PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL op sterven na dood?



barfly
13-10-05, 19:45
AEL Nederland stuurloos

Door ANNELIEKE DIJKSTRA EN PATRICK POUW

DEN HAAG - De Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL) is stuurloos. Voorzitter Nabil Marmouch heeft 'om privéredenen' zijn taken neergelegd en de vice-voorzitter zit in Marokko.


De voorman van de Belgische AEL, Abou JahJah, heeft nu formeel de leiding, net als twee jaar geleden na de oprichting van de Nederlandse tak van de moslimgroepering.
AEL Nederland noemt zichzelf een 'emancipatiebeweging' en wil onder meer drank en drugs uit de Nederlandse samenleving bannen en Israël boycotten. Toen Marmouch in februari 2004 voorzitter werd wilde hij een politieke partij en een volksbeweging van de grond tillen. De politieke Moslim Democratische Partij (MDP) is er gekomen maar de vraag is of de doelstelling, de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar, gehaald worden. Bovendien is er geen sprake van een bloeiende organisatie. Waren er twee jaar geleden nog 1000 leden, zes afdelingen en twee afdelingen in ontwikkeling, op dit moment heeft AEL Nederland naar eigen zeggen 700 leden en slechts vier regiokantoren.
Volgens de nieuwe secretaris en woordvoerster Ilham Moudnib is er echter geen vuiltje aan de lucht. ,,We hebben een gezonde doorstroming van nieuwe bestuursleden zoals dat normaal is binnen een organisatie'', aldus de 23-jarige studente. ,,In februari mogen de leden weer een nieuw bestuur kiezen. Zo was het ook afgesproken.''
Maar waarom voorzitter Marmouch en vice-voorzitter Naima El Maslouhi, wiens 21-jarige zusje nu penningmeester is, al een half jaar voor het verstrijken van de termijn afhaken blijft onduidelijk. Marmouch zelf zegt in een reactie dat het voorzitterschap hem geen geld oplevert. ,,En ik moet toch ook eens gaan werken.''

Bron: Algemeen Dagblad (http://www.ad.nl/binnenland/article35702.ece)

Misschien dat Nabil dan weer tijd heeft om op Maroc.nl te prikken? :)

freya
13-10-05, 22:54
Geplaatst door barfly
AEL op sterven na dood?

:vreemd: Als er zelfs hier helemaal niemand meer op een AEL topic reageert, kan je iig wel zeggen dat de hype over is :argwaan:

Mohajir
13-10-05, 23:11
Geplaatst door barfly
AEL Nederland stuurloos

Door ANNELIEKE DIJKSTRA EN PATRICK POUW

DEN HAAG - De Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL) is stuurloos. Voorzitter Nabil Marmouch heeft 'om privéredenen' zijn taken neergelegd en de vice-voorzitter zit in Marokko.


De voorman van de Belgische AEL, Abou JahJah, heeft nu formeel de leiding, net als twee jaar geleden na de oprichting van de Nederlandse tak van de moslimgroepering.
AEL Nederland noemt zichzelf een 'emancipatiebeweging' en wil onder meer drank en drugs uit de Nederlandse samenleving bannen en Israël boycotten. Toen Marmouch in februari 2004 voorzitter werd wilde hij een politieke partij en een volksbeweging van de grond tillen. De politieke Moslim Democratische Partij (MDP) is er gekomen maar de vraag is of de doelstelling, de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar, gehaald worden. Bovendien is er geen sprake van een bloeiende organisatie. Waren er twee jaar geleden nog 1000 leden, zes afdelingen en twee afdelingen in ontwikkeling, op dit moment heeft AEL Nederland naar eigen zeggen 700 leden en slechts vier regiokantoren.
Volgens de nieuwe secretaris en woordvoerster Ilham Moudnib is er echter geen vuiltje aan de lucht. ,,We hebben een gezonde doorstroming van nieuwe bestuursleden zoals dat normaal is binnen een organisatie'', aldus de 23-jarige studente. ,,In februari mogen de leden weer een nieuw bestuur kiezen. Zo was het ook afgesproken.''
Maar waarom voorzitter Marmouch en vice-voorzitter Naima El Maslouhi, wiens 21-jarige zusje nu penningmeester is, al een half jaar voor het verstrijken van de termijn afhaken blijft onduidelijk. Marmouch zelf zegt in een reactie dat het voorzitterschap hem geen geld oplevert. ,,En ik moet toch ook eens gaan werken.''

Bron: Algemeen Dagblad (http://www.ad.nl/binnenland/article35702.ece)

Misschien dat Nabil dan weer tijd heeft om op Maroc.nl te prikken? :) niet alleen ael is op sterven na dood. de hele arabische nationalisme is Voltooid Verleden tijd

Problemen?
14-10-05, 01:40
Geplaatst door Mohajir
niet alleen ael is op sterven na dood. de hele arabische nationalisme is Voltooid Verleden tijd

Dit is verre van waar. Wie een beetje kennis heeft van wat er speelt in de straten van egypte, syrie, en irak weet dat er een hele duidelijke basisbeweging aan het ontstaan is voor een arabische eenheid. En geheel opmerkelijk is dit niet. De arabische wereld is gescheiden door invloeden van buiten met medewerking van despoten. Hoe lang deze situatie houdbaar is, is afhankelijk van het moment waarop de arabieren (het volk) het heft in eigen hand kunnen nemen en zich ontdoen van hun marionetten-regimes. Een (weder)samensmelting van deze staten is dan onvermijdelijk.
Nationalisme is in het geval van de arabieren iets positiefs. Net zoals het veel andere landen in de vorige eeuw heeft geholpen bij het zich ontdoen van (neo)koloniale krachten. Veel mensen in Europa zien nationalisme als iets engs. Maar dat is geheel te wijten aan het verleden dat Europa heeft met nationalisme (denk aan Italie, Spanje, en natuurlijk Duitsland).

barfly
14-10-05, 08:01
Geplaatst door freya
:vreemd: Als er zelfs hier helemaal niemand meer op een AEL topic reageert, kan je iig wel zeggen dat de hype over is :argwaan:

Ik was al verbaast dat er geen reacties kwamen. De AEL deed het een tijdje terug nog erg goed hier.

Op zich zit ik er niet mee dat de AEL langzaam verdwijnt, ik hoop wel dat er een alternatief voor komt dat mensen in staat stelt om zich enigzins te organiseren en dan mandaat krijgt om met bijvoorbeeld de regering te praten over betere integratie etc.

freya
14-10-05, 10:49
Geplaatst door barfly
Op zich zit ik er niet mee dat de AEL langzaam verdwijnt, ik hoop wel dat er een alternatief voor komt dat mensen in staat stelt om zich enigzins te organiseren en dan mandaat krijgt om met bijvoorbeeld de regering te praten over betere integratie etc.

Misschien is dit een mooie gelegenheid voor een nieuwe koers en een imagoverandering. :)

mark61
14-10-05, 15:33
Geplaatst door freya
Misschien is dit een mooie gelegenheid voor een nieuwe koers en een imagoverandering. :)

Kan de MDP de functie van de AEL niet overnemen?

Ben jij (nog) lid?

En de andere leden hier? Jullie niet AEL redden?

freya
14-10-05, 15:41
Geplaatst door mark61
Kan de MDP de functie van de AEL niet overnemen?


Nee das een politieke partij. AEL is een heel ander soort organisatie



Ben jij (nog) lid?

Nee, na een plotselinge ver-veel-voudiging (hoe schrijf je dat?) van de contributie voor steunleden en het niet beantwoorden van mijn zeikmail daarover, heb ik mijn lidmaatschap niet verlengd.



En de andere leden hier? Jullie niet AEL redden?

Mss is dit een goede tijd voor alle van-de-zijlijn-commentaar-leveraars om nu toch eens lid te worden en er een stevige breedgedragen organisatie van te maken.

mark61
14-10-05, 15:52
Geplaatst door freya
Nee das een politieke partij. AEL is een heel ander soort organisatie

Maar wat voor een, dat is me nooit duidelijk geworden.


Nee, na een plotselinge ver-veel-voudiging (hoe schrijf je dat?) van de contributie voor steunleden en het niet beantwoorden van mijn zeikmail daarover, heb ik mijn lidmaatschap niet verlengd.

Oh ben jij die querulante moeder-van-hoogbegaafd-kind? :D


Mss is dit een goede tijd voor alle van-de-zijlijn-commentaar-leveraars om nu toch eens lid te worden en er een stevige breedgedragen organisatie van te maken.

Bedoel je mij? Ik peins er niet over lid te worden van een etnische organisatie. Dat vind ik volledig verkeerd. En 99% van de NLMarokkanen dus ook.

Verder word ik geen lid van een organisatie die totaal verwarde en tegenstrijdige ideeën heeft, zoals daar is het combineren van nationalisme en godsdienst. Om te beginnen ben ik al anti-nationalistisch. En met name (geen enkele opvatting van) de islam laat totaal geen ruimte voor nationalisme. (Hmm. Deze zin sucks.) Dit itt het christendom. Das nou juist het mooie van de islam.

Dan vind ik het verwarrend en contraproductief om als organisatie zich enerzijds op een groep in de NL samenleving te richten en er anderzijds alle mogelijke internationaal-politieke standpunten op na te houden. Ik zie het verband tussen al die meningen en inspanningen niet, dus ik zou daar verschillende clubs voor oprichten.

freya
14-10-05, 16:13
Geplaatst door mark61


Bedoel je mij? .

Niet in het bijzonder


Ik peins er niet over lid te worden van een etnische organisatie. Dat vind ik volledig verkeerd. En 99% van de NLMarokkanen dus ook.

Bah dat gezeur ook altijd.

Een Amerikaanse club is OK, of een Turkse, of een Griekse, of een Joodse.
Maar zodra het een Arabische club is begint iedereen te steigeren.
Dat snap ik dus nog steeds niet.




Verder word ik geen lid van een organisatie die totaal verwarde en tegenstrijdige ideeën heeft, zoals daar is het combineren van nationalisme en godsdienst. Om te beginnen ben ik al anti-nationalistisch. En met name (geen enkele opvatting van) de islam laat totaal geen ruimte voor nationalisme. (Hmm. Deze zin sucks.) Dit itt het christendom. Das nou juist het mooie van de islam.

