PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook minister verhoeven doet mee met goedkoop scoren door Burqaverbod.



Zwarte Schaap
13-10-05, 22:32
Van der Hoeven wil burkaverbod op school

DEN HAAG (ANP) - Minister Van der Hoeven (Onderwijs) wil een verbod op burka's op school. Ze vindt dat docenten en leerlingen het alles bedekkende islamitische gewaad niet in de klas mogen dragen. Van der Hoeven heeft dat geschreven in haar dagboek op internet. Ze reageert daarmee op de recente aankondiging van haar collega Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om na te gaan of het mogelijk is de burka in specifieke situaties te verbieden. Het onderwijs is volgens Van der Hoeven zo'n situatie.

Voor zover ze weet, komt het zelden of nooit voor dat een leerkracht of leerling een burka op school draagt . Van der Hoeven deelt de mening van de Commissie Gelijke Behandeling dat gezichtsbedekkende kleding mag worden verboden als deze ,,de communicatie en identificatie belemmeren en de veiligheid op school aantasten''.
Volgens Verdonk is een algemeen burkaverbod niet goed mogelijk. Maar ze wil kijken of het kledingstuk op basis van veiligheidsredenen ,,op bepaalde momenten en gebieden'' is te verbieden.

Bron: AD/RD 13/10/05

Binnenkort gaat minister van Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, het rijden op een kameel op de openbare weg verbieden.

~Panthera~
13-10-05, 22:51
Geplaatst door Zwarte Schaap

Binnenkort gaat minister van Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, het rijden op een kameel op de openbare weg verbieden.

Ja, die zien we hier tenslotte ook dagelijks nietwaar ? welcome to the Efteling, called The Netherlands. http://members.ams.chello.nl/b.lameris/b.gif

Karin.N
13-10-05, 23:11
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, die zien we hier tenslotte ook dagelijks nietwaar ? welcome to the Efteling, called The Netherlands. http://members.ams.chello.nl/b.lameris/b.gif

Toevallig heb ik vandaag wel een kameel gezien. Zie ze trouwens wel vaker :ego:





























In dierenpark Amersfoort :zwaai:

gh.wille
13-10-05, 23:12
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, die zien we hier tenslotte ook dagelijks nietwaar ? welcome to the Efteling, called The Netherlands. http://members.ams.chello.nl/b.lameris/b.gif

Nee, net zo min als een schermer met kap en al ,daarom vind ik is er niks mis mee ,als deze WET als voorzorgsmaatregel voor de algehele veiligheid word genomen !
Maar dan niet alleen voor het dragen van een Burka , maar voor alle kleding waarbij het gezicht bedekt gaat , in het openbaar dus op straat ,en niet een chirurg in een hospitaal om maar een voorbeeld te noemen .

V.G.G.

~Panthera~
13-10-05, 23:13
Geplaatst door Karin.N
Toevallig heb ik vandaag wel een kameel gezien. Zie ze trouwens wel vaker :ego:





























In dierenpark Amersfoort :zwaai:


:hihi:


:zwaai:

~Panthera~
13-10-05, 23:16
Weet je waar ze ook meteen een verbod op moeten gooien ?

Op die rare klederdrachten, ook geen smoel. :student:

Weg met al die rare gouden spiegels langs de oren, ze zijn toch geen paard wel ? :moe:

Opzouten ! :sniper:


*achtung eronie* :p

Karin.N
13-10-05, 23:20
Ik ben voorstander van een verbod op die zgn, haarmatjes.

Toen dat een aantal jaar geleden in de mode was had ik altijd de neiging een schaar mee te nemen en zo'n exemplaar te kortwieken.

Zwarte Schaap
13-10-05, 23:39
Geplaatst door ~Panthera~
Weet je waar ze ook meteen een verbod op moeten gooien ?

Op die rare klederdrachten, ook geen smoel. :student:

Weg met al die rare gouden spiegels langs de oren, ze zijn toch geen paard wel ? :moe:

Opzouten ! :sniper:


*achtung eronie* :p

Jij bent gewoon voorstander van het onderdrukken van de moslimvrouwen, hypocriet.

Mohajir
14-10-05, 00:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Van der Hoeven wil burkaverbod op school

DEN HAAG (ANP) - Minister Van der Hoeven (Onderwijs) wil een verbod op burka's op school. Ze vindt dat docenten en leerlingen het alles bedekkende islamitische gewaad niet in de klas mogen dragen. Van der Hoeven heeft dat geschreven in haar dagboek op internet. Ze reageert daarmee op de recente aankondiging van haar collega Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om na te gaan of het mogelijk is de burka in specifieke situaties te verbieden. Het onderwijs is volgens Van der Hoeven zo'n situatie.

Voor zover ze weet, komt het zelden of nooit voor dat een leerkracht of leerling een burka op school draagt . Van der Hoeven deelt de mening van de Commissie Gelijke Behandeling dat gezichtsbedekkende kleding mag worden verboden als deze ,,de communicatie en identificatie belemmeren en de veiligheid op school aantasten''.
Volgens Verdonk is een algemeen burkaverbod niet goed mogelijk. Maar ze wil kijken of het kledingstuk op basis van veiligheidsredenen ,,op bepaalde momenten en gebieden'' is te verbieden.

Bron: AD/RD 13/10/05

Binnenkort gaat minister van Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, het rijden op een kameel op de openbare weg verbieden. dat ding moet gewoon verboden klaar. weg met talibaniesering van Marokkaanse gemeenschap. En als marokkanen het zelf niet willen aanpakken dan moet de NLoverheid ingrepen

Zwarte Schaap
14-10-05, 00:06
Je krijgt zo een lekker sfeertje in Nederland.

~Panthera~
14-10-05, 00:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij bent gewoon voorstander van het onderdrukken van de moslimvrouwen, hypocriet.


hebben die klederdrachten uit URK aan dan ? :schok:

Das nieuw.

Zwarte Schaap
14-10-05, 00:08
Geplaatst door Mohajir
dat ding moet gewoon verboden klaar. weg met talibaniesering van Marokkaanse gemeenschap. En als marokkanen het zelf niet willen aanpakken dan moet de NLoverheid ingrepen

Wie zegt dat het Marokkanen betreft?

Mohajir
14-10-05, 00:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wie zegt dat het Marokkanen betreft? dat zeg ik

freya
14-10-05, 00:23
Geplaatst door ~Panthera~
hebben die klederdrachten uit URK aan dan ? :schok:

Das nieuw.

Nee joh, heel Volendam heeft zich laatst massaal bekeerd, wist je dat niet?! :fplet:

~Panthera~
14-10-05, 00:26
Geplaatst door freya
Nee joh, heel Volendam heeft zich laatst massaal bekeerd, wist je dat niet?! :fplet:


fuck, weer wat gemist. :hihi:

TonH
14-10-05, 00:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Van der Hoeven wil burkaverbod op school


Binnenkort gaat minister van Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, het rijden op een kameel op de openbare weg verbieden.

ZS, weet jij of rijden met een burka verboden is? En is er ook geen wet die verbiedt onherkenbaar over straat te gaan.

gh.wille
14-10-05, 01:09
Geplaatst door gh.wille
Nee, net zo min als een schermer met kap en al ,daarom vind ik is er niks mis mee ,als deze WET als voorzorgsmaatregel voor de algehele veiligheid word genomen !
Maar dan niet alleen voor het dragen van een Burka , maar voor alle kleding waarbij het gezicht bedekt gaat , in het openbaar dus op straat ,en niet een chirurg in een hospitaal om maar een voorbeeld te noemen .

V.G.G.

Roept met een al een probleem op , hoe moet dat dan met CARNAVAL .

:moeilijk:

Zwarte Schaap
14-10-05, 07:10
Burqa niet

Van onze verslaggevers AMSTERDAM/DEN HAAG

Een landelijk verbod op het dragen van burqa’s en niqabs op scholen is niet nodig. Scholen die tegen het dragen van de gezichtsbedekkende sluier door leerlingen en leerkrachten zijn, kunnen zich nu voor een verbod ook al baseren op een uitspraak hierover van de Commissie Gelijke Behandeling. Bovendien komt het eigenlijk niet voor dat leerlingen zich met een niqab op school melden.

Dit zeggen onderwijsinstellingen in reactie op het pleidooi van minister Van der Hoeven van Onderwijs (CDA) om burqa’s in de klas te verbieden. De minister reageert in haar weblog op VVD-collega Verdonk voor Integratie, die deze week een onderzoek instelde naar de vraag of burqa’s ‘in specifieke situaties’ kunnen worden verboden.

Het klaslokaal is volgens Van der Hoeven zo’n situatie. Of er een echt verbod moet komen, laat zij over aan Verdonk. ‘Maar een school die burqa’s toestaat, moet er rekening mee houden dat de minister snel van zich laat horen’, aldus een woordvoerder van het ministerie donderdag.

De minister gaat daarmee een stap verder dan ze tot nu toe heeft gedaan. De Commissie Gelijke Behandeling stelde in 2003 een school in het gelijk die de gezichtssluier verbood. Als voornaamste argument noemde de commissie toen ook al de communicatie in de klas. Die weegt zwaarder dan het recht een sluier te dragen. Bovendien speelt veiligheid een rol: een school moet weten wie zich binnen de muren bevindt.

Voorzitter Said Benayad van de koepelorganisatie van islamitische basisscholen ISBO kent geen leerkrachten die een niqab dragen. ‘Het is bij ons niet verboden. Het doet zich niet voor.’ Argumenten tegen het dragen van burqa’s op scholen, zoals de belemmering van communicatie met leerlingen, noemt Benayad wel steekhoudend. ‘Maar we hebben er geen standpunt over. Als de kwestie zich aandient, moeten we er eerst goed over discussiëren met de schriftgeleerden.’

De ROC’s van Amsterdam en Midden-Nederland hebben wel expliciete verboden in hun reglementen opgenomen. Ook het Islamitisch College Amsterdam staat het dragen van burqa’s niet toe, zegt rector Erik Bijkerk. Onlangs weigerde het college een kandidaat-leerkracht omdat ze geen hoofddoekje wil dragen.

Bijkerk: ‘De regel bij ons op school is dat alle vrouwen een hoofddoek dragen. Alleen niet-moslim-vrouwen kunnen een ontheffing vragen.’ Maar niemand vertoont zich er in een burqa of niqab.

Bron: Volkrant 14/10/05

TonH
14-10-05, 10:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Burqa niet

Van onze verslaggevers AMSTERDAM/DEN HAAG

Een landelijk verbod op het dragen van burqa’s en niqabs op scholen is niet nodig. Scholen die tegen het dragen van de gezichtsbedekkende sluier door leerlingen en leerkrachten zijn, kunnen zich nu voor een verbod ook al baseren op een uitspraak hierover van de Commissie Gelijke Behandeling. Bovendien komt het eigenlijk niet voor dat leerlingen zich met een niqab op school melden.

Dit zeggen onderwijsinstellingen in reactie op het pleidooi van minister Van der Hoeven van Onderwijs (CDA) om burqa’s in de klas te verbieden. De minister reageert in haar weblog op VVD-collega Verdonk voor Integratie, die deze week een onderzoek instelde naar de vraag of burqa’s ‘in specifieke situaties’ kunnen worden verboden.

Het klaslokaal is volgens Van der Hoeven zo’n situatie. Of er een echt verbod moet komen, laat zij over aan Verdonk. ‘Maar een school die burqa’s toestaat, moet er rekening mee houden dat de minister snel van zich laat horen’, aldus een woordvoerder van het ministerie donderdag.

De minister gaat daarmee een stap verder dan ze tot nu toe heeft gedaan. De Commissie Gelijke Behandeling stelde in 2003 een school in het gelijk die de gezichtssluier verbood. Als voornaamste argument noemde de commissie toen ook al de communicatie in de klas. Die weegt zwaarder dan het recht een sluier te dragen. Bovendien speelt veiligheid een rol: een school moet weten wie zich binnen de muren bevindt.

Voorzitter Said Benayad van de koepelorganisatie van islamitische basisscholen ISBO kent geen leerkrachten die een niqab dragen. ‘Het is bij ons niet verboden. Het doet zich niet voor.’ Argumenten tegen het dragen van burqa’s op scholen, zoals de belemmering van communicatie met leerlingen, noemt Benayad wel steekhoudend. ‘Maar we hebben er geen standpunt over. Als de kwestie zich aandient, moeten we er eerst goed over discussiëren met de schriftgeleerden.’

De ROC’s van Amsterdam en Midden-Nederland hebben wel expliciete verboden in hun reglementen opgenomen. Ook het Islamitisch College Amsterdam staat het dragen van burqa’s niet toe, zegt rector Erik Bijkerk. Onlangs weigerde het college een kandidaat-leerkracht omdat ze geen hoofddoekje wil dragen.

Bijkerk: ‘De regel bij ons op school is dat alle vrouwen een hoofddoek dragen. Alleen niet-moslim-vrouwen kunnen een ontheffing vragen.’ Maar niemand vertoont zich er in een burqa of niqab.

Bron: Volkrant 14/10/05

Met andere woorden: een wet is niet nodig. Minister heeft zich even kunnen profileren.

Als puber zou ik nu wel gaan kijken of ik niet met een burqa lekker kan gaan lopen etteren. Maar helaas, ben geen puber meer en geen vrouw...

MaRiaH
14-10-05, 11:24
Geplaatst door TonH
Met andere woorden: een wet is niet nodig. Minister heeft zich even kunnen profileren.

Als puber zou ik nu wel gaan kijken of ik niet met een burqa lekker kan gaan lopen etteren. Maar helaas, ben geen puber meer en geen vrouw...

Volgens mij bestaat er een wet waar in is gesteld dat men met lichaamsbedekking niet aan het verkeer mag deelnemen..

Die is destijds al ingesteld voor carnavallende katholieken..

Je mag dus niet met clownsmasker achter het stuur.. :melig2:

TonH
14-10-05, 11:29
Geplaatst door MaRiaH
Volgens mij bestaat er een wet waar in is gesteld dat men met lichaamsbedekking niet aan het verkeer mag deelnemen..


Jij hebt je rijbewijs? Houd je volledig aan de wet? En rijdt wanneer en waar? :blij:

Zwarte Schaap
14-10-05, 11:34
Geplaatst door MaRiaH
Volgens mij bestaat er een wet waar in is gesteld dat men met lichaamsbedekking niet aan het verkeer mag deelnemen..

Die is destijds al ingesteld voor carnavallende katholieken..

Je mag dus niet met clownsmasker achter het stuur.. :melig2:

Veel liquidaties en roofovervallen worden met een motor en dito helm gepleegd. Boeven zullen niet snel een onhandige burq gaan nemen, er zijn al betere en handigere voor de wet verplichte gezichtsverbergende alternatieven.

jan1974
14-10-05, 12:49
Onderwijs is een serieuze zaak. Wanneer er structureel onderwijs wordt gegeven met motorhelm op burka op dan moet er ingegrepen worden. Al denk ik dat het zo;n vaart niet zal lopen.

observer
14-10-05, 13:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Veel liquidaties en roofovervallen worden met een motor en dito helm gepleegd. Boeven zullen niet snel een onhandige burq gaan nemen, er zijn al betere en handigere voor de wet verplichte gezichtsverbergende alternatieven. iets zegt me dat de koran het dragen van vrouwenkleding door mannen niet echt goedkeurd

en aangezien mannen 90% plegen,...

Muslimaah
14-10-05, 13:47
Geplaatst door Marruecos
Om extreem pissig van te worden. Het komt zo goed als nooit voor, maar mevrouw wil daar wel ff ontzettend veel belastingcentjes tegen aan smijten om de wet er doorheen te krijgen. Preventief? Alsof iemand met een burqa een dreiging is. Wat een bananenrepubliek!

Dat komt omdat Fraue Verdonck problemen in haar eigen beleid verdoezelt door de aandacht te vestigen op zo een groot veiligheidsgevaar als de burqa die alleen in afghanistan voorkomt.

Wat enkelingen hier dragen is de niqab of de chador. Maar de minister van integratie is zo goed op de hoogte van de culturele en religeuze diversiteiten dat ze dat niet weet.

gh.wille
14-10-05, 21:38
Geplaatst door MaRiaH
Volgens mij bestaat er een wet waar in is gesteld dat men met lichaamsbedekking niet aan het verkeer mag deelnemen..

Die is destijds al ingesteld voor carnavallende katholieken..

Je mag dus niet met clownsmasker achter het stuur.. :melig2:

Het doet er niet toe , wat voor masker je op hebt , heb ik vandaag vernomen , al jaar en dag word een dief of boef afgebeeld met een MASKER! bandiet en dat is niet ten onrechte , iemand die niet gezien wil worden heeft meestal ook iets te verbergen ,en als er zo weinig burka,s gedragen worden , dan snap ik al die ophef niet , totdat er wel een af andere zich onder de ,,mom " van een burka ,s een strafbaar feit pleegt , en dan heb ik het nog niet eens over een Moslim (a) , die zich genoodzaakt voelt zich zelf op te blazen , het meest voor de hand liggend is dat , de zgn ,,onderwereld " er dankbaar gebruik van gaat maken , maar daar word hier verder niet over nagedacht !
Zelfs als deze wet aangenomen word , geld dat voor alle bedekkende kleding waarbij het gezicht ook bedekt is .
Het enige tegen argument is dat de klederdracht die op enkele plaatsen nog word gedragen (en dan nog hoofdzakelijk ) als folklore en beroepsmatig , lees: inkomsten , dan ook maar meteen afgeschaft moet worden , maar daar kapje op of niet, is het gezicht , Zichtbaar ! Toen ik jaren geleden in Tunesie , de buikdanseres herkende,in de hal van ons hotel liep zij in gewone kledij ! En nog geen uur later trad zij op. ,of moet dat ook verboden worden , net zo als de kaasmarkt in Almaar of de Kamelen race in Arabie, of de Tirolerbroek in Zwitseland of de boer die nu nog steeds op klompen loopt ?
Ik heb al eerder het op een komische manier willen uitleggen , ga niet als te dik bent met een groene burka naast de glasbak staan , met andere woorden , je bent dan net zo anoniem ! maar wat dat betekent dat weten de meesten hier toch wel , kijk maar 9 van de 10 (nieuwe leden ) hun profiel !
Jammer dat zelfs de kleinste aanwijzing hier mogelijk problemen op kan leveren .
In dat kader gezien begrijp ik nu waarom het dragen van een BURKA zo fanatiek verdedigd word .

V.G.G.