PDA

Bekijk Volledige Versie : wat moet het ene gelovige volk tov het andere?

contradictio
19-10-05, 21:37
49:9 If two parties among the Believers fall into a quarrel, make ye peace between them: but if one of them transgresses beyond bounds against the other then fight ye (all) against the one that transgresses until it complies with the command of Allah; but if it complies then make peace between them with justice and be fair: for Allah loves those who are fair (and just).

49:10 The Believers are but a single Brotherhood: So make peace and reconciliation between your two (contending) brothers; and fear Allah, that ye may receive Mercy.

49:11 O ye who believe! Let not some men (qawm = volk) among you laugh at others: It may be that the (latter) are better than the (former): Nor let some women laugh at others: It may be that the (latter are better than the (former): Nor defame nor be sarcastic to each other, nor call each other by (offensive) nicknames: Ill-seeming is a name connoting wickedness, (to be used of one) after he has believed: And those who do not desist are (indeed) doing wrong.

49:12 O ye who believe! Avoid suspicion as much (as possible): for suspicion in some cases is a sin: And spy not on each other behind their backs. Would any of you like to eat the flesh of his dead brother? Nay, ye would abhor it...But fear Allah. For Allah is Oft-Returning, Most Merciful.

49:13 O mankind! We created you from a single (pair) of a male and a female, and made you into nations and tribes, that ye may know each other (not that ye may despise (each other). Verily the most honoured of you in the sight of Allah is (he who is) the most righteous of you . And Allah has full knowledge and is well acquainted (with all things).

49:14 The desert Arabs say, "We believe." Say, "Ye have no faith; but ye (only)say, 'We have submitted our wills to Allah,' For not yet has Faith entered your hearts. But if ye obey Allah and His Messenger, He will not belittle aught of your deeds: for Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful."

DieSter
20-10-05, 04:05
54:28 And tell them that the water is to be divided between them: Each one's right to drink being brought forward (by suitable turns).

Dit is voor de toekomstige crisis in het midden oosten, water.

54:29 But they called to their companion, and he gave in, and cut off('aqar)

54:30 Ah! how (terrible) was My Penalty and My Warning!

54:31 For We sent against them a single Mighty Blast , and they became like the dry stubble used by one who pens cattle.

54:32 And We have indeed made the Qur'an easy to understand and remember: then is there any that will remember and remind?

DieSter
20-10-05, 04:17
Waqatiloo fee sabeeli Allahi allatheena yuqatiloonakum wala taAAtadoo inna Allaha la yuhibbu almuAAtadeena

En vecht in de weg van Allah zij die jullie bevechten en weest niet vijandig, waarlijk Allah houdt niet van de vijandigen.

'adaawa is het arabisch voor vijandschap, het heeft een connectie met het werkwoord 'awda ('aada hij keerde terug) wat terug keren betekent. Dus de oprechtere betekenis is: "het terug keren naar het verleden om agressie tegen de anderen te rechtvaardigen". Ik ben hierzelf ook schuldig aan, en ik probeer me zelf hier in te beteren, want zeg nou zelf hoe vaak heb jij niet gedacht "die heeft dat toen tegen me gedaan" en dus vijandigheid instand houdt door onrecht in het verleden als uitgangs punt te gebruiken voor je boosheid.

Dit geldt dus voor mensen, maar ook hele volkeren en naties, wij moeten dus proberen iedereen de kans geven elke keer weer en als ze de weg tegen ons kiezen door hun vijandigheid, Allah is de beschermer der godsdienstigen, en aan Hem behoort alle macht en kracht. Dus vrees Hem en niet anderen. Hij houdt niet van de vijandigen dus helpt Hij ze niet tegen de vrede aangaanden(muslimeen)

contradictio
20-10-05, 12:11
gelovige mensen, volken en naties

Wie zijn de gelovigen?

2:62 Those who believe (in the Qur'an), and those who follow the Jewish (scriptures), and the Christians and the Sabians,- any who believe in Allah and the Last Day, and work righteousness , shall have their reward with their Lord; on them shall be no fear, nor shall they grieve.

3:199 And there are, certainly, among the People of the Book, those who believe in Allah, in the revelation to you, and in the revelation to them, bowing in humility to Allah . They will not sell the Signs of Allah for a miserable gain! For them is a reward with their Lord, and Allah is swift in account.

3:113 Not all of them are alike: Of the People of the Book are a portion that stand (For the right): They rehearse the Signs of Allah all night long, and they prostrate themselves in adoration.

3:114 They believe in Allah and the Last Day; they enjoin what is right, and forbid what is wrong; and they hasten (in emulation) in (all) good works : They are in the ranks of the righteous.

salaam a'laikoem

Remco
17-12-05, 04:43
mmm.

Dialoog of plakkerdeplak.(?)

DieSter
17-12-05, 20:18
Geplaatst door contradictio
gelovige mensen, volken en naties

Wie zijn de gelovigen?

2:62 Those who believe (in the Qur'an), and those who follow the Jewish (scriptures), and the Christians and the Sabians,- any who believe in Allah and the Last Day, and work righteousness , shall have their reward with their Lord; on them shall be no fear, nor shall they grieve.

3:199 And there are, certainly, among the People of the Book, those who believe in Allah, in the revelation to you, and in the revelation to them, bowing in humility to Allah . They will not sell the Signs of Allah for a miserable gain! For them is a reward with their Lord, and Allah is swift in account.

3:113 Not all of them are alike: Of the People of the Book are a portion that stand (For the right): They rehearse the Signs of Allah all night long, and they prostrate themselves in adoration.

3:114 They believe in Allah and the Last Day; they enjoin what is right, and forbid what is wrong; and they hasten (in emulation) in (all) good works : They are in the ranks of the righteous.

salaam a'laikoem

Dialoog? waarom zou ik een dialoog aan moeten gaan met iemand die de verzen van Allah voordraagt en die rechtvaardigheid gebieden?
Mensen verkeren in een zeer zieke toestand waarin dialogen in disrespect en leugens overgaan zonder dat er een zwaard is om respect en waarheid te garanderen. Het is een zaak van excelentie als twee mannen tegenover elkaar staan en een dialoog of een debat aangaan en een zwaard in de schede hebben om het respect en voorzichtigheid te garanderen. Maar de overheden hebben ons onze zwaarden ontnomen en verboden en daarmee zorgen ze er in "hopelijke" onwetendheid ervoor dat zaken toenemen in haat en uiteindelijk veel meer leed veroorzaken door het buitensporig gebruik van extreem geweld. Kom niet met het excuus dat de dwazen en dronkenlappen elkaar dan zouden bevechten, dat doen ze toch al met vuurwapens en het is een stuk moeilijker om iemand te doden met een zwaard dan met een vuurwapen, voor mij doen ze er eerlijk gezegd niet toe wanneer het om leed gaat door sociale onrust en oorlog door het gebrek aan respect en waarheids getrouwheid van mensen. Een zwaard zorgt ervoor dat alleen zij spreken die overtuigdt zijn van hun gelijk of eerlijk op zoek zijn naar de waarheid en een oplossing, en wat betreft zij die niet bereidt zijn om voor hun overtuigingen te staan laat diegenen maar ophouden met die overtuigingen te preken en zwijgen.

Remco
17-12-05, 20:24
Geplaatst door DieSter
Dialoog? waarom zou ik een dialoog aan moeten gaan met iemand die de verzen van Allah voordraagt en die rechtvaardigheid gebieden?
Mensen verkeren in een zeer zieke toestand waarin dialogen in disrespect en leugens overgaan zonder dat er een zwaard is om respect en waarheid te garanderen. Het is een zaak van excelentie als twee mannen tegenover elkaar staan en een dialoog of een debat aangaan en een zwaard in de schede hebben om het respect en voorzichtigheid te garanderen. Maar de overheden hebben ons onze zwaarden ontnomen en verboden en daarmee zorgen ze er in "hopelijke" onwetendheid ervoor dat zaken toenemen in haat en uiteindelijk veel meer leed veroorzaken door het buitensporig gebruik van extreem geweld. Kom niet met het excuus dat de dwazen en dronkenlappen elkaar dan zouden bevechten, dat doen ze toch al met vuurwapens en het is een stuk moeilijker om iemand te doden met een zwaard dan met een vuurwapen, voor mij doen ze er eerlijk gezegd niet toe wanneer het om leed gaat door sociale onrust en oorlog door het gebrek aan respect en waarheids getrouwheid van mensen. Een zwaard zorgt ervoor dat alleen zij spreken die overtuigdt zijn van hun gelijk of eerlijk op zoek zijn naar de waarheid en een oplossing, en wat betreft zij die niet bereidt zijn om voor hun overtuigingen te staan laat diegenen maar ophouden met die overtuigingen te preken en zwijgen.

Een zwijgend Islamforum. MMMMMMMM

Apart. Laat niet iedereen op zijn manier zien wat hem drijft?

Ik hoef die stilte niet. Groet

DieSter
17-12-05, 21:15
Geplaatst door DieSter

Al zullen de bergen verpulverd worden en de hemel zwart gemaakt door rook, zelfs dan voel ik me niet verplicht om een dialoog met wie dan ook aan te gaan zolang mij mijn recht niet is gegeven.

Remco
17-12-05, 21:16
Geplaatst door DieSter
Al zullen de bergen verpulverd worden en de hemel zwart gemaakt door rook, zelfs dan voel ik me niet verplicht om een dialoog met wie dan ook aan te gaan zolang mij mijn recht niet is gegeven.

Je krijgt toch aardig de kans zou ik zo zeggen.

DieSter
17-12-05, 21:20
Geplaatst door Remco

Groet

Ik groet je terug met "vrede".

Remco
17-12-05, 21:22
Geplaatst door DieSter
Ik groet je terug met "vrede".

Dat lijkt me top.

Van het zelfde. :wink: