PDA

Bekijk Volledige Versie : Spermadonor moet alimentatie betalen



Joesoef
13-10-05, 05:11
Spermadonor moet alimentatie betalen
STOCKHOLM - Een 39-jarige Zweed die als spermadonor een lesbisch stel hielp hun kinderwens te vervullen, moet voortaan alimentatie betalen voor de drie kinderen die daaruit zijn voortgekomen. Dat heeft het Zweedse hooggerechtshof woensdag bepaald, aldus het persbureau TT.


De man trad begin jaren negentig op als spermadonor voor het paar. Tussen 1992 en 1996 werden drie zoons geboren. De Zweed zegt dat hij met de vrouwen heeft afgesproken dat hij niet betrokken zou zijn bij hun opvoeding, hoewel hij wel een document heeft getekend waarin hij erkent de biologische vader te zijn.

Vlak nadat hij die papieren had ondertekend, gingen de vrouwen uit elkaar. De biologische moeder eiste vervolgens dat de spermadonor alimentatie zou gaan betalen. Hij stapte naar de rechter maar verloor de zaak, ook in hoger beroep. Ook het hooggerechtshof oordeelde dat hij als de biologische vader moet meebetalen aan de opvoeding van zijn kinderen.

Mark
13-10-05, 05:52
Geplaatst door Joesoef
Spermadonor moet alimentatie betalen
STOCKHOLM - Een 39-jarige Zweed die als spermadonor een lesbisch stel hielp hun kinderwens te vervullen, moet voortaan alimentatie betalen voor de drie kinderen die daaruit zijn voortgekomen. Dat heeft het Zweedse hooggerechtshof woensdag bepaald, aldus het persbureau TT.


De man trad begin jaren negentig op als spermadonor voor het paar. Tussen 1992 en 1996 werden drie zoons geboren. De Zweed zegt dat hij met de vrouwen heeft afgesproken dat hij niet betrokken zou zijn bij hun opvoeding, hoewel hij wel een document heeft getekend waarin hij erkent de biologische vader te zijn.

Vlak nadat hij die papieren had ondertekend, gingen de vrouwen uit elkaar. De biologische moeder eiste vervolgens dat de spermadonor alimentatie zou gaan betalen. Hij stapte naar de rechter maar verloor de zaak, ook in hoger beroep. Ook het hooggerechtshof oordeelde dat hij als de biologische vader moet meebetalen aan de opvoeding van zijn kinderen.


hahaha domme rukker, je moet ook geen spermadonor worden... er kunnen tientallen kinderen uitkomen die je later weer met reality shows komen opzoeken voor de alimentatie :roker:

delirious
13-10-05, 07:45
Dat krijg je als je, je kwakkie in een Pot(je) spuit.

Cherry Bo
13-10-05, 07:47
Geplaatst door delirious
Dat krijg je als je, je kwakkie in een Pot(je) spuit.

:haha:

Couscousje
13-10-05, 08:55
Waarom noemen ze een pot een "dyke" oftewel een dijk?

Cc

Rabi'ah.
13-10-05, 09:01
Hmz, vreemd. Een spermadonor erkent zijn kinderen toch niet en staat dus toch ingeen enkele familierechtelijke betrekking tot hen? :confused:

MaRiaH
13-10-05, 09:05
Inderdaad vreemd..

maar ik vind het vooral oneerlijk van de moeder.
een deal is een deal..
laat ze die andere pot (haar ex) maar alimentatie laten betalen.

:vingers:

delirious
13-10-05, 09:12
Is de Pot nu via een reageerbuisje bevrucht, of is de stakker er overheen gekropen.:argwaan:

Volgens mij het eerste, anders zou het geen pot zijn.
Het staat er iig niet bij hoe.

MaRiaH
13-10-05, 09:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Hmz, vreemd. Een spermadonor erkent zijn kinderen toch niet en staat dus toch ingeen enkele familierechtelijke betrekking tot hen? :confused:

Tenzij.. (maar ik weet niet hoe dat in Zweden is) de moeder een DNA test heeft geeist en daarmee heeft aangetoond dat hij de biologische vader is, dan moet de man de kinderen erkennen en is betalingsplichting. Zo is het iig in Nederland.

Ws. hebben ze het onderhands geregeld en heeft de man geen documentatie die bewijst dat hij slechts donor was en afziet van alle rechten en plichten.

lullig voor hem

Bofko
13-10-05, 10:41
Is alimentatie aftrekbaar ?

Juliette
13-10-05, 10:47
Achterbakse vrouw zeg. :mad:

vlegeltje
13-10-05, 12:00
Geplaatst door Juliette
Achterbakse vrouw zeg. :mad:

Is dat nou een tautologie of een pleonasme?

Ik haal die dingen altijd door de war.

MaRiaH
13-10-05, 13:16
Geplaatst door Bofko
Is alimentatie aftrekbaar ?

Ja, valt onder persoonsgebonden kosten.

j.knoppers
13-10-05, 15:43
Quote:Hmz, vreemd. Een spermadonor erkent zijn kinderen toch niet en staat dus toch ingeen enkele familierechtelijke betrekking tot hen?


Hoi Rabi'ah,

Hij heeft volgens het bericht een document ondertekend, waarin hij erkent de biologische vader te zijn.
Een beetje dom misschien, maar dan zou je volgens het Nederlandse recht ook de pineut zijn.

Groet Rico

j.knoppers
13-10-05, 15:45
Geplaatst door Bofko
Is alimentatie aftrekbaar ?

Hoi Bofko,

Een wel heel leuke beeldspraak. :gniffel:

Groet Rico

j.knoppers
13-10-05, 15:54
Geplaatst door vlegeltje
Is dat nou een tautologie of een pleonasme?

Ik haal die dingen altijd door de war.

Hoi Vlegeltje,

Als je het echt serieus bedoelt, hieronder de uitleg:
Pleonasme: de jonge pup, de oude grijsaard, de jonge baby.
Tautologie: een herhaling van datgene wat je denkt: ik ben vrolijk en blij, ik ben droevig en verdrietig.

Groet Rico

j.knoppers
13-10-05, 16:33
Geplaatst door ibrahimmm
Natuurlijk is hij serieus, anders kom je niet met zulke gevatheden!

Wel eens een vrouw meegemaakt die geen serpent is?

Vrouwen komen van Venus (liefde), mannen komen van Mars (oorlog)...
Het is eerder zo:
Mannen komen van Mars en vrouwen van Pluto (doortraptheid en manipulatie, jaloezie, achterdocht en achterbaksheid)!
:boos:

Hoi,

Ik begin nu een beetje te begrijpen, waarom jij als geslacht, onzijdig invult.

Groet Rico