PDA

Bekijk Volledige Versie : Eindelijk schrijt DAJJ weer eens wat



freya
21-10-05, 14:32
Would the referendum make a difference on the ground: A sketch of Actors
Saturday 15 October 2005

Dyab Abou Jahjah

At the same moment when the Iraqi’s are heading to the ballots to approve or reject the widely debated and still controversial constitution, the whole Arab region seems to be plunging into a very tense period with high likelihood of open conflict.
Regardless of the outcome of the Iraqi vote, the situation in Iraq will not be radically changed. The country is part of a wider system with strong interdependency grade and to approach it independently of that system would be a scientific heresy.
The Jihadist insurgency and the National Resistance in Iraq will keep gaining momentum.
And it is clear that these are two different components of the Political and military scene in the country and the region as a whole.
The Insurgency is part of an international network that is either linked or inspired by Al Qaeda and its leaders, Osama Bin Laden and Ayman Al Zawahiri. It is founding its legitimacy upon a very militant variant of the Salafi teaching that was widely propagated (albeit in a more docile variant) by the Wahaby movement based in Saudi Arabia. The Qaedist are Idealists who are operating out of a world conception where they consider themselves to be defending the Absolute good of Humanity and the will of god, and all their enemies to be Evil. In Essence their logic is very similar to that of American Neo-cons currently in office.
The only difference is that they conceive themselves as being attacked and being the underdog they justify the use of any possible means to fight back against what they see as a powerful and tyrannical empire of Evil.
Their Aim is not to destroy the Western way of life for as much it is establishing a puritan archaic Islamic way of life in the Muslim world. The relational approach to the West will be then determined in function of the position taken towards that to be Caliphate.
The other Component, the National Resistance operates with traditional resistance logic. They are motivated by the will to liberate their country from foreign occupation. They do not have a very ideologue vision of what to do after that, and they do not necessary care.
Their leadership is mainly in the hand of generals and other ranks of the old Iraqi army and most of their fighters belonged one way or the other to the institutions of the Baath regime. This does not necessary mean that they are Baathist, even though some of them are certainly to be described as such. They do enjoy support among tribal leaders and they keep open lines of communications with Iraqi authorities and even the occupation army through these leaders.
Both these groups gather around 20 percent each of the resistance fighters in Iraq. The rest of the fighters a rough 60 percent are dispersed among several other organizations, with various ideological tendencies but generally moderate Islamist. They keep closer ties to the national pole rather than the Al Qaeda pole. There are 4 reasons for this:
1- The National pole of the resistance is better organized and has set up a coordination committee called the general command of the Moujahideen with a very efficient communication approach (their communication command is called Rafidan).
2- The National Pole has more money and more resources.
3- The National Pole has more ties with the tribal leaders.
4- The National pole is less controversial and do not adhere to the extreme visions of Al Qaeda ( decapitations, bombs in mosques and public places, war against Shia’s)


With the prospects of more Kurdish autonomy and an increasing Iranian influence in the South the situation can only become more explosive.
The Kurds might not be very keen on looking for conflicts since they mostly have more than they want, and since they have to look over their shoulders and not anger the Turks. On the other hand the Iranians are becoming more and more frustrated with the American attempts to Isolate them and to terminate their nuclear program.
Until now the American are failing to achieve that Isolation. Russia and China among others are opposed to any UN sanction on Iran and are both fostering economic and even military Ties with Teheran. Until now Teheran was pushing its allies in Iraq to cooperate with the Americans and thus gain power and influence by diplomatic means. This has lead to a position where Iran is now certainly a power broker in Iraq. The accusation by the US and Britain to Iran of supporting the resistance are very weak and seem to be unlikely. Iran has nothing to gain for the time being from instigating its Shia allies in Iraq to fight the occupation. And if it did, the impact would be much more then a couple of bombs here and there in the south. The most anti-American Shia faction that of Moqtada Al Sadr, is also at the same time the most anti-Iranian Shia faction. And if any resistance activities are being undertaken by Shia, they are certainly originating from either Sadr supporters, either Secular Shia close to the Baath or the rest of the National resistance factions.
Therefore, in light of the increasing tension between the US and Iran, one might expect things to worsen in Iraq for the Americans.
At the same time, Increasing Shia power in Iraq is worrying Saudi Arabia that Iranian influence will reach its borders and expend to its strong Shia minority in the eastern region of the kingdom, the region where most of the oil is. Saudi Arabia finds itself between a rock and a hard place, on one hand it is committed to fight the Jihadist insurgency as it is dealing with it at home and it poses a threat to the survival of its regime. On the other hand it can not easily live with the prospect of a shia insurgency instigated from Iraq and strongly influenced by Iran. The outcome of this dilemma is still hard to predict, but it might lead to paralyse the Saudi influence in Iraq depriving the Americans from a possible mediating partner that can exercise influence on the Sunni factions.
The last factor is the Syrian factor. Syria is currently under tremendous pressure for three declared reasons. Its alleged involvement in the assassination of American proxy rafik Hariri in Lebanon, second its role in supporting Palestinian resistance, and third its alleged support of Iraqi resistance either directly or by keeping its borders uncontrolled.
Lately the signals coming from Washington to Damascus reached a high level of aggressiveness as reports were leaked to Newsweek talking about a possible air strike against Syria. Alleged consultations also took place between the Americans and the Israelis on possible regime change in Syria. Attempts of the Syrians to appease the Americans and collaborate have been rebuffed as insufficient or as political maneuvers.
This is of course a reason for the Syrians to actually turn a blind eye on resistance and insurgent activities cross its boarders with Iraq. If the Americans are going anyway to blame them for doing it, why not do it in reality. After all contributing to an American failure in Iraq can only make attacking Syria harder, not withstanding irrational fleeing forward scenarios of the Bush administration.
For all these reasons, regardless of the outcome of the referendum, the war in Iraq will keep escalating and the Americans there seem to be heading towards another humiliating Vietnam Style defeat.
Written for AEL-ASF all rights reserved. ASF@2005

bron (http://www.arabeuropean.org/live/index.php/federal/publications/would_the_referendum_make_a_difference_on_the_grou nd_a_sketch_of_actors?eZSESSIDfederal=51ba76c1b71d 83ebcb8a7cc534eead5c)

Mark
21-10-05, 14:46
Goede zaak zo'n update over de verstandhouding tussen de autochtone maatschappij en de allochtone moslims in Europa. Geeft aan dat hij zich daadwerkelijk bezig houdt met de dagelijkse problemen in Nederland en Belgie.

Chapeau

Ga zo door

:fpetaf:

:D

:moe:

reason
21-10-05, 15:31
Typerend voor zijn denkwijze is, dat hij geheel voorbijgaat aan het feit dat er in aanzienlijke mate een legitimatie heeft plaatsgevonden van de nieuwe Iraakse regering door de Iraki's zelf.

Jahjah heeft het, als hij het over de Iraki's heeft, uitsluitend over de 'resistance'. Alsof niet duidelijk is geworden dat een meerderheid van de Iraki's de weg wil gaan die hun regering kiest. Dat is immers de meest vreedzame weg die toch leidt tot het vertrek van de amerikanen.
Het is in feite natuurlijk zo dat door de aanhoudende aanvallen van de 'rebellen' , de amerikanen in Irak blijven.

echnaton
21-10-05, 16:11
Geplaatst door freya
.
For all these reasons, regardless of the outcome of the referendum, the war in Iraq will keep escalating and the Americans there seem to be heading towards another humiliating Vietnam Style defeat.
Written for AEL-ASF all rights reserved. ASF@2005



Hij hoopt het.... En maakt tevens duidelijk waarom wij in het westen niets goeds van hem te verwachten hebben.

freya
21-10-05, 16:15
Geplaatst door echnaton
Hij hoopt het.... En maakt tevens duidelijk waarom wij in het westen niets goeds van hem te verwachten hebben.

Dat is jouw perceptie en daarbij een smerige beschuldiging.

Maar goed, zijn we anders van jou gewend? :rolleyes:

Wide-O
21-10-05, 16:20
<FF off topic>

Ik had een beetje moeite met het onderwerp, ik las iets anders :lachu:

</topic>

echnaton
21-10-05, 16:21
Geplaatst door freya
Dat is jouw perceptie en daarbij een smerige beschuldiging.

Maar goed, zijn we anders van jou gewend? :rolleyes:

Je overspannen woordgebruik doet vermoeden dat jij ook wel inziet dat ik gelijk heb.

Overigens heeft Aboe zelf toegegeven plezier te hebben gehad toen hij hoorde van 9/11.

echnaton
21-10-05, 17:04
Geplaatst door Wide-O
<FF off topic>

Ik had een beetje moeite met het onderwerp, ik las iets anders :lachu:

</topic>

Het is een freudiaanse verschrijving van Freia.

freya
21-10-05, 17:21
Geplaatst door echnaton
Je overspannen woordgebruik doet vermoeden dat jij ook wel inziet dat ik gelijk heb.

