PDA

Bekijk Volledige Versie : bepaalde Nederlanders jatten kinderen



SportFreak
21-10-05, 11:06
Nederlands echtpaar aangehouden voor babysmokkel
BOGOTA (ANP) - De Colombiaanse politie heeft een Nederlands echtpaar gearresteerd dat het land wilde verlaten met een baby die het net had gekocht.


Dat meldt de krant El Colombiano. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigde vrijdag dat het echtpaar is aangehouden. De Nederlandse ambassade in Bogota verleent het paar consulaire bijstand.

Volgens de krant had het echtpaar zo'n 54.000 euro (ruim 65.000 dollar) voor de baby betaald. Het duo, dat in de hoofdstad Bogota werd aangehouden, deed alsof het zijn biologisch kind was. In werkelijkheid hadden de Nederlanders het kind gekocht van hun voormalige Colombiaanse schoonmaakster die in Colombia was bevallen. Deze vrouw is ook aangehouden, evenals een vierde verdachte.

De Nederlandse vrouw die het kindje wilde meenemen is van Colombiaanse afkomst. Zij werd samen met haar Nederlandse echtgenoot en de baby aangehouden op het vliegveld van Bogota. Hen wordt onder meer illegale adoptie en vervalsing van persoonsdocumenten ten laste gelegd. Mogelijk worden zij ook aangeklaagd wegens mensenhandel

waterfiets
21-10-05, 11:26
In China kan je Baby's via het Internet bestellen lees ik net. Overigens begrijp ik dat in het geval van dit nederlands echtpaar in Colombia de man beweert wel degelijk de biologische vader te zijn. Dat zou hun colombiaanse schoonmaakster tot draagmoeder maken.

observer
21-10-05, 13:03
Geplaatst door waterfiets
In China kan je Baby's via het Internet bestellen lees ik net. Overigens begrijp ik dat in het geval van dit nederlands echtpaar in Colombia de man beweert wel degelijk de biologische vader te zijn. Dat zou hun colombiaanse schoonmaakster tot draagmoeder maken. of een klassieke laten we het personeel eens nemen natuurlijk

als ze draagmoeder was waarom haar dan niet in nederland laten bevallen? veiliger