PDA

Bekijk Volledige Versie : Asielzoeker woont al 10 maanden in boom



IbnRushd
19-10-05, 12:05
Asielzoeker woont al 10 maanden in boom

Net zoals Simeon de Pilaarheilige, leeft Omar Ali Abou Bakr uit Libië al tien maanden in een boom, in de buurt van de ambassade van de VS in een residentiële wijk in de Marokkaanse hoofdstad Rabat. De man wacht er tot hij het statuut van politiek vluchteling krijgt.

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_74864.jpg

Folteringen
"In 1998 ben ik gefolterd en in de gevangenis gegooid na de explosie in een vergaderzaal in Ras Lanouf (op 600 kilometer ten oosten van Tripoli). Ik heb er vijf jaar verbleven", vertelt de 27-jarige man. "Toen ik de gevangenis verliet, kwam ik te weten dat mijn vrouw verkracht was door agenten van de Libische veiligheidsdiensten en dat acht van mijn familieleden gedood waren", voegt hij er aan toe. Daarom besliste hij te vluchten. Hij slaagde erin aan boord van een boot te klimmen, en raakte tot in Casablanca.

Daarop trok de Libiër zo snel mogelijk naar Rabat en hij "vestigde" er zich tussen de zetel van het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen van de VN en de Amerikaanse ambassade.

Naakt douchen in boom
De man woont eigenlijk in twee bomen, die op een honderdtal meter van elkaar staan. In de eerste boom slaapt hij en in de tweede frist hij zich op en wast er zijn kleren. Een emmer aan een touw doet dienst als douche en er hangt ook een koord om de was aan op te hangen. De man draagt een gekleurd hemd en een grijze broek die allebei smetteloos proper zijn.

"Ik slaap nooit op de grond, ik was me elke dag en verander elke dag van kleren", verzekert de boombewoner. De buren zijn verdeeld over zijn aanwezigheid. Chaker ben Ali, een financieel analist, vindt de houding van de man onfatsoenlijk. "Als hij een douche neemt, doet hij al zijn kleren uit, of houdt hij alleen zijn onderbroek aan. Dat shockeert de vrouwen uit de buurt", klaagt de man.

Daar is de 46-jarige Moustapha el Hou het helemaal niet mee eens. Hij geeft de Libiër zelfs verschillende keren per week te eten. "Ik ben niet de enige, ook andere bewoners geven de man voedsel. Je moet solidair zijn en je naaste helpen. Hij doet daarenboven niemand kwaad", vertelt de bewaker van een weelderige villa.

Het Hoog Commissariaat van de Vluchtelingen bevestigde dat de boombewoner een aanvraag als politiek vluchteling heeft ingediend en dat hij een bewijs heeft gekregen dat hij asielzoeker is.

http://www.hln.be

~Panthera~
19-10-05, 12:23
:schok: tering, je zal zo moeten wonen.

:fpetaf: Petje af voor die man, wat ie te verduren heeft gehad, is ook niet niks.

Dolle Fatima
19-10-05, 12:27
Geplaatst door IbnRushd
Asielzoeker woont al 10 maanden in boom

Chaker ben Ali, een financieel analist, vindt de houding van de man onfatsoenlijk. "Als hij een douche neemt, doet hij al zijn kleren uit, of houdt hij alleen zijn onderbroek aan. Dat shockeert de vrouwen uit de buurt", klaagt de man.



http://www.cosgan.de/images/midi/boese/a045.gif

Laat die chaker eens een goede daad verrichten inplaats van dat egoistische gezeur. Als je in zo'n kast van een villa woont heb je toch wel ergens een kamertje over???

Kun je daarna een nieuwe tv serie beginnen, soort van the OC.

Bofko
19-10-05, 12:27
Geplaatst door ~Panthera~
:schok: tering, je zal zo moeten wonen.


Van het rijtje huisje, boompje, beestje heeft ie er al 2. :fpimp:

~Panthera~
19-10-05, 12:28
Geplaatst door Bofko
Van het rijtje huisje, boompje, beestje heeft ie er al 2. :fpimp:


:zweep: Da was een ander draadje. :hihi:

~Panthera~
19-10-05, 12:30
Geplaatst door Dolle Fatima
http://www.cosgan.de/images/midi/boese/a045.gif

Laat die chaker eens een goede daad verrichten inplaats van dat egoistische gezeur. Als je in zo'n kast van een villa woont heb je toch wel ergens een kamertje over???

Kun je daarna een nieuwe tv serie beginnen, soort van the OC.


Inderdaad, das ook een zeikerd. :moe:

Moet ie douchen met zijn kleren AAN soms ? slaat ook nergens op.

observer
19-10-05, 15:37
Geplaatst door ~Panthera~
Inderdaad, das ook een zeikerd. :moe:

Moet ie douchen met zijn kleren AAN soms ? slaat ook nergens op. boom zoeken die net als een treurwilg takken totop de grond heeft?

~Panthera~
19-10-05, 15:51
Geplaatst door observer
boom zoeken die net als een treurwilg takken totop de grond heeft?

Denk dat je die niet zo snel vind in Marokko. :roker:

Soldim
19-10-05, 19:23
Geplaatst door IbnRushd

"Toen ik de gevangenis verliet, kwam ik te weten dat mijn vrouw verkracht was door agenten van de Libische veiligheidsdiensten

En dus heeft hij haar maar achter gelaten? 'k Lees namelijk niets over zijn vrouw die ook in die boom woont.

Oeroeboeroe
19-10-05, 19:31
:roker: Volgens mij is ie nog steeds niet veilig, zo dicht bij de Amerikaanse ambassade in de buurt. Niet bepaald de ideale buren, lijkt me.

gh.wille
19-10-05, 23:04
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: Volgens mij is ie nog steeds niet veilig, zo dicht bij de Amerikaanse ambassade in de buurt. Niet bepaald de ideale buren, lijkt me.

Ben jij soms zijn buurman ?

:haha: