PDA

Bekijk Volledige Versie : Britten runnen 'geheime' tabaksfabriek Noord-Korea



waterfiets
17-10-05, 20:48
Ik ben benieuwd of die sigaretten door gevangenen worden gemaakt maar in wezen zijn alle Noord-Koreanen gehersenspoelde gevangenen

Britten runnen 'geheime' tabaksfabriek Noord-Korea

British American Tobacco (BAT) runt al vier jaar een geheime fabriek in het communistische bolwerk Noord-Korea. Dat schrijft de Britse krant The Guardian.

Niet vermeld
Volgens BAT, de op één na grootste sigarettenfabrikant ter wereld, is de fabriek niet geheim. "De investeerders weten er gewoon van. Er is nooit naar gevraagd", stelt een woordvoerster. Maar volgens de krant wordt de fabriek al jaren niet vermeld in jaarverslagen.

Druk
De onthulling komt twee jaar nadat de tabaksfabrikant moest vertrekken uit Myanmar na hevige druk van de Britse overheid en mensenrechtenorganisaties.

Twee miljard
De sigarettenfabriek in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang zou 200 mensen in dienst hebben, en bijna twee miljard sigaretten per jaar produceren.

magden_david
18-10-05, 09:27
ik las het gisteren op internet, kreeg meteen kots neigingen, hoe immoreel kan je zijn. walgelijk.

Al Sawt
18-10-05, 16:14
Geplaatst door magden_david
ik las het gisteren op internet, kreeg meteen kots neigingen, hoe immoreel kan je zijn. walgelijk. Net zo immoreel als het koesteren van sympathie voor racistische entiteit Israel.