PDA

Bekijk Volledige Versie : ,,Er komt een dag dat vrouwen zullen kunnen rijden''



Marsipulami
14-10-05, 09:31
,,Er komt een dag dat vrouwen zullen kunnen rijden''

WASHINGTON - Koning Abdallah van Saoedi-Arabië zegt sterk in vrouwenrechten te geloven. Hij ziet vrouwen echter nog niet meteen de toestemming krijgen om met de auto te rijden. Dat zei de vorst in een exclusief interview met ABC News dat vandaag uitgezonden wordt.

,,Ik geloof sterk in vrouwenrechten: mijn moeder is een vrouw, mijn zuster is een vrouw, mijn dochter is een vrouw, mijn echtgenote is een vrouw'', aldus de leider van het ultraconservatieve koninkrijk. Dat was te zien in fragmenten van het interview die gisteren al werden uitgezonden.
,,Er zal een dag komen dat vrouwen zullen kunnen rijden'', voegt hij er aan toe. ,,Trouwens, in bepaalde gebieden van Saoedi-Arabië, de woestijnen of landelijke gebieden, vindt u vrouwen die rijden. De kwestie vereist geduld. Mettertijd, denk ik dat het mogelijk zal worden'', voegt de koning er nog aan toe.

,,Kunt u niet doodeenvoudig een decreet uitvaardigen dat vrouwen toelaat om met de auto te rijden? U bent koning!'', zei presentatrice Barbara Walters die bekend is voor haar exclusieve interviews met beroemdheden.

Daarop liet de koning weten dat hij zijn volk respecteert en dat het voor hem onmogelijk was iets te doen want onaanvaardbaar zou zijn in de ogen van zijn volk.

De 82-jarige koning Abdallah volgde in augustus koning Fadh op maar leidde het land de facto al sinds enkele jaren. Hij is begonnen met een langzaam hervormingsproces.

mcu

observer
14-10-05, 09:48
mijn moeder is een vrouw, mijn zuster is een vrouw, mijn dochter is een vrouw, mijn echtgenote is een vrouw je kunt wel zien waarom hij koning is geworden zo scherp vermogen om details te zien zie je niet vaak

overigens moeten we hem maar op zijn woord geloven want de betreffende dames zitten natuurlijk van top tot teen ingepakt


,Trouwens, in bepaalde gebieden van Saoedi-Arabië, de woestijnen of landelijke gebieden, vindt u vrouwen die rijden. die overigens als ze betrapt worden wel zwaar gestraft worden maar klein detail


Daarop liet de koning weten dat hij zijn volk respecteert en dat het voor hem onmogelijk was iets te doen want onaanvaardbaar zou zijn in de ogen van zijn volk. ha hij is de baas in een feodaal koninkrijk en heeft zich nog nooit 1 moer van zijn volk aangetrokken, net zo min als zijn voorgangers