PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe rel: Amerikaanse militairen verbrandden en schenden eerbaarheid dode Talibans



Zwarte Schaap
21-10-05, 09:55
Amerikaanse militairen verbrandden dode Taliban

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

SYDNEY (ANP) - De Australische televisie heeft woensdag een videoband uitgezonden waarop te zien is hoe Amerikaanse militairen in Afghanistan twee dode Taliban verbranden. Volgens de Austalische tv zijn de opnames begin oktober gemaakt door een 'embedded journalist', een verslaggever die met de troepen meetrekt.

Vijf Amerikaanse militairen staan om de brandende Taliban heen. Zij bespotten hun kameraden als 'laffe honden' die te bang zouden zijn de lijken op te halen.

De Afghaanse autoriteiten hebben een onderzoek aangekondigd. Een woordvoerder van president Karzai veroordeelde de minachting voor de lijken.

De Amerikaanse regering verklaarde donderdag ,,ernstig bezorgd'' te zijn over de zaak. Ook de Amerikaanse strijdkrachten zijn inmiddels een onderzoek begonnen.

,,Vanuit ons oogpunt gaat het om zeer ernstige beschuldigingen en indien waar is het zeer ernstig'', zei een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Als er ook maar iets van waar is, zullen de daders ter verantwoording worden geroepen, voegde de zegsman eraan toe.

Bron: AD 21/10/05

Dit gaat precies volgens het handboek hoe verneder ik moslims die speciaal is geschreven voor de Amerikanen in oorlog met moslims.

Sahara
21-10-05, 12:28
Vuile honden, ze zouden ze moeten afschieten.....

Max Stirner
21-10-05, 12:35
Geplaatst door Sahara
Vuile honden, ze zouden ze moeten afschieten.....


Ach.....die Amerikanen zijn ook geen lieverdjes.

observer
21-10-05, 13:01
Geplaatst door Sahara
Vuile honden, ze zouden ze moeten afschieten..... hadden ze al gedaan, ach eerbaarheid en taliban gaan dat in 1 zin samen?

assassijn
21-10-05, 13:03
Ach, wat maakt het uit wat ze doen. Gelukkig kunnen de Afghanen nu wel stemmen.

delirious
21-10-05, 13:35
Geplaatst door assassijn
Ach, wat maakt het uit wat ze doen. Gelukkig kunnen de Afghanen nu wel stemmen.

En dat is het belangrijkste. :argwaan:

assassijn
21-10-05, 13:53
Geplaatst door delirious
En dat is het belangrijkste. :argwaan:

Inderdaad. Wat heb je aan eten, drinken, veiligheid en gezondheidszorg als je niet eens kan stemmen.

Wiggum
21-10-05, 15:16
De Taliban fan-club is weer op volle sterkte, zie ik.

Sahara
21-10-05, 15:32
Geplaatst door Wiggum
De Taliban fan-club is weer op volle sterkte, zie ik.

we missen alleen nog je mama en dan zijn we helemaal compleet!

observer
21-10-05, 15:33
ach oorlogsvoering zit ook voor een deel tussen de oren

daarom blies men zich op in de metro in londen en niet op een militaire basis

dus als je een tegenstander hebt die op een gebied kwetsbaar is door bv zijn lichaam niet te begraven tja

reason
21-10-05, 15:36
Tja, de taliban zijn toch die figuren die osama bin laden hartelijk in hun midden lieten verblijven;
de man die er geen moeite mee had om duizenden onschuldigen in New York, Nairobi en Dar es Salaam te laten bedelven, verpletteren, verbranden en verpulveren?
Dan valt het in brand steken van twee gedode strijders nog al mee.

Ik vind het geen goeie actie hoor, maar je moet de zaken wel in het juiste perspectief zien...

Soldim
21-10-05, 16:59
[i]Geplaatst door Zwarte Schaap

Dit gaat precies volgens het handboek hoe verneder ik moslims die speciaal is geschreven voor de Amerikanen in oorlog met moslims.

Waarom is het verbranden van een moslim lijk erger dan het verbranden van een ander lijk?

Of komt het uit een boek van algemene vernederingen....?

barfly
21-10-05, 20:17
Ik zie pas een probleem als die talibannetjes levend in de fik zijn gestoken.

Onbek_01
21-10-05, 23:24
De twee talibaanstrijders(Martelaars) zijn gestorven voor de zaak van God terwijl de gesneuvelde amerikaans soldaten in irak of afghanistan gestorven zijn voor de zaak van Satan :wohaa:.

