PDA

Bekijk Volledige Versie : Karakter is het nieuwe statussymbool



Bakra
19-10-05, 07:15
Karakter is het nieuwe statussymbool

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

AMSTERDAM - Immateriële zaken zijn statussymbolen. We laten ons niet imponeren door de nieuwe auto van de buurman. Wat telt, is of iemand bijvoorbeeld karakter heeft. Dat blijkt uit een internetenquête van Eye, een bureau dat onderzoek doet naar trends.

Het onderzoek, waarvoor bijna vijfhonderd mensen werden ondervraagd, wijst uit dat Nederlanders niet snel onder de indruk zijn als een ander ongegeneerd showt dat het financieel goed met hem gaat (slechts 2 procent zegt jaloers te zijn). 'Bling is nog lang geen king', concludeert Eye, oftewel: showen met blinkende hebbedingen wordt niet gewaardeerd. ,,Want 37 procent vindt het wel 'een beetje zielig' als je de show probeert te stelen met opvallend dure kleding, auto's, sieraden en dergelijke.'' Zo'n 29 procent laat het koud.

Eye concludeert: ,,Meer dan de helft van de respondenten vindt het laten zien wat je bezit een teken van armoede. Het staat juist chiquer om je bescheiden op te stellen (55 procent).''

Bij het verwerven van status blijkt 'karakter' het allerbelangrijkste wapen te zijn, vindt 57 procent. ,,Hierna gooien we het liefst onze kennis (38 procent), levensstijl (30 procent), creativiteit (22 procent) en prestaties (21 procent) in de strijd. Slechts 5 procent imponeert het liefst met bezit.''


Gemaakt
Volgens de onderzochten heeft iemand het vooral 'helemaal gemaakt' als die persoon 'gelukkig is met zijn of haar leven'. Onder de kop 'succesvol' worden verder mensen gerangschikt die hun dromen hebben waargemaakt, die lekker in hun vel zitten, die goed zijn voor anderen, mensen die oprecht, eerlijk, open en zichzelf zijn.

Nederlanders hebben, volgens Eye, over het algemeen grote bewondering voor mensen 'die ondanks alle tegenslagen het positieve in blijven zien en volhouden'. Het zijn geen verre helden, blijkt: de ondervraagden noemen hun eigen partner of hun ouders als voorbeeld.

Als Nederlanders gevraagd wordt wat ze tenminste binnen zijn of haar leven wil verwerven of behouden, zijn dit vooral sociale en geestelijke zaken, constateert het onderzoeksbureau. Belangrijk wordt gevonden: een 'fijne vriendenkring' (50 procent), 'innerlijke rust' (48 procent), 'een levenspartner' (47 procent) en 'een gezinsleven' (45 procent). Overigens scoort 'een goed inkomen' met 42 procent nog altijd vrij hoog.

Maar al met al verkiest men het immateriële voor het materiële, aldus de trendwatcher. ,,Geld telt niet meer.'' 'Ervaringen opdoen' geniet meer aanzien dan 'dingen kunnen kopen' (80 procent versus 20 procent), kennis stelt men boven financiële rijkdom (74 procent versus 26 procent) en spirituele groei boven materieel succes (68 procent versus 32 procent). Ook het maken van 'een verre reis' staat hoger in het vaandel dan het kopen van dingen (58 procent versus 42 procent).

De geïnterviewden kregen in totaal 24 keuzemogelijkheden voorgelegd. Erg laag scoorden 'veel mensen kennen' (4 procent), 'een groot huis' (3 procent), 'een flamboyante levensstijl' (1 procent), 'macht' (0 procent), 'gezag' (0 procent) en 'bekendheid' (0 procent).

Volgens Eye zijn in het totale onderzoek geen noemenswaardige verschillen gevonden tussen inkomensgroepen.

wytze
19-10-05, 09:03
Hahahahahahahahahaha, Wat kunnen wij toch liegen. :D


"kennis stelt men boven financiële rijkdom "


Deze is echt om je te bescheuren. :lol:

ik kom niet meer bij.

assassijn
19-10-05, 09:22
Is dat interview gehouden onder mensen die er nog steeds heilig in geloven dat Nederland nog steeds zo tolerant is als toen in de jaren '70.

sjaen
19-10-05, 09:23
teleurgesteld?

wytze
19-10-05, 09:27
Geplaatst door sjaen
teleurgesteld?



aan wie vraag je dat? :roker:

sjaen
19-10-05, 09:32
Geplaatst door wytze
aan wie vraag je dat? :roker:


Nou, zo druk is het hier niet!

assassijn
19-10-05, 09:35
Geplaatst door sjaen
teleurgesteld?

Aan wie vraag je dat? :roker:

wytze
19-10-05, 09:35
Geplaatst door sjaen
Nou, zo druk is het hier niet!


nee maar ik ben ook niet de enige hier.
maar goed als je het aan mij vraagt: nee ik ben niet teleurgesteld.
Een goede grap kan ik altijd wel waarderen.
Ik lig nog steeds in een deuk hier.
:D

sjaen
19-10-05, 09:41
Geplaatst door assassijn
Aan wie vraag je dat? :roker:

Open vraag! Ga je gang

sjaen
19-10-05, 09:43
Geplaatst door wytze
nee maar ik ben ook niet de enige hier.
maar goed als je het aan mij vraagt: nee ik ben niet teleurgesteld.
Een goede grap kan ik altijd wel waarderen.
Ik lig nog steeds in een deuk hier.
:D


Niet zo cynisch

Joesoef
19-10-05, 09:47
Allemaal sociaal wenselijke antwoorden, want we durven niet, stel dat buren/ vrienden/ collega's of familie er wat van zegt.


Allemaal mietjes.

wytze
19-10-05, 09:49
Geplaatst door sjaen
Niet zo cynisch


cynisch? ik ben helemaal niet cynisch.
zelden zo gelachen.

heb je het wel goed gelezen?

"Maar al met al verkiest men het immateriële voor het materiële, aldus de trendwatcher. ,,Geld telt niet meer.'' 'Ervaringen opdoen' geniet meer aanzien dan 'dingen kunnen kopen' (80 procent versus 20 procent), kennis stelt men boven financiële rijkdom (74 procent versus 26 procent) en spirituele groei boven materieel succes (68 procent versus 32 procent). Ook het maken van 'een verre reis' staat hoger in het vaandel dan het kopen van dingen (58 procent versus 42 procent).

De geïnterviewden kregen in totaal 24 keuzemogelijkheden voorgelegd. Erg laag scoorden 'veel mensen kennen' (4 procent), 'een groot huis' (3 procent), 'een flamboyante levensstijl' (1 procent), 'macht' (0 procent), 'gezag' (0 procent) en 'bekendheid' (0 procent)."


Kan jij dit met droge ogen lezen?

sjaen
19-10-05, 10:01
Geplaatst door wytze
cynisch? ik ben helemaal niet cynisch.
zelden zo gelachen.

heb je het wel goed gelezen?

"Maar al met al verkiest men het immateriële voor het materiële, aldus de trendwatcher. ,,Geld telt niet meer.'' 'Ervaringen opdoen' geniet meer aanzien dan 'dingen kunnen kopen' (80 procent versus 20 procent), kennis stelt men boven financiële rijkdom (74 procent versus 26 procent) en spirituele groei boven materieel succes (68 procent versus 32 procent). Ook het maken van 'een verre reis' staat hoger in het vaandel dan het kopen van dingen (58 procent versus 42 procent).

De geïnterviewden kregen in totaal 24 keuzemogelijkheden voorgelegd. Erg laag scoorden 'veel mensen kennen' (4 procent), 'een groot huis' (3 procent), 'een flamboyante levensstijl' (1 procent), 'macht' (0 procent), 'gezag' (0 procent) en 'bekendheid' (0 procent)."


Kan jij dit met droge ogen lezen?


Ja,
Binnen mijn familie- kennis- en vriendenkring heel herkenbaar, maar wij hebben dan ook niemand in het verzorgingstehuis of moeders in de bijstand, geen werkeloze.

wytze
19-10-05, 10:08
Geplaatst door sjaen
Ja,
Binnen mijn familie- kennis- en vriendenkring heel herkenbaar, maar wij hebben dan ook niemand in het verzorgingstehuis of moeders in de bijstand, geen werkeloze.


Ah, jullie zijn allemaal al rijk en kunnen nu net doen alsof je dat niet interesseert?

Dolle Fatima
19-10-05, 10:12
Geplaatst door assassijn
Is dat interview gehouden onder mensen die er nog steeds heilig in geloven dat Nederland nog steeds zo tolerant is als toen in de jaren '70.

Nederland is nooit tolerant geweest. Nederlanders kunnen goed faken, dat laat dit artikel ook zien.

sjaen
19-10-05, 10:13
Geplaatst door wytze
Ah, jullie zijn allemaal al rijk en kunnen nu net doen alsof je dat niet interesseert?

Heel rijk......

wytze
19-10-05, 10:17
Geplaatst door sjaen
Heel rijk......



hebben jullie de staatsloterij gewonnen ofzo?

sjaen
19-10-05, 10:26
Geplaatst door wytze
hebben jullie de staatsloterij gewonnen ofzo?

Nee

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a170.gif

wytze
19-10-05, 10:36
Geplaatst door sjaen
Nee

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a170.gif


hoe zijn jullie dan zo rijk geworden? :cola:

freya
19-10-05, 10:44
Geplaatst door Bakra


Maar al met al verkiest men het immateriële voor het materiële, aldus de trendwatcher. ,,Geld telt niet meer.'' 'Ervaringen opdoen' geniet meer aanzien dan 'dingen kunnen kopen' (80 procent versus 20 procent), kennis stelt men boven financiële rijkdom (74 procent versus 26 procent) en spirituele groei boven materieel succes (68 procent versus 32 procent). Ook het maken van 'een verre reis' staat hoger in het vaandel dan het kopen van dingen (58 procent versus 42 procent).


En voor al die hooggewaardeerde zaken is een hoop geld nodig :rolleyes:

sjaen
19-10-05, 10:52
Geplaatst door wytze
hoe zijn jullie dan zo rijk geworden? :cola:

Levenslessen, levenskunst...................

wytze
19-10-05, 10:58
Geplaatst door sjaen
Levenslessen, levenskunst...................


die heb ik ook allemaal gehad. maar heeft weinig opgeleverd.
tmoet wat anders zijn bij jullie. je blijft wat vaag zo :geld:

sjaen
19-10-05, 11:02
Geplaatst door freya
En voor al die hooggewaardeerde zaken is een hoop geld nodig :rolleyes:


Geen geld, wel moed

Bofko
19-10-05, 11:03
Wat een domme enquete. Het gaat gewoon over ´geluk´ . Maar daar wordt op een rare manier het begrip ´statussymbool´ aan gekoppeld.
´Geld maakt niet gelukkig´ is al een millenniumoude wijsheid. Als daarbij nog toegevoegd wordt dat ´geen geld ongelukkig maakt´ is volgens mij daarmee het hele geluksspectrum gecovered.

wytze
19-10-05, 11:07
Geplaatst door Bofko
Wat een domme enquete. Het gaat gewoon over ´geluk´ . Maar daar wordt op een rare manier het begrip ´statussymbool´ aan gekoppeld.
´Geld maakt niet gelukkig´ is al een millenniumoude wijsheid. Als daarbij nog toegevoegd wordt dat ´geen geld ongelukkig maakt´ is volgens mij daarmee het hele geluksspectrum gecovered.


waar lees jij dat het over geluk gaat? volgens mij gaat het over trends.

Max Stirner
19-10-05, 11:12
Als je heel veel kennis en ervaring hebt en ook nog ns creatief bent, zou het wel heel dom zijn om dat niet financieel uit te buiten......money talks.


`Ik ben heel slim, wijs en creatief... daarom moet ik iedere dag van 9-5 voor mijn baas gaan werken om de hypotheek op mijn rijtjeshuis te kunnen betalen en de benzine voor mijn Opel Kadett te kunnen financieren....` :tik:

Bofko
19-10-05, 11:13
Het wóórd geluk wordt niet gebruikt nee.Maar inhoudelijk gaat het er wel over.


Geplaatst door wytze
waar lees jij dat het over geluk gaat? volgens mij gaat het over trends.

Ik citeer:
Belangrijk wordt gevonden: een 'fijne vriendenkring' , 'innerlijke rust' , 'een levenspartner' 'een gezinsleven' 'een goed inkomen' , ervaringen opdoen' 'een verre reis' .

Nou Wytze, als je deze dingen allemaal hebt of kunt doen kun je je geluk niet meer op denk ik zo.

freya
19-10-05, 11:13
Geplaatst door sjaen
Geen geld, wel moed

Komkom, de gemiddelde prijs van een opleiding is niet mis. En lang niet iedereen krijgt zoiets gefinancierd.

Om over spirituele cursussen maar te zwijgen.

En voor verre reizen heb je dure vliegtickets nodig.


Het is wel duidelijk dat jij nog nooit echt geldgebrek hebt gekend, als je alleen maar geld hebt om in je allereerste levensbehoeftes te voorzien ( en je hebt ook geen familie die af en toe bijspringt!) Dan zijn al die opgenoemde ozo belangrijke zaken maar heel erg moeilijk of zelfs gewoon niet te bereiken.

wytze
19-10-05, 11:18
Geplaatst door Bofko
Het wóórd geluk wordt niet gebruikt nee.Maar inhoudelijk gaat het er wel over.



Ik citeer:
Belangrijk wordt gevonden: een 'fijne vriendenkring' , 'innerlijke rust' , 'een levenspartner' 'een gezinsleven' 'een goed inkomen' , ervaringen opdoen' 'een verre reis' .

Nou Wytze, als je deze dingen allemaal hebt of kunt doen kun je je geluk niet meer op denk ik zo.



Ja man, maar dat kost allemaal bergen geld als je dat hier wilt bereiken. :roker:

wytze
19-10-05, 11:20
Geplaatst door freya


Om over spirituele cursussen maar te zwijgen.





Dat zijn de ergste. De waarheid is gratis. Mijn beste spirituele school was ook gratis.
De mooiste dingen van het leven zijn gratis.

Bofko
19-10-05, 11:22
Geplaatst door wytze
Ja man, maar dat kost allemaal bergen geld als je dat hier wilt bereiken. :roker:

Vertel mij wat :fpimp:

freya
19-10-05, 11:26
Geplaatst door wytze
Dat zijn de ergste. De waarheid is gratis. Mijn beste spirituele school was ook gratis.
De mooiste dingen van het leven zijn gratis.

Maar om daar achter te komen hebben de meeste mensen eerst een paar peperdure teleurstellingen nodig.


trouwens sommige cursussen zijn wel goed, maar kosten toch ook geld.
En wat veel geld is, ligt altijd aan de inhoud van je portemonee.

sjaen
19-10-05, 11:28
Geplaatst door freya
Komkom, de gemiddelde prijs van een opleiding is niet mis. En lang niet iedereen krijgt zoiets gefinancierd.

Om over spirituele cursussen maar te zwijgen.

En voor verre reizen heb je dure vliegtickets nodig.


Het is wel duidelijk dat jij nog nooit echt geldgebrek hebt gekend, als je alleen maar geld hebt om in je allereerste levensbehoeftes te voorzien ( en je hebt ook geen familie die af en toe bijspringt!) Dan zijn al die opgenoemde ozo belangrijke zaken maar heel erg moeilijk of zelfs gewoon niet te bereiken.


"Dorothy, click your heels"

Wide-O
19-10-05, 11:34
Ik dacht dat status tegenwoordig afhankelijk was van het aantal doodsbedreidingen dat je wekelijks krijgt ? :maf:

sjaen
19-10-05, 11:34
Geplaatst door wytze

De mooiste dingen van het leven zijn gratis.


Dus jij bent ook rijk, of zijn het alleen holle woorden voor je.

freya
19-10-05, 11:35
Geplaatst door Wide-O
Ik dacht dat status tegenwoordig afhankelijk was van het aantal doodsbedreidingen dat je wekelijks krijgt ? :maf:

Das alleen voor loosers die niks anders kunnen bedenken om status aan te ontlenen :fplet:

wytze
19-10-05, 11:37
Geplaatst door sjaen
Dus jij bent ook rijk, of zijn het alleen holle woorden voor je.



ja maar ik ken dan weer wel veel mensen in een verzorgingstehuis, moeders in de bijstand en werklozen. dus we hebben het kennelijk toch over iets anders hier. :fplet:

~Panthera~
19-10-05, 11:40
Geplaatst door wytze

De mooiste dingen van het leven zijn gratis.


O ja ? Vertel. :cola:

freya
19-10-05, 11:44
Geplaatst door ~Panthera~
O ja ? Vertel. :cola:

Mijn mooiste dingen zijn:

Een goeie grote kop thee

En als je heel moe bent 's avonds lekker in bed kruipen.

Wide-O
19-10-05, 11:46
Geplaatst door freya
Mijn mooiste dingen zijn:

Een goeie grote kop thee

En als je heel moe bent 's avonds lekker in bed kruipen.

Benodigdheden:

1 grote kop
1 schep of buideltje thee
1 (optioneel) schep suiker of honing
1 manier om te verwarmen
1 bed
1 woonplaats voor bed.