Mijn "overspannen taalgebruik" vindt zijn oorsprong in mijn ergernis over jou en de manier waarop jij herhaaldelijk de meest gore karaktereigenschappen toeschrijft aan mensen.
En toevallig zijn dat dan meestal mensen met een islamitische achtergrond. :rolleyes:

Zegt een heleboel over hoe vergiftigd jouw eigen geest is GJ :kotsen:


Overigens heeft Aboe zelf toegegeven plezier te hebben gehad toen hij hoorde van 9/11.

Wie is Aboe? Ik neem aan dat je Dyab Abou Jahjah bedoelt?
Die kan je dan of Dyab noemen of Abou Jahjah.
Dat je dat niet weet, geeft al weer aan hoe zeer jij je in het onderwerp verdiept hebt.

Inderdaad DAJJ heeft geschreven dat hij vreugde voelde op 9/11, maar niet zonder dat dat gevoel onmiddelijk daarna gevolgd werd door geschrokken walging over zijn eigen reactie. In hetzelfde stuk vraagt hij zich dan ook af hoe het zover heeft kunnen komen, dat mensen bij zoiets vreselijks toch ook iets juichends kunnen voelen.

Maar goed, jij kent dat gevoel van "goed zo! Eindelijk! Dat zal ze leren!" vast wel als het zionistische leger een overwinning heeft behaald, nietwaar? Of toen Saddam volledig vernederd werd voor de TV camera's. Of met bombardementen op de Taliban.
Als je dat ontkent, dan ben je heel wat minder mans dan DAJJ, die dit tenminste in het openbaar durfde toe te geven en ter discussie te stellen.

freya
21-10-05, 17:23
Geplaatst door Wide-O
<FF off topic>

Ik had een beetje moeite met het onderwerp, ik las iets anders :lachu:

</topic>

Ja, zag het te laat :nerveus:

echnaton
21-10-05, 17:54
Geplaatst door freya
Mijn "overspannen taalgebruik" vindt zijn oorsprong in mijn ergernis over jou en de manier waarop jij herhaaldelijk de meest gore karaktereigenschappen toeschrijft aan mensen.
En toevallig zijn dat dan meestal mensen met een islamitische achtergrond. :rolleyes:

Zegt een heleboel over hoe vergiftigd jouw eigen geest is GJ :kotsen:



Wie is Aboe? Ik neem aan dat je Dyab Abou Jahjah bedoelt?
Die kan je dan of Dyab noemen of Abou Jahjah.
Dat je dat niet weet, geeft al weer aan hoe zeer jij je in het onderwerp verdiept hebt.

Inderdaad DAJJ heeft geschreven dat hij vreugde voelde op 9/11, maar niet zonder dat dat gevoel onmiddelijk daarna gevolgd werd door geschrokken walging over zijn eigen reactie. In hetzelfde stuk vraagt hij zich dan ook af hoe het zover heeft kunnen komen, dat mensen bij zoiets vreselijks toch ook iets juichends kunnen voelen.

Maar goed, jij kent dat gevoel van "goed zo! Eindelijk! Dat zal ze leren!" vast wel als het zionistische leger een overwinning heeft behaald, nietwaar? Of toen Saddam volledig vernederd werd voor de TV camera's. Of met bombardementen op de Taliban.
Als je dat ontkent, dan ben je heel wat minder mans dan DAJJ, die dit tenminste in het openbaar durfde toe te geven en ter discussie te stellen.

Blij zijn met een overwinning nadat je werd aangevallen is heel wat anders dan je verlustigen in een moordaanslag waarin duizenden burgers omkomen.

Jij denkt te kunnen zeggen wat mijn gevoelens zijn bij dergelijke gebeurtenissen? Je bent inderdaad een muts. Want je kunt niet onder mijn schedeldak kijken en weet helemaal niet wat mijn gevoelens zijn. Je kunt alleen afgaan op mijn uitingen hier op het prikbord en dan vind je niets van wat je mij in de schoenen schuift.

Als in een oorlog, ook als het een rechtvaardige oorlog is, zoals tegen de Taliban, Saddam of Hitler onschuldige burgers omkomen is dat niets om je vrolijk over te maken maar uiteraard zeer te betreuren. Ik ken ook helemaal geen mensen van westerse afkomst die bij dergelijke gebeurtenissen van vreugde uit hun dak gingen.

Abou is natuurlijk geen Nederlandse schrijfwijze. In Nederland gebruiken we de lettercombinatie -oe- voor deze klank. Zie ook Koeman en Soedan.

freya
21-10-05, 18:12
Geplaatst door echnaton
Blij zijn met een overwinning nadat je werd aangevallen is heel wat anders dan je verlustigen in een moordaanslag waarin duizenden burgers omkomen. .

Allemaal een kwestie van verschillende percepties.
Voor veel mensen zijn de VS de grote onderdrukker van deze tijd. En een succesvolle aanval op hun eigen grondgebied werd dus gezien als een overwinning.

Elke oorlog is een grote moordaanslag op onschuldige burgers. Dat wil jij nog wel eens vergeten.


Jij denkt te kunnen zeggen wat mijn gevoelens zijn bij dergelijke gebeurtenissen? Je bent inderdaad een muts. Want je kunt niet onder mijn schedeldak kijken en weet helemaal niet wat mijn gevoelens zijn. Je kunt alleen afgaan op mijn uitingen hier op het prikbord en dan vind je niets van wat je mij in de schoenen schuift.

Ik lees in alles wat je hier schrijft een enorme haat tegen alles wat islamitisch is. Tussen de regels door druipt dat er van af.

Je past idd wel op om niet letterlijk op haatzaaierij betrapt te kunnen worden, maar zo'n opmerking over DAJJ spreekt wat dat betreft boekdelen.

Jij zit vol vooroordelen en haat en het ergste is dat je daar nooit voor uit zal durven komen.



Als in een oorlog, ook als het een rechtvaardige oorlog is, zoals tegen de Taliban, Saddam of Hitler onschuldige burgers omkomen is dat niets om je vrolijk over te maken maar uiteraard zeer te betreuren. .

Een rechtvaardige oorlog tegen de Taliban???
Had de Taliban de VS aangevallen dan?



Ik ken ook helemaal geen mensen van westerse afkomst die bij dergelijke gebeurtenissen van vreugde uit hun dak gingen

Klets niet! Hier op het forum zijn er al een aantal.
Misselijkmakend is dat westerse superioriteitsgevoel van jou.

Alleen barbaren uit het Midden-Oosten zijn tot zoiets in staat, maar westerlingen staan daar ver boven in jouw bekrompen wereldbeeld :kotsen:



Abou is natuurlijk geen Nederlandse schrijfwijze. In Nederland gebruiken we de lettercombinatie -oe- voor deze klank. Zie ook Koeman en Soedan

Abou is geen naam, DAJJ Abou noemen is net zo stom als Jan van Vliet Van noemen.



En kan je dan ook nog even hier op reageren:

Inderdaad DAJJ heeft geschreven dat hij vreugde voelde op 9/11, maar niet zonder dat dat gevoel onmiddelijk daarna gevolgd werd door geschrokken walging over zijn eigen reactie. In hetzelfde stuk vraagt hij zich dan ook af hoe het zover heeft kunnen komen, dat mensen bij zoiets vreselijks toch ook iets juichends kunnen voelen.

Is dit nu de 36e keer dat ik je dit vertel?
Heb je in al die jaren nu al eens zelf dat stuk van hem gelezen?
En zo ja, waarom blijf je dan keer op keer wat hij schreef uit zijn verband rukken?
En zo nee, waarom doe je dat dan eindelijk niet eens, voordat je er nog eens je mening er over geeft?

echnaton
21-10-05, 18:17
Geplaatst door freya
Allemaal een kwestie van verschillende percepties.
Voor veel mensen zijn de VS de grote onderdrukker van deze tijd. En een succesvolle aanval op hun eigen grondgebied werd dus gezien als een overwinning.

Elke oorlog is een grote moordaanslag op onschuldige burgers. Dat wil jij nog wel eens vergeten.



Ik lees in alles wat je hier schrijft een enorme haat tegen alles wat islamitisch is. Tussen de regels door druipt dat er van af.

Je past idd wel op om niet letterlijk op haatzaaierij betrapt te kunnen worden, maar zo'n opmerking over DAJJ spreekt wat dat betreft boekdelen.

Jij zit vol vooroordelen en haat en het ergste is dat je daar nooit voor uit zal durven komen.




Een rechtvaardige oorlog tegen de Taliban???
Had de Taliban de VS aangevallen dan?




Klets niet! Hier op het forum zijn er al een aantal.
Misselijkmakend is dat westerse superioriteitsgevoel van jou.

Alleen barbaren uit het Midden-Oosten zijn tot zoiets in staat, maar westerlingen staan daar ver boven in jouw bekrompen wereldbeeld :kotsen:




Abou is geen naam, DAJJ Abou noemen is net zo stom als Jan van Vliet Van noemen.

Aboe is het eerste deel van zijn naam en dus noem ik hem zo. Afkortingen vind ik ook maar niets.

Tsjonge wat ben je kwaad zeg. Ik zou je niet graag in levende lijve tegenkomen. Volgens mij ga jij met een verkeerde emotie het weekend en de herfstvakantie in. Relax.

echnaton
21-10-05, 18:20
Geplaatst door freya


Inderdaad DAJJ heeft geschreven dat hij vreugde voelde op 9/11, maar niet zonder dat dat gevoel onmiddelijk daarna gevolgd werd door geschrokken walging over zijn eigen reactie. In hetzelfde stuk vraagt hij zich dan ook af hoe het zover heeft kunnen komen, dat mensen bij zoiets vreselijks toch ook iets juichends kunnen voelen.

Is dit nu de 36e keer dat ik je dit vertel?
Heb je in al die jaren nu al eens zelf dat stuk van hem gelezen?
En zo ja, waarom blijf je dan keer op keer wat hij schreef uit zijn verband rukken?
En zo nee, waarom doe je dat dan eindelijk niet eens, voordat je er nog eens je mening er over geeft?

Wat hij erbij vertelde om de schuld toch weer van zich af te schuiven doet voor mij niet terzake. Kern is dat hij vertelde dat hij vreugde voelde bij deze 3000-voudige moordaanslag op onschuldige burgers. Voor mij is dat onbegrijpelijk en onacceptabel. En niet passend bij onze cultuur.

freya
21-10-05, 19:36
Geplaatst door echnaton
Wat hij erbij vertelde om de schuld toch weer van zich af te schuiven doet voor mij niet terzake. Kern is dat hij vertelde dat hij vreugde voelde bij deze 3000-voudige moordaanslag op onschuldige burgers. Voor mij is dat onbegrijpelijk en onacceptabel.

Dat was absoluut niet de kern van zijn verhaal. Dat is wat jij er graag van wil maken.
En hij schuift geen schuld van zich af, in dat stuk bekent hij juist schuld.

Maar goed het is wel duidelijk dat jij nooit de moeite hebt genoemen om het te lezen.

Maar wel met je oordeel klaar staan. :moe: Maar ach, tis een Arabier en ook nog een moslim, dus daar had jij je oordeel al over klaar lang voordat hij uberhaubt iets geschreven had :moe:


En niet passend bij onze cultuur.

:kotsen:

Doe niet zo walgelijk hypocriet!
Je zal de autochtone Nederlanders de kost moeten geven die zitten te juichen als er weer eens Palestijnen geliquideerd worden.

En wat te denken van al die lui die nog steeds blijven volhouden dat het goed is dat de VS Irak binnengevallen, ondanks al die onschuldige burgers die ten gevolge daarvan het leven hebben verloren?
Voelden die geen vreugde toen de bombardementen begonnen?

Nelis70
21-10-05, 19:43
Geplaatst door freya
Dat was absoluut niet de kern van zijn verhaal. Dat is wat jij er graag van wil maken.
En hij schuift geen schuld van zich af, in dat stuk bekent hij juist schuld.


Even inbreken in dit fijne samenzijn: Freya, ik ben nieuwsgierig geworden naar het stuk dat jij noemt. Kan je mij vertellen waar ik dat kan vinden?



Maar goed het is wel duidelijk dat jij nooit de moeite hebt genoemen om het te lezen.

Maar wel met je oordeel klaar staan. :moe: Maar ach, tis een Arabier en ook nog een moslim, dus daar had jij je oordeel al over klaar lang voordat hij uberhaubt iets geschreven had :moe:



:kotsen:

Doe niet zo walgelijk hypocriet!
Je zal de autochtone Nederlanders de kost moeten geven die zitten te juichen als er weer eens Palestijnen geliquideerd worden.

En wat te denken van al die lui die nog steeds blijven volhouden dat het goed is dat de VS Irak binnengevallen, ondanks al die onschuldige burgers die ten gevolge daarvan het leven hebben verloren?
Voelden die geen vreugde toen de bombardementen begonnen?

freya
21-10-05, 19:50
Geplaatst door Nelis70
Even inbreken in dit fijne samenzijn: Freya, ik ben nieuwsgierig geworden naar het stuk dat jij noemt. Kan je mij vertellen waar ik dat kan vinden?

Ik moet ook weer ff zoeken, dus ff geduld.

Nelis70
21-10-05, 19:52
Geplaatst door freya
Ik moet ook weer ff zoeken, dus ff geduld.

Alle geduld van de wereld, meer nog eigenlijk.

freya
21-10-05, 20:36
Geplaatst door Nelis70
Alle geduld van de wereld, meer nog eigenlijk.

Goed zo, zal je kunnen gebruiken, want de link die ik had, bestaat niet meer. Tis voor internetbegrippen ook echt een heel oud stuk natuurlijk :verward: het is diep in de krochten van het WWW weggezakt. Kan het niet zo 1 2 3 opgraven.

freya
21-10-05, 20:59
Geplaatst door freya
Goed zo, zal je kunnen gebruiken, want de link die ik had, bestaat niet meer. Tis voor internetbegrippen ook echt een heel oud stuk natuurlijk :verward: het is diep in de krochten van het WWW weggezakt. Kan het niet zo 1 2 3 opgraven.

Gevonden! :nerd: :vierkant:

http://weekly.ahram.org.eg/2002/603/sc121.htm

Het gaat om de eerste allinea's waarin hij zich afvraagt hoe hij en anderen een deel van hun menselijkheid zijn kwijtgeraakt.

Zoiets over jezelf zeggen, is een (schuld)bekentenis waar veel moed voor nodig is, vind ik.

Nelis70
21-10-05, 21:25
Geplaatst door freya
Gevonden! :nerd: :vierkant:

http://weekly.ahram.org.eg/2002/603/sc121.htm

Het gaat om de eerste allinea's waarin hij zich afvraagt hoe hij en anderen een deel van hun menselijkheid zijn kwijtgeraakt.

Zoiets over jezelf zeggen, is een (schuld)bekentenis waar veel moed voor nodig is, vind ik.

dankdank

freya
22-10-05, 11:19
Hmz, eerlijk gezegd had ik meer ratjes verwacht die als briezende stieren uit hun holen zouden komen rennen.

Nog ff uppen dan maar :strik:

Ik gun the usual suspects deze gelegenheid om zich weer eens lekker af te reageren best wel nl :engel:

freya
22-10-05, 11:20
Inhoudelijk reageren op het stuk mag natuurlijk ook :fpetaf:

mark61
22-10-05, 11:55
Ik vraag me af waar hij die wijsheid allemaal vandaan haalt. Magoed, ik lees ook nauwelijks kranten natuurlijk.

Ik denk dat de betekenis van het referendum is om duidelijk te maken hoeveel mensen in Irak een politieke, praat-oplossing willen, en hoeveel een gewelddadige oplossing. Als de opkomst inderdaad (weer) boven de 60% was betekent dat, gezien de omstandigheden, dat de overgrote meerderheid van de Iraki's geen gewelddadig 'verzet' wil. Tegen de grondwet stemmen is overigens net zo democratisch en geweldloos als voor stemmen. Niet dat het verder wat uitmaakt. Ik mag aannemen dat Irak altijd al een grondwet heeft gehad; en daar heeft iedereen altijd al zijn reet mee afgeveegd. Federalisering bijv. zegt op zich niets over verdeling van de olie-inkomsten.

Kan je wel dat verzet gaan zitten analyseren, het zou aardiger zijn als hij tot de conclusie kwam dat al dat geweld tot niets leidt, behalve meer geweld. Zou ie zelf denken dat als de Amerikanen oprotten het geweld stopt? Waar wil hij eigenlijk heen met die analyse? Dat Amerika Slecht is weten we allemaal wel. Dat schijnt hem ook veel meer te interesseren dan het lot van de bevolking van Irak.

Verder suggereert hij dat het niet zo erg was om Hariri op te blazen, want dat was toch maar Washington's man in Beiroet.

In any case, hij vertelt een oncontroleerbaar verhaal, en heeft geen conclusie. Volgens de titel zou het over het referendum gaan, maar dat gaat het dus niet. Dus wat wil hij nou eigenlijk zeggen? Tis een slechte wereld?

En wat hebben Arabieren te België en NL ermee te maken? Of is ie nu gewoon GBJ Hiltermann te Brussel?

Als ie geen Engels kent kan hij het beter door iemand laten vertalen, gesteld dat er Engelstaligen zijn die geïnteresseerd zijn in zijn pennevruchten, maar dit terzijde.

echnaton
22-10-05, 11:56
Geplaatst door freya
...ratjes...

:duim: