PDA

Bekijk Volledige Versie : Raadslid Leefbaar Rotterdam eigenaar van clubhuis Hells Angels



Zwarte Schaap
20-10-05, 17:21
Raadslid eigenaar van clubhuis Hells Angels

Door PAUL SMITS en ALBRAND LEEUWE

ROTTERDAM - Het onderkomen van de Hells Angels in het Rotterdamse industriegebied de Spaanse Polder, staat op naam van het gemeenteraadslid Dries Mosch van Leefbaar Rotterdam.

Illustratie AD

Volgens de politicus wilde hij het pand al langer verkopen, maar werkte het ontwikkelingsbedrijf (OBR) van de gemeente (als grondeigenaar) niet mee.

Mosch geeft toe: ,,De opstallen staan op mijn naam.'' Maar het raadslid waarschuwt echter voor foute interpretaties. ,,Want ik heb niks met de Angels te maken. Destijds zat ik er met mijn bedrijf in systeemwanden. Toen ik het kwijt wilde, was dat lastig. Want het OBR bepaalde wie ik als koper moest nemen. Maar dan kreeg ik er niemand voor.''

Mosch: ,,Wel was er interesse van een kennis bij de overbuurman. Dat was toen de Rotterdamse Motor Vereniging. Met andere mensen en een ander bestuur dan nu de Hells Angels.

Ze hebben mij betaald. Alleen lukt het me niet het overgeschreven te krijgen. Want het OBR keurt het gebruik niet goed.''

Mosch, zelf ook motorliefhebber, weet weinig van de Hells Angels. ,,Er is weinig overlast van ze. Af en toe wel eens wat geluid als er een feest is. Maar de omgeving is er eerder op vooruit gegaan. Vroeger was het een no go area. Dat is anders geworden met die gasten.''

Mosch wordt tegen zijn zin in inmiddels zijdelings genoemd in deze zaak. Dat het ontwikkelingsbedrijf niet mee wilde werken aan verkoop vindt Mosch krom, omdat volgens hem elders wel een oogje wordt toegeknepen als op grond van de gemeente iets zit wat niet helemaal de bedoeling is. En dat eerst de Rotterdamse Motor Vereniging en later de Hells Angels er toch zijn gedoogd: ,,Als dat niet zou gebeuren, dan zou je de halve Spaanse Polder wel kunnen opruimen.''

Volgens het Kadaster heeft het pand een kantoorbestemming. Het OBR heeft al enkele jaren ingrijpende plannen met dit deel van de Spaanse Polder en koopt met dat doel grond en panden op. ,,Met alle ondernemers is contact opgenomen,'' zegt een woordvoerder van het OBR. ,,Dat geldt ook voor de Hells Angels.''

Volgens de eigenaar van het naastgelegen autobedrijf Robar -'we hebben geen last van elkaar'- heeft het OBR al jaren grote plannen met de Vliststraat en de verderop gelegen Almstraat. ,,Bedrijven worden individueel benaderd, ik heb nog niks gehoord.''

Ook Mosch weet van de plannen. ,,Alles gaat op de schop. Er komt onder meer een secundaire weg als onderdeel van de herinrichting.''

Bron: AD 20/10/05

Elsschot
20-10-05, 17:22
prima, gewone volksjongen die van motoren houdt