Isnie gratis dus :ego:

Wide-O
19-10-05, 11:47
Geplaatst door freya
Das alleen voor loosers die niks anders kunnen bedenken om status aan te ontlenen :fplet:

Bugger. Was net bezig mijn buurman extra te jennen. Je moet klein beginnen nietwaar.

~Panthera~
19-10-05, 11:48
Geplaatst door freya
Mijn mooiste dingen zijn:

Een goeie grote kop thee

En als je heel moe bent 's avonds lekker in bed kruipen.


Kost allemaal geld, schat. :engel:

sjaen
19-10-05, 11:50
Geplaatst door wytze
ja maar ik ken dan weer wel veel mensen in een verzorgingstehuis, moeders in de bijstand en werklozen. dus we hebben het kennelijk toch over iets anders hier. :fplet:

dan wordt het hoogtijd dat je je verantwoordelijkheid neemt.

wytze
19-10-05, 12:05
Geplaatst door sjaen
dan wordt het hoogtijd dat je je verantwoordelijkheid neemt.


huh? hoebedoelu? :confused:

wytze
19-10-05, 12:06
Geplaatst door ~Panthera~
O ja ? Vertel. :cola:




huh? kan je dat echt niet zelf bedenken? :roker:

~Panthera~
19-10-05, 12:13
Geplaatst door wytze
huh? kan je dat echt niet zelf bedenken? :roker:

Nee, want alles kost geld, zoals je ziet. :D

Bovendien: wat is "geluk" ?
Niemand loopt in een permanente staat van geluk rond, geluk is een momentopname.

wytze
19-10-05, 12:17
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, want alles kost geld, zoals je ziet. :D

Bovendien: wat is "geluk" ?
Niemand loopt in een permanente staat van geluk rond, geluk is een momentopname.



kom op. ff beter nadenken.
wat zijn de mooiste dingen van het leven? :fplet:

en over geluk heb ik het niet gehad. :roker:

Bofko
19-10-05, 12:18
geluk is overal
geluk is gratis lied
geluk is voor de dommen
geluk is niet mogelijk
geluk is als een rood
geluk is niet te koop
geluk is een zak met
geluk is stil te gaan
geluk is de rust in bezit van het
geluk is dus oninteressant'
geluk is als een rood balletje
geluk is een huis oktober 1988
geluk is een prachtig gebonden boek en zal een welkom geschenk zijn in de decembermaand
geluk is gratis
geluk is met de dommen
geluk is iets
geluk is één
geluk is een zak met geld door bianca stigter a simple plan van sam raimi is een thriller
geluk is geen recht
geluk is de herinnerende geur van bloemen
geluk is niet weggelegd voor de mens
geluk is vervulling
geluk is stil te gaan doch blijf altijd bedenken dat papa je iets wil schenken opdat het je wel zal gaan
geluk is een onderwerp waar heel veel gedichten over geschreven zijn
geluk is niet te koop en toch wil je veel betalen om gelukkig te lijken
geluk is de weg
geluk is even een moment…jezelf zijn
geluk is en hoe het voelt…het zit namelijk al in ons
geluk is het resultaat van goede werken
geluk is de zon zijn in jou schaduw
geluk is als glas worden deze vragen gesteld aan een aantal gewone
geluk is geen kwestie van geluk alleen
geluk is een chassidisch lied en een kaaskoekje
geluk is dat kleine stemmetje in je hart geluk is dat beetje hoop in je hart geluk is voor vele een vreemd ding geluk is voor veel mensen een geschenk uit de
geluk is van binnen swami sivananda
geluk is als glas
geluk is niet zomaar een van de doelen in het leven
geluk is een geschenk
geluk is als een zoete bries strelend langs je gezicht geluk is als de zonnestralen die je hart verwarmen geluk is als een diamant stralend schitterend mooi
geluk is geluk mijn geluk is uw geluk
geluk is spreken over iets wat zo alomvattend is
geluk is een keuze
geluk is als was
geluk is als je voor elkaar een beetje transparant wordt
geluk is de harmonie tussen omstandigheden en behoeften
geluk is nu een wijze van denken geworden
geluk is dichtbij" het jachtig jagen je komt er niet uit de duizend vragen en je roept eens luid geen tijd om stil te staan wat is mij zo
geluk is de totale vrede met al wat is
geluk is het dienen van het goede
geluk is het doel van alle wijsgerig streven
geluk is het doel van alle praktisch en wijsgerig
geluk is een huis met vijf kamers' diekstra
geluk is
geluk is fascistisch
geluk is niet te koop' en 'het geluk is met de
geluk is van alle tijden
geluk is en gelukkig zijn
geluk is een handje in de jouwe geluk is iemand hebben die je kunt vertrouwen geluk is niet kijken naar wat een ander meer heeft geluk is beseffen wat
geluk is een gevoel van tevredenheid tevredenheid is een gevoel van welbevinden welbevinden doe je als het gaat zoals je wenst en je wenst……… geluk toch
geluk is er in het leven
geluk is moet je op een bepaald ogenblik bepaalde situaties krachtig weer in handen nemen
geluk is niet egoïstisch noch negatief
geluk is tussen de lippen van dit kind en de gepletterde kers
geluk is pas zichtbaar als het voorbij is
geluk is een richting
geluk is je enige functie hier
geluk is overkomelijk
geluk is prince igor
geluk is iets wat
geluk is de emotieloze verslaggeving van een reeks dramatische gebeurtenissen door een joodse elfjarige die zichzelf en zijn
geluk is onvindbaar als je het zoekt maar als je er even niet aan denkt komt het ineens voor je neus
geluk is nu van mij
geluk is te vinden' of 0800
geluk is in beginsel niets meer of minder dan positief denken over jezelf
geluk is een ervaring in het zelf
geluk is relatief ten opzichte van iets anders
geluk is a kirin
geluk is van glas
geluk is te vinden' of '0800
geluk is het wegvallen van zorgen
geluk is het oogmerk en de bedoeling van ons bestaan; en dat zal ook het resultaat zijn als wij het pad volgen dat er
geluk is als de zon

:bril:

freya
19-10-05, 12:28
Geplaatst door Wide-O


Isnie gratis dus :ego:



Geplaatst door ~Panthera~
Kost allemaal geld, schat. :engel:


Maar het kost een stuk minder dan een verre reis :strik:

Oeroeboeroe
19-10-05, 12:31
:D Geluk is met een krant onder je oksel een WSDB'er van zijn schrijftafel vandaan rukken.

wytze
19-10-05, 12:44
Geplaatst door Oeroeboeroe
:D Geluk is met een krant onder je oksel een WSDB'er van zijn schrijftafel vandaan rukken.



wat heb jij toch met WSDB-ers? Laat die kinderen toch met rust. :nerd:

sjaen
19-10-05, 12:49
Geplaatst door wytze
huh? hoebedoelu? :confused:

Als de wiede weerga wat tijd en aandacht aan hun schenken.
Ligt je oma of opa in een verzorgingstehuis, zoek ze eens vaker op check de verzorging, je zus in de bijstand; ga eens op woensdagmiddag met haar kinderen fietsen en neem de picknik mand mee, trakteer haar op een bezoek aan de kapper b.v. een arm om de schouder kost geen geld hoor!!!

Ben creatief gebruik je fantasie

http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/h025.gif

IbnRushd
19-10-05, 12:50
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
(Georges van Acker )


"Mensen die gelukkig zijn, verlangen naar nog meer geluk. Het is hun ongeluk."
(Georges van Acker )

sjaen
19-10-05, 12:55
De zeer oude zingt:
er is niet meer bij weinig
noch is er minder
nog is onzeker wat er was
wat wordt wordt willoos
eerst als het is is het ernst
het herinnert zich heilloos
en blijft ijlings

alles van waarde is weerloos
wordt van aanraakbaarheid rijk
en aan alles gelijk

als het hart van de tijd
als het hart van de tijd

Lucebert

wytze
19-10-05, 12:58
Geplaatst door sjaen
Als de wiede weerga wat tijd en aandacht aan hun schenken.
Ligt je oma of opa in een verzorgingstehuis, zoek ze eens vaker op check de verzorging, je zus in de bijstand; ga eens op woensdagmiddag met haar kinderen fietsen en neem de picknik mand mee, trakteer haar op een bezoek aan de kapper b.v. een arm om de schouder kost geen geld hoor!!!

Ben creatief gebruik je fantasie

http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/h025.gif



ik hou het dan maar bij die arm om de schouder, want de rest gaat me bakken vol geld kosten.
vooral die picknickmand en die kapper. :vierkant:

En die arm om de schouder is dan weer een van die mooie dingen van het leven.

wees creatief? wat kan ik behalve die arm nog meer doen? :eek: hee, je hebt het wel over m'n zus hoor.

Prlwytzkofski
19-10-05, 13:10
Geplaatst door wytze
Hahahahahahahahahaha, Wat kunnen wij toch liegen. :D



If your position requires you to assume that your opposition is evil and operating from bad faith, there is something wrong with your position. Occasionally, yes, people do operate in bad faith: but that is the sort of thing you should deduce from their actions, not something you should assume from the start.

wytze
20-10-05, 09:30
Geplaatst door Prlwytzkofski
If your position requires you to assume that your opposition is evil and operating from bad faith, there is something wrong with your position. Occasionally, yes, people do operate in bad faith: but that is the sort of thing you should deduce from their actions, not something you should assume from the start.



jij zit in zwitserland toch? al lang niet meer hier geweest?
dat zou de verklaring kunnen zijn voor je reactie.

Mill
20-10-05, 09:44
Volgens mij klopt het artikel wel zo'n beetje.

"Doorgeschoten materialisme en individualisme" is een fabeltje van Balkenendes en andere relifreaks die gewoon nijdig zijn dat mensen geen trek hebben in God.

In het boek 'Kiezen voor de kudde' van Duyvendak en Hurenkamp toont een grote groep sociale wetenschappers overtuigend aan, met een schat aan data, dat Nederlanders de laatste vijftig jaar niet meer, maar minder individualistisch zijn geworden.

De meeste mensen willen vrienden, familie, leuk werk en zich bezighouden met een passie als muziek, sport, koken of kunst.

Beetje saai wel. Zelf neem ik er drugs bij voor de pit.

wytze
20-10-05, 09:56
Geplaatst door Mill


De meeste mensen willen vrienden, familie, leuk werk en zich bezighouden met een passie als muziek, sport, koken of kunst.

Beetje saai wel. Zelf neem ik er drugs bij voor de pit.


Ok. Daar wil ik in meegaan. Maar om nou te zeggen dat nederlanders "spirituele groei boven materieel succes stellen" of "kennis boven geld"
dan denk ik van:
-dat weten we dan verdomd goed te verbergen
-of we zitten collectief te liegen
-of we hebben geen idee wat spiritualiteit of kennis is -of er zijn slechts 500 moslims geinterviewd.


PS: wat voor drugs gebruik jij? :roker:

Mark
20-10-05, 09:59
Geplaatst door wytze
Ok. Daar wil ik in meegaan. Maar om nou te zeggen dat nederlanders "spirituele groei boven materieel succes stellen" of "kennis boven geld"
dan denk ik van:
-dat weten we dan verdomd goed te verbergen
-of we zitten collectief te liegen
-of we hebben geen idee wat spiritualiteit of kennis is -of er zijn slechts 500 moslims geinterviewd.


PS: wat voor drugs gebruik jij? :roker:

ik denk dat het wel klopt, de meeste Nederlanders zijn te lui om hard te werken om veel geld te verdienen omdat ze meer bezig zijn met genieten van het leven en niks doen.

sjaen
20-10-05, 10:26
Geplaatst door Mark
ik denk dat het wel klopt, de meeste Nederlanders zijn te lui om hard te werken om veel geld te verdienen omdat ze meer bezig zijn met genieten van het leven en niks doen.

Dat is het wezen of zoals je ook kunt zeggen de kern van Europa. Het Oosten schiet door in het 'geestelijke' (spiritueel), het Westen schiet door in het 'fysieke' (materieel) en in het midden ligt Europa.

wytze
20-10-05, 10:30
Geplaatst door Mark
ik denk dat het wel klopt, de meeste Nederlanders zijn te lui om hard te werken om veel geld te verdienen omdat ze meer bezig zijn met genieten van het leven en niks doen.


Stel dat het waar is, (hoewel ik het me afvraag want volgens mij is er een behoorlijke groep die moeten 2 verdienen om de hypotheek op te brengen)
maar, stel dat het waar is: waar bestaat dat genieten dan uit?

Bofko
20-10-05, 10:30
Geplaatst door sjaen
Dat is het wezen of zoals je ook kunt zeggen de kern van Europa. Het Oosten schiet door in het 'geestelijke' (spiritueel), het Westen schiet door in het 'fysieke' (materieel) en in het midden ligt Europa.

te algemeen Sjaen. De Japanners en andere oostaziaten zijn ook echte werkezels

Prlwytzkofski
20-10-05, 10:33
Geplaatst door wytze
jij zit in zwitserland toch? al lang niet meer hier geweest?
dat zou de verklaring kunnen zijn voor je reactie.

Ik reageerde op jou.

wytze
20-10-05, 10:34
Geplaatst door sjaen
Dat is het wezen of zoals je ook kunt zeggen de kern van Europa. Het Oosten schiet door in het 'geestelijke' (spiritueel), het Westen schiet door in het 'fysieke' (materieel) en in het midden ligt Europa.


Onzin. Europa is Full West.



PS Kan ik je portemonnee ff lenen? :blij:

sjaen
20-10-05, 10:43
Geplaatst door wytze
ik hou het dan maar bij die arm om de schouder, want de rest gaat me bakken vol geld kosten.
vooral die picknickmand en die kapper. :vierkant:


Wit zacht broodje versierd met pindakaas en schijfjes banaan, appelmoes met kaneelpoeder, dikke laag hagelslag en limonade! kost echt geen kapitalen. Kapper oké, daar kun je toch voor sparen, met wat overwerk, reclamefolders rondbrengen of stoppen met roken! tsss


En die arm om de schouder is dan weer een van die mooie dingen van het leven.

He,he


wees creatief? wat kan ik behalve die arm nog meer doen?

Met je fantasie en wilskracht is het inderdaad nogal armoedig gesteld, maar geen nood! je bent op de wereld om te leren nietwaar?!


http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/b045.gif

freya
20-10-05, 10:57
Geplaatst door Mill
Volgens mij klopt het artikel wel zo'n beetje.

"Doorgeschoten materialisme en individualisme" is een fabeltje van Balkenendes en andere relifreaks die gewoon nijdig zijn dat mensen geen trek hebben in God.



Nou als ik een beetje om me heen kijk en naar de TV dan zie ik overal doorgeschoten materialisme.
Het huis moet volgens de laatste mode ingericht zijn en dan moet de tuin daarbij worden aangepast.
Elk jaar een nieuw mobieltje en de PC om de paar jaar vernieuwen.
En als je alles hebt, dan laat je je een bootje aansmeren.

:jammer:

sjaen
20-10-05, 10:58
Geplaatst door wytze
Onzin. Europa is Full West.

http://www.travelmap.nl/index.asp


PS Kan ik je portemonnee ff lenen? :blij:

:fplet:

sjaen
20-10-05, 11:03
Geplaatst door Bofko
te algemeen Sjaen. De Japanners en andere oostaziaten zijn ook echte werkezels

Vrijwillig? dacht 't ff niet. Indoctrinatie begint al vanaf peuterklas allemaal wonnabee amerikanen, resultaat hoogste zelfmoordpercentage ter wereld, geeft je te denken nietwaar.

Mill
20-10-05, 11:10
Geplaatst door freya
Nou als ik een beetje om me heen kijk en naar de TV dan zie ik overal doorgeschoten materialisme.
Het huis moet volgens de laatste mode ingericht zijn en dan moet de tuin daarbij worden aangepast.
Elk jaar een nieuw mobieltje en de PC om de paar jaar vernieuwen.
En als je alles hebt, dan laat je je een bootje aansmeren.

:jammer:

Huis volgens laatste mode? Ik ken niemand die dat heeft. Misschien jij wel.

Mobieltjes en pc's zijn geen luxeartikelen. Kosten geen drol en zijn net zo triviaal als broodroosters 20 jaar geleden.

De meeste mensen zullen nooit rijk worden, weten dat en vinden dat best, mits ze gelukkig zijn met de immateriele aspecten van hun leven, eigenlijk precies zoals het artikel zegt.

Bofko
20-10-05, 11:16
Geplaatst door sjaen
Vrijwillig? dacht 't ff niet. Indoctrinatie begint al vanaf peuterklas allemaal wonnabee amerikanen, resultaat hoogste zelfmoordpercentage ter wereld, geeft je te denken nietwaar.

Werken is nooit vrijwillig en aan indoctrinatie ontsnapt niemand.

sjaen
20-10-05, 11:41
Geplaatst door Bofko
Werken is nooit vrijwillig en aan indoctrinatie ontsnapt niemand.

Hier kun je uren over doorbomen, kom er later op terug, moet nu gaan werken.........................

Wide-O
20-10-05, 11:43
Geplaatst door sjaen
Hier kun je uren over doorbomen, kom er later op terug, moet nu gaan werken.........................

Kijk, daar heb je het al :ego:

freya
20-10-05, 11:45
Geplaatst door Mill

Mobieltjes en pc's zijn geen luxeartikelen. Kosten geen drol en zijn net zo triviaal als broodroosters 20 jaar geleden.


Kijk hier komt een aap uit de mouw.

Kosten geen drol???

Een mobieltje is een rib uit mijn lijf en een nieuwe/andere PC is financieel absoluut onhaalbaar voor mij.

Zo ver is jouw eigen materialisme dus al doorgeschoten, dat je niet eens in de gaten hebt hoe luxe jij zelf leeft.

~Panthera~
20-10-05, 11:48
Geplaatst door freya
Kijk hier komt een aap uit de mouw.

Kosten geen drol???

Een mobieltje is een rib uit mijn lijf en een nieuwe/andere PC is financieel absoluut onhaalbaar voor mij.

Zo ver is jouw eigen materialisme dus al doorgeschoten, dat je niet eens in de gaten hebt hoe luxe jij zelf leeft.

:lol: :duim:

Bofko
20-10-05, 11:51
Geplaatst door Wide-O
Kijk, daar heb je het al :ego:
Ze moet gaan werken...... Ik sta nu al met 1-0 voor in de komende discussie. :D

Wide-O
20-10-05, 11:54
Ik weet niet of dat materialisme is. Eerder een andere set van "referentiewaarden".

Je weet pas wat dingen kosten als je ooit echt krap bij kas gezeten hebt gedurende een langere periode.

Materialisme is volgens mij eerder dat je kikt op dat laatste mobieltje of die laatste PC, en daar je heil in zoekt.

Wat nog niet hetzelfde is als een zgn. "gearslut" zijn :hihi:

~Panthera~
20-10-05, 11:59
Nou, er zijn zat mensen die zonder bv hun mobieltje niets "zijn".
Mijn God, denk ik dan, jij BENT inderdaad het mobieltje, en meer niet.
Wat een mentaliteit. :moe:

Wide-O
20-10-05, 12:04
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, er zijn zat mensen die zonder bv hun mobieltje niets "zijn".
Mijn God, denk ik dan, jij BENT inderdaad het mobieltje, en meer niet.
Wat een mentaliteit. :moe:

Ik ben heel trots op mijn mobieltje :ego:

Ik laat het steeds thuis op de oplader staan, en zet 'm ook nooit aan, zodat ie zo min mogelijk verslijt :tik:

~Panthera~
20-10-05, 12:13
Geplaatst door Wide-O
Ik ben heel trots op mijn mobieltje :ego:

Ik laat het steeds thuis op de oplader staan, en zet 'm ook nooit aan, zodat ie zo min mogelijk verslijt :tik:

Mobi-O dus ? :hihi:

wytze
20-10-05, 12:21
Geplaatst door sjaen
Wit zacht broodje versierd met pindakaas en schijfjes banaan, appelmoes met kaneelpoeder, dikke laag hagelslag en limonade! kost echt geen kapitalen. Kapper oké, daar kun je toch voor sparen, met wat overwerk, reclamefolders rondbrengen of stoppen met roken! tsss

Met je fantasie en wilskracht is het inderdaad nogal armoedig gesteld, maar geen nood! je bent op de wereld om te leren nietwaar?!

http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/b045.gif


Die pick nick mand van jou doet mij spontaan overwegen om alsnog mee te gaan vasten.
stoppen met roken? :gechoquee

fantasie en wilskracht. Mijn fantasie is helaas op de middelbare school om zeep geholpen.
Wilskracht is een interessante.
Er zijn grosso modo 2 richtingen in deze. De ene focust geheel op de wilskracht de ander doet precies het tegenovergestelde.
Ik denk dat ik niet hoef te zeggen tot welke richting ik behoor.
:cola:

freya
20-10-05, 12:31
Geplaatst door Wide-O
Ik weet niet of dat materialisme is. Eerder een andere set van "referentiewaarden".

Je weet pas wat dingen kosten als je ooit echt krap bij kas gezeten hebt gedurende een langere periode.

Materialisme is volgens mij eerder dat je kikt op dat laatste mobieltje of die laatste PC, en daar je heil in zoekt.

Wat nog niet hetzelfde is als een zgn. "gearslut" zijn :hihi:

Nee, materialisme is ook het doodgewoon vinden dat je jezelf omgingt met allerlei luxegoederen en deze als een noodzakelijkheid voor het bestaan zien. Zoals Mill hierboven.

Een mens kan nog steeds heel goed leven zonder mobiel, PC, magnetron, vrieskist, DVDspeler, breedbeeldtv enz enz.
Maar in deze maatschappij wordt het als noodzakelijk beschouwd dat je al deze dingen in je huis hebt staan. Heb je dat niet, dan wordt je echt niet voor vol aangezien. En dan zijn we terug bij het onderwerp van dit topic: dan heb je nul-nada-nakkus status.

wytze
20-10-05, 12:38
Geplaatst door Mill


De meeste mensen zullen nooit rijk worden, weten dat en vinden dat best, mits ze gelukkig zijn met de immateriele aspecten van hun leven, eigenlijk precies zoals het artikel zegt.


Daarom doet half nederland mee aan de postcode loterij/staatsloterij e.d. Da's niet om het geld maar dat mochten ze winnen ze meer boeken kunnen kopen om hun kennis te vergroten. :blowen:

~Panthera~
20-10-05, 12:39
Geplaatst door wytze
Daarom doet half nederland mee aan de postcode loterij/staatsloterij e.d. Da's niet om het geld maar dat mochten ze winnen ze meer boeken kunnen kopen om hun kennis te vergroten. :blowen:

:lol:

wytze
20-10-05, 12:48
Geplaatst door Prlwytzkofski
Ik reageerde op jou.



nee jij reageerde op je perceptie van mij. je reageert dus eigenlijk op jezelf.

Prlwytzkofski
20-10-05, 13:03
Geplaatst door wytze
nee jij reageerde op je perceptie van mij. je reageert dus eigenlijk op jezelf.

Dit is een reactie op.. ?

Mill
20-10-05, 13:23
Gelukkig zijn er genoeg mensen in deze thread die de genadeloze materialistische indoctrinatie-dans van de massa zijn ontsprongen. Zal wel een kwestie van een sterk karakter zijn. :haha:

Ik heb overigens nog nooit meer dan nul euri voor een mobiel betaald.

Juliette
20-10-05, 13:42
Geplaatst door freya
Maar het kost een stuk minder dan een verre reis :strik:

Reizen doe je in je hoofd.

freya
20-10-05, 14:18
Geplaatst door Mill


Ik heb overigens nog nooit meer dan nul euri voor een mobiel betaald.

Dat betekend dan dat jij je een duur abonnement kunt veroorloven :moe:

Daal eens neer uit je ivoren toren naar het echte leven :moe:

freya
20-10-05, 14:21
Geplaatst door Juliette
Reizen doe je in je hoofd.

Sorry hoor, dat is stomme dooddoener.


Ik ben meer dan de gemiddelde mens in staat om idd te reizen 'in mijn hoofd' Ik train niet voor niks al jaren in sjamanistische technieken.

Maar gewoon eens een paar weekjes in een hotel aan het strand is iets heel anders. En een luxe die ik al weer een kleine 10 jaar niet heb meegemaakt (door diverse oorzaken)

Juliette
20-10-05, 14:40
Geplaatst door freya
Sorry hoor, dat is stomme dooddoener.




Zo bedoelde ik het nochtans niet.

Mill
20-10-05, 17:02
Geplaatst door MuMu
Ja, sure! :wtf:

Wat de eigenlijke uitkomst is van zo'n onderzoek, is dat maar bar weinig mensen (2 procent maar...) eerlijk naar zichzelf durft te zijn.
Zo triest is het dus gesteld.

Geen wonder dat men in een ander topic al naar voren heeft gebracht dat heden ten dage de helft van de bevolking geestelijk in de knoop zit met zichzelf. :vierkant:

Waarom is het zo moeilijk te geloven dat de meeste mensen hun leven niet wijden aan het bemachtigen van een patserauto?

Mill
20-10-05, 17:26
Geplaatst door MuMu
Misschien is dat moeilijk voor mij, omdat ik tijdens het menselijk contact mijn ogen en oren nog open heb en mezelf niet graag voor de gek houd???? :knipoog:

Gelukkig heb je iedereen door en ben je zelf heel anders, net zoals iedereen.

Spoetnik
20-10-05, 17:37
In Nederland kan je helemaal niet rijk worden (op een kleine 2% van de bevolking na)..

freya
20-10-05, 18:47
Geplaatst door Mill
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat de meeste mensen hun leven niet wijden aan het bemachtigen van een patserauto?

Nee de meeste mensen wijden hun leven aan voldoende geld verdienen voor een nieuwe PC en de rekening van hun mobieltje :rolleyes:

Max Stirner
20-10-05, 22:25
Geplaatst door Juliette
Reizen doe je in je hoofd.


Alsof die paddestoeltjes gratis zijn.... :(

sjaen
20-10-05, 23:51
Geplaatst door freya
Nee de meeste mensen wijden hun leven aan voldoende geld verdienen voor een nieuwe PC en de rekening van hun mobieltje :rolleyes:

Mijn complimenten, hoogbejaard en nog zo bij de tijd! :fpetaf:

sjaen
21-10-05, 00:05
Geplaatst door Bofko
Ze moet gaan werken...... Ik sta nu al met 1-0 voor in de komende discussie. :D

Vrijwilligerswerk


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a194.gif

1-1

freya
21-10-05, 08:24
Geplaatst door Max Stirner
Alsof die paddestoeltjes gratis zijn.... :(

Oh oh wat hebben we weer een ruime kijk op de wereld :rolleyes:

Ik heb nog nooit wat voor middel dan ook ingenomen om een trancereis te maken. :moe:

freya
21-10-05, 08:27
Geplaatst door sjaen
Mijn complimenten, hoogbejaard en nog zo bij de tijd! :fpetaf:

Mijn complimenten, jij wint vandaag de hoofdprijs voor het verloop van een discussie niet kunnen volgen :fpetaf:

Prlwytzkofski
21-10-05, 09:03
Geplaatst door Mill
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat de meeste mensen hun leven niet wijden aan het bemachtigen van een patserauto?

Omdat daardoor de wereld plotseling zo onoverzichtelijk wordt.

sjaen
21-10-05, 09:29
Geplaatst door freya
Nee, materialisme is ook het doodgewoon vinden dat je jezelf omgingt met allerlei luxegoederen en deze als een noodzakelijkheid voor het bestaan zien. Zoals Mill hierboven.

Een mens kan nog steeds heel goed leven zonder mobiel, PC, magnetron, vrieskist, DVDspeler, breedbeeldtv enz enz.
Maar in deze maatschappij wordt het als noodzakelijk beschouwd dat je al deze dingen in je huis hebt staan. Heb je dat niet, dan wordt je echt niet voor vol aangezien. En dan zijn we terug bij het onderwerp van dit topic: dan heb je nul-nada-nakkus status.

Heeft alles te maken met je eigen persoonlijkheid/perceptie.

freya
21-10-05, 10:59
Geplaatst door sjaen
Heeft alles te maken met je eigen persoonlijkheid/perceptie.

Nee hoor heeft te maken met bepaalde opmerkingen, domme vragen en rare gezichten waar ik regelmatig mee geconfronteerd wordt.

Jij bent duidelijk ook zo een die niet weet wat het is om met een minimum inkomen rond te moeten komen.

Hou je belerende verhaaltjes dan liever maar gewoon voor je :moe:

freya
21-10-05, 11:11
Geplaatst door Mill
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat de meeste mensen hun leven niet wijden aan het bemachtigen van een patserauto?

Goedkope opmerking in deze discussie. Het gaat idd niet om patserauto's, maar om zaken die jij kennelijk heel gewoon vind.

Mensen ontlenen status aan een mobieltje met tig megapixel camera,
PC met supersnelheid en de allerlaatste spellen erop, een luxe keuken met hitteplaten oid ipv gas, een dolby surround system,vloerverwarming en/of een open haard, een bubbelbad.
Zaken die absoluut niet nodig zijn om normaal te kunnen leven, maar iedereen toch snel aanschaft zodra daar geld voor is, of erger: men leent er geld voor.

Als je niet ziet dat dat materialisme is, dan ben je idd doorgeschoten.

Prlwytzkofski
21-10-05, 11:29
Geplaatst door freya
Goedkope opmerking in deze discussie. Het gaat idd niet om patserauto's, maar om zaken die jij kennelijk heel gewoon vind.

Mensen ontlenen status aan een mobieltje met tig megapixel camera,
PC met supersnelheid en de allerlaatste spellen erop, een luxe keuken met hitteplaten oid ipv gas, een dolby surround system,vloerverwarming en/of een open haard, een bubbelbad.
Zaken die absoluut niet nodig zijn om normaal te kunnen leven, maar iedereen toch snel aanschaft zodra daar geld voor is, of erger: men leent er geld voor.

Als je niet ziet dat dat materialisme is, dan ben je idd doorgeschoten.

Wat wil je nou ?
Vinden mensen die dingen doodgewoon of ontlenen ze er status aan. Alletwee tegelijk is psychologisch niet goed mogelijk.

sjaen
21-10-05, 12:02
Geplaatst door freya
Nee hoor heeft te maken met bepaalde opmerkingen, domme vragen en rare gezichten waar ik regelmatig mee geconfronteerd wordt.

Je psyche staat onder jouw invloed. Jij draagt verantwoordelijkheid voor jouw geestestoestand. Jij alleen.
Metanoia



Jij bent duidelijk ook zo een die niet weet wat het is om met een minimum inkomen rond te moeten komen.

Hoe kom je tot die conclusie?



Hou je belerende verhaaltjes dan liever maar gewoon voor je :moe:

Alsjeblief mijn lijfspreuk helemaal gratis:
Je kunt iemand niet veranderen je kunt alleen jezelf veranderen!
Daar heb je moed voor nodig; de moed om zelfstandig te denken als wapen tegen slaafse navolging, gedachteloosheid en moordende onverschilligheid.

freya
21-10-05, 14:12
Geplaatst door Prlwytzkofski
Wat wil je nou ?
Vinden mensen die dingen doodgewoon of ontlenen ze er status aan. Alletwee tegelijk is psychologisch niet goed mogelijk.

Hou toch eens op met proberen mij steeds op woorden te vangen.

Daarin kan je ook doorschieten :rolleyes:

Mill vind mobieltjes en PC's doodgewoon (zou je kunnen weten als je eerst een topic leest, voordat je reageert), andere mensen ontlenen daar wel degelijk hun status aan.

freya
21-10-05, 14:19
Geplaatst door sjaen
Je psyche staat onder jouw invloed. Jij draagt verantwoordelijkheid voor jouw geestestoestand. Jij alleen.
Metanoia


Wat heeft mijn geestestoestand hiermee te maken?

Ik merk aan de reactie van anderen dat men het kennelijk nogal 'vreemd' vind dat ik geen magnetron enz heb.



Hoe kom je tot die conclusie?

Dat concludeer ik uit het gemak waarmee jij een belerend toontje aanslaat over/ tegen mensen met een minimum inkomen. Dat toontje druipt van al je posts in dit topic af, ik ga daar geen voorbeelden van geven.

Als jij zou weten wat het betekent om geen toegang te hebben tot bepaalde zaken, dan zou je wel beter uitkijken met het verspreiden van je 'levenswijsneusheden'



Alsjeblief mijn lijfspreuk helemaal gratis:
Je kunt iemand niet veranderen je kunt alleen jezelf veranderen!
Daar heb je moed voor nodig; de moed om zelfstandig te denken als wapen tegen slaafse navolging, gedachteloosheid en moordende onverschilligheid.

Geef er dan ook een teiltje bij :moe:

freya
21-10-05, 14:52
Geplaatst door MuMu


Precies dat!
Het ligt aan jou of jij daarboven verkiest te staan of niet. Dat is wat sjaen bedoelt, denk ik.

Het gaat hier helemaal niet over mij. Het is voor deze discussie absoluut niet relevant op ik wel of niet ergens boven sta. :rolleyes:

Ik constateer een bepaalde reactie bij mensen, die vinden het vreemd dat ik weinig tot geen snufjes in huis heb en daar ook niet aan hecht.

En dat zegt iets over die mensen.

Prlwytzkofski
21-10-05, 15:01
Geplaatst door freya
Hou toch eens op met proberen mij steeds op woorden te vangen.

Daarin kan je ook doorschieten :rolleyes:

Mill vind mobieltjes en PC's doodgewoon (zou je kunnen weten als je eerst een topic leest, voordat je reageert), andere mensen ontlenen daar wel degelijk hun status aan.


Die andere mensen zijn er wel maar volgens die enquête blijkt dat dus nogal mee te vallen.


Geplaatst door freya
Een mens kan nog steeds heel goed leven zonder mobiel, PC, magnetron, vrieskist, DVDspeler, breedbeeldtv enz enz.


Daarmee lig je dus in de trend van de enquête.


Geplaatst door freya

Maar in deze maatschappij wordt het als noodzakelijk beschouwd dat je al deze dingen in je huis hebt staan. Heb je dat niet, dan wordt je echt niet voor vol aangezien. En dan zijn we terug bij het onderwerp van dit topic: dan heb je nul-nada-nakkus status.



Door wie wordt dat als noodzakelijk beschouwd ?
Door jou niet, zeg je, en zo is het natuurlijk ook.

