PDA

Bekijk Volledige Versie : ,,Verdomme wijf! Wil je die rommel zo snel mogelijk van je lijf halen!’’



Zwarte Schaap
14-10-05, 06:21
'Dat mens ziet er vreselijk eng uit'

Door JUDITH VAN RUITEN EN TONNY VAN DER MEE

Verslaggeefster Judith van Ruiten liep 8 uur door Rotterdam met een burka. De opmerkingen waren niet van de lucht.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00011/xxxBurka08_11207h.jpg Verslaggeefster Judith van Ruiten liep 8 uur door Rotterdam rond in een burka. De opmerkingen zijn niet van de lucht. Foto Rob Keeris

11.00U ,,Gaat u naar Iran?'' vraagt Rachida van Bazar Tafillalet in Rotterdam. Zo vaak komt het namelijk niet voor dat vrouwen een gezichtssluier (burka of nikab) kopen. Zie er in Nederland dan ook maar eens eentje te krijgen. Een kleine islamitische winkel in Rotterdam-Zuid heeft er nog één liggen. Zes euro. ,,Marokkaanse vrouwen lopen er niet mee,'' zegt Rachida. Maar ze is zeer welwillend en helpt de jelleba (gewaad) en nikab aan te doen.

11.05U Getoeter op straat. ,,Zeg hoe heb je haar aan de haak geslagen, kerel,’’ zegt een automobilist met een arm uit het autoraam. Een dame met burka trekt in de 2e Middellandstraat in Rotterdam veel bekijks.

12.00U ,,Godverdomme wijf! Wil je die rommel zo snel mogelijk van je lijf halen!’’ De volgende opmerking kunnen we in onze zak steken, als we in hartje Rotterdam over straat lopen. Op de rand van het Schouwburgplein zitten stoere knapen en meiden. Gegrinnik, gegiechel en gesmoes als we voorbij lopen. ,,Boeh!’’ roept de eerste. Als een rij omvallende dominostenen krijgt deze begroeting navolging bij een ieder in de rij die we passeren. ,,Boeh!’’

13.00U Uitzendbureau Zorgwerk op de Coolsingel: ,,Een baan als thuiszorgmedewerker? Dat zal niet meevallen,’’ zegt een bang kijkende intercedente. ,,Zeker in een wijk als Kralingen zul je veel vervelende opmerkingen naar je hoofd krijgen, vrees ik. Moet die sluier dan echt om? Schoonmaakwerk is misschien wel een oplossing. Weet je wat, kom nog maar een terug als je je cv bij je hebt. O, je hebt geen diploma's. Nou, misschien moet je naar Vedior gaan of zo.’’

13.20U Twee minuten op de Lijnbaan en de opmerkingen gaan verder. ,,Hé Ali. Dat is een lekker wijf voor jou, of niet?’’ En: ,,Je hebt daar toch geen kalasjnikov onder verstopt hè. Je kunt zo bij de al-Qaeda aansluiten!’’ Of: ,,Zeg Henk, zullen we eens een winkel verder gaan kijken?''

13.30U Telkens weer die blikken. Minachting bij de een, medelijden bij de ander. En vooral veel vermaak en ongeloof. Moslimvrouwen kijken bezorgd. Alsof ze willen zeggen: ,,Och arme?’’ Moslimmannen flirten openlijk, hoewel dat niet mag tijdens de ramadan. Turkse jongens grappen en grollen in de deuropening van een reisbureau. ,,Hé, misschien doet ze haar sluier wel af en zit er iets heel lekkers onder!’’ De temperatuur onder de burka stijgt tot tropische hoogte.

13.45U Als bijstandsmoeder mag je in Utrecht niet meer met een burka solliciteren. In Rotterdam lijken ze iets soepeler. Of toch niet? ,,Dit draagt u toch maar tijdelijk?'' vraagt de medewerkster van uitzendbureau Luba bezorgd als we naar vacatures informeren.

14.30U Naar de Marskramer in Hillegersberg, waar ze personeel zoeken. ,,Iemand als jij wilt hier als weekendkracht aan de slag? Nou, dan zal ik een formuliertje moeten halen.’’ Vijftien minuten later en hardop lachend: ,,Die sluier moet dan wel af, hè! Dat wil je niet? Nou, over een hoofddoek discussiëren zal geen kwaad kunnen, maar een burka accepteren we echt niet.’’

14.45U In het chique Hillegersberg lopen ze in blazers, strakke overhemden, bretels en dure truien. Op het terras van eetcafé Facet vallen de monden letterlijk open van verbazing. Iedere pas wordt nauwlettend gevolgd, tot we uit het zicht zijn verdwenen. Eenmaal om de hoek, in de Bergse Dorpsstraat, maken ze van hun hart geen moordkuil. ,,Dat mens ziet er echt vreselijk eng uit!’’ ,,Zou het een man of een vrouw zijn?’’ ,,Kijk nou eens, daar heb je een carnavalsspook!’’ ,,Jij bent een neppert, of niet?’’

15.30U Ondanks de benauwde en zweterige atmosfeer onder de sluier heeft een nikab ook zo z’n voordelen. In de tram en metro heb je de ruimte. Zelfs de kaartcontroleur blijft op eerbiedige afstand. ,,Ik wil echt niet naast haar zitten hoor,’’ fluistert een meisje tegen haar vriendin. ,,Nou, Natasja, je moet echt ophouden met lachen. Dit is echt vreselijk onbeleefd.’’

Bron: AD/RD 14/10/05

observer
14-10-05, 10:00
Op de rand van het Schouwburgplein zitten stoere knapen en meiden. grin dat is ook volgens mij het epicentrum van de marokkaanse jeugd in rotterdam

maar blijkt maar weer dat de burqa heel goed is het doen waarvoor die bedoeld is : het dehumaniseren van de drager

je kunt het de mensen niet kwalijk nemen ze praten tegen een kledingstuk, de mens zie je niet dus daar heb je ook niets mee

daarmee maak je de drager irrelevant en afhankelijk

weer een reden om die middeleeuwse bodybag uit deze samenleving te verbannen

magden_david
14-10-05, 10:04
Geplaatst door observer
grin dat is ook volgens mij het epicentrum van de marokkaanse jeugd in rotterdam

maar blijkt maar weer dat de burqa heel goed is het doen waarvoor die bedoeld is : het dehumaniseren van de drager

je kunt het de mensen niet kwalijk nemen ze praten tegen een kledingstuk, de mens zie je niet dus daar heb je ook niets mee

daarmee maak je de drager irrelevant en afhankelijk

weer een reden om die middeleeuwse bodybag uit deze samenleving te verbannen

die barbaarse hollanders ook, gelukkig kan je geheuld in een strakke vercace heupbroek met wat modieuze accesoires als homo veilig en gerespecteerd door de straten van teheran of damascus lopen.

Cherry Bo
14-10-05, 10:14
Geplaatst door Zwarte Schaap


11.05U Getoeter op straat. ,,Zeg hoe heb je haar aan de haak geslagen , kerel,’’ zegt een automobilist met een arm uit het autoraam.

12.00U De volgende opmerking kunnen we in onze zak steken, als we in hartje Rotterdam over straat lopen. Op de rand van het Schouwburgplein zitten stoere knapen en meiden. Gegrinnik, gegiechel en gesmoes als we voorbij lopen.

13.20U Twee minuten op de Lijnbaan en de opmerkingen gaan verder. ,,Hé Ali. Dat is een lekker wijf voor jou, of niet?’’

13.30U Moslimmannen flirten openlijk, hoewel dat niet mag tijdens de ramadan. Turkse jongens grappen en grollen in de deuropening van een reisbureau. ,,Hé, misschien doet ze haar sluier wel af en zit er iets heel lekkers onder !’’ De temperatuur onder de burka stijgt tot tropische hoogte.



Nou, de burka kent zijn sexuele weerga niet.

Nog meer dan strakke kleding brengt het mannen in vervoering.
Zelfs de temperatuur ónder de burka stijgt. :hihi:
De outplaced burka schiet hier duidelijk aan alle kanten zijn doel voorbij.

Logisch.
Een burka staat feitelijk voor sex.
Zoals een kluis voor geld staat.

Een burka aantrekken is namelijk precies hetzelfde als met een groot bord om je nek te koop lopen:

--->> "Sex alert! Sex alert! Vind mij sexueel niet aantrekkelijk". <<---

Waar denken mannen dan aan.....?

Juist! :hihi:

MaRiaH
14-10-05, 10:20
het ding wekt natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid op..

wat je niet mag zien, roept alleen maar meer fantasie op.. :gniffel:

Juliette
14-10-05, 10:34
Als je absoluut bekeken wil worden lijkt het me idd wel een efficiënte strategie.

freya
14-10-05, 10:43
Volgens mij is de basis van de islamitische kledingvoorschriften: je bescheiden en onopvallend kleden.

Daar voldoet zo'n uitdossing dus bepaald niet aan :moe:

Cherry Bo
14-10-05, 10:55
Die mannen kunnen er ook niets aan doen dat ze opgewonden raken van die burka.
Dat dienen vrouwen zélf in de hand te houden. :o

Mark
14-10-05, 12:43
hier lopen duizenden van dat soort vrouwen rond, ook met gaasje voor de ogen.

het grappige is dat je ze na een tijdje compleet negeert en ze meer als een soort meubulair ziet en niet als mens, een soort lopende stellage in de supermarkt.

Het_Is_Lent
14-10-05, 12:50
Geplaatst door Mark
hier lopen duizenden van dat soort vrouwen rond, ook met gaasje voor de ogen.

het grappige is dat je ze na een tijdje compleet negeert en ze meer als een soort meubulair ziet en niet als mens, een soort lopende stellage in de supermarkt.

Is zo'n achterlijk gedachtengang grappig?

Petje af voor de dames die uit zichzelf een niqaab dragen !

L@vita

freya
14-10-05, 12:54
Geplaatst door Het_Is_Lent
Is zo'n achterlijk gedachtengang grappig?


Ik denk dat de opmerking van mark gewoon een feitelijke constatering was.



Petje af voor de dames die uit zichzelf een niqaab dragen !

Waarom? Wat is er zo goed aan het "roomser dan de paus willen zijn" en het ongelovelijk (aanstellerig?) aandacht trekken in het Europese straatbeeld?

Wat is er uberhaubt islamitisch aan een niqaab?

Cherry Bo
14-10-05, 13:00
Geplaatst door Mark
hier lopen duizenden van dat soort vrouwen rond, ook met gaasje voor de ogen.

het grappige is dat je ze na een tijdje compleet negeert en ze meer als een soort meubulair ziet en niet als mens, een soort lopende stellage in de supermarkt.

Als er duizenden burka's lopen valt het ook niet meer op.

In Nederland is het effect van die enkele burka daarom precies het tegenovergestelde.
Mannen worden er júist hitsig van, zo blijkt. En dat willen moslima's toch kostte wat het kost vermijden?
Moslima's die zich dat realiseren zouden hem dus niet moeten willen dragen.

Het_Is_Lent
14-10-05, 13:03
Geplaatst door freya
Ik denk dat de opmerking van mark gewoon een feitelijke constatering was.

Waarom? Wat is er zo goed aan het "roomser dan de paus willen zijn" en het ongelovelijk (aanstellerig?) aandacht trekken in het Europese straatbeeld?

Wat is er uberhaubt islamitisch aan een niqaab?

Een feit is het niet, daar is het veel te subjectief voor.

Ik vind het gewoon knap dat ze schijt hebben aan al die opmerkingen en hun "ding" doen, ondanks al die haters:D.

L@vita

Muslimaah
14-10-05, 13:06
Geplaatst door freya
Ik denk dat de opmerking van mark gewoon een feitelijke constatering was.



Waarom? Wat is er zo goed aan het "roomser dan de paus willen zijn" en het ongelovelijk (aanstellerig?) aandacht trekken in het Europese straatbeeld?

Wat is er uberhaubt islamitisch aan een niqaab?


Het mag id Islam, is geen verplichting en wordt in bepaalde samenlevingen zelfs afgeraden om te dragen. Ik vind het nogal gewaagd om intenties van iemand bij voorbaat al te bepalen aan de hand van een kledingstuk. Je kunt het niet willen en niet mooi vinden en verafschuwen, maar daarmee de persoon diskwalificeren is 1 stap te ver. Mijn persoonlijke mening.

Er zijn anders nog veel meer andere klederdrachten en uitingen die in het licht van 'vrijzinnig' nederland roepen om tolerantie, maar die niet iedereens goedkeuring verdragen. Is dat dan ook een ongelovelijk (aanstellerig) aandacht trekken in het Europese straatbeeld?

Ik vind dat we dan consequent moeten zijn.


Bovendien vind ik bovenstaande reacties die de reacties in het artikel qua verantwoording leggen bij de draagster van het kledingstuk wel ongelooflijk achterlijk en dom. Net zo iets als het racistische gedrag van een persoon tov van bijv een negroide persoon, wijten aan de kleur van die negroide persoon. De sexueel getinte uitspraken liggen toch echt wel aan die male-chauvinist pigs zelf.

Muslimaah
14-10-05, 13:13
Dit is een burqa3:

http://www.tribalelegance.net/Afghani%20Burqa.gif


En niet wat er in NL hier en daar sporadisch wordt gedragen.

Wat ik bedoelde met mag id Islam, is het gezicht tot een bepaalde mate bedekken. Hoe is aan de draagster zelf.

Cherry Bo
14-10-05, 13:15
Geplaatst door Muslimaah

Bovendien vind ik bovenstaande reacties die de reacties in het artikel qua verantwoording leggen bij de draagster van het kledingstuk wel ongelooflijk achterlijk en dom. Net zo iets als het racistische gedrag van een persoon tov van bijv een negroide persoon, wijten aan de kleur van die negroide persoon. De sexueel getinte uitspraken liggen toch echt wel aan die male-chauvinist pigs zelf.

Ja?
Ik redeneerde niet vanuit mijn eigen logica, maar vanuit islam logica.
In de islam dient de vrouw zich toch zodanig te kleden dat mannen geen 'aanstoot' aan haar vrouwelijkheid kunnen nemen? Dit stuk verantwoordelijkheid voor het controleren van het mannelijk libido wordt daardoor bij de vrouw gelegd.

Vertonen de mannen hetzelfde gedrag bij een vrouw in burka, ligt het volgens de islam-logica aan de burka-draagster en niet aan de mannen. Aangezien zij slechts doen wat de natuur hen ingeeft.

Ook islam-logica:
Als mannen aanstoot nemen aan een vrouw in een kort rokje, ligt het aan die vrouw.
Nemen die mannen aanstoot aan een vrouw in een -voor hen- opwindende burka, ligt het opeens aan 'die male-chauvinist pigs' zelf ?

Scheve logica.

MaRiaH
14-10-05, 13:18
Geplaatst door freya
Volgens mij is de basis van de islamitische kledingvoorschriften: je bescheiden en onopvallend kleden.

Daar voldoet zo'n uitdossing dus bepaald niet aan :moe:

de clou is natuurlijk dat iedere vrouw em zou moeten dragen :hihi:

MaRiaH
14-10-05, 13:20
Geplaatst door Het_Is_Lent
Een feit is het niet, daar is het veel te subjectief voor.

Ik vind het gewoon knap dat ze schijt hebben aan al die opmerkingen en hun "ding" doen, ondanks al die haters:D.

L@vita

Daar waar Mark zit is geen sprake van je ding doen..
je moet em gewoon dragen. :argwaan:

Juist respect voor de vrouwen die dat NIET dragen.. en echt hun ding doen. :hihi:

Het_Is_Lent
14-10-05, 13:23
Geplaatst door MaRiaH
Daar waar Mark zit is geen sprake van je ding doen..
je moet em gewoon dragen.

Juist recepect voor de vrouwen die dat NIET doen.. en hun ding doen. :hihi:

O, Ik dacht dat het over Nederland ging nu.

Ik heb by the way ook respect voor de vrouwen die hem niet dragen en hun ding doen. Het gaat mij niet zozeer om de niqaab zelf.

Mijn respect is er niet voor een select groepje(of groepsdelen:hihi: ) :) .

L@vita

Mark
14-10-05, 13:46
Ik stoor me er totaal niet aan. Het is een effectieve manier om contact met andere mannen tegen te gaan. En in de praktijk werkt het prima. Ik heb verder niks met ze te maken.

observer
14-10-05, 14:57
Geplaatst door Muslimaah
Dit is een burqa3:

http://www.tribalelegance.net/Afghani%20Burqa.gif


En niet wat er in NL hier en daar sporadisch wordt gedragen.

Wat ik bedoelde met mag id Islam, is het gezicht tot een bepaalde mate bedekken. Hoe is aan de draagster zelf. zo'n model heb ik hier ook een keer gezien meestal zijn het van die modellen met een spleetje


Geplaatst door Muslimaah

Bovendien vind ik bovenstaande reacties die de reacties in het artikel qua verantwoording leggen bij de draagster van het kledingstuk wel ongelooflijk achterlijk en dom. Net zo iets als het racistische gedrag van een persoon tov van bijv een negroide persoon, wijten aan de kleur van die negroide persoon. De sexueel getinte uitspraken liggen toch echt wel aan die male-chauvinist pigs zelf.

nu kan iemand zijn huidskleur niet kiezen (vul grapje over michael jackson in) maar kleding wel

er zijn 2 opties

1 iemand wordt gedwongen een burqa te dragen in dat geval is acceptatie meewerken dus ongewenst

2 iemand kiest ervoor zich op deze manier te isoleren, in dat geval is dat een keuze van deze persoon als object ipv een mens gezien te worden, moet je zo iemand zelfs maar zien? laat staan erkennen?

zou je met een jurk praten?

overigens de flirtende en sexueel getinte opmerkingen waren deels van moslims afkomstig dus op dat punt kunnen we weer op de oude discussie uitkomen waarom vrouwen zich moeten aanpassen aan mannen

Muslimaah
14-10-05, 15:34
Geplaatst door Cherry Bo
Ja?
Ik redeneerde niet vanuit mijn eigen logica, maar vanuit islam logica.
In de islam dient de vrouw zich toch zodanig te kleden dat mannen geen 'aanstoot' aan haar vrouwelijkheid kunnen nemen? Dit stuk verantwoordelijkheid voor het controleren van het mannelijk libido wordt daardoor bij de vrouw gelegd.

Vertonen de mannen hetzelfde gedrag bij een vrouw in burka, ligt het volgens de islam-logica aan de burka-draagster en niet aan de mannen. Aangezien zij slechts doen wat de natuur hen ingeeft.

Ook islam-logica:
Als mannen aanstoot nemen aan een vrouw in een kort rokje, ligt het aan die vrouw.
Nemen die mannen aanstoot aan een vrouw in een -voor hen- opwindende burka, ligt het opeens aan 'die male-chauvinist pigs' zelf ?

Scheve logica.

Neeh jij hanteert een scheve logica.

De islam logica, zegt dat de man geen ene moer te maken heeft met hoe de vrouw er lichamelijk uitziet. De islam logica vind dat het vrouwenlichaam voor haar alleen is en niet mag misbruikt worden door ogen van male chauvinist pigs enof andere low lifes. Het lichaam van een vrouw is er een die respect verdient.


De playboy heeft haar cijfers niet te danken aan foto's van burqa dragende vrouwen. Ze vinden haar niet opwindend ze doen net als wat mannen in het algemeen doen die vrouwen lastigvallen, aan intimidatie. En wil je mensen intimideren moet je er vooral sexualiteit erbij betrekken. ZE hanteren jouw logica namelijk die moslima's hebben het altijd over hun lichaam bedekken omdat ze 'geen aanstoot' zouden willen zijn voor, laten we dat wijf in dat rare pak maar flink te grazen pakken.

Zie reactie van Mark. Het kledingstuk creert afstand.

Muslimaah
14-10-05, 15:40
Geplaatst door observer
zo'n model heb ik hier ook een keer gezien meestal zijn het van die modellen met een spleetje



nu kan iemand zijn huidskleur niet kiezen (vul grapje over michael jackson in) maar kleding wel

er zijn 2 opties

1 iemand wordt gedwongen een burqa te dragen in dat geval is acceptatie meewerken dus ongewenst

2 iemand kiest ervoor zich op deze manier te isoleren, in dat geval is dat een keuze van deze persoon als object ipv een mens gezien te worden, moet je zo iemand zelfs maar zien? laat staan erkennen?

zou je met een jurk praten?

overigens de flirtende en sexueel getinte opmerkingen waren deels van moslims afkomstig dus op dat punt kunnen we weer op de oude discussie uitkomen waarom vrouwen zich moeten aanpassen aan mannen

Mijn punt is, je kunt isolatie niet verstandig of wenselijk achten, maar om iemand daarom af te schrijven, te beledigen, en kotsmisselijke reacties te vergoeilijken vind ik, in mijn bescheiden visie wel heel erg laag.

Ik zou af en toe niet eens willen praten met iemand die zijn gezicht onbedekt heeft. Puur en alleen omdat ik die persoon niet mag. Dus dat is voor mij geen argument.

Bovenal vind ik dit zo een rare discussie die weer afleid van veel essentielere zaken waar minister Verdonk weleens meer aandacht en energie in mag steken als zogezegde minister van integratie.

freya
14-10-05, 15:47
Geplaatst door Muslimaah
Neeh jij hanteert een scheve logica.

De islam logica, zegt dat de man geen ene moer te maken heeft met hoe de vrouw er lichamelijk uitziet. De islam logica vind dat het vrouwenlichaam voor haar alleen is en niet mag misbruikt worden door ogen van male chauvinist pigs enof andere low lifes. Het lichaam van een vrouw is er een die respect verdient.


De playboy heeft haar cijfers niet te danken aan foto's van burqa dragende vrouwen. Ze vinden haar niet opwindend ze doen net als wat mannen in het algemeen doen die vrouwen lastigvallen, aan intimidatie. En wil je mensen intimideren moet je er vooral sexualiteit erbij betrekken. ZE hanteren jouw logica namelijk die moslima's hebben het altijd over hun lichaam bedekken omdat ze 'geen aanstoot' zouden willen zijn voor, laten we dat wijf in dat rare pak maar flink te grazen pakken.


Ach ja, we hebben als vrouw natuurlijk uitsluitend de keuze tussen een playboy-bunny pakje en een burqa :rolleyes:


Kan je even uitleggen waar de geile reacties op een burqa van die moslimmannen vandaan komen?

Soldim
14-10-05, 15:54
Geplaatst door Muslimaah
Neeh jij hanteert een scheve logica.

De islam logica, zegt dat de man geen ene moer te maken heeft met hoe de vrouw er lichamelijk uitziet. De islam logica vind dat het vrouwenlichaam voor haar alleen is en niet mag misbruikt worden door ogen van male chauvinist pigs enof andere low lifes. Het lichaam van een vrouw is er een die respect verdient.


Als dat repect door kleding afgedwongen moet worden is er een probleem. Het lichaam van een vrouw (en een man, en een kind) dient gerespecteerd te worden onafhankelijk van de kleding.

mark61
14-10-05, 16:05
Geplaatst door Muslimaah
Neeh jij hanteert een scheve logica.

De islam logica, zegt dat de man geen ene moer te maken heeft met hoe de vrouw er lichamelijk uitziet. De islam logica vind dat het vrouwenlichaam voor haar alleen is en niet mag misbruikt worden door ogen van male chauvinist pigs enof andere low lifes. Het lichaam van een vrouw is er een die respect verdient.

En vervolgens moet de vrouw maatregelen treffen, niet de mcp met de ogen.

Ik heb het nooit geturfd, maar ik schat dat er in de Koran en ahadith tig meer voorschriften voor vrouwen staan dan voor mannen op dit gebied.

Als er met textiel gewapperd moet worden kunnen volgens jouw versie van islamlogica beter mannen geblinddoekt worden. Meer to the point, praktischer en een stuk goedkoper.

Respect blijkt uit taboeïseren en verstoppen? Als je je ouders respecteert sluit je ze op in een kamer en mogen ze dr nooit uit?

mark61
14-10-05, 16:07
Geplaatst door freya
Kan je even uitleggen waar de geile reacties op een burqa van die moslimmannen vandaan komen?

Dat weet je best, de mannen zijn sjlecht maar de vrouwen moeten het weer voor ze oplossen. Zo staat de vrouw ver boven de man.

En zo is zwart weer wit en wit weer zwart.

Newspeak.

Cherry Bo
14-10-05, 16:13
Geplaatst door Muslimaah

De islam logica vind dat het vrouwenlichaam voor haar alleen is en niet mag misbruikt worden door ogen van male chauvinist pigs enof andere low lifes.

Wat een bizar manbeeld heb jij. :wtf:

Julien
14-10-05, 16:16
kortom veel marokkaanse/turkse jongeren vinden een burqa net zo goed belachelijk

Zwarte Schaap
14-10-05, 16:20
Geplaatst door mark61
En vervolgens moet de vrouw maatregelen treffen, niet de mcp met de ogen.

Ik heb het nooit geturfd, maar ik schat dat er in de Koran en ahadith tig meer voorschriften voor vrouwen staan dan voor mannen op dit gebied.

Als er met textiel gewapperd moet worden kunnen volgens jouw versie van islamlogica beter mannen geblinddoekt worden. Meer to the point, praktischer en een stuk goedkoper.

Respect blijkt uit taboeïseren en verstoppen? Als je je ouders respecteert sluit je ze op in een kamer en mogen ze dr nooit uit?

Hiermee geef je precies aan waarnaar zulke discussies toe ''moeten'' leiden, naar discussies waar de islam en de leefwijze van moslims weer voor de zoveelste maal bekritiseerd moeten worden. Weer de moslims terug schoppen naar het verdomhoekje, weer een stigma van vrouwenonderdrukkend etc.. en dat allemaal op grond van een 2 voorbeelden in utrecht. Moeten we de paar afwijkingen uit noem maar op welke geloof of welke cultuur dan ook, gebruiken om ze het verdomhoekje in te trappen. Wat hebben moslims en Nederland te lijden van de burqa zeg! 2 vrouwen die gekort worden op hun uitkering, weet je wel hoeveel uitkeringstrekkers een strafkorting krijgen?

Dat is nu het gevaar en de schijnheiligheid die ik vaak bekritiseer in Nederland. Constant doorzagen en zeuren alleen maar een vijandige rotsfeer kweken, goed getimed ook met ramadan.

Zwarte Schaap
14-10-05, 16:21
Geplaatst door Cherry Bo
Wat een bizar manbeeld heb jij. :wtf:

Zo bizar is dat nu ook weer niet.

Cherry Bo
14-10-05, 16:24
Geplaatst door Zwarte Schaap


Dat is nu het gevaar en de schijnheiligheid die ik vaak bekritiseer in Nederland. Constant doorzagen en zeuren alleen maar een vijandige rotsfeer kweken, goed getimed ook met ramadan.

Ehm...jij plaatste dit artikel, remember?

Met welke goede, integere bedoeling, correct getimed met ramadan, heb je dit artikel geplaatst dan?

Cherry Bo
14-10-05, 16:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zo bizar is dat nu ook weer niet.

Ach, 't is een aspect.

Maar een man is meer als een autonoom functionerende lul op pootjes. Toch?

Soldim
14-10-05, 16:28
Geplaatst door Cherry Bo
Ach, 't is een aspect.

Maar een man is meer als een autonoom functionerende lul op pootjes. Toch?

Een autochtoon functioneerende lul op pootjes, was 't niet?

Cherry Bo
14-10-05, 16:29
:hihi:

mark61
14-10-05, 16:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hiermee geef je precies aan waarnaar zulke discussies toe ''moeten'' leiden, naar discussies waar de islam en de leefwijze van moslims weer voor de zoveelste maal bekritiseerd moeten worden. Weer de moslims terug schoppen naar het verdomhoekje, weer een stigma van vrouwenonderdrukkend etc.. en dat allemaal op grond van een 2 voorbeelden in utrecht.

Huh? Die burqa's interesseren me hoegenaamd niet, wel de kromme redeneringen van mensen hier waarmee ik in discussie ben. Enkele individuen.

Over islam, moslims, joost mag weten wat heb ik het niet. Maar draaf gerust nog even door.


Dat is nu het gevaar en de schijnheiligheid die ik vaak bekritiseer in Nederland. Constant doorzagen en zeuren alleen maar een vijandige rotsfeer kweken, goed getimed ook met ramadan.

Huh? Tis toch permanent? Wat heeft de ramadan er nou weer mee te maken? De timing van dit topic is van jou; de timing van de Utrechtse sociale dienst, weet jij, is gekoppeld aan de Ramadan? Of toch maar gewoon aan een uitkeringsaanvraag?

Ik kan niet tegen gelul, en ik ruik het op een kilometer afstand. That's all. Ik heb met de moslims in mijn directe omgeving helemaal geen vijandige rotsfeer, integendeel.

freya
14-10-05, 16:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hiermee geef je precies aan waarnaar zulke discussies toe ''moeten'' leiden, naar discussies waar de islam en de leefwijze van moslims weer voor de zoveelste maal bekritiseerd moeten worden. Weer de moslims terug schoppen naar het verdomhoekje, weer een stigma van vrouwenonderdrukkend etc.. en dat allemaal op grond van een 2 voorbeelden in utrecht. Moeten we de paar afwijkingen uit noem maar op welke geloof of welke cultuur dan ook, gebruiken om ze het verdomhoekje in te trappen. Wat hebben moslims en Nederland te lijden van de burqa zeg! 2 vrouwen die gekort worden op hun uitkering, weet je wel hoeveel uitkeringstrekkers een strafkorting krijgen?

Dat is nu het gevaar en de schijnheiligheid die ik vaak bekritiseer in Nederland. Constant doorzagen en zeuren alleen maar een vijandige rotsfeer kweken, goed getimed ook met ramadan.

Onterechte uitval :moe:

Mark reageert hier helemaal niet op die 2 vrouwen in Utrecht, maar op de opmerkingen van iemand die zich Muslima noemt.
Op deze manier kan je als autochtoon dus helemaal nergens meer op reageren hier, zonder van van alles of nog wat beschuldigd te worden :moe:

Zwarte Schaap
14-10-05, 16:41
Geplaatst door mark61
Huh? Die burqa's interesseren me hoegenaamd niet, wel de kromme redeneringen van mensen hier waarmee ik in discussie ben. Enkele individuen.

Over islam, moslims, joost mag weten wat heb ik het niet. Maar draaf gerust nog even door.

Huh? Tis toch permanent? Wat heeft de ramadan er nou weer mee te maken? De timing van dit topic is van jou; de timing van de Utrechtse sociale dienst, weet jij, is gekoppeld aan de Ramadan? Of toch maar gewoon aan een uitkeringsaanvraag?

Ik kan niet tegen gelul, en ik ruik het op een kilometer afstand. That's all. Ik heb met de moslims in mijn directe omgeving helemaal geen vijandige rotsfeer, integendeel.

Niet al te persoonlijk opvatten, is ook niet zo bedoelt. Ik geef het gemak aan waartoe elke keer individuele zaken uit de islamhoek die in de negatief in de publiciteit komen doorgetrokken worden naar de moslims en de islam toe. Langdurig hier als groep aan blootstaan gaat irriteren, ook andere partijen gaat het irriteren en versterkt het de rotsfeer in Nederland. Dit is het gevolg van de gretigheid waarmee de politiek en de media hiermee aan de haal gaan.

mark61
14-10-05, 16:54
Geplaatst door freya
Onterechte uitval :moe:

Mark reageert hier helemaal niet op die 2 vrouwen in Utrecht, maar op de opmerkingen van iemand die zich Muslima noemt.
Op deze manier kan je als autochtoon dus helemaal nergens meer op reageren hier, zonder van van alles of nog wat beschuldigd te worden :moe:

Dank u. :) Zo zag ik het zelf ook. :ego:

mark61
14-10-05, 16:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet al te persoonlijk opvatten, is ook niet zo bedoelt. Ik geef het gemak aan waartoe elke keer individuele zaken uit de islamhoek die in de negatief in de publiciteit komen doorgetrokken worden naar de moslims en de islam toe. Langdurig hier als groep aan blootstaan gaat irriteren, ook andere partijen gaat het irriteren en versterkt het de rotsfeer in Nederland. Dit is het gevolg van de gretigheid waarmee de politiek en de media hiermee aan de haal gaan.

Iesj got. :)

Dodelijk irritant, inderdaad.

Ik als individu behoud mij het recht voor met andere individuen in discussie te treden. Als ze daar zin in hebben. En zoals je weet mag ik net zo graag met 'die lui' aan het raggen slaan.

De media doen naar mijn idee niet zoveel. Ze versterken hoogstens wat ze oppikken. Tis aan de weldenkende burger hoe ie daarmee omgaat. In mijn geval lees ik nauwelijks nog een krant. Kan ik aanraden. :lachu:

Good Kahuna
14-10-05, 17:35
Geplaatst door Cherry Bo
Logisch.
Een burka staat feitelijk voor sex.
Zoals een kluis voor geld staat.

Interessante uitspraak.

Rabi'ah.
14-10-05, 18:18
Geplaatst door mark61
En vervolgens moet de vrouw maatregelen treffen, niet de mcp met de ogen.

Ik heb het nooit geturfd, maar ik schat dat er in de Koran en ahadith tig meer voorschriften voor vrouwen staan dan voor mannen op dit gebied.



In de ahadith wellicht wel, in de Qor'an niet.

Dat de ayat die gaan over de kleding van de man en het neerslaan van de blikken door mannen bijzonder weinig aangehaald worden, is weer wat anders.

Maar ze bestaan zeker.

Cherry Bo
14-10-05, 21:07
Geplaatst door MuMu

Nee, voor mij dan een burka met een american football outfit eronder! Kan niemand ook maar iets zien van mijn lichamelijke gestalte!! :duim:

Hebben ze die outfits, voor vrouwen? :knipoog:

Cherry Bo
14-10-05, 21:11
Geplaatst door MuMu
Ik vind het ook zo schandelijk hoe mannen over het algemeen worden gezien binnen de (vervormde) Islam. Als een soort willoze zombiebeesten die zijn overgeleverd aan hun biologisch gestuurde homonale lichamelijkheden.

Wezens die geen enkele zelfbeheersing, laat staan zelfbewustzijn hebben.
Mannen worden neergezet als een stel mongolen en de meesten hobbelen er nog dociel achteraan ook en leggen hun verantwoording als mens volledig in de handen van de "heilige moeder maria vrouwtjesdiertjes".

Hiermee niet doorhebbende dat die mannen zichzelf hiermee volledig minachten en degraderen.

Ow ow ow my god..... waar moet dit heen?? :traan1:

Helemaal mee eens. :duim:

Cherry Bo
14-10-05, 21:16
Geplaatst door MuMu
Ik vind het ook zo schandelijk hoe mannen over het algemeen worden gezien binnen de (vervormde) Islam. Als een soort willoze zombiebeesten die zijn overgeleverd aan hun biologisch gestuurde homonale lichamelijkheden.

Wezens die geen enkele zelfbeheersing, laat staan zelfbewustzijn hebben.
Mannen worden neergezet als een stel mongolen en de meesten hobbelen er nog dociel achteraan ook en leggen hun verantwoording als mens volledig in de handen van de "heilige moeder maria vrouwtjesdiertjes".

Hiermee niet doorhebbende dat die mannen zichzelf hiermee volledig minachten en degraderen.


We hebben het hier over "De Lul Op Pootjes".

Vrouwen worden door dit creatuur (DLOP), vanuit zijn natuurlijke omgeving, gezien als een "K.O.P.".

Nu slaan we een stuk geschiedenis over.
Maar uiteindelijk bedacht er iemand:

Zíj hangt wijdhangende doeken om haar rondingen, zodat híj daar tussen zijn benen geen 'last' van krijgt.

Ik vind het voor beiden (zowel man als vrouw) een denigrerende (dierlijke) theorie.

Rourchid
14-10-05, 21:41
Geplaatst door Cherry Bo
We hebben het hier over "De Lul Op Pootjes".

Vrouwen worden door dit creatuur (DLOP), vanuit zijn natuurlijke omgeving, gezien als een "K.O.P.".

Nu slaan we een stuk geschiedenis over.
Maar uiteindelijk bedacht er iemand:

Zíj hangt wijdhangende doeken om haar rondingen, zodat híj daar tussen zijn benen geen 'last' van krijgt.

Ik vind het voor beiden (zowel man als vrouw) een denigrerende (dierlijke) theorie.
*gaap*

Cherry Bo
14-10-05, 21:47
Geplaatst door Joacim
*gaap*

Toch nog langsgegallopeerd? Ondanks je vermoeidheid?

Truste. :zwaai:

Al Sawt
14-10-05, 21:54
Geplaatst door magden_david
die barbaarse hollanders ook, gelukkig kan je geheuld in een strakke vercace heupbroek met wat modieuze accesoires als homo veilig en gerespecteerd door de straten van teheran of damascus lopen. Of rond struinen door wijken van Israelische steden.

Al Sawt
14-10-05, 21:56
Geplaatst door observer
grin dat is ook volgens mij het epicentrum van de marokkaanse jeugd in rotterdam

maar blijkt maar weer dat de burqa heel goed is het doen waarvoor die bedoeld is : het dehumaniseren van de drager

Doel je net als het kaal scheren van pas getrouwde Joodse vrouwen..........?

Rourchid
14-10-05, 22:12
Geplaatst door MuMu
:regie: Wel ff je hand voor je mond hè, anders word ik onpasselijk!
Bij het gapen haal je meestal door je mond adem en door je neus adem je uit.

Rourchid
14-10-05, 22:14
Geplaatst door ibrahimmm
Ja en het ongelofelijke van dit alles is dat de meesten nog P.L.O.R.K. zijn ook!
*geeuw*

Cherry Bo
14-10-05, 22:18
Geplaatst door Joacim
*geeuw*

:hihi:

Enlighten oh!

En truste, nogmaals.
Morgenochtend langs de voetballijn. Nog a-sexuele kledingsuggesties voor aanwezige moeders/vaders, oh galloperende kameelruiter?

gh.wille
14-10-05, 23:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Dat mens ziet er vreselijk eng uit'

Door JUDITH VAN RUITEN EN TONNY VAN DER MEE

Verslaggeefster Judith van Ruiten liep 8 uur door Rotterdam met een burka. De opmerkingen waren niet van de lucht.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00011/xxxBurka08_11207h.jpg Verslaggeefster Judith van Ruiten liep 8 uur door Rotterdam rond in een burka. De opmerkingen zijn niet van de lucht. Foto Rob Keeris

11.00U ,,Gaat u naar Iran?'' vraagt Rachida van Bazar Tafillalet in Rotterdam. Zo vaak komt het namelijk niet voor dat vrouwen een gezichtssluier (burka of nikab) kopen. Zie er in Nederland dan ook maar eens eentje te krijgen. Een kleine islamitische winkel in Rotterdam-Zuid heeft er nog één liggen. Zes euro. ,,Marokkaanse vrouwen lopen er niet mee,'' zegt Rachida. Maar ze is zeer welwillend en helpt de jelleba (gewaad) en nikab aan te doen.

11.05U Getoeter op straat. ,,Zeg hoe heb je haar aan de haak geslagen, kerel,’’ zegt een automobilist met een arm uit het autoraam. Een dame met burka trekt in de 2e Middellandstraat in Rotterdam veel bekijks.

12.00U ,,Godverdomme wijf! Wil je die rommel zo snel mogelijk van je lijf halen!’’ De volgende opmerking kunnen we in onze zak steken, als we in hartje Rotterdam over straat lopen. Op de rand van het Schouwburgplein zitten stoere knapen en meiden. Gegrinnik, gegiechel en gesmoes als we voorbij lopen. ,,Boeh!’’ roept de eerste. Als een rij omvallende dominostenen krijgt deze begroeting navolging bij een ieder in de rij die we passeren. ,,Boeh!’’

13.00U Uitzendbureau Zorgwerk op de Coolsingel: ,,Een baan als thuiszorgmedewerker? Dat zal niet meevallen,’’ zegt een bang kijkende intercedente. ,,Zeker in een wijk als Kralingen zul je veel vervelende opmerkingen naar je hoofd krijgen, vrees ik. Moet die sluier dan echt om? Schoonmaakwerk is misschien wel een oplossing. Weet je wat, kom nog maar een terug als je je cv bij je hebt. O, je hebt geen diploma's. Nou, misschien moet je naar Vedior gaan of zo.’’

13.20U Twee minuten op de Lijnbaan en de opmerkingen gaan verder. ,,Hé Ali. Dat is een lekker wijf voor jou, of niet?’’ En: ,,Je hebt daar toch geen kalasjnikov onder verstopt hè. Je kunt zo bij de al-Qaeda aansluiten!’’ Of: ,,Zeg Henk, zullen we eens een winkel verder gaan kijken?''

13.30U Telkens weer die blikken. Minachting bij de een, medelijden bij de ander. En vooral veel vermaak en ongeloof. Moslimvrouwen kijken bezorgd. Alsof ze willen zeggen: ,,Och arme?’’ Moslimmannen flirten openlijk, hoewel dat niet mag tijdens de ramadan. Turkse jongens grappen en grollen in de deuropening van een reisbureau. ,,Hé, misschien doet ze haar sluier wel af en zit er iets heel lekkers onder!’’ De temperatuur onder de burka stijgt tot tropische hoogte.

13.45U Als bijstandsmoeder mag je in Utrecht niet meer met een burka solliciteren. In Rotterdam lijken ze iets soepeler. Of toch niet? ,,Dit draagt u toch maar tijdelijk?'' vraagt de medewerkster van uitzendbureau Luba bezorgd als we naar vacatures informeren.

14.30U Naar de Marskramer in Hillegersberg, waar ze personeel zoeken. ,,Iemand als jij wilt hier als weekendkracht aan de slag? Nou, dan zal ik een formuliertje moeten halen.’’ Vijftien minuten later en hardop lachend: ,,Die sluier moet dan wel af, hè! Dat wil je niet? Nou, over een hoofddoek discussiëren zal geen kwaad kunnen, maar een burka accepteren we echt niet.’’

14.45U In het chique Hillegersberg lopen ze in blazers, strakke overhemden, bretels en dure truien. Op het terras van eetcafé Facet vallen de monden letterlijk open van verbazing. Iedere pas wordt nauwlettend gevolgd, tot we uit het zicht zijn verdwenen. Eenmaal om de hoek, in de Bergse Dorpsstraat, maken ze van hun hart geen moordkuil. ,,Dat mens ziet er echt vreselijk eng uit!’’ ,,Zou het een man of een vrouw zijn?’’ ,,Kijk nou eens, daar heb je een carnavalsspook!’’ ,,Jij bent een neppert, of niet?’’

15.30U Ondanks de benauwde en zweterige atmosfeer onder de sluier heeft een nikab ook zo z’n voordelen. In de tram en metro heb je de ruimte. Zelfs de kaartcontroleur blijft op eerbiedige afstand. ,,Ik wil echt niet naast haar zitten hoor,’’ fluistert een meisje tegen haar vriendin. ,,Nou, Natasja, je moet echt ophouden met lachen. Dit is echt vreselijk onbeleefd.’’

Bron: AD/RD 14/10/05

Hoe het overkomt is begrijpelijk , een beul had ook altijd een dergelijke KAP op , en eerlijk gezegd , het bezoemd elk MENS onwillekeurig een vorm van ANGST in , want met de doodstraf is ook de beulskap verdwenen uit het straatbeeld , en niet alleen in NEDERLAND ,
maar in vele landen ,waar de doodstraf allang is afgeschaft , wat dat betreft leggen de meningen van verschillende Islamitiche landen en de door hun gehate Amerikanen niet ver uit een , zijn ze het op een punt tenminste eens : Afmaken die hap ,met dit verschil , in de U.S mag het niet in het opbaar , wel op de t.v ( dit laatse weet ik niet zeker ) kijk niet naar dat soort programma,s . In sommige landen is het nog steeds een publiekstrekker van formaat . Iran b.v !

Niet leuk , wel waar .

:droef:

gh.wille
15-10-05, 00:51
Geplaatst door ibrahimmm
ROFLOL!!!
Hahahahahaha, waar haal je het vandaan? :handbang:

Niet helemaal uit m,n duim .

En zeker niet , wat het laatste gedeelte betreft , de U.S kent nog steeds de doodstraf en Iran ook .
Wat het eerste deel betreft , doelde ik duidelijk op de ,,associa' tie ''
die een bepaald beeld in eerste instantsie oproept, probeer het maar uit op een willekeurige kleuterschool , hoewel ze nog nooit een beulskap of burka gezien hebben , zullen ze er van schrikken ,maar niet als je binnenkomt als ,,zonnebloem" verkleed een dergelijke reactie is ook herkenbaar bij een ,,doodshoofd " het is een algemeen teken voor gevaar . kijk maar naar waarschuwingen op div art (vergif ) maar ook bij schietoefeningen .
Mijn moeder heeft tot aan haar dood aan toe een schrikreactie gehad bij het horen van het geluid van klik .klak op straat veroorzaakt door laarssen ! en ze was niet de enige die dat geluid associeerde met zgn ,,Moffenlaarssen " .
Maar om bij de topic te blijven , als de betreffende dame topless
had gelopen , dan hadden de opmerkingen ook niet van ,,de lucht ''geweest ,
naar ik aan neem .
Al met al , is hiermee overduidelijk bewezen dat een dergelijke kleding op z,n zachts gezegd niet past in het algemene straatbeeld in Nederland. :argwaan: zal het zeer zeker opwekken , en dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling van het dragen van een burka dunkt mij.

V.G.G.
ik nok :slaap:

Muslimaah
15-10-05, 07:16
Geplaatst door freya
Ach ja, we hebben als vrouw natuurlijk uitsluitend de keuze tussen een playboy-bunny pakje en een burqa :rolleyes:


Kan je even uitleggen waar de geile reacties op een burqa van die moslimmannen vandaan komen?


Dat heb ik in het geheel niet beweerd. Ik probeer uit te leggen dat ook gezichtsbedekkende vrouwen niet verdienen om uitgescholden te worden of andere lelijke woorden toegeschreeuwd zouden moeten krijgen. Om ze van aandachts'geilheid' te betichten evenmin. Er zit onder dat gewaad ook een mens, even goed en even slecht als de rest.

Een turkse of marokkaanse man met een dikke snor en een "illegaal" uiterlijk plus een sigaret in zijn mondhoek is iemand die wellicht een islamitische achtergrond heeft maar er weinig van bakt. Het enige wat er in dat lichaam van 'm beweegt, en vergeef me voor de grofheid is zijn geslachtsdeel. Hersenen zijn vitale organen die hij mist. Ik denk dat je dondersgoed weet dat mensen wel ergens toe kunnen behoren maar of ze er consequent naar leven is een tweede.

Muslimaah
15-10-05, 07:24
Geplaatst door Soldim
Als dat repect door kleding afgedwongen moet worden is er een probleem. Het lichaam van een vrouw (en een man, en een kind) dient gerespecteerd te worden onafhankelijk van de kleding.

Volkomen mij eens. Dat is namelijk het vertrekpunt, die ik islamlogica noemde itt wat Cherry Bo beweerde.

Muslimaah
15-10-05, 07:36
Geplaatst door mark61
En vervolgens moet de vrouw maatregelen treffen, niet de mcp met de ogen.

Ik heb het nooit geturfd, maar ik schat dat er in de Koran en ahadith tig meer voorschriften voor vrouwen staan dan voor mannen op dit gebied.

Als er met textiel gewapperd moet worden kunnen volgens jouw versie van islamlogica beter mannen geblinddoekt worden. Meer to the point, praktischer en een stuk goedkoper.

Respect blijkt uit taboeïseren en verstoppen? Als je je ouders respecteert sluit je ze op in een kamer en mogen ze dr nooit uit?

Volgens mij staat er id Quran: Wa ghuddu absarukum. En slaat uwer ogen neer ( excuses voor de slechte vertaling). Wel degelijk wordt de gore vieze mcp aangesproken en wordt hem meer dan dat beloofd als ie met zijn ogen andermans lichaam uitkleed.

Volgens mij kan een man niet rondhuppelen in een string naar wat ik gelezen heb of zijn mannelijke naaktheid ten overstaan van de hele wereld showen. Dus dat de islam op een andere manier omgaat om intimiteit en lichamelijk integriteit is een feit. Het vraagt van de man, vrouw, kind, deze te bedekken en die van een ander te respecteren. Dat bepaalde moslims vrouwen lastigvallen die een andere keuze maken van een minirok tot een burqa, vind ik walgelijk. Verafschuw ik, want dan begrijpen ze er de zakken van.

Dan moet jij me uitleggen waarom niet-islm nederland, of de gehele wereld over het algemeen toch wel kleding draagt en zich niet naakt begeeft op straat ? Is dat taboeiseren? Is dat cultureel geerfde onderdrukking. Pleit jij nu voor nudisme?

Rabi'ah.
15-10-05, 09:18
Ik ben het helemaal met Muslimaah eens. :duim:

Niets aan toe te voegen. :lole:

observer
15-10-05, 09:39
Geplaatst door Al Sawt
Doel je net als het kaal scheren van pas getrouwde Joodse vrouwen..........? grin zelfs hier weet je het jodendom bij te halen

je moet oppassen zo'n obsessie kan omslaan in geloof in!!!

maar goed ja bij die orthodoxe joden hebben ze dus zelfde gekkigheid, al geld die (deels) ook voor mannen

hoewel ik het kaalscheren van een hoofd en daarna een pruik erop zodat, zoals zij verplicht vinden, het hoofd bedekt is ook enigszins leip is kun je het niet vergelijken

dat is het verschil tussen een strik erom of opbergen in hele grote doos die je dan ook weer in de kelder opbergt waarvan je de sleutel weer in een doos doet

wat mij dus verbaast is (los van het feit dat blijkbaar bij veel turkse en marokkaanse jongeren er minimaal net zo hard gereageerd wordt dan door autochtonen)
dat sommige omdat ze het woord islam horen meteen zodanig in de verdediging schieten dat ze het doen lijken dat ze het dragen ervan steunen, daarmee de zoveelste slechte pr beurt makend

hoe moeilijk is het om te zeggen ik ben moslim maar dit vind ik niet bij de islam horen?

Zaiyo
15-10-05, 09:40
Geplaatst door Cherry Bo
Ja?
Ik redeneerde niet vanuit mijn eigen logica, maar vanuit islam logica.
In de islam dient de vrouw zich toch zodanig te kleden dat mannen geen 'aanstoot' aan haar vrouwelijkheid kunnen nemen? Dit stuk verantwoordelijkheid voor het controleren van het mannelijk libido wordt daardoor bij de vrouw gelegd.

Bron?


Vertonen de mannen hetzelfde gedrag bij een vrouw in burka, ligt het volgens de islam-logica aan de burka-draagster en niet aan de mannen. Aangezien zij slechts doen wat de natuur hen ingeeft.

Bron?


Ook islam-logica:
Als mannen aanstoot nemen aan een vrouw in een kort rokje, ligt het aan die vrouw.
Nemen die mannen aanstoot aan een vrouw in een -voor hen- opwindende burka, ligt het opeens aan 'die male-chauvinist pigs' zelf ?

Bron?

Anders mag je deze ononderbouwde drek met het andere vuilnis meegeven aan de ophaaldienst

Zaiyo
15-10-05, 10:14
Geplaatst door observer
grin zelfs hier weet je het jodendom bij te halen

je moet oppassen zo'n obsessie kan omslaan in geloof in!!!

maar goed ja bij die orthodoxe joden hebben ze dus zelfde gekkigheid, al geld die (deels) ook voor mannen

hoewel ik het kaalscheren van een hoofd en daarna een pruik erop zodat, zoals zij verplicht vinden, het hoofd bedekt is ook enigszins leip is kun je het niet vergelijken

dat is het verschil tussen een strik erom of opbergen in hele grote doos die je dan ook weer in de kelder opbergt waarvan je de sleutel weer in een doos doet

wat mij dus verbaast is (los van het feit dat blijkbaar bij veel turkse en marokkaanse jongeren er minimaal net zo hard gereageerd wordt dan door autochtonen)
dat sommige omdat ze het woord islam horen meteen zodanig in de verdediging schieten dat ze het doen lijken dat ze het dragen ervan steunen, daarmee de zoveelste slechte pr beurt makend

hoe moeilijk is het om te zeggen ik ben moslim maar dit vind ik niet bij de islam horen?

Voor pootjes geven moet je je keren naar subsidieclubjes

Deze discussie woedt al jaren binnen de gemeenschap nog voor het een stokpaardje van extreemrechts werd. En wel op zodanige wijze dat de niqaab vrijwel nergens in Nederland gedragen werd / wordt (..rinkelt daar..?). Sterker, de opkomst van de niqaab is in mijn beleving pas iets van de laatste paar jaren. In Denhaag heb ik welgeteld 1 keer een niqaab gezien en dat was 3 jaar geleden.

Het probleem met het gijzelen van issues voor een dubbele agenda is dat het neigt goodwill te kweken ipv er tegen te zijn. Een werkelijke discussie over dit onderwerp met een nozem die kwebbelt vanuit een misplaatst soort superioriteitsgevoel is een grap

Extreme acties en extreme tegenreacties zijn wat mij betreft per definitie twijfelachtig

Zaiyo
15-10-05, 10:15
.

freya
15-10-05, 10:41
Geplaatst door Muslimaah
Om ze van aandachts'geilheid' te betichten evenmin.

Iedereen die zich zo afwijkend van het straatbeeld kleedt is aandachtsgeil. Anders zou je na 1 keer te zijn nagestaard en nageroepen, van schrik dat malle ding in de vuilnisbak werpen.

Het dragen van niqaab/burqa is geen islamitisch voorschrift. Je kunt hoog of laag springen, het is niet in de koran en de ahadith te vinden. Integendeel zelfs. Handen en gezicht dienen vrij te blijven.

Vrouwen die buiten een cultuur waar dit traditie is toch zo'n ding dragen, stellen zich gewoon aan. Beats me met wat voor reden, maar als het een pubermeisje betreft dan is aandachttrekkerij toch echt de eerste gedachte die bij mij opkomt.

RinC
15-10-05, 11:16
Geplaatst door Zaiyo
Voor pootjes geven moet je je keren naar subsidieclubjes

Deze discussie woedt al jaren binnen de gemeenschap nog voor het een stokpaardje van extreemrechts werd. En wel op zodanige wijze dat de niqaab vrijwel nergens in Nederland gedragen werd / wordt (..rinkelt daar..?). Sterker, de opkomst van de niqaab is in mijn beleving pas iets van de laatste paar jaren. In Denhaag heb ik welgeteld 1 keer een niqaab gezien en dat was 3 jaar geleden.

Het probleem met het gijzelen van issues voor een dubbele agenda is dat het neigt goodwill te kweken ipv er tegen te zijn. Een werkelijke discussie over dit onderwerp met een nozem die kwebbelt vanuit een misplaatst soort superioriteitsgevoel is een grap

Extreme acties en extreme tegenreacties zijn wat mij betreft per definitie twijfelachtig


Helemaal mee eens!

Cherry Bo
15-10-05, 11:23
Geplaatst door freya


Het dragen van niqaab/burqa is geen islamitisch voorschrift. Je kunt hoog of laag springen, het is niet in de koran en de ahadith te vinden. Integendeel zelfs. Handen en gezicht dienen vrij te blijven.



Je bent weer te ver gegaan met je bullshit verhalen, adieu! [rc]

RinC
15-10-05, 11:40
Geplaatst door MuMu
Ik vind het ook zo schandelijk hoe mannen over het algemeen worden gezien binnen de (vervormde) Islam. Als een soort willoze zombiebeesten die zijn overgeleverd aan hun biologisch gestuurde homonale lichamelijkheden.

Wezens die geen enkele zelfbeheersing, laat staan zelfbewustzijn hebben.
Mannen worden neergezet als een stel mongolen en de meesten hobbelen er nog dociel achteraan ook en leggen hun verantwoording als mens volledig in de handen van de "heilige moeder maria vrouwtjesdiertjes".

Hiermee niet doorhebbende dat die mannen zichzelf hiermee volledig minachten en degraderen.

Ow ow ow my god..... waar moet dit heen?? :traan1:


Hoezo tegenstrijdig als je elders iets anders zit te verkondigen? Pas maar op dat je niet beland in het Mentrum.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=156523

mark61
15-10-05, 11:40
Geplaatst door Cherry Bo
Je bent weer te ver gegaan met je bullshit verhalen, adieu! [rc]

oeoeoeoe wazzut zo erg baas?

mark61
15-10-05, 11:59
Geplaatst door Cherry B
Ik vertelde dat ik een vrouw in burka gezien had (en dit is dus wél écht waar, RinC :( ) met van die rubberen chirurgenhandschoentjes aan. En dat mijn interpretatie van dit accessoire was, dat ik vermoedde dat ze geen huidcontact wilde met westerse koopwaar.

Het was op het Osdorperplein in de Action.

Belachelijk dat ik dit hier niet vertellen mag, van jou.

Wat ben jij een brutale kers. Kriek zeker?

Misschien had ze wel eczeem. Ik wor ook wel s allergisch van ollanders.

Rabi'ah.
15-10-05, 12:29
Geplaatst door freya
Iedereen die zich zo afwijkend van het straatbeeld kleedt is aandachtsgeil. Anders zou je na 1 keer te zijn nagestaard en nageroepen, van schrik dat malle ding in de vuilnisbak werpen.

Het dragen van niqaab/burqa is geen islamitisch voorschrift. Je kunt hoog of laag springen, het is niet in de koran en de ahadith te vinden. Integendeel zelfs. Handen en gezicht dienen vrij te blijven.

Vrouwen die buiten een cultuur waar dit traditie is toch zo'n ding dragen, stellen zich gewoon aan. Beats me met wat voor reden, maar als het een pubermeisje betreft dan is aandachttrekkerij toch echt de eerste gedachte die bij mij opkomt.

Ik vind deze redenatie nergens op slaan en getuigen van selectieve verontwaardiging.

Zelf vind ik het dragen van een niqab ook grote onzin, maar ook iemand die er idioot bijloopt heeft recht op respect en een normale behandeling.

Als een schaarsgeklede vrouw op straat lastiggevallen wordt of door ongemanierde pubertjes voor hoer uitgemaakt wordt, ben jij de eerste die vuurspuwt van verontwaardiging, maar een gesluierde vrouw die verrot wordt gescholden vraagt er natuurlijk zelf om.

Tja, dan had ze maar geen niqab moeten dragen he, dan had ze maar niet zo "aandachtsgeil" moeten doen. :rolleyes:

Maar ik zal em onthouden: Als een Westerse vrouw in een islamitisch land geen hoofddoek draagt of een rok boven de knie en wordt lastiggevallen, dan is het haar eigen schuld, dan had ze zich maar niet moeten kleden in kleding die zo afwijkend is van het straatbeeld in die cultuur. :duim:



:moe:

Rabi'ah.
15-10-05, 12:39
Geplaatst door MuMu
Spijker op de kop! :duim:
Alleen ben ik het er niet mee eens dat iemand in een niqab er idioot bijloopt. Dat is een waardeoordeel waar ik niet achter sta.

Oh achter dat waardeoordeel sta je niet, maar in dit topic (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=156523&perpage=15&display=&pagenumber=1) beweer je weer héél andere dingen. :rolleyes:


Maarja, de selectieve verontwaardiging rouleert weer eens. :duim:

freya
15-10-05, 13:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind deze redenatie nergens op slaan en getuigen van selectieve verontwaardiging.

Zelf vind ik het dragen van een niqab ook grote onzin, maar ook iemand die er idioot bijloopt heeft recht op respect en een normale behandeling.

Als een schaarsgeklede vrouw op straat lastiggevallen wordt of door ongemanierde pubertjes voor hoer uitgemaakt wordt, ben jij de eerste die vuurspuwt van verontwaardiging, maar een gesluierde vrouw die verrot wordt gescholden vraagt er natuurlijk zelf om.

Tja, dan had ze maar geen niqab moeten dragen he, dan had ze maar niet zo "aandachtsgeil" moeten doen. :rolleyes:

Maar ik zal em onthouden: Als een Westerse vrouw in een islamitisch land geen hoofddoek draagt of een rok boven de knie en wordt lastiggevallen, dan is het haar eigen schuld, dan had ze zich maar niet moeten kleden in kleding die zo afwijkend is van het straatbeeld in die cultuur. :duim:



:moe:

Ik zeg helemaal nergens dat het terecht is dat vrouwen in niqaab worden lastiggevallen.

Ik zeg zeg alleen dat de meisjes die zo nodig door de kalverstraat willen lopen met zo'n ding aandachtsgeil zijn. Net als alle andere mensen die zich te opvallend kleden.

Te vergelijken met op zilveren plateauzolen, in een tijgerprint-minirokje en een fluorroze bikinibovenstukje rond paraderen. Zo'n vrouw mag ook niet lastiggevallen worden, maar daar druipt het wel ook vanaf dat ze graag opvalt in de menigte.

Rabi'ah.
15-10-05, 13:36
Geplaatst door freya
Ik zeg helemaal nergens dat het terecht is dat vrouwen in niqaab worden lastiggevallen.

Ik zeg zeg alleen dat de meisjes die zo nodig door de kalverstraat willen lopen met zo'n ding aandachtsgeil zijn. Net als alle andere mensen die zich te opvallend kleden.

Te vergelijken met op zilveren plateauzolen, in een tijgerprint-minirokje en een fluorroze bikinibovenstukje rond paraderen. Zo'n vrouw mag ook niet lastiggevallen worden, maar daar druipt het wel ook vanaf dat ze graag opvalt in de menigte.

Ok, dan had ik je woorden verkeerd opgevat.

Maar eerlijk gezegd vind ik het nogal misplaatst om als iemand die gesluierd is, onheus bejegend is, meteen te beginnen over dat haar kleding raar en opvallend is en geen woord te reppen over de onbeschofte en af en toe ronduit grove reacties aan haar adres.


En wie zegt dat ze het doet om de aandacht? Aandacht van wie? Zo te zien en te horen krijgen vrouwen in niqab bitter weinig positieve aandacht.

Ik denk eerder dat het een signaal is naar andere moslims, zo van "kijk eens hoe vroom ik ben" en een resultaat is van het zich, misschien wel uit onzekerheid, vastklampen aan één extreme, op Saudi-Arabië geënte versie van de islam.

freya
15-10-05, 13:45
Geplaatst door MuMu
Nou... weetje.. het verschil zit hem natuurlijk in het feit dat je je identiteit onder een burka niet kenbaar maakt.
Dus is bij de burkadragers in feite geen aandachtsgeilheid die hen dat aan doet trekken.
Juist omdat er bij aandachtsgeilheid er een heel stuk ego-bevrediging om de hoek komt kijken.
Draag je een burka dan wis je in feite je individuele ego even uit. Je gaat soort van identiteitsloos over straat. Niemand weet wie jij bent.

Geen argument.
Je weet zelf nl wel heel goed wie je bent en je kunt er onder je prive-tentje dus heerlijk van genieten.

Vergelijkbaar met bv travestieten, die ook zich onherkenbaar maken.

Verder zijn er in Nederland zo weinig niqaabdraagsters dat de paar meiden die zo rondlopen bekend zullen zijn als de bonte hond in de wijde kennissenkring. Veel mensen weten dus juist heel goed wie er achter dat maskertje zit, zeker in de eigen buurt.

Burqa/niqaab dragen is het toppunt van ego bevrediging, je laat aan de hele wereld zien dat jij een van de weinige echt perfecte, opofferingsgezinde, puur zedige, meest fantastische moslima's bent die er op de wereld rondlopen.
Een wandelende overtreffende trap van geloofsijver. Noem dat maar eens geen egotrippen :duizelig:

freya
15-10-05, 13:47
Geplaatst door ibrahimmm
Geloof mij dat de AIVD dat wel weet!

Ook dat nog ja :hihi:

Rabi'ah.
15-10-05, 13:50
Geplaatst door ibrahimmm
Hoe het ook zij, hoe anderen reageren op je is hun tuintje. En daarin hoef jij niet te wieden.
Je hebt de verantwoordelijkheid voor jezelf en jezelf alleen.

Exact.

Tzjerrie Beau
15-10-05, 14:24
Geplaatst door MuMu
:fpuh: :moe: :dood:

Hé psst...

'T is je avatar. :hihi:

Tzjerrie Beau
15-10-05, 16:44
Geplaatst door ibrahimmm
Hey, welkom terug!

Dank je.

(Wat lief, van dat ene berichtje. :) )


Geplaatst door ibrahimmm

Maar de volgende keer vraag ik wel je IP op! :stout:

En dan? :rolleyes: :strik:

Rourchid
15-10-05, 18:21
Geplaatst door freya

Burqa/niqaab dragen is het toppunt van ego bevrediging, je laat aan de hele wereld zien dat jij een van de weinige echt perfecte, opofferingsgezinde, puur zedige, meest fantastische moslima's bent die er op de wereld rondlopen.
Een wandelende overtreffende trap van geloofsijver. Noem dat maar eens geen egotrippen :duizelig:
Eigenlijk net zo publiciteitsg**l als Hirsi Ali: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=2337131#post2337131

gh.wille
15-10-05, 22:10
Geplaatst door MuMu
En wat dit helemaal om je te bescheuren maakt is wel dat je het nog serieus meent ook! :lol: :melig2: :lole: :haha: :handbang:



Toch? :rolleyes:

Onbekent maakt onbemint !
Waar het om gaat , is dat het meest Essentiele lichaamsdeel voor het maken van kontakt bedekt word .
Helaas gezien de ontwikkelingen van de afgelopen jaren , word het dragen van een burka al gauw door sommige mensen geassocieerd met
de aanslagen , en daarbij (overigens geheel on terecht **) ook alles wat maar met de ISLAM te maken heeft , vooral ouderen en kinderen vinden dat beangstigend .
Ik heb als zodanig dit als voorbeeld gegeven , zelf heb ik niets tegen de ISLAM, in tegendeel en zeker niet tegen een hoofdoekje , hetgeen ik al eerder gezegd heb .
Dus mijn mening blijft het zelfde : in het kader van de algemene veiligheid ,van ALLE inwoners van Nederland , mag het dragen van ALLE Gezichtbedekkende kledij verboden worden .

** kloosterlingen , zowel paters als nonnen , mogen hun gezicht in het Openbaar ook niet bedekken , hoewel er strenge orden zijn die wel gezichtbedekking hebben ! Dit is door de R.K ingestelt en niet door een landelijke wet .

V.G.G.

gh.wille
15-10-05, 23:44
Geplaatst door MuMu
Hé pssst..

Ik heb hem veranderd. :p

Ja , veronderstel dat ze je zouden herkennen !

:hardlach: :lole: :jumping: :ninja2:

freya
16-10-05, 08:54
Geplaatst door ibrahimmm
Iemand die opvalt middels kleding en zich zo inzet om zijn ego te strelen is toch niet te vergelijken met iemand die zich inzet voor anderen.....

En voor wie zet mevrouw AHA zich in dan?

Wat heeft zij tot nu toe gedaan behalve zichzelf in the picture zetten?

gh.wille
16-10-05, 21:14
[QUOTE]Geplaatst door MuMu
Met Halloween zou dat geen enkel probleem zijn.. :maf3: [/QUOTE

Halloween ,
Is dat ook niet zo,n uit de U.S.A overgewaaide onzin ?
Waar alleen kinderen aan mee doen .
Of verwar ik het soms met het oer Hollandse St . Maarten , waar je moeilijk aan mee kunt doen .
En zeker niet als je dan bovendien een burka zou dragen .
:hihi:

gh.wille
16-10-05, 21:52
Geplaatst door ibrahimmm
Goed idee voor carnaval dit jaar: een burka!
Hoef je niet bang te zijn sexueel te worden lastiggevallen... :handbang:

Dat is al lang uit de ,,mode " tijdens het olie embargo kwam bijna iedereen op het idee om als Sultan en sultane met Burka en al , op het Carnaval te komen , en elk jaar zijn er nog blijkbaar mensen die dit de meest bespottelijke uitrusting vinden , maar ook gemakkelijk , om er nog iets anders onder te dragen, of helemaal niks , in beide gevallen is het nut van de BURKA overduidelijk bewezen .
:verrassin

Nelis70
16-10-05, 21:58
Geplaatst door ibrahimmm
Gaat het je om de resultaten of slechts om de intentie?
Want daar wringt volgens mij bij jou de schoen.
Je geeft blijk van het eerste en vergeet daarbij de belangrijkheid van het tweede.
In de islam gaat het ALLEEN MAAR om intentie.


Kan je voor mij dat laatste toelichten?

gh.wille
16-10-05, 22:07
Geplaatst door MuMu
Ja het is toch gewoon hartstikke praktisch en die boerenkiel met rode zakdoek komt iedereen toch ook mateloos de keel uithangen? :melig2:

Echt jij snapt er geen hout van , die boerenkiel dragen ze er toch onder , voor het geval als ze weer uit de anoniemiteit willen treden !
Behalve dan degenen die er niks onder dragen , maar ja dan zijn ze ook al niet meer echt anoniem , tegen de tijd dat ze hun Burka uit doen .
:D

gh.wille
17-10-05, 00:03
Geplaatst door ibrahimmm
Oei, betrapt! :bril:

Ach , daar komt de aap uit de mouw !

:hihi:

Oeroeboeroe
17-10-05, 00:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moslimmannen flirten openlijk.

Dit vond ik een interessante zin. Al het andere vond ik voorspelbaar.

prikkerd
17-10-05, 02:01
Geplaatst door freya

Kan je even uitleggen waar de geile reacties op een burqa van die moslimmannen vandaan komen?

Heel makkelijk uit te leggen: Onwetendheid over de islam bestaat ook onder moslims....

genoeg moslims die een onvoldoende scoren