PDA

Bekijk Volledige Versie : Karin Adelmund (56) onverwacht overleden



NIS
21-10-05, 16:26
Karin Adelmund (56) onverwacht overleden
Uitgegeven op vrijdag 21 oktober 2005 om 14:14:57, bijgewerkt om 14:22:59

(Novum) - Tweede-Kamerlid en voormalig PvdA-staatsscretaris Karin Adelmund is donderdagnacht onverwacht overleden aan een hartstilstand. Ze is 56 jaar geworden. Dat heeft de PvdA vrijdag laten weten. In het tweede kabinet-Kok was ze van 1998 tot 2002 staatssecretaris van Onderwijs. De PvdA laat weten 'diep geschokt' te zijn.

De geboren Rotterdamse was voor haar politieke loopbaan actief binnen de FNV. Van 1978 tot 1985 was ze voorzitter van de Vrouwenbond van de vakcentrale. Daarna was ze tot 1994 vice-voorzitter van de FNV.

In mei 1994 werd Adelmund lid van de Tweede Kamer. Van februari 1997 tot augustus 1998 was ze daarnaast voorzitter van de PvdA. Na haar ambt van staatssecretaris keerde ze in 2002 terug in de Kamer, waar ze zich onder meer bezighield met grotestedenbeleid en arbeidsmigratie.

PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos en partijvoorzitter Ruud Koole laten vrijdag weten 'intens verdrietig' te zijn door het overlijden van een 'bevlogen en authentieke sociaal-democraat'. "Door al haar werkzaamheden binnen de Partij van de Arbeid is zij op cruciale momenten van grote betekenis geweest voor onze partij."

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/images/fotocrop.10-21-2005.0043.jpg

ieniemienie
21-10-05, 20:27
Domme reactie hierboven, maar dat even terzijde.

Karin Adelmund was een goed en sociaal bewogen mens en heeft veel betekend in de Nederlandse politiek.

Rourchid
21-10-05, 20:58
Dubbele topic:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=157697

RinC
22-10-05, 10:19
Geplaatst door MuMu
Mumu's tip van de dag voor ieniemienie:

Als je dan beweert dat deze politica je zo heeft bekoord, gebruik dan ook haar juiste naam... Karen en dus geen Karin...

Dan zou je geveins wat overtuigender overkomen op de lezers!

Ga zo door! :moe:

wytze
22-10-05, 14:31
Adelmund was ok.

Kok over haar: ze wist respect af te dwingen van de oude mannen in de vakbond waar ze als enige vrouw tussen zat. dat zegt heel wat.



ja,ja. nederland geemancipeerd.



Dat ze in vrede moge rusten.

wytze
22-10-05, 14:45
Geplaatst door MuMu
Geëmancipeerd, ammehoela! verveeld





Ibrahim, dat zeg ik toch. t citaat van Kok laat zien hoe de vakbondsmannen nog niet zo lang geleden tegen vrouwen aan keken.

wytze
22-10-05, 15:08
Geplaatst door ibrahimmm
Nou wytze, je bent van harte uitgenodigd eens op een middag of op een avond langs te komen om je ervan te verzekeren dat MuMu en ibrahimmm niet dezelfden zijn.
Wat is dat toch voor een rare aandoening om mensen niet op hun woord te geloven en vervolgens zichzelf helemaal gek te maken met zelfverzonnen shit?
Ik word er langzaamaan niet goed van.

Ik pm je even mijn mailadres, zodat ik je via mail mijn telefoonnummer doorgeef. Jij belt me dan en verzekert jezelf ervan dat wij wel degelijk met zijn tweeën zijn. Dan kun je die informatie doorspelen aan alle anderen met een MPS-waan. Jou zullen ze toch wel geloven?
Of denken ze dan dat jij mijn alias bent?
Zijn we straks nog verder van huis.





Ok. Ok. Sorry. Ik neem de uitnodiging graag aan.
Ik dacht al dat jullie gewoon een stel waren
:stout:
maar heb me een beetje laten beinvloeden door alle MPS verdenkingen.

ieniemienie
22-10-05, 22:45
Geplaatst door MuMu
Mumu's tip van de dag voor ieniemienie:

Als je dan beweert dat deze politica je zo heeft bekoord, gebruik dan ook haar juiste naam... Karen en dus geen Karin...



Un spelvoudje meinerzijts doed nieds av aan de domhijd van de eerste reaksie :knipoog:

Oeroeboeroe
22-10-05, 23:24
Geplaatst door ieniemienie
Un spelvoudje meinerzijts doed nieds av aan de domhijd van de eerste reaksie :knipoog:

:hihi:

Oeroeboeroe
22-10-05, 23:26
Geplaatst door NIS
Karin Adelmund (56) onverwacht overleden

:roker: Respect.

Eén minpuntje aan Karin: dat klaarkom-incident in de Kamer met Agnes Kant.