Moge Allah de twee martelaars de paradijs doen binnengaan.Amien

Soldim
22-10-05, 00:01
Geplaatst door Onbek_01
De twee talibaanstrijders(Martelaars) zijn gestorven voor de zaak van God


Volgens mij wordt hier steeds geroepen dat hetgeen de Taliban zegt voor te staan niet de Islam is. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de gestorven strijders iets met de 'zaak van God' te doen hebben.




terwijl de gesneuvelde amerikaans soldaten in irak of afghanistan gestorven zijn voor de zaak van Satan :wohaa:.


Hey! Dus jij bent de plaatsvervanger van God op aarde en kan oordelen over al dat goed of slecht is. 'k Moet zorgen dat ik je te vriend hou ;)

gh.wille
22-10-05, 00:25
Geplaatst door observer
ach oorlogsvoering zit ook voor een deel tussen de oren

daarom blies men zich op in de metro in londen en niet op een militaire basis

dus als je een tegenstander hebt die op een gebied kwetsbaar is door bv zijn lichaam niet te begraven tja

Ik maar denken dat cremeren in dat soort landen heel normaal is, kijk maar naar INDIA en INDONESIE !
Vraag me af wat deze strijders zelf hadden gedaaan met een gedode Amerikaanse soldaat , oh ja nou weet ik het weer die slepen ze achter een wagen aan ,net zo lang tot het een bloederige massa is geworden ,
dat zijn degene die nu het hardste krijsen gemakshalve maar ff vergeten !
Doet echter niet af aan het feit dat men een gedode tegenstander met
respect dient te behandelen ,en in ieder geval te begraven of te cremeren (wat als regel verbrandden heet ) .
Dit stamt nog uit de tijd dat het front nog al eens over en weer ging , en dan was het niet leuk om in de stank van een verrottend lijk te zitten , afgezien van de ziektes die je kon oplopen !

V.G.G.

Rabi'ah.
22-10-05, 09:08
Geplaatst door barfly
Ik zie pas een probleem als die talibannetjes levend in de fik zijn gestoken.

O dus met het schenden van lichamen is niks mis? :rolleyes:

Rabi'ah.
22-10-05, 09:10
Geplaatst door gh.wille
Ik maar denken dat cremeren in dat soort landen heel normaal is, kijk maar naar INDIA en INDONESIE !


Je kletst uit je nek.

Crematie is een gebruik onder hindoes, Afghanistan is een islamitisch land.

Moslims in India en Indonesië cremeren ook niet, maar begraven hun doden gewoon, net als christenen.

Joesoef
22-10-05, 09:29
Geplaatst door gh.wille
Vraag me af wat deze strijders zelf hadden gedaaan met een gedode Amerikaanse soldaat , oh ja nou weet ik het weer die slepen ze achter een wagen aan ,net zo lang tot het een bloederige massa is geworden ,
dat zijn degene die nu het hardste krijsen gemakshalve maar ff vergeten !V.G.G.

Zo, dus Moslims vinden het normaal om dat te doen, iets vanzelfsprekends? Met welke Moslims heb jij daarover gesproken?

assassijn
22-10-05, 10:45
Geplaatst door Wiggum
De Taliban fan-club is weer op volle sterkte, zie ik.

Onze puberale amoebe's van Fok.nl hebben de weg ook weer gevonden zie ik.
Vroegah werd ik nog een Amerika-hater genoemd als ik kritiek had op Amerika. Tegenwoordig ben ik een fan van de Taliban:boogie:

delirious
22-10-05, 11:10
Geplaatst door assassijn
Onze puberale amoebe's van Fok.nl hebben de weg ook weer gevonden zie ik.
Vroegah werd ik nog een Amerika-hater genoemd als ik kritiek had op Amerika. Tegenwoordig ben ik een fan van de Taliban:boogie:

Zo voorspelbaar ,die stormfront/fokzin debielen.

ouled l'q7aab. :moe:

Zwarte Kat
22-10-05, 14:32
Geplaatst door Onbek_01
De twee talibaanstrijders(Martelaars) zijn gestorven voor de zaak van God

Dus jij vindt het een zaak voor god dat de Taliban tienduizenden onschuldige moslim broeders en zusters hebben vermoord?


Tsja,....

mark61
22-10-05, 14:44
Geplaatst door Zwarte Kat
Dus jij vindt het een zaak voor god dat de Taliban tienduizenden onschuldige moslim broeders en zusters hebben vermoord?


Tsja,....

Nobody's innocent. Dat weet je best.

Zwarte Kat
22-10-05, 14:49
Geplaatst door mark61
Nobody's innocent. Dat weet je best.

In tijd van oorlog is de burgerij onschuldig. Over hun lijken wordt het schaakspel gespeeld.....

Max Stirner
22-10-05, 15:57
Geplaatst door Onbek_01
De twee talibaanstrijders(Martelaars) zijn gestorven voor de zaak van God terwijl de gesneuvelde amerikaans soldaten in irak of afghanistan gestorven zijn voor de zaak van Satan :wohaa:.

Moge Allah de twee martelaars de paradijs doen binnengaan.Amien


Lees es een krant ofzo.

De Taliban zijn door het buitenland (met name Pakistan) gesteunde en bewapende idioten die Afghanistan terug naar het Stenen Tijdperk wilden brengen.

Kinderen mochten niet meer vliegeren, voetbalstadions werden gebruikt voor publieke executies, muziek en dans werden verboden, eeuwenoude boeddhabeelden werden opgeblazen, vrouwen mochten niet werken, niet naar school en niet naar buiten zonder man. Ze moesten onder hun burka blijven en hun bek houden.

Over dat soort barbaren hebben we het.

Ik snap niet waarom die Amerikanen zonodig lijken in de fik willen steken, maar het zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik er een traan om heb gelaten.

mark61
22-10-05, 17:02
Geplaatst door Zwarte Kat
In tijd van oorlog is de burgerij onschuldig. Over hun lijken wordt het schaakspel gespeeld.....

Maar wat is de burgerij? roept de advocaat van de duivel dan. Die lui die die oorlogszuchtige regering aan de macht hebben geholpen, of die lui die allemaal wel thuis een kalasjnikof hebben liggen, voor het geval?

Zwarte Kat
22-10-05, 17:33
Geplaatst door mark61
Maar wat is de burgerij? roept de advocaat van de duivel dan. Die lui die die oorlogszuchtige regering aan de macht hebben geholpen, of die lui die allemaal wel thuis een kalasjnikof hebben liggen, voor het geval?

Naar mijn weten heeft de burgerij de Taliban niet geholpen om de macht te grijpen. Al zullen ze in het begin wel gedacht hebben dat het toffe jongens waren.
Maar als duizenden burgers omkomen wegens gebrek aan medicijnen, voedsel en andere voorzieningen doordat de stad waarin ze wonen opzettelijk is afgesloten van het wegennet door de Taliban dan zie ik niet in hoe die betreffende burgerij daar mede verantwoordelijk voor kan zijn.

gh.wille
22-10-05, 17:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Je kletst uit je nek.

Crematie is een gebruik onder hindoes, Afghanistan is een islamitisch land.

Moslims in India en Indonesië cremeren ook niet, maar begraven hun doden gewoon, net als christenen. **

Wie lult er nu uit z,n nek ? jij ! ik heb het woord MOSLIM niet eens gebruikt , het zelfde antwoord geld voor je ( mede standpunt nemer )
en blijkbaar grote vriend Joesoef .
Deze alles en niets ontziende , moordenaars bende die ik nog als neutraal zijnde persoon,, STRIJDERS " noemde , om de echte en rechtgeaarde MOSLIMS niet te beledigen !

** ja , ik was ff in de war had het kunnen weten , dus alles wat hier naar een crematorium gaat is HINDOE denk ik , in aanmerking genomen dat het overgrote deel van NEDERLAND natuurlijk uit Christenen en Moslims bestaat .
:wijs: hoor van jou !

Wiggum
22-10-05, 18:44
Geplaatst door assassijn
Onze puberale amoebe's van Fok.nl hebben de weg ook weer gevonden zie ik.
Vroegah werd ik nog een Amerika-hater genoemd als ik kritiek had op Amerika. Tegenwoordig ben ik een fan van de Taliban:boogie:
Waarom zit je dan te janken dat de Taliban verdreven is en er verkiezingen zijn?

observer
22-10-05, 19:37
Geplaatst door Rabi'ah.
O dus met het schenden van lichamen is niks mis? :rolleyes: de taliban hebben de gewoonte gevangenen dood te martelen, wat ze toen ze aan de macht waren allemaal bv met vrouwen geflikt hebben etc kortom alle waar naar zijn geld

gh.wille
22-10-05, 22:54
Geplaatst door observer
de taliban hebben de gewoonte gevangenen dood te martelen, wat ze toen ze aan de macht waren allemaal bv met vrouwen geflikt hebben etc kortom alle waar naar zijn geld

Hoewel ik het niet goed keur ( trouwens ) de Amerikaanse regering ook niet .Kan ik me het ergens wel voorstellen , als ze deze doden hadden laten liggen was er ook wel commentaar gekomen , en als ze de doden hadden begraven ook denk ik, m.a.w het was nooit goed geweest .

Al met al een poeha en ophef , vergeleken met de duizenden stumpers van de aardbeving in Pakistan , waar hier geen woord over gerept word
(zelfs niet bij een topic ) is dit toch :KATTEPIS !

:vreemd:

Oeroeboeroe
23-10-05, 01:03
Geplaatst door gh.wille
Hoewel ik het niet goed keur ( trouwens ) de Amerikaanse regering ook niet .Kan ik me het ergens wel voorstellen , als ze deze doden hadden laten liggen was er ook wel commentaar gekomen , en als ze de doden hadden begraven ook denk ik, m.a.w het was nooit goed geweest .

Al met al een poeha en ophef , vergeleken met de duizenden stumpers van de aardbeving in Pakistan , waar hier geen woord over gerept word
(zelfs niet bij een topic ) is dit toch :KATTEPIS !

:vreemd:

:kwaad: Maar toch: het deugt niet, gh.

lebanese
23-10-05, 01:29
Geplaatst door gh.wille
Hoewel ik het niet goed keur ( trouwens ) de Amerikaanse regering ook niet .Kan ik me het ergens wel voorstellen , als ze deze doden hadden laten liggen was er ook wel commentaar gekomen , en als ze de doden hadden begraven ook denk ik, m.a.w het was nooit goed geweest .

Al met al een poeha en ophef , vergeleken met de duizenden stumpers van de aardbeving in Pakistan , waar hier geen woord over gerept word
(zelfs niet bij een topic ) is dit toch :KATTEPIS !

:vreemd:



[i]Hoewel ik het niet goed keur ( trouwens ) de Amerikaanse regering ook niet .Kan ik me het ergens wel voorstellen , als ze deze doden hadden laten liggen was er ook wel commentaar gekomen , en als ze de doden hadden begraven ook denk ik, m.a.w het was nooit goed geweest .[/B]

waar heb jij het over,alsof die 2 talibanstrijders EnIGE gedode talibanstrijders waren,over de anderen gedode talibanstrijders wordt er toch geen heisa over gemaakt? MENSEN verbranden en ook nog eens hoofde richting mekka zette(wat moslims niks erger kunnen voorstellen)
dat gaat veeeeeeeeeeel te ver!

en dan moeten wij als nederlanders niet partijdig zijn,taliban strijders zijn verkeerd,maar we moeten ook net zo eerlijk zijn om te concluderen na zoveeeeeelste ''incident'' dat amerika zelf net zo erg zijn,mensen zijn mensen,we moeten ALLE mensen EERLIJK behandele!
we mogen niet zeggen amerika en de terrorisen,alsof amerika zelf geen terroristishe,walge,onhumane daden pleegt vaak met goedkeuring van het gezag! :knipoog:

(abu graib,guantanamo bay,illegale kleine amerikaanse hobby gevangenissen in iraq ,afghanisten,etc etc etc)

en wat ik ook niet normaal en absurd vind,is dat amerika ONZE steun krijgt,terwijl de vs zo vaak is betrapt met wapens BELADEN met verarmd uranium,en ook dat amerika zelf op eigen initiatief landen aanvalt ZONDER goedkeuring van de vn,en dan moeten wij hun nog gaan HELPEN bij het opjagen van talibanstrijders,dan hebben ze onze HULP nodig,nadat ze NIET naar de vn,waaronder wij hebben geluisterd?
zijn wij HONDEN van de vs of hoe zit dat nou?

hun zijn begonnen,laat zij dat maar ook klaren,men weet wat de gevolge van een oorlog is :knipoog:

en die oorlogen waren ook nog eens in 1 tijd waar ons nederlandse economy zo slecht deed,toch moeten wij ONS geld daaraan uitgeven,gebruik die geld maar liever intern! :duim: :duim: :duim:

mark61
23-10-05, 01:46
Geplaatst door Zwarte Kat
Naar mijn weten heeft de burgerij de Taliban niet geholpen om de macht te grijpen. Al zullen ze in het begin wel gedacht hebben dat het toffe jongens waren.
Maar als duizenden burgers omkomen wegens gebrek aan medicijnen, voedsel en andere voorzieningen doordat de stad waarin ze wonen opzettelijk is afgesloten van het wegennet door de Taliban dan zie ik niet in hoe die betreffende burgerij daar mede verantwoordelijk voor kan zijn.

Ik had het over de Amerikaanse burgers die een Bush aan de macht brengen. :hardlach:

delirious
23-10-05, 01:51
Geplaatst door mark61
Ik had het over de Amerikaanse burgers die een Bush aan de macht brengen. :hardlach:


Oi Markus, wassup dit tijdstip?

tr_imparator
23-10-05, 01:58
Geplaatst door reason
Tja, de taliban zijn toch die figuren die osama bin laden hartelijk in hun midden lieten verblijven;
de man die er geen moeite mee had om duizenden onschuldigen in New York, Nairobi en Dar es Salaam te laten bedelven, verpletteren, verbranden en verpulveren?
Dan valt het in brand steken van twee gedode strijders nog al mee.

Ik vind het geen goeie actie hoor, maar je moet de zaken wel in het juiste perspectief zien...


lol juiste perspectief?

Sry het is niet ethisch verantwoord. Sapere aude!

mark61
23-10-05, 02:03
Geplaatst door delirious
Oi Markus, wassup dit tijdstip?

Dat kan ik jou ook wel vragen. :corcky:

Ehm, terug van Davide's party, kon de slaap niet vatten.

Wide-O
23-10-05, 02:05
Geplaatst door mark61
Dat kan ik jou ook wel vragen. :corcky:

Ehm, terug van Davide's party, kon de slaap niet vatten.

Moest je aan dat gouden corset denken ? :nerveus:

(net thuis)

</off topic>

mark61
23-10-05, 02:08
Geplaatst door Wide-O
Moest je aan dat gouden corset denken ? :nerveus:

(net thuis)

</off topic>

Nondeju, waar hebt gij al die tijd gedwaald?

Hmm, gouden corset met Alexis drin. Krijg tegelijk Verdonkvisioenen door.

Met vriendelijke groeten,

Jomando.

~Panthera~
23-10-05, 02:14
off topic. :nerveus:

Oeroeboeroe
23-10-05, 02:27
Geplaatst door mark61
Ik had het over de Amerikaanse burgers die een Bush aan de macht brengen...

:roker: ...en, erger nog, aan de macht HOUDEN.

Zwarte Kat
23-10-05, 14:09
Geplaatst door mark61
Ik had het over de Amerikaanse burgers die een Bush aan de macht brengen. :hardlach:

:regie: Hallo zit je wel in de goede topic?

Zwarte Kat
23-10-05, 14:12
Geplaatst door ~Panthera~
off topic. :nerveus:


En dat over de ruggen van die arme verbrande Taliban martelaren
De prikkers van tegenwoordig hebben geen moraal meer.
:jammer:

mark61
23-10-05, 14:12
Geplaatst door Zwarte Kat
:regie: Hallo zit je wel in de goede topic?


Jawel. Benk nou zo onduidelijk? Kijk nog s naar Onbek's post.

Zwarte Kat
23-10-05, 14:14
Geplaatst door mark61
Jawel. Benk nou zo onduidelijk?

Ben bang van wel

mark61
23-10-05, 14:15
Geplaatst door ~Panthera~
off topic. :nerveus:

Zelfs ik word wel s moe van Amerikanenbashen.

mark61
23-10-05, 14:17
Geplaatst door Zwarte Kat
Ben bang van wel

Nou een keertje dan. Ami's zijn duivels, en verkozen door het volk > ami burgers zijn niet innocent.

Afghanen zijn of voor Taliban > OK, of tegen > heulen met de vijand.

Met Onbek is het leven zo gemakkelijk.

Zwarte Kat
23-10-05, 14:23
Geplaatst door mark61
Nou een keertje dan. Ami's zijn duivels, en verkozen door het volk > ami burgers zijn niet innocent.

Afghanen zijn of voor Taliban > OK, of tegen > heulen met de vijand.

Met Onbek is het leven zo gemakkelijk.

Aha. Okey dan.
;) Zit je toch in de goede topic