Ik zie net op de site (http://www.ael-nl.org/visie.php) dat de visie tegenwoordig in 19 punten wordt samengevat. Het woord islam is daar nauwelijks of eigenlijk niet in terug te vinden.
(tis een rottige slechtlopende tekst btw)



Dan vind ik het verwarrend en contraproductief om als organisatie zich enerzijds op een groep in de NL samenleving te richten en er anderzijds alle mogelijke internationaal-politieke standpunten op na te houden. Ik zie het verband tussen al die meningen en inspanningen niet, dus ik zou daar verschillende clubs voor oprichten

Sorry hoor, als jij het verband niet ziet tussen problemen van immigranten en toestanden in het buitenland, dan ben je stekeblind.
Daarbij ken ik geen enkele politiek getinte organisatie die NIET een visie heeft over zowel binnen als buitenland.

mark61
14-10-05, 16:45
Geplaatst door freya
Een Amerikaanse club is OK, of een Turkse, of een Griekse, of een Joodse.
Maar zodra het een Arabische club is begint iedereen te steigeren.
Dat snap ik dus nog steeds niet.

Kantklosklupjes vind ik prima. Een klup die in de maatschappij de belangen van één etniciteit nastreeft vind ik onzin. Nodeloze segregatie en groepsidentiteitdruk. Of het nou Turks, Amerikaans of Frans is. Jij vindt dat fantastisch, alle 192 or so nationaliteiten in NL met hun eigen clubje? Terwijl ze allemaal dezelfde problemen hebben? Ik haat verzuiling.


Ik zie net op de site (http://www.ael-nl.org/visie.php) dat de visie tegenwoordig in 19 punten wordt samengevat. Het woord islam is daar nauwelijks of eigenlijk niet in terug te vinden.
(tis een rottige slechtlopende tekst btw)

Das ook zo iets, de ideeën en teksten veranderen voortdurend. Dat weet je best. Dan weer was er de Cheppih-periode, dan weer de Marmouch-, dan kwam de baas zelf weer met iets geheel nieuws, dan bleek hij toch weer niet zo verbonden met de zaak want hij moest nodig terug naar de heimat. Waar staat die club nu eigenlijk voor, en hoe lang per keer?


Sorry hoor, als jij het verband niet ziet tussen problemen van immigranten en toestanden in het buitenland, dan ben je stekeblind.
Daarbij ken ik geen enkele politiek getinte organisatie die NIET een visie heeft over zowel binnen als buitenland.

Ik zie op geen enkele manier het technische en praktische verband tussen de migratieproblematiek en de toestand in welk deel van de wereld dan ook. Jij wel?

Emotioneel zie ik hem wel, maar het is onzinnig om die twee te verbinden. Opvoedings-, onderwijs-, arbeidsmarkt- en aanpassingsproblemen hebben geen ruk te maken met Irak of Palestina.

Het is, ik moet het nog maar een keer zeggen, niet alleen Holland dat de Nederlandse moslims in verband brengt met de 1 miljard moslims worldwide, dat doen de NL moslims zelf ook naar hartelust. Dat leidt meer tot problemen dan tot oplossingen. NL doet dat dus in navolging van die beweerde blok-verbondenheid. Die nep is.

Als je aan de ene kant zegt: ik heb geen ruk te maken met wat allerlei gekken in naam van mijn godsdienst ah andere eind van de wereld doen, dan moet je ook niet je verbondenheid met 1 miljard man over de hele wereld uittentreure belijden.
De waarheid is dat die verbondenheid een ideologische is, en geen reële. Met de sloebers in Bangladesh of Burkina Faso voelt geen moslim in NL zich verbonden. Er wordt alleen geroepen als er ergens 'andere' moslimslachtoffers van het perfide westen worden geconstateerd. In geval van moslimdaders of gewoon niet-speciaal-onderdrukte-sloebers willen ze er opeens niets mee te maken hebben. Nog afgezien van het feit dat ze voor de slachtoffers van het westen ook al geen ruk doen.

Dat ken natuurlijk niet, tis van tweeën een.

'Politiek getint', dat is het nou net. Is dat nou een politieke organisatie of niet? Politiek = de weg van lobbyen, partijen, parlement. Maatschappelijk = doe-het-zelf, gemeente, instanties.

En waarom moet een organisatie altijd van hogerhand / van buiten iets krijgen? Waarom kan een organisatie niet zelf problemen intern aanpakken? Tegen subsidie zijn, maar wel speciale aandacht, en dan toch weer zakken met geld willen.

Ik heb de AEL nooit kunnen volgen, en er dus ook nooit tegen of voor kunnen zijn. Vond alleen dat DAJJ messcherp uit de hoek kwam. Marmouch soms, maar net zo vaak ook niet. Dus dat schoot niet op.

Wide-O
14-10-05, 17:48
Geplaatst door mark61
Ik heb de AEL nooit kunnen volgen, en er dus ook nooit tegen of voor kunnen zijn. Vond alleen dat DAJJ messcherp uit de hoek kwam.

Eens. En die messcherpte is erg nodig in het huidige politieke landschap. DAJJ is (was ?) natuurlijk een politicus pur sang.

Waarom ie voor het Arabische nationalisme gekozen heeft begrijp ik niet zo goed, maar dat kan aan mij liggen.

De politiek heeft een partij nodig die de belangen van de "migranten" (beetje een kutwoord) verdedigt en behartigt. Die inroeit tegen de gestage stroom van "zie je wel, ze zijn de schuld van alles".

Het probleem is misschien het "diffuse" van de doelgroep. Veel van hen zijn moslim, maar de ene wat heftiger dan de ander, en sommigen weer niet (meer) of nog nauwelijks. Veel ervan zijn Mar., of Turk, maar niet allemaal. Veel ervan krijgen geen vat op de maatschappelijke ladder, maar sommigen wel. En die blijven zich in de eerste plaats verbonden voelen (vaak dan) met hun minder fortuinlijke ex-landgenoten (al dan niet van de 1e tot en met de 4e generatie etc). Gemakkelijk om op een hoop te gooien door "onfatsoenlijk rechts", moeilijk om achter één vlag te scharen door mensen die de tweedeling in de maatschappij niet zien zitten.

Bijkomende factor: het "bountydom". Maakt de discussie uiterst verwarrend.

Het enige wat echt uniek bindend is: achterstelling (soms vermeend, maar meestal niet) op sociaal & politiek vlak.

Wat opvalt: de totaal verspreide slagorde.

Enfin, ik weet al niet meer waar ik naar toe wou met dit alles. Heeft NL behoefte aan een, ik zeg maar wat, Tariq Ramadan ? Hoewel dat dan weer geen politicus is, lijkt me. Ik kom er niet uit. Maar dat er een grote steeds vocalere - en steeds meer onder vuur liggende - groep geen politieke representatie heeft lijkt een een correcte (descriptieve ;) ) observatie.

mark61
14-10-05, 17:58
Geplaatst door Wide-O
Eens. En die messcherpte is erg nodig in het huidige politieke landschap. DAJJ is (was ?) natuurlijk een politicus pur sang.

Waarom ie voor het Arabische nationalisme gekozen heeft begrijp ik niet zo goed, maar dat kan aan mij liggen.

Ik wil wel even vals doen :hihi: : wat hebben een sji'itische Libanees en een soennitische Marokkaan anders gemeen? Geintje.


Het probleem is misschien het "diffuse" van de doelgroep.

Yep.


Bijkomende factor: het "bountydom". Maakt de discussie uiterst verwarrend.

Das vnl. jaloezie, geloof ik.


Het enige wat echt uniek bindend is: achterstelling (soms vermeend, maar meestal niet) op sociaal & politiek vlak.

Yep.


Enfin, ik weet al niet meer waar ik naar toe wou met dit alles.

Geef niks joh. Ik houd wel van warrige betogen vol overtuiging. :D


Heeft NL behoefte aan een, ik zeg maar wat, Tariq Ramadan?

Denk het niet. Zorgt voor nog meer verdeeldheid. Dat gepluis in al die versies van de islam maakt de verdeeldheid alleen maar groter. Bovendien, godsdienst is niet het probleem, maar heel concrete dingen, zoals je hierboven al zegt. Beginnen over godsdienst is voor 'beide partijen' een heilloze weg, zoals we steeds weer zien.


Maar dat er een grote steeds vocalere - en steeds meer onder vuur liggende - groep geen politieke representatie heeft lijkt een een correcte (descriptieve ;) ) observatie.

Tsja. It's a free world. Blijkbaar heeft ook niemand behoefte aan één club for all. In de praktijk zullen toch veel mensen zich liever als individu zien, dan als lid van een 'probleemgroep'. De echte 'probleemgroepers' hebben denk ik niet het overzicht om zichzelf of anderen als een politieke kwestie te zien.

Wat bindt hen ook politiek? De Partij der Verdrukten? Ze zijn net zo rechts of midden of links of seculier of 'theocr' als iedereen. Mwah.

Wide-O
14-10-05, 18:16
Geplaatst door mark61
Ik wil wel even vals doen :hihi: : wat hebben een sji'itische Libanees en een soennitische Marokkaan anders gemeen? Geintje.


Nou, erm, volgens mij bleek deze week nog dat jouw "geintje" ook niet echt opgaat, kuch.



Das vnl. jaloezie, geloof ik.


Soms wel, soms niet. AHA's maken het in deze niet doorzichtiger. Sommigen scoren *echt* met het "zie mijn eens lekker NL geworden zijn zeg".



Geef niks joh. Ik houd wel van warrige betogen vol overtuiging. :D


:ego:



Denk het niet. Zorgt voor nog meer verdeeldheid. Dat gepluis in al die versies van de islam maakt de verdeeldheid alleen maar groter. Bovendien, godsdienst is niet het probleem, maar heel concrete dingen, zoals je hierboven al zegt. Beginnen over godsdienst is voor 'beide partijen' een heilloze weg, zoals we steeds weer zien.


Nou, eens dan maar. Ik zie meer in een normale participatie met gelijke kansen dan in een verbod op profeet-cartoons. Maar dan kom je op het gladde ijs van integratie/assimilatie. Ik heb soms de indruk dat onze medeprikkerds ondertussen het schijt (excusez le mot) hebben aan integratie. Helpt ook niet als je als overheid bejaarden laat opdraven om ex-Pim stemmers tevreden te stellen natuurlijk :droef:



Tsja. It's a free world. Blijkbaar heeft ook niemand behoefte aan één club for all.


Daar is geen behoefte aan. Maar er is wel een behoefte aan een tegengewicht, right here, right now.



In de praktijk zullen toch veel mensen zich liever als individu zien, dan als lid van een 'probleemgroep'. De echte 'probleemgroepers' hebben denk ik niet het overzicht om zichzelf of anderen als een politieke kwestie te zien.


Ik zie ze ook niet als "probleemgroep". Wel als groep met concrete problemen.



Wat bindt hen ook politiek? De Partij der Verdrukten? Ze zijn net zo rechts of midden of links of seculier of 'theocr' als iedereen. Mwah. [/B]

Ja, nou, das een goeie. Rechts van het midden, vaak, schat ik. Maar dat kun je pas weten als ze echt "deelnemen". Which not.

Juliette
14-10-05, 21:06
Geplaatst door Wide-O
Eens. En die messcherpte is erg nodig in het huidige politieke landschap. DAJJ is (was ?) natuurlijk een politicus pur sang.

Waarom ie voor het Arabische nationalisme gekozen heeft begrijp ik niet zo goed, maar dat kan aan mij liggen.

De politiek heeft een partij nodig die de belangen van de "migranten" (beetje een kutwoord) verdedigt en behartigt. Die inroeit tegen de gestage stroom van "zie je wel, ze zijn de schuld van alles".


Eens.

Arabisch nationalisme? Mix van z'n eigen verleden en een terecht inzicht om 'het debat' weg te halen van 'de Islam' denk ik.

'De politiek' gaat een contactpersoon van de 'migrantengemeenschap' als DAJJ nog missen (niet dat ik zo'n fan van m ben). Hij had tenminste aanhang en sprak niet alleen voor zichzelf.


Geplaatst door Wide-O


Het probleem is misschien het "diffuse" van de doelgroep. Veel van hen zijn moslim, maar de ene wat heftiger dan de ander, en sommigen weer niet (meer) of nog nauwelijks. Veel ervan zijn Mar., of Turk, maar niet allemaal. Veel ervan krijgen geen vat op de maatschappelijke ladder, maar sommigen wel. En die blijven zich in de eerste plaats verbonden voelen (vaak dan) met hun minder fortuinlijke ex-landgenoten (al dan niet van de 1e tot en met de 4e generatie etc). Gemakkelijk om op een hoop te gooien door "onfatsoenlijk rechts", moeilijk om achter één vlag te scharen door mensen die de tweedeling in de maatschappij niet zien zitten.


Ook eens. Maar zie hoger. Hij slaagde er (ik weet ook niet hoe) in om die verschillen te overbruggen en voor veel mensen, jongeren vooral, een geloofwaardige spreekbuis te zijn.

_h4T3D_sE7eN
15-10-05, 01:43
Geplaatst door mark61
Kan de MDP de functie van de AEL niet overnemen?

Als dat gebeurt, eet ik mijn printer op.

mark61
15-10-05, 01:48
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als dat gebeurt, eet ik mijn printer op.

Ik hoop dat je een kleine printer en een grote mond hebt. Na, dat laatste zit wel goed. :)

freya
15-10-05, 09:50
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als dat gebeurt, eet ik mijn printer op.

Met of zonder het papier erin? :D

freya
15-10-05, 10:13
Geplaatst door mark61
Kantklosklupjes vind ik prima.

Ook als daar alleen Belgisch kant wordt geklost? Of Alleen Engels? Of Armeens? :duivels:


Een klup die in de maatschappij de belangen van één etniciteit nastreeft vind ik onzin. Nodeloze segregatie en groepsidentiteitdruk. Of het nou Turks, Amerikaans of Frans is. Jij vindt dat fantastisch, alle 192 or so nationaliteiten in NL met hun eigen clubje? Terwijl ze allemaal dezelfde problemen hebben? Ik haat verzuiling.

Jij hebt dus nooit een Turkse club gesteund?



Das ook zo iets, de ideeën en teksten veranderen voortdurend. Dat weet je best. Dan weer was er de Cheppih-periode, dan weer de Marmouch-, dan kwam de baas zelf weer met iets geheel nieuws, dan bleek hij toch weer niet zo verbonden met de zaak want hij moest nodig terug naar de heimat. Waar staat die club nu eigenlijk voor, en hoe lang per keer?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt enthousiast ben over die 19 punten, er ligt nu wel errug veel nadruk op het buitenland en dat wordt niet meer gecompenseerd door lekker pittige verklaringen over binnenlandse toestanden. De verhouding is ook zoek 6 om 13 :cheefbek:




Ik zie op geen enkele manier het technische en praktische verband tussen de migratieproblematiek en de toestand in welk deel van de wereld dan ook. Jij wel?

Dat meen je gewoon niet echt. :dood: Zie jij echt geen verband tussen het huidige islamofobe integratie/assimilatie 'probleem' en de toestand in de wereld? :confused:


Emotioneel zie ik hem wel, maar het is onzinnig om die twee te verbinden. Opvoedings-, onderwijs-, arbeidsmarkt- en aanpassingsproblemen hebben geen ruk te maken met Irak of Palestina.

Onderwijs en arbeidsmarkt problemen absoluut wel!
En wat bedoel je precies met aanpassingsproblemen? Ik zie daar ook wel een bepaald verband met een mening over buitenlandse politiek en wat de buren daar van vinden. Tis wel de vraag wie zich nou niet wil aanpassen natuurlijk.


Het is, ik moet het nog maar een keer zeggen, niet alleen Holland dat de Nederlandse moslims in verband brengt met de 1 miljard moslims worldwide, dat doen de NL moslims zelf ook naar hartelust. Dat leidt meer tot problemen dan tot oplossingen. NL doet dat dus in navolging van die beweerde blok-verbondenheid. Die nep is.

Als je aan de ene kant zegt: ik heb geen ruk te maken met wat allerlei gekken in naam van mijn godsdienst ah andere eind van de wereld doen, dan moet je ook niet je verbondenheid met 1 miljard man over de hele wereld uittentreure belijden.
De waarheid is dat die verbondenheid een ideologische is, en geen reële. Met de sloebers in Bangladesh of Burkina Faso voelt geen moslim in NL zich verbonden. Er wordt alleen geroepen als er ergens 'andere' moslimslachtoffers van het perfide westen worden geconstateerd. In geval van moslimdaders of gewoon niet-speciaal-onderdrukte-sloebers willen ze er opeens niets mee te maken hebben. Nog afgezien van het feit dat ze voor de slachtoffers van het westen ook al geen ruk doen.

Dat ken natuurlijk niet, tis van tweeën een.

Ja ja, vertel je dat dan ook even aan al die mensen die een speciale band voelen met de VS & co vanwege het judeo-christelijke erfgoed enzo.



'Politiek getint', dat is het nou net. Is dat nou een politieke organisatie of niet? Politiek = de weg van lobbyen, partijen, parlement. Maatschappelijk = doe-het-zelf, gemeente, instanties.

Weet ik veel.
Is het CIDI een politieke club? Mili gorus? HTIB?
Zeg het maar.


En waarom moet een organisatie altijd van hogerhand / van buiten iets krijgen? Waarom kan een organisatie niet zelf problemen intern aanpakken? Tegen subsidie zijn, maar wel speciale aandacht, en dan toch weer zakken met geld willen.

Wanneer heeft de AEL om zakken geld gevraagd???


Vond alleen dat DAJJ messcherp uit de hoek kwam.

Ja dat was de grote troef van de club. En daar is nog steeds enorm behoefte aan, iemand die regelmatig even een goed tegengeluid geeft.
Jammer dat hij dat niet meer doet, heb hem wel eens gevraagd waarom, maar hij zeilde, op de hem bekende wijze met wedervragen, met een grote boog om een antwoord heen.

Het zou al leuk zijn als hij eens af en toe een ingezonden stuk ergens geplaatst zou krijgen.

freya
15-10-05, 10:25
Geplaatst door Wide-O

Het probleem is misschien het "diffuse" van de doelgroep. Veel van hen zijn moslim, maar de ene wat heftiger dan de ander, en sommigen weer niet (meer) of nog nauwelijks. Veel ervan zijn Mar., of Turk, maar niet allemaal. Veel ervan krijgen geen vat op de maatschappelijke ladder, maar sommigen wel. En die blijven zich in de eerste plaats verbonden voelen (vaak dan) met hun minder fortuinlijke ex-landgenoten (al dan niet van de 1e tot en met de 4e generatie etc). Gemakkelijk om op een hoop te gooien door "onfatsoenlijk rechts", moeilijk om achter één vlag te scharen door mensen die de tweedeling in de maatschappij niet zien zitten.

Ja daar ligt het probleem volgens mij ook.

De AEL heeft er voor gekozen om te proberen een grote achterban te krijgen, met het idee dat er dan beter geluisterd zou worden.
Daar zit wel wat in natuurlijk, maar zo'n klein clubje als de Burkestichting heeft toch ook heel wat bijgedragen aan de maatschappelijke discussie, zonder enorm veel leden. Gewoon omdat ze verwoordden wat veel mensen zo ongeveer denken.

AEL heeft m.i. te veel energie gestopt in het mobiliseren van een onwillige achterban, ipv gewoon doen doen waar ze goed in zijn.

mark61
15-10-05, 11:27
Geplaatst door freya
Ook als daar alleen Belgisch kant wordt geklost? Of Alleen Engels? Of Armeens? :duivels:

Liever Armeens. Als ze erbij zingen.


Jij hebt dus nooit een Turkse club gesteund?

Ik kijk wel uit. Voor je het weet ben je een Koerdenbasher. Individuele Turken steun ik wel.


Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt enthousiast ben over die 19 punten, er ligt nu wel errug veel nadruk op het buitenland en dat wordt niet meer gecompenseerd door lekker pittige verklaringen over binnenlandse toestanden. De verhouding is ook zoek 6 om 13 :cheefbek:

Ik vin dat je dat moet scheiden. Beide strevens kunnen loffelijk zijn, hebben aber nichts met elkaar te maken.


Dat meen je gewoon niet echt. :dood: Zie jij echt geen verband tussen het huidige islamofobe integratie/assimilatie 'probleem' en de toestand in de wereld? :confused:

Jah, wel vagelijk emotioneel. Maar de echte problemen hebben niks te maken met De Toestand In De Wereld. Oplossing van problemen hier heeft geen effect op oplossing van problemen daar en vice versa.


Ja ja, vertel je dat dan ook even aan al die mensen die een speciale band voelen met de VS & co vanwege het judeo-christelijke erfgoed enzo.

Die heb ik allang opgegeven. Tzijn er ook niet zoveel, ze zijn alleen 'toevallig' aan de macht. Dwz., ik denk dat de politici ideeën hebben waar de kiezers nog nooit over hadden nagedacht, of wat ze niet interesseert. Ook hier stemmen mensen vnl. ogv. binnenlandse kwesties. Het hemd is nader dan de rok.


Weet ik veel.
Is het CIDI een politieke club? Mili gorus? HTIB?
Zeg het maar.

CIDI ja, Milli Görüs stiekem, HTIB niet. Enfin, dat beweren ze wel, maar tis een kantklosklup.


Wanneer heeft de AEL om zakken geld gevraagd???

Nee, dat is het juist, niet direct. Maar als er problemen moeten worden opgelost komt daar altijd geld bij kijken. In NL in ieder geval wel.


Ja dat was de grote troef van de club...

Het zou al leuk zijn als hij eens af en toe een ingezonden stuk ergens geplaatst zou krijgen.

Hij heeft geloof ik een motivatiedip. But what do I know.

mark61
15-10-05, 11:29
Geplaatst door freya
Ja daar ligt het probleem volgens mij ook.

De AEL heeft er voor gekozen om te proberen een grote achterban te krijgen, met het idee dat er dan beter geluisterd zou worden.
Daar zit wel wat in natuurlijk, maar zo'n klein clubje als de Burkestichting heeft toch ook heel wat bijgedragen aan de maatschappelijke discussie, zonder enorm veel leden. Gewoon omdat ze verwoordden wat veel mensen zo ongeveer denken.

AEL heeft m.i. te veel energie gestopt in het mobiliseren van een onwillige achterban, ipv gewoon doen doen waar ze goed in zijn.

Tis wel waar, je moet ws. kiezen tussen een 'denktank' en een massabeweging.

Ik geloof niet dat die Burke zo'n achterban heeft; twas gewoon sensatiejournalistiek dat ze zoveel aandacht kregen. Is al weer over ook. Zulke malloten kunnen niet eens een 'achterban' krijgen.

freya
15-10-05, 13:11
Geplaatst door mark61
Liever Armeens. Als ze erbij zingen.

Als ze maar geen doudouk spelen, daar ga je van huilen en dan wordt het kant zo vies.



Ik vin dat je dat moet scheiden. Beide strevens kunnen loffelijk zijn, hebben aber nichts met elkaar te maken.

Jah, wel vagelijk emotioneel. Maar de echte problemen hebben niks te maken met De Toestand In De Wereld. Oplossing van problemen hier heeft geen effect op oplossing van problemen daar en vice versa.

Ik vind dat je beiden echt niet los van elkaar kunt zien.
Vooral in het vice versa geval dan.

Houd op met De Strijd Tegen Enge Moslims (Pardon Terrorisme Heet Dat ) En de islamfobie zal, samen met de daarbijbehorende discriminatie op de arbeidsmarkt, de woningmarkt en in het onderwijs, een heeeeeeeeel stuk minder worden.


Die heb ik allang opgegeven. Tzijn er ook niet zoveel, ze zijn alleen 'toevallig' aan de macht.

:wtf:



HTIB niet. Enfin, dat beweren ze wel, maar tis een kantklosklup.

HTIB is behoorlijk actief op politiek vlak. Er wordt heel wat afvergaderd in dat zaaltje van ze. Ze zijn betrokken bij elk 'migranten initiatief', zoals ook bij "Genoeg is Genoeg". Maar het zijn de Marokkanen die alle aandacht krijgen tegenwoordig.

Maar ik zal mijn kantkloskussen eens naar ze meenemen, misschien dat Mustafa me advies kan geven als ik weer eens de draad kwijt ben :haha:



Hij heeft geloof ik een motivatiedip. But what do I know.

Ja kan ik me ook wel heel goed voorstellen. Die heeft genoeg bagger over zich heen gekregen voor de rest van z'n leven.
En dan blijkt ook nu weer dat hij ipv ondersteuning te krijgen, ook zelf nog eens, steeds opnieuw, zijn club uit het slop moet trekken.
:jammer:

Toch blijf ik bewondering voor hem houden :fpetaf:

_h4T3D_sE7eN
15-10-05, 15:40
Geplaatst door mark61
Ik hoop dat je een kleine printer en een grote mond hebt. Na, dat laatste zit wel goed. :)

:hihi: ...



Ff zonder dollen. De MDP de rol van de AEL overnemen moet zeker niet het resultaat zijn van al die inspanningen.

De AEL (lees: Marmouch) heeft er ook veel te veel mee te koop gelopen, waardoor men AEL leest waar men MDP ziet staan. Met alle respect voor de AEL, maar er is een wereld van verschil.

Ilham Moudnib nu de scepter zwaaiend over de AEL ?? Misschien dan toch nog hoop voor de AEL Nederland ... :hihi:

mark61
15-10-05, 16:22
Geplaatst door freya
Als ze maar geen doudouk spelen, daar ga je van huilen en dan wordt het kant zo vies.

Ik hoef die zooi toch niet te kopen? Zingen zei ik, niet blazen.


Ik vind dat je beiden echt niet los van elkaar kunt zien.
Vooral in het vice versa geval dan.

Dus als er een Palestijnse staat komt gaan die jongetjes eindelijk weer met een gerust gemoed naar school? VTV is eigenlijk VerZ?



Houd op met De Strijd Tegen Enge Moslims (Pardon Terrorisme Heet Dat ) En de islamfobie zal, samen met de daarbijbehorende discriminatie op de arbeidsmarkt, de woningmarkt en in het onderwijs, een heeeeeeeeel stuk minder worden.

Over dat verband moet ik heel lang nadenken.
...
Nee, ik zie het nog steeds niet.


:wtf:

Ja ja tante.


HTIB is behoorlijk actief op politiek vlak. ...als ik weer eens de draad kwijt ben :haha:

Oh bij jullie dan. Hier wordt gekantklost.


Ja kan ik me ook wel heel goed voorstellen. Die heeft genoeg bagger over zich heen gekregen voor de rest van z'n leven.
En dan blijkt ook nu weer dat hij ipv ondersteuning te krijgen, ook zelf nog eens, steeds opnieuw, zijn club uit het slop moet trekken.

Misschien wilde ie teveel baas zijn om te ehm delegeren.

mark61
15-10-05, 16:24
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ff zonder dollen. De MDP de rol van de AEL overnemen moet zeker niet het resultaat zijn van al die inspanningen.

De AEL (lees: Marmouch) heeft er ook veel te veel mee te koop gelopen, waardoor men AEL leest waar men MDP ziet staan. Met alle respect voor de AEL, maar er is een wereld van verschil.

Ilham Moudnib nu de scepter zwaaiend over de AEL ?? Misschien dan toch nog hoop voor de AEL Nederland ... :hihi:

Ilham, das toch Goddelijke Inspiratie? Moe lukken.

Kzal me der verders maar niet mee bemoeien.

freya
15-10-05, 16:38
Geplaatst door mark61
zooi

:ego:



Dus als er een Palestijnse staat komt gaan die jongetjes eindelijk weer met een gerust gemoed naar school?

Als men in het algemeen ophoudt met rotzooi trappen in het MO, dus ook in Irak en buurstaten, zal dat de de interne verhoudingen zeker ook ten goede komen.



VTV is eigenlijk VerZ?

:confused:



Over dat verband moet ik heel lang nadenken.
...
Nee, ik zie het nog steeds niet.

Zolang er steeds opnieuw een link wordt gelegd tussen moslims en terrorisme, zullen de moslims hier voortdurend argwanend, of gewoon met de nek, aangekeken worden. Met alle gevolgen van dien, op deze manier krijgt de 4e en 5e generatie ook geen kans om volwaardig mee te draaien, omdat ze steeds weer in een hoek gezet worden.

En het verhaal De Islam Is De Nieuwe Vijand, is een internationaal verhaal. Of zie je dat ook niet? :cheefbek:



Oh bij jullie dan. Hier wordt gekantklost.

Leuk, wil je klosjes lenen?


Misschien wilde ie teveel baas zijn om te ehm delegeren.

Hij heeft m.i. juist te veel gedelegeerd. Hij kon hier ongeveer geen scheet laten zonder toestemming van het Nederlands bestuur :verward:

mark61
15-10-05, 17:06
Geplaatst door freya
:ego:

Ik blief geen kant. Zelfs niet als het aan ondergoed vast zit. :nerd:


:confused:

VTV = voortijdige schoolverlating. VerZ = ach, daar ben je toch oud genoeg voor? Vraag t anders TonH of Zwarte Kat ofzo.


En het verhaal De Islam Is De Nieuwe Vijand, is een internationaal verhaal. Of zie je dat ook niet? :cheefbek:

Das een internationaal verhaal ja. Maar het verband met de problemen, if any, van in NL reëel existerende moeslims zie ik niet zo.


Leuk, wil je klosjes lenen?

Mens, we komen dr in om.


Hij heeft m.i. juist te veel gedelegeerd. Hij kon hier ongeveer geen scheet laten zonder toestemming van het Nederlands bestuur :verward:

Is dat zo? Mietje. :gechoquee

freya
15-10-05, 17:14
Geplaatst door mark61

Das een internationaal verhaal ja. Maar het verband met de problemen, if any, van in NL reëel existerende moeslims zie ik niet zo.


:alien:

Dus jij denkt niet dat het voortdurend stigmatiseren van moslims van invloed is op hun functioneren in de maatschappij?

Het levert geen extra argwaan aan de ene kant en extra frustraties aan de andere kant op dus :knife_hea

Mohajir
17-10-05, 15:09
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als dat gebeurt, eet ik mijn printer op. doet dat vooral, maar hou rekening mee dat je probleem krijgt als die er uit moet. bij binnengaan zal het voor je geen probleem zijn schat ik in

Amenzu
17-10-05, 15:17
Geplaatst door Mohajir
doet dat vooral, maar hou rekening mee dat je probleem krijgt als die er uit moet. bij binnengaan zal het voor je geen probleem zijn schat ik in

kunstmatig naar boven halen van onderwerpen met oppervlakkige reacties, die niets te maken met het onderwerp, heeft geen zin meer.

freya
17-10-05, 17:46
Geplaatst door Amenzu
kunstmatig naar boven halen van onderwerpen met oppervlakkige reacties, die niets te maken met het onderwerp, heeft geen zin meer.

Hoe zo heeft dat geen zin? :verrassin

't staat nu toch weer op pagina 1 :zozo:

:haha:

Mohajir
18-10-05, 14:20
Geplaatst door Amenzu
kunstmatig naar boven halen van onderwerpen met oppervlakkige reacties, die niets te maken met het onderwerp, heeft geen zin meer. ik kan het niet helpen dat ik ook kunstmatig ben :lachu:

freya
18-10-05, 14:23
Geplaatst door Mohajir
ik kan het niet helpen dat ik ook kunstmatig ben :lachu:

En zo houden we het op pagina 1 :haha:



Heeft iemand ook nog iets inhoudelijks te melden dan? Als het hier dan toch weer staat bedoel ik :strik:

Mohajir
18-10-05, 14:36
Geplaatst door freya
En zo houden we het op pagina 1 :haha:



Heeft iemand ook nog iets inhoudelijks te melden dan? Als het hier dan toch weer staat bedoel ik :strik: ik ben zeer inhoudelijk, maar dan kunstmatig