PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijspraak in zaak-Sedar Soares



Oeroeboeroe
18-10-05, 23:15
Vrijspraak in zaak-Sedar Soares

***************************************
DEN HAAG De man die ervan werd verdacht
dat hij de 13-jarige Sedar Soares heeft
doodgeschoten,is door het gerechtshof
in Den Haag vrijgesproken van doodslag.
Tegen hem was zestien jaar cel geëist.

De zaak kwam in hoger beroep op losse
schroeven te staan,toen twee getuigen
hun verklaringen introkken.Volgens
justitie bleven er desondanks genoeg
bruikbare getuigenverklaringen over,
maar het gerechtshof denkt daar dus
anders over.

Sedar Soares werd doodgeschoten toen
hij begin 2003 bezig was sneeuwballen
te gooien bij het metrostation Slinge
in Rotterdam.
***************************************

Bron: NOS Teletekst

Poesjkin
18-10-05, 23:55
*diepe zucht*

En dan vraagt men zich waarom men geen vertrouwen in de rechtsstaat heeft.

Bofko
19-10-05, 00:21
Geplaatst door Poesjkin
*diepe zucht*

En dan vraagt men zich waarom men geen vertrouwen in de rechtsstaat heeft.

Huh. Wat had er dan moeten gebeuren ?

Bakra
19-10-05, 06:40
De vermeende moordenaar van Sedar wordt net zo behandeld als onze voorbeeldige student Samir. Als er geen sluitend bewijs bestaat kan er slechts vrijspraak volgen. Vrij normale principes in het westen

sjaen
19-10-05, 10:36
Voor Familie is dit een hel

Soldim
19-10-05, 18:13
Geplaatst door ibrahimmm
Net als met de dood bedreigen van kroongetuigen héél normaal...
Het soort normaal waarvan de wereld naar de klote gaat!


Die getuigen waren al van twijfelachtig alooi, ze hebben hun mening veranderd, en dat zou door bedreigingen komen?

Dat is waarschijnlijk een mogelijkheid, maar er zijn andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld, in hoeverre heeft de politie de getuigen in eerste instantie onder druk gezet, om tot een veroordeling te kunnen komen?





Bananenrepubliek!!! :regie:

Volgens mij wordt er hier op maroc.nl nogal met twee maten gemeten, afhankelijk van of de moslim vermeende dader danwel slachoffer is.

mark61
19-10-05, 20:13
Geplaatst door Soldim
Volgens mij wordt er hier op maroc.nl nogal met twee maten gemeten, afhankelijk van of de moslim vermeende dader danwel slachoffer is.

In dit geval geen van beiden. Een gezellige inter-Antiyo-geval.

Soldim
19-10-05, 20:53
Geplaatst door mark61
In dit geval geen van beiden. Een gezellige inter-Antiyo-geval.

Dat realiseerde ik me ook. 'k Was al blij dat het eigenlijk niemand intereseerde ;)

Soldim
20-10-05, 03:21
Geplaatst door ibrahimmm
Maar wel nog even zo'n uitspraak doen.
Hoe kom je erbij?


Omdat, in mijn opinie, hier wel degelijk met twee maten gemeten wordt. 'k Zie tig berichtjes de benadrukken dat Samir A onschuldig beschouwd moet worden totdat het tegendeel bewezen is. Tegelijkertijd wordt iemand, die door een rechtbank niet schuldig bevonden wordt veroordeeld.

Ook in het debat tussen zogenaamde arabieren en berbers, zijn er velen de de 'eigen' groep onvoorwaardelijk en kritiekloos steunen.

Roep iets naars over Marokko, en er is meer dan een persoon die zal roepen dat het uitsluitend de schuld is van de huidige machthebbers, die door het Westen in het zadel der macht worden gehouden.



Heb je net zoveel tijd gestoken in het onderzoek naar de achtergronden van de moord als in je stigmatiserende opmerking van erna?

In elk geval heb ik nadien nog opgezocht wat de afkomst van het slachtoffer was. Bovendien valt de stigmatisering wel mee.