PDA

Bekijk Volledige Versie : Taouanza



Orakel
15-10-05, 14:03
:stout:

Orakel
15-10-05, 14:06
http://www.mainzelahr.de/smile/teufel/123.gif

mark61
15-10-05, 17:09
Was tattan? Een loksmilie? Je denkt dat ze stiekem zit mee te gluren? Wat een zelfbeheersing. :fpetaf:

Pixelshade
15-10-05, 17:35
waar is zij heen?

Orakel
16-10-05, 09:48
De zon was langzaam ten onder gegaan en werd stilaan afgelost door de maan, welke omringd werd door vlokkerige wolken. De zon wilde er echter niet direct de brui aan geven en tijdens diens dralende aftocht, kon hij het niet laten de einder van een laatste gloed te voorzien.
De avond maande hem echter voort te maken en zette zijn vermaning kracht bij door een duistere blik op te zetten.
Het was tijd om de wereld in duisternis te hullen, schaduwen te vervangen door schimmen en te verhullen dat het bestaan niet meer was dan een ononderbroken keten van kwellingen en bloedige taferelen, een riool van ellende en wreedheid en een opeenhoping van nihilisme en decadentie. Tegen zoveel gruwelen was de mensheid niet continue bestand en daarom werden de avond en de nacht altijd gezien als een verlossende adempauze, een veilige haven waarin men kon vluchten uit de realiteit en het aangenaam verpozen was in de nachtelijke spelonken van het zo duistere bestaan.

Toen de avond de zon en het daglicht verdreven had, was daarmee de weg vrijgemaakt voor de nacht. De nacht die de tijd stil leek te doen staan, het bestaan een halt toe leek te roepen en daarmee een rem zette op de raderen van draaimolen van het leven. De nacht heerste. Al eeuwen. Ongenaakbaar, onontkoombaar en allesoverheersend. Alles?
Schijnbaar niet, want ergens bestond een volkje dat zich van geen enkel getij wat aantrok, waarvoor de tijd niet leek te bestaan en de dag en de nacht eender en inwisselbaar leken.

En vreemd, een vreemd volkje was het. Het kende grenzen noch barrières, geboden noch verboden, bestond uit dapperen en vermetelen, onopvallenden en flamboyanten, wereldburgers en wereldvreemden. Het volkje vormde een snelkookpan van meningen, kritieken, lachsalvo’s en tranendallen, visies en stellingnames, dogmatici en vrijdenkers. Kortom, geen touw aan vast te knopen.

Dit rebellerende volkje, dat zich niets aantrok van de Tijdsgeest, de Vox Populi of de Civis Mundi, dat maling had aan de gevestigde orde, dit volkje had een eigenzinnige kijk op de wereld, een kijk die gevormd werd door nog eigenzinnigere mensen.
Mensen die in deze digitale ‘brave new world’ heimelijk en angstvallig aangeduid werden met een wel heel sinistere benaming: Prikkers!

Er wordt gefluisterd dat er onder deze Prikkers één was die nog excentrieker, nog ongrijpbaarder, nog schimmiger was dan de andere Prikkers.
Het gerucht ging dat deze schim de Leviathan van dit Prikbordland was. Het ene moment in Bijbelse zin en symbool en oorzaak van chaos en anti-machten, het andere moment in Hobbesiaanse zin en symbool van soevereiniteit en beheerder van vrede en veiligheid.

Op een goede dag, of treurige dag zo men verkiest, was deze illustere Prikker plots als door de aardbodem verzwolgen.
Niemand wist waarom of waarheen. Het enige dat de herinnering nog levend hield, was de laatste profetische boodschap die deze Prikker achterliet:

“Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was, dat ik niets van hem kon leren”.
“Alles om jullie heen, alles in jullie is een raadsel waarvan het de mens niet gegeven is de oplossing te vinden. Wat overblijft is de berusting.
In alles wat ik gezien en gedaan heb, is geen zweem van verstand. Nu ik oprecht mijn gedachten laat gaan over de onzinnigheden die ik meegemaakt en begaan heb, schijnt het me toe dat de wereld een hoop ijdelheid is, waar je onpasselijk van wordt.
Verveling en bedrog, dat is het hele leven. Oud en jong, we blazen slechts zeepbellen, we zijn luchtbellen, willekeurig voortgestoten door de hand van het noodlot. We stuiten een paar maal omhoog, de één op marmer, de ander op een mesthoop en dan is het voorgoed voorbij.
In deze wereld zijn we allemaal ter dood veroordeelde krijgsgevangen die zich op hun speelweide vermaken.
Ieder wacht zijn beurt af om gehangen te worden, zonder te weten wanneer dat zal zijn. En als het uur slaat, dan blijkt dat men voor niets geleefd heeft.”

Hoe krijg je dergelijke wijsheid in vredesnaam ooit op een tegeltje?

Joesoef
16-10-05, 10:33
Geplaatst door Orakel


Hoe krijg je dergelijke wijsheid in vredesnaam ooit op een tegeltje?


http://www.persianmarble.com/images/factory/big/21.jpg

sjaen
16-10-05, 10:35
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/g150.gif

mark61
16-10-05, 10:44
Geplaatst door sjaen
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/g150.gif

Ah. De eerste ontkenner komt al binnen.

sjaen
16-10-05, 11:05
Geplaatst door mark61
Ah. De eerste ontkenner komt al binnen.

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a025.gif

Ozer
17-10-05, 00:26
Geplaatst door Orakel
“Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was, dat ik niets van hem kon leren”.
“Alles om jullie heen, alles in jullie is een raadsel waarvan het de mens niet gegeven is de oplossing te vinden. Wat overblijft is de berusting.
In alles wat ik gezien en gedaan heb, is geen zweem van verstand. Nu ik oprecht mijn gedachten laat gaan over de onzinnigheden die ik meegemaakt en begaan heb, schijnt het me toe dat de wereld een hoop ijdelheid is, waar je onpasselijk van wordt.
Verveling en bedrog, dat is het hele leven. Oud en jong, we blazen slechts zeepbellen, we zijn luchtbellen, willekeurig voortgestoten door de hand van het noodlot. We stuiten een paar maal omhoog, de één op marmer, de ander op een mesthoop en dan is het voorgoed voorbij.
In deze wereld zijn we allemaal ter dood veroordeelde krijgsgevangen die zich op hun speelweide vermaken.
Ieder wacht zijn beurt af om gehangen te worden, zonder te weten wanneer dat zal zijn. En als het uur slaat, dan blijkt dat men voor niets geleefd heeft.” wow! :wijs:

Hoe krijg je dergelijke wijsheid in vredesnaam ooit op een tegeltje? :cola: :boogie: of http://www.famousmuslims.com/JALAL%20AL-DIN%20RUMI_files/image002.jpg

Oeroeboeroe
17-10-05, 00:40
Cool! Weer een Taouanza-topic!

Ik ben nog steeds VOOR "De Wederkomst".

Al was het maar omdat ik gediscrimineerd ben doordat ik nog nooit een strafpunt van haar heb gehad.

Bovendien ben ik op zoek naar [@%#$#&].

Oeroeboeroe
17-10-05, 00:42
Geplaatst door Orakel
:stout:

Ork, duizendmaal dank voor deze prik.


You're keeping the dream alive!

Oeroeboeroe
17-10-05, 03:59
Geplaatst door Pixelshade
waar is zij heen?

Als ik het goed begrijp is ze naar de Rif vertrokken, alwaar ze momenteel tegen kost en inwoning (in een onverwarmde stal) klusjes verricht voor een doofstomme schaapsherder, die haar verder met rust laat.

Ze denkt na over Het Leven , geloof ik.

Ze is ons waarschijnlijk allang vergeten... :aanwal:

bamajob.nl
17-10-05, 09:15
Ze is toch niet achtergelaten door haar man in Marokko?

sjaen
17-10-05, 10:56
Geplaatst door Orakel
Het enige dat de herinnering nog levend hield, was de laatste profetische boodschap die deze Prikker achterliet:

“Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was, dat ik niets van hem kon leren”.
“Alles om jullie heen, alles in jullie is een raadsel waarvan het de mens niet gegeven is de oplossing te vinden. Wat overblijft is de berusting.
In alles wat ik gezien en gedaan heb, is geen zweem van verstand. Nu ik oprecht mijn gedachten laat gaan over de onzinnigheden die ik meegemaakt en begaan heb, schijnt het me toe dat de wereld een hoop ijdelheid is, waar je onpasselijk van wordt.
Verveling en bedrog, dat is het hele leven. Oud en jong, we blazen slechts zeepbellen, we zijn luchtbellen, willekeurig voortgestoten door de hand van het noodlot. We stuiten een paar maal omhoog, de één op marmer, de ander op een mesthoop en dan is het voorgoed voorbij.
In deze wereld zijn we allemaal ter dood veroordeelde krijgsgevangen die zich op hun speelweide vermaken.
Ieder wacht zijn beurt af om gehangen te worden, zonder te weten wanneer dat zal zijn. En als het uur slaat, dan blijkt dat men voor niets geleefd heeft.”




Schouten / Klaart het nog op?
door Rob Schouten


Voortdurend vreselijke doodsangst lijkt me verschrikkelijk maar zo nu en dan een speldenprik van dat goedje is geloof ik niet ongezond. Soms scheert het ineens langs, het besef dat je doodgaat, dat alles voorbijgaat, dat je er ooit niet meer zult zijn wat betekent: niet meer bij zult zijn. Gezin, Nederland, wereld: allemaal zonder jou! Onbegrijpelijk en onfatsoenlijk. Waarom moet je verdwijnen?
Maar erger dan de belediging dat het allemaal ook best zonder jou kan is de angstaanjagende gedachte. Ik zat er afgelopen zomervakantie, gewoon ergens te midden van mijn geliefden in een rustiek plaatsje in Schotland, opeens als verlamd bij: alles wat ik hier zag, mijn kinderen, mijn lief, het landschap, zou ooit van me afgepakt worden. Het was een puur verstikkende gedachte die ik alleen kon bestrijden door te denken: waarom dan nu niet? Waarom ga ik nu niet dood? Waarom nog dertig jaar wachten terwijl het oordeel uiteindelijk toch vaststaat. Doodswens is een probaat middel tegen doodsangst: weet je wat, doe het dan ook maar direct, ik ben er klaar voor! Zoals spelen met de gedachte aan zelfmoord (ik kan altijd nog zelfmoord plegen!) soms een werkelijke zelfmoord buiten beeld houdt, zo gaat het kennelijk ook met doodsangst.

Even later was het alweer over en leefde ik rustig nog een tijdje voort, zonder dat het besef dat het allemaal eindig is, de smaak van mijn bestaan bedierf. Ik probeer het ook wel eens met andere middelen. Door me bijvoorbeeld heel erg een stukje van de kosmos te voelen. Kom maar op, ijstijden! schuif maar over ons heen, menselijke geschiedenis! passeer maar en verdwijn in de eeuwige duisternis, Bach, Rembrandt! Heb allemaal maar voor niks gearbeid, mij maakt het niet uit, ik voel me onderdeel van het heelal! Soms lukt het een beetje maar heel lang houd ik het niet vol, mezelf voorstellen als een nauwelijks bezield aminozuur in de eeuwige ruimte.

Ik zou toch wel, please, alstublieft, een beetje mens willen wezen, iets met geest en gedachten, liefst míjn gedachten. Dat beangstigde mij altijd zo aan het eeuwig leven waarvan bij ons in de kerk werd gepreekt, dat mij geen enkele garantie werd gegeven dat ik in dat paradijs mezelf zou zijn, integendeel: als ik er al kwam was ik gelouterd, eeuwig, tijdloos. Mijn God, wat een ongevraagd heil, alsof iemand je trakteerde op een snoepreisje voor een ander. Zou er in die heilige, vlekkeloze man daar nog wel een spoortje van mij zitten? En hoe oud zou ik daar eigenlijk zijn, ja vast leeftijdloos maar dan toch wel met een bepaald uiterlijk van een jonge of oude man, of moest ik me er iets vormeloos bij voorstellen, een soort DNA-sliert. Het zijn haast nooit rustgevende gedachten, die aan het onontkoombare einde van het aardse bestaan kleven. Van Oldenbarnevelt mompelde er op het schavot misschien nog wel het verstandigst over: maak het kort!

Bofko
17-10-05, 11:05
Geplaatst door sjaen

Ik zou toch wel, please, alstublieft, een beetje mens willen wezen, iets met geest en gedachten, liefst míjn gedachten. Dat beangstigde mij altijd zo aan het eeuwig leven waarvan bij ons in de kerk werd gepreekt, dat mij geen enkele garantie werd gegeven dat ik in dat paradijs mezelf zou zijn, integendeel: als ik er al kwam was ik gelouterd, eeuwig, tijdloos. Mijn God, wat een ongevraagd heil, alsof iemand je trakteerde op een snoepreisje voor een ander. Zou er in die heilige, vlekkeloze man daar nog wel een spoortje van mij zitten? En hoe oud zou ik daar eigenlijk zijn, ja vast leeftijdloos maar dan toch wel met een bepaald uiterlijk van een jonge of oude man, of moest ik me er iets vormeloos bij voorstellen, een soort DNA-sliert. Het zijn haast nooit rustgevende gedachten, die aan het onontkoombare einde van het aardse bestaan kleven. Van Oldenbarnevelt mompelde er op het schavot misschien nog wel het verstandigst over: maak het kort!

Het eeuwig leven bevat geen verhaal, geen ontwikkeling maar is een foto.Ieks.

Prlwytzkofski
17-10-05, 12:12
Geplaatst door Bofko
Het eeuwig leven bevat geen verhaal, geen ontwikkeling maar is een foto.Ieks.

Dood dus.

Bofko
17-10-05, 12:22
Geplaatst door Prlwytzkofski
Dood dus.
Niet meteen zo plastisch Prlwytz. Dat slaat dan gelijk de 'discussie' weer dood.

Canaris
17-10-05, 13:45
Taouanze deed mij altijd herinneren aan die Vara vrouwen.
Zwaar gefrusteerd , geen humor , altijd gelijk hebben , veel te weinig vriendjes en eigenlijk dood ziek van het feit dat ze geen BH mochten dragen.

Orakel
17-10-05, 17:23
Geplaatst door Canaris
Taouanze deed mij altijd herinneren aan die Vara vrouwen.
Zwaar gefrusteerd , geen humor , altijd gelijk hebben , veel te weinig vriendjes en eigenlijk dood ziek van het feit dat ze geen BH mochten dragen.


Een grootvader vertelde eens aan zijn kleinzoon:
Het lijkt er wel op alsof er twee wolven in mij vechten met elkaar. De ene wolf is zwart en de andere blank. De witte wolf is goed en bijt niet. Hij leeft met alles rondom zich in harmonie en gaat niet in de aanval wanneer iets niet als aanval is bedoeld. Hij gaat slechts vechten op het juiste moment en op de juiste manier.
Maar de zwarte wolf is vol angst. Het kleinste ding brengt hem in paniek. Hij vecht tegen iedereen, heel de tijd, zonder reden. Hij kan niet meer nadenken, want zijn angst en zijn haat beletten hem dat te doen. Het is nutteloze angst, want door zijn angst verandert er niets.
Soms is het heel moeilijk om met deze twee wolven in mij samen te leven, want allebei proberen ze over mijn ziel te heersen.
De kleine jongen keek heel intens in de ogen van zijn grootvader en vroeg toen: "En welke wolf haalt het dan, opa?"
De grootvader glimlachte en zei: "Die wolf die ik voed!"

Oeroeboeroe
17-10-05, 17:38
:p

Heel goed, Ork. Ook ik ben er van overtuigd dat ze terug te halen is.

http://aquiya.skr.jp/zukan/Rosa_cv_CarteBlanche.jpg

Oeroeboeroe
17-10-05, 17:45
Kennen jullie deze nog?

http://www.maroc.nl/forums/avatar.php?userid=4493&dateline=1087847121

~Panthera~
17-10-05, 17:48
Geplaatst door Orakel
De grootvader glimlachte en zei: "Die wolf die ik voed!"


:duim:

Orakel
17-10-05, 21:17
Geplaatst door sjaen
Schouten / Klaart het nog op?
door Rob Schouten


Ik zou toch wel, please, alstublieft, een beetje mens willen wezen, iets met geest en gedachten, liefst míjn gedachten.


"Wie ben ik als niemand kijkt?"

Wie ben ik in deze “koude, onvruchtbare verstandelijkheid, in deze vorm van verstarring, waarin de vooruitgang een illusie is en de vermeende vrijheid een verkapte slavernij.
Waar vind je nog een natuurlijk mens, die een waarachtig menselijk bestaan leidt, die zich niets aantrekt van andermans mening en zich slechts laat leiden door zijn eigen neigingen en zijn eigen verstand, onbekommerd om wat de maatschappij of het publiek goedkeurt of afwijst?
Je zult hem vergeefs zoeken. Overal slechts een vernis van woorden, een jagen naar geluk dat uit schijn bestaat. Niemand houdt zich bezig met wat werkelijk is, allen hebben ze de waarheid in de schijn ondergebracht.
Als slaven en narren van hun eigenliefde leven ze, niet met het doel te leven, maar om anderen te doen geloven dat ze geleefd hebben”.

Orakel
17-10-05, 21:20
Geplaatst door Oeroeboeroe
:p

Heel goed, Ork. Ook ik ben er van overtuigd dat ze terug te halen is.


Kweenie. Hoorde dat ze wel trug wil komen maar niet durft en kan. Ze is daar in Marokko namelijk nogal aangekomen, zo gaat het gerucht althans, en wel zodanig dat ze alleen nog per cargo langs de douane mag.
Daarom moet ze nu de hele maand ramdannen, in de hoop dat ze weer heel slim-line in een enveloppe past.
Weet jij trouwens wat een Taouanza is?

Rabi'ah.
17-10-05, 21:23
Geplaatst door Orakel

Weet jij trouwens wat een Taouanza is?

Ik wel, maar weet jij het ook? :duivels:

Orakel
17-10-05, 21:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik wel, maar weet jij het ook? :duivels:

oh oh, ik ruik een strikvraag

Goh, Rabi'ah...ik hier? http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/548.gif

Rabi'ah.
17-10-05, 21:29
Geplaatst door Orakel
oh oh, ik ruik een strikvraag

Goh, Rabi'ah...ik hier? http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/548.gif

Je smilie doet het niet. :(

Joesoef
17-10-05, 21:30
Geplaatst door Orakel
Kweenie. Hoorde dat ze wel trug wil komen maar niet durft en kan. Ze is daar in Marokko namelijk nogal aangekomen, zo gaat het gerucht althans, en wel zodanig dat ze alleen nog per cargo langs de douane mag.
Daarom moet ze nu de hele maand ramdannen, in de hoop dat ze weer heel slim-line in een enveloppe past.
Weet jij trouwens wat een Taouanza is?

Weet jij trouwens hoe je je avatar kan veranderen?

Orakel
17-10-05, 21:33
Geplaatst door Rabi'ah.
Je smilie doet het niet. :(

Heh jammer. Dan kun je deze http://www.mainzelahr.de/smile/teufel/756.gif en deze http://www.mainzelahr.de/smile/frech/aetsch.gif dus ook niet zien?

Heb trouwens ff gegoogled en (een) Taounza schijnt een muts te zijn?

Orakel
17-10-05, 21:35
Geplaatst door Joesoef
Weet jij trouwens hoe je je avatar kan veranderen?

Jawel.




















http://www.mainzelahr.de/smile/frech/hehehmn.gif

Joesoef
17-10-05, 21:37
Geplaatst door Orakel
Jawel.




Ik let nooit zo op namen op het prikbord, meer op de avatars. Realiseerde me net dat jij een van de weinigen bent die al jaren dezelfde avatar heeft.
Komt in ieder geval niet doordat je niet weet hoe het werkt.....

Max Stirner
17-10-05, 21:39
Geplaatst door Orakel
Heb trouwens ff gegoogled en (een) Taounza schijnt een muts te zijn?


:D

Orakel
17-10-05, 21:46
Geplaatst door Joesoef
Ik let nooit zo op namen op het prikbord, meer op de avatars. Realiseerde me net dat jij een van de weinigen bent die al jaren dezelfde avatar heeft.
Komt in ieder geval niet doordat je niet weet hoe het werkt.....

http://www.mainzelahr.de/smile/beleidgit/hmm.gif Proef ik hier een heul klein, stil, stiekum hintje da'k een fatsoenlijker avatar moet nemen?
Doek tognie. :ego:

is trouwens me.....4e al

Joesoef
17-10-05, 21:55
Geplaatst door Orakel
http://www.mainzelahr.de/smile/beleidgit/hmm.gif Proef ik hier een heul klein, stil, stiekum hintje da'k een fatsoenlijker avatar moet nemen?
Doek tognie. :ego:

is trouwens me.....4e al

Van Ta weet ik toevallig dat je deze al zeker 1,5 jaar hebt....

Joesoef
17-10-05, 21:56
Geplaatst door Orakel
Heh jammer. Dan kun je deze http://www.mainzelahr.de/smile/teufel/756.gif en deze http://www.mainzelahr.de/smile/frech/aetsch.gif dus ook niet zien?

Heb trouwens ff gegoogled en (een) Taounza schijnt een muts te zijn?

Trouwmuts....

Orakel
17-10-05, 22:14
Geplaatst door Joesoef
Trouwmuts....

Is die muts getrouwd en loopt ze desondanks met jouw over me avatar te kleppen?
:mad:

Schopenhauer had gelijk toen hij stelde:

"Dat gedrongen, smalgeschouderde, breedheupige en kortbenige geslacht het schone noemen, dat kan slechts door het geslachtsdrift benevelde brein van mannen. Met meer recht zou men het vrouwelijke geslacht als het onestethische kunnen betittelen. Voor muziek, poëzie of beeldende kunst hebben zij waarachtig en werkelijk geen talent en gevoel. Als het er soms toch op lijkt, dan is het gewone na-aperij en behoefte om te behagen. Wat vrouwen kenmerkt, is een aan krankzinnigheid grenzende drift tot verkwisting, een aangeboren sluwheid, een onbedingbare neiging tot liegen. Kortom, een vrouw is een ondergeschikt wezen, een soort tussenstadium tussen kind en man, die als zodanig de eigenlijke mens is".
Dus.

David
17-10-05, 22:18
Geplaatst door bamajob.nl



Wat is een Bama job? Net zoiets als een Melkert baan?

Prlwytzkofski
17-10-05, 22:51
Geplaatst door Orakel

Schopenhauer had gelijk toen hij stelde:




Geplaatst door Orakel
Waar vind je nog een natuurlijk mens , die een waarachtig menselijk bestaan leidt, die zich niets aantrekt van andermans mening en zich slechts laat leiden door zijn eigen neigingen en zijn eigen verstand, onbekommerd om wat de maatschappij of het publiek goedkeurt of afwijst?



Und wer je gefühlt hat, was das () heissen will, einmal ein ganzes, einstimmiges, in eignen Angeln hängendes und bewegtes, unbefangenes und ungehemmtes Naturwesen zu finden, der wird mein Glück und meine Verwunderung verstehen, als ich Schopenhauer gefunden hatte.
Nietzsche --Schopenhauer als Erzieher

Orakel, quo vadis ?

Orakel
17-10-05, 23:11
Geplaatst door Prlwytzkofski
Orakel, quo vadis ?

Daar waar ik het antwoord kan vinden op de (on)overbrugbaarheid tussen beati pauperes spiritu en beati possidentes.
Daarvoor ben ik te rade gegaan bij de oude meesters, zoals je inmiddels herkend zult hebben.
Zie het als een 'dorst naar kennis', immers: in vino veritas :wink:
Sante.

sjaen
18-10-05, 00:42
Geplaatst door Orakel


"Wie ben ik als niemand kijkt?"

Wie ben ik in deze “koude, onvruchtbare verstandelijkheid, in deze vorm van verstarring, waarin de vooruitgang een illusie is en de vermeende vrijheid een verkapte slavernij.
Waar vind je nog een natuurlijk mens, die een waarachtig menselijk bestaan leidt, die zich niets aantrekt van andermans mening en zich slechts laat leiden door zijn eigen neigingen en zijn eigen verstand, onbekommerd om wat de maatschappij of het publiek goedkeurt of afwijst?
Je zult hem vergeefs zoeken. Overal slechts een vernis van woorden, een jagen naar geluk dat uit schijn bestaat. Niemand houdt zich bezig met wat werkelijk is, allen hebben ze de waarheid in de schijn ondergebracht.
Als slaven en narren van hun eigenliefde leven ze, niet met het doel te leven, maar om anderen te doen geloven dat ze geleefd hebben”.



Thumbnail:
http://img410.imageshack.us/img410/4985/rotatephp6yv.th.jpg (http://img410.imageshack.us/my.php?image=rotatephp6yv.jpg)

sjaen
18-10-05, 00:57
Geplaatst door Orakel
Daar waar ik het antwoord kan vinden op de (on)overbrugbaarheid tussen beati pauperes spiritu en beati possidentes.
Daarvoor ben ik te rade gegaan bij de oude meesters, zoals je inmiddels herkend zult hebben.
Zie het als een 'dorst naar kennis', immers: in vino veritas :wink:
Sante.

Ah, make the most of what we yet may spend,
Before we too into the Dust descend;
Dust into Dust, and under Dust, to lie,
Sans Wine, sans Song, sans Singer, and---sans End!

Rabi'ah.
18-10-05, 07:49
Geplaatst door Orakel
Heh jammer. Dan kun je deze http://www.mainzelahr.de/smile/teufel/756.gif en deze http://www.mainzelahr.de/smile/frech/aetsch.gif dus ook niet zien?

Heb trouwens ff gegoogled en (een) Taounza schijnt een muts te zijn?

Onzin, een taouanza is een Berberse hoofdtooi uit Zuid-Marokko. :fpuh:

Bron: Ta herself. :ego:

Oeroeboeroe
18-10-05, 08:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Bron: Ta herself. :ego:

:gechoquee Woont ze tegenwoordig bij jou?

Prlwytzkofski
18-10-05, 13:27
Geplaatst door Orakel
Daar waar ik het antwoord kan vinden op de (on)overbrugbaarheid tussen beati pauperes spiritu en beati possidentes.
Daarvoor ben ik te rade gegaan bij de oude meesters, zoals je inmiddels herkend zult hebben.
Zie het als een 'dorst naar kennis', immers: in vino veritas :wink:
Sante.

:cola:
Daar kan Montaigne niet bij gemist worden:
La sagesse en excès et a besoin de la moderation comme la folie.

Oeroeboeroe
18-10-05, 18:34
Geplaatst door Prlwytzkofski
:cola:
Daar kan Montaigne niet bij gemist worden:
La sagesse en excès et a besoin de la moderation comme la folie.

:student: Of - wellicht iets meer in de sfeer van Taouanza zelf - Mireille Matthieu:

Non, rien de rien, non, je ne regrette rien...



In relatie tot Taouanza ook toepasselijk:

Fais comme l'oiseau van Michel Fugain.

http://www.samos.saba.free.fr/journal-bord/foto/oiseau.jpg

Fais comme l'oiseau

Ça vit d'air pur et d'eau fraîche, un oiseau
D'un peu de chasse et de pêche, un oiseau
Mais jamais rien ne l'empêche, l'oiseau, d'aller plus haut

Mais je suis seul dans l'univers
J'ai peur du ciel et de l'hiver
J'ai peur des fous et de la guerre
J'ai peur du temps qui passe, dis
Comment peut on vivre aujourd'hui
Dans la fureur et dans le bruit
Je ne sais pas, je ne sais plus, je suis perdu

Fais comme l'oiseau
Ça vit d'air pur et d'eau fraîche, un oiseau
D'un peu de chasse et de pêche, un oiseau
Mais jamais rien ne l'empêche, l'oiseau, d'aller plus haut

Mais l'amour dont on m'a parlé
Cet amour que l'on m'a chanté
Ce sauveur de l'humanité
Je n'en vois pas la trace, dis
Comment peut on vivre sans lui ?
Sous quelle étoile, dans quel pays ?
Je n'y crois pas, je n'y crois plus, je suis perdu

Fais comme loiseau
Ça vit d'air pur et d'eau fraîche, un oiseau
D'un peu de chasse et de pêche, un oiseau
Mais jamais rien ne l'empêche, l'oiseau, d'aller plus haut

Mais j'en ai marre d'être roulé
Par des marchands de liberté
Et d'écouter se lamenter
Ma gueule dans la glace, dis
Est-ce que je dois montrer les dents ?
Est-ce que je dois baisser les bras ?
Je ne sais pas, je ne sais plus, je suis perdu

Fais comme l'oiseau
Ça vit d'air pur et d'eau fraîche, un oiseau
D'un peu de chasse et de pêche, un oiseau
Mais jamais rien ne l'empêche, l'oiseau, d'aller plus haut


Elle a disparu.

Orakel
18-10-05, 22:48
Geplaatst door Prlwytzkofski
:cola:
Daar kan Montaigne niet bij gemist worden:
La sagesse en excès et a besoin de la moderation comme la folie.

Ken noch Frans noch een Francine, dus hellup?
Van Montaigne weet ik alleen dat hem de uitspraak een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest toegeschreven wordt.

Maar echt, alles wat we bedenken is al es eerder bedacht en gezegd en nog veel beter dan wij kunnen ook.
Taouanza kon dat (ze3ma) ook heel goed.
Zo haalde zij eens een annekdote aan over Kant. Die moest zijn bediende Lampe ontslaan en had het daar vreselijk moeilijk mee. Hij wilde dit het liefst vergeten en om dat te bereiken schreef hij op een briefje: Lampe moet vergeten worden!

Prlwytzkofski
19-10-05, 08:30
Geplaatst door Orakel
Ken noch Frans noch een Francine, dus hellup?

La sagesse en excès et a besoin de la moderation comme la folie.

Overmatige wijsheid benodigt even dringend matiging als de dwaasheid.

mark61
19-10-05, 19:15
Geplaatst door Oeroeboeroe
Mireille Matthieu:

Non, rien de rien, non, je ne regrette rien...


Mireille Muts? :corcky:

Juh, das van La Piaf. :tranen:

Orakel
19-10-05, 20:40
Geplaatst door Prlwytzkofski
La sagesse en excès et a besoin de la moderation comme la folie.

Overmatige wijsheid benodigt even dringend matiging als de dwaasheid.

Aah, dank voor de vertaling.
Lijkt een beetje op:

"Jij verwaande Europeaan van de negentiende eeuw, je raaskalt! Jouw kennis is niet de voltooiing van de natuur, het is de moord op je eigen natuur! Meet het niveau van je kennis maar eens af aan je onvermogen om te handelen. Terwijl je op de zonnestralen van je kennis hemelwaarts klimt, daal je af in de chaos. Jouw manier om je voort bewegen, dat weetgierige geklauter wordt je noodlottig - je verliest de vaste grond onder je voeten, je hebt in je leven geen zekerheden meer, enkel nog spinrag dat scheurt bij elke greep naar nieuwe kennis." (http://www.xs4all.nl/~nicomars/nietzsche.htm)


Maar overmatige wijsheid hangt altijd ten nauwste samen met een shitload aan twijfel, c.q. vertwijfeling.
Speaking of wich, iemand Taouanza gezien lately?

~Panthera~
19-10-05, 21:20
Geplaatst door Orakel

Speaking of wich, iemand Taouanza gezien lately?

Nee, niet gezien. :hihi:

:stout:

Prlwytzkofski
19-10-05, 23:26
Geplaatst door Orakel

Speaking of wich, iemand Taouanza gezien lately?

Wich :confused:

wicht ?
which ?
witch ?

Freud ?

kaassieforreal
20-10-05, 07:45
Ik kan ook geen paar weken pleitte gaan en alles staat hier op zijn kop.


Taouanza is ergens halverwege tot schrandere filosoof verheven en sommigen betreuren haar afwezigheid nog openlijk ook!


Om het gros aan wise-assprikkers maar voor te zijn: Het ligt aan mij dat ik van Taouanza nooit meer heb gezien dat argumentloze anti-westerse frustratenpraat en me haar voornamelijk herinner als iemand die zichzelf vreselijk in de weg zat met haar zwartgallige ongenuanceerde overtuigingen en arrogantie.


Mijn filosofie op deze hele affaire:

Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Rabi'ah.
20-10-05, 16:39
Geplaatst door Orakel

Speaking of wich, iemand Taouanza gezien lately?

Ik, zo'n twee weekjes geleden.

Reina
20-10-05, 16:47
Geplaatst door Pixelshade
waar is zij heen?

ik zou ook niet voor eeuwig lid willen blijven of mod.

Prlwytzkofski
20-10-05, 16:53
Geplaatst door kaassieforreal

Om het gros aan wise-assprikkers maar voor te zijn: Het ligt aan mij ()]

Precies:

Alleen met het hart kan men goed zien; wat
wezenlijk is, is onzichtbaar voor het oog.
St. Exupéry



Mijn filosofie op deze hele affaire:

Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

In het licht van het bovenstaande zal het je niet verbazen, dat ik je voor 100% gelijk geef.

Rabi'ah.
20-10-05, 17:23
Geplaatst door kaassieforreal




Om het gros aan wise-assprikkers maar voor te zijn: Het ligt aan mij dat ik van Taouanza nooit meer heb gezien dat argumentloze anti-westerse frustratenpraat en me haar voornamelijk herinner als iemand die zichzelf vreselijk in de weg zat met haar zwartgallige ongenuanceerde overtuigingen en arrogantie.



Je hebt volledig gelijk. Het ligt inderdaad aan jou.

Oeroeboeroe
20-10-05, 18:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik, zo'n twee weekjes geleden.

:fpimp: Heb je over me verteld?

Rabi'ah.
20-10-05, 19:03
Geplaatst door Oeroeboeroe
:fpimp: Heb je over me verteld?

Ja ik heb verteld dat je een schattig dochtertje hebt. :strik:

Oeroeboeroe
20-10-05, 19:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja ik heb verteld dat je een schattig dochtertje hebt. :strik:

:D Is dat alles?

kaassieforreal
20-10-05, 23:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Je hebt volledig gelijk. Het ligt inderdaad aan jou.

:moe: Toch wel sneu, iemand die een opengetrapte open deur nog eens opentrapt.

Zwarte Kat
20-10-05, 23:17
Geplaatst door kaassieforreal
Mijn filosofie op deze hele affaire:

Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

:haha:

Rabi'ah.
21-10-05, 06:27
Geplaatst door kaassieforreal
:moe: Toch wel sneu, iemand die een opengetrapte open deur nog eens opentrapt.

Toch wel grappig, dat zelfs jij een geliefkoosde uitdrukking van Taouanza gebruikt. :)

Zo zie je maar hoe ver de invloed van de Ongekroonde Koningin van maroc.-NVDD reikt. :lole:

Rabi'ah.
21-10-05, 06:29
Geplaatst door Oeroeboeroe
:D Is dat alles?

That's all you have to know. :duivels:

Prlwytzkofski
21-10-05, 09:24
Geplaatst door Rabi'ah.

Zo zie je maar hoe ver de invloed van de Ongekroonde Koningin van maroc.-NVDD reikt. :lole:

Het is ongewenst, dat de scheidsrechter doelpunten schiet of regels bedenkt..
Met de moderator als koningin is het forum naar de bliksem.

Juliette
21-10-05, 10:02
Taouanza was altijd erg creatief met taal. :ego: Vooral als iemand volledig off topic het woord integreren gebruikte. Dat was haar rode lap. Ik herinner me een paar waanzinnig grappige uitspraken maar kvin ze niet terug. :tranen: