PDA

Bekijk Volledige Versie : Protest tegen Melilla-beleid Marokko blijkt 14 oktober... (Wat zei Ephimenco?!)



nl-x
13-10-05, 08:32
Marokkaanse organisaties veroordelen deportatie van Afrikaanse vluchtelingen in Marokko

http://www.krux.nl/uploadedImgs/NEWS/melilla_grenscontrole.jpg

Marokkaanse organisaties in Nederland veroordelen het beleid van de
Marokkaanse en de Spaanse overheid waarvan de afgelopen weken duizenden
Afrikaanse vluchtelingen het slachtoffer zijn geworden en dat inmiddels tot
14 doden heeft geleid. Om hun protest kracht bij te zetten organiseren zij
op vrijdag 14 oktober een picketline.

De betrokken Afrikanen probeerden de afgelopen weken de door Marokko
omsloten Spaanse enclaves Melilla en Ceuta binnen te dringen. Op Spaans
grondgebied hopen zij toegang te krijgen tot de Europese Unie. Artsen zonder
Grenzen (AzG) berichtte vorige week in de woestijn in het zuiden van Marokko
ruim vijfhonderd immigranten te hebben aangetroffen, die eerder in de buurt
van de Spaanse enclaves waren opgepakt. Volgens AzG waren de illegalen
volledig aan hun lot overgelaten.

De immigranten waren met bussen en vrachtwagens overgebracht naar een
woestijngebied aan de grens met Algerije, ongeveer 600 kilometer ten zuiden
van de Oost-Marokkaanse plaats Oujda. Volgens een Spaanse organisatie, SOS
Racismo, zijn zeker 2400 illegalen zo in de woestijn 'geparkeerd'. Een deel
daarvan betrof Afrikanen die juist door Spanje weer aan Marokko waren
uitgeleverd. Wij, Marokkaanse migranten schamen ons over het gebrek aan
respect voor de mensenrechten van de Marokkaanse overheid en ook over de
wijze waarop Marokko als grensbewaker van Fort Europa optreedt.

Wij veroordelen de inhumane behandeling van vluchtelingen en roepen de
Marokkaanse en Spaanse overheid op deze vluchtelingen op een menswaardige
wijze te behandelen. Wij roepen overheden en Non Gouvernementele
Organisaties op de handelswijze van Marokko en Spanje te veroordelen en zich
tot het uiterste in te spannen verbetering te brengen in de wijze waarop met
Afrikaanse vluchtelingen wordt omgegaan.

Wij organiseren bij wijze van protest a.s. vrijdag 14 oktober een picketline
voor de Marokkaanse ambassade (14:00 uur, Oranjestraat 9) en Spaanse
ambassade (15:00 uur, Lange Voorhout 50) in Den Haag.

Wij roepen iedereen op dit protest kracht bij te zetten door deel te nemen
aan de picketline. Namens de Marokkaanse organisaties uit het initiatief
"Genoeg is Genoeg". zie www.genoegisgenoeg.net

Abdou Menebhi.
Ephimenco vond het nodig om een hele kromme vergelijking te trekken over dat mensen die IN NEDERLAND onrecht wordt gedaan en daarover protesteren verplicht zouden zijn om over alle zaken over de hele wereld te moeten protesteren. Echter blijkt nu NB de door hem genoemde 'genoeg is gnoeg' een protest te organiseren tegen datgeen dat hij bij name noemde. Ephimenco... je bent maar weer eens door de mand gevallen als een ordinaire mocro-bashing LUTSER!

Wie gaat er trouwens bij zijn de 14de ?

Rabi'ah.
13-10-05, 08:40
Geplaatst door nl-x
Ephimenco vond het nodig om een hele kromme vergelijking te trekken over dat mensen die IN NEDERLAND onrecht wordt gedaan en daarover protesteren verplicht zouden zijn om over alle zaken over de hele wereld te moeten protesteren. Echter blijkt nu NB de door hem genoemde 'genoeg is gnoeg' een protest te organiseren tegen datgeen dat hij bij name noemde. Ephimenco... je bent maar weer eens door de mand gevallen als een ordinaire mocro-bashing LUTSER!

Wie gaat er trouwens bij zijn de 14de ?

