PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Oranje geen groepshoofd op WK'



IbnRushd
19-10-05, 14:12
'Oranje geen groepshoofd op WK'

Uitgegeven op Woensdag 19 oktober 2005 om 02:10:48, bijgewerkt om 03:04:48

(Novum/Infostrada) - Nederland zit bij de loting voor het WK van 2006 mogelijk niet in de koker met geplaatste landen. Als de wereldvoetbalbond FIFA dezelfde methode hanteert als bij het laatste wereldkampioenschap staat Oranje op de negende plek, zo berekende de BBC. Alleen de eerste acht landen worden groepshoofd en kunnen niet tegen elkaar loten.

Vier jaar geleden baseerde de FIFA de plaatsing op de prestaties op de laatste drie WK's en op basis van de gemiddelde plaats op de FIFA-ranglijst in de afgelopen drie jaar. Nederland valt met deze berekening op dit moment in groep 2. "Er is geen reden om aan te nemen dat het systeem dit keer anders zou zijn", aldus FIFA-woordvoerder Markus Siegler tegen de BBC. Op 9 december staat in Leipzig de loting op het programma.

Plaatsingsrangorde WK-loting volgens de BBC:

1 Brazilië 64 punten

2 Spanje 49

3 Duitsland 48

4 Mexico 47

5 Argentinië 46

6 Engeland 46

7 Frankrijk 45

8 Italië 45

9 Nederland 43

10 Verenigde Staten

www.nieuws.nl

Oeroeboeroe
19-10-05, 14:33
Geplaatst door IbnRushd
'Oranje geen groepshoofd op WK'

:chinees: Ach joh, de eerste twee van iedere poule gaan toch door. Ik geloof zelfs ook de beste paar nummers drie...

rja2
19-10-05, 14:48
Ach ja,

Als je wereldkampioen wilt worden moet je van iedereen winnen.

Ik hoop op Duitsland, dan kunnen we ze er in de groepsfase er al uitknikkeren. :motorzaag

observer
19-10-05, 14:48
klopt tenzij spanje zich niet plaatst en die moeten nog een playoff spelen

B@dezz
19-10-05, 15:14
De Fifa brengt wel ieder maand een Fifa wereldranglijst uit, maar ze maken het vervolgens weer ondergeschikt door het niet te gebruiken bij de loting van notabene hun eigen toernooi! Nederland staat 2e op de Fifa wereldranglijst, maar mag tijdens de loting wel mooi in de 2e pot, typisch Fifa...

B@dezz
19-10-05, 16:01
Geplaatst door ibrahimmm
Alsof het niet terecht zou zijn dat Oranje geen groepshoofd wordt...
Ik kan mij de laatste keer dat het wereldkampioen is geworden niet herinneren!

De teams in het lijstje boven Nederland zijn naar mijn weten allemaal al minstens eenmaal wereldkampioen geworden...

Waarom wordt er onderscheid gemaakt tijdens de loting? Zodat de betere landen elkaar niet gelijk treffen in de eerste ronde en hiermee de competitie spannend te houden. Maar het kan heel goed zijn dat een team die een WK heeft gewonnen, vier jaar later een veel slechter team heeft en zeker niet tot de betere teams behoort. De Fifa wereldranglijst is het meest up to date en geeft een goede afspiegeling van de krachtsverhouding op dat moment! Dan lijkt het me logisch om dat als enigste maatstaf te gebruiken...

rja2
19-10-05, 16:01
Geplaatst door ibrahimmm
Alsof het niet terecht zou zijn dat Oranje geen groepshoofd wordt...
Ik kan mij de laatste keer dat het wereldkampioen is geworden niet herinneren!

De teams in het lijstje boven Nederland zijn naar mijn weten allemaal al minstens eenmaal wereldkampioen geworden...
Mij maakt het niet,

Maar de meeste van die landen zijn niet blij met Nederland in hun poule.

De Duitsers doen in hun broek, als ze Nederland in hun poule krijgen.

Oeroeboeroe
19-10-05, 16:15
Geplaatst door ibrahimmm
Alsof het niet terecht zou zijn dat Oranje geen groepshoofd wordt...
Ik kan mij de laatste keer dat het wereldkampioen is geworden niet herinneren!

De teams in het lijstje boven Nederland zijn naar mijn weten allemaal al minstens eenmaal wereldkampioen geworden...

:fpimp: Niet allemaal. Spanje en Mexico niet.

:duim: Ben het verder wel met je eens, trouwens. Pot 2 is een prima pot. Lekker Belgisch, lekker underdog.

Oeroeboeroe
19-10-05, 16:53
Geplaatst door ibrahimmm
Nederland heeft het nog nooit moeten hebben van goede voorrondes...
De beste resultaten werden geboekt na een net aan doorgekomen voorronde of door een kielekiele eerste ronde op het eindtournooi.

:hihi: Precies! Ik verheug me nu al op de 1-1 tegen Togo of Bahrein!

rja2
19-10-05, 18:28
Geplaatst door ibrahimmm
Nederland heeft het nog nooit moeten hebben van goede voorrondes...
De beste resultaten werden geboekt na een net aan doorgekomen voorronde of door een kielekiele eerste ronde op het eindtournooi.
Ik ben het totaal niet eens met het selektie beleid van Basten, dat Seedorf, Kluivert, van Bommel helemaal niet geselekteerd zijn vindt ik maar niets.

Maar hij is nog steeds ongeslagen, met de beste voorronde voor een Europees of Wereld kampioen ooit.
Van Basten heeft nog steeds gelijk, als hij dit door zet, wordt de groepfase ook een eitje.

delirious
19-10-05, 18:31
Geplaatst door rja2
Ik ben het totaal niet eens met het selektie beleid van Basten, dat Seedorf, Kluivert, van Bommel helemaal niet geselekteerd zijn vindt ik maar niets.

Maar hij is nog steeds ongeslagen, met de beste voorronde voor een Europees of Wereld kampioen ooit.
Van Basten heeft nog steeds gelijk, als hij dit door zet, wordt de groepfase ook een eitje.

Van Bommel jammer, maar die andere twee zijn afgeschreven.
Van Basten is goed bezig.

gh.wille
19-10-05, 21:03
Geplaatst door B@dezz
Waarom wordt er onderscheid gemaakt tijdens de loting? Zodat de betere landen elkaar niet gelijk treffen in de eerste ronde en hiermee de competitie spannend te houden. Maar het kan heel goed zijn dat een team die een WK heeft gewonnen, vier jaar later een veel slechter team heeft en zeker niet tot de betere teams behoort. De Fifa wereldranglijst is het meest up to date en geeft een goede afspiegeling van de krachtsverhouding op dat moment! Dan lijkt het me logisch om dat als enigste maatstaf te gebruiken...

Klopt ,maar er zijn in principe geen ,,zwakke landen " meer !

V.G.G

gh.wille
20-10-05, 00:46
Geplaatst door ibrahimmm
Nee, de Maagdeneilanden liggen er al uit, ja toch?

Uitzonderingen , zullen er altijd blijven .
Het zijn tenslotte de Wereldkampioenschappen , dus moeten er ook wel uit elk werelddeel landen zijn die meedoen !
En daar kan dan wel eens een ,,zwakkere " tegenstander tussen zitten.

V.G.G.