doen..carpe diem :D

Het_Is_Lent
11-10-05, 12:27
Ook moeten op jongerenconferenties bekende Nederlanders de allochtone jeugd alternatieven aanreiken voor het extremisme

Ja hoor, Ali B en B. Laden inspireren dezelfde mensen.

L@vita

Poesjkin
11-10-05, 15:07
Geplaatst door tr_imparator
hey niet zo hopeloos doen..carpe diem :D

Ik kom uit de goede oude protestantse traditie hè ;)

Memento mori!

Rabi'ah.
11-10-05, 15:15
Geplaatst door tr_imparator
die klitloze baviaan

:moe:

~Panthera~
11-10-05, 15:18
Geplaatst door Rabi'ah.
:moe:

Kijk, dit woord is dus volkomen shit, gelijk heb je, maar "geitenneukers" moest toch ook "normaal" kunnen ? :verward:

Dat vind ik er dus in het grote geheel niet aan kloppen.

Rabi'ah.
11-10-05, 15:28
Geplaatst door ~Panthera~
Kijk, dit woord is dus volkomen shit, gelijk heb je, maar "geitenneukers" moest toch ook "normaal" kunnen ? :verward:

Dat vind ik er dus in het grote geheel niet aan kloppen.

Manieren zijn uit, racisme en seksisme zijn in. :moe:

~Panthera~
11-10-05, 15:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Manieren zijn uit, racisme en seksisme zijn in. :moe:


Yep. :moe:

tr_imparator
11-10-05, 15:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Manieren zijn uit, racisme en seksisme zijn in. :moe:


okey.. een geinfibuleerde baviaan dan.

~Panthera~
11-10-05, 15:48
Geplaatst door tr_imparator
okey.. een geinfibuleerde baviaan dan.


:zweep:

Poesjkin
11-10-05, 21:44
Ik hoop dat Van Gogh reïncarneert als geit in Iran...