Misschien dat ik ga, kzal ffkes kijken of ik er de tijd voor heb. Op zich vind ik het belangrijk genoeg om ervoor naar Den Haag te reizen.

nl-x
13-10-05, 08:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Misschien dat ik ga, kzal ffkes kijken of ik er de tijd voor heb. Op zich vind ik het belangrijk genoeg om ervoor naar Den Haag te reizen.
Tssk. Een beetje ONZE Marokkaanse overheid lopen bekritiseren, jij niet-Marokkaan... :hihi: ;)

Rabi'ah.
13-10-05, 08:47
Geplaatst door nl-x
Tssk. Een beetje ONZE Marokkaanse overheid lopen bekritiseren, jij niet-Marokkaan... :hihi: ;)

:haha:

Last van gebrek aan zelfkritiek, Marokkaantje? :duivels:

Falankinsi
13-10-05, 17:59
Geplaatst door nl-x
Tssk. Een beetje ONZE Marokkaanse overheid lopen bekritiseren, jij niet-Marokkaan... :hihi: ;)
[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi.
nl-x, jij wel marokkaan, ooit in die positie geweest. Jij hebt geluk manneke dat je in het nederlandje woont met alles erop en eraan.
Overigens heb je wel eens gehoord van vrije meningsuiting????
Als je het beleid zo goed vindt in Marokko waarom zoek je het dan daar niet.???
Natuurlijk kunnen wij hier geen tienduizenden mensen opnemen.
16 millioen is al tamelijk veel in dit eilandje.
Ik neem aan dat de journalisten een eerlijk verslag geven van de
toestanden die daar heersen.

Wide-O
13-10-05, 18:07
Iemand heeft het boekje "Ironie voor beginners" weer 's niet naar behoren gelezen :staart:

Falankinsi
13-10-05, 18:38
Geplaatst door Wide-O
Iemand heeft het boekje "Ironie voor beginners" weer 's niet naar behoren gelezen :staart:
[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi

Gevoelloos.

Amenzu
13-10-05, 18:56
Geplaatst door Wide-O
Iemand heeft het boekje "Ironie voor beginners" weer 's niet naar behoren gelezen :staart:


Dit hadden ze al eerder moeten doen.

Echter deze mensen heb ik nooit gezien bij ambassades. Als er demonstraties zijn tegen de schendignen van mensenrechten in van Marokkanen in Marokko.

Syphax
13-10-05, 19:18
Geplaatst door Amenzu
Dit hadden ze al eerder moeten doen.

Echter deze mensen heb ik nooit gezien bij ambassades. Als er demonstraties zijn tegen de schendignen van mensenrechten in van Marokkanen in Marokko.
Nu is het iets wat naar buiten is gekomen, dan voelen sommige organisaties zich wel verplicht om er afstand van te doen.
Ik weet niet wat erger is; het feit dat Marokkaanse organisaties van zich moeten laten horen om niet een nog slechtere naam te krijgen, of het feit dat die zogenaamde organisaties anders nooit van zich laten horen!!

Syphax
13-10-05, 19:19
Geplaatst door Falankinsi
[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi.
nl-x, jij wel marokkaan, ooit in die positie geweest. Jij hebt geluk manneke dat je in het nederlandje woont met alles erop en eraan.
Overigens heb je wel eens gehoord van vrije meningsuiting????
Als je het beleid zo goed vindt in Marokko waarom zoek je het dan daar niet.???
Natuurlijk kunnen wij hier geen tienduizenden mensen opnemen.
16 millioen is al tamelijk veel in dit eilandje.
Ik neem aan dat de journalisten een eerlijk verslag geven van de
toestanden die daar heersen.
Blah. :cola:

Wide-O
13-10-05, 22:42
Geplaatst door Amenzu
Dit hadden ze al eerder moeten doen.

Echter deze mensen heb ik nooit gezien bij ambassades. Als er demonstraties zijn tegen de schendignen van mensenrechten in van Marokkanen in Marokko.

Urgh...

Voor de verwarring nog groter wordt (ken dat dan ?): mijn prik was een reactie op de heer Kwoot Failinquietski. Die je niet ken kwooten omdat ie zelf steeds "KWOOT" zet voor al z'n posts. Enfin, te vermoeiend.

Hij had er geen ruk van begrepen, om het kort te maken.

Mohajir
13-10-05, 23:22
Geplaatst door Amenzu
Dit hadden ze al eerder moeten doen.

Echter deze mensen heb ik nooit gezien bij ambassades. Als er demonstraties zijn tegen de schendignen van mensenrechten in van Marokkanen in Marokko. dathebben ze ook gedaan wijze neus

Mohajir
13-10-05, 23:25
Geplaatst door Syphax
Nu is het iets wat naar buiten is gekomen, dan voelen sommige organisaties zich wel verplicht om er afstand van te doen.
Ik weet niet wat erger is; het feit dat Marokkaanse organisaties van zich moeten laten horen om niet een nog slechtere naam te krijgen, of het feit dat die zogenaamde organisaties anders nooit van zich laten horen!! als jou oortjes met kaas dicht doet zul je geen enkel organisatie horen. de vraag is natuurlijk niet wat die organisaties al dan niet doen. de vraag is wat doe je fax

incubus
14-10-05, 15:31
Vergeleken de Marokkaanse aanpak van het vluchtelingenprobleem is Verdonk dus moeder Theresa :fucyc:

Soldim
14-10-05, 15:57
Geplaatst door incubus
Vergeleken de Marokkaanse aanpak van het vluchtelingenprobleem is Verdonk dus moeder Theresa :fucyc:

Beoordeling van het Nederlandse beleid terzake van immigranten behoort los te staan van de beoording van het Marokaanse beleid. Er valt vrijwel altijd iemand te vinden die het slechter doet. Dat is geen enkel excuus voor bestaande misstanden.

Syphax
14-10-05, 17:05
Geplaatst door Mohajir
als jou oortjes met kaas dicht doet zul je geen enkel organisatie horen. de vraag is natuurlijk niet wat die organisaties al dan niet doen. de vraag is wat doe je fax
Verlicht ons o waarde mohajir.

Wat doen die organisaties nou allemaal? Ik heb namelijk het idee dat ze vooral als schaamlap dienen.




Ps mag je in ramadan kaas in je oren stoppen? :D

Rabi'ah.
14-10-05, 18:15
Ik ben uiteindelijk niet meer geweest, te ver en te vermoeiend.

Falankinsi
14-10-05, 18:47
Geplaatst door Syphax
Verlicht ons o waarde mohajir.

Wat doen die organisaties nou allemaal? Ik heb namelijk het idee dat ze vooral als schaamlap dienen.




Ps mag je in ramadan kaas in je oren stoppen? :D

Maak niet uit mits voor- of na zonsondergang

mark61
15-10-05, 11:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ben uiteindelijk niet meer geweest, te ver en te vermoeiend.

Mijn goede, jij bent snel moe. Bij de gedachte alleen al zeker?

Rabi'ah.
15-10-05, 12:21
Geplaatst door mark61
Mijn goede, jij bent snel moe. Bij de gedachte alleen al zeker?

Ik was wakker vanaf half zes, want ik moest eten, fadjr bidden en huiswerk doen.

Daarna naar school tot 11 uur, zou daarna eerst van Amsterdam naar Haarlem moeten reizen om al die zware wetboeken te dumpen en vervolgens naar Den Haag rennen.

En dat op de enige dag dat ik geen huiswerk hoef te doen.

Ja, dat is me dan echt te vermoeiend.

Amenzu
15-10-05, 13:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was wakker vanaf half zes, want ik moest eten, fadjr bidden en huiswerk doen.

Daarna naar school tot 11 uur, zou daarna eerst van Amsterdam naar Haarlem moeten reizen om al die zware wetboeken te dumpen en vervolgens naar Den Haag rennen.

En dat op de enige dag dat ik geen huiswerk hoef te doen.

Ja, dat is me dan echt te vermoeiend.

Je hebt ook zoiets als principes, soms moet je andere dingen daarvoor laten gaan.

Het waren welgeteld 30 man. Mensen die ik nooit gezien heb bij demonstraties, die bij de marokkaanse ambassade georganiseerd zijn tegen de onderdrukking van Marokkanen. En deze onderdrukking gaat soms verder of net zo ver als de deportaties van deze uitzichtloze afrikanen.

Deze scheiheiligen waren volgens mij er alleen omdat ze van rechts nederland daartoe gedwongen zijn en niet omdat ze streven naar democratie in Marokko.

mark61
15-10-05, 16:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was wakker vanaf half zes,...t te vermoeiend.

