PDA

Bekijk Volledige Versie : Record-orkaan Wilma bereikt zondag Florida



Bofko
20-10-05, 08:17
MIAMI - De orkaan Wilma, de zwaarste storm ooit gemeten in het Caribisch gebied, zal morgen langs het Mexicaanse schiereiland Yucatan scheren, en buigt dan af richting Florida. Daar wordt de orkaan zondag verwacht.
Wilma kan ‘ontzaglijke schade en verlies van mensenlevens veroorzaken, als we niet oppassen’, zei directeur Mayfield van het Hurricane Center. In Haïti kwamen al tien mensen om door modderlawines. De orkaan zit nu in categorie 5, de hoogste, maar kan de komende dagen afzwakken.

volkskrant.nl

Wizdom
20-10-05, 09:50
Geplaatst door Bofko
MIAMI - De orkaan Wilma, de zwaarste storm ooit gemeten in het Caribisch gebied, zal morgen langs het Mexicaanse schiereiland Yucatan scheren, en buigt dan af richting Florida. Daar wordt de orkaan zondag verwacht.
Wilma kan ‘ontzaglijke schade en verlies van mensenlevens veroorzaken, als we niet oppassen’, zei directeur Mayfield van het Hurricane Center. In Haïti kwamen al tien mensen om door modderlawines. De orkaan zit nu in categorie 5, de hoogste, maar kan de komende dagen afzwakken.

volkskrant.nl

Ik wilde hem expres niet plaatsen anders wordt ik weer beticht van onheils profetie... Maar goed jij hebt deze record orkaan onder de aandacht gebracht.... Wellicht geeft het menigeen te denken... 3 Keer is Scheepsrecht...

Bofko
20-10-05, 09:53
Geplaatst door Wizdom
Ik wilde hem expres niet plaatsen anders wordt ik weer beticht van onheils profetie... Maar goed jij hebt deze record orkaan onder de aandacht gebracht.... Wellicht geeft het menigeen te denken... 3 Keer is Scheepsrecht...

:D . Dank U. Als ze mij nu maar niet gaan betichten van onheilsprofetie.....

Wide-O
20-10-05, 09:57
Geplaatst door Bofko
:D . Dank U. Als ze mij nu maar niet gaan betichten van onheilsprofetie.....

Nou... :ego:

3 x scheepsrecht. Goh, die Stan is echt onder de radar doorgegaan hé. Toch best een paar doden en zo. Maar ja, Guatemala had echt wel een lesje nodig :rolleyes:

wytze
20-10-05, 10:00
Het zou te triest voor woorden zijn als nu weer eenzijdig alle aandacht gaat naar het effect van Wilma op Florida.

En de Pakistani maar weer worden vergeten, het Amazonegebied wordt genegeerd en het effect van Stan op Midden Amerika al helemaal niet bestaan lijkt te hebben.

Vandaag raast Wilma door Yucatan en over de Westkust van Cuba.

~Panthera~
20-10-05, 10:08
:fplet: lekker he? die global warming.

Bofko
20-10-05, 10:14
Geplaatst door wytze
Het zou te triest voor woorden zijn als nu weer eenzijdig alle aandacht gaat naar het effect van Wilma op Florida.

En de Pakistani maar weer worden vergeten, het Amazonegebied wordt genegeerd en het effect van Stan op Midden Amerika al helemaal niet bestaan lijkt te hebben.

Vandaag raast Wilma door Yucatan en over de Westkust van Cuba.

Het fifo-principe (first in first out) werkt ook voor rampen. Dus de laatste ramp krijgt altijd de meeste aandacht.

Bofko
20-10-05, 10:17
Geplaatst door Wide-O
Maar ja, Guatemala had echt wel een lesje nodig :rolleyes:
Vond ik eigenlijk meer voor Honduras. Echter Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

wytze
20-10-05, 10:32
Geplaatst door Bofko
Het fifo-principe (first in first out) werkt ook voor rampen. Dus de laatste ramp krijgt altijd de meeste aandacht.


volgens mij werk er een ander principe:
USDGAA=United States Disasters Get All Attention.