PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD wil partners zoeken voor minima



Couscousje
12-10-05, 14:21
VVD wil partners zoeken voor minima
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 12 oktober 2005 @ 13:10

De VVD in Enschede wil dat de gemeente relatiebemiddeling gaat inzetten om armoede onder alleenstaande uitkeringstrekkers een halt toe te roepen. Dat stelt de partij in een concept-programma voor de verkiezingen van volgend jaar. Door een bijstandsgerechtigde aan een rijke partner te helpen zou zelfs de uitkering kunnen worden stopgezet.

"Veel mensen komen in de bijstand door een verbroken relatie. Door deze alleenstaanden aan een nieuwe partner te helpen, kan de financiële situatie aanmerkelijk verbeteren en de uitkering worden ingetrokken", verklaart fractievoorzitter Jeroen Hatenboer. Behalve het zoeken naar een partner voor alleenstaanden zou de gemeente ook moeten bemiddelen bij minimagezinnen die uit elkaar dreigen te vallen.

De besparing die uitvoering van het plan op bijstandsuitgaven oplevert stellen de liberalen boven eventuele inbreuk op privacy. "We moeten oppassen dat we niet betuttelend bezig zijn, anderzijds ligt de uitvoering van de bijstand wel bij de gemeenten en kost dit veel geld", aldus Hatenboer. Het is overigens niet de bedoeling dat mensen worden gedwongen mee te werken aan de bemiddeling.

Cc

Het_Is_Lent
12-10-05, 14:26
Een rijke partner ook nog eens :hihi:.

L@vita

Couscousje
12-10-05, 14:33
Geplaatst door Het_Is_Lent
Een rijke partner ook nog eens :hihi:.

L@vita

De VVD hosselt die suggadaddies!

Cc

Bofko
12-10-05, 14:41
:lol: Nog een stap verder en het uitzoeken van een goede partner wordt door de politiek uitbesteed aan de ouders. Want dat is goekoper namelijk.

~Panthera~
12-10-05, 14:41
Echt, compleet gestoord de VVD. :moe:

delirious
12-10-05, 14:44
Geplaatst door Bofko
:lol: Nog een stap verder en het uitzoeken van een goede partner wordt door de politiek uitbesteed aan de ouders. Want dat is goekoper namelijk.

Uithuwelijken?

Het_Is_Lent
12-10-05, 14:47
Geplaatst door delirious
Uithuwelijken?

Let op!


Het is overigens niet de bedoeling dat mensen worden gedwongen mee te werken aan de bemiddeling.

Hoogstens een inkorting op de uitkering.

L@vita

Zwarte Schaap
12-10-05, 16:28
Waar kan ik me inschrijven? :Iluvu:

Bofko
12-10-05, 16:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar kan ik me inschrijven? :Iluvu: :haha:

Karin.N
12-10-05, 21:28
En dan verwachten ze nog dat je de politiek serieus neemt :schok:

Joesoef
12-10-05, 21:44
En die liberalen hoeven dan zometeen ook minder aftetrekken.

Juliette
12-10-05, 21:58
Minima? Is dat het kleine zusje van Maxima? :roker:

Juliette
12-10-05, 22:22
Geplaatst door Juliette
Minima? Is dat het kleine zusje van Maxima? :roker:

Ik zal er dan maar zelf mee lachen zekerst? :lol: :moe: :hihi:

Poesjkin
12-10-05, 23:44
Stel: je bent een bijstandsmoeder, je hebt twee kinderen en het is allemaal kommer en kwel. En dan wordt je gekoppeld aan de vrijgezelle minister REMKES van BZK...

Pure geestelijke mishandeling!

~Panthera~
13-10-05, 01:19
Geplaatst door Poesjkin
Stel: je bent een bijstandsmoeder, je hebt twee kinderen en het is allemaal kommer en kwel. En dan wordt je gekoppeld aan de vrijgezelle minister REMKES van BZK...

Pure geestelijke mishandeling!


:lol: :fplet:

Oeroeboeroe
13-10-05, 02:43
:verrassin We kunnen er wel om lachen, maar 1 op de 4 a 6 Nederlanders stemt dus op deze idioten.

Soldim
13-10-05, 04:14
Geplaatst door Oeroeboeroe
:verrassin We kunnen er wel om lachen, maar 1 op de 4 a 6 Nederlanders stemt dus op deze idioten.

't Is iets beter gesteld op dit moment, 'k geloof dat ze momenteel al blij mogen zijn met 1 op de acht. (Hmm, en dat van die 70% die stemt, das dus eigenlijk 1 op de 11....)

Zwarte Schaap
17-10-05, 17:00
Gratis string voor bijstandsmoeders

Door EDDY VAN DER LEY

ENSCHEDE - Met het uitdelen van gratis strings op de markt probeert de Stadspartij Enschede bijstandsmoeders aan de man te helpen.

(Foto censored by ZS)
Foto Wehkamp

Het initiatief is een ’ludieke’ reactie op plannen van de plaatselijke VVD-fractie, om bijstandsvrouwen door de gemeente aan een man te laten koppelen, zodat ze niet meer afhankelijk zijn van een uitkering.

Raadsleden Ferdi Lammerink, van beroep marktkoopman, en Hans Höfte van de Stadspartij willen het voorstel van de VVD met hun actie in het belachelijke trekken. ,,Omdat het een discriminerend en vrouwonvriendelijk plan is.’’ Zij delen de strings vandaag uit op de warenmarkt in Enschede.

Ook in de VVD-fractie is beroering ontstaan over het voorstel, dat moet worden opgenomen in het programma voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2006. Raadslid Cisca van der Aa dreigt met opstappen, als het plan niet in de prullenbak verdwijnt. ,,Want ik wil niet bij een club horen die dit soort vernederende, principieel verwerpelijke ideeën de wereld in helpt.’’

De VVD in Enschede neemt volgende week op de ledenvergadering een beslissing over het plan.


Bron: AD/RD 17/10/05

Olive Yao
17-10-05, 21:06
Krijgen ze bij de sollicitatieplicht nou ook de contactadvertentieplicht?

barneveld
17-10-05, 21:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar kan ik me inschrijven? :Iluvu:

je kan bij Zalm inschrijven. de inschrijf kosten zijn 32.45 euro
:p

Mark
17-10-05, 21:15
Mogen mensen met 3 maal modaal inkomen straks kiezen uit een rijtje bijstandsbabes in bikini? :)

Olive Yao
17-10-05, 21:32
Geplaatst door Mark
Mogen mensen met 3 maal modaal inkomen straks kiezen uit een rijtje bijstandsbabes in bikini? :)
Ze hoeven niet te kiezen: de volgende stap is legalisering van polygamie.
Bijstandsharem.

Zwarte Schaap
17-10-05, 22:39
Geplaatst door Olive Yao
Ze hoeven niet te kiezen: de volgende stap is legalisering van polygamie.
Bijstandsharem.

Je loopt achter !


Echtpaar ‘trouwt’ vriendin

ROOSENDAAL - Een Roosendaals echtpaar heeft vrijdag bij de notaris een samenlevingscontract getekend met hun gezamenlijke vriendin.

Dit meldt de krant BN/De Stem.

Het is voor het eerst dat een dergelijk contract met drie partijen in Nederland wordt afgesloten. De Nederlandse wet verbiedt veelwijverij, maar een samenlevingscontract tussen een man en twee vrouwen mag wel.

SGP-kamerlid Van der Staaij heeft vrijdag over de kwestie schriftelijke vragen gesteld aan minister Donner van Justitie. „Er is kennelijk sprake van een gat in de wet”, aldus Van der Staaij vrijdagmorgen. Hij wil van Donner weten wat hij daar aan denkt te doen. „Dit zou een eerste stap op weg naar de invoering van polygamie in Nederland kunnen zijn.”

De man en de twee vrouwen, die al geruime tijd met elkaar samenwonen, zouden volgens eigen zeggen hun relatie graag een officieel tintje willen geven. De gang naar het notariskantoor, waar ook ringen werden uitgewisseld, werd dan ook in trouwkleding gemaakt.

Bron: Reformatorisch Dagblad 23/09/05


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2285463#post2285463


ROOSENDAAL - Een ’trio-huwelijk’ in Roosendaal. Victor de Bruijn ’trouwde’ vrijdag met zijn twee bruiden Mirjam en Bianca.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00006/bigamie_6232h.jpg
Mirjam en Bianca kussen hun echtgenoot Victor. Foto WFA

Volgens de wet kan het niet, maar voor het drietal voelt het als een echt huwelijk. Ze tekenden een samenlevingscontract bij de notaris. De bruidegom in kostuum, zijn twee vrouwen in bruidsjurk. De trouwringen in de aanslag. Notaris Lugtenberg uit Roosendaal had zo zijn bedenkingen, maar liet Victor de Bruijn (46), zijn vrouw Bianca de Bruijn (31) en hun gemeenschappelijke vriendin Mirjam Geven (35) gisteren toch het samenlevingscontract tekenen.

,,Voor ons gevoel trouwen we,’’ zei Victor na het bijzondere moment. ,,Ik hou van Bianca én van Mirjam. Dit is ons toevallig overkomen.’’

Familie en vrienden, uitgenodigd voor het etentje bij de Griek en de gezellige avond thuis, deelden in de feestvreugde. Maar niet iedereen stond te springen bij het besluit van het trio om de verbintenis te bezegelen met een samenlevingscontract.

Zo stelde het SGP-Kamerlid Van der Staaij vragen aan minister Donner (Justitie). de stap van de drie een sluiproute op weg naar polygamie, ofwel veelwijverij. ,,Als een man bij notariële acte met twee vrouwen samenwoont, met wie woont hij dan samen volgens de wet?’’ vraagt Van der Staaij zich af. De SGP’er verzoekt de minister het contract alsnog te ontbinden.

,,Dit is de grootste flauwekul die ik gehoord heb,’’ reageert De Bruijn. ,,Voor de wet kunnen we niet trouwen. Alleen in Marokko, maar dat wordt niet in Nederland geaccepteerd. Toch wilden we iets officieels en hoe we dat persoonlijk beleven ligt aan onszelf. Studenten die samenwonen kunnen ook een contract opstellen.’’

Victor de Bruijn en zijn vrouw leerden de gescheiden Mirjam Geven uit Middelburg 2,5 jaar geleden kennen via een chatbox op internet. Twee maanden later trok ze bij het stel in. Het trio kocht een groot bed en is sindsdien onafscheidelijk.

,,We horen gewoon bij elkaar en het is niet alleen voor de seks,’’ zegt Victor. ,,Jaloezie speelt geen rol, want Bianca en Mirjam zijn biseksueel. Met twee heterovrouwen was het moeilijker geweest.’’

Zelf zien ze dus het samenlevingscontract als een huwelijk. Notais Lugtenberg twijfelde of hij de drie als cliënt wilde aannemen. ,,Ik kan weigeren, maar ik vond geen zwaarwegende redenen.’’

Victor en zijn twee vrouwen zijn blij dat ze de stap hebben gezet. ,,Het is voor ons belangrijk en wat anderen er van vinden maakt ons niet uit.’’

Bron: AD/RD