Door de meerderheid van de ondervraagden ook niet, zeggen ze, en zo is het natuurlijk niet; jij kent ze beter, dan ze zichzelf kennen.

Ik probeer je niet op woorden te vangen, ik probeer je duidelijk te maken, dat je ongelofelijk geborneerde prietpraat uitslaat.



Geplaatst door freya
Nou als ik een beetje om me heen kijk en naar de TV dan zie ik overal doorgeschoten materialisme.
Het huis moet volgens de laatste mode ingericht zijn en dan moet de tuin daarbij worden aangepast.
Elk jaar een nieuw mobieltje en de PC om de paar jaar vernieuwen.
En als je alles hebt, dan laat je je een bootje aansmeren.



Zulke mensen ken ik ook.
Drie om precies te zijn.
Ik zoek ze ook niet, dat moet ik erbij zeggen.

Arvid
21-10-05, 15:06
Hoezo zijn een pc en mobieltje luxe-goederen?
Zowat heel Nederland heeft deze dingen. Zowat iedereen heeft ook een stoel thuis, dat is toch ook geen luxegoed?
Als we luxe-goederen gaan afmeten aan de armste 1% van de wereld, is elk goed een luxe-goed, omdat die armsten niks hebben.
Ik ben blij dat ik een tv, mobieltje en pc heb en wie dat 'materialisme' vindt kan aan m'n dick sucken.

freya
21-10-05, 15:11
Geplaatst door Prlwytzkofski
Die andere mensen zijn er wel maar volgens die enquête blijkt dat dus nogal mee te vallen.

Daarmee lig je dus in de trend van de enquête.

Door wie wordt dat als noodzakelijk beschouwd ?
Door jou niet, zeg je, en zo is het natuurlijk ook.

Door de meerderheid van de ondervraagden ook niet, zeggen ze, en zo is het natuurlijk niet; jij kent ze beter, dan ze zichzelf kennen.

Ik probeer je niet op woorden te vangen, ik probeer je duidelijk te maken, dat je ongelofelijk geborneerde prietpraat uitslaat.

Zulke mensen ken ik ook.
Drie om precies te zijn.
Ik zoek ze ook niet, dat moet ik erbij zeggen.

Geweldig je overtreft jezelf hoor plzldinges :fpetaf:

Je laat alleen wel blijken hier dat je niet begrijpend kunt lezen.
Dat vermoeden had ik al, naar aanleiding van jouw neiging vrijwel nooit ergens inhoudelijk op in te gaan. :moe: Maar nu weet ik het dus zeker.

Hoe voelt dat nou, zo'n op gebakken lucht gebaseerd superioriteitssyndroom?

:zwaai:

freya
21-10-05, 15:15
Geplaatst door Arvid
Hoezo zijn een pc en mobieltje luxe-goederen?
Zowat heel Nederland heeft deze dingen. Zowat iedereen heeft ook een stoel thuis, dat is toch ook geen luxegoed?
Als we luxe-goederen gaan afmeten aan de armste 1% van de wereld, is elk goed een luxe-goed, omdat die armsten niks hebben.
Ik ben blij dat ik een tv, mobieltje en pc heb en wie dat 'materialisme' vindt kan aan m'n dick sucken.

Dus in jouw wereldbeeld heeft maar 1% van de wereldbevolking geen PC en mobiel :haha:

:moe:


Haal de modder uit je ogen en kijk eens om je heen! :mad:



Ik wordt strontziek van al die lui hier die geen enkel oog hebben voor de levensomstandigheden van anderen :kotsen2:

Prlwytzkofski
21-10-05, 15:35
Geplaatst door freya
Geweldig je overtreft jezelf hoor plzldinges :fpetaf:

Je laat alleen wel blijken hier dat je niet begrijpend kunt lezen.
Dat vermoeden had ik al, naar aanleiding van jouw neiging vrijwel nooit ergens inhoudelijk op in te gaan. :moe: Maar nu weet ik het dus zeker.

Hoe voelt dat nou, zo'n op gebakken lucht gebaseerd superioriteitssyndroom?

:zwaai:

Sterke tekst.
Ik mis alleen nog 'hypocriet'.

Mill
21-10-05, 15:43
Geplaatst door freya
Dus in jouw wereldbeeld heeft maar 1% van de wereldbevolking geen PC en mobiel :haha:

:moe:


Haal de modder uit je ogen en kijk eens om je heen! :mad:



Ik wordt strontziek van al die lui hier die geen enkel oog hebben voor de levensomstandigheden van anderen :kotsen2:

Het gaat er niet om wat we al of niet hebben, het gaat er om dat het artikel beweert dat wat we aan materiele dingen hebben, niet het belangrijkste in ons leven is.

Familie, opleiding, vrienden, sport, muziek, reizen, etc. vinden we massaal belangrijker dan patserbakken en plasmatv's.

Wat dat betreft zijn jij en Mumu hetzelfde als de grote massa. Stelletje kuddedieren dat jullie d'r zijn.

Arvid
21-10-05, 15:58
Geplaatst door freya
Dus in jouw wereldbeeld heeft maar 1% van de wereldbevolking geen PC en mobiel :haha:

:moe:


Haal de modder uit je ogen en kijk eens om je heen! :mad:



Ik wordt strontziek van al die lui hier die geen enkel oog hebben voor de levensomstandigheden van anderen :kotsen2:

Leer lezen hippie. Ik zei 1% van de Nederlanders en 1% van de wereldbevolking heeft helemaal niets, ergo wereldlijk gezien is alles een luxegoed en in Nederland is een pc geen luxegoed. Moeilijk he begrijpend lezen.

De enige die geen enkel oog heeft voor anderen ben JIJ, egoist.

freya
21-10-05, 16:20
Geplaatst door Mill
Het gaat er niet om wat we al of niet hebben, het gaat er om dat het artikel beweert dat wat we aan materiele dingen hebben, niet het belangrijkste in ons leven is.

Familie, opleiding, vrienden, sport, muziek, reizen, etc. vinden we massaal belangrijker dan patserbakken en plasmatv's.

Wat dat betreft zijn jij en Mumu hetzelfde als de grote massa. Stelletje kuddedieren dat jullie d'r zijn.

Dit commentaar heeft helemaal niets met het citaat waar het onder staat te maken.

Waarom reageer niet gewoon op iets dat ik reactie op jou zeg?


Als het je nu nog niet duidelijk is dat ik het totaal niet eens ben met de strekking van dat artikel, dan mankeert er iets aan je ogen :moe:

freya
21-10-05, 16:24
Geplaatst door Arvid
Leer lezen hippie. Ik zei 1% van de Nederlanders en 1% van de wereldbevolking heeft helemaal niets, ergo wereldlijk gezien is alles een luxegoed en in Nederland is een pc geen luxegoed. Moeilijk he begrijpend lezen.


Dat staat er helemaal niet lieverd, lees het zelf nog maar ff na :moe:

En al stond het er wel dan was het nog steeds een even domme bewering.

Ga eens wat lezen over armoede in de wereld en ga je dan in een hoekje zitte schamen.


De enige die geen enkel oog heeft voor anderen ben JIJ, egoist.

Goh interessant argument :zozo:
En waar baseer je deze mening op als ik vragen mag? :moe:

echnaton
21-10-05, 16:26
Geplaatst door freya


Ik wordt strontziek van al die lui hier die geen enkel oog hebben voor de levensomstandigheden van anderen :kotsen2:

Anderen, zoals Anja Joos?

Arvid
21-10-05, 16:54
Geplaatst door freya
Dat staat er helemaal niet lieverd, lees het zelf nog maar ff na :moe:

En al stond het er wel dan was het nog steeds een even domme bewering.

Ga eens wat lezen over armoede in de wereld en ga je dan in een hoekje zitte schamen.



Goh interessant argument :zozo:
En waar baseer je deze mening op als ik vragen mag? :moe:

Och ik heb een hekel aan mensen die zogenaamd aan het opnemen zijn voor de armen in deze wereld (dat is een vorm van aandracht trekken -> egogedrag). Praten en discussieren helpen het feitelijke probleem niet op te lossen. Ik heb een andere mening over de problemen in Afrika om maar een continent te noemen waar armoede troef is.

Arvid
21-10-05, 16:55
-dubbel-

freya
21-10-05, 17:36
Geplaatst door echnaton
Anderen, zoals Anja Joos?

Anja Joos was een duidelijk voorbeeld van iemand die schijt had aan de leefomstandigheden van anderen.

Ik maak mij persoonlijk meer druk over mensen die toevallig in de problemen raken, door op de verkeerde plaats geboren te worden of door andere pure pech, dan over mensen die hun problemen grotendeels aan zichzelf te danken hebben, omdat ze zo nodig verdovende middelen moeten gebruiken.

Ja, ik heb een hard oordeel over junks. Je eerste spuit/snuif/whatever is eigen keuze.
Mijn eigen leven is ook niet erg makkelijk geweest, maar drugs daar ben ik altijd vanaf gebleven.

echnaton
21-10-05, 18:07
Geplaatst door freya
Anja Joos was een duidelijk voorbeeld van iemand die schijt had aan de leefomstandigheden van anderen.

Ik maak mij persoonlijk meer druk over mensen die toevallig in de problemen raken, door op de verkeerde plaats geboren te worden of door andere pure pech, dan over mensen die hun problemen grotendeels aan zichzelf te danken hebben, omdat ze zo nodig verdovende middelen moeten gebruiken.

Ja, ik heb een hard oordeel over junks. Je eerste spuit/snuif/whatever is eigen keuze.
Mijn eigen leven is ook niet erg makkelijk geweest, maar drugs daar ben ik altijd vanaf gebleven.

En dan is het terecht om haar te vermoorden? Compassie met mensen die het moeilijk hebben, al is het dan misschien hun eigen schuld, is je vreemd, dat wist ik al. Daarom wil je natuurlijk ook niets met het christendom te maken hebben. Anja Joos past niet in je politieke agenda. Een Palestijn hoeft maar een kik te geven en je schreeuwt moord en brand. Het zegt veel over de manier waarop je in de wereld staat.
Wat drugs betreft, had je er maar eens aangezeten, misschien was je dan wat ruimdenkender geweest, en niet zo bekrompen.

freya
21-10-05, 19:44
Geplaatst door echnaton
En dan is het terecht om haar te vermoorden?


Heb ik dat ooit ergens gezegd?! :mad:

Ik heb luid geprotesteerd tegen haar heiligverklaring, dat is alles.


Compassie met mensen die het moeilijk hebben, al is het dan misschien hun eigen schuld, is je vreemd, dat wist ik al. Daarom wil je natuurlijk ook niets met het christendom te maken hebben. Anja Joos past niet in je politieke agenda. Een Palestijn hoeft maar een kik te geven en je schreeuwt moord en brand. Het zegt veel over de manier waarop je in de wereld staat.
Wat drugs betreft, had je er maar eens aangezeten, misschien was je dan wat ruimdenkender geweest, en niet zo bekrompen.

Ach gut, GJ zit tranen met tuiten te huilen om een junk?

Hoeveel junks zitten er bij jou in de straat GJ? Heb je er ooit wel eens eentje van dichtbij gezien?

En dan te bedenken dat GJ hier elke aanval op onschuldige Palestijnse burgers en kinderen zit goed te praten. Dan is de compassie bij hem weer ver te zoeken.

:zwaai:

echnaton
21-10-05, 20:26
Geplaatst door freya
Heb ik dat ooit ergens gezegd?! :mad:

Ik heb luid geprotesteerd tegen haar heiligverklaring, dat is alles.



Ach gut, GJ zit tranen met tuiten te huilen om een junk?

Hoeveel junks zitten er bij jou in de straat GJ? Heb je er ooit wel eens eentje van dichtbij gezien?

En dan te bedenken dat GJ hier elke aanval op onschuldige Palestijnse burgers en kinderen zit goed te praten. Dan is de compassie bij hem weer ver te zoeken.

:zwaai:

De manier waarop jij zegt: 'een junk': net alsof zij geen mens is. Ik geloof je nooit meer als je het hebt over de zielige Palestijnen.

freya
21-10-05, 20:38
Geplaatst door echnaton
De manier waarop jij zegt: 'een junk': net alsof zij geen mens is. Ik geloof je nooit meer als je het hebt over de zielige Palestijnen.

Kijk daar hebben we GJ weer op z'n best: Nergens op reageren en gewoon nog een keer zijn standpunt herhalen.

Een betonnen bunker is niks vergeleken bij jouw kop.

:zwaai:

echnaton
21-10-05, 21:49
Geplaatst door freya
Kijk daar hebben we GJ weer op z'n best: Nergens op reageren en gewoon nog een keer zijn standpunt herhalen.

Een betonnen bunker is niks vergeleken bij jouw kop.

:zwaai:

Als je met relevante en/of intelligente opmerkingen komt, dan reageer ik wel. Ik zou zeggen, beter je best doen.

freya
21-10-05, 22:31
Geplaatst door echnaton
Als je met relevante en/of intelligente opmerkingen komt, dan reageer ik wel. Ik zou zeggen, beter je best doen.

:zwaai: :zwaai: :zwaai:

echnaton
22-10-05, 10:52
Geplaatst door MuMu
Nou zeg dat; met de inhoudelijkheid en de discussiesfeer is het weer droevig gesteld.
Meestal komt dat doordat lieden die zo'n toon denken te moeten aanslaan naar anderen, niet zo lekker in hun vel zitten.
Ze proberen intussen echter wèl eventjes hun persoonlijk onbehagen in de maag van een ander te splitsen. Alsof ze het met een vuilnisbak van doen hebben...
Echt fijne mensen... :jammer:

Het is taktiek. Als activisten als Freya op argumenten de discussie niet kunnen winnen, worden ze persoonlijk en proberen ze je op die manier onderuit te halen.

freya
22-10-05, 11:01
Geplaatst door echnaton
Het is taktiek. Als activisten als Freya op argumenten de discussie niet kunnen winnen, worden ze persoonlijk en proberen ze je op die manier onderuit te halen.

Wat een prachtige beschrijving van waar jij hier mee bezig bent :duim:

Mij beschuldigen van het goedkeuren van een moord is wel het duidelijkste voorbeeld hiervan.

Maar je hebt niet genoeg hersencapaciteit om eens kritisch naar jezelf te kunnen kijken. Vandaar ook al die onbeantwoorde vragen.

:zwaai:

echnaton
22-10-05, 11:54
Geplaatst door freya
Maar je hebt niet genoeg hersencapaciteit...

:zwaai:

Kijk, je doet het alweer. Opnieuw ad hominem. Je kunt het niet laten hè?

freya
22-10-05, 12:22
Geplaatst door echnaton
Kijk, je doet het alweer. Opnieuw ad hominem. Je kunt het niet laten hè?

Dit is na een aantal jaar vruchteloos discussieren met jou gewoon de constatering van een feit :tik:


Het is ook altijd heel interessant en veelzeggend om te zien waar jij wel en vooral niet op verkiest te reageren :haha:

echnaton
22-10-05, 12:42
Geplaatst door freya
Dit is na een aantal jaar vruchteloos discussieren met jou gewoon de constatering van een feit :tik:


Het is ook altijd heel interessant en veelzeggend om te zien waar jij wel en vooral niet op verkiest te reageren :haha:

Inderdaad, op onzin reageer ik niet. Als je wilt dat ik reageer dan moet je iets zinnigs zeggen.

Arvid
22-10-05, 22:59
Fact is dat Freya geen enkele fuck geeft om 'zielige palestijnen'. Dat ze palestijnen eruitpikt doet er niet toe, want het konden net zo goed tibetanen zijn of een ander volk.
Dieptriest vind ik dit soort mensen, doen alsof je geeft om een volk aan de andere kant van deze aardkloot. Dit is pure egotripperij en aandachtstrekkerij zo van 'kijk mij nou eens ik geef om mensen, zelfs aan de andere kant van de wereld'!
Ze valt in deze topic ook lelijk door de mand door haar opmerking over anja joos, "het is maar een junk".

Orakel
23-10-05, 09:13
Als dit topic ook maar enigszins symbool staat voor het nieuwe karakter als statussymbool, dan heb ik toch liever een dikke pooierbak.
:verrassin

Prlwytzkofski
23-10-05, 11:03
Geplaatst door Orakel
Als dit topic ook maar enigszins symbool staat voor het nieuwe karakter als statussymbool, dan heb ik toch liever een dikke pooierbak.
:verrassin

Als je toch in de westerse klassieken aan het grasduinen bent..,
hier nog een tip (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1559211903/103-5648471-3147832?v=glance). :knipoog:

freya
23-10-05, 11:48
Geplaatst door Arvid
Fact is dat Freya geen enkele fuck geeft om 'zielige palestijnen'. Dat ze palestijnen eruitpikt doet er niet toe, want het konden net zo goed tibetanen zijn of een ander volk.
Dieptriest vind ik dit soort mensen, doen alsof je geeft om een volk aan de andere kant van deze aardkloot. Dit is pure egotripperij en aandachtstrekkerij zo van 'kijk mij nou eens ik geef om mensen, zelfs aan de andere kant van de wereld'!
Ze valt in deze topic ook lelijk door de mand door haar opmerking over anja joos, "het is maar een junk".

Is er hier iemand op z'n pik getrapt? :vreemd:

:haha: