PDA

Bekijk Volledige Versie : Kwart Europeanen mentaal gestoord



mark61
18-10-05, 09:11
BRUSSEL - Meer dan een kwart van de Europese volwassenen lijdt aan mentale problemen. Dat stelt tenminste de Europese Commissie (EC) in een rapport. Het is daarom van groot belang dat de lidstaten een gezamenlijk beleid opstellen ten aanzien van de behandeling van mentale problemen, aldus de EC. De mentale problemen waarmee 27 procent van de Europese volwassenen kampt, hebben volgens de EC een verlies van vier procent van de economische productiviteit tot gevolg.


Mentale problemen veroorzaken volgens de EC het merendeel van de 58.000 jaarlijkse zelfmoorden in de EU. Er plegen in de EU meer mensen zelfmoord dan dat er doden vallen bij verkeersongelukken. Het probleem van de gebrekkige mentale gezondheid van veel Europese burgers is al te lang onder het tapijt geschoven, liet eurocommissaris van volksgezondheid Markos Kyprianou weten.

Het rapport van de EC toont grote verschillen tussen de verschillende lidstaten. In Litouwen vinden jaarlijks per honderdduizend inwoners 44 zelfmoorden plaats. In Griekenland is dat slechts 3,6. Gedwongen opnames in mentale inrichtingen vinden in Finland veertig keer vaker plaats dan in Portugal.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/27028091/Kwart_Europeanen_mentaal_gestoord.html

Bluebell
18-10-05, 09:17
Geplaatst door mark61


Kwart Europeanen mentaal gestoord

Een echte ZS titel.

De Telegraaf begint het te leren. :hihi:

Wide-O
18-10-05, 09:35
Kwart ? Dan wil ik die andere 75% nu 's eindelijk leren kennen :zozo:

Bofko
18-10-05, 10:23
Geplaatst door mark61


Het rapport van de EC toont grote verschillen tussen de verschillende lidstaten. In Litouwen vinden jaarlijks per honderdduizend inwoners 44 zelfmoorden plaats. In Griekenland is dat slechts 3,6. Gedwongen opnames in mentale inrichtingen vinden in Finland veertig keer vaker plaats dan in Portugal.

Het zonnetje is belangrijk.
Hoe noordelijker hoe gestoorder.

Wide-O
18-10-05, 10:25
Geplaatst door Bofko
Het zonnetje is belangrijk.
Hoe noordelijker hoe gestoorder.

Dat was ook de theorie van Camus trouwens.

waterfiets
18-10-05, 11:05
Er was laatst ook zo'n onderzoek waaruit bleek dat Europeanen lichamelijk vol giftige stoffen zitten door die geweldige voedselindustrie waar de maffia zijn afvalstoffen dumpt etc.etc.. Zou er een verband zijn ?

mark61
18-10-05, 18:07
Geplaatst door Bofko
Het zonnetje is belangrijk.
Hoe noordelijker hoe gestoorder.

Yep. Al zijn Inuit volgens mij minder gestoord dan Noord-Europeanen.

Dolle Fatima
18-10-05, 18:09
Geplaatst door waterfiets
Er was laatst ook zo'n onderzoek waaruit bleek dat Europeanen lichamelijk vol giftige stoffen zitten door die geweldige voedselindustrie waar de maffia zijn afvalstoffen dumpt etc.etc.. Zou er een verband zijn ?

Welnee..........het ligt er aan in welk seizoen je geboren word, dat weet toch iedereen......

http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a080.gif

Bofko
18-10-05, 18:41
Geplaatst door mark61
Yep. Al zijn Inuit volgens mij minder gestoord dan Noord-Europeanen.

In het Groenlandse zijn tegenwoordig hele dorpen lazarus in het weekend.

mark61
18-10-05, 18:52
Geplaatst door Bofko
In het Groenlandse zijn tegenwoordig hele dorpen lazarus in het weekend.

Das toch niet gestoord? :confused:

In any case, in hun 'natuurlijke' historische toestand, bedoel ik.

barfly
18-10-05, 19:15
Geplaatst door mark61
Yep. Al zijn Inuit volgens mij minder gestoord dan Noord-Europeanen.

Inuit pissen over leer heen en kauwen 't dan soepel... :rolleyes:

Ik denk dat 25% enorm meevalt eigenlijk.

mark61
19-10-05, 20:13
Geplaatst door barfly
Inuit pissen over leer heen en kauwen 't dan soepel... :rolleyes:

Ik denk dat 25% enorm meevalt eigenlijk.

En dat vin jij gestoord? Een mens moet wat als ie het niet koud wil krijgen. In Spanje pissen ze over hun handen.