PDA

Bekijk Volledige Versie : Kenns is macht



waterfiets
23-10-05, 16:16
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/39/Cultrev.jpg/300px-Cultrev.jpg

'China censureert Wikipedia'

Uitgegeven: 21 oktober 2005 15:42

PARIJS - China blokkeert de toegang tot de digitale encyclopedie Wikipedia . De populaire website is volgens de Franse journalistenorganisatie RSF sinds 18 oktober in een aantal gebieden, waaronder de metropool Shanghai, niet langer te bekijken.

Internetgebruikers krijgen in plaats van de uitgebreide informatie van de gratis online encyclopedie een melding dat er om onbekende redenen een tijdelijke storing is met de verbinding. In een poging controle te houden over internet verbiedt de Chinese overheid duizenden websites. Wikipedia was in China een jaar geleden ook een paar maanden ontoegankelijk.

jan1974
23-10-05, 16:24
De economie van China groeit nog enorm, zo kun je de mensen nog wel tevreden houden. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als er in China een flinke recessie komt, volgens mij kan het dan helemaal omslaan.

waterfiets
23-10-05, 16:28
Geplaatst door jan1974
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als er in China een flinke recessie komt, volgens mij kan het dan helemaal omslaan.

Mao hangt nog steeds met zijn kop op het plein van de Hemelse Vrede hoewel hij 17 miljoen Chinezen met zijn politiek om het leven heeft gebracht. Maar waarheid is in dat land helaas wat de leiders vinden dat de waarheid is dus al komen miljoenen Chinezen om van de honger ... als de leiders zeggen dat dat een sprong voorwaarts is dan is het een sprong voorwaarts. Tenzij je in de gevangenis wil eindigen of levensmoe bent.

tr_imparator
23-10-05, 16:32
de kwaliteit van Wikipedia is zeer laag. Bovendien staat er vaak onjuiste informatie in. Het zou overal verboden moeten worden.

waterfiets
23-10-05, 16:37
Geplaatst door tr_imparator
de kwaliteit van Wikipedia is zeer laag. Bovendien staat er vaak onjuiste informatie in. Het zou overal verboden moeten worden.

haha, nou maar Wikipedia is waarschijnlijk heel wat waarheidsgetrouwer dan de propaganda van de Chinese regering. Dat weet ik zelfs wel zeker.

mark61
23-10-05, 16:52
Geplaatst door tr_imparator
de kwaliteit van Wikipedia is zeer laag. Bovendien staat er vaak onjuiste informatie in. Het zou overal verboden moeten worden.

Tsja, dat artikel over de 'Armeense genocide' is niet zo'n succes. Voor de rest gaat het wel, dacht ik.

tr_imparator
23-10-05, 16:58
Geplaatst door mark61
Tsja, dat artikel over de 'Armeense genocide' is niet zo'n succes. Voor de rest gaat het wel, dacht ik.


Sry maar ik zou Winkler Prins er niet voor inruilen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Winkler_Prins_encyclopedie


of nog beter gezegd: ik loop liever naar de bieb.

Zwarte Kat
23-10-05, 17:11
Geplaatst door jan1974
De economie van China groeit nog enorm, zo kun je de mensen nog wel tevreden houden. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als er in China een flinke recessie komt, volgens mij kan het dan helemaal omslaan.

Volgens mij hebben de meeste Chinezen geen nagel om hun gat te krabben

jan1974
23-10-05, 17:18
Geplaatst door Zwarte Kat
Volgens mij hebben de meeste Chinezen geen nagel om hun gat te krabben
Dat is wel zo, maar zolang de economie flink groeit kun je het volk er aardig onder houden.

Ik ken iemand die er is geweest en die zegt dat China het meest kapitalistische land is wat er bestaat.

waterfiets
23-10-05, 23:06
Geplaatst door jan1974
Ik ken iemand die er is geweest en die zegt dat China het meest kapitalistische land is wat er bestaat.

Met dit verschil dat je er alleen kapitalist mag zijn zolang de partij het goed vindt. Ik heb kort geleden het boek gelezen van Mien Cheng die gevange was van de Rode Garde. Het enige wat ze misdaan had was werken voor Shell in China. Uiteraard was Shell met toestemming van de Chinese regering in China. Maar tijdens de culturele revolutie was dit opeens een misdaad. Ze heeft 6 1/2 jaar gevangen gezeten en is gemarteld omdat ze niet wilde bekennen een misdaad te hebben gepleegd. Tevens hebben ze in die tijd haar dochter vermoordt. Ze kwam pas vrij toen het politieke systeem veranderde maar ik vraag mij af of het zo erg verandert is omdat die kop van die crimineel Mao nog steeds het plein van de Hemelse Vrede siert. Zij had zelf ook het idee dat de verandering niet blijvend was en is geemigreerd naar de VS waar ze haar boek kon schrijven over haar tijd van gevangenschap.

Zwarte Kat
24-10-05, 02:22
Geplaatst door waterfiets
Met dit verschil dat je er alleen kapitalist mag zijn zolang de partij het goed vindt. Ik heb kort geleden het boek gelezen van Mien Cheng die gevange was van de Rode Garde. Het enige wat ze misdaan had was werken voor Shell in China. Uiteraard was Shell met toestemming van de Chinese regering in China. Maar tijdens de culturele revolutie was dit opeens een misdaad. Ze heeft 6 1/2 jaar gevangen gezeten en is gemarteld omdat ze niet wilde bekennen een misdaad te hebben gepleegd. Tevens hebben ze in die tijd haar dochter vermoordt. Ze kwam pas vrij toen het politieke systeem veranderde maar ik vraag mij af of het zo erg verandert is omdat die kop van die crimineel Mao nog steeds het plein van de Hemelse Vrede siert. Zij had zelf ook het idee dat de verandering niet blijvend was en is geemigreerd naar de VS waar ze haar boek kon schrijven over haar tijd van gevangenschap.

Ja wie gaat er dan ook voor Shell werken!!!
Dat die flut Beanix naar China gegaan is als visitekaartje van Shell en co. wil niet zeggen dat je zomaar straffeloos voor zo'n smerig bedrijf mag werken.
Voor 1x ben ik het met die Chinezen eens.

Zwarte Kat
24-10-05, 02:25
Geplaatst door jan1974
Dat is wel zo, maar zolang de economie flink groeit kun je het volk er aardig onder houden.

Ik ken iemand die er is geweest en die zegt dat China het meest kapitalistische land is wat er bestaat.

Ik heb wekelijks naar Peking Express gekeken op Net5 en ik werd er niet vrolijk van hoe smerig en armoedig dat land is. En dat was slechts nog maar het oosten van het land.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat het midden en het westen van China nog armoediger is.

waterfiets
24-10-05, 09:12
Geplaatst door Zwarte Kat
Ja wie gaat er dan ook voor Shell werken!!!
Dat die flut Beanix naar China gegaan is als visitekaartje van Shell en co. wil niet zeggen dat je zomaar straffeloos voor zo'n smerig bedrijf mag werken.
Voor 1x ben ik het met die Chinezen eens.

Nou het ging niet om het bedrijf maar om het feit dat het een buitenlands bedrijf was (hysterische xenofobie dus, beetje als de communistenjacht in de VS indertijd maar dan wat erger daar er vele mensen bij "verdwenen" en gemarteld zijn ).