Ja ja mfouw. :boeps:

mark61
15-10-05, 16:14
Geplaatst door Amenzu
Deze scheiheiligen waren volgens mij er alleen omdat ze van rechts nederland daartoe gedwongen zijn en niet omdat ze streven naar democratie in Marokko.

Dus eigenlijk was jij de enige echte demonstrant? :)

Nouwwe nl-x, ik denk niet dat Ephi onder de indruk is.

Rabi'ah.
15-10-05, 16:19
Geplaatst door mark61


Nouwwe nl-x, ik denk niet dat Ephi onder de indruk is.

En daar doen we het natuurlijk voor. :rolleyes:

mark61
15-10-05, 16:31
Geplaatst door Rabi'ah.
En daar doen we het natuurlijk voor. :rolleyes:

Zie boven.


ik vin je toch maar een luie donder :rood:

Amenzu
15-10-05, 16:47
Geplaatst door mark61
Dus eigenlijk was jij de enige echte demonstrant? :)

Nouwwe nl-x, ik denk niet dat Ephi onder de indruk is.

ik heb niet gedemonstreerd, ik heb fotos gemaakt... zoals ik eerder deed bij welgeteld 7 andere demonstraties voor de marokkaanse ambassade het afgelopen drie jaar.

mark61
15-10-05, 17:07
Geplaatst door Amenzu
ik heb niet gedemonstreerd, ik heb fotos gemaakt... zoals ik eerder deed bij welgeteld 7 andere demonstraties voor de marokkaanse ambassade het afgelopen drie jaar.

Oh jij bent die van de AIVD. Dat je nooit in elkaar geramd wordt. Zit je in zo'n geblindeerd busje? :bril:

freya
15-10-05, 17:48
Op indymedia staat een fotoverslagje van het gebeuren (http://www.indymedia.nl/nl/2005/10/31037.shtml)

Hawa
16-10-05, 17:35
Waarom is efpimenco maf. Ik heb zijn stukje gelezen op internet. Hij adviseert aan de Marokkaanse Nederlanders te demonstreren?? Waarom beschipt hij Mr. Bean niet(Balkenende) zijne exellentie komt net van een werkbezoek terug vanuit west-afrika..Dus Mali,Senegal en Guinee..Ik heb Mr.Bean nog niet van zich laten horen. Christelijke moraal zeker. En dan die Efi wer met zijn kotsnijgingen naar Marokkanen toe. Ik vind het grofschandaal wat hij beredeneert. Natuurlijk is het een grofschandaal. Maar waar is Europa dan met hun euries!! Met hun belijdt. Heeft Nederland sowiezo wel een beleid.In de krant staat deat Europa de Palestijen helpt en grof geld geeft. Maar de Israelsche houden toch alles tegen. Nederlandse regering moet nu maar eens afstand nemen voor al die klootzakken die alles is doofpot stoppen. Ik wil van nederlandse regering een daadwerkelijk beleid zien. Het moet afgelopen zijn met die onderdrukkings praktijken. Nederland is niet meer beloofde land. Maar Afrikanen steigt het zand naar de lippen. Waarom niet naar Afrikaanse regeringen een beleid van: Houdt je kroost binnen,wij zorgen voor werk,kan toch,lagelonen land>>Waarom is Afrika er niet bij en als die Aziatische landen wel weer..Weer met twee maten meten en Ephimenco maakt Marokkanen tot zwarte schaap;.We moeten godbeterhet die muren slechtten in palestina voordat daar een burgeroorlog uitbreekt..En ja dan krijgt Hamas de schuld..lekker makkelijk....Zoals de Marokkanen de schuld krijgen omdat ze niet willen demonstreren...lekker makkelijk....Iedereen is sociaal en vooral uit andere landen die alle familieleden wel opnemen in hun gezin...En die Nederlanders dan...een biljoen euries hebben die nederlanders bijelkaar geschaardt...Best veel toch....En ze willen het niet eens uitgeven....Hahaha..Het is al erg genoeg..de een heeft alles en de ander nixs...Van een kip zonder veren kan je niet veel van verwachten....Achja....die griepepedemie...maar...dan is iedereen slachtoffer...wat dacht je van Afrika waar de bevolking de kippen en hoenders lekker buiten hebben lopen,worden die ook gewwarschuwd.....Ik dacht van niet....We zijn schuldig aan deze problematiek....Het westen met zijn zieleroerselen,komt het nog een keer goed!!!!

Mohajir
17-10-05, 14:51
Geplaatst door Syphax
Verlicht ons o waarde mohajir.

Wat doen die organisaties nou allemaal? Ik heb namelijk het idee dat ze vooral als schaamlap dienen.




Ps mag je in ramadan kaas in je oren stoppen? :D niet in de oren nee,maar tussen 2 snijdjes brood en in rosteraparaat doen kan lekker zijn.

even over de organisaties. de ene organisatie is de andere niet, wat ik weet is dat een aantal van die organisaties pas een demo hebben gehouden bij de ambassade wegen mishandeling van mensen in rif. het had grote impact op marokkaanse overheid al daar. ze hebben demo georganiseerd onder motto genoeg is genoeg tegen het beleid van de regering hier en ze hebben dieprotest tegen deportatie van afrikaanse burgers naar de woestijn. misschien is dit voor jou niet voldoen. in dat geval zou ik graag van jou weten wat je zelf gedaan hebt voor iets of tegen iets.

Mohajir
17-10-05, 14:59
Geplaatst door Amenzu
Je hebt ook zoiets als principes, soms moet je andere dingen daarvoor laten gaan.

Het waren welgeteld 30 man. Mensen die ik nooit gezien heb bij demonstraties, die bij de marokkaanse ambassade georganiseerd zijn tegen de onderdrukking van Marokkanen. En deze onderdrukking gaat soms verder of net zo ver als de deportaties van deze uitzichtloze afrikanen.

Deze scheiheiligen waren volgens mij er alleen omdat ze van rechts nederland daartoe gedwongen zijn en niet omdat ze streven naar democratie in Marokko. ik heb even naar de foto's gekeken. ik zag in iedere geval Mohamed rabbae, abdu menabhi, ben Moussa en Abdelghani Ababou. allemaal mensen die nooit een demo tegende Marokkaanse overheid hebben gemist. Allemaal mensen die jarenlang marokko niet in mochten. Jouwe onzin over scheinheiligen moet je bij zelf houden. en als je leugens wilt vertellen, zoek naar leugens die niet snel uitkomen.

Amenzu
17-10-05, 15:09
Geplaatst door Mohajir
ik heb even naar de foto's gekeken. ik zag in iedere geval Mohamed rabbae, abdu menabhi, ben Moussa en Abdelghani Ababou. allemaal mensen die nooit een demo tegende Marokkaanse overheid hebben gemist. Allemaal mensen die jarenlang marokko niet in mochten. Jouwe onzin over scheinheiligen moet je bij zelf houden. en als je leugens wilt vertellen, zoek naar leugens die niet snel uitkomen.

Ik heb de afgelopen drie jaar 6 demonstarties mee gemaakt (of meer). Varienend van het verbod op amazigh namen (elemtair recht van ieder mens) tot de eis voor de vrijlating van de journalist Ali Lembrabet. De enige die ik een keer heb gezien is Rabbae tijdens de demonstratie voor ali lembrabet.

nee hoor wat ik wil zeggen, is dat deze mensen er waren omdat ze kritiek kregen van rechts Nederland en niet omdat ze zelf ervoor hebben gekozen.

Ik steun de demonstratie al vind ik de manier waarop erg goedkoop...

Jij weet volgens mij niets eens waar de ambassade is?

Rabi'ah.
17-10-05, 21:04
Geplaatst door Amenzu
Je hebt ook zoiets als principes, soms moet je andere dingen daarvoor laten gaan.

Het waren welgeteld 30 man. Mensen die ik nooit gezien heb bij demonstraties, die bij de marokkaanse ambassade georganiseerd zijn tegen de onderdrukking van Marokkanen. En deze onderdrukking gaat soms verder of net zo ver als de deportaties van deze uitzichtloze afrikanen.

Deze scheiheiligen waren volgens mij er alleen omdat ze van rechts nederland daartoe gedwongen zijn en niet omdat ze streven naar democratie in Marokko.

Volkomen onzin wat je hier zegt.

Abdou Menebhi is sinds de tijd dat hij bij het KMAN zat al sinds jaar en dag actief geweest tegen mensenrechtenschendingen in Marokko, ook onder Hassan 2.

Over hun intenties kun je niet oordelen, dat is hun zaak.


Ik vind dat iedere mensenrechtenschending aandacht verdient, wie ook de dader of het slachtoffer is.

Mohajir
18-10-05, 14:14
Geplaatst door Amenzu
Ik heb de afgelopen drie jaar 6 demonstarties mee gemaakt (of meer). Varienend van het verbod op amazigh namen (elemtair recht van ieder mens) tot de eis voor de vrijlating van de journalist Ali Lembrabet. De enige die ik een keer heb gezien is Rabbae tijdens de demonstratie voor ali lembrabet.

nee hoor wat ik wil zeggen, is dat deze mensen er waren omdat ze kritiek kregen van rechts Nederland en niet omdat ze zelf ervoor hebben gekozen.

Ik steun de demonstratie al vind ik de manier waarop erg goedkoop...

Jij weet volgens mij niets eens waar de ambassade is? natuurlijk weet ik niet waar de ambasse is, anders zou ik in de afgelopen 3 jaar bij 6 demo's (of meer) zijn geweest. Maar het gaat niet om of ik al dan niet weet waar de ambassade is. nee het gaat er om dat JÍJ hier onzin zit te vertellen. Eerder heb je gezegd dat er alleenmensen waren die nooit tegen het Marokkaanse regime hebben geprotesteerd. Nu zeg je dat bij de protest tegen opsluiting Ali Lamrabet wel Rabbae hebt gezien. Dat is natuurlijk iets anders. bovendien was Ababou ook aanwezig bij de protest nav oppakken van Ali Lembrabet. Verder waren alle die personen die ik noemde (mahjoub, Rabbae, Abdu, ababou) aanwezig bij het protest tegen mishandeling en oppakken van mensen in Tmasint. Maar dat kun jij niet weten natuurlijk. want kennelijk was je er niet bij. en dat vind ik niet erg hoor. je hoeft niet altijd en overal zijn!!!!!!!!!!!!!

Ali_Zaoua
18-10-05, 15:00
ewa ze komen ook te voet het land binnen dusszzzzzzzz

Hawa
18-10-05, 15:52
Mellila.....mooie naam....wat betekent Melilla eigenlijk.Klink goed. Niks mis mee.,Heerlijke naam. Mellila.. MaAr nu ik ben weer zo teleurgesteld. Hier, in Nederland,ergens. Een schat van een meisje. Mijn allerliefste schoondochter..Geen Hasna. Wel Hasna. Zekerweten. Wat ik nu weet en aan u veertel is voor mijn gevoel zo vreselijk dat dit gewoon Marokkanse Hasna oversteigt. Of zit hier een lijn tussen,een discrepantie..IK weet dit echter niet. Ik mededeel een student PA. Loopt stage ..basisschool..buiten de stad..platteland...zij moet met bus..auto doet het niet...een uur reizen....Twee dagen in de week....Busreis valt niet mee..iste busreis...Veel mensen lopen binnen voor reis van bestemming..smorgens vroeg...Oponthoud...Asielzoekster kan busreis niet betalen ..komt 95 eurie cent tekort....Iemand uit de bus biedt spontaan,gelijk die eurie aan...Bus vertrekt...Duurt een uur over al die kleine dorpjes heen....Mooie natuur..maar hart ligt bij deze cursiste bij school/..Even later..na een uur..voor plaatselijke bestemming...weet de Buschauffeur de weg niet meer.....Gelukkig weer een bekende de weg te wijzen aan de chauffeur...Cursite stapt uit. Maar weet de weg ook niet meer. En komt veel te laat op de plek van stage aan. Zij legt uyit aan Directeur..Maar tweede busreis is nog erger dan de eerste.....En nu! Die school. De directeur de lelares die haar begeleid. Die lelares is zo vreselijke bits..Je wilt niet weten..Zij beschudigen mijn schoondochter van leugens dat al die verhalen in de bus over de bus niet kloppen. Maar die verhalen over de bus of in de bus geven de waarheid weer van deze maatschappij. Er klopt iets niet. Mijn schoondochter lijkt wel Marokkaanse vanwege haar mooie bruine ogen en haar lieve uitstraling.
Het tweede oponthoud was nog erger..of minstens even erg...Onderweg naar haar stage school,stopte de bus abrubt..Stil..Alles uit..Buschauffeur spreekt iemand aan in de bus,over plaats bewijs..Diegene moet gelijk komen...Iedereen kiijkt.Die mijnheer waar het om gaat,is vreemdde mijnheer,lijkt versleten,lijkt wel een jink..Gewoon een Nederlander,een provinciaal..De man betaalt vijf eurie en mag wer gaan zitten...Maar dit oponthoud over een asielzoekster met te weinig geld en deze treurige armlastige,weet ik veel,deze opvallende man. Nee> die school van mijn schoondochter,waar zij stage loopt is uitdentreure slecht. Mijn schoondochter heeft de mooieste bruine ogen van een sprookjes prinses. Zij willen haar niet geloven. Ik maak altijd een grapje.Ik zeg: weet je,dan sturen we toch de Columbiaanse maffia er opl los....Hhaha.zegt ze,wachtend in die gat,waar zij wacht op die bus....die bus.die niemand gelooft......I love Maroc!!! Sweat Ramadan!!!

Amenzu
18-10-05, 16:30
Melilla is een berber woord dat betekent: De witte. (letterlijk: zij die wit is)



Geplaatst door Hawa
Mellila.....mooie naam....wat betekent Melilla eigenlijk.Klink goed. Niks mis mee.,Heerlijke naam. Mellila.. MaAr nu ik ben weer zo teleurgesteld. Hier, in Nederland,ergens. Een schat van een meisje. Mijn allerliefste schoondochter..Geen Hasna. Wel Hasna. Zekerweten. Wat ik nu weet en aan u veertel is voor mijn gevoel zo vreselijk dat dit gewoon Marokkanse Hasna oversteigt. Of zit hier een lijn tussen,een discrepantie..IK weet dit echter niet. Ik mededeel een student PA. Loopt stage ..basisschool..buiten de stad..platteland...zij moet met bus..auto doet het niet...een uur reizen....Twee dagen in de week....Busreis valt niet mee..iste busreis...Veel mensen lopen binnen voor reis van bestemming..smorgens vroeg...Oponthoud...Asielzoekster kan busreis niet betalen ..komt 95 eurie cent tekort....Iemand uit de bus biedt spontaan,gelijk die eurie aan...Bus vertrekt...Duurt een uur over al die kleine dorpjes heen....Mooie natuur..maar hart ligt bij deze cursiste bij school/..Even later..na een uur..voor plaatselijke bestemming...weet de Buschauffeur de weg niet meer.....Gelukkig weer een bekende de weg te wijzen aan de chauffeur...Cursite stapt uit. Maar weet de weg ook niet meer. En komt veel te laat op de plek van stage aan. Zij legt uyit aan Directeur..Maar tweede busreis is nog erger dan de eerste.....En nu! Die school. De directeur de lelares die haar begeleid. Die lelares is zo vreselijke bits..Je wilt niet weten..Zij beschudigen mijn schoondochter van leugens dat al die verhalen in de bus over de bus niet kloppen. Maar die verhalen over de bus of in de bus geven de waarheid weer van deze maatschappij. Er klopt iets niet. Mijn schoondochter lijkt wel Marokkaanse vanwege haar mooie bruine ogen en haar lieve uitstraling.
Het tweede oponthoud was nog erger..of minstens even erg...Onderweg naar haar stage school,stopte de bus abrubt..Stil..Alles uit..Buschauffeur spreekt iemand aan in de bus,over plaats bewijs..Diegene moet gelijk komen...Iedereen kiijkt.Die mijnheer waar het om gaat,is vreemdde mijnheer,lijkt versleten,lijkt wel een jink..Gewoon een Nederlander,een provinciaal..De man betaalt vijf eurie en mag wer gaan zitten...Maar dit oponthoud over een asielzoekster met te weinig geld en deze treurige armlastige,weet ik veel,deze opvallende man. Nee> die school van mijn schoondochter,waar zij stage loopt is uitdentreure slecht. Mijn schoondochter heeft de mooieste bruine ogen van een sprookjes prinses. Zij willen haar niet geloven. Ik maak altijd een grapje.Ik zeg: weet je,dan sturen we toch de Columbiaanse maffia er opl los....Hhaha.zegt ze,wachtend in die gat,waar zij wacht op die bus....die bus.die niemand gelooft......I love Maroc!!! Sweat Ramadan!!!