PDA

Bekijk Volledige Versie : Opiniestuk Abdelkader Benali: Waarom zouden Berbers stinken?



Tamza_N_Rif
14-10-05, 10:00
Opiniestuk Abdelkader Benali: Waarom zouden Berbers stinken?

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1benali.jpg

Zelfs als het waar is dat Berbers vaker in de criminaliteit terechtkomen, dan nog gaat het te ver om de diefstal van een portemonnee terug te redeneren naar oorzaken die liggen op het platteland van Marokko, meent Abdelkader Benali.


Waarom zouden Berbers stinken?

De Marokkaan die beweert geen Amazigh-voorouders te hebben is een domme Berber.

Beste Anil, Elsbeth, Hasna en anderen, laat ik om aan de verwarring een einde te maken een aantal waarheden en onwaarheden rond die geheimzinnige groep de Berbers op een rijtje zetten, u gebracht door iemand met een Amazigh-achtergrond.

• Stelling 1: De Berbers heten eigenlijk Imazighen en waren tot de komst van de islam in de Maghreb daar de baas.

De Berbers noemen zichzelf Imazighen, zoals de Hongaren zichzelf Magyar noemen. Maar de Imazighen zelf zijn geen homogene groep. Je hebt bijvoorbeeld in Marokko alleen al drie verschillende Amazigh- sprekende gebieden, de Imazighen uit de Sous (grosso modo rondom Agadir), de Sjloeh (de Midden- en Hoge Atlas) en de groep waar de meeste Marokkanen in Nederland van afkomstig zijn, de Riffijnen uit de Rif.

Wat de Imazighen als groep bindt, is in de eerste plaats de taal. Het is eigenlijk pas zeer recent dat bijvoorbeeld in Nederland de Imazighen zich als een groep manifesteren.

Dit is een Europese ontwikkeling die natuurlijk haar weerslag heeft op Marokko waar een vorm van Berberisme is ontstaan die een grotere inbreng eist van de Amazigh-cultuur in de nationale identiteit van Marokko. Marokko heeft zich, begrijpelijkerwijs, na de onafhankelijkheid van 1956 als Arabisch land gemanifesteerd en lijkt nu klaar te zijn om dat enge identiteitsbegrip wat te verbreden. Vormen daarvan zijn bijvoorbeeld het Amazigh-taalonderwijs en programma’s in het Tamazight. Het is een groot deel van de Amazigh-sprekers een doorn in het oog geweest dat de eigen taal niet op de nationale televisie werd gehoord.


• Stelling 2: De Arabieren en de Berbers zijn twee verschillende groepen.
Fout. Misschien dat ze dat hier in Nederland geworden zijn, maar ik ben vaak genoeg in Marokko geweest om te zien dat geen sprake is van anomalieën in de verhoudingen tussen deze groepen. Een Marokkaan die zegt dat hij geen Amazighvoorouders heeft, kan men dan ook beschouwen als een domme Amazigh of Berber.

Verschillende leiders met een Amazigh- achtergrond hebben Marokkaanse rijken gestabiliseerd maar altijd door verregaand op te gaan in de islamitische-Arabische cultuur, men kan dit vergelijken met de Karolingische koningen. Zeggen dat de Imazighen zich hebben laten onderdrukken, ligt een stuk genuanceerder en ik durf zelfs te zeggen dat het faliekant fout is.

Als Imazighen verwijzen naar de onderdrukking, dan bedoelen ze daarmee altijd het sluimerende conflict dat in de vorige eeuw heeft bestaan tussen de koning van Marokko en de inwoners van de Rif waar Hassan II een opstand tegen het bestaande gezag met harde hand heeft neergeslagen.

Deze wond zit diep en sluimert direct onder de oppervlakte van het Berberisme van de Riffijnen in Nederland en al heeft ondergetekende er zelf geen last van, in talloze gesprekken met Riffijnen komt deze klacht uitentreuren terug, zelfs zo erg dat je zou denken dat hun positie in Nederland aan de napalmaanval van Hassan II in 1959 te danken is.

Een stapje terug in de tijd is de periode waarin de Rifleider Abdelkrim Al Kattabi probeerde een Rif-Republiek te stichten, het eerste georganiseerde antikoloniale verzet. Riffijnen onderling zijn er nog lang niet uit aan wier kant hun verschillende leiders stonden ten tijde van deze guerrillaoorlog tegen de Fransen en Spanjaarden.

Verschillende clanleiders schaarden zich aan de kant van Abdelkrim, velen weer niet, anderen bleven ambigu. Er valt eigenlijk niets zinnigs over te zeggen, maar wie interesse heeft voor de verschillende manieren waarop een tweede generatie Riffijnen haar eigen clan op het schild hijst, gelieve de internetfora te bezoeken.

Vermenging van Imazighen en Arabisch of liever gezegd Marokkaans sprekende Marokkanen in Nederland is een punt van aandacht. Wat de Marokkanen in eigen land minder tot geen moeite kost, is hier een heikel punt. Wel is bekend dat Riffijnen het minst makkelijk hun kinderen buiten de eigen clan laten trouwen, maar evengoed wordt er gemengd getrouwd.

• Stelling 3: Berbers stinken.

Ik douche twee keer per dag.

• Stelling 4: Berbers zijn minder geciviliseerd dan Arabieren.

Hier wordt het stokpaardje van de tegenstelling platteland-stad uit de kast gehaald. Omdat de voorouders van de Riffijnen van het platteland komen, zouden ze geen manieren hebben, minder begrip hebben voor het grote-stadsleven, zich schamen zich te ontwikkelen en geen respect hebben voor het bestaande gezag.

Hoewel het zeer aantrekkelijk is hieruit verschillende uitwassen van de tweede generatie jeugd te verklaren, vind ik het moeilijk dat onderscheid te maken. Zelfs als het waar is dat Imazighen vaker in de criminaliteit terechtkomen, zou het te ver gaan om de diefstal van een portemonnee terug te redeneren naar oorzaken die liggen in het platteland van Marokko.

Het is bekend dat de eerste generatie een zeer laag criminaliteitscijfer heeft, dus de genen moeten óf overgesprongen zijn óf we moeten ervan uitgaan dat het een Nederlands probleem is. Nog iets over dat platteland: de meest beschaafde, rustige, betrouwbare mensen ben ik onder meer ook in de Rif tegengekomen.

• Stelling 5: Er bestaat spanning tussen Berbers en Arabieren.

Ja. Nee. Misschien. Het lijkt alsof de Imazighen tot voor kort niet zo goed wisten waar ze thuishoorden en nu naarstig op zoek zijn naar een vorm van identiteit. Dit kan natuurlijk geen kwaad, ware het niet dat er ook veel eigendunk bij komt kijken als het gaat om de houding ten opzichte van Arabieren. De problemen zijn veroorzaakt door Arabieren, wij niet-Arabieren kennen dat probleem niet zo, luidt de argumentatie.

De adder onder het gras is natuurlijk dat van huis uit de Marokkaan altijd zichzelf als Marokkaan heeft gedefinieerd en dus ook als Arabier, ook als men Berber was.

Die identiteit heeft in Nederland geen houvast meer. Men komt erachter dat het een kunstmatige identiteit is, zoals alle identiteiten. Je zou dit als een identiteitscrisis kunnen zien, veroorzaakt door migratie.

Maar met veel gemak is er een nieuwe identiteit ontwikkeld die net zo simpel en oppervlakkig is als die zo-even afgeworpen Arabische identiteit. De in het Nederlands geschreven lofliederen op de absolute Amazigh-cultuur zijn net zo’n uitvinding als dat de Arabieren Shakespeare zouden hebben voortgebracht. Niet alleen liggen simplificaties op de loer, maar er ontstaat zo een markt voor een levendige handel in vooroordelen en stereotyperingen.

Identiteit verblindt niet alleen, maar leidt zelfs tot onverdraagzaamheid.

Nee, er is geen spanning. De spanning is voor een groot gedeelte kunstmatig en wordt gevoed door berichten in de media dat bijvoorbeeld de slachtoffers van de aardbeving in de Rif weer schandalig in de steek zijn gelaten door het centraal Arabische gezag in Rabat.

Misschien. Het zou mooi zijn als de Marokkaanse overheid alle delen van Marokko evenredig ging behandelen zoals een democratische samenleving past, in plaats van het centrum boven de periferie te stellen – zoals dat trouwens ook in niet-Amazigh- gebieden gebeurt en zolang daar geen werk van wordt gemaakt hebben Riffijnen een punt. De situatie in Marokko mag echter nooit reden zijn om vandaaruit de eigen positie te verklaren.

Abdelkader Benali is schrijver. Hij werd geboren in Ighazzazen, Marokko. Voor zijn roman ‘De langverwachte’ ontving hij de Libris Literatuurprijs in 2003. Het stuk is ook op 13 oktober 2005 op de opiniepagina van NRC verschenen.

Tamza_N_Rif
14-10-05, 10:02
Scherp en helder stuk. Kritisch en neutraal, hij kiest geen kant. Kijkt kritisch naar de ontwikkeling van de versterking van de Amazigh-identiteit van Amazigh-jongeren in Nederland. Goede zaak. Khadija Arib zei dinsdag al in een radio-programma dat Imazighen de ruimte moeten krijgen om hun Amazigh-identiteit te ontwikkelen, maar dat dat op een gezonde manier moet gaan. Gelijk hebben ze.

Props voor Benali.

Zwarte Schaap
14-10-05, 10:48
Geplaatst door Tamza_N_Rif
• Stelling 3: Berbers stinken.

Ik douche twee keer per dag. [/i]

Dan moeten Imazighen wel heel erg stinken dat ze twee keer per dag moeten douchen.

Ik douche maar 1 keer per week, en alleen omdat ik dan gesport heb. Als ik niet sport douche ik 1 keer in de twee weken.

Tamza_N_Rif
14-10-05, 10:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moeten Imazighen wel heel erg stinken dat ze twee keer per dag moeten douchen.

Ik douche maar 1 keer per week, en alleen omdat ik dan gesport heb. Als ik niet sport douche ik 1 keer in de twee weken.

Aight, thnx voor de ongevraagde info.

jan1974
14-10-05, 10:56
Veel lichaamsgeuren hebben te maken met eetgewoonten. Een knoflookgeur of een kaasgeur douche je er niet zomaar af. Ik weet niks van de berber eetgewoonten maar ik kan me voorstellen dat het daar mee te maken heeft.

Juliette
14-10-05, 11:19
Geplaatst door jan1974
Veel lichaamsgeuren hebben te maken met eetgewoonten. Een knoflookgeur of een kaasgeur douche je er niet zomaar af. Ik weet niks van de berber eetgewoonten maar ik kan me voorstellen dat het daar mee te maken heeft.

Klopt. Ook het veelvuldig eten van schapevlees (geen grap) brengt een erg specifieke lichaamsgeur met zich mee.

Zwarte Schaap
14-10-05, 11:24
Geplaatst door Juliette
Klopt. Ook het veelvuldig eten van schapevlees (geen grap) brengt een erg specifieke lichaamsgeur met zich mee.

Lichaamsgeur door eten is te verwaarlozen. Veel meer wat een invloed heeft op lichaamsgeur zijn de bacterien die zich hechten aan het okselhaar en schaamhaar. Biologen hebben berekend dat ongeveer 75 % van de totale massa van okselhaar bestaat uit bacterien en hun poep/ontlasting. Dat is datgene wat men ruikt van lichaamsgeur.

jan1974
14-10-05, 12:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lichaamsgeur door eten is te verwaarlozen. .....
Het menu dat bacterieen te eten krijgen is voor een groot gedeelte afhankelijk van wat er via de lichaamsporieen naar buiten komt, wat weer afhankelijk is van de eetgewoonten van de gastheer.

De eetgewoonten van de bacterien is gewoon afgestemd op de eetgewoonten van de gastheer. In zekere zin versterkt dat mekaar. Want ook voor bacterieen geldt, hun geur is voor een groot gedeelte afhankelijk van wat ze eten.

mark61
14-10-05, 14:24
Waar heb je eigenlijk een groepsidentiteit voor nodig? Helpt dat ergens voor of tegen?

Eten speelt een zeer grote rol in hoe mensen ruiken. Met of zonder bacterieën.

tribia
14-10-05, 14:54
ik ben allergisch voor water

Zwarte Schaap
14-10-05, 15:08
Dagelijks scheiden onze twee miljoen zweetkliertjes minstens een halve liter vocht uit. Als we een zwaar karwei onder handen hebben of onder hevige spanning staan, transpireren we zelfs nog veel meer. Dit kan oplopen tot tien liter per dag!

Oorsprong lichaamsgeur

De huid is opgebouwd uit een drietal lagen: de opperhuid, de lederhuid en het onderhuids bindweefsel. De opperhuid bestaat onder andere uit een laag verhoornde cellen die bij elkaar gehouden worden door een vetachtige substantie. Door zijn samenstelling is deze laag een beetje zuur. Het verschilt van persoon tot persoon, maar een gezonde huid heeft een pH-waarde tussen de 4,5 en de 6,5. Aangezien de meeste micro-organismen niet tegen zuur bestand zijn, kunnen ongewenste schimmels die zich op de huid bevinden, deze niet aantasten. Het vet in de hoornlaag voorkomt een te grote verdamping en uitdroging van de huid. De hoornlaag wordt dagelijks vernieuwd. De oude cellen die worden afgestoten vormen tezamen met transpiratievocht en stof het laagje op het lichaam dat de persoonlijke lichaamsgeur afgeeft .

Het nut van transpireren

Zoals gezegd is transpiratie noodzakelijk om de warmtehuishouding van het lichaam in balans te houden. Als we niet zouden zweten zou onze lichaamstemperatuur flink oplopen. Het transpiratievocht verdampt namelijk en koelt op deze manier de daaronder liggende bloedvaten af. Transpireren is dus een effectieve maatregel om het lichaam op 37 graden Celsius te houden. Een andere belangrijke rol in het transpiratieproces is de verwijdering van afvalstoffen, zout en vuil uit het lichaam. Het wordt pas vervelend als transpiratievocht onaangenaam gaat ruiken. Het zijn vooral de zweetkliertjes in de okselholte die dan last bezorgen. Vers zweet geeft echter geen onaangename geur: pas als er bacteriën bijkomen ontstaat die vervelende zweetlucht. Goed wassen is de eerste remedie, een goede deodorant of anti-transpirant de tweede.

Eccriene en apocriene klieren

Er zijn twee soorten zweetklieren: de eccriene en de apocriene. De eccriene klieren zitten verspreid over het hele lichaam met concentratie in de handpalmen, op de voetzolen en op de hoofdhuid. Deze klieren treden in werking tijdens de eerste levensmaanden en worden actief onder invloed van stress, warmte of na het eten van gekruid voedsel. De apocriene klieren bevinden zich in de oksels, bij de genitaliën en rond de tepels. Deze worden pas actief na de hormonale veranderingen in de puberteit. Apocriene klieren staan in directe verbinding met de haarzakjes en produceren transpiratievocht dat onfris kan ruiken. Zweet bestaat voor 98% uit water en verder uit natriumchloride, ureum, ammoniak vetzuren en melkzuur. De onfrisse geur ontstaat omdat dit zweet rijk is aan eiwitten die een verbinding maken met de bacteriën die zich op de huid bevinden.

Zweet-weetjes

Zowel transpiratiegeur als bacteriën nestelen zich graag in okselhaar. Houdt dit dus zo kort mogelijk . Na het ontharen kan een deodorant zonder alcohol gebruikt worden, deze irriteert de huid niet.

Draag bij voorkeur luchtige kleding van bijvoorbeeld katoen of linnen bij warm weer. Deze stoffen laten de huid het beste ademen.

Deodorant is samen met shampoo het meest gebruikte toiletartikel in Nederland. Maar liefst 80% van de Nederlandse bevolking gebruikt dagelijks een deodorant.

Gekruid eten, uien, knoflook, medicijnen, koffie, thee, cola en alcoholhoudende dranken kunnen transpiratielucht veroorzaken. Probeer deze producten dus te mijden of het gebruik ervan zoveel mogelijk te minderen.

http://www.kruidvatgezondheidsnet.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=1736&cms%5Bcm16%5D%5BcontentID%5D=1477

Lichaamsgeuren niet altijd hinderlijk
Onze angst voor overdreven lichaamsgeur wordt niet in alle landen gedeeld: de Polynesiërs, de Eskimo's en de Lappen wrijven hun neuzen niet alleen tegen elkaar om te groeten en affectie te tonen maar kunnen elkaar op deze manier ook besnuffelen waardoor ze vriend en vijand van elkaar kunnen onderscheiden. Bij de stammen in Nieuw-Guinea wordt ook op bijzondere wijze gebruik gemaakt van geur in de communicatie. Jane Lyle schrijft in haar boek ‘Body Language’ dat bij het vertrek van een zeer geliefde vriend of familielid afscheid wordt genomen door de handen in de oksels van de reiziger te drukken en de geur daarvan op het eigen lichaam te wrijven. Hiermee behouden de achterblijvers voor lange tijd een zeer persoonlijke herinnering die veel intiemer is dan een foto. De geurstoffen die het lichaam produceert ruiken dus niet voor iedereen vervelend. Pas bij overmatige lichaamsgeur is het belangrijk deze te lijf te gaan. En dat kan met een deodorant of anti-transpirant.

Het Parfum
Nergens wordt het belang van natuurlijke lichaamsgeur duidelijker beschreven dan in het boek Het Parfum van Patrick Süskind. De hoofdrolspeler, die zonder lichaamsgeur geboren is, maakt er zijn levenswerk van om een parfum te ontwikkelen dat iedereen dol van verlangen maakt. Hiervoor gebruikt hij uiteindelijk de natuurlijke geurstoffen van het menselijk lichaam. Een aanrader voor iedereen die het principe geur ècht wil begrijpen

http://www.kruidvatgezondheidsnet.nl/index.php?cms[categoryID]=1736&cms[cm16][contentID]=1397

Ik heb nog nooit in mijn leven deodorant gebruikt of hoeven te gebruiken.

Zwarte Schaap
14-10-05, 15:14
Geplaatst door mark61
Waar heb je eigenlijk een groepsidentiteit voor nodig? Helpt dat ergens voor of tegen?

Dat hielp hasna bij het stigmatiseren en nu zijn de rechtse autochtone rakkers er mee vandoor gegaan.


Eten speelt een zeer grote rol in hoe mensen ruiken. Met of zonder bacterieën. Het zijn meer de bacterien die een rol spelen met de afgestorven huiddeeltjes en de accumulatie van de volume bacterienschijt dat zich hecht aan het okselhaar.

mark61
14-10-05, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat hielp hasna bij het stigmatiseren en nu zijn de rechtse autochtone rakkers er mee vandoor gegaan.

Precies, je hebt er dus geen ruk aan.


Het zijn meer de bacterien die een rol spelen met de afgestorven huiddeeltjes en de accumulatie van de volume bacterienschijt dat zich hecht aan het okselhaar.

Hoe het ook zij, ik constateer wetmatigheden in hoe volkeren ruiken. En ik ben waarachtig niet de enige.

Zwarte Schaap
14-10-05, 15:32
Geplaatst door mark61
Precies, je hebt er dus geen ruk aan.

Dat een mens ene identiteit bezit is een natuurlijk gegeven. Het lijdend voorwerp van een negatief vooroordeel waarmee de hele groep besmeurt wordt heeft er zelf inderdaad niets aan. Hasna en rechtse autochtone opiniemakers wel.


Hoe het ook zij, ik constateer wetmatigheden in hoe volkeren ruiken. En ik ben waarachtig niet de enige. In het geval van hasna is het hetzelfde volk en is het onderscheid meer een die voort komt uit onwetendheid van de eigen geschiedenis.

observer
14-10-05, 15:36
• Stelling 3: Berbers stinken.

Ik douche twee keer per dag. . echt een politieke uitspraak

je kunt namelijk ook als je 2x douched nog stinken, en ook als je niet douched niet stinken

de 2 hebben niet altijd een verband

mark61
14-10-05, 15:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat een mens ene identiteit bezit is een natuurlijk gegeven. Het lijdend voorwerp van een negatief vooroordeel waarmee de hele groep besmeurt wordt heeft er zelf inderdaad niets aan. Hasna en rechtse autochtone opiniemakers wel.

Er is een verschil tussen identiteit en groepsidentiteit. Hasna en de rest ook niet, want het staat zo stom.


In het geval van hasna is het hetzelfde volk en is het onderscheid meer een die voort komt uit onwetendheid van de eigen geschiedenis.

Ow, ik dacht toch niet aan die muts, wat doet die er nou toe? En denk je dat ze dat serieus meent? Het is gewoon een kleinerende belediging. Je dacht dat zij dacht dat ze een wetenschappelijk ondersteunde uitspraak deed?

Hoe iemand ruikt heeft te maken met zijn/haar menu. Stel ik vast, en velen met mij. Worldwide, want ik heb het er met nogal wat mensen over gehad. :)

Zwarte Schaap
14-10-05, 16:10
Geplaatst door mark61
Er is een verschil tussen identiteit en groepsidentiteit. Hasna en de rest ook niet, want het staat zo stom.

Je zou een amazigh kunnen leren kennen die stinkt maar om dat door te trekken tot een hele volk is onjuist.

Rechtse autochtonen gebruiken de heisa die er om heen is ontstaan als een verwijzing naar bedreigingen en islamterrorisme van de specifieke groep die juist niet op die negatieve vooroordelen aangesproken wensen te worden. Bedreigingen net als stinken behoren niet tot de groepsidentiteit.


Ow, ik dacht toch niet aan die muts, wat doet die er nou toe? En denk je dat ze dat serieus meent? Het is gewoon een kleinerende belediging. Je dacht dat zij dacht dat ze een wetenschappelijk ondersteunde uitspraak deed? Wat mij intresseert is hoe de politiek, Marokkanenhaters en andere islamofoben er mee aan de haal gaan.


Hoe iemand ruikt heeft te maken met zijn/haar menu. Stel ik vast, en velen met mij. Worldwide, want ik heb het er met nogal wat mensen over gehad. :) Hoe iemand uit zijn mond ruikt wel, lichaamsgeur is toch echt meer gekoppeld aan okselhaar en de bacterien en hun schijt die het vasthoudt. Dat is een sterk argument dat jij het er met andere mensen over hebt gehad.

Soldim
14-10-05, 16:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoe iemand uit zijn mond ruikt wel, lichaamsgeur is toch echt meer gekoppeld aan okselhaar en de bacterien en hun schijt die het vasthoudt. Dat is een sterk argument dat jij het er met andere mensen over hebt gehad.

Nou bezit ik niet een erg gevoelige neus, en heb me dientegevolge nog nooit erg druk gemaakt over de lichaamsgeur van anderen. Maar waar ik wel het een en ander over weet is bacterieel metabolisme ;) . De chemicalien die lichaams bacterien uitscheiden (niet alleen afvalstoffen overigens) hangen van een groot aantal factoren af. Voedsel is daar een van, hormonen (mannen stank schijnt anders te zijn dan vrouwen stank :D), temperatuur en als ik het goed heb zelfs leeftijd spelen een rol.

mark61
14-10-05, 16:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat mij intresseert is hoe de politiek, Marokkanenhaters en andere islamofoben er mee aan de haal gaan.

Wat is daar nou interessant aan? Zo voorspelbaar.


Hoe iemand uit zijn mond ruikt wel, lichaamsgeur is toch echt meer gekoppeld aan okselhaar en de bacterien en hun schijt die het vasthoudt. Dat is een sterk argument dat jij het er met andere mensen over hebt gehad.

Nee dat is lichaamsgeur niet. Die bestaat uit veel meer dan zweet, namelijk.

Ja dat is een sterk argument. Hoezo niet? Heb jij ooit met mensen van vele landen daarover gesproken? Kan me niet voorstellen, want als ik het goed begrijp ken jij welgeteld 2 landen.

Oeroeboeroe
14-10-05, 16:46
:) Volgens mij is het volkomen logisch dat mensen, die anderen voortdurend een poepie willen laten ruiken, gaan stinken.

:roker: Bovendien is bepalen welke geur "stinkt" en welke juist niet een zeer arbitraire aangelegenheid. Ik voor mij moet bijvoorbeeld niets hebben van bloemetjesparfum, maar ben daarentegen dol op de geur van vers vrouwenzweet.

Zwarte Schaap
14-10-05, 16:46
Geplaatst door mark61
Wat is daar nou interessant aan? Zo voorspelbaar.

Wellicht irrelevant voor jou maar ik zie vaak overeenkomsten met de massahyesterie die mij doet denken aan de vooravond van de jodenverdelging.

Oeroeboeroe
14-10-05, 16:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wellicht irrelevant voor jou maar ik zie vaak overeenkomsten met de massahyesterie die mij doet denken aan de vooravond van de jodenverdelging.

:moeilijk: Vandaar dat je het gesprek op "douchen" bracht?

mark61
14-10-05, 17:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wellicht irrelevant voor jou maar ik zie vaak overeenkomsten met de massahyesterie die mij doet denken aan de vooravond van de jodenverdelging.

Mja, massahysterie komt in vele vormen en is van alle tijden. Dat ene voorbeeld waar jij mee komt is vooralsnog tamelijk uniek. Dus ik zou niet te snel naar de vergelijking grijpen, dat komt al gauw over-the-top, om niet te zeggen hysterisch over. :)

Zoals ik al vaker heb gezegd, in NL context over WOII beginnen is een ontzettend afgezaagd cliché. En daarom retorisch volkomen onbruikbaar geworden.

mark61
14-10-05, 17:03
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: Bovendien is bepalen welke geur "stinkt" en welke juist niet een zeer arbitraire aangelegenheid. Ik voor mij moet bijvoorbeeld niets hebben van bloemetjesparfum, maar ben daarentegen dol op de geur van vers vrouwenzweet.

Ik denk niet van alle vrouwen. Maar daar kom je toch niet (meer) aan toe.

sienia
14-10-05, 17:04
Een topper over lichaamsgeur. :hihi:

Goed stuk van Benali, plaatst alles weer in perspectief.

Zegt een Riffijnse uit het meest verarabiseerde deel en dus geen woord tmazight spreekt.
Nauwelijks dan.
Maar eigenlijk gewoon in Nl is geboren en het heerlijk vindt om plat te praten.
Alles zónder idcrisis.

:dood:

mark61
14-10-05, 17:06
Geplaatst door sienia
Alles zónder idcrisis.

:dood:

joh.

Zwarte Schaap
14-10-05, 17:17
Geplaatst door mark61
Mja, massahysterie komt in vele vormen en is van alle tijden. Dat ene voorbeeld waar jij mee komt is vooralsnog tamelijk uniek. Dus ik zou niet te snel naar de vergelijking grijpen, dat komt al gauw over-the-top, om niet te zeggen hysterisch over. :)

Zoals ik al vaker heb gezegd, in NL context over WOII beginnen is een ontzettend afgezaagd cliché. En daarom retorisch volkomen onbruikbaar geworden.

