PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer een gezin op straat gezet!



Oeroeboeroe
21-10-05, 09:23
Weer een gezin op straat gezet

Leiden - Er dreigt vandaag weer een gezin in Leiden op straat te worden gezet. Ditmaal gaat het om het Iraanse gezin Mahmoodi dat sinds 1998 in Nederland is. Vader en moeder Mahmoodi en hun 13-jarige zoon moeten vandaag de crisisopvang van de door de gemeente gesubsidieerde Stichting Uitgeprocedeerde Vluchtelingen (Stuv) verlaten. Waar zij naar toe moeten, is onduidelijk.


Stuv zet het gezin uit huis omdat de noodhulp niet kan voortduren. Recht op langdurige hulp heeft het gezin volgens de stichting niet omdat zij de kans klein acht dat de familie nog een verblijfsvergunning krijgt. De familie bestrijdt dat. Volgens hun advocaat moeten de drie weer opgenomen worden in het asielzoekerscentrum omdat zij daar deze zomer onterecht zijn uitgezet. Maar Stuv-voorzitter J. Martens meent dat dit geschil om een administratieve fout draait en dat er voor de rest maar weinig grond is voor een verblijfsvergunning.

Het gezin heeft van Stuv twee weken noodhulp gekregen. In de tussentijd werd het dossier beoordeeld. Toen Stuv daar te weinig aanknopingspunten in vond kreeg de familie, aldus Martens, nog twee weken respijt om zelf een onderkomen te vinden.

Dat is niet gelukt omdat het gezin maar weinig geld heeft en niet illegaal een woning wil betrekken. Vader Ali Rezi. ,,Ik heb in Nederland nog nooit iets gedaan wat niet mag. En nu willen ze dat ik ergens illegaal ga wonen. Ik vind dat heel erg. Ik wil dat niet. Ik wil eerlijk blijven.'' Ali Rezi vindt het onbegrijpelijk dat hij morgen op straat komt te staan. Hij heeft het gevoel dat er met zijn gezin wordt gespeeld. ,,Mijn zoon moet elke dag naar het Bonaventuracollege. Mijn vrouw is afgelopen dinsdag geopereerd en is nog niet op de been. Ze kan hooguit een paar stappen zetten. Hoe moeten wij verder?''

Martens vindt dat Stuv heeft gedaan wat ze hoort te doen. De komende weken kan het gezin op nog wat nazorggesprekken rekenen zoals Stuv begin september met het gemeentebestuur heeft afgesproken. Het gemeentebestuur gaf Stuv deze aanvullende opdracht naar aanleiding van de commotie die afgelopen zomer over de crisishulp en Stuv-criteria ontstond. De linkse partijen waren onaangenaam verrast toen duidelijk werd dat er in Leiden enkele tientallen volwassenen en kinderen dakloos rondzwerven. Zij drongen aan op ruimere hulpcriteria en wilden niet dat gezinnen met kinderen op straat kwamen te staan. Maar de verantwoordelijk wethouder De Boer (Groen Links) wilde hier niet aan.

De jongerenorganisatie van de SP, het pastoraal buurtwerk en de Fabel van de Illegaal lieten het hier niet bij en besloten eind vorige maand de Leonarduskerk aan de Haagweg te kraken. Maar nog voordat zij de kerk konden inrichten voor de opvang van dakloze gezinnen liet burgemeester Lenferink de kerk ontruimen.

Marijn Kramp, Leidsch Dagblad
Vrijdag 21 oktober 2005

Sahara
21-10-05, 10:21
Ik heb in Nederland nog nooit iets gedaan wat niet mag. En nu willen ze dat ik ergens illegaal ga wonen. Ik vind dat heel erg. Ik wil dat niet. Ik wil eerlijk blijven.''

Slijmbal, een beetje zielig lopen doen! Opgerot!!

Alim
21-10-05, 11:02
Geplaatst door Sahara
Ik heb in Nederland nog nooit iets gedaan wat niet mag. En nu willen ze dat ik ergens illegaal ga wonen. Ik vind dat heel erg. Ik wil dat niet. Ik wil eerlijk blijven.''

Slijmbal, een beetje zielig lopen doen! Opgerot!!

klootzak dat je bent. Je had zeker anders gepraat als het om je vader of je oom of... betrof Ik zal Rita Verdonk vragen om je naar Iran te sturen.

Sahara
21-10-05, 11:27
Geplaatst door Alim
klootzak dat je bent. Je had zeker anders gepraat als het om je vader of je oom of... betrof Ik zal Rita Verdonk vragen om je naar Iran te sturen.

Vuile hond! Ik zal jou eens een enkeltje Iran geven! Alle asielzoekers moeten het land verlaten, zij hebben de boel verneukt en verziekt de afgelopen decina.


p.s. Mijn vader heeft dit land al verlaten, is lekker aan het genieten in zijn vaderland....hjahahaha

freya
21-10-05, 12:17
Geplaatst door Sahara
Alle asielzoekers moeten het land verlaten, zij hebben de boel verneukt en verziekt de afgelopen decina.


Ach so, vertel!

:kotsen:

Sahara
21-10-05, 12:38
Geplaatst door freya
Ach so, vertel!

:kotsen:

Weet je wat het is sinds de komst van asielzoekers en vluchtelingen zien we door de bomen het bos niet meer... Teveel buitenlanders en teveel culturen en teveel criminaliteit en teveel apen a la Hirsi Ali en Elian, die mij en de nederlandse regering vertellen hoe mijn cultuur en geloof in elkaar zit. Kortom het is allemaal zo complex geworden in NL. En dan moet je grenzen trekken! Niet iedereen kan hier blijven zonder geldige verblijfsvergunning!!

Inprincipe leven we in een vrije wereld iedereen heeft het recht om te wonen waar hij, maar doordat er wereldwijd de landelijke grenzen zijn bepaalt kan dat helaas niet.