PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreuraanslag op 40 wagens in België



Marsipulami
18-10-05, 11:58
Activisten zetten banden 4x4-terreinwagens plat
LES DéGONFLées


BRUSSEL - Een bende, die zich de 'Flagadas' noemt, heeft afgelopen weekend de banden platgezet van een veertigtal terreinwagen is Brussel. Volgens de milieuactivisten verbruiken de terreinwagens meer brandstof en zijn ze ook meer vervuilend. Volgens de krant La Dernière Heure vindt de actie tegen de 4x4-terreinwagens zijn oorsprong in Frankrijk.

Een zekere 'Annick Tamère' eiste de actie op via het internet. De activisten sloegen volgens de politie vooral toe in Vorst. De agenten weigerden processen-verbaal op te stellen, omdat er niet echt materiële schade was aangebracht aan de auto’s. De eigenaars van de jeeps zijn boos op de politie.

Website van de terroristen: http://degonfle.blogg.org/

Wide-O
18-10-05, 12:00
Is de aktie nu bedoeld tegen terreinwagens, 4x4's of jeeps ? :vreemd:

delirious
18-10-05, 12:01
Is Terroristen nu ook al hot in België?

Marsipulami
18-10-05, 12:02
Geplaatst door delirious
Is Terroristen nu ook al hot in België?

We doen ons best om de Nederlandse paranoia bij te kunnen houden.

delirious
18-10-05, 12:04
Geplaatst door Marsipulami
We doen ons best om de Nederlandse paranoia bij te kunnen houden.

Ben er maar blij mee. :cheefbek:

wytze
18-10-05, 12:05
Geplaatst door Marsipulami
We doen ons best om de Nederlandse paranoia bij te kunnen houden.



dat zie ik. het lukt aardig als je het woord terreur zo misbruikt.

Wide-O
18-10-05, 12:06
Een bullbar in hun r**t, dat zal ze leren :hihi:

Marsipulami
18-10-05, 12:08
Ik herinner me dat een tijdje geleden de ontmijningsdienst van het leger 2 kilo varkenslapjes in een plastic zak tot ontploffing heeft gebracht. Waarvoor het verkeer op de ring rond Hasselt een paar uur stilgelegd werd :p

Bofko
18-10-05, 12:12
Geplaatst door Marsipulami
Ik herinner me dat een tijdje geleden de ontmijningsdienst van het leger 2 kilo varkenslapjes in een plastic zak tot ontploffing heeft gebracht. :p

Huhh...

Marsipulami
18-10-05, 12:19
Geplaatst door Bofko
Huhh...

Leger blaast zakje koteletten op in Hasselt

Dovo kwam ter plaatse, maar het bleek loos alarm.

© WVH

HASSELT (belga) - Op een kruispunt in Hasselt heeft Dovo, de ontmijningsdienst van het leger, gisternamiddag een verdacht pakketje tot ontploffing gebracht. Maar uiteindelijk bleek het om een gewoon plastic zakje te gaan met daarin enkele koteletten.


Rond 13.15 uur gistermiddag kreeg de politie van Hasselt een telefoontje van ongeruste bioscoopgangers die op weg waren naar Kinepolis in Hasselt. In een fietstunnel op het kruispunt van de Universiteitslaan met de Grote ring, ter hoogte van het provinciehuis en de Grenslandhallen, hadden ze een verdacht pakketje opgemerkt. Het ging om een plastic zak van een warenhuis. ,,Wegens de huidige berichten over terroristische aanslagen wilden we geen enkel risico nemen'', zegt politiechef Michel Beckers. ,,De Universiteitslaan, vanaf de Grote Ring tot de verkeerslichten met het provinciehuis, werd afgesloten en er werd een perimeter van 350 meter ingesteld.''

De politie verwittigde Dovo, de ontmijningsdienst van het leger, die meteen ter plaatse kwam en het pakketje tot ontploffing bracht. Maar uiteindelijk bleek het eenvoudigweg om enkele koteletten te gaan, die in een plastic zakje zaten waarrond een touw was gebonden.

Rond 15 uur werd de Universiteitslaan opnieuw vrijgemaakt en verliep het verkeer weer normaal. Dat de politie een oproep kreeg voor een plastic zak in een fietstunnel, heeft volgens korpschef Beckers alles te maken met het feit dat de bevolking 'waakzamer' geworden is.