Dat zullen nederlanders begrijpelijkerwijs niet graag willen horen maar dat zijn persoonlijke ervaringen die erbij krijg als ik de islamhysterie zo de laatste jaren bekijk. Het beste vergelijkingsmatriaal waarmee ik dat kan vergelijken is de vooravond van de tweede wereld oorlog. Of mischien wel de mcarthy tijdperk in de USA.

Soldim
14-10-05, 17:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zullen nederlanders begrijpelijkerwijs niet graag willen horen maar dat zijn persoonlijke ervaringen die erbij krijg als ik de islamhysterie zo de laatste jaren bekijk. Het beste vergelijkingsmatriaal waarmee ik dat kan vergelijken is de vooravond van de tweede wereld oorlog. Of mischien wel de mcarthy tijdperk in de USA.

Ik denk dat er vooral in de vergelijking met WOII een groot mankement zit. De stigmatisering van de Joden voor en tijdens WOII was voor heel veel mensen een 'ver-van-m'n-bed show'. Tegenwoordig speelt de massa media een zeer grote rol, waardoor veel dingen juist dichter bij mensen komen te staan dan ze in werkelijkheid staan. De stigmatisering van commu's tijdens het McCarthy tijdperk zit daar wellicht tussen in.

mark61
14-10-05, 17:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het beste vergelijkingsmatriaal waarmee ik dat kan vergelijken is de vooravond van de tweede wereld oorlog. Of mischien wel de mcarthy tijdperk in de USA.

Das al een stuk beter. Helaas weet hier niemand meer wie McCarthy was denk ik. Hmm.

In any case, Hitler borduurde voort op eeuwenoude ideeën over medelanders die er ook al eeuwen woonde. Is toch ietsje anders. Ik denk dat voor pakweg voor 2000 nog nooit een Hollander ooit had nagedacht over islam of moslims. Al struikelde ie er over een. Figuurlijk, mind you.

Wide-O
14-10-05, 17:57
Geplaatst door mark61
Das al een stuk beter. Helaas weet hier niemand meer wie McCarthy was denk ik. Hmm.

Ola ! :ego:

Sterk stuk BTW.

Wide-O
14-10-05, 17:59
Geplaatst door Soldim
De stigmatisering van de Joden voor en tijdens WOII was voor heel veel mensen een 'ver-van-m'n-bed show'.

Niet echt mee eens. Anti-semitisme is echt een Europese hobby, en de politiek deed niet anders dan dat onderbuikgevoel legitimeren. Maggoed, dit topic ging hopelijk 's niet over Joden :p

ZS, er is een verschil tussen "anders ruiken" en "stinken".

mark61
14-10-05, 18:00
Geplaatst door Wide-O
Ola ! :ego:

Sterk stuk BTW.

Benali is nie gek.

mark61
14-10-05, 18:02
Geplaatst door Wide-O
Niet echt mee eens. Anti-semitisme is echt een Europese hobby, en de politiek deed niet anders dan dat onderbuikgevoel legitimeren. Maggoed, dit topic ging hopelijk 's niet over Joden :p

ZS, er is een verschil tussen "anders ruiken" en "stinken".

Yep, eeuwenoud.

'Hmm schat, het ruikt anders op de wc.' Ik moet die newspeak onthouden.

Wide-O
14-10-05, 18:28
Geplaatst door mark61
Yep, eeuwenoud.

'Hmm schat, het ruikt anders op de wc.' Ik moet die newspeak onthouden.

Zoek maar's op wat Bomans zei over geurverschillen.

Amenzu
14-10-05, 19:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moeten Imazighen wel heel erg stinken dat ze twee keer per dag moeten douchen.

Ik douche maar 1 keer per week, en alleen omdat ik dan gesport heb. Als ik niet sport douche ik 1 keer in de twee weken.

Je bent toch niet degene in de train, waarover hasna het had. Jij bezorgt ons een slechte naam.

Stinkerd

Asma2
14-10-05, 21:55
Goed stuk.

Hier kan kunnen vele PB´ers nog van leren!!

Al Sawt
14-10-05, 22:54
Geplaatst door Tamza_N_Rif
Zelfs als het waar is dat Berbers vaker in de criminaliteit terechtkomen, dan nog gaat het te ver om de diefstal van een portemonnee terug te redeneren naar oorzaken die liggen op het platteland van Marokko, meent Abdelkader Benali.


Waarom zouden Berbers stinken?

De Marokkaan die beweert geen Amazigh-voorouders te hebben is een domme Berber.

Beste Anil, Elsbeth, Hasna en anderen, laat ik om aan de verwarring een einde te maken een aantal waarheden en onwaarheden rond die geheimzinnige groep de Berbers op een rijtje zetten, u gebracht door iemand met een Amazigh-achtergrond.

• Stelling 1: De Berbers heten eigenlijk Imazighen en waren tot de komst van de islam in de Maghreb daar de baas.

De Berbers noemen zichzelf Imazighen, zoals de Hongaren zichzelf Magyar noemen. Maar de Imazighen zelf zijn geen homogene groep. Je hebt bijvoorbeeld in Marokko alleen al drie verschillende Amazigh- sprekende gebieden, de Imazighen uit de Sous (grosso modo rondom Agadir), de Sjloeh (de Midden- en Hoge Atlas) en de groep waar de meeste Marokkanen in Nederland van afkomstig zijn, de Riffijnen uit de Rif.

Wat de Imazighen als groep bindt, is in de eerste plaats de taal. Het is eigenlijk pas zeer recent dat bijvoorbeeld in Nederland de Imazighen zich als een groep manifesteren.

Dit is een Europese ontwikkeling die natuurlijk haar weerslag heeft op Marokko waar een vorm van Berberisme is ontstaan die een grotere inbreng eist van de Amazigh-cultuur in de nationale identiteit van Marokko. Marokko heeft zich, begrijpelijkerwijs, na de onafhankelijkheid van 1956 als Arabisch land gemanifesteerd en lijkt nu klaar te zijn om dat enge identiteitsbegrip wat te verbreden. Vormen daarvan zijn bijvoorbeeld het Amazigh-taalonderwijs en programma’s in het Tamazight. Het is een groot deel van de Amazigh-sprekers een doorn in het oog geweest dat de eigen taal niet op de nationale televisie werd gehoord.


• Stelling 2: De Arabieren en de Berbers zijn twee verschillende groepen.
Fout. Misschien dat ze dat hier in Nederland geworden zijn, maar ik ben vaak genoeg in Marokko geweest om te zien dat geen sprake is van anomalieën in de verhoudingen tussen deze groepen. Een Marokkaan die zegt dat hij geen Amazighvoorouders heeft, kan men dan ook beschouwen als een domme Amazigh of Berber.

Verschillende leiders met een Amazigh- achtergrond hebben Marokkaanse rijken gestabiliseerd maar altijd door verregaand op te gaan in de islamitische-Arabische cultuur, men kan dit vergelijken met de Karolingische koningen. Zeggen dat de Imazighen zich hebben laten onderdrukken, ligt een stuk genuanceerder en ik durf zelfs te zeggen dat het faliekant fout is.

Als Imazighen verwijzen naar de onderdrukking, dan bedoelen ze daarmee altijd het sluimerende conflict dat in de vorige eeuw heeft bestaan tussen de koning van Marokko en de inwoners van de Rif waar Hassan II een opstand tegen het bestaande gezag met harde hand heeft neergeslagen.

Deze wond zit diep en sluimert direct onder de oppervlakte van het Berberisme van de Riffijnen in Nederland en al heeft ondergetekende er zelf geen last van, in talloze gesprekken met Riffijnen komt deze klacht uitentreuren terug, zelfs zo erg dat je zou denken dat hun positie in Nederland aan de napalmaanval van Hassan II in 1959 te danken is.

Een stapje terug in de tijd is de periode waarin de Rifleider Abdelkrim Al Kattabi probeerde een Rif-Republiek te stichten, het eerste georganiseerde antikoloniale verzet. Riffijnen onderling zijn er nog lang niet uit aan wier kant hun verschillende leiders stonden ten tijde van deze guerrillaoorlog tegen de Fransen en Spanjaarden.

Verschillende clanleiders schaarden zich aan de kant van Abdelkrim, velen weer niet, anderen bleven ambigu. Er valt eigenlijk niets zinnigs over te zeggen, maar wie interesse heeft voor de verschillende manieren waarop een tweede generatie Riffijnen haar eigen clan op het schild hijst, gelieve de internetfora te bezoeken.

Vermenging van Imazighen en Arabisch of liever gezegd Marokkaans sprekende Marokkanen in Nederland is een punt van aandacht. Wat de Marokkanen in eigen land minder tot geen moeite kost, is hier een heikel punt. Wel is bekend dat Riffijnen het minst makkelijk hun kinderen buiten de eigen clan laten trouwen, maar evengoed wordt er gemengd getrouwd.

• Stelling 3: Berbers stinken.

Ik douche twee keer per dag.

• Stelling 4: Berbers zijn minder geciviliseerd dan Arabieren.

Hier wordt het stokpaardje van de tegenstelling platteland-stad uit de kast gehaald. Omdat de voorouders van de Riffijnen van het platteland komen, zouden ze geen manieren hebben, minder begrip hebben voor het grote-stadsleven, zich schamen zich te ontwikkelen en geen respect hebben voor het bestaande gezag.

Hoewel het zeer aantrekkelijk is hieruit verschillende uitwassen van de tweede generatie jeugd te verklaren, vind ik het moeilijk dat onderscheid te maken. Zelfs als het waar is dat Imazighen vaker in de criminaliteit terechtkomen, zou het te ver gaan om de diefstal van een portemonnee terug te redeneren naar oorzaken die liggen in het platteland van Marokko.

Het is bekend dat de eerste generatie een zeer laag criminaliteitscijfer heeft, dus de genen moeten óf overgesprongen zijn óf we moeten ervan uitgaan dat het een Nederlands probleem is. Nog iets over dat platteland: de meest beschaafde, rustige, betrouwbare mensen ben ik onder meer ook in de Rif tegengekomen.

• Stelling 5: Er bestaat spanning tussen Berbers en Arabieren.

Ja. Nee. Misschien. Het lijkt alsof de Imazighen tot voor kort niet zo goed wisten waar ze thuishoorden en nu naarstig op zoek zijn naar een vorm van identiteit. Dit kan natuurlijk geen kwaad, ware het niet dat er ook veel eigendunk bij komt kijken als het gaat om de houding ten opzichte van Arabieren. De problemen zijn veroorzaakt door Arabieren, wij niet-Arabieren kennen dat probleem niet zo, luidt de argumentatie.

De adder onder het gras is natuurlijk dat van huis uit de Marokkaan altijd zichzelf als Marokkaan heeft gedefinieerd en dus ook als Arabier, ook als men Berber was.

Die identiteit heeft in Nederland geen houvast meer. Men komt erachter dat het een kunstmatige identiteit is, zoals alle identiteiten. Je zou dit als een identiteitscrisis kunnen zien, veroorzaakt door migratie.

Maar met veel gemak is er een nieuwe identiteit ontwikkeld die net zo simpel en oppervlakkig is als die zo-even afgeworpen Arabische identiteit. De in het Nederlands geschreven lofliederen op de absolute Amazigh-cultuur zijn net zo’n uitvinding als dat de Arabieren Shakespeare zouden hebben voortgebracht. Niet alleen liggen simplificaties op de loer, maar er ontstaat zo een markt voor een levendige handel in vooroordelen en stereotyperingen.

Identiteit verblindt niet alleen, maar leidt zelfs tot onverdraagzaamheid.

Nee, er is geen spanning. De spanning is voor een groot gedeelte kunstmatig en wordt gevoed door berichten in de media dat bijvoorbeeld de slachtoffers van de aardbeving in de Rif weer schandalig in de steek zijn gelaten door het centraal Arabische gezag in Rabat.

Misschien. Het zou mooi zijn als de Marokkaanse overheid alle delen van Marokko evenredig ging behandelen zoals een democratische samenleving past, in plaats van het centrum boven de periferie te stellen – zoals dat trouwens ook in niet-Amazigh- gebieden gebeurt en zolang daar geen werk van wordt gemaakt hebben Riffijnen een punt. De situatie in Marokko mag echter nooit reden zijn om vandaaruit de eigen positie te verklaren.

Abdelkader Benali is schrijver. Hij werd geboren in Ighazzazen, Marokko. Voor zijn roman ‘De langverwachte’ ontving hij de Libris Literatuurprijs in 2003. Het stuk is ook op 13 oktober 2005 op de opiniepagina van NRC verschenen. Evenwichtig stuk!

Maar het is wel vreemd dat Tamza, het ook vindt. Want Benali`s argumenten druizen vaak tegen haar rethoriek.

Amenzu
14-10-05, 23:10
Geplaatst door Al Sawt
Evenwichtig stuk!

Maar het is wel vreemd dat Tamza, het ook vindt. Want Benali`s argumenten druizen vaak tegen haar rethoriek.

Als de meesters van de retoriek het over "retoriek " hebben, dan is het einde zoek...

Dezelfde hassan waar Benali het over heeft, heeft het volgende tegen de Rifijnen op de nationale TV gezegd: Awbach (dieren die op honden leven), Ik heb jullie gekend toen ik nog prins was en ik ken jullie nog heel goed. Over beschaving gesproken.

Dit was na de zogenaamde brood revolutie van 1984. Niet alleen in Arif werden vreedzame demonstrerende studenten vermoord, maar ook in andere delen van MArokko.

Al Sawt
15-10-05, 00:14
Geplaatst door Amenzu
Als de meesters van de retoriek het over "retoriek " hebben, dan is het einde zoek... Richt je het persoonlijk tegen mij?


Dezelfde hassan waar Benali het over heeft, heeft het volgende tegen de Rifijnen op de nationale TV gezegd: Awbach (dieren die op honden leven), Ik heb jullie gekend toen ik nog prins was en ik ken jullie nog heel goed. Over beschaving gesproken.

Dit was na de zogenaamde brood revolutie van 1984. Niet alleen in Arif werden vreedzame demonstrerende studenten vermoord, maar ook in andere delen van MArokko. Je hoeft me niet te onderwijzen in geschiedenis. Want ik ben meestal de persoon die andere onderwijst!

Dus bespaar me jouw irrelevante reacties.

Amenzu
15-10-05, 00:32
Geplaatst door Al Sawt
Richt je het persoonlijk tegen mij?

Je hoeft me niet te onderwijzen in geschiedenis. Want ik ben meestal de persoon die andere onderwijst!

Dus bespaar me jouw irrelevante reacties.

hasna heeft het over een conflict. maar niet over wie het slachtoffer is:


De berbers in opstand
Mohamed Arkoun - klik hier voor volledig artikel

(http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=311&sid=2&andra=artikel)
... De klacht van de Kabyliers door de overheid hen discrimineert, wil hij niet geheel onderschrijven. Alleen al de moeite die de regering in Algiers heeft moeten doen om alle Franse scholen in Kabylie te vervangen door eigen, Arabische, toont volgens hem de extra aandacht die er wel degelijk voor de regio is. Maar wat er botst, is de inzet van de regering om een staat te smelten waarin voor de Berbercultuur druk van het ideaal van de Arabische eenheid, waarbij de hele Arabische wereld moet worden verenigd. Om deze stroming te volgen, moesten de Maghreb-landen andere culturen elimineren. En omdat die druk sterker is dan onder welke overheerser ook, is het verzet ook sterker.”Kwaad bloed zette vooral het beleid in zowel Algerije als Marokko om Arabischtalige burgemeesters en ambtenaren van buiten naar de berberregio’s te halen. Ook de politiemannen en soldaten die in de Berberstreken werken, hebben er geen banden mee.
Dat is van belang, omdat de Berbercultuur nogal verschilt van de Arabische, ook op het in Algerije overgevoelige punt van de religie. ,, De Berbercultuur heeft banden met een animistische cultuur. Zo worden in ieder dorp weer anderen heiligen aanbeden.”
Het aanbidden van heiligen is voor strenge moslims een verwerpelijk, heidens verschijnsel. Toch worden hun graven in vrijwel alle Maghreb-landen druk bezocht. Die plaatselijke heiligen hebben volgens Arkoun een belangrijk plek in de orale Berbercultuur. ,, Geen van hun biografieën staan op schrift, ze bestaan in het collectieve geheugen. Om ze te kennen, hoef je niet naar school. Ikzelf ben ook met die verhalen, de rituelen en gebruiken opgegroeid. Zoals bij een trouwerij, een ceremonie waaraan het heel dorp meedoet. De dorpelingen zijn de getuigen, zij weten dat deze man die vrouw heeft getrouwd. De staat komt er niet aan te pas. Maar de nieuwe natiestaat legde simpelweg zijn eigen wetten op, wat voor Berbers betekende dat ze hun eigen gebruiken moesten opgeven. Maar gebruiken zijn verbonden met de cultuur, het zijn de wortels.”
Het is een cultuur die in Algerije, maar ook in andere Maghreb-landen, geen officiële ruimte krijgt. Berbers wonnen nog slechts in een aantal grote en kleine regio’s. Hun taal, Tamazight of Berbers wordt nergens onderwezen, of het moest in een enkele huiskamer zijn. De taal ontwikkelt zich vooral buiten de Maghreb, in Europa.,, In Prijs zijn er twee leerstoelen voor het Berbers. Taalkundigen hebben een fonetische transcriptie van de taal gemaakt in het latijns schrift. Er zijn boeken in gedrukt, er bestaat een literatuur. Poëzie, die alleen mondeling werd overgedragen, is verzameld en opgeschreven.”
Wie zijn eigen taal wil leren lezen en schrijven, moet dus naar buitenland. Dat spelt een belangrijk rol bij de huidige protesten, blijkt uit Arkouns relaas.,, Op school leerden de jonge berbers een taal die niet de hunne is. Ze leerden er niets waarin ze zichzelf herkenden. Daarmee werden ze zich bewust van de overheersing. In dat dan in combinatie met hun sociale problemenwerkloosheid, huisvesting, gezondheid- die het gevolg zijn van een snelle groei van de bevolking: van negen miljoen in 1960 naar dertig miljoen nu.”
De euforie die er na de onafhankelijkheid onder alle Algerijnen over de eigen staat was, is verdwenen.,, Veel Kabyliers willen een democratische staat, waarin ze zich in hun eigen taal kunnen uitdrukken, en waarin Berbers tenminste de status van tweede nationale taal krijgt. Niet dat ze het Arabisch willen afschaffen –dat wordt gezegd om de beweging in diskrediet te brengen. Ze vechten voor een democratisch recht en een seculiere staat.”.....

Shemharosh
15-10-05, 11:08
De arabieren zijn ons aan het uitmoorden het wordt tijd dat we daar tegen in opstand komen PUNT!!!
Als het zo door gaat bestaan er geen berbers meer over een generatie of twee....misschien wel hier in Amsterdam maar niet meer in Nador,dat zegt al alles.
En als berbers zijn we altijd goed in het winnen van oorlogen voor anderen(onafhangklheidsoorlogen in de Maghreb,WOII,spaanseburgeroorlog...zelfs Vietnam O.K die hebben we verloren) maar nooit voor onszelf daar moet verandering in komen...Tijd dat we onze broeken aanhouden en niet ze iedere keer laten zakken voor de eerste beste profiteur....het is te gek voor woorden dat de fascistische arabieren nu met onze jongeren hun terreuroorlogjes aan het verchten zijn en dat wij als domme flikkers daar ook nog trots opzijn en zij maar ons verbaasd uitlachen(kijk naar die barbaren...kan je dat geloven!!!!)zeggen ze dan.

en die Ben Ali moet zijn bek houden als hij niet zijn best wil doen om die paar grammetjes hersens te gebruiken die hij zou hebben.Laat hem maar zijn vliegende-sinbadtapijtjes-verhalen schrijven.

EEN BEETJE KLOTEN LATEN ZIEN GRAAG EN STOP SCHUDDEN MET DIE KONT!!!!

Coolassprov MC
15-10-05, 12:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat hielp hasna bij het stigmatiseren en nu zijn de rechtse autochtone rakkers er mee vandoor gegaan.

Waar is je redelijkheid, Zwarte Schaap?

Als Hasna nu gewoonweg schrijft wat haar domme geest en haar superieur wanend wezen haar ingeeft?

Als haar gewiekste superieuren en hun aanbidders dit nu toejuichen?

Wat als ze niet beter wist? Ze is pas 20!

Zwarte Schaap
15-10-05, 13:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Waar is je redelijkheid, Zwarte Schaap?

Als Hasna nu gewoonweg schrijft wat haar domme geest en haar superieur wanend wezen haar ingeeft?

Als haar gewiekste superieuren en hun aanbidders dit nu toejuichen?

Wat als ze niet beter wist? Ze is pas 20!

Ik heb al genoeg over hasna gezged. Het stukje wat je van mij geciteerd hebt slaat alleen op de vraag van mark61. Voor mij is hasna gewoon een onwetende gerda glitter tuttebol, dat komt in vrijwel al mijn reakties voor waar ik reageer op discussies waar ze in de spotlight staat.

Coolassprov MC
15-10-05, 13:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor mij is hasna gewoon een onwetende gerda glitter tuttebol,

Ben ik ook mee eens; het feit dat ze direct omhelsd werd door de media en de Hollandse geprefabriceerde publieke 'consensus' zegt alles over hun agenda.

Amenzu
15-10-05, 13:52
Voor mij is Hasna niet onwetend. Zij weet niet beter. Het zijn de algemene geldende vooroordelen over Imazighen in Marokko bij menig Ddarija sprekende .

Wat we in Marokko Ddarija noemen, wordt hier ook wel's Marokkaans Arbisch genoemd. Het is een Mix taaltje van Berbers Arbisch en in minder mate Frans. het wordt gesproken door de zogenaamde gearabiseerde Marokkanen.

Zij is het slachtoffers van haar omgeving en ouders.

En als we objectief zijn, dan heeft ze ergens gelijk in wat ze schreef over achterlijkheid. Iemand die schaamt voor zijn identiteit (wat vaak komt bij Imazighen) is achterlijk en primitief.




Geplaatst door Coolassprov MC
Ben ik ook mee eens; het feit dat ze direct omhelsd werd door de media en de Hollandse geprefabriceerde publieke 'consensus' zegt alles over hun agenda.

Coolassprov MC
15-10-05, 14:06
Geplaatst door Amenzu
En als we objectief zijn, dan heeft ze ergens gelijk in wat ze schreef over achterlijkheid. Iemand die schaamt voor zijn identiteit (wat vaak komt bij Imazighen) is achterlijk en primitief.

Ik schaam me er niet voor mijn identiteit achterlijk en primitief te zijn, maakt dat me in afwijking van het veronderstelde, minder achterlijk en primitief?

Zwarte Schaap
15-10-05, 14:14
Geplaatst door Amenzu
Voor mij is Hasna niet onwetend. Zij weet niet beter

onwetend= niet beter weten


En als we objectief zijn, dan heeft ze ergens gelijk in wat ze schreef over achterlijkheid. Iemand die schaamt voor zijn identiteit (wat vaak komt bij Imazighen) is achterlijk en primitief.

Iemand die zich schaamt voor zijn identiteit heeft last van een minderwaardigheidscomplex en geen achterlijkheid.

Imazighenfiguren zoals jij creeren een drempel voor deze verarabiseerde imazighen. Om je verhaal te propageren heb je de verabiseerde imazighen wel nodig om je tegen hun af te zetten en daardoor breng je ze nog verder van hun werkelijke identiteit.

Jij verwacht dat je ze kunt beledigen en de grond in kan trappen en dat ze daarna de imazighen identiteit gaan ophemelen. Dan heb je niet veel verstand van de menselijke psychologie.

Amenzu
15-10-05, 14:39
Even voor de duidelijkheid, ik ben hier niet om mensen van hun identiteit te laten veranderen, ik geef hier enkel mijn mening over de zaken. Of je het eens mee bent of niet is een ander verhaal. Ik hoef helemaal niemand amazigh te maken. Iedereen is vrij om te voelen wat hij is. . Ik heb respect voor een Amazigh die zich arabier voelt, zolang hij me met rust laat en niet van mij verwacht dat ik ook arabier moeten worden. Je moest in Marokko al verantwoording afleggen als je zei dat je Amazigh bent. Je moest je verantwoorden, want je wordt dan gezien als separatist, anti-islam, anti-arabisch, anti-allah omdat je zijn taal en de taal van zijn mohammed en zijn paradijs niet als identiteit aanneeemt. D.w.z. dat je geen arabier wil zijn, wat je werkelijk ook niet bent.

Hasna spreekt over ene conflict, in mijn ogen is er geen conflict. Het onflict waarover ze het heeft is de legitieme emancipatie en vrijheidstrijd van Imazighen. Zij zijn het slachtoffers van een dictatuur die hun taal en cultuur wil vernietigen. Als je een degelijke strijd als conflict ziet dan ben je inderdaad achterlijk, maar ja wat zou je anders verwachten van een oppervlakkige tweedehands arabier als Hasna.






Ik heb geen problemen mee als een gearabiseerde zich arabier voelt (al zouden de echte arabieren hem uitlachen, omdat ee garabiseerde een andere taal spreekt dan het arabisch en helemala een andere cultuur).

Ik heb ook geen problemen mee dat een Berber zich iets anders voelt. Ook niet als eenAmazigh zich Arbier volet. Ik heb enkel problemen met gearabiseerden en nationalisten die mij willen arabiseren en mijn identiteit afnemen.



Geplaatst door Zwarte Schaap
onwetend= niet beter weten



Iemand die zich schaamt voor zijn identiteit heeft last van een minderwaardigheidscomplex en geen achterlijkheid.

Imazighenfiguren zoals jij creeren een drempel voor deze verarabiseerde imazighen. Om je verhaal te propageren heb je de verabiseerde imazighen wel nodig om je tegen hun af te zetten en daardoor breng je ze nog verder van hun werkelijke identiteit.

Jij verwacht dat je ze kunt beledigen en de grond in kan trappen en dat ze daarna de imazighen identiteit gaan ophemelen. Dan heb je niet veel verstand van de menselijke psychologie.

Zaiyo
15-10-05, 20:30
Geplaatst door Shemharosh
Beste mensen,

Het grootste probleem van de door "moslims" bewoond en gedomineerde volkeren en landen is het blinde kanibalistische fascisme met als aanjager het arabische nationalisme.Velen zouden zeggen waar hebben we het over?de arabieren zijn juist diegenne wie ontercht wordt gedaan,kijk maar naar de palestijnen en kijk maar naar Irak en die zielige arme migranten...maar als men door redeneerd dan zie je pas hoe de zaken in elkaar zitten:
De arabieren zijn bezig met een weergaloze kolonisatiegolf bezig geen enkele natie wist de afgelopen paar decennia zoveel land en zoveel mensen aan zich te onderwerpen als de arabieren zelfs de Amerikannen en de Chinezen kunnen ze dat niet nadoen,over 3 continnenten , zelfs in europa en amerika hebben ze voet aan de grond.En er worden oorlogen uitgevochten met landen als Rusland,Amerika,China bij hun eigen haard,andere zwakere volkeren worden onderdrukt of gewoon weg uitgemoord(kijk naar Sudan en de Koereden)....bij hun geen oorlog om de harten maar wie niet luistert gewoon domweg onthoofden.

Wie dit niet ziet of niet begrijpt zou ik even een voorbeeld geven ter illustratie:

Ik als mens kan overal naar toe.... echt waar!!! ik kan de heiligste plekken op aarde inclusief Mekka gaan bezoeken omdat ik een zogenaamde moslim zou zijn...kan ook naar Jeruzalem...Rome...Amritsaar...Varanasi....hoewel ik geen Christen ben , jood, Siekh of hindoe...maar als nonmoslim kan je niet eens je voet ergens in het Saudie arabie zitten en als je dat doet dan breekt de hel los en je loopt gevaar om onthoofd te worden.
-ik kan zo een weekendje boeken naar parijs of Londen,Bangkok,Shangai...je zegt het,maar een week endje Algiers,Cairo,Cassablanc....hou maar....laat staan dat mensen daar naar toe gaan om te leven en werken en dat ze ook nog een uitkering krijgen en huursubsidie......................zelfs hier in een stad als Amsterdam wat niet van hun is lopen ze mensen te moorden en wijken etnisch te zuiveren omdat die mensen vuiler dan varkens zouden zijn.


Over de berbers zou ik het niet eens meer hebben!!!

mafkees :haha: !!

Zwarte Schaap
16-10-05, 00:33
Geplaatst door Tamza_N_Rif
Aight, thnx voor de ongevraagde info.

Dat was humoristisch bedoelt, truttebol!

Zwarte Schaap
16-10-05, 05:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
...blabla....gerda glitter tuttebol ...bla bla....

Wie kent trouwens Gemma Glitter? Ik doe wel een beetje min over haar, maar ik vind haar wel super cool. Jammer dat ik geen foto van haar kon vinden!

Hier bijvoorbeeld haar item over hygiene maar dan in haar rol van Andrea Amore:

Hygiëne

Bekijk dit item:

breedband (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/gezondheidsgala/bb.20041002.asf?start=00:00:59&end=00:03:32) - smallband (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/gezondheidsgala/sb.20041002.asf?start=00:00:59&end=00:03:32)

Vandaag wil ik het met jullie hebben over fris. Er zijn verschillende soorten fris: frisdrank, frisbee en hygiënisch fris. Deze laatste vorm van fris wil ik nu behandelen.

Als je in de puberteit komt, gaat je lichaam allerlei zaken meer produceren. Ik noem op: je produceert meer vet, je produceert meer zweet, je produceert meer haar. Hierdoor kun je je soms wat minder fris voelen. Als je in de puberteit komt, is het dan ook aan te raden je extra vaak te verfrissen. Het is dan ook volstrekt normaal dat pubers regelmatig in de badkamer te vinden zijn.

Doordat je lichaam meer huidvet produceert, krijg je als puber snel last van jeugdpuistjes. Ik raad aan om je gezicht iedere ochtend en avond goed schoon te maken. Eventueel zijn er bij de drogist of apotheek verschillende crèmes of lotions verkrijgbaar om je puistjes te lijf te gaan. Een ander zeer afdoende oplossing is wachten. Jeugdpuistjes zijn doorgaans na de puberteit vanzelf weer weg.

Doordat je lichaam meer zweet produceert, krijg je als puber soms last van onwelriekende okselgeuren. Dit is voor jou en je omgeving vervelend. Ik adviseer een dagelijkse douche, en het regelmatig gebruik maken van een aangenaam geurende deodorant.

Belangrijk om te weten: ook de geslachtsdelen verdienen een frisse behandeling. Grondig wassen met water - geen zeep - is aan te bevelen. Dit geldt zowel voor jongens als voor meisjes. Voor de jongens (ZS: in het bijzonder niet-moslims) raad ik ook nog aan: tijdens het douchen dien je de voorhuid van de piemel helemaal terug te trekken, zodat je het topje van de piemel, je eikel, ook goed kunt reinigen. Zo wordt de gehele piemel lekker fris.

Een laatste aanwijzing: er is niks mis met lekker fris! Tot de volgende keer.

..............

Op haar website kun je meer van haar zien en lezen zoals andere afleveringen van Andrea Amore

Afl. 7: Zoenen met beugel Afl. 6: Onmogelijke liefde Afl. 5: Make-up Afl. 4: Romantiek Afl. 3: (ZS)grote mensen zoenen Afl. 2: Hygiëne Afl. 1: Knuffelen en Archief 2003-2004


Bron: http://www.avrogezondheid.nl/gemmaglitter/andrea/20041002.asp?navigation=andrea

Tamza_N_Rif
16-10-05, 10:55
Opiniestuk van Elsbeth Etty in het NRC over de kwestie. Begin alvast je lach/tranen in te houden:

Een onafhankelijke vrouw zwijgt niet
Elsbeth Etty

We moeten de achterlijke aspecten van álle godsdiensten bekritiseren

Wat Mariken van Nieumeghen bindt met vrouwen als Ayaan Hirsi Ali en Hasna El Maroudi is dat zij een zonde begaan tegen de traditie die van vrouwen eist dat zij dom en gehoorzaam zijn. Deze traditie moet worden doorbroken, meent Elsbeth Etty.

.......................................

Moslimvrouwen zullen - als zij dat willen - zichzelf moeten emanciperen. Wat een hels en ontmoedigend en levensgevaarlijk karwei dat is, hebben we de afgelopen week weer eens kunnen meebeleven naar aanleiding van het schokkende verhaal van Hasna El Maroudi. Zij is een moderne moslima, bepaald geen afvallige, maar wel iemand die onafhankelijk, geëmancipeerd in het leven staat en precies dát wordt haar in bepaalde moslimkringen niet vergeven.
Hasna El Maroudi, een 21-jarige studente van Marokkaanse afkomst, schreef columns voor onder andere NRC Handelsblad - ik beschouw haar als collega. Maar ze heeft dit werk moeten staken.
Nadat ze deze zomer een openhartige column had geschreven over de haat tussen Berbers en Arabieren die ook doorwerkt onder de Marokkaanse jeugd in Nederland, is ze dermate ernstig bedreigd dat ze besloten heeft voortaan haar mond te houden.
,,Ik kan niet anders dan bezwijken onder de druk. Ik durf niet meer te schrijven wat ik wil'', liet ze weten. Alweer iemand de mond gesnoerd, daar heb je tegenwoordig minister Donner niet eens meer voor nodig. Hasna El Maroudi is teruggeworpen in het hok (of de kooi) waaraan ze dacht te zijn ontsnapt.
Net zo verging het Mariken van Nieumeghen. Ook zij bezweek onder de druk, de sancties die staan op het leiden van een onafhankelijk bestaan en het uiten van een eigen mening. Na een verblijf van ongeveer zeven jaar in Antwerpen wil Mariken haar vrienden wel weer eens zien. Moenen stemt toe en samen arriveren ze in Nijmegen waar op straat een stichtelijk toneelspel wordt opgevoerd. Het stuk grijpt Mariken zo aan dat ze besluit haar vrije leven vaarwel te zeggen en Moenen de bons geeft.
Die pikt dat niet - hij is een jaloerse minnaar en wordt zo kwaad dat hij probeert haar nek te breken. Mariken wordt neergesmeten. Dan treedt Oom Ghijsbrecht, de geestelijke, naar voren om het ,,gevallen meisje'' te identificeren. Hij herkent zijn nichtje en zodra Mariken bij bewustzijn komt, biecht ze hem haar `zonden' op. Gelukkig is de middeleeuwse Oom Ghijsbrecht moderner dan menig hedendaagse imam. Hij gaat niet over tot eerwraak, omdat zijn bloedverwante haar maagdelijkheid heeft verloren en afvallig is geweest. Hij probeert slechts de duivel uit haar te drijven en doet een beroep op religieuze leiders die haar kunnen helpen bij het krijgen van absolutie. Maar omdat er geen priester te vinden is die Mariken durft te absolveren, moet ze, als boetedoening, drie ijzeren ringen om hals en armen dragen. Pas als die op miraculeuze wijze afvallen, zullen haar zonden haar vergeven zijn.
In Maastricht treedt Mariken vervolgens in het klooster van de Bekeerde Zondaressen - terug in het hok dus - waar ze zware boete doet. Na vele jaren komt een engel haar tijdens haar slaap van de ringen bevrijden en na haar begenadiging leeft zij nog twee jaar.
Moraal van het verhaal: was toch nooit teruggegaan, Mariken. Die ringen om armen en hals droeg je al voor Moenen je kwam helpen. Teruggaan naar het hok waar je juist was uitgekropen, betekent terugkeren naar een vorm van slaafse onderworpenheid waarin je niet kunt zeggen en doen wat je wilt en het dus eigenlijk niet uitmaakt of je dood of levend bent.
Na haar zogenaamde boetedoening leefde Mariken nog twee jaar. Met Moenen daarentegen had ze zeven jaren geleefd, écht geleefd. Misschien niet in volledige vrijheid, en ongetwijfeld in zonde, maar toch in de vrijheid die kennis iemand te bieden heeft. Die kennis was een ergere zonde dan haar onkuisheid en afvalligheid, precies zoals de afgelopen maanden ook Hasna El Maroudi heeft ervaren.
De moraal van Marikens verhaal is dat kennis, durf, de moed om je los te maken, meer loont dan onderworpenheid, angst en bezwijken onder druk. Niet dat ik Hasna El Maroudi verwijt dat ze zich het zwijgen heeft laten opleggen. Wat moet zij anders? Beveiliging, zoals Hirsi Ali als Kamerlid, krijgt ze niet.
Een andere vraag is of wij daar genoegen mee moeten nemen. Moeten wij zomaar accepteren dat zij, zoals Mariken, haar zwaar bevochten onafhankelijkheid aflegt, zich laat insnoeren in figuurlijke sluiers en gordels en zware boete gaat doen door te zwijgen?
Ik zou dat onacceptabel vinden en vraag me af: Wat kunnen we doen aan dit soort achterlijke toestanden? Wat kunnen wij betekenen voor vrouwen als Hasna El Maroudi en al die anderen die minder bekend zijn?
Mijn voorstel is: doorgaan met fundamentele kritiek op de achterlijke aspecten van de islam en van álle godsdiensten. Niemand zal na de doodsbedreigingen aan het adres van Ayaan Hirsi Ali en de moord op Theo van Gogh nog kunnen ontkennen dat onderdrukking van vrouwen en geweld tegen vrouwen inherent is aan traditionele godsdienstbeleving, waarin vrouwen eenvoudigweg niet als autonome wezens worden erkend.
Laten we toch eindelijk eens erkennen dat religiekritiek een voorwaarde is om aan de onderdrukking van vrouwen een eind te maken. Laten we proberen ons niets aan te trekken van bedreigingen van fundamentalistisch islamitische zijde en nog minder van die van christelijke zijde.
Laten we daarentegen iets ondernemen tegen het onbeschaamde religieuze offensief dat we heden ten dage beleven van de kant van het CDA. En laten we vrouwen die op straffe van doodsbedreigingen hun recht op onafhankelijkheid opeisen, niet afvallen, maar hen zo veel mogelijk steunen.
Mijn stelling is dat Mariken van Nieumeghen geen zonde beging tegen Maria - of tegen de christelijke geboden zoals naastenliefde of nederigheid - maar tegen de traditie die van vrouwen eist dat zij dom, afhankelijk en gehoorzaam zijn.

bron: NRC Handelsblad

Tamza_N_Rif
16-10-05, 10:56
Ingezonden brief van Mohamed Benzakour als reactie op Etty:

"Een van de kenmerken van ons zogenaamd islamdebat is dat velen de klok horen luiden, maar vrijwel niemand weet waar de kleppel hangt. Ook Elsbetty Etty lijdt aan dit komische syndroom. In haar heroische strijd tegen godsdienstige vrouwenonderdrukking, sleept Etty de recente kwestie van Hasna El Maroudi erbij. Deze jongedame is gestopt met haar column, omdat ze de laster jegens haar persoon niet zo leuk vond.
Nu mag Etty best appels met peren vergelijken (Etty denkt vaker: 'Het is allebei fruit') maar appels in een kist met spruiten stoppen nadert het lachwekkende.
De Arabische El Maroudi werd belasterd door Berbers die niet gediend waren van gescheld op het niveau van 'stinkberber', 'berggeiten' en primitief'. Heette Hasna niet Hasna maar Hasni ( de mannelijke variant), dan was precies hetzelfde gedonder ontstaan. Deze kwestie had geen jota te maken met godsdienstige vrouwenonderdrukking, maar alles met de 14 eeuwen lange vijandigheid tussen twee etnische (sub-)groepen uit Marokko."

Mohammed Benzakour, Journalist voor de Vrede 2005, columnist en publist
NRC Handelsblad 15 oktober 2005

hezbullah
16-10-05, 11:23
alle berberapen op een stok!

die hasna heeft echt op jullie teentjes getrapt :eek:

Shemharosh
16-10-05, 11:55
Geplaatst door Zaiyo
mafkees :haha: !!

ben ik ook :fpetaf:

Shemharosh
16-10-05, 12:05
Geplaatst door Tamza_N_Rif
Ingezonden brief van Mohamed Benzakour als reactie op Etty:

"Een van de kenmerken van ons zogenaamd islamdebat is dat velen de klok horen luiden, maar vrijwel niemand weet waar de kleppel hangt. Ook Elsbetty Etty lijdt aan dit komische syndroom. In haar heroische strijd tegen godsdienstige vrouwenonderdrukking, sleept Etty de recente kwestie van Hasna El Maroudi erbij. Deze jongedame is gestopt met haar column, omdat ze de laster jegens haar persoon niet zo leuk vond.
Nu mag Etty best appels met peren vergelijken (Etty denkt vaker: 'Het is allebei fruit') maar appels in een kist met spruiten stoppen nadert het lachwekkende.
De Arabische El Maroudi werd belasterd door Berbers die niet gediend waren van gescheld op het niveau van 'stinkberber', 'berggeiten' en primitief'. Heette Hasna niet Hasna maar Hasni ( de mannelijke variant), dan was precies hetzelfde gedonder ontstaan. Deze kwestie had geen jota te maken met godsdienstige vrouwenonderdrukking, maar alles met de 14 eeuwen lange vijandigheid tussen twee etnische (sub-)groepen uit Marokko."

Mohammed Benzakour, Journalist voor de Vrede 2005, columnist en publist
NRC Handelsblad 15 oktober 2005


Bedankt Mohammed voor je zegje nu mag je terug naar waar je vandaan kwam.....en (sub-)groepen waar heb je dat weer nou vandaan???!!! zeker weer van iemand overgeschreven!!!

Amenzu
16-10-05, 12:36
Geplaatst door Tamza_N_Rif
Ingezonden brief van Mohamed Benzakour als reactie op Etty:

"Een van de kenmerken van ons zogenaamd islamdebat is dat velen de klok horen luiden, maar vrijwel niemand weet waar de kleppel hangt. Ook Elsbetty Etty lijdt aan dit komische syndroom. In haar heroische strijd tegen godsdienstige vrouwenonderdrukking, sleept Etty de recente kwestie van Hasna El Maroudi erbij. Deze jongedame is gestopt met haar column, omdat ze de laster jegens haar persoon niet zo leuk vond.
Nu mag Etty best appels met peren vergelijken (Etty denkt vaker: 'Het is allebei fruit') maar appels in een kist met spruiten stoppen nadert het lachwekkende.
De Arabische El Maroudi werd belasterd door Berbers die niet gediend waren van gescheld op het niveau van 'stinkberber', 'berggeiten' en primitief'. Heette Hasna niet Hasna maar Hasni ( de mannelijke variant), dan was precies hetzelfde gedonder ontstaan. Deze kwestie had geen jota te maken met godsdienstige vrouwenonderdrukking, maar alles met de 14 eeuwen lange vijandigheid tussen twee etnische (sub-)groepen uit Marokko."

Mohammed Benzakour, Journalist voor de Vrede 2005, columnist en publist
NRC Handelsblad 15 oktober 2005


Dit heeft inderdaad niets met religie, sexe of etnische achtergrond te maken. Hasna heeft een hele volk beledigd en dan moet je zelf ook beledigingen incasseren. Het is de normaalste zaak van de wereld. Als je mensen op straat zou beledigen, dan zou je wel's ook een klap verwachten.


Zijn de bedreigers van Hasna opgepakt. Ik neem aan dat wanneer je een misdrijf begaat opgepakt wordt.

Maar in dit geval is het dus niet gebeurd. Dat wil zeggen dat de mensen binnen de wettelijke kaders zijn gebleven. IK begrijp dus ook niet vanwaar al die heisa.

Dat hasna beledigd is, kan ik begrijpen en ben ik van overtuigd dat het voorgekomen is. Maar ik denk dat het geen bedreiging zijn, maar gewoon weg beledigingen, zoals de bekende TFOE van Imazighen.


De verdedigers van Hasna zijn hypocriet. Zij mag dus wel anderen beledigen, maar zelf beledigd worden kan dus niet. Nog maals als er werkelijke bedreigingen waren, dan waren deze mensen opgepakt.


Wat betreft de vete of conflict waar Mohammed en anderen het over hebben is een gemaakte is. Er is geen conflict, we moeten het opkomen voor elemntaire rechten niet verwarren met een conflict, maar beschouwen als een ligitieme strijd.

Zwarte Schaap
16-10-05, 12:48
Geplaatst door hezbullah
alle berberapen op een stok!

die hasna heeft echt op jullie teentjes getrapt :eek:

Een berberstok in je kont als je zo doorgaat.

Adonis
16-10-05, 16:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een berberstok in je kont als je zo doorgaat.



:haha:!

Haram.

@ Tamza idd een goed stuk.

De rest doorwat stink je en doorwat niet.:wtf:

Hawa
16-10-05, 16:51
Wat een ophef over nixs. Dan komen de geuren ook nog even om de hoek kijken.. Wat een domme vergelijkingen allemaal..Ik blijf er gewoon bij dat Hasna moet schrijven wat ze wil. Ik heb haar stukje nooit zo beschouwd zoals menigeen van jullie doet. Ik snap er dan ook nixs van. Ja die taal barriere is natuurlijk niet best. Maar nu wil Marokkaanse regeing wel die taal promoten. Dus waar maken jullie je druk om. Tamazigh is mooie cultuur. Zelfs Pink Floyd heeft haar muziek afgekeken van Marokkaanse Imazigh muziek. En dan die marokkanse keuken niet te vergeten. En al die intellectuelen en schrijfers en schrijfsters die dit volk groot heeft gebracht. Grapjes zijn er genoeg over,maar waarom zo heftig over dt stukje van een meisje van 21. Zij ergerde zich aan die gast. En toen kwam er gif uit haar mondje. En dan ontstaat er een hetze!~ Van Nederlandse kant? Nee van jullie kant..En dat vind ik onozel en super dom.. Je kan de geur alleen maar verspreiden,lichaamsgeur,als je super bang bent..Als een stinkende hond,noemen ze dat..In angstzweet zitten..Daar helpt geen spuitbus aan,daar zijn de Amerikanen wel weer goed in,over spuitbussen voor gebruiken,voor je haar,je oksel,voor puistjes en misschien ook nog voor platjes en luizen...Hahaha...Ik eet alles wat ik lekker vindt..Thais,Marokkaans,Nederlands,Turks,Russisch, Hollandse pot en ik stink niet hoor....Ik heb nog nooit iemand gediscrimineerd wel uitgescholden in wanhoops poging..Want let wel even op,in Nederland in Marokko en overal op de wereld wordt er gediscrimineerd. Gewoon. Onwetendheid en dommigheid...Zeg maar wat de boer niet kent dat vreet hij niet..En de Boer is een man..Ja de mannen zijn echt de sukkels die nixs willen,of denken dat ze alles weten...Ik ken veel Marokkanen van riffie,arabisch...en het zijn allemaal Berbers....Oke....lang leven met zijn allen......En een beetje meer inzicht..en geen vergelijkingen naar Joden,tweede wereldoorlog. Of Jihad! Vrede! Vrije woord! En niemand die zich daar meer aanstoort...Misschien stinkt Hasna nu ook erg meer..angst essen sale auf...Angst vreet de ziel op!!

Blits
16-10-05, 21:27
Geplaatst door Juliette
Klopt. Ook het veelvuldig eten van schapevlees (geen grap) brengt een erg specifieke lichaamsgeur met zich mee.

(Om even af te wijken van het eigenlijke onderwerp:)

Veelvuldig?

Da's overdreven.

Wat dacht je van varkensvlees?
Bacon, hema-worst, hamlapjes, etc.
Bij de aardappeltjes, op het brood etc. Dat eten Hollanders vaker dan dat Marokkanen (Berbers + Arabieren) 'schapenvlees' eten.

En wees 's eerlijk.
De woorden "Varken" en "Parfum" gaan niet écht samen hè.


(Om even door te gaan over het eigenlijke onderwerp:)

Een verwarde, subjectieve puber die, dol van vreugde want ze is bijna beroemd, een slecht en onsamenhangend stukje schrijft dat ze tevens volpropt met vooroordelen kan zowat half Nederland op z'n kop zetten.

Petje af.

Zelfs Abdelkader Benali vindt het geen tijdverspilling om een opiniestuk (lijkt meer op verdediging "wij zijn helemaal niet zo slecht hoor!") te schrijven over de 'nieuwe rage'. Gaan we nu overal dingen lezen als "Hasna brengt gevoelig onderwerp ten sprake. Berbers dit, Arabieren dat." Aaaalsjeblieft zeg, als mensen de moeite nemen om serieus op de 'Hasna-Rage' te reageren moeten ze een hobby gaan zoeken.

Oh en nog ff voor de op-hun-hoofd-gevallen-mensen die beweren dat Hasna gewoon mag schrijven wat ze wil (zijn tevens de mensen die roepen "Maar Nederland is een land waar je mag zeggen wat je denkt :tranen:, als dit niet meer kan...dan...dan :tranen: )
Niet alleen; "Word wakker en schaaf je sociale vaardigheden bij" maar ook; Nederland heeft een grondwet. Lees het 1ste artikel eens. Tuuurlijk mag je alles zeggen wat je wil. Niemand die je tegen houdt, want Vrijheid-Blijheid!! Newsflash: Niets is grenzeloos. Jawel! Alles heeft grenzen. Ja lieve mensen, zo ook "vrijheid van meningsuiting" het heet niet voor niets "vrijheid van meningsuiting en niet vrijheid van belediging. Zeg wat je wilt. Maar weet wanneer je te ver gaat, zodat je tijdig kan incalculeren of je de gevolgen kunt dragen. Zoals we (overal!) kunnen zien/ lezen/ horen, is Hasna bij uitstek hét levende bewijs van iemand die meningsuiting en beledigingen-uiten door elkaar haalt en de gevolgen niet kan dragen en het maar verandert in een "column puur ter uitlokken van interactie" (alsof dat er al niet was hè) en er dus voor wegrent. Het is vaak gezegd, en ik zeg het weer. Net als ik niet naar mijn moeder luisterde en ik op m'n kop kreeg;

Eigen schuld dikke bult.

Amenzu
16-10-05, 22:43
Volgens jou, moet je zelf ook een hobby gaan zoeken. Anders had je dus hier niet gereageerd op dit onderwerp.

Ik zie het artikel van Benali als een poging om een einde te maken aan die zinloze discussie waarover je het hebt. Even laten zien aan de Anil's met hun onzin hoe het werkelijk zit.


Als hasna anderen beledigt, dan moet ze in staat zijn om beledigingen te incasseren. Volgens mij heeft ze geen aangifte gedaan en er is niemand opgepakt die haar zogenaamd bedreigd heeft. Misschien geilt ze gewoon op aandacht en verzint ze wat. Waarom is niemand opgepakt? Als ze de wet overtreden hadden? Of mochten ze gewoon niet zeggen wat ze willen. Zoals mensen die kritiek op joden leveren bij de nrc of ministers zoals Bot.






Geplaatst door Blits
(Om even af te wijken van het eigenlijke onderwerp:)

Veelvuldig?

Da's overdreven.

Wat dacht je van varkensvlees?
Bacon, hema-worst, hamlapjes, etc.
Bij de aardappeltjes, op het brood etc. Dat eten Hollanders vaker dan dat Marokkanen (Berbers + Arabieren) 'schapenvlees' eten.

En wees 's eerlijk.
De woorden "Varken" en "Parfum" gaan niet écht samen hè.


(Om even door te gaan over het eigenlijke onderwerp:)

Een verwarde, subjectieve puber die, dol van vreugde want ze is bijna beroemd, een slecht en onsamenhangend stukje schrijft dat ze tevens volpropt met vooroordelen kan zowat half Nederland op z'n kop zetten.

Petje af.

Zelfs Abdelkader Benali vindt het geen tijdverspilling om een opiniestuk (lijkt meer op verdediging "wij zijn helemaal niet zo slecht hoor!") te schrijven over de 'nieuwe rage'. Gaan we nu overal dingen lezen als "Hasna brengt gevoelig onderwerp ten sprake. Berbers dit, Arabieren dat." Aaaalsjeblieft zeg, als mensen de moeite nemen om serieus op de 'Hasna-Rage' te reageren moeten ze een hobby gaan zoeken.

Oh en nog ff voor de op-hun-hoofd-gevallen-mensen die beweren dat Hasna gewoon mag schrijven wat ze wil (zijn tevens de mensen die roepen "Maar Nederland is een land waar je mag zeggen wat je denkt :tranen:, als dit niet meer kan...dan...dan :tranen: )
Niet alleen; "Word wakker en schaaf je sociale vaardigheden bij" maar ook; Nederland heeft een grondwet. Lees het 1ste artikel eens. Tuuurlijk mag je alles zeggen wat je wil. Niemand die je tegen houdt, want Vrijheid-Blijheid!! Newsflash: Niets is grenzeloos. Jawel! Alles heeft grenzen. Ja lieve mensen, zo ook "vrijheid van meningsuiting" het heet niet voor niets "vrijheid van meningsuiting en niet vrijheid van belediging. Zeg wat je wilt. Maar weet wanneer je te ver gaat, zodat je tijdig kan incalculeren of je de gevolgen kunt dragen. Zoals we (overal!) kunnen zien/ lezen/ horen, is Hasna bij uitstek hét levende bewijs van iemand die meningsuiting en beledigingen-uiten door elkaar haalt en de gevolgen niet kan dragen en het maar verandert in een "column puur ter uitlokken van interactie" (alsof dat er al niet was hè) en er dus voor wegrent. Het is vaak gezegd, en ik zeg het weer. Net als ik niet naar mijn moeder luisterde en ik op m'n kop kreeg;

Eigen schuld dikke bult.

Oeroeboeroe
17-10-05, 00:50
http://www.cjpf.org/clemency/images/peacedove.gif

Willen alle apen, of die nou Arabisch, Berbers of Amerikaans zijn, weer effe normaal doen?


Op dit forum maken SP'ers en Turken de dienst uit, vergeet dat nooit.

Syphax
17-10-05, 01:52
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cjpf.org/clemency/images/peacedove.gif

Willen alle apen, of die nou Arabisch, Berbers of Amerikaans zijn, weer effe normaal doen?


Op dit forum maken SP'ers en Turken de dienst uit, vergeet dat nooit.
Dat heb je helemaal mis Ooeroeboeroe!
De vogels maken de dienst uit! :chef:

Amenzu
17-10-05, 13:09
Geplaatst door Syphax
Dat heb je helemaal mis Ooeroeboeroe!
De vogels maken de dienst uit! :chef:

Is die teef nou bedreigd of niet? Ik neem aan dat wanneer ze bedreigd is geweest dat ze aangifte zou doen en dat de daedrs opgepakts zullen worden.

Volgens mij is noch aangifte gedaan, noch iemand aangehouden. Dat wil dus zeggen dat de beledigers (meer is het ook niet) binnen de wettelijke kaders zijn gebleven. Anders waren ze opgepakt.


Het is dus onzin praat van Hershi en verdonk, er zijn namelijk geen bedreigingen geweest anders werden deze mensen opgepakt. Of mochten ze gewoon niet zeggen wat ze willen? Misschien is voor deze lelijke eend een belediging al een bedreiging en zij vindt dat ze het alleenrecht heeft op beledigen. Als je mensen beledigt dan moet je dat terug verwachten.

De vraag is dus vanwaar al die heisa van de zieke Ali en Verdonk?

Zwarte Schaap
17-10-05, 14:27
Geplaatst door Amenzu
Hou je een beetje in? Er wordt alleen geregeerd als het om joden gaat. Dan is het sprrokje van vrijheid van meningsuiting ineens niet meer geldig.


Hezbullah:

Er wordt dagelijks in de Arabische kranten gesproken over het perzisch gevaar (Iran). Zij zijn bang dat het arabisme van Irak verloren zal gaan en dat Iran het overneemt en dan ook nog's richting de anere landen zal verder verspreiden om de arabieren uit te roeien. Dit zijn de hoof artikelen die de kranten bezig houden en niet de dood van duizenden onschuldigen.. Zoals de arabische retoprike het betaamt, spreken ze ook nog eens over het complott van Iran en Amerika. Deze worden gezien in deze achterlijke kranten als bonden om de arabische achtergrond van Irak te elimeneren. De Arbieern kunnen niet verder denken. Zij gaan ervan uit dat anderen ook hun manieren zullen overnemen. De Arabieren zijn namelijk niet bezig met ontwikkeling en technologie, maar met het uitroeien van andere etniciteiten.

Naar mijn weten is Hezbullah een product van Iran en niet van de Arabieren. Het is dus de vijand van je meesters. De Arabieren zijn juist erg bang voor... Volgens mij ben jij een gerabiseerde berber, die identiteitloos rond loopt, en aan alle tegenstrijdige zaken zijn houvast probeert te vinden...

Ik vind het altijd dom om op grond van een onwetende racistische sukkel prikker meteen het arabische volk te stigmatiseren.

Syphax
17-10-05, 14:28
Geplaatst door Amenzu
Is die teef nou bedreigd of niet? Ik neem aan dat wanneer ze bedreigd is geweest dat ze aangifte zou doen en dat de daedrs opgepakts zullen worden.

Volgens mij is noch aangifte gedaan, noch iemand aangehouden. Dat wil dus zeggen dat de beledigers (meer is het ook niet) binnen de wettelijke kaders zijn gebleven. Anders waren ze opgepakt.


Het is dus onzin praat van Hershi en verdonk, er zijn namelijk geen bedreigingen geweest anders werden deze mensen opgepakt. Of mochten ze gewoon niet zeggen wat ze willen? Misschien is voor deze lelijke eend een belediging al een bedreiging en zij vindt dat ze het alleenrecht heeft op beledigen. Als je mensen beledigt dan moet je dat terug verwachten.

De vraag is dus vanwaar al die heisa van de zieke Ali en Verdonk?
Ze heeft in ieder geval -al dan niet alles in scene gezet hebbende- haar naam een plek gegeven in de Nederlandse media!
Er hoeft geen bewijs te zijn als het Marokkaanse bedreigingen betreft!
Voor de media maakt het ook niet echt uit wat er speelt: het is zij (de slimme geintegreerde moslimvrouw) tegen de radicale moslims die het 'vrije woord' niet willen respecteren. Hatza, weer een hit!!
Ik geloof best dat ze tegen een aangeschoten ventje is aangelopen die haar een flinke -vanuit de tenen getrokken- rochel op dat koppie van haar heeft gedeponeerd.
Dat is wel het minste wat je kan verwachten na zo`n vertederend schrijfsel. :tik:
Laat haar zulks schrijven over Turken, dan hoeft ze denk ik niet op 'bedreigingen' te rekenen. :knife_hea
Ik ben vooral geirriteerd geraakt om het feit dat het zo hypocriet en opgeblazen een podium heeft gekregen.
Het precedent was natuurlijk al geschapen. Scheld op welk volk dan ook wat islamitisch is, en je wordt een volksheld..zeker als je ook nog 'bedreigd' wordt.
voor de rest is ze het niet echt waard om er op te reageren.

Waar ik nu een beetje de ... op heb, zijn die valse jurken die nu ook opeens 'beschermers van het vrije woord' zijn. :alien:

Amenzu
17-10-05, 14:32
je moet inderdaad beschonken zijn om die lelijkheid enigziens te kunnen verdragen...


Geplaatst door Syphax
Ze heeft in ieder geval -al dan niet alles in scene gezet hebbende- haar naam een plek gegeven in de Nederlandse media!
Er hoeft geen bewijs te zijn als het Marokkaanse bedreigingen betreft!
Voor de media maakt het ook niet echt uit wat er speelt: het is zij (de slimme geintegreerde moslimvrouw) tegen de radicale moslims die het 'vrije woord' niet willen respecteren. Hatza, weer een hit!!
Ik geloof best dat ze tegen een aangeschoten ventje is aangelopen die haar een flinke -vanuit de tenen getrokken- rochel op dat koppie van haar heeft gedeponeerd.
Dat is wel het minste wat je kan verwachten na zo`n vertederend schrijfsel. :tik:
Laat haar zulks schrijven over Turken, dan hoeft ze denk ik niet op 'bedreigingen' te rekenen. :knife_hea
Ik ben vooral geirriteerd geraakt om het feit dat het zo hypocriet en opgeblazen een podium heeft gekregen.
Het precedent was natuurlijk al geschapen. Scheld op welk volk dan ook wat islamitisch is, en je wordt een volksheld..zeker als je ook nog 'bedreigd' wordt.
voor de rest is ze het niet echt waard om er op te reageren.

Waar ik nu een beetje de ... op heb, zijn die valse jurken die nu ook opeens 'beschermers van het vrije woord' zijn. :alien:

Amenzu
17-10-05, 14:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind het altijd dom om op grond van een onwetende racistische sukkel prikker meteen het arabische volk te stigmatiseren.

Volgens mij ben je een van de weinigen in Nederland die het anders zien. Is het je ontgaan dat je, bij het discremineren en beledigen van volkeren in dit land, backup krijgt van achterlijke kabinet leden en rechtse journalisten.

Eingelijk zou je hem moeten verdedigen in plaats van het beheer aan te raden om de berichten te verwijderen. Anders ben je in de ogen van Ali een extremistische moslim die vecht tegen vrijgevochten beledigers.

Zwarte Schaap
17-10-05, 14:42
Geplaatst door Amenzu
Volgens mij ben je een van de weinigen in Nederland die het anders zien. Is het je ontgaan dat je, bij het discremineren en beledigen van volkeren in dit land, backup krijgt van achterlijke kabinet leden en rechtse journalisten.

Eingelijk zou je hem moeten verdedigen in plaats van het beheer aan te raden om de berichten te verwijderen. Anders ben je in de ogen van Ali een extremistische moslim die vecht tegen vrijgevochten beledigers.

Iedereen maakt wel eens een gevalletje mee van ''slip of the tongue'' maar als eerlijke en rechtvaardige moslim (mens) moet je weten wanneer je verkeerd zit als je mensen onterecht over 1 kam scheert, beledigt en discrimineert.

Zwarte Schaap
17-10-05, 15:29
Geplaatst door Syphax
'Berberaap' of 'Berbergeit' wordt op dit forum gebruikt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Waarom is het nu opeens zo erg dat ik dezelfde manier van communicatie hanteer.
Heb je niet door hoeveel van die sukkels opkomen voor die Hasna. Soms heel subtiel, maar soms ook heel duidelijk. Wat zegt jou dat Schaap! Mijn kutreacties zijn ook voor dat kutvolk bedoeld.

Voor de rest: ik bedoel het niet zo!! :cool:

Ik haat racisme.

Berberaap of geit is individueel. Je mag mij voor alles uitmaken maar zodra je een hele volk beledigt is het een andere verhaal.

By the way als die figuur voor me stond, en dat meen ik echt , zou hij alleen op grond van zijn uitspraken een gat in zijn hoofd of longen kunnen verwachten.

Ik snap ook niet dat die kutmoderators dergelijke racistische gedoe gewoon toestaan. Ik kreeg laatst een waarschuwing omdat ik tegen Julien sarcastisch kutfransoos zei als reaktie op zijn dreiging dat hij mij kutmarokkaan zou gaan noemen. Dat was man tegen man, maar hier is het gewoon een hele volk dat bepist mag worden door een idioot.


Hevige rellen na betoging nazi’s in Toledo (VS)

NEW YORK - Een demonstratie van de Amerikaanse Nazi Partij in Toledo in de staat Ohio heeft zaterdag tot hevige rellen geleid. De politie arresteerde 114 demonstranten en tegendemonstranten en 12 agenten raakten gewond.

De nazi’s waren in de zwarte wijk van Toledo bij elkaar gekomen voor een demonstratie. Volgens burgemeester Jack Ford hadden zij daarvoor geen toestemming nodig, omdat ze alleen de stoep gebruikten en niet op de openbare weg demonstreerden. Zwarte organisaties vonden dat weinig geloofwaardig en protesteerden tegen de nazidemonstratie.

Burgemeester Ford deed de antinaziacties na afloop af als geweld van zwarte bendes „die hun kans grepen.” Zwarte bewoners van Toledo zagen dat anders. „Burgemeester Ford had de demonstratie kunnen verbieden of had de nazi’s naar andere stadswijken kunnen sturen. Door hun provocerende mars hier in deze wijk toe te laten, lokte Ford het geweld zelf uit”, aldus Kenneth Allen die zei dat de Nazi Partij niets te zoeken had in ’zijn’ wijk in Toledo.


Bron: Reformatorisch Dagblad 17/10/05

markaantje
17-10-05, 15:41
Jammer dat berbers en 'arabieren' elkaar zo erg haten. We zijn tog allemaal marokkaan? Ik vat het echt niet waarom zo'n haat. maja..
gewoon 1 pot nat zijn we, allemaal marokkaans allemaal hetzelfde punt uit.

Oeroeboeroe
17-10-05, 15:54
Geplaatst door markaantje
Jammer dat berbers en 'arabieren' elkaar zo erg haten. We zijn tog allemaal marokkaan? Ik vat het echt niet waarom zo'n haat. maja..
gewoon 1 pot nat zijn we, allemaal marokkaans allemaal hetzelfde punt uit.

:roker: Gelul. Jullie zijn allemaal net zo Hollands als ik.

Soldim
17-10-05, 17:03
Geplaatst door Amenzu
het complott van Iran en Amerika.

Das iets dat ik nog niet eerder gehoord had. Spelen ze echt onder een hoedje?

Toelichting is welkom!! :D

Amenzu
17-10-05, 17:11
Geplaatst door markaantje
Jammer dat berbers en 'arabieren' elkaar zo erg haten. We zijn tog allemaal marokkaan? Ik vat het echt niet waarom zo'n haat. maja..
gewoon 1 pot nat zijn we, allemaal marokkaans allemaal hetzelfde punt uit.

Waarom willen jullie het nou niet begrijpen? Er is geen haat tussen berbers en gearabiseerden (arabieren zijn er namelijk niet in MArokko). Er is ook geen conflict. Er zijn natuurlijk voordelen, zoals we hiet in het westen ze hebben over de tukkers en andersom. Dat kom je overal tegen.


De strijd voor democratie en gelijke rechten, die de berbers ontnomen zijn door de ARbische nationalsiten, is geen conflict maar een legitieme strijd, die ieder democraat moet steunen. Dan heb ik het hier over het verbod van Amazigh namen, onderdrukking van de Tzmazight taal en cultuur, verbod op tamazight onderwijs, verbod op amazigh vernigingen, etc, etc, (dit zijn maar een paar voorbeelden).

Maar gelukkig begint ook daarin verandering te komen, dankzij de Amazigh beweging, die steeds sterker wordt in Marokko. De eisen van de Amazigh beweging (alle amazigh organisaties in MArokko) is als volgt: Democratie, mensen rechten en gelijkheid (op alle vlakken).


Het is natuurlijk ook wel makkelijk om de onderdrukking te rechtvaardigen door te zeggen we zijn allemaal Marokkanen,. Ondertussen werden Imazighen opgepakt voor het schrijven ervan. Voor de MArokaanse wet zijn nog steeds de Imazighen tweederangs. een paar voorbeelden: De taal van de meerderheid is niet erkend. In een rechtbank mag je niet een een Amazigh tolk hebben (die mogelijkheid heb je in nederland). Geen Amazigh media (behalve een paar programma's na veel druk uit de Amazigh beweging). Als ma naar de consulaat van haar eigen land gaat, dan moet ze een tolk meenemen. Ondanks dat 93% (CBS cijfers) van de AMrokkanen in nl Amazigh is. Je mag je zoon of dochter ook geen AMazigh naam geven, etc. etc. etc.
Het is dus simplistisch om te zeggen dat we allemaal Marokkaanen zijn.




Ieder Marokkan die zich arabier noemt is een domme Berber.

Amenzu
17-10-05, 17:14
Geplaatst door Soldim
Das iets dat ik nog niet eerder gehoord had. Spelen ze echt onder een hoedje?

Toelichting is welkom!! :D

Ik heb de afgelopen weken geen krant open geslagen waarin geen artikel over het gevaar van Iran, dat het arbisme wil vernitige gelezen. En geloof het of niet: de nationalsiten zeggen dat Iran in het complott zit om de Arabieren uit Irak te verdrijven.

Als je Arbisch beheerst dan zal ik je van een paar linsk voorzien.....

Soldim
17-10-05, 17:40
Geplaatst door Amenzu
Ik heb de afgelopen weken geen krant open geslagen waarin geen artikel over het gevaar van Iran, dat het arbisme wil vernitige gelezen. En geloof het of niet: de nationalsiten zeggen dat Iran in het complott zit om de Arabieren uit Irak te verdrijven.

Als je Arbisch beheerst dan zal ik je van een paar linsk voorzien.....

Tsja, Arabisch beheers ik niet ;)

Maar in iedergeval interessant om te horen.

lebanese
17-10-05, 17:48
Geplaatst door Juliette
Klopt. Ook het veelvuldig eten van schapevlees (geen grap) brengt een erg specifieke lichaamsgeur met zich mee.

dat slaat dus helemaaal nergens op,aangezien schapenvlees DIRECT wordt omgezet in menselijke cellen,als het echt om voedsel zou gaan,dan zou je in plaats van schapenvlees te noemen,zou je juist varkensvlees noemen,aangezien iedereen weet dat je varkensvlees in elk land goed moet doorbakken anders blijven er miljoenen bacterien achter,en dat heb je niet bij koeie,schape ,lams of kippenvlees(behalve in europa in verband met mkz)

varkenscellen is ook het enig vlees dat NIET wordt omgezet in menselijke cellen!

http://64.233.183.104/search?q=cache:jgk8PaXBLbgJ:home.versatel.nl/gemeente.van.god/eetuzicheenongeluk.html+varkensvlees+veranderd+nie t+in+menselijke+cellen&hl=nl

Soldim
17-10-05, 18:15
Geplaatst door lebanese
dat slaat dus helemaaal nergens op,aangezien schapenvlees DIRECT wordt omgezet in menselijke cellen,


Hoe direct, wanneer je het in je mond stopt? In je maag? In je darmen?

Of worden de schapencellen eerst afgebroken, omgezet in aminozuren, vetten, suikers, etc. en worden die dan omgezet in menselijke cellen (of meer algemeen, delen van oude cellen vervangen)?



als het echt om voedsel zou gaan,dan zou je in plaats van schapenvlees te noemen,zou je juist varkensvlees noemen,aangezien iedereen weet dat je varkensvlees in elk land goed moet doorbakken anders blijven er miljoenen bacterien achter,en dat heb je niet bij koeie,schape ,lams of kippenvlees(behalve in europa in verband met mkz)


Dat ligt voornamelijk aan de hygiene tijdens het slachten. En dan nog is het aan te raden kippenvlees goed te doorbakken, waar je ook bent.

MKZ infecteerd geen mensen, en 't is geen bacterie.

varkenscellen is ook het enig vlees dat NIET wordt omgezet in menselijke cellen!



http://64.233.183.104/search?q=cache:jgk8PaXBLbgJ:home.versatel.nl/gemeente.van.god/eetuzicheenongeluk.html+varkensvlees+veranderd+nie t+in+menselijke+cellen&hl=nl

Over Godsdienst waanzinnigen gesproken....

Blits
17-10-05, 20:42
Geplaatst door Amenzu
Volgens jou, moet je zelf ook een hobby gaan zoeken. Anders had je dus hier niet gereageerd op dit onderwerp.

Ik kom verheldering brengen.
Da's mn hobby.


Geplaatst door Amenzu
Ik zie het artikel van Benali als een poging om een einde te maken aan die zinloze discussie waarover je het hebt. Even laten zien aan de Anil's met hun onzin hoe het werkelijk zit.

Op die manier maak je de zogeheten "issue" alleen maar groter.
En ik vind het geen sterk stuk, had beter verwacht van een schrijver.



Geplaatst door Amenzu
Als hasna anderen beledigt, dan moet ze in staat zijn om beledigingen te incasseren.

Dat zeg ik.



Geplaatst door Amenzu
Volgens mij heeft ze geen aangifte gedaan en er is niemand opgepakt die haar zogenaamd bedreigd heeft. Misschien geilt ze gewoon op aandacht en verzint ze wat. Waarom is niemand opgepakt? Als ze de wet overtreden hadden? Of mochten ze gewoon niet zeggen wat ze willen. Zoals mensen die kritiek op joden leveren bij de nrc of ministers zoals Bot.

Ennnnn.... NU dwaal je af.

Amenzu
17-10-05, 23:23
Geplaatst door Blits

Ik kom verheldering brengen.
Da's mn hobby.

- ik moest hierom lachen. Bedankt vor de verheldering.


Op die manier maak je de zogeheten "issue" alleen maar groter.
En ik vind het geen sterk stuk, had beter verwacht van een schrijver.

- Hij heeft een einde geprobeerd te maken aan een zinloze discussie die over vooroordelen gebaseerd is. Zowel van de kant van Hasna als de zogenaamde Hasna verdedigers. De discussie begon meer over de bedreigende positie van de zogenaamde vrijgevochten moslim vrouwen dan waar het werkelijk omgaat. Terwijl het daarmee niets te maken heeft. IK vind het juist een goed artikel en to the point.

Wat is een vrijgevochten vrouw? Een galsje wijn drinken bij het eten in Parijs terwijl de rest van de moslim aan het vasten is. (ik hoop at het spoor niet weer bijster raakt.


Dat zeg ik.

- ok daar zijn we het over eens


Ennnnn.... NU dwaal je af.


- Als er bedreigingen zijn, dan zijn er ook mensne die opgepakt worden. Tot nu toe is het niet gebeurd. Dat wil zeggen dus dat de wet niet overtreden is. Wat die gezegd hebben is dus niet in strijd met de wet en valt oner vrijheid van meningsuiting. waarom dan al die heisa. Die mogen toch zeggen wat ze willen, net als het ons eigen berber aapje Hasna.

hezbullah
17-10-05, 23:23
shit, mijn berichten zijn verwijderd. so much for the freedom of speech :moe:

rita
17-10-05, 23:50
:nl:
nederlanders gingen pas douchen sinds de jaren tachtig.
toen ik naar nederland kwam met mijn vader had onze huis geen doucheruimte, we hebben er zelf een moeten aanleggen.
ze douchten niet, houd dus op met jullie intelligentie over lichaamsgeur.

Amenzu
18-10-05, 01:23
http://www.tawalt.com/images/bougherraf_benghalbun.gif

Amenzu
18-10-05, 01:27
http://www.tawalt.com/images/bougarraf_qaddafi.gif

Amenzu
18-10-05, 01:27
http://www.tawalt.com/images/bugerraf_school_books.gif

hezbullah
18-10-05, 11:41
het bericht hierboven word zeker verwijderd door de moderators :moe:

Amenzu
18-10-05, 11:46
Even een paar zaken op een rij:

- Wat jij noemt arabisch alfabet is in feite Aramees alfabet. Het is geintroduceerd door de perzen, die het al lang gebruikten voor hun taal. Toen een perz de basis grammatica beginselen voor het ARabisch neerzette, heeft hij besloten om het alfabet te gebruiken die zij zelf al gebruikten.

- Libië is een onderontwikkelde en dictatuur land, waar heb je het over? Mensen die mordenaar Qaddafi als voorbeeld zien zijn gek. Dezelfde Qaddafi beschouwt de islamiten als achterlijk. Lees eens wat hij zegt over de moslims? Iedereen weet dat hij anti relegieus is en met name anti islamiet. Maar de afgelopen jaren keert hij zich ook tegen de Arabieren en hij neemt geen blad voor de mond. Woorden als achterlijke en onderontwikkelde Arabieren zijn geen bijzonderheid voor hem.

- Islam is voor mij geen taal en zeker geen alfabet. Ik geloof in Allah en niet in een taal. Mensen die deze gedachtegang op nahouden zijn de weg kwijt. (La farqa bayna Arbi wa 3ajami ill bi ttaqwa en niet vanwege de taal). Volgens jou zijn de meer dan 85% Niet_Arabisch moslims, die een ander taal en alfabet hebben, geen moslims. Dat geeft aan hoe primitief sommige zijn en dat ze handelen in strijd met dezelfde religie die ze proberen te verdedigen.

- Ik weet niet wat de joden en hebreeuws hier mee te maken hebben, want uiteindelijkzijn het ARbisch en het hebreeuws zusters en niet het Berbers. Wat betreft Tifinagh, dat bestond mellennia eerder dan het ARbisch. Jeurusalem bevrijden is een illusie. Israel is op alle fronten superieur. Ik heb nooit isralier ontmoet, laat staan dat ze me iets misdaan hebben. Als ik de wapens moet nemen dan doe ik het tegen de Arabische nationalisten die mij onderdrukt hebben.

_ Berberaap: de enige die voor mij in aanmerking hiervoor komt (En dan heb ik heb zowel over uiterlijk als intellect is HASNA) Als je haar tussen de aapjes goooit, zal je ook niet meer eruit kunnen halen.

- Tot slot Hezbollah is Iraans.





Geplaatst door hezbullah
Amenzu, je bent echt een stinkerd (niet alleen virtueel hoor) http://img383.imageshack.us/img383/7526/shit3xt.gif (http://imageshack.us)

Gelukkig weet Kadaffi hoe die met jullie aapjes moet omgaan, anders werd Libië terug naar de Steentijd gezogen door de wijsheid van de Berbers http://img363.imageshack.us/img363/9067/smiley549dl.png (http://imageshack.us)

...want zo te zien zouden jullie de Arabische taal verwerpen en de Tinifagh (lees Apetaal) als taal gebruiken. Zegt genoeg over jullie kennis van de Islam http://img362.imageshack.us/img362/8753/smiley126mn.gif (http://imageshack.us)

Wannabe Hebreeuwse alfabet...Arabieren weten maar al te goed om te gaan met de Joden...tja, iemand moet de Joden toch aanpakkenhttp://img368.imageshack.us/img368/6422/smiley357qf.gif (http://imageshack.us) :

http://img368.imageshack.us/img368/3679/bus4yc.jpg (http://imageshack.us)

of we kunnen wachten op de onoverwinnelijke berberleger, die staan te popelen om Jeruzalem te bevrijden:





http://img368.imageshack.us/img368/7811/aap10jd.gif (http://imageshack.us)http://img368.imageshack.us/img368/7811/aap10jd.gif (http://imageshack.us)http://img368.imageshack.us/img368/7811/aap10jd.gif (http://imageshack.us)http://img368.imageshack.us/img368/7811/aap10jd.gif (http://imageshack.us)http://img368.imageshack.us/img368/7811/aap10jd.gif (http://imageshack.us) http://www.tawalt.com/images/bougherraf_benghalbun.gif

hezbullah
18-10-05, 12:10
Geplaatst door Amenzu
Even een paar zaken op een rij:

- Wat jij noemt arabisch alfabet is feite Aramees alfabet. Het is geintroduceerd door de perzen, die het al alng gebruikten voor hun taal. Toen een perz de basis grammatica beginselen voor zijn et ARabisch neerzette, heeft hij besloten om het alfabet te gebruiken die zij zelf al gebruikten.

- Libië is een onderontwikkelde en dictatuur land, waar heb je het over? Mensen die mordenaar Qaddafi als voorbeeld zien zijn gek. Dezelfde Qaddafi beschouwt de islamiten als achterlijk. Lees eens wat hij zegt over de moslims? Iedereen weet dat hij anti relegieus is en met name anti islamiet. Maar de afgelopen keert hij zich ook tegen de Arabieren en hij neemt geen blad voor de mond. Woorden als achterlijke en onderontwikkelde Arabieren zijn geen bijzonderheid voor hem.

- Islam is voor mij geen taal en zeker geen alfabet. Ik geloof in Allah en niet in een taal. Mensen die deze gedachtegang op nahouden zijn de weg kwijt. (La farqa bayna Arbi wa 3ajami ill bi ttaqwa en niet vanwege de taal). Volgens jou zijn de meer dan 85% Niet_Arabisch moslims, die een ander taal en alfabet hebben, geen moslims. Dat geeft aan hoe primitief sommige zijn en dat ze handelen in strijd met dezelfde religie die ze proberen te verdedigen.

- Ik weet niet wat de joden en hebreeuws hier mee te maken hebben, want uiteindelijkzijn het ARbisch en het hebreeuws zusters en niet het Berbers. Wat betreft Tifinagh, dat bestond mellennia eerder dan het ARbisch. Jeurusalem bevrijden is een illusie. Israel is op alle fronten superieur. Ik heb nooit isralier ontmoet, laat staan dat ze me iets misdaan hebben. Als ik de wapens moet nemen dan doe ik het tegen de Arabische nationalisten die mij onderdrukt hebben.

_ Berberaap: de enige die voor mij in aanmerking hiervoor komt (En dan heb ik heb zowel over uiterlijk als intellect is HASNA) Als je haar tussen de aapjes goooit, zal je ook niet meer eruit kunnen halen.

- Tot slot Hezbollah is Iraans. ten eerste applaus voor je berberaap-broeders en zusters die je hebben geholpen met die lap tekst http://img430.imageshack.us/img430/4305/smiley509se.gif (http://imageshack.us)

-yeah right, en de aarde is plat http://img430.imageshack.us/img430/6991/whatsthis6st.gif (http://imageshack.us)

-Kadaffi heeft zelfkritiek. Iets wat bij jullie aapjes ver te zoeken is. Stelletje blinde nationalitische zoogdiertjes http://img430.imageshack.us/img430/4756/smiley407dq.gif (http://imageshack.us)

-daar had ik het niet over, a aap. Ik had het over de achterstand die je dan krijgt met de Koran en de Hadith. Maar ja, de Arabische taal die in de Koran word gebruikt is te moeiijk voor jullie parasieten. Ik heb zelfs begrepen dat jullie eigen woorden creeëren, zoals 'remghaaw' (of zoiets) in plaats van 'elmeghreb' http://img376.imageshack.us/img376/7651/smiley65op.gif (http://imageshack.us)

-de Zulu-taal bestond ook mellennia eerder dan de Tinifagh. Lekker superieur zeg, 'mijn taal is ouder' :moe:

-Jeruzalem bevrijden een illusie? Zeiden ze ook tegen de Koerd Salahudeen, die Jeruzalem uiteindelijk toch te pakken kreeg :moe: en waar heb je het nou over, dat je onderdrukt word door de Arabische nationalisten http://img371.imageshack.us/img371/6136/smiley29hn.gif (http://imageshack.us) alsof je ooit een Arabier hebt ontmoet. En wapens pakken kunnen jullie zoiezo niet, die bucks uit de jaren '20 helpt niet tegen een AK-47 http://img371.imageshack.us/img371/2241/smiley253fk.gif (http://imageshack.us)

-wat een haat allemaal tegen Hasna. Ze is gewoon slimmer en mooier dan jullie aapjes. En jullie komen niet in de buurt van Hasna als het gaat om moderniteit enz. http://img371.imageshack.us/img371/6024/smiley107bc.gif (http://imageshack.us)

-Tot slot, Hezbollah is Libanees.

http://img364.imageshack.us/img364/125/hezbullah3ol.jpg (http://imageshack.us)

Amenzu
18-10-05, 12:29
Geplaatst door hezbullah
ten eerste applaus voor je berberaap-broeders en zusters die je hebben geholpen met die lap tekst http://img430.imageshack.us/img430/4305/smiley509se.gif (http://imageshack.us)

-yeah right, en de aarde is plat http://img430.imageshack.us/img430/6991/whatsthis6st.gif (http://imageshack.us)

-Kadaffi heeft zelfkritiek. Iets wat bij jullie aapjes ver te zoeken is. Stelletje blinde nationalitische zoogdiertjes http://img430.imageshack.us/img430/4756/smiley407dq.gif (http://imageshack.us)

-daar had ik het niet over, a aap. Ik had het over de achterstand die je dan krijgt met de Koran en de Hadith. Maar ja, de Arabische taal die in de Koran word gebruikt is te moeiijk voor jullie parasieten. Ik heb zelfs begrepen dat jullie eigen woorden creeëren, zoals 'remghaaw' (of zoiets) in plaats van 'elmeghreb' http://img376.imageshack.us/img376/7651/smiley65op.gif (http://imageshack.us)

-de Zulu-taal bestond ook mellennia eerder dan de Tinifagh. Lekker superieur zeg, 'mijn taal is ouder' :moe:

-Jeruzalem bevrijden een illusie? Zeiden ze ook tegen de Koerd Salahudeen, die Jeruzalem uiteindelijk toch te pakken kreeg :moe: en waar heb je het nou over, dat je onderdrukt word door de Arabische nationalisten http://img371.imageshack.us/img371/6136/smiley29hn.gif (http://imageshack.us) alsof je ooit een Arabier hebt ontmoet. En wapens pakken kunnen jullie zoiezo niet, die bucks uit de jaren '20 helpt niet tegen een AK-47 http://img371.imageshack.us/img371/2241/smiley253fk.gif (http://imageshack.us)

-wat een haat allemaal tegen Hasna. Ze is gewoon slimmer en mooier dan jullie aapjes. En jullie komen niet in de buurt van Hasna als het gaat om moderniteit enz. http://img371.imageshack.us/img371/6024/smiley107bc.gif (http://imageshack.us)

-Tot slot, Hezbollah is Libanees.

http://img364.imageshack.us/img364/125/hezbullah3ol.jpg (http://imageshack.us)

Hoe bedoel je achterstand met de koran en hadith?? Ben je dan geen moslim als je geen arabisch spreekt. Zij die 85% van de moslims die het niet spreken dan ook geen moslim. Trouwens Het arabisch is geen moedertaal. het is en kunstmatig taal dat je alleen in de boeken tegen komt. Geen enkel Arbier heeft het als moedertaal.

Volgens mij leven de meeste moslims, zoniet allemaal, in onderontwikkelde en achterlijke landen. Om te zwijgen over de situatie waarin de arabieren zich bevinden. Wat is ontwikkeling volgens jou?

Voor mij is een taal niet superieur aan een andere. Dat is wat jij beweert. Het si de noormaalse zaak in de wereld. Arabieren zeggen ook technologie, maat attiknulugia. Imazighen hebben ook buitenlandese worden geadopteerd (zoals in elke taal) en die spreken ze op zijn Tamazight. Bijvoorbeeld: Amesrem (moslim man) Tamesrent (islam of moslim vrouw), maar woorden als Radio = Aradyyu. Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld, voor jou is het zeker een wonder.



Salah ddin heroverde jerusalem van de kruisvaarders in ene tijd dat je tegen elkaar vocht met zwaarden. We leven nu in 2005, maar velen willen dat niet realiseren. Ik ben er niet trots op, maar feit is dat israel superieur is. De waarheid is soms hard.

Het feit dat je een mordenaar als Qaddafi vereert, (waarover cheikh kichk ooit zei: dat hij zal verbranden met Farao en de zijne) zegt genoeg over je intellect.


Nog dit:

de shia zijn voor de meeste sunna kafirs. En dat is wat jij bent voor mij als shia. Hezbollah lopen rond met Khomeini fotos en niet die van de libaneze president. Zij worden betaald en voorzien van wapens uit Iran. En zij doen alleen van de ayatullah voordragen. Droom maar lekker verder.

hezbullah
18-10-05, 12:53
Geplaatst door Amenzu
Hoe bedoel je achterstand met de koran en hadith?? Ben je dan geen moslim als je geen arabisch spreekt. Zij die 85% van de moslims die het niet spreken dan ook geen moslim. Trouwens Het arabisch is geen moedertaal. het is en kunstmatig taal dat je alleen in de boeken tegen komt. Geen enkel Arbier heeft het als moedertaal.

Volgens mij leven de meeste moslims, zoniet allemaal, in onderontwikkelde en achterlijke landen. Om te zwijgen over de situatie waarin de arabieren zich bevinden. Wat is ontwikkeling volgens jou?

Voor mij is een taal niet superieur aan een andere. Dat is wat jij beweert. Het si de noormaalse zaak in de wereld. Arabieren zeggen ook technologie, maat attiknulugia. Imazighen hebben ook buitenlandese worden geadopteerd (zoals in elke taal) en die spreken ze op zijn Tamazight. Bijvoorbeeld: Amesrem (moslim man) Tamesrent (islam of moslim vrouw), maar woorden als Radio = Aradyyu. Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld, voor jou is het zeker een wonder.



Salah ddin heroverde jerusalem van de kruisvaarders in ene tijd dat je tegen elkaar vocht met zwaarden. We leven nu in 2005, maar velen willen dat niet realiseren. Ik ben er niet trots op, maar feit is dat israel superieur is. De waarheid is soms hard.

Het feit dat je een mordenaar als Qaddafi vereert, (waarover cheikh kichk ooit zei: dat hij zal verbranden met Farao en de zijne) zegt genoeg over je intellect.


Nog dit:

de shia zijn voor de meeste sunna kafirs. En dat is wat jij bent voor mij als shia. Hezbollah lopen rond met Khomeini fotos en niet die van de libaneze president. Zij worden betaald en voorzien van wapens uit Iran. En zij doen alleen van de ayatullah voordragen. Droom maar lekker verder. ik heb niet gezegd dat je geen moslim bent als je de Arabische taal niet beheerst. Maar wat jullie donkeys doen is de Arabische taal verwerpen, iets wat bijvoorbeeld Indonesiers niet doen :moe:

hahaha, voor mij een wonder? Over wonder gesproken, weet je wel hoe jullie aapjes de TV noemden? 'Sandook 'n re3jeb'...letterlijk vertaald 'wonderdoos' http://img151.imageshack.us/img151/5747/smiley331xq.gif (http://imageshack.us) m'n reet ging spontaan open van het lachen toen ik dat van een aapje hoorde http://img151.imageshack.us/img151/3489/smiley584jt.gif (http://imageshack.us)

Kadaffi zal branden? Wie is de gast die dat zei, God? De overleden koning Fahd zit zeker nu ook te branden...of toch niet? Tja, dat weten we niet he http://img151.imageshack.us/img151/7062/smiley189xc.gif (http://imageshack.us)

en wie ben jij om te zeggen wie een kafir is en wie niet. Alsof jij de Sunnah goed kent en volgt. Je kan niet eens een stukje uit de Hadith citeren, dus hou liever je klep voordat je 'em voorbij praat, aapje.

P.S.: bedoelde je dit:

http://img416.imageshack.us/img416/9281/hezbollah31nu.jpg (http://imageshack.us)

Tja, zij hebben tenminste iemand die ze echt als inspiratie kunnen gebruiken. Kan ik zeker weten niet zeggen over jullie Riffijnen, die altijd over El Khattabi zitten te praten (alsof het 1 of andere heilige is), maar er verder niets mee kunnen doen :moe:

Amenzu
18-10-05, 13:10
beste hezbullah: Ik heb nooit iemand horen seggen ssenduq n re3jeb. Het is gewoon Atrifiyu in het berbers. Dat is tekenend voor de Arbische retoriek. Ik heb wel mensen horen zeggen in nador : Astaghfiru allah bij het horen van het woord ARabisch.

Niemand verwerpt het Arbisch, de meeste Imazighen spreken het beter dan jij ooit van kan dromen. In het berbers zegt men: ieder taal maak een mens meer van je. Waar het omgaat is dat je mij niet kunt verplichten om Arbier te zijn. Als ik van identiteit zou veranderen, dan klies eerder voor de superieure israelische identiteit dan een achterlijke identiteit dat het lachertje en de afval van de wereld vertegenwoordigt.

Jouw manier van schrijven verraadt je minderwaardigheid complex als gearabiseerde. Dat is niet vreemd als je niet weet wie je bent en ee identiteitscrisis leeft.

ieder Marokkaan die zich arabier noemt is een domme Amazigh...

hezbullah
18-10-05, 13:14
Geplaatst door Amenzu
beste hezbullah: Ik heb nooit iemand horen seggen ssenduq n re3jeb. Het is gewoon Atrifiyu in het berbers. Dat is tekenend voor de Arbische retoriek. Ik heb wel mensen horen zeggen in nador : Astaghfiru allah bij het horen van het woord ARabisch.

Niemand verwerpt het Arbisch, de meeste Imazighen spreken het beter dan jij ooit van kan dromen. In het berbers zegt men: ieder taal maak een mens meer van je. Waar het omgaat is dat je mij niet kunt verplichten om Arbier te zijn. Als ik van identiteit zou veranderen, dan klies eerder voor de superieure israelische identiteit dan een achterlijke identiteit dat het lachertje en de afval van de wereld vertegenwoordigt.

Jouw manier van schrijven verraadt je minderwaardigheid complex als gearabiseerde. Dat is niet vreemd als je niet weet wie je bent en ee identiteitscrisis leeft.

ieder Marokkaan die zich arabier noemt is een domme Amazigh... http://img389.imageshack.us/img389/2729/smiley641tx.gif (http://imageshack.us)

Iedere New Yorker die zich een Amerikaan noemt is een domme Ier...

Iedere Rotterdammer die zich een Nederlander noemt is een domme Germaan...

http://img389.imageshack.us/img389/2729/smiley641tx.gif (http://imageshack.us)

Syphax
18-10-05, 13:37
Geplaatst door Amenzu
Hoe bedoel je achterstand met de koran en hadith?? Ben je dan geen moslim als je geen arabisch spreekt. Zij die 85% van de moslims die het niet spreken dan ook geen moslim. Trouwens Het arabisch is geen moedertaal. het is en kunstmatig taal dat je alleen in de boeken tegen komt. Geen enkel Arbier heeft het als moedertaal.

Volgens mij leven de meeste moslims, zoniet allemaal, in onderontwikkelde en achterlijke landen. Om te zwijgen over de situatie waarin de arabieren zich bevinden. Wat is ontwikkeling volgens jou?

Voor mij is een taal niet superieur aan een andere. Dat is wat jij beweert. Het si de noormaalse zaak in de wereld. Arabieren zeggen ook technologie, maat attiknulugia. Imazighen hebben ook buitenlandese worden geadopteerd (zoals in elke taal) en die spreken ze op zijn Tamazight. Bijvoorbeeld: Amesrem (moslim man) Tamesrent (islam of moslim vrouw), maar woorden als Radio = Aradyyu. Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld, voor jou is het zeker een wonder.



Salah ddin heroverde jerusalem van de kruisvaarders in ene tijd dat je tegen elkaar vocht met zwaarden. We leven nu in 2005, maar velen willen dat niet realiseren. Ik ben er niet trots op, maar feit is dat israel superieur is. De waarheid is soms hard.

Het feit dat je een mordenaar als Qaddafi vereert, (waarover cheikh kichk ooit zei: dat hij zal verbranden met Farao en de zijne) zegt genoeg over je intellect.


Nog dit:

de shia zijn voor de meeste sunna kafirs. En dat is wat jij bent voor mij als shia. Hezbollah lopen rond met Khomeini fotos en niet die van de libaneze president. Zij worden betaald en voorzien van wapens uit Iran. En zij doen alleen van de ayatullah voordragen. Droom maar lekker verder.
Dit is die sukkel van een El Basque.
Dit mannetje is zo gefrustreerd geraakt door Imazighen om 1 of andere reden.
Misschien dat zijn moeder een buitenechtelijke relatie had met een grootgeschapen Arifi terwijl ze zwanger was van hem!! :D
Je moet medeleven tonen in zo`n geval: hij lag daar terwijl die eikel hard tegen zijn koppie aansloeg! :stomp: Dat heeft twee dingen met hem gedaan: het heeft hem dom gemaakt, maar het is ook de reden geworden voor zijn Amazighaat ... vooral omdat hij nu nog koppijn heeft doordat die slet van een moeder van `m er geen genoeg van kon krijgen! :haha:

Hij en zijn pappie zinnen nu op wraak ... althans ... achter de pc. Buiten krijgen ze allebei slaag als ze zulke onzin preken.
Het moet dus heel moeilijk zijn voor de famillie Hizbollah: moeders die maar niet kan stoppen met denken aan haar geliefde die er niet meer is, en iedereen die ze ondertussen heeft gehad kan niet tippen aan die ene Arifi. Vaders die vol haat zit, maar niet mans genoeg is om zijn haat ook buiten te ventileren.
Zoon Hizbollah die iedere nacht wakker wordt badend in het zweet om dat ie weer heeft gedroomd over treinen en tunnels waar hij geen kant op kan. :nerd:

Kaddafi is zijn moderne held ... dat was toch die rare snuiter die zo uit 'suske en Wiske' leek te komen? Sheik El Rooienbiet had zijn tent opgezet in het huis van de kapitein... Deze snuiter deed geloof ik ook zoiets.
Eerst was ie zo vanne: jullie Arabieren moeten opstaan om wat tegen die Zionisten te doen en sjo.
Nu was ie geloof ik vanne: sjo jullie Arabieren zijn dom zeg, en btw ik geef allemaal informatie en medewerking aan die westerlingen, dan mag ik misschien wel kamperen in Europa.

De enige echte held waar hij naar kan verwijzen is een Koerd...zielig.
De man heeft geloof ik nog niet meegekregen dat we in een tijd leven waarin Arabische soldaten zich zelfs overgeven aan journalisten.

hezbullah
18-10-05, 13:44
Geplaatst door Syphax
Dit is die sukkel van een El Basque.
Dit mannetje is zo gefrustreerd geraakt door Imazighen om 1 of andere reden.
Misschien dat zijn moeder een buitenechtelijke relatie had met een grootgeschapen Arifi terwijl ze zwanger was van hem!! :D
Je moet medeleven tonen in zo`n geval: hij lag daar terwijl die eikel hard tegen zijn koppie aansloeg! :stomp: Dat heeft twee dingen met hem gedaan: het heeft hem dom gemaakt, maar het is ook de reden geworden voor zijn Amazighaat ... vooral omdat hij nu nog koppijn heeft doordat die slet van een moeder van `m er geen genoeg van kon krijgen! :haha:

Hij en zijn pappie zinnen nu op wraak ... althans ... achter de pc. Buiten krijgen ze allebei slaag als ze zulke onzin preken.
Het moet dus heel moeilijk zijn voor de famillie Hizbollah: moeders die maar niet kan stoppen met denken aan haar geliefde die er niet meer is, en iedereen die ze ondertussen heeft gehad kan niet tippen aan die ene Arifi. Vaders die vol haat zit, maar niet mans genoeg is om zijn haat ook buiten te ventileren.
Zoon Hizbollah die iedere nacht wakker wordt badend in het zweet om dat ie weer heeft gedroomd over treinen en tunnels waar hij geen kant op kan. :nerd:

Kaddafi is zijn moderne held ... dat was toch die rare snuiter die zo uit 'suske en Wiske' leek te komen? Sheik El Rooienbiet had zijn tent opgezet in het huis van de kapitein... Deze snuiter deed geloof ik ook zoiets.
Eerst was ie zo vanne: jullie Arabieren moeten opstaan om wat tegen die Zionisten te doen en sjo.
Nu was ie geloof ik vanne: sjo jullie Arabieren zijn dom zeg, en btw ik geef allemaal informatie en medewerking aan die westerlingen, dan mag ik misschien wel kamperen in Europa.

De enige echte held waar hij naar kan verwijzen is een Koerd...zielig.
De man heeft geloof ik nog niet meegekregen dat we in een tijd leven waarin Arabische soldaten zich zelfs overgeven aan journalisten. de originaliteit druipt er van afhttp://img437.imageshack.us/img437/614/smiley572bu.gif (http://imageshack.us)

zo veel woorden, maar zo weinig betekenis http://img437.imageshack.us/img437/3219/smiley283ov.gif (http://imageshack.us)

Syphax
18-10-05, 13:53
Geplaatst door hezbullah
de originaliteit druipt er van afhttp://img437.imageshack.us/img437/614/smiley572bu.gif (http://imageshack.us)

zo veel woorden, maar zo weinig betekenis http://img437.imageshack.us/img437/3219/smiley283ov.gif (http://imageshack.us)
Yep, dat was `m yek. :tranen:
Alsof het nog gaat om betekenis ...zielige figuur ben je toch.
Neem nog een Paracetamol. :aftel:

Amenzu
18-10-05, 13:55
Geplaatst door hezbullah
http://img389.imageshack.us/img389/2729/smiley641tx.gif (http://imageshack.us)

Iedere New Yorker die zich een Amerikaan noemt is een domme Ier...

Iedere Rotterdammer die zich een Nederlander noemt is een domme Germaan...

http://img389.imageshack.us/img389/2729/smiley641tx.gif (http://imageshack.us)

dit geeft aan hoe dom een gearabiseerde kan zijn. De vergelijking slaat nergens op.

Het zou zo moeten zijn:

Ieder Ierse Amerikaan die zich Arabier noemt is een domme ier.

dat is het geval van de gearabiseerden. Van de meeste spreken de moeders nog Tamzight en van velen ook de vader. Wat beterft de oma's en opa's is de kans 90% dat ze het berbers spraken. In !965 sprak nog meer 90% van de Marokkanen het Berbers.

Dus ieder gearabiseerde die denkt een Arbier te zijn is een domme Amazigh. Het mooie ervan is dat ze dat ook door de echte Arabieren als tweede rangs arabieren gezien worden. Ik neem het je niet kwalijk. Als je in een identiteitscrisis verkeert dan heb je een probleem...

hezbullah
18-10-05, 13:58
Geplaatst door Syphax
Yep, dat was `m yek. :tranen:
Alsof het nog gaat om betekenis ...zielige figuur ben je toch.
Neem nog een Paracetamol. :aftel:

'Neem nog een Paracetamol' http://img388.imageshack.us/img388/8060/aap21zv.gif (http://imageshack.us)

hezbullah
18-10-05, 14:01
Geplaatst door Amenzu
dit geeft aan hoe dom een gearabiseerde kan zijn. De vergelijking slaat nergens op.

Het zou zo moeten zijn:

Ieder Ierse Amerikaan die zich Arabier noemt is een domme ier.

dat is het geval van de gearabiseerden. Van de meeste spreken de moeders nog Tamzight en van velen ook de vader. Wat beterft de oma's en opa's is de kans 90% dat ze het berbers spraken. In !965 sprak nog meer 90% van de Marokkanen het Berbers.

Dus ieder gearabiseerde die denkt een Arbier te zijn is een domme Amazigh. Het mooie ervan is dat ze dat ook door de echte Arabieren als tweede rangs arabieren gezien worden. Ik neem het je niet kwalijk. Als je in een identiteitscrisis verkeert dan heb je een probleem... Het moet zijn:

'Ieder Berberaap die zich Amazigh noemt is een domme Aap'

http://img388.imageshack.us/img388/7615/smiley394tv.gif (http://imageshack.us)

Mohajir
18-10-05, 14:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moeten Imazighen wel heel erg stinken dat ze twee keer per dag moeten douchen.

Ik douche maar 1 keer per week, en alleen omdat ik dan gesport heb. Als ik niet sport douche ik 1 keer in de twee weken. het is goed voor Milieu en jou portemonnee, maar slecht voor jou directe omgeving

Mohajir
18-10-05, 14:32
Geplaatst door Juliette
Klopt. Ook het veelvuldig eten van schapevlees (geen grap) brengt een erg specifieke lichaamsgeur met zich mee. volgens mij eten marokkanen (Imazighen en arabieren)geen schapevlees.

Mohajir
18-10-05, 14:34
Geplaatst door tribia
ik ben allergisch voor water je kan ook zand gebruiken om te douchen. in westelijk eSahara hebben ze daar veel van

MorroStyle
19-10-05, 10:37
het zijn wel de berbers die het hebben gemaakt in nederlnad bv de wethouder najim amhali die voetballer ik heb nog geen arabier gezien behalfe konteliken bij die hollanders

MorroStyle
19-10-05, 10:41
die arabieren boven ons vallen ons elke dag lastig voor een kopje suiker een beetje zout een beetje na3na3 damn koop je eigen spullen

hezbullah
19-10-05, 12:00
Geplaatst door MorroStyle
het zijn wel de berbers die het hebben gemaakt in nederlnad bv de wethouder najim amhali die voetballer ik heb nog geen arabier gezien behalfe konteliken bij die hollanders Jij bent zeker van gister. Die berbers die het zogenaamd hebben gemaakt, die moesten Nederlandse billen gaan schoonmaken: die Najib Amhali (Najib en geen Najim :moe: ) heeft met Theo van Gogh hebben moeten samenwerken om zijn bekendheid te laten groeien. Verder zijn zijn toeschouwers merendeels varkensvleesetende Hollanders, ik heb weinig Berberapen naar zijn show's zien gaan http://img419.imageshack.us/img419/9036/smiley259jf.gif (http://imageshack.us)

Kop op, jongeman...jullie Berbers hebben wel iemand om trots op te zijn. Mohammed B. heeft zijn klusje goed geklaard http://img419.imageshack.us/img419/7569/smiley131fm.gif (http://imageshack.us)

hezbullah
19-10-05, 12:03
Geplaatst door MorroStyle
die arabieren boven ons vallen ons elke dag lastig voor een kopje suiker een beetje zout een beetje na3na3 damn koop je eigen spullen Je zegt het goed: 'boven ons'...en dat zullen ze altijd blijven, boven jullie http://img20.imageshack.us/img20/5016/smiley310gy.gif (http://imageshack.us)

Mohajir
19-10-05, 12:10
Geplaatst door MorroStyle
het zijn wel de berbers die het hebben gemaakt in nederlnad bv de wethouder najim amhali die voetballer ik heb nog geen arabier gezien behalfe konteliken bij die hollanders onder jouw naam staat dat je net even bij komt kijken, dus ik neem aan dat je geen verstand van zaken hebt. vandaar even wat correcties om jouwe stomme opmerking: als je de stelling van Ben Ali (ook zelf Amazigh overigens, die kun je dus toevoegen aan jou rijtje!!!!!) goed gelezen hebt, dan had je begrepen dat er in Marokko veel gearabiseerde imazighen zijn. de vraag is dus in jouwe geval: wie noem je arabier en wie is amazigh. gezien voorbeelden die je noemt, vermoed ik dat je onderscheid maakt op basis van gesproken woord. wie geen tamazight spreekt is per DEFINITIE arabier in jouwe ogen. Dit klopt sowieso niet. Maar als het zou kloppen, dan nog klopt jouwe bewering niet dat uitsluitende imazighen (en niet berbers zoals je zelf zegt) het gemaakt hebben à la aboutaleb (wethouder) amhali en de voetballer (er zijn zo veel van en sommigen van hen spreken geen tamazight en in jouwe ogen arabieren dus) en dat arabieren konteliken bij die hollanders. je vraagt je natuurlijk af: waarom jouwe bewering niet klopt. Nou om volgende redenen:
1. ik vraag me af of idd zo is dat arabieren de konten van hollanders likken. het is heel vies en dat doe je niet zo maar. Bovendien is de vraag of de hollanders het op prijs stellen dat hun konten worden gelikt? en als ze het wel doen, hoe kun je het dan weten, behalf als je zelf er bij bent geweest en dan is mijn vraag: wat deed je daar zelf. zat je alleen te kijken of was je ook actief?
2. ik kan jou een hele lange lijst geven van mensen die arabisch spreken en geen tamazight en die het in NL gemaakt hebben. maar ik zal me beperken tot een aantal voorbeelden die over het algemeen zo bekend zijn, dat zelfs iemand die net bij komt kijken deze personen moet kennen. En dan noem ik Arib/uit casa (2de kamer) rabbae/uit Mohammadia (2de kamer/wethouder geweest), Najib/uit casa (voorzitter grote gemeenteraadsfractie in grote stad geweest), Dahan/ Laarache (arts). mocht je behoefte hebben aan nog meer namen, zal ik die zeker doorgeven!!!!!!!!! en dat geldt ook voor 3de, 4de, 5de en 6de reden. want ik volsta met deze 1ste 2. lijkt me voldoende voor iemand die net bij komt kijken

Mohajir
19-10-05, 12:13
Geplaatst door MorroStyle
die arabieren boven ons vallen ons elke dag lastig voor een kopje suiker een beetje zout een beetje na3na3 damn koop je eigen spullen als arabieren boven je zijn, laat ze dan vallen. waarom draag je ze en gaat klagen ook nog

Mohajir
19-10-05, 12:16
Geplaatst door hezbullah
Je zegt het goed: 'boven ons'...en dat zullen ze altijd blijven, boven jullie http://img20.imageshack.us/img20/5016/smiley310gy.gif (http://imageshack.us) ze zullen niet boven hen blijven. want die zijn begonnen een voor een te vallen: beginnende bij jouwe voorbeeld Saddam Houssein. het begin van zijn eind is gestart en nog even de bezbullah en dan is het cirkeltje rond

hezbullah
19-10-05, 12:23
Geplaatst door Mohajir
ze zullen niet boven hen blijven. want die zijn begonnen een voor een te vallen: beginnende bij jouwe voorbeeld Saddam Houssein. het begin van zijn eind is gestart en nog even de bezbullah en dan is het cirkeltje rond Saddam Hussein...De dag dat hij sterft is ook de dag dat een deel van mij sterft. I don't give a shit wat mensen over hem zeggen, maar voor mij blijft hij de man! En ik ben niet de enige die zo denkt!

http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)http://img378.imageshack.us/img378/329/smiley474dl.gif (http://imageshack.us)

Mohajir
19-10-05, 12:26
Geplaatst door hezbullah
Jij bent zeker van gister. Die berbers die het zogenaamd hebben gemaakt, die moesten Nederlandse billen gaan schoonmaken: die Najib Amhali (Najib en geen Najim :moe: ) heeft met Theo van Gogh hebben moeten samenwerken om zijn bekendheid te laten groeien. en toen!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door hezbullah Verder zijn zijn toeschouwers merendeels varkensvleesetende Hollanders, die kunnen tenminste de kaartjes betalen, wat van jou niet gezegd kan worden.
Geplaatst door hezbullah
ik heb weinig Berberapen naar zijn show's zien gaan je had dan ook moeten kijken naar de plaatsen waar mensen zitten (want daar zitten imazighen ook) en niet in de hoekjes waar jouwe soortgenoten zich schuil houden. ik vraag me sowieso af hoeveel apen de show's van amhali bekijken, behalf jij dan?


Geplaatst door hezbullah http://img419.imageshack.us/img419/9036/smiley259jf.gif (http://imageshack.us)

Kop op, jongeman...jullie Berbers hebben wel iemand om trots op te zijn. Mohammed B. heeft zijn klusje goed geklaard http://img419.imageshack.us/img419/7569/smiley131fm.gif (http://imageshack.us) nee beste hezbullah, als amazigh, kan ik niet trots zijn op die bouyiri. hij heeft een onschuldig man vermoord. als hij nou's hezbullah te pakken heeft genomen, dan was het natuurlijk een andere verhaal

Mohajir
19-10-05, 12:31
Geplaatst door hezbullah
Saddam Hussein...De dag dat hij sterft is ook de dag dat een deel van mij sterft. I don't give a shit wat mensen over hem zeggen, maar voor mij blijft hij de man! En ik ben niet de enige die zo denkt!
natuurlijk ben je niet de enige die zo denkt: de wereld kent veel apenmensen zoals jij en saddam en als het zo is dat door het sterven van mensen als saddam een deel van jou ook gaat sterven, dan zal het niet zo lang duren voordat we je hier op maroc.nl gaan missen. want de bende saddam &co kent heleboel monstertjes en die zullen de komende tijd allemaal opgehangen worden, vermoed ik. ik neem dan ook al vast afscheid :zwaai:

hezbullah
19-10-05, 12:36
Geplaatst door Mohajir
en toen!!!!!!!!!!!!!!!
die kunnen tenminste de kaartjes betalen, wat van jou niet gezegd kan worden. je had dan ook moeten kijken naar de plaatsen waar mensen zitten (want daar zitten imazighen ook) en niet in de hoekjes waar jouwe soortgenoten zich schuil houden. ik vraag me sowieso af hoeveel apen de show's van amhali bekijken, behalf jij dan?

nee beste hezbullah, als amazigh, kan ik niet trots zijn op die bouyiri. hij heeft een onschuldig man vermoord. als hij nou's hezbullah te pakken heeft genomen, dan was het natuurlijk een andere verhaal :haha: m'n reet ging spontaan open van het lachuh bij het lezen van jouw reacties :haha:

-En toen? En toen was de reet van Theo van Gogh zo schoon, dat Najib Amhali z'n rotkop erop kon zien http://img360.imageshack.us/img360/7339/smiley255hz.gif (http://imageshack.us)

-Ik ga geen duur kaartje kopen om een optredende aap te zien. Dan ga ik gewoon ff naar de Diergaarde Blijdorp, koop ik een goedkoop kaartje en zie ik veel meer apen om van te genieten :maf:

-Saddam Hussein is ook onschuldig http://img295.imageshack.us/img295/786/smiley417tz.gif (http://imageshack.us)

hezbullah
19-10-05, 12:39
Geplaatst door Mohajir
natuurlijk ben je niet de enige die zo denkt: de wereld kent veel apenmensen zoals jij en saddam en als het zo is dat door het sterven van mensen als saddam een deel van jou ook gaat sterven, dan zal het niet zo lang duren voordat we je hier op maroc.nl gaan missen. want de bende saddam &co kent heleboel monstertjes en die zullen de komende tijd allemaal opgehangen worden, vermoed ik. ik neem dan ook al vast afscheid :zwaai: Thalla fi rasek http://img292.imageshack.us/img292/1299/smiley100rn.gif (http://imageshack.us)

Mohajir
19-10-05, 12:46
Geplaatst door hezbullah
:haha: m'n reet ging spontaan open van het lachuh bij het lezen van jouw reacties :haha:

Het is kennelijk niet de 1ste keer dat jouw reet zo spontaan open is gegaan. Want ik merk dat je heel veel shit op maroc.nl hebt gestort. Mijn gratis advies aan jou is dan ook: zorg er voor dat jouw reet niet van die spontane openingen maakt. anders zit je straks in de shit tot jouw lippen.


Geplaatst door hezbullah -En toen? En toen was de reet van Theo van Gogh zo schoon, dat Najib Amhali z'n rotkop erop kon zien http://img360.imageshack.us/img360/7339/smiley255hz.gif (http://imageshack.us)

-Ik ga geen duur kaartje kopen om een optredende aap te zien. Dan ga ik gewoon ff naar de Diergaarde Blijdorp, koop ik een goedkoop kaartje en zie ik veel meer apen om van te genieten :maf: ook hier mijn gratis advies: je hoeft niet eens naar blijdorp te gaan. een kijkje op de spiegel werpen is voor jou meer dan genoeg


Geplaatst door hezbullah -Saddam Hussein is ook onschuldig http://img295.imageshack.us/img295/786/smiley417tz.gif (http://imageshack.us) maar natuurlijk is saddam onschuldig en daarom zal ie opgehangen worden aan de hoogste boom daar ginds

Mohajir
19-10-05, 12:51
Geplaatst door hezbullah
Thalla fi rasek http://img292.imageshack.us/img292/1299/smiley100rn.gif (http://imageshack.us) jij ook en in hetvervolg niet een hele bevolkingsgroep beledigen. beperk jou reactie tot degen die berichten plaatst

hezbullah
19-10-05, 12:59
Geplaatst door Mohajir
Het is kennelijk niet de 1ste keer dat jouw reet zo spontaan open is gegaan. Want ik merk dat je heel veel shit op maroc.nl hebt gestort. Mijn gratis advies aan jou is dan ook: zorg er voor dat jouw reet niet van die spontane openingen maakt. anders zit je straks in de shit tot jouw lippen.

ook hier mijn gratis advies: je hoeft niet eens naar blijdorp te gaan. een kijkje op de spiegel werpen is voor jou meer dan genoeg

maar natuurlijk is saddam onschuldig en daarom zal ie opgehangen worden aan de hoogste boom daar ginds -Aaah, meneertje heeft mij onderzocht, so doll http://img358.imageshack.us/img358/8651/smiley97qh.gif (http://imageshack.us)
Zolang de Berberaapjes nog steeds van die onnozele shit droppen, dan blijft mijn reet van die spontane openingen maken :haha:
En hey, ik heb een WC thuis waar ik in kan schijten. Kan ik niet van jullie aapjes zeggen http://img378.imageshack.us/img378/1485/smiley65cp.gif (http://imageshack.us)

-Een kijkje in de spiegel is ook goed. Alles behalve m'n centjes spenderen aan een aap die zich kapot zweet voor een paar eurootjes.

http://img378.imageshack.us/img378/2118/aap99hz.gif (http://imageshack.us)

-Saddam Hussein zal op dat moment sterven, maar zijn ziel leeft voort http://img378.imageshack.us/img378/6665/smiley590tc.gif (http://imageshack.us)

hezbullah
19-10-05, 13:00
Geplaatst door Mohajir
jij ook en in hetvervolg niet een hele bevolkingsgroep beledigen. beperk jou reactie tot degen die berichten plaatst Oowkeej http://img378.imageshack.us/img378/2951/smiley210ya.gif (http://imageshack.us)

Mohajir
19-10-05, 13:16
ii

Mohajir
19-10-05, 13:17
jj

Mohajir
19-10-05, 13:29
Geplaatst door hezbullah
-Aaah, meneertje heeft mij onderzocht, so doll ] meneertje onderzoekt nix en hoe kan meneertje jou onderzoeken met zo veel shit om jou heen.


Geplaatst door hezbullah http://img358.imageshack.us/img358/8651/smiley97qh.gif (http://imageshack.us)
Zolang de Berberaapjes nog steeds van die onnozele shit droppen, dan blijft mijn reet van die spontane openingen maken :haha:
En hey, ik heb een WC thuis waar ik in kan schijten. Kan ik niet van jullie aapjes zeggen ]]niet te veel in de spiegel kijken. mijn advies was werp een kijkje en niet niet blijven kijken en tegen jou spiegelbeeld gaan praten

Geplaatst door hezbullah http://img378.imageshack.us/img378/1485/smiley65cp.gif (http://imageshack.us)

-Een kijkje in de spiegel is ook goed. Alles behalve m'n centjes spenderen aan een aap die zich kapot zweet voor een paar eurootjes.

http://img378.imageshack.us/img378/2118/aap99hz.gif (http://imageshack.us)

-Saddam Hussein zal op dat moment sterven, maar zijn ziel leeft voort http://img378.imageshack.us/img378/6665/smiley590tc.gif (http://imageshack.us) natuurlijk zal zijn ziel blijven voortleven, zoals die van zijn monstertjes Oday en qoussay: hun zielen heb ik op gevangen op een dvd. dus ik kijk iedere keer weer hoe mooi ze aan hun eind zijn gekomen. die amerikannen hebben prachtige beelden van gemaakt: beschoten apengezichten, met en zonderbaard, met kogelgaten. af en toe als ik even jou shit hier wil missen, dan kijk ik naar die DVDtje om te zien hoe die zielen prachtig uitzien en nu zal ik het aanvullen met opgehangen Saddam & Co. ik word nu al melig :melig2: van

hezbullah
19-10-05, 13:41
Geplaatst door Mohajir
meneertje onderzoekt nix en hoe kan meneertje jou onderzoeken met zo veel shit om jou heen.

niet te veel in de spiegel kijken. mijn advies was werp een kijkje en niet niet blijven kijken en tegen jou spiegelbeeld gaan praten
natuurlijk zal zijn ziel blijven voortleven, zoals die van zijn monstertjes Oday en qoussay: hun zielen heb ik op gevangen op een dvd. dus ik kijk iedere keer weer hoe mooi ze aan hun eind zijn gekomen. die amerikannen hebben prachtige beelden van gemaakt: beschoten apengezichten, met en zonderbaard, met kogelgaten. af en toe als ik even jou shit hier wil missen, dan kijk ik naar die DVDtje om te zien hoe die zielen prachtig uitzien en nu zal ik het aanvullen met opgehangen Saddam & Co. ik word nu al melig :melig2: van -Je leeft al tussen de apedrollen, dus zo moelijk is het toch niet? http://img438.imageshack.us/img438/6127/shit5xp.gif (http://imageshack.us)

-Je spiegel-jokes lukken niet meer http://img438.imageshack.us/img438/2491/rimshot6yr.gif (http://imageshack.us)

-Yep, Uday en Quasy zijn als echte mannen dood gegaan. Niet te vergeten de kleinzoon van Saddam Hussein, genaamd Mustafa. Ik zou zeggen blijf maar goed kijken, aapje, mss leer je er nog wat van. Anders dan de aap der apen,(El Khattabi),die 'em peerde naar een Arabisch land http://img442.imageshack.us/img442/5595/smiley340ib.gif (http://imageshack.us)

Syphax
19-10-05, 15:07
Saddam's daughter defended him, saying the U.S. must have drugged or gassed him. Otherwise, he never would have surrendered. Let me tell you something, the guy was living on hot dogs, Spam and Mars bars, and living in a tiny hole. I think he gassed himself." —Jay Leno


"According to CNN, before the soldiers pulled him out of the hole, Saddam yelled 'I'm willing to negotiate.' I'm no expert on the art of the deal, but when you're in a hole with 600 soldiers around, what is your bargaining chip?" —Jay Leno

"Saddam Hussein just gave himself up. I mean hell, Michael Jackson put up more of a fight." —David Letterman

"In footage that's already loosing shock value, doctors checked Saddam for lice and pronounced him a member of the Need a Bath party." —Jon Stewart

"Did you see the Iraqi people tear down that statue of Saddam? Hard to believe he won 100 percent of the vote in the last election. Voters are so fickle, aren’t they? One day they love you, the next day, oh boy." —Jay Leno

"Saddam Hussein has told his people that U.S. troops will commit suicide when they get to the gates of Baghdad. That's when you know you have a bad army, when your only hope for victory is that the enemy's troops kill themselves." —Jay Leno

Mohajir
19-10-05, 15:15
Geplaatst door Syphax
Saddam's daughter defended him, saying the U.S. must have drugged or gassed him. Otherwise, he never would have surrendered. Let me tell you something, the guy was living on hot dogs, Spam and Mars bars, and living in a tiny hole. I think he gassed himself." —Jay Leno


"According to CNN, before the soldiers pulled him out of the hole, Saddam yelled 'I'm willing to negotiate.' I'm no expert on the art of the deal, but when you're in a hole with 600 soldiers around, what is your bargaining chip?" —Jay Leno

"Saddam Hussein just gave himself up. I mean hell, Michael Jackson put up more of a fight." —David Letterman

"In footage that's already loosing shock value, doctors checked Saddam for lice and pronounced him a member of the Need a Bath party." —Jon Stewart

"Did you see the Iraqi people tear down that statue of Saddam? Hard to believe he won 100 percent of the vote in the last election. Voters are so fickle, aren’t they? One day they love you, the next day, oh boy." —Jay Leno

"Saddam Hussein has told his people that U.S. troops will commit suicide when they get to the gates of Baghdad. That's when you know you have a bad army, when your only hope for victory is that the enemy's troops kill themselves." —Jay Leno denk je dat als letterman en leno huzbellah zouden kennen, hem ook samen met Saddam zouden noemen. of moeten we wachten tot amhali een grapen en grollen over hem gaat maken

Mohajir
19-10-05, 15:17
Geplaatst door hezbullah
-Je leeft al tussen de apedrollen, dus zo moelijk is het toch niet? ] nee beste hezbullah, ik hou je graag op afstand, dsu hou je drollen zelf maar
Geplaatst door hezbullah http://img438.imageshack.us/img438/6127/shit5xp.gif (http://imageshack.us)

-Je spiegel-jokes lukken niet meer http://img438.imageshack.us/img438/2491/rimshot6yr.gif (http://imageshack.us)

-Yep, Uday en Quasy zijn als echte mannen dood gegaan. Niet te vergeten de kleinzoon van Saddam Hussein, genaamd Mustafa. Ik zou zeggen blijf maar goed kijken, aapje, mss leer je er nog wat van. Anders dan de aap der apen,(El Khattabi),die 'em peerde naar een Arabisch land http://img442.imageshack.us/img442/5595/smiley340ib.gif (http://imageshack.us)

Syphax
19-10-05, 15:36
Geplaatst door Mohajir
denk je dat als letterman en leno huzbellah zouden kennen, hem ook samen met Saddam zouden noemen. of moeten we wachten tot amhali een grapen en grollen over hem gaat maken
Grappen maken over een werkloze sukkel die gefrustreerd is geraakt door z`n lelijke uiterlijk? Don`t think so. :melig:
Hij zou geen kaartje kopen voor Najib Amhali, maar hij heeft wel gezien dat er alleen maar Nederlanders komen. :zozo:
Najib Amhali verdient een paar eurie`s schrijft ie... :lole:
Van de man kan je haast niet aan een kaartje komen, omdat ie het zo goed doet!
Dit geval is gewoon jaloers!

P.S. Wat voor zinnigs kan je nou roepen naar iemand die het er maar steeds overheeft dat zijn kont spontaan opengaat!! Wat voor een vent ben je dan!!

hezbullah
19-10-05, 16:11
Kijk eens aan, de Berberapen hebben een bende gevormd http://img441.imageshack.us/img441/1086/smileygroup6tl.gif (http://imageshack.us)

Wat zielig, men moet grappen van de Amerikanen (©) erbij halen om de lezers te entertainen...ik neem jullie niets kwalijk..after all, it is 'monkey see, monkey do'http://img116.imageshack.us/img116/2456/smileyclown2im.gif (http://imageshack.us)

Saddam Hussein is de man die de zogenaamde 'onaantastbare' Israel heeft aangevallen in de jaren '90...iemand moest het doen http://img4.imageshack.us/img4/1448/smileydontknow6xc.gif (http://imageshack.us) :

http://img116.imageshack.us/img116/6577/scudmissile5qg.jpg (http://imageshack.us)

maar dat weet jij allemaal niet, aapje, want toendertijd zat je nog te spelen op je bedje:

http://img116.imageshack.us/img116/3795/aap54vg.gif (http://imageshack.us)

Najib Amhali trekt volle zalen ja, Hollanders zien graag een aapje optreden...

http://img169.imageshack.us/img169/9135/aap78la.gif (http://imageshack.us)

Yo Syphax, verzin voortaan je eigen grappen, of is dat te veel gevraagd aan een hersenloze monkey? Hmm...volgens mij luister je niet eens...

http://img4.imageshack.us/img4/4620/monkey14ud.png (http://imageshack.us)

Thalla fi rasek http://img73.imageshack.us/img73/9313/smileywave0lw.gif (http://imageshack.us)

Syphax
19-10-05, 16:26
Geplaatst door hezbullah
Kijk eens aan, de Berberapen hebben een bende gevormd http://img441.imageshack.us/img441/1086/smileygroup6tl.gif (http://imageshack.us)

Wat zielig, men moet grappen van de Amerikanen (©) erbij halen om de lezers te entertainen...ik neem jullie niets kwalijk..after all, it is 'monkey see, monkey do'http://img116.imageshack.us/img116/2456/smileyclown2im.gif (http://imageshack.us)

Saddam Hussein is de man die de zogenaamde 'onaantastbare' Israel heeft aangevallen in de jaren '90...iemand moest het doen http://img4.imageshack.us/img4/1448/smileydontknow6xc.gif (http://imageshack.us) :

http://img116.imageshack.us/img116/6577/scudmissile5qg.jpg (http://imageshack.us)

maar dat weet jij allemaal niet, aapje, want toendertijd zat je nog te spelen op je bedje:

http://img116.imageshack.us/img116/3795/aap54vg.gif (http://imageshack.us)

Najib Amhali trekt volle zalen ja, Hollanders zien graag een aapje optreden...

http://img169.imageshack.us/img169/9135/aap78la.gif (http://imageshack.us)

Yo Syphax, verzin voortaan je eigen grappen, of is dat te veel gevraagd aan een hersenloze monkey? Hmm...volgens mij luister je niet eens...

http://img4.imageshack.us/img4/4620/monkey14ud.png (http://imageshack.us)

De hele wereld is onder de indruk van je held. Zijn rechtzaak zal in ieder geval heel veel kijkcijfers opleveren...I wonder why! ;)

Is goed hoor jurk! Die reet van je weer spontaan open gesprongen..zal vast fris ruiken bij jullie thuis! :kotsen2:

Jij bent te dom om in te zien dat jij en jouw helden 1 grote grap zijn! :boogjes:
Ik hoef niets te verzinnen ... jullie maken jezelf al belachelijk genoeg!

Alhoewel deze wel leuk blijft:
http://www.liquidgeneration.com/poptoons/saddamfromiraq.asp

Rourchid
19-10-05, 17:10
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: Gelul. Jullie zijn allemaal net zo Hollands als ik.
Concordia parvae res crescunt - door eendracht worden kleine staten groot (zinspreuk van de Republiek der Verenigde Nederlanden, ontleend aan Sallustius, de bello Iugurthino X, 6, waarna volgt: discordia maximae dilabuntur, door tweedracht worden de grootste vernietigd.)



http://img41.exs.cx/img41/958/y4fu.gif


Bij die gevechten nam Jugurtha de stad Cirtas in en hierbij vielen vele doden onder de Romeinen, die daar woonden. Rome besloot daarom in te grijpen en verklaarde Jugurtha de oorlog. Deze oorlog zou tot 105 v.C. en bekend staan als de Jugurthanische Oorlog. De Romeinen leden grote verliezen en waren aan de verliezende hand. Echter, Bocchus, koning van Mauritanië (het huidige Marokko) en de vader van Jugurtha, verried hem. Een ontmoeting tussen Bocchus en Jugurtha bleek een romeinse hinderlaag te zijn. En Jugurtha werd afgevoerd naar Rome. In Rome zou Jugurtha in een kerker worden gegooid en daar sterven.

JunkieXL
19-10-05, 17:22
Dat mensen serieus in dit verdeel-en-heers politiek trappen. Alsof de doorsnee Nederlander het verschil ziet/ruikt tussen een Marokkaan met een Arabische achtergrond en een Marokkaan met een Berberse achtergrond. Er gaan mensen dood die dagen onder de puin liggen, er worden vandaag de dag nog barbaarse (of berberse) scheidingsmuren geplaatst, landjepik noem maar op .. La hawla wa la qoewatta illa billah.

lebanese
20-10-05, 01:47
hezbollah

jij bent echt gewoon een grap,ben jij wel arabish,aangezien een arabier NIET racistish is,wij moeten de voorbeeld volgen van de profeet,en jij scheld hier berbers enzo uit?

slechte naam voor arabs uit midden oosten ben jij

in plaats dat je zegt arabs uit midden oosten zien alle andere moslims uit de wereld niks anders als broeders,geen wonder dat die arabs uit m.o. naar tchechenie enzo gaan!

en jij hebt hier over saddam? wat is saddam voor jou?>omdat hij andere arabieren altijd heeft geholpen?

wat heeft syrie,jou land met hariri gedaan,en toch praat je over marokanen?

kijk eerst naar je eigen land,die goede mensen die vrede sticht heeft vermoord zoals hariri

als israel echt wil,vallen ze weer binnen net als in de jaren 80 maar bombarderen ze nu dan hezbollah stellingen en geen palestijnen,die maar NIET wilen opgeven

hezbolah ander verhaal 1 goeie israelishe inval en hezbollah is uit mekaar,en dus machteloos,geen hulp meer van de perzen

en nog 1 ding,fuck hezbollah,its abou mousab al zergawe shit

hezbollah,tazz ik heb nog niet gehoord over 1 hezbollah lid in andere islamietishe landen

Mohajir
20-10-05, 10:41
Geplaatst door hezbullah


Saddam Hussein is de man die de zogenaamde 'onaantastbare' Israel heeft aangevallen in de jaren '90...iemand moest het doen :traan1: het is om te huilen van lachen als het niet om een triest geschiedenis gaat. even op rijtje zitten wat jouw held saddam heeft gedaan of na gelaten, zker als het gaat om israel. jouwe held heeft de irakese volk gedecimeerd, al dan niet met mostergas. hij heeft buurlanden aangevallen en daarmee ook irak in oorlogen gestord waarvan het land nog steeds niet hersteld is en het zal wel een paar generaties duren voordat de oorlogsschade (menselijk en materieel) hersteld zal worden. hij is in 1982 door israeli's in zijn hoofdstad (een km daarvan daan dan) gebombardeerd. het enige wat jouw held heeft gedaan is een beetje gaan huilen bij de russen en amerikanen. hetgeheel is geresulteerd in gevangneming van die hond en hem laten creperen tussen viermuurtjes. de enige plaats die hij verdient. en jij komt nu aan met de aanval op onaantasbare israel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! als jouw held een beetje hersens bezit dan had ie die komische acte acheterweg gelaten. mijn gratis advies: ga kaarsje branden voor jouw held, het zal niet lang duren of hij in het zand moet bijten. overigens nog lachwekken is zijn laatste optreden in de rechtszaal: ik ben presendent van irak. wat een lulbroek. Najib Amhali verdient als Artiest geld met zijn optredens. en jouw held: aap spelen voor de hele wereld gratis en voor nix

Mohajir
20-10-05, 11:10
Geplaatst door JunkieXL
Dat mensen serieus in dit verdeel-en-heers politiek trappen. Alsof de doorsnee Nederlander het verschil ziet/ruikt tussen een Marokkaan met een Arabische achtergrond en een Marokkaan met een Berberse achtergrond. Er gaan mensen dood die dagen onder de puin liggen, er worden vandaag de dag nog barbaarse (of berberse) scheidingsmuren geplaatst, landjepik noem maar op .. La hawla wa la qoewatta illa billah. hee junkie wie trapt in verdeel- en heerspolitiek en wie trekt barbaarse scheidingsmuren en nogs een vraag: zeg je hier dat berbers en barbaars zelfde zijn?

hezbullah
20-10-05, 11:26
Geplaatst door lebanese
hezbollah

jij bent echt gewoon een grap,ben jij wel arabish,aangezien een arabier NIET racistish is,wij moeten de voorbeeld volgen van de profeet,en jij scheld hier berbers enzo uit?

slechte naam voor arabs uit midden oosten ben jij

in plaats dat je zegt arabs uit midden oosten zien alle andere moslims uit de wereld niks anders als broeders,geen wonder dat die arabs uit m.o. naar tchechenie enzo gaan!

en jij hebt hier over saddam? wat is saddam voor jou?>omdat hij andere arabieren altijd heeft geholpen?

wat heeft syrie,jou land met hariri gedaan,en toch praat je over marokanen?

kijk eerst naar je eigen land,die goede mensen die vrede sticht heeft vermoord zoals hariri

als israel echt wil,vallen ze weer binnen net als in de jaren 80 maar bombarderen ze nu dan hezbollah stellingen en geen palestijnen,die maar NIET wilen opgeven

hezbolah ander verhaal 1 goeie israelishe inval en hezbollah is uit mekaar,en dus machteloos,geen hulp meer van de perzen

en nog 1 ding,fuck hezbollah,its abou mousab al zergawe shit

hezbollah,tazz ik heb nog niet gehoord over 1 hezbollah lid in andere islamietishe landen Hou maar op http://img451.imageshack.us/img451/4892/smileylaugh11el.gif (http://imageshack.us)

Begin niet over de profeet te praten, daar ben jij veels te dom voor en hey, ik ben niet racistisch bezig: de Berbers die zijn gearabiseerd, daar heb ik respect voor http://img451.imageshack.us/img451/1497/smileythumb13yv.gif (http://imageshack.us) maar de Berbers die zitten te lullen over het 'behouden van het eigen cultuur' (tatoo's onder je bek en eigen Alfabet, enz. ) , die moeten ff billekoek krijgen, mss dat ze dan op hun zinnen komen http://img462.imageshack.us/img462/2001/smileyspanky11jh.gif (http://imageshack.us)

Arabieren zijn echte mannen, natuurlijk gaan ze naar Tsjetsjenië om hun broeders te helpen. Tsjetsjenen zijn tenminste niet anti- Arabisch. Kan ik niet zeggen van die Berberaapjes, die het steeds hebben over 'die Arabische nationalisten' en 'die Arabische (islamitische) fundamentalisten' :moe:

Hariri was een obstakel http://img462.imageshack.us/img462/6316/smileymaf68oj.gif (http://imageshack.us)

Israël is 'em gepeerd na zware verliezen, eind jaren '90. Elke dag werden er een hoopje Israelische soldaten kapot geschoten door de sluwe Hezbollah-strijders...

http://img465.imageshack.us/img465/4038/hezbollah148op.gif (http://imageshack.us)

Je onderschat Hezbollah, sukkeltje, ze zijn sterker dan ooit: een eigen politieke vleugel, een militaire tak en zelfs een inlichtingendienst...Pas geleden nog maakte een Zionistische soldaat een stap te ver in de grens tussen Israël en Libanon...hij werd door z'n kop geschoten door Hezbollah-snipers, konden de Joden gelijk z'n hersens van de muur vegen...

En hey, Abou Musab Al Zarqawi is niet erg populair onder de Berbers, dus veel sympathie zul je van die aapjes niet krijgen...

Thalla fi rasek http://img463.imageshack.us/img463/2486/smileywave6wh.gif (http://imageshack.us)

hezbullah
20-10-05, 11:29
Geplaatst door Mohajir
:traan1: het is om te huilen van lachen als het niet om een triest geschiedenis gaat. even op rijtje zitten wat jouw held saddam heeft gedaan of na gelaten, zker als het gaat om israel. jouwe held heeft de irakese volk gedecimeerd, al dan niet met mostergas. hij heeft buurlanden aangevallen en daarmee ook irak in oorlogen gestord waarvan het land nog steeds niet hersteld is en het zal wel een paar generaties duren voordat de oorlogsschade (menselijk en materieel) hersteld zal worden. hij is in 1982 door israeli's in zijn hoofdstad (een km daarvan daan dan) gebombardeerd. het enige wat jouw held heeft gedaan is een beetje gaan huilen bij de russen en amerikanen. hetgeheel is geresulteerd in gevangneming van die hond en hem laten creperen tussen viermuurtjes. de enige plaats die hij verdient. en jij komt nu aan met de aanval op onaantasbare israel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! als jouw held een beetje hersens bezit dan had ie die komische acte acheterweg gelaten. mijn gratis advies: ga kaarsje branden voor jouw held, het zal niet lang duren of hij in het zand moet bijten. overigens nog lachwekken is zijn laatste optreden in de rechtszaal: ik ben presendent van irak. wat een lulbroek. Najib Amhali verdient als Artiest geld met zijn optredens. en jouw held: aap spelen voor de hele wereld gratis en voor nix http://img457.imageshack.us/img457/8544/smileyblahblah1td.gif (http://imageshack.us)

erg he, als niemand geinteresseerd is in jouw lap tekst :maf:

http://img457.imageshack.us/img457/8544/smileyblahblah1td.gif (http://imageshack.us)

Syphax
20-10-05, 12:22
Geplaatst door Mohajir
hee junkie wie trapt in verdeel- en heerspolitiek en wie trekt barbaarse scheidingsmuren en nogs een vraag: zeg je hier dat berbers en barbaars zelfde zijn? Hij kwam zogenaamd de boel sussen door te blaten over dat voor anderen er geen verschil is..blabla...
Hij kon het echter niet laten om toch even zijn ware aard te tonen.

Mohajir
20-10-05, 12:54
Geplaatst door Syphax
Hij kwam zogenaamd de boel sussen door te blaten over dat voor anderen er geen verschil is..blabla...
Hij kon het echter niet laten om toch even zijn ware aard te tonen. dus je kent die junk wel?

Mohajir
20-10-05, 12:56
Geplaatst door hezbullah
http://img457.imageshack.us/img457/8544/smileyblahblah1td.gif (http://imageshack.us)

erg he, als niemand geinteresseerd is in jouw lap tekst :maf:

http://img457.imageshack.us/img457/8544/smileyblahblah1td.gif (http://imageshack.us) nix meer in te brengen zker. misschien kan saddam jou nog wat argument geven. blijf Eljazeera volgen!!!!!!!!!!

Syphax
20-10-05, 13:49
Geplaatst door Mohajir
dus je kent die junk wel?
Ik ken die junk niet, maar die suggestieve zin was duidelijk genoeg. :cheefbek:

JunkieXL
20-10-05, 17:20
Geplaatst door Syphax
Hij kwam zogenaamd de boel sussen door te blaten over dat voor anderen er geen verschil is..blabla...
Hij kon het echter niet laten om toch even zijn ware aard te tonen.

De boel sussen? Is m´n naam Job Cohen of zo? Ik kwam alleen vertellen dat deze discussie grenst aan het futiele en dat we onze prioriteiten moeten verleggen. :cheefbek:

hezbullah
20-10-05, 18:16
Geplaatst door Mohajir
nix meer in te brengen zker. misschien kan saddam jou nog wat argument geven. blijf Eljazeera volgen!!!!!!!!!! Ik heb nog veel meer in te brengen, en ik heb geen Saddam nodig om jou te dissen, punk ass http://img401.imageshack.us/img401/4350/smileymaf29mf.gif (http://imageshack.us)

Je bent gewoon een zonde van mijn kostbare tijd en een zonde voor het mileu http://img418.imageshack.us/img418/9510/smileymaf72hh.png (http://imageshack.us)

Thalla fi rasek http://img418.imageshack.us/img418/6062/smileywave9yg.gif (http://imageshack.us)

lebanese
20-10-05, 19:01
Geplaatst door hezbullah
Hou maar op http://img451.imageshack.us/img451/4892/smileylaugh11el.gif (http://imageshack.us)

Begin niet over de profeet te praten, daar ben jij veels te dom voor en hey, ik ben niet racistisch bezig: de Berbers die zijn gearabiseerd, daar heb ik respect voor http://img451.imageshack.us/img451/1497/smileythumb13yv.gif (http://imageshack.us) maar de Berbers die zitten te lullen over het 'behouden van het eigen cultuur' (tatoo's onder je bek en eigen Alfabet, enz. ) , die moeten ff billekoek krijgen, mss dat ze dan op hun zinnen komen http://img462.imageshack.us/img462/2001/smileyspanky11jh.gif (http://imageshack.us)

Arabieren zijn echte mannen, natuurlijk gaan ze naar Tsjetsjenië om hun broeders te helpen. Tsjetsjenen zijn tenminste niet anti- Arabisch. Kan ik niet zeggen van die Berberaapjes, die het steeds hebben over 'die Arabische nationalisten' en 'die Arabische (islamitische) fundamentalisten' :moe:

Hariri was een obstakel http://img462.imageshack.us/img462/6316/smileymaf68oj.gif (http://imageshack.us)

Israël is 'em gepeerd na zware verliezen, eind jaren '90. Elke dag werden er een hoopje Israelische soldaten kapot geschoten door de sluwe Hezbollah-strijders...

http://img465.imageshack.us/img465/4038/hezbollah148op.gif (http://imageshack.us)

Je onderschat Hezbollah, sukkeltje, ze zijn sterker dan ooit: een eigen politieke vleugel, een militaire tak en zelfs een inlichtingendienst...Pas geleden nog maakte een Zionistische soldaat een stap te ver in de grens tussen Israël en Libanon...hij werd door z'n kop geschoten door Hezbollah-snipers, konden de Joden gelijk z'n hersens van de muur vegen...

En hey, Abou Musab Al Zarqawi is niet erg populair onder de Berbers, dus veel sympathie zul je van die aapjes niet krijgen...

Thalla fi rasek http://img463.imageshack.us/img463/2486/smileywave6wh.gif (http://imageshack.us)

habibi,volgens mij ben jij veel te dom daarvoor

ik ben LIBANEES,jij bent SYRISH, hezbollah is LIBANEES en je hebt het over israelishe soldaat die over MIJN GRENS is gegaan,NIET over JOUW grens!

1 ding zeg ik je,HEZBOLLAH kan elk moment uitgeschakeld worden,en israel is teruggetrokken in de jaren 90 omdat ze ARAFAT naar italie hadden verband daarvoor waren ze libanon binnengevallen,niet om hezbollah aan te vallen,aangezien hezbollah toen niet eens bestond maar pas later is ontstaan IN de oorlog,habibi zeg niet dat het niet waar is,want die burgeroorlog speelde zich af in MIJN land,en niet in de jouwe,IK was midden in die oorlog geboren,NIET jij,dus vertel me niet aub wat er daar allemaal is gebeurd!

wist jij dat toen hezbollah niks was en nu nog steeds,dat haraket amal,een strontpartij zelfs groter was dan hezbollah?

zal ik je eens vertellen waarom israel uit zuid libanon vertrok en niet uit de golan?

omdat israel in zuid libanon zowieso niks had geplaatst,geen huizen,geen verenigingen helemaal niks,alleen soldaten,het was een veiligheidszone! dus israel die had er niks aan,juist het tegendeel,het koste alleen maar geld,israel betaalde die soldaten die daar in zuid libanon waren,isral moest elke keer zn posten daar onderouden enz. dat kost knaken voor niks!

maar in de GOLAN is ander verhaal,daar wonen mensen van israel,daar zitten vereiningen,als hezbollah daar zich op gaat concentreren,dan betekend dat het einde van hezbollah,wist jij dat als israel ECHT wil,dat 10 %(als het niet meer is) van de leden van hezbollah dalijk voor israel werken? wist jij dat israel sterkste GEHEIME dienst op aarde heeft?

en ga niet zeggen klopt niet mr syrier!

en waarom was hariri een obstakel? omdat hij vrede tussen soenieten en shieten en christenen heeft gesticht,hij was degene die de vrede heeft teruggebracht,was hij daarom een obstakel?

ik ben blij dat syrierishe ministers nu al zelfmoord plegen,terwijl de vn rapport over hariris dood nog niet eens uitgebracht is?

allahuma salli 3alla muhammad wa 3alla alihi wa sahbihi achma3een!

moge allah swt aisha de vrouw van de profeet haar verwennen inshallah!


wie is nou hier veel te dom voor ? en waarom gelijk schelden?eire be elle bazarak!

hezbullah
20-10-05, 20:56
Geplaatst door lebanese
habibi,volgens mij ben jij veel te dom daarvoor

ik ben LIBANEES,jij bent SYRISH, hezbollah is LIBANEES en je hebt het over israelishe soldaat die over MIJN GRENS is gegaan,NIET over JOUW grens!

1 ding zeg ik je,HEZBOLLAH kan elk moment uitgeschakeld worden,en israel is teruggetrokken in de jaren 90 omdat ze ARAFAT naar italie hadden verband daarvoor waren ze libanon binnengevallen,niet om hezbollah aan te vallen,aangezien hezbollah toen niet eens bestond maar pas later is ontstaan IN de oorlog,habibi zeg niet dat het niet waar is,want die burgeroorlog speelde zich af in MIJN land,en niet in de jouwe,IK was midden in die oorlog geboren,NIET jij,dus vertel me niet aub wat er daar allemaal is gebeurd!

wist jij dat toen hezbollah niks was en nu nog steeds,dat haraket amal,een strontpartij zelfs groter was dan hezbollah?

zal ik je eens vertellen waarom israel uit zuid libanon vertrok en niet uit de golan?

omdat israel in zuid libanon zowieso niks had geplaatst,geen huizen,geen verenigingen helemaal niks,alleen soldaten,het was een veiligheidszone! dus israel die had er niks aan,juist het tegendeel,het koste alleen maar geld,israel betaalde die soldaten die daar in zuid libanon waren,isral moest elke keer zn posten daar onderouden enz. dat kost knaken voor niks!

maar in de GOLAN is ander verhaal,daar wonen mensen van israel,daar zitten vereiningen,als hezbollah daar zich op gaat concentreren,dan betekend dat het einde van hezbollah,wist jij dat als israel ECHT wil,dat 10 %(als het niet meer is) van de leden van hezbollah dalijk voor israel werken? wist jij dat israel sterkste GEHEIME dienst op aarde heeft?

en ga niet zeggen klopt niet mr syrier!

en waarom was hariri een obstakel? omdat hij vrede tussen soenieten en shieten en christenen heeft gesticht,hij was degene die de vrede heeft teruggebracht,was hij daarom een obstakel?

ik ben blij dat syrierishe ministers nu al zelfmoord plegen,terwijl de vn rapport over hariris dood nog niet eens uitgebracht is?

allahuma salli 3alla muhammad wa 3alla alihi wa sahbihi achma3een!

moge allah swt aisha de vrouw van de profeet haar verwennen inshallah!


wie is nou hier veel te dom voor ? en waarom gelijk schelden?eire be elle bazarak! http://img454.imageshack.us/img454/6153/smileyblahblah2nn.gif (http://imageshack.us)

Hezbollah is 1 van de beruchtste bewegingen op aarde, waar heb jij het over? Ze hebben cellen van Teheran tot Buenos Aires, kom niet doen alsof het 1 of andere tweedehands groepering is :moe:

Israël dit en Israël dat http://img454.imageshack.us/img454/6153/smileyblahblah2nn.gif (http://imageshack.us) Ze zijn zogenaamd de sterkste en de slimste en ze zien alles...wat een loser gepraat! De Zionisten en de Amerikanen hebben satellieten in de ruimte en God weet wat ze allemaal boven in de lucht hebben...maar toch kunnen ze bijv. Osama bin Laden niet vinden. Al Zarqawi is de Joodse inlichtingendiensten ook al te slim af, dus doe niet alsof de Joden onoverwinnelijk zijn :moe:

De Golan-hoogte krijgt Syrië binnen enkele jaren terug, want Israël weet wel beter dan de Golan blijven bezetten...

Yo, blijf jij maar Israël bewonderen http://img455.imageshack.us/img455/7637/smileybow18rh.gif (http://imageshack.us) ...Hezbollah gaat gerust door met hun guerilla-oorlog http://img455.imageshack.us/img455/843/smileygun23yg.gif (http://imageshack.us)

Wassalamu 3alaikum warahmatullahi ta3ala wabarakatu http://img449.imageshack.us/img449/6476/smileywave1px.gif (http://imageshack.us)

http://img449.imageshack.us/img449/6536/hezbb21yq4za.gif (http://imageshack.us)

Syphax
20-10-05, 21:20
Geplaatst door JunkieXL
De boel sussen? Is m´n naam Job Cohen of zo? Ik kwam alleen vertellen dat deze discussie grenst aan het futiele en dat we onze prioriteiten moeten verleggen. :cheefbek:
Het is futiel. Zo serieus neem ik dit prikbord nou ook weer niet. :tik:
Maak je niet druk over mijn prioriteiten, die heb ik wel in de goede volgorde!


er worden vandaag de dag nog barbaarse (of berberse) scheidingsmuren geplaatst, landjepik noem maar op .. La hawla wa la qoewatta illa billah.

Je vond het wel nodig om zo`n subtiele reactie te plaatsen, maar ik als 'barbaar' heb daar schijt aan! :vlammen:

Syphax
20-10-05, 21:50
Maak je niet druk Libanese ... hij is een domme Marokkaan en geen echte Arabier.
De kans dat hij 100 % Arabier is, is net zo groot als de kans dat jij morgen de loterij wint. :wijs:
Hij wil jou zijn, maar hij is het niet. Dat leidt op een gegeven moment tot ziektebeelden. :denk:

Dit mannetje is trots op zogenaamde 'moslims' die hun neus volstopten met wit poeder, en die er een sport van maakten om onschuldige burgers te vergassen...hoe ziek ben je dan!

Hako
20-10-05, 22:13
AMENZU JE LULT UIT JE NEK

hezbullah
21-10-05, 01:01
Geplaatst door Syphax
Maak je niet druk Libanese ... hij is een domme Marokkaan en geen echte Arabier.
De kans dat hij 100 % Arabier is, is net zo groot als de kans dat jij morgen de loterij wint. :wijs:
Hij wil jou zijn, maar hij is het niet. Dat leidt op een gegeven moment tot ziektebeelden. :denk:

Dit mannetje is trots op zogenaamde 'moslims' die hun neus volstopten met wit poeder, en die er een sport van maakten om onschuldige burgers te vergassen...hoe ziek ben je dan! http://img485.imageshack.us/img485/4922/smileysleepy34yb.gif (http://imageshack.us)

lebanese
21-10-05, 15:52
Geplaatst door hezbullah
http://img454.imageshack.us/img454/6153/smileyblahblah2nn.gif (http://imageshack.us)

Hezbollah is 1 van de beruchtste bewegingen op aarde, waar heb jij het over? Ze hebben cellen van Teheran tot Buenos Aires, kom niet doen alsof het 1 of andere tweedehands groepering is :moe:

Israël dit en Israël dat http://img454.imageshack.us/img454/6153/smileyblahblah2nn.gif (http://imageshack.us) Ze zijn zogenaamd de sterkste en de slimste en ze zien alles...wat een loser gepraat! De Zionisten en de Amerikanen hebben satellieten in de ruimte en God weet wat ze allemaal boven in de lucht hebben...maar toch kunnen ze bijv. Osama bin Laden niet vinden. Al Zarqawi is de Joodse inlichtingendiensten ook al te slim af, dus doe niet alsof de Joden onoverwinnelijk zijn :moe:

De Golan-hoogte krijgt Syrië binnen enkele jaren terug, want Israël weet wel beter dan de Golan blijven bezetten...

Yo, blijf jij maar Israël bewonderen http://img455.imageshack.us/img455/7637/smileybow18rh.gif (http://imageshack.us) ...Hezbollah gaat gerust door met hun guerilla-oorlog http://img455.imageshack.us/img455/843/smileygun23yg.gif (http://imageshack.us)

Wassalamu 3alaikum warahmatullahi ta3ala wabarakatu http://img449.imageshack.us/img449/6476/smileywave1px.gif (http://imageshack.us)

http://img449.imageshack.us/img449/6536/hezbb21yq4za.gif (http://imageshack.us)

kijk nou wie je met wie vergelijkt,je hebt mij 100% zeker van gemaakt dat jij gewoon 1 dombo bent!

je vergelijkt hezbollah met ossama bin laden en abu musab el zargawe?

luister a bannaneschil

ossama bin laden heeft geen hoofdbasis enzo,men weet niet waar ossama bin laden verstopt,men weet niet waar al qaida is,idem tito met abu musab el zargawe,dus je kunt ze niet uitschakelen,onmogelijk,je moet echt op zoek te gaan!

hezbollah is makkelijk om uit te schakelen,hezbollah heeft hoofdbasis in beirut en zuid libanon,en paar stellingen,dus je hoeft niet op zoek te gaan,je kan zo met vliegtuigen opstijgen en bombarderen!
israel hoeft alleen 1 grote aanval op hezbollah stellingen in beirut en zuid libanon te plegen en hezbollah is kapot!


dat jij hezbollah en al qaida met elkaar vergelijkt,betekend al genoeg!

en hoe wil syrie de golan terugkrijgen,vooral nu vandaag officieel bekend gemaakt is door de vn dat syrie opdracht heeft gegeven om hariri te vermoorden?

snap jij niet dat een amerikaans aanval op syrie op de loer ligt?

en nee ik bewonder israel niet,ik bewonder de ECHTE mannen die vechten

niet hezbollah die denkt dat ze gewonnen heeft omdat israel uit zuid libanon gegaan is

israel denkt zo van laten we maar gaan,we hbben zuid libanon ingenomen zodat de palestijnen in libanon geen aanvallen meer op israel plegen(dat was ook waarom israel libanon binnentrok)maar nu de palestijnse strijdkrachten uit libanon zijn,heeft israel niks meer aan die bufferveiligheidszone in libanon,kost alleen maar geld om die te onderhouden enzo!

dus zijn ze weggegaan,en hezbollah denkt meteen omdat israel bang voor ze is,dat noem ik NEP

EN HEZBOLLAH IS LIBANEES EN NIET SYRISH,VERGEET DAT NIET

doe niet alsof je meer weet over libanon dan een libanees zelf

hezbullah
21-10-05, 17:14
Geplaatst door lebanese
kijk nou wie je met wie vergelijkt,je hebt mij 100% zeker van gemaakt dat jij gewoon 1 dombo bent!

je vergelijkt hezbollah met ossama bin laden en abu musab el zargawe?

luister a bannaneschil

ossama bin laden heeft geen hoofdbasis enzo,men weet niet waar ossama bin laden verstopt,men weet niet waar al qaida is,idem tito met abu musab el zargawe,dus je kunt ze niet uitschakelen,onmogelijk,je moet echt op zoek te gaan!

hezbollah is makkelijk om uit te schakelen,hezbollah heeft hoofdbasis in beirut en zuid libanon,en paar stellingen,dus je hoeft niet op zoek te gaan,je kan zo met vliegtuigen opstijgen en bombarderen!
israel hoeft alleen 1 grote aanval op hezbollah stellingen in beirut en zuid libanon te plegen en hezbollah is kapot!


dat jij hezbollah en al qaida met elkaar vergelijkt,betekend al genoeg!

en hoe wil syrie de golan terugkrijgen,vooral nu vandaag officieel bekend gemaakt is door de vn dat syrie opdracht heeft gegeven om hariri te vermoorden?

snap jij niet dat een amerikaans aanval op syrie op de loer ligt?

en nee ik bewonder israel niet,ik bewonder de ECHTE mannen die vechten

niet hezbollah die denkt dat ze gewonnen heeft omdat israel uit zuid libanon gegaan is

israel denkt zo van laten we maar gaan,we hbben zuid libanon ingenomen zodat de palestijnen in libanon geen aanvallen meer op israel plegen(dat was ook waarom israel libanon binnentrok)maar nu de palestijnse strijdkrachten uit libanon zijn,heeft israel niks meer aan die bufferveiligheidszone in libanon,kost alleen maar geld om die te onderhouden enzo!

dus zijn ze weggegaan,en hezbollah denkt meteen omdat israel bang voor ze is,dat noem ik NEP

EN HEZBOLLAH IS LIBANEES EN NIET SYRISH,VERGEET DAT NIET

doe niet alsof je meer weet over libanon dan een libanees zelf Hezbollah heeft stellingen in Libanon, Syrië en Iran, maar ze kunnen ook heel mobiel opereren: Hoe the f*ck hebben ze dan de Joden aangevallen in Argentinië?http://img486.imageshack.us/img486/8113/smileydontknow7uo.gif (http://imageshack.us)

Yeah right, Israël hoeft maar 1 grote aanval te zetten en Hezbollah is 'kapot' http://img420.imageshack.us/img420/6576/smileyblahblah0dl.gif (http://imageshack.us) Als dat zo was, waarom heeft Israël dan nog niet aangevallen? Ze hoeven geen toestemming te krijgen, dus what are they waiting for? http://img471.imageshack.us/img471/1686/smileylooking5sl.gif (http://imageshack.us)

Wat? Amerika wil Syrië aanvallen?...Maar natuurlijk, dat kan Amerika ook wel aan:

http://img404.imageshack.us/img404/8627/cartoon602tx.jpg (http://imageshack.us)

Hezbollah heeft het heel nauw gemaakt voor Israël in Zuid-Libanon en daarom zijn die Zionisten 'em gepeerd...en dat is een feit http://img462.imageshack.us/img462/5552/smileygun32ja.gif (http://imageshack.us)

Hezbollah is Libanees? Dat zeg ik al tienduizend keer, maar sommige aapjes hier zeggen dat het een Iraanse groepering is http://img462.imageshack.us/img462/7506/smileywhatsthis17dw.gif (http://imageshack.us)

Thalla fi rasek http://img462.imageshack.us/img462/7674/smileywave4ba.gif (http://imageshack.us)

Je krijgt ook nog de groeten uit Zuid-Beiroet:

http://img462.imageshack.us/img462/4561/hezbollah48yy.jpg (http://imageshack.us)

lebanese
22-10-05, 15:16
Geplaatst door hezbullah
Hezbollah heeft stellingen in Libanon, Syrië en Iran, maar ze kunnen ook heel mobiel opereren: Hoe the f*ck hebben ze dan de Joden aangevallen in Argentinië?http://img486.imageshack.us/img486/8113/smileydontknow7uo.gif (http://imageshack.us)

Yeah right, Israël hoeft maar 1 grote aanval te zetten en Hezbollah is 'kapot' http://img420.imageshack.us/img420/6576/smileyblahblah0dl.gif (http://imageshack.us) Als dat zo was, waarom heeft Israël dan nog niet aangevallen? Ze hoeven geen toestemming te krijgen, dus what are they waiting for? http://img471.imageshack.us/img471/1686/smileylooking5sl.gif (http://imageshack.us)

Wat? Amerika wil Syrië aanvallen?...Maar natuurlijk, dat kan Amerika ook wel aan:

http://img404.imageshack.us/img404/8627/cartoon602tx.jpg (http://imageshack.us)

Hezbollah heeft het heel nauw gemaakt voor Israël in Zuid-Libanon en daarom zijn die Zionisten 'em gepeerd...en dat is een feit http://img462.imageshack.us/img462/5552/smileygun32ja.gif (http://imageshack.us)

Hezbollah is Libanees? Dat zeg ik al tienduizend keer, maar sommige aapjes hier zeggen dat het een Iraanse groepering is http://img462.imageshack.us/img462/7506/smileywhatsthis17dw.gif (http://imageshack.us)

Thalla fi rasek http://img462.imageshack.us/img462/7674/smileywave4ba.gif (http://imageshack.us)

Je krijgt ook nog de groeten uit Zuid-Beiroet:

http://img462.imageshack.us/img462/4561/hezbollah48yy.jpg (http://imageshack.us)

waarom doe je alsof dat israel syrie nog NOOIT aangevallen heeft?
dat deden ze vorig jaar bijna maandelijks,zonder antwoord van syrie

http://64.233.183.104/search?q=cache:_VKica07ScQJ:www.internationalesoci alisten.org/artikelen/artikel_k153p05a02.html+israelische+aanval+op+syri e&hl=nl

en geloof een libanees die zelf in libanon geboren is,israel is vrtrokken uit zuid libanon omdat hun taak allang volbracht was,namelijk de PALESTIJNSE AANVALLEN op noordf israel voorkomen,en dat is ze gelukt,de palestijnse plo was verbannen uit libanon,dat was de REDEN van de toetreding en bezetting van zuid libanon

http://64.233.183.104/search?q=cache:hsieQts6SX0J:www.vrede.be/middenoosten_view.php%3Fid%3D299+israel+gebruikte+ zuid+libanon+als+veiligheidszone&hl=nl

en jah hezbollah is een libanese groepering,hassan nasrallah is daarvan de baas zeg maar,maar hij krijgt opdrachten vanuit syrie en vooral iran!

als iran zegt nee,dan is het ook nee,hondjes van iran!

door Iran en Syrië gesteunde milities als Amal en Hezbollah

http://64.233.183.104/search?q=cache:-zd3txMXyPwJ:www.indymedia.nl/en/2003/05/11874.shtml+iran+financieren+hezbollah&hl=nl

Mohajir
23-10-05, 09:58
Geplaatst door Mohajir
nix meer in te brengen zker. misschien kan saddam jou nog wat argument geven. blijf Eljazeera volgen!!!!!!!!!!


Geplaatst door hezbullah
Ik heb nog veel meer in te brengen, en ik heb geen Saddam nodig om jou te dissen, punk ass

Je bent gewoon een zonde van mijn kostbare tijd en een zonde voor het mileu maar natuurlijk heb je geen tijd: aljazeera kijken om te zien hoe jouwe held in een kooi zit, kan veel tijd vragen. meskien. blijf kijken en geniet van zijn laatste dagen :D

Mohajir
23-10-05, 10:02
Geplaatst door JunkieXL
De boel sussen? Is m´n naam Job Cohen of zo? Ik kwam alleen vertellen dat deze discussie grenst aan het futiele en dat we onze prioriteiten moeten verleggen. :cheefbek: en wat zijn jouwe prioriteiten barbaar? weet je trouwens dat wat jouwe prioriteiten ook mogen zijn, die nooit van mij kunnen zijn. jij bent immers een barbaar ik niet. ik zou dus zeggen: ga vooral jouwe barbaarse prioriteiten verleggen en hoeft mijn toestemming te vragen!!!!!!!

hezbullah
23-10-05, 13:17
Geplaatst door lebanese
waarom doe je alsof dat israel syrie nog NOOIT aangevallen heeft?
dat deden ze vorig jaar bijna maandelijks,zonder antwoord van syrie

http://64.233.183.104/search?q=cache:_VKica07ScQJ:www.internationalesoci alisten.org/artikelen/artikel_k153p05a02.html+israelische+aanval+op+syri e&hl=nl

en geloof een libanees die zelf in libanon geboren is,israel is vrtrokken uit zuid libanon omdat hun taak allang volbracht was,namelijk de PALESTIJNSE AANVALLEN op noordf israel voorkomen,en dat is ze gelukt,de palestijnse plo was verbannen uit libanon,dat was de REDEN van de toetreding en bezetting van zuid libanon

http://64.233.183.104/search?q=cache:hsieQts6SX0J:www.vrede.be/middenoosten_view.php%3Fid%3D299+israel+gebruikte+ zuid+libanon+als+veiligheidszone&hl=nl

en jah hezbollah is een libanese groepering,hassan nasrallah is daarvan de baas zeg maar,maar hij krijgt opdrachten vanuit syrie en vooral iran!

als iran zegt nee,dan is het ook nee,hondjes van iran!

door Iran en Syrië gesteunde milities als Amal en Hezbollah

http://64.233.183.104/search?q=cache:-zd3txMXyPwJ:www.indymedia.nl/en/2003/05/11874.shtml+iran+financieren+hezbollah&hl=nl Ik heb nergens ontkend dat Syrië nooit aangevallen is, dus kom me niet vertellen dat ik 'alsof' doe :moe:

Als Israël aanviel, dan was het onverwachts met een hele zooi straaljagers in de nacht...zulke laffe militaire aanvallen zijn het antwoorden niet eens waard http://img489.imageshack.us/img489/5885/smileywhatsthis17lo.gif (http://imageshack.us)

Ik geloof ook Libanezen die in Libanon geboren zijn en die beweren heel iets anders dan wat jij hier allemaal beweert http://img489.imageshack.us/img489/3446/smileyconfused3qr.gif (http://imageshack.us)

En natuurlijk heeft Iran de macht over Hezbollah, het is ten slotte het land die Hezbollah heeft gemaakt tot wat het nu is. Vind je het gek dan dat Nasrallah opdrachten uit Teheran krijgt? Ze hebben immers dezelfde vijand:

http://img376.imageshack.us/img376/1678/pisrael2yh.jpg (http://imageshack.us)

Yo, blijf jij maar de Zionisten bewonderen http://img466.imageshack.us/img466/4585/smileybow18pn.gif (http://imageshack.us)

Thalla fi rasek http://img466.imageshack.us/img466/666/smileywave9mh.gif (http://imageshack.us)

hezbullah
23-10-05, 13:20
Geplaatst door Mohajir
maar natuurlijk heb je geen tijd: aljazeera kijken om te zien hoe jouwe held in een kooi zit, kan veel tijd vragen. meskien. blijf kijken en geniet van zijn laatste dagen :D Altijd beter dan wachten op de onoverwinnelijke Berber-leger:

http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)

lebanese
23-10-05, 18:04
Geplaatst door hezbullah
Ik heb nergens ontkend dat Syrië nooit aangevallen is, dus kom me niet vertellen dat ik 'alsof' doe :moe:

Als Israël aanviel, dan was het onverwachts met een hele zooi straaljagers in de nacht...zulke laffe militaire aanvallen zijn het antwoorden niet eens waard http://img489.imageshack.us/img489/5885/smileywhatsthis17lo.gif (http://imageshack.us)

Ik geloof ook Libanezen die in Libanon geboren zijn en die beweren heel iets anders dan wat jij hier allemaal beweert http://img489.imageshack.us/img489/3446/smileyconfused3qr.gif (http://imageshack.us)

En natuurlijk heeft Iran de macht over Hezbollah, het is ten slotte het land die Hezbollah heeft gemaakt tot wat het nu is. Vind je het gek dan dat Nasrallah opdrachten uit Teheran krijgt? Ze hebben immers dezelfde vijand:

http://img376.imageshack.us/img376/1678/pisrael2yh.jpg (http://imageshack.us)

Yo, blijf jij maar de Zionisten bewonderen http://img466.imageshack.us/img466/4585/smileybow18pn.gif (http://imageshack.us)

Thalla fi rasek http://img466.imageshack.us/img466/666/smileywave9mh.gif (http://imageshack.us) ]

wat kwebbel je nou ,dit is echt het dommste wat ik ooit gehoord heb,dat syrie het laf vinden niet eens waard vind om millitair te beantwoorden?

er zijn syriers VERMOORD door joden,toch is het ach,tis laf,niet eens waard?

zie je niet dat je je eigen uitlult

hezbullah
23-10-05, 23:09
Geplaatst door lebanese
]

wat kwebbel je nou ,dit is echt het dommste wat ik ooit gehoord heb,dat syrie het laf vinden niet eens waard vind om millitair te beantwoorden?

er zijn syriers VERMOORD door joden,toch is het ach,tis laf,niet eens waard?

zie je niet dat je je eigen uitlult whatever http://img388.imageshack.us/img388/489/smileywhatever9jz.gif (http://imageshack.us)

lebanese
24-10-05, 00:19
Geplaatst door hezbullah
Altijd beter dan wachten op de onoverwinnelijke Berber-leger:

http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)http://img475.imageshack.us/img475/3661/aap11js.gif (http://imageshack.us)

ik snap niet waarom jij met de MAROKAANSE zaak bemoeit,berber of arabish,daar heb JIJ niks mee te maken,tis 1 marokaanse zaak

ga eerst naar je eigen land kijken waar de oorspronkelijke bewonders van syrie nog steeds christelijk is,assyriers

hezbullah
24-10-05, 06:41
Geplaatst door lebanese
ik snap niet waarom jij met de MAROKAANSE zaak bemoeit,berber of arabish,daar heb JIJ niks mee te maken,tis 1 marokaanse zaak

ga eerst naar je eigen land kijken waar de oorspronkelijke bewonders van syrie nog steeds christelijk is,assyriers ...en de oorspronkelijke bewoners van Amerika zijn nog steeds de Indianen...wat is je punt?http://img473.imageshack.us/img473/3792/smileylooking6ku.gif (http://imageshack.us)

Hawa
24-10-05, 10:07
Gisterenavond voor de VPRO-t.v. zondag 23 okt. een uur lang een documantaire over Libanon. Jullie kunnen het volgen op vpro tegenlicht.nl . Volgende week is Marokko aan de beurt wat betreft over de vrouwen emancipatie. Vrouwen in de politiek. Marokko is goed bezig. Dat zie je op alle fronten. Zelfs geven ze de Tamazigh hun rechten,vooral hun eigen cultuur terug in eigen onderwijs. Marokko heeft Noord-Marokko nodig. Jullie voorouders hebben Rif streek uit isolement gehaald,vooral met hard werken. Als Nederland nu eens de opleidingen geeft aan Marokkaanse jongeren kunnen deze later terug naar land van herkomst en het Noorden van Marokko een veelbelovende toekomst kan gaan bieden. Er is nog zoveel te doen. Dus wees sterk en ga aan de studie. Lat je niet ophitsen door de fudamentalisten die willen alles naar hun ouderwetse patronen indelen. Is eigenlijk hetzelfde wat hezbollah doet. Deze volgen de leer van de sjiiten,van de kwaadaardige slechte mollahs. Kijk sjiitisch geloof is ook niks mee,maar we weten allemaal wat er in Iran is gebeurd. Ja. En ik weet ook wel wie de schuldigen daar weer van zijn. Het is altijd die macht die anderen uitsluiten en uitmoorden en opsluiten. En zo is Islam dus niet. Amerika denkt nu dat ze Libanon hebben gered,danzij dus de bezetting van Irak. Mooie boel. Nee de Libanese bevolking heeft haar ware gezicht laten zien. Een burgeroorlog van 20 jaar lang. Dat is vreselijk. En Beiroet was altijd de belangrijkste culturele hoofdstad.Laten we hopen dat dit ooit weer terug komt. Maar dan zelfstandig zonder hulp van Amerika...En Syrie is een dictatuur netzoals vroeger in Irak. De muren hebben daar oren.Zelf je familie kan je niet vertrouwen.Oke...op naar de vrede..naar het vrije woord..zelfstandig kunnen denken..zonder macht of zelfbelang..salaam

hezbullah
24-10-05, 12:16
Geplaatst door Hawa
Gisterenavond voor de VPRO-t.v. zondag 23 okt. een uur lang een documantaire over Libanon. Jullie kunnen het volgen op vpro tegenlicht.nl . Volgende week is Marokko aan de beurt wat betreft over de vrouwen emancipatie. Vrouwen in de politiek. Marokko is goed bezig. Dat zie je op alle fronten. Zelfs geven ze de Tamazigh hun rechten,vooral hun eigen cultuur terug in eigen onderwijs. Marokko heeft Noord-Marokko nodig. Jullie voorouders hebben Rif streek uit isolement gehaald,vooral met hard werken. Als Nederland nu eens de opleidingen geeft aan Marokkaanse jongeren kunnen deze later terug naar land van herkomst en het Noorden van Marokko een veelbelovende toekomst kan gaan bieden. Er is nog zoveel te doen. Dus wees sterk en ga aan de studie. Lat je niet ophitsen door de fudamentalisten die willen alles naar hun ouderwetse patronen indelen. Is eigenlijk hetzelfde wat hezbollah doet. Deze volgen de leer van de sjiiten,van de kwaadaardige slechte mollahs. Kijk sjiitisch geloof is ook niks mee,maar we weten allemaal wat er in Iran is gebeurd. Ja. En ik weet ook wel wie de schuldigen daar weer van zijn. Het is altijd die macht die anderen uitsluiten en uitmoorden en opsluiten. En zo is Islam dus niet. Amerika denkt nu dat ze Libanon hebben gered,danzij dus de bezetting van Irak. Mooie boel. Nee de Libanese bevolking heeft haar ware gezicht laten zien. Een burgeroorlog van 20 jaar lang. Dat is vreselijk. En Beiroet was altijd de belangrijkste culturele hoofdstad.Laten we hopen dat dit ooit weer terug komt. Maar dan zelfstandig zonder hulp van Amerika...En Syrie is een dictatuur netzoals vroeger in Irak. De muren hebben daar oren.Zelf je familie kan je niet vertrouwen.Oke...op naar de vrede..naar het vrije woord..zelfstandig kunnen denken..zonder macht of zelfbelang..salaam Ik heb die reportage gisteravond gezien. Zoals een Hezbollah woordvoerder zei: 'Degene die Hariri hebben vermoord zijn degene die het meest baat hadden bij zijn dood...en dat zijn de Amerikanen en de Zionisten' (Gisteravond in de reportage kon je dat dus zien. Voor degene die het gemist hebben, er komt nog een herhaling. De komende zaterdag (29 oktober) om 11 uur s'ochtends, Nederland 3)

Syrië een dictatuur zoals Irak vroeger? Je vergelijkt appels met peren, lieve schat http://img470.imageshack.us/img470/8818/smileymaf13ad.gif (http://imageshack.us)

Jij (en vele anderen) hebben een negatief beeld over de Hezbollah, namelijk dat het een bloeddorstige kwade sjiietische groepering is. Het enige wat ik jou en die anderen kan aanraden is een tripje naar Zuid-Libanon maken en aan de plaatselijke bevolking vragen wat ze van organisaties vinden zoals de Hezbollah en Amal. Ik durf te wedden dat je visie dan wel verandert http://img475.imageshack.us/img475/9295/smileyyep6ff.gif (http://imageshack.us)

Hey, Beiroet was een culturele stad en is het nog steeds. Alleen een paar littekens hier en daar, maar dat geeft niets...
Een avondje uit in Beiroet is nog altijd kicken http://img475.imageshack.us/img475/1341/smileypepper6jv.gif (http://imageshack.us)

En ik weet niet waar die laatste foto op sloeg, maar ja...ik doe maar mee!

http://img466.imageshack.us/img466/1489/hezbollah118az.jpg (http://imageshack.us)

Thalla fi rasek http://img411.imageshack.us/img411/1640/smileywave1sa.gif (http://imageshack.us)

Hawa
24-10-05, 14:12
Laten we hopen. Ik weet ook wel dat Herzbollah een politieke partij is. Maar door het westen worden ze als terroristen gezien. Zoals al die andere partijen in midden-oosten. Bush wil iedereen uitroeien die maar iets te maken heeft met wat hun niet aanstaat/ Ik weet dat Iran,in het rijk van de Katharen,een grote bloei kende. Deze tijd heeft 150 jaar gedeurd. Zij waren democratisch. Geloof Ali en Hussein,twee martelaren die door Iraanse volk worden geheiligd. Moharram feest. Een keer per jaar. Het westen gruwelijkt van deze processie,waar mannen zich tot bloedens toe slaan. Iran is niet Arabich. En nooit een kolonie van Engeland geweest. De Persen hebben hun olie vekwanseld aan de Engelsen. Die slimme Engelsen haalde alle winst uit de olie van de Persen. In de tijd van 2e wereldoorlog heerste Ali khan(Sja) hij ging net zoals Karimirov in deze tijd te werk. Land afpakken.zichzelf verrijken..maar hij liet zijn volk in armoede./ Het enigste wat positief aan deze Khan was,dat hij scholen ging oprichtten,de amerikaanse eerst gedogen en later het land uit en de scholen weer dicht. Het was de tijd dat de muren oren hadden. In de tweede wereldoorlog,bezetten de geallieerden Iran. Rusland en EngelaND.de olie werd beschermd,het volk crepeerde..Palestina..India..Iran.....en ook in zuid-oost azie zaten de Engelsen. Interresant is om te weten dat alle volkeren,zoals de europeanen de turken de koerden de armeniers...de chinezen....de mongolen....marco polo.....de zijden route.....De sprookje van duizend en een nacht,nog eerder,cultuur is alles voor de mens...filosofie....sterrenkunde.....poezie......a ls die volkeren hebben rijke cultuur aan geschiedenis.Maar des te bloediger wordt de onderdrukking....alleen maar over land...beloofde land...Elk volk wil zijn eigen grond terug,een stuk gerechtigeid,maar nog steeds als 100 jaar geleden maakt het westen de shit uit...Alleen Engeland en Amerika bevaren slechtte koers. En Poetin die daar wel bij vaart en nog even in Tsjetjenie tekeer gaat en nog steeds. Ik heb alle waardering voor Herzbollah...Ook voor Hamas. Ik vind Hamas dapper. Ik hoop dat ze democratisch blijven...iedereen een kans geeft...Palestina weer samen opbouwen...Maarja die muur...Schande! Dat is middeleeuwen....van de christenen....Daarom ongelovigen....Bin-Laden heeft gelijk als hij op video spreekt. Bin-Laden ooit een gebruiksartikel voor het westen.En nu wordt hij gezocht.En Hoe. Al die bombardementen.En de bevolking,weer die geschiedenis van Perzie.Er wonen vele volkeren in Afghanistan....Een groot en mooi land....Irak....de mooiste geschiedenis....de mensen veelzijdig en meegaand...veel geloven in een land....Maw als je geschiedenis leest over deze landen....heeft het westen vooral Amerika zich tegen hun gekeerd,samen met Israel..Alle resoluties zijn nog steeds met voeten getreden...Nu ook weet dus met Harriri..Precies hetzelfde liedje!! Gewoon het is beschamend..dat in de VN een resolutie is bekrachtigd....door Duitsland--Frankrijk--Engeland en Amerika....En toen verliet Harriri zijn land Libanon...Maar wie is Harriri eigenlijk...Deze man heeft 30 paleizen...Hij ging naar Saoedie en kwam stinkend rijk terug....En nu! Vrede zij met Harriri! Vrede met al ddie mensen,culturen en geloven...Ja Hezbollah....geschiedenis..verhalen..Ik lees veel verhalen die echt gebeurd zijn...Het is hartverscheurend...maar toch door Islam geloof...die tolerante geest...leergierend en allwetend en barmhartig...Oh Mohammed,vrde zij met U! U was goed voor de vrouwen voor het land en de mensen..U met hart...Wij strijden voor het goede..Voor ons recht..Mens kunnen zijn met onze grote cultuur...Maar de zendelingen uit Amerika hebben veel scholing gegeven in Iran. Alleen de cultuur van de Persen werd gehanteerd..Kijk...Op de Nederlandse scholen moeten ze geschiedenis lessen geven over Zuid-Oost Azie...Over Afrika...Over Egypte...Over Koerden en Palestijnen..Al die culturen die op deze aarde zijn. Maar ach.de christenen zitten alleen maar in de boeken van dde ondergang. Armangedon....het laatste oordeel!!! Ja die oordeel!! Dit waanzinnige oordeel...Eerst met zijn allen de rijken deze aardbol verkrachten en het volk erbij....Ja is wel negatief wat ik zeg....Maar je gaat toch niet wachten op je eigen ondergang....Is dat moslim geloof.....Nee!!! Gelukkig maar....Als je vroom opgevoedt bent ls ware moslima en godvresend bent...dan geef je hart aan de mensen...je deelt aan wat je kan meebrengen en dragen...op positieve manier.....Hezbollah hoort hier ook bij....Insha Allah....

Mohajir
26-10-05, 12:05
Geplaatst door hezbullah
Altijd beter dan wachten op de onoverwinnelijke Berber-leger:

blijf wachten,busje komt zo

hezbullah
26-10-05, 12:09
Geplaatst door Mohajir
blijf wachten,busje komt zo Blijf jij maar wachten, goedkope pik. Ik heb een auto http://img409.imageshack.us/img409/5583/audismiley11lz.gif (http://imageshack.us)

Mohajir
26-10-05, 12:26
Geplaatst door hezbullah
Blijf jij maar wachten, goedkope pik. Ik heb een auto http://img409.imageshack.us/img409/5583/audismiley11lz.gif (http://imageshack.us) ik heb wel een pik, maar die is niet goedkoop en niet voor jou bedoelt, dus haal maar niets in jouwe hoofd

elbasque
26-10-05, 15:34
Geplaatst door Mohajir
ik heb wel een pik, maar die is niet goedkoop en niet voor jou bedoelt, dus haal maar niets in jouwe hoofd Correctie, je hebt een pikje.

lebanese
26-10-05, 16:11
Geplaatst door hezbullah
...en de oorspronkelijke bewoners van Amerika zijn nog steeds de Indianen...wat is je punt?http://img473.imageshack.us/img473/3792/smileylooking6ku.gif (http://imageshack.us)

mn punt is,ik snap niet dat jij met de MAROKAANSE berber/arabish zaak benmoeit,tis een MAROKAANSE zaak niet syrishe zaak,je zegt omdat berbers maar niet arabish willen worden?
moeten berbers gaan liegen over hun afkomst dan?.ook al zeggen ze we zijn arabieren,berbers blijven ze toch :fuckit:

of vind jij marokko minderwaardig dat jij steeds met de MAROKAANSE zaak bemoeit,ik snap niet waarom de MAROKAANSE ARABIEREN er niks van zeggen!!!

en je zegt berbers willen maar niet arabish worden,ze blijven berbers,ook al liegen ze erover,maar ga eens kijken naar jouw land,daar zijn assyrishe mensen nog altijd joods,christelijk dus praat maar eerst over jouw land voordat je over berberse MUSLIMS lult!

BERBER,bosnier,indonesier,tchecheen,nigeriaan,afgh aan enz. allemaal broeders van mekaar :zwaai: :zwaai:

Mohajir
26-10-05, 16:40
Geplaatst door lebanese
mn punt is,ik snap niet dat jij met de MAROKAANSE berber/arabish zaak benmoeit,tis een MAROKAANSE zaak niet syrishe zaak,je zegt omdat berbers maar niet arabish willen worden?
moeten berbers gaan liegen over hun afkomst dan?.ook al zeggen ze we zijn arabieren,berbers blijven ze toch :fuckit:

of vind jij marokko minderwaardig dat jij steeds met de MAROKAANSE zaak bemoeit,ik snap niet waarom de MAROKAANSE ARABIEREN er niks van zeggen!!!

en je zegt berbers willen maar niet arabish worden,ze blijven berbers,ook al liegen ze erover,maar ga eens kijken naar jouw land,daar zijn assyrishe mensen nog altijd joods,christelijk dus praat maar eerst over jouw land voordat je over berberse MUSLIMS lult!

BERBER,bosnier,indonesier,tchecheen,nigeriaan,afgh aan enz. allemaal broeders van mekaar :zwaai: :zwaai: die hizbullah is een neparabier en die moet je eigenlijk niet serieus nemen. hij is gewoon om jouwe voeten aan hem te vegen. en hij maakt de naam van hizbullah belachelijk ook nog

Mohajir
26-10-05, 16:41
Geplaatst door elbasque
Correctie, je hebt een pikje. je moet jouw mond houden anders komen de forumleden er achter dat je die pikje wel een paar keer in mond hebt gehad

lebanese
26-10-05, 16:55
Geplaatst door Mohajir
die hizbullah is een neparabier en die moet je eigenlijk niet serieus nemen. hij is gewoon om jouwe voeten aan hem te vegen. en hij maakt de naam van hizbullah belachelijk ook nog

nee broeder,hij is een goede voorbeeld van de shietishe kant

Mohajir
26-10-05, 17:08
Geplaatst door lebanese
nee broeder,hij is een goede voorbeeld van de shietishe kant zou kunnen ja: die shiä die hebben in 1982 toen Israel lebanon binnenviel de israelische soldaten met bloemen en muziek ontvangen , toch

lebanese
26-10-05, 17:25
Geplaatst door Mohajir
zou kunnen ja: die shiä die hebben in 1982 toen Israel lebanon binnenviel de israelische soldaten met bloemen en muziek ontvangen , toch

juist :lole: :lole:

klopt als 1 bus

Hawa
29-10-05, 17:45
Ja overal zit wel een luchtje aan..Zeg dat wel Abdel Kader...Maar kijk...De wereld is al zo lang in beweging...En al die vraagstukken...Het geharrewar over alles en nog wat. Kijk als is een mooi tapijt zou gaan maken en ik ben daar al jaren mee bezig...in harmonie en vreugde...En in een keer..als een storm....wordt mijn hele bestaan vertrapt....b.v. door een stelletje revolutionairen...een stelletje oproer kraaiers..een stelletje ongeregeld....en ik krijg de klappen....Ik vind dit bandatisme...barbaarij....Als ik deze een link geef naar de westerse democratische supermachten.....Ja die verschil is linke soep.....Ik wil deze soep dus niet eten....Onsmaakvolle soep.Bah! Een braaksoep...De eerste groep is de blindheid van de onwetenden....En de tweede....De messiah!! Hahaha...Deze beide geloven zijn ...het geloof in de vernietiging.....elkaar niet meer vertrouwen....niet willen weten en erkennen of nadenken of mededogen tonen .Alleen zichzelf verrijken...En dat is de oorlog der waanzin.....Ik wil het jaar van de stilte in lassen...Je hebt het jaar van het kind..de vrouw...Maar nu van de stilte.....Een jaar lang....het verbod op het schieten met wapens...Alles wat de natuur vernietigt is een jaar verboden.....Iedereen denkt na....en staat stil......Iedereen gaat naar huis....Zijn of haar huis..maakt niet uit waar.....Algehele amnestie voor iedereen....Op de hele wereld.....Bouwen op duurzame samenlevingen....Vele culturen hebben elkaar bestreden....maar kunnen als broeder en zusters leven....Geschiedenisssen hebben bewezen dat volkeren in harmonie kunnen leven,zonder angst en zorgen....Alleen.....zolangzamerhand is alles verstoord...en daarom...!! Vrede...zij in de harten van de mensen.....en die vele kleuren....in oktober....warm en vasten....Vreugde in de harten van de mensen....