PDA

Bekijk Volledige Versie : Interessante link : Jihad in NL



Muslimaah
15-10-05, 16:24
http://www2.fmg.uva.nl/sociosite/websoc/jihad_nl.html

Rabi'ah.
15-10-05, 16:26
Geplaatst door Muslimaah
http://www2.fmg.uva.nl/sociosite/websoc/jihad_nl

Link doet het niej. :verward:

Muslimaah
15-10-05, 16:28
http://www2.fmg.uva.nl/sociosite/websoc/jihad_nl.html#marokkanen

en nu?

Rabi'ah.
15-10-05, 16:29
Geplaatst door Muslimaah
http://www2.fmg.uva.nl/sociosite/websoc/jihad_nl.html#marokkanen

en nu?

Ja, nu doet-ie het. :)

mark61
15-10-05, 17:34
Neej niet weer de onverschrokken Albert B.

De Spookprikker! Aaarrrghghgh!

_h4T3D_sE7eN
15-10-05, 19:41
Wat een stemmingmakerij. Gatver.

Muslimaah
15-10-05, 23:17
Geplaatst door mark61
Neej niet weer de onverschrokken Albert B.

De Spookprikker! Aaarrrghghgh!

Wie is hij eigenlijk. Voor het eerst dat ik iets van hem lees.

Muslimaah
15-10-05, 23:18
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wat een stemmingmakerij. Gatver.

In welke zin?

Vind je dat hij feitelijk onjuiste onwaarheden verteld?

Of is het de sausje waarin hij het omkleed?

Rourchid
15-10-05, 23:57
Geplaatst door Muslimaah
Wie is hij eigenlijk. Voor het eerst dat ik iets van hem lees.
Hij is een internet-socioloog die beweert dat Mohammed B. door de AIVD tegengehouden had kunnen worden.
Hij verscheen laatst in een t.v. programma: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=156203

vlegeltje
16-10-05, 00:00
Geplaatst door Muslimaah
Wie is hij eigenlijk. Voor het eerst dat ik iets van hem lees.

Hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=146316)

Zaiyo
16-10-05, 00:55
Deze prikker kan ik me wel herrineren

Yehya was actief op een groot aantal Marokkaanse of islamitische discussiefora, onder namen als AIVD-doder, Strijder Yehya of Yehiyaayyash. Regelmatig plaatste hij een citaat bij zijn discussiebijdragen van de Palestijn Abdullah Azzam, medeoprichter van Al Qa’ida: “Djihad en het geweer alleen.” Op maroc.nl plaatste hij altijd een fotootje van de radicale, Londense preker Abu Hamza naast zijn bijdragen. Door middel van gijzelingen en andere tactieken moest volgens hem een wereldwijd islamitisch rijk gesticht worden. In Nederland zou dat niet veel problemen geven. In een van zijn forumberichten beweert hij dat Nederlanders zichzelf vernietigen, “omdat zij maar één of twee kinderen krijgen terwijl moslimgezinnen meestal uit vijf of zes kinderen bestaan”. Door andere deelnemers aan discussiefora werd Yehya overigens lang niet altijd serieus genomen. ‘Yehi’ noemden ze hem half-spottend, half-liefkozend [Trouw 31.1.05].

Omdat de AIVD-doder herhaaldelijk bedreigende teksten op internet plaatste en uit zijn chatsessies bleek dat hij voorbereidingen trof voor een bomaanslag, besloot de politie in te grijpen. Op 27 september worden door de regiopolitie Zeeland twee scholieren aangehouden, die verdacht worden van bedreiging, vervaardigen/voorhanden hebben van explosieven, bedreiging met terroristisch oogmerk en opruiing. Een daarvan is de 17-jarige Yehya K. uit Sas van Gent, een Atheneum-leerling van het Zeldenrust Steelantcollege in Terneuzen.

De rechter-commissaris legt in een bevel beperkingen op aan Yehya K. omdat was gebleken dat hij degene was die onder de naam AIVD-doder bedreigende berichten plaatste op internetforums. Yehya K. hield zich bezig met “fundamentalistische uitlatingen op het internet” en hij had “getracht een bom te plaatsen”. Yehya geeft tegenover de politie toe dat hij twee keer, overigens zonder veel succes, heeft geëxperimenteerd met explosieven. Bij hem thuis werd in beslag genomen: informatie over een detonator en boosterlading, plattegronden van onder andere de binnenstad van Den Haag, informatie over ammoniumnitraat, en adressen van buitenlandse ambassades. Het Openbaar Ministerie in Middelburg verdenkt de scholieren niet van “terroristische activiteiten” en er bestaat ook geen verband met de zaak van Samir A. Hij lijkt dus geen deel uit te maken van een netwerk.

De AIVD benadrukt zeer sterk dat in het proces verbaal over Yehya K. “op geen enkele wijze gerefereerd wordt aan Van Gogh. Wel wordt gesproken over mw. Hirsi Ali en Wilders”. In zijn oproep om de vijanden van de islam te doden noemt Yehya echter nadrukkelijk ook de naam van Theo van Gogh.

“Broeders en zusters, doodt deze vijanden van de Islam. God heeft ons het recht gegeven om dit soort personen te doden. Het gaat mij om de intenties van Hirsi en Theo, zij doen er alles aan om de moslims/islam in een kwaad daglicht te stellen. In Nederland geldt de Nederlandse wet en ik weet wat de gevolgen van een moord op bijvooreeld Hirschi zouden kunnen zijn. Dat interesseert mij echter niet, wat mij interesseert is het geloof” [28.8.04, in Marokko.nl].
Volgens Yehya heeft de profeet Mohammed opdracht gegeven tot de executie van personen die hem en de islam beledigen. “Bloedvergieten hoort nu eenmaal bij de islam” [idem].

--

Yehya K. is een zoon van een familie van Marokkaanse afkomst. Zijn familie begrijpt niet waarom hun zoon door de politie is opgepakt. Volgens zijn vader, die al 35 jaar in Nederland woont, was de in beslag genomen kunstmest bedoeld voor de tuin en had hij deze meegekregen toen hij voor zijn baas in de kunstmestfabriek in Sluiskil werkte. Hij beschouwt zijn zoon niet als een fanatieke moslim. Volgens zijn vader zat Yehya wel veel achter de computer op internet. “Natuurlijk weet ik niet wat hij dan allemaal doet, maar ik kan me niet voorstellen dat hij iets ergs wil doen.” Op school ging het goed met Yehya en als vakkenvuller bij de C1000 verdiende hij wat bij. De familie is bang dat zij in Sas van Gent wordt nagewezen als terreurgezin. “Ik schaam me zo. Onze familie krijgt in het dorp een slechte naam. Verschrikkelijk”, zegt zijn vader. “Straks moet ik weer aan het werk. Daar durf ik bijna niet meer naar toe. Hoe kijken ze dan tegen me aan?” Zijn vrouw deelt deze angst: “Ik vind het al moeilijk om naar de winkel te gaan. Bang dat ze naar me kijken”

---

Yehya was een rustige jongen en stond niet bekend als een fanatieke moslim. Zijn medeleerlingen reageerden vol ongeloof en verbijstering op zijn arrestatie. Ook zijn ouders, broer en zusjes geloofden niet dat hij zich bezighield met het voorbereiden van terroristische daden. Kennissen van Yehya denken dat hij zijn radicale ideeën van internet heeft afgehaald. De familie is namelijk helemaal niet streng religieus.

Soldim
16-10-05, 01:12
'k Heb eindelijk eens de tijd genomen on te bekijken wat Albert B zoal over ons verteld. Ten eerste vermeldt hij niet dat er al een aantal discussies over hem zijn geweest - das een zwak punt voor een onderzoeker.

Hij besteed meer ruimte aan rechtsextremisten die zich provocerend op maroc.nl bezig hebben gehouden dan aan moslim extremisme. Ook schrijft hij, indirect, daar door geldende maatregelen en beheer regimes de maroc.nl niet polarizerend is.



Met veel moeite slaagden beheerders van websites zoals maroc.nl erin om de democratische randvoorwaarden van discussies op hun fora overeind te houden. Zij trokken nieuwe moderators aan om toezicht te houden op het verloop van de discussie. Er werden nieuwe spelregels opgesteld, die nog specifieker dan voorheen de humanitaire en democratische grenzen trekken waarbinnen vrije meningsuiting pas mogelijk en zinvol wordt.

Mensen die zich niet aan deze regels hielden, werden tijdelijk of definitief van de discussiefora uitgesloten. Door deze zelfregulering slaagden de Marokkaanse websites erin om zich te weren tegen de zuigkracht van de polarisatie en het extremisme. De meest invloedrijke virtuele Marokkaanse gemeenschappen hebben zich niet laten verscheuren en konden zich (met vallen en opstaan) inzetten voor het doorbreken van de logica van escalatie en het terugdringen van de geweldsspiraal.

Zwarte Schaap
16-10-05, 05:25
Geplaatst door Soldim
Hij besteed meer ruimte aan rechtsextremisten die zich provocerend op maroc.nl bezig hebben gehouden dan aan moslim extremisme. Ook schrijft hij, indirect, daar door geldende maatregelen en beheer regimes de maroc.nl niet polarizerend is.

Hoe lang kom je al werkelijk op maroc.nl?

We hebben hier trouwens zelfs een zionisten-aanval gehad die maroc.nl tot het Openbaar Ministerie toe heeft gebracht. Maroc.nl is zelfs gebruikt om het aantal aangiftes tegen anti-semitisme kunstmatig te doen stijgen. Magdendavid weet daar ongetwijfeld nog wat vanaf.

Muslimaah
16-10-05, 10:32
Geplaatst door Soldim
'k Heb eindelijk eens de tijd genomen on te bekijken wat Albert B zoal over ons verteld. Ten eerste vermeldt hij niet dat er al een aantal discussies over hem zijn geweest - das een zwak punt voor een onderzoeker.

Hij besteed meer ruimte aan rechtsextremisten die zich provocerend op maroc.nl bezig hebben gehouden dan aan moslim extremisme. Ook schrijft hij, indirect, daar door geldende maatregelen en beheer regimes de maroc.nl niet polarizerend is.

Haha... :haha:

Volgens mij is dat nou net dat evenwichtige stukje, dat hij het OOK heeft over rechtsextremisme.

Niet over moslimsextremisme? Er staan een 10tal biografieen van figuren die gekenschets worden als moslimextremisten. Met naam en foto en beschrijving van hun denkbeelden, arrestaties, interviews zelfs.

Nie overdrijven Soldim! ;)

mark61
16-10-05, 11:37
Geplaatst door Muslimaah
Wie is hij eigenlijk. Voor het eerst dat ik iets van hem lees.

Een antropoloog van de UvA dacht ik. Die hier wel s mysterieus rondhing. Wel zo netjes zich aan te melden, liet alleen nooit één piep horen.

Participerende observatie, dat was vroeger. :)

Muslimaah
16-10-05, 11:58
Geplaatst door mark61
Een antropoloog van de UvA dacht ik. Die hier wel s mysterieus rondhing. Wel zo netjes zich aan te melden, liet alleen nooit één piep horen.

Participerende observatie, dat was vroeger. :)

Soort van aapjes kijken :D

Wat vind je inhoudelijk van zijn bevindingen en observaties?

mark61
16-10-05, 12:56
Geplaatst door Muslimaah
Soort van aapjes kijken :D

Nou ja, hij doet onderzoek.


Wat vind je inhoudelijk van zijn bevindingen en observaties?

Dacht je dat ik dat allemaal ga lezen? Heb je gezien hoeveel het is? Zo te zien inventariseert hij wat er zo allemaal gebeurt. Zie zo gauw geen meningen.

Wide-O
16-10-05, 12:59
Was een paar maanden terug een hele draad over, maar de Zoekmachine lijkt een beetje stuk, ik krijg alleen nog resultaten van deze maand :student:

Muslimaah
16-10-05, 13:11
Geplaatst door mark61
Dacht je dat ik dat allemaal ga lezen? Heb je gezien hoeveel het is? Zo te zien inventariseert hij wat er zo allemaal gebeurt. Zie zo gauw geen meningen.


Ja, ik heb het gelezen, niet alles maar wel veel.

Obj of Subj weet ik niet zo gauw. Maar dat dit gebeurt in NL doet mij denken aan een soort twilightzone. Surreeel. ( Ik bedoel dus niet dat het NIET gebeurt)

mark61
16-10-05, 13:19
Geplaatst door Muslimaah
Ja, ik heb het gelezen, niet alles maar wel veel.

Obj of Subj weet ik niet zo gauw. Maar dat dit gebeurt in NL doet mij denken aan een soort twilightzone. Surreeel. ( Ik bedoel dus niet dat het NIET gebeurt)

Internet is geduldig. Nooit eerder was het zo gemakkelijk om willekeurige onzin te 'publiceren'. Tis een speeltuin.

_h4T3D_sE7eN
16-10-05, 14:19
Geplaatst door Muslimaah
In welke zin?

Vind je dat hij feitelijk onjuiste onwaarheden verteld?

Of is het de sausje waarin hij het omkleed?


Sommige zaken zijn gewoonweg ordinair gelogen.

Sommige zaken zijn voorzien van informatie die er helemaal niet toe doet. En dan nog is die toegevoegde informatie ook hier en daar uit de duim gezogen.

Bullshit-gast, die 'onderzoeker'.

Muslimaah
16-10-05, 14:29
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Sommige zaken zijn gewoonweg ordinair gelogen.

Sommige zaken zijn voorzien van informatie die er helemaal niet toe doet. En dan nog is die toegevoegde informatie ook hier en daar uit de duim gezogen.

Bullshit-gast, die 'onderzoeker'.

Kun je voorbeelden geven?

_h4T3D_sE7eN
21-10-05, 19:11
Geplaatst door Muslimaah
Kun je voorbeelden geven?


Ik beperk mij even tot onderstaand stukje:


Elqalem.nl
De burgeroorlog op internet kreeg een vervolg met het ‘op zwart’ gaan van de religieuze moslimsite Elqalem.nl wegens bedreigingen door rechts-extremistische elementen. Redactieleden ontvingen sinds de moord op Theo van Gogh serieuze (doods)bedreigingen. Redacteur Mohammed Maftaoui zegt dat de makers van de site al eerder in discussie gingen met . Hij vindt dat internet als uitlaatklep fysiek geweld eerder voorkomt dan aanwakkert. De site wordt o.a. aangevallen door Landsstorm,

Dit klopt, met als toevoeging dat Mafatoui ook heeft gezegd dat internet een bron van geweld kan zijn als niet wordt gecontroleerd. Maar dat is vreemd genoeg hierin weggelaten. Terwijl het hetzelfde interview was.


maar plaatste zelf ook een foto waarop Theo van Gogh als schietschijf figureert.

Dit is een leugen.



Een week na de moord op Van Gogh lanceert de website een ‘Anti-Homo Manifesto’ onder de titel: Geen nicht in het licht. Dit plan zou al eerder zijn gepubliceerd, maar dit werd vanwege het gespannen klimaat na de moord op Van Gogh uitgesteld. Het pamflet pleit voor ‘homoseksualiteit in eigen kring’. De Marokkanen verklaren niet tegen homoseksualiteit zelf te zijn, maar wel tegen “de expressie en invulling die sommigen aan het homozijn willen geven”. Wat hen stoort zijn extravagante homoseksuelen. Zij verzieken het straatbeeld met hun ‘behaarde achterwerk’, ‘paarse strings’, ‘rolschaatsen en zware leren laarzen’. Dat alles doet ‘pijn in de ogen’. In de publieke ruimte moet heteroseksualiteit de norm zijn. Homo’s en lesbiennes die met hun geaardheid te koop lopen zouden zij het liefst juichend van een hoog dak gooien. ”Flikkers die er te koop mee lopen en mij met hun gedoe lastigvallen zijn dus dan ook niet veilig bij mij.”

Stemmingmakerij, te meer het hele artikel "Anti Homo Manifesto" niets te maken heeft met de overige info op die Jihad-link, ten tweede:


Kan het dreigender? Ja, dat kan: deportaties zijn het volgende stadium:

Dit is de conclusie van de auteur op die Jihad-site. Lekker kort door de bocht en goed als trekpleister. Als zijn bedoeling satire was geweest had ik er begrip voor, maar dit lijkt in zijn geheel een poging een serieuze samenvatting van terreur in Nederland te weergeven. Alleen, hij faalt opzichtig. Ten derde:


“Hou de Gay Parade in je achtertuin, want het vervuilt mijn Amsterdam. It’s okay to be gay, maar doe het alleen lekker in je woonkamer.”
En dan komt de finale:
“Was ik een politicus geweest, had ik gekozen voor algehele deportatie van relnichten richting Maagdeneiland.”

is dit achteraf genuanceerd en uitgelegd door vele journalisten en ter sprake gebracht in meerdere opinie-programma's, waarbij tekst en uitleg is gegeven door zowel auteur als programmamakers zelf, over de bedoeling van deze tekst. Verder is het nutteloze informatie binnen de context van die Jihad-link, gezien de overige inhoud.


Een van de redacteuren is de Amsterdamse columnist Mohammed R. Jabri. Op de site eindigt hij zijn betoog openhartig: “Ik lust ze rauw, die faggets” [bron].

Nutteloze informatie, gezien de overige inhoud op de Jihad-link.


Een maand na de moord op Van Gogh kondigt Jabri aan dat hij bezig is een politieke partij voor jonge Marokkaanse moslims op te richten, met financiële steun van enkele islamitische ondernemers. In tegenstelling tot de AEL streeft de nieuwe partij niet naar segregatie, maar naar ‘totale acceptatie’. “Nederlanders moeten accepteren dat sommige gewoonten, zoals onze religie, nu eenmaal nodig zijn om je Marokkaan te voelen” [Parool, 4.12.02].

Nog eens stemmingmakerij, omdat het 1 totaal niets met het ander te maken heeft. Het enige dat vergelijkbaar is, is de afkomst en in zeer beperkte mate de religie van alle genoemde namen. Verder staat alles en iedereen lijnrecht tegenover elkaar. De auteur doet daarentegen wel de vermelde conclusies, omdat ie gewoonweg niet beter weet, het niet in hem opkwam de door hem genoemde namen te contacteren en te ondervragen en dan op basis daarvan zijn conclusies te trekken en tenslotte is er niets dan drang om te scoren over andermans rug. Maar dat laatste mag ik hem niet zo kwalijk nemen, wetende dat dat nou eenmaal de cultuur is in NL.


De eigenaar van de site is Hakim C. Officieel woonachtig in de Marokkaanse plaats Alhoceima, maar inmiddels woont hij in Amsterdam Zuidoost. Technisch wordt de website verzorgd door Flaxe Webhosting vanuit Bochelt in België [Gay Krant].

Niet alleen is dit gelogen, het heeft totaal niets te maken met de resterende inhoud van die Jihad-link.

Het meest lachwekkende is dat de auteur de Gay Krant als zijn bron van informatie weergeeft, wetende dat deze conclusies alleen maar door de Gay Krant zijn gedaan door het publiceren van een Anti Homo Manifest. Het is verder prima, maar het is nauwelijks een objectieve bron van informatie en dat maakt die Jihad-site ook meer een grap. Net als die gillende keukenfaggets, slaat de auteur van die Jihad-link de plank compleet mis. Als ik alleen maar in bovenstaande stukjes al dit soort fouten tegenkom, lijkt het me redelijk om aan te nemen dat in de rest van die website het uiterste best is gedaan te voldoen aan de sensatiebehoefte van iedere bezoeker die er langskomt. Maar het is niet méér waar dan een aflevering van Cow & Chicken. Zodoende, een bullshit-site.