PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling: Het islamfundamentalisme is over zijn hoogtepunt heen



Marsipulami
23-10-05, 22:35
Het islamfundamentalisme is over zijn hoogtepunt heen.

Een boom die valt maakt meer lawaai dan duizend bomen die groeien (Chinees spreekwoord).

mark61
23-10-05, 22:41
Kan best. Lijkt me nog een beetje vroeg om dat te constateren. Wat is het criterium? Aantal doden tgv aanslagen per maand?

Op een gegeven moment begint elke ideologie te vervelen, vooral als ie naar een zwart gat voert.

Marsipulami
23-10-05, 22:52
Geplaatst door mark61
Kan best. Lijkt me nog een beetje vroeg om dat te constateren. Wat is het criterium? Aantal doden tgv aanslagen per maand?

Op een gegeven moment begint elke ideologie te vervelen, vooral als ie naar een zwart gat voert.

Hogergenoemde stelling kwam bij me op na aanhoren van het getuigenis van een vluchteling uit het talibankamp toen Afghanistan nog de spirituele heilstaat bij uitstek was voor fundamentalistische moslims.

mark61
23-10-05, 22:54
Geplaatst door Marsipulami
Hogergenoemde stelling kwam bij me op na aanhoren van het getuigenis van een vluchteling uit het talibankamp toen Afghanistan nog de spirituele heilstaat bij uitstek was voor fundamentalistische moslims.

Dat was alweer een tijdje geleden dan?

Henry
23-10-05, 23:33
Geplaatst door Marsipulami
Hogergenoemde stelling kwam bij me op na aanhoren van het getuigenis van een vluchteling uit het talibankamp toen Afghanistan nog de spirituele heilstaat bij uitstek was voor fundamentalistische moslims.

Klinkt wel interessant. Kun je iets vertellen over die getuigenis?
Over je stelling, ik denk dat je gelijk hebt. De strijd van extremistisch fundamentalisme is vooral een strijd binnen de islam. Maar wat denk je zelf hierover?

Bofko
23-10-05, 23:37
Het kan natuurlijk ook zijn dat de media moslimfundamentalisme-moe zijn.

mark61
24-10-05, 00:03
Geplaatst door Bofko
Het kan natuurlijk ook zijn dat de media moslimfundamentalisme-moe zijn.

Dan maar vogels griepen. Ook sensatie, ook hijgen.

Bofko
24-10-05, 00:08
Geplaatst door mark61
Dan maar vogels griepen. Ook sensatie, ook hijgen.

Vogelterrorisme.

En die kunnen helemaal vrijelijk de grenzen passeren :brozac:

mark61
24-10-05, 00:24
Geplaatst door Bofko
Vogelterrorisme.

En die kunnen helemaal vrijelijk de grenzen passeren :brozac:

The end is wederom nigh.

Rabi'ah.
24-10-05, 13:43
Ik hoop het. Insha'Allah.