PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland geeft Pakistan 500 tenten



~Panthera~
24-10-05, 13:52
Nederland geeft Pakistan 500 tenten

***************************************
MUZAFFARABAD Pakistan krijgt 500 tenten
uit Nederland.Defensie geeft het gebied
dat door een aardbeving is getroffen de
tenten cadeau.Ook worden tentkachels en
veldbedden overgevlogen.

In de omgeving van Muzaffarabad hebben
miljoenen mensen onderdak nodig.In het
Himalaya-gebied dreigt de winter binnen
een paar weken in te vallen.

De Europese Unie geeft 80 miljoen euro
aan Pakistan.Dat komt bovenop de 13,6
miljoen die werd gegeven voor noodhulp.
Het officiële dodental na de aardbeving
staat op 53.000.Volgens het kinderfonds
van de Verenigde Naties Unicef waren
het voor de helft kinderen.

Spoetnik
24-10-05, 14:37
500... wow..

freya
24-10-05, 14:41
Wat zullen ze :wohaa: !


:moe:

mark61
24-10-05, 15:08
Ik denk niet dat het over 1-gezinstenten gaat. Zullen wel wat groter zijn uitgevallen, zou het niet?

Met alle geld van de wereld kan je 3 miljoen man niet in één week aan onderdak helpen. Zoveel tenten zijn er niet eens op de wereld, volgens de VN.

freya
24-10-05, 15:12
Geplaatst door mark61
Ik denk niet dat het over 1-gezinstenten gaat. Zullen wel wat groter zijn uitgevallen, zou het niet?

Met alle geld van de wereld kan je 3 miljoen man niet in één week aan onderdak helpen. Zoveel tenten zijn er niet eens op de wereld, volgens de VN.

Maar in Nederland zijn er echt wel veel meer dan 500, ook van die hele grote.

Prlwytzkofski
24-10-05, 15:12
Geplaatst door mark61
Ik denk niet dat het over 1-gezinstenten gaat. Zullen wel wat groter zijn uitgevallen, zou het niet?

Met alle geld van de wereld kan je 3 miljoen man niet in één week aan onderdak helpen. Zoveel tenten zijn er niet eens op de wereld, volgens de VN.

Spelbreker, ze waren net zo gezellig aan het kankeren.

mark61
24-10-05, 15:16
Geplaatst door Prlwytzkofski
Spelbreker, ze waren net zo gezellig aan het kankeren.

OK ik laat ze. Wou ze nog gaan vertellen over wegen, helikopterschaarste, India, enfin, laat ook maar.

Joesoef
24-10-05, 16:54
Geplaatst door mark61
OK ik laat ze. Wou ze nog gaan vertellen over wegen, helikopterschaarste, India, enfin, laat ook maar.

Ja, idd, why bother.

Is er nog wat op tv vanavond?

Spoetnik
24-10-05, 17:16
Geplaatst door Prlwytzkofski
Spelbreker, ze waren net zo gezellig aan het kankeren.

Je zit in de verkeerde topic, ga hierheen:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=157975

En nogmaals mijn grote bewondering voor de 500 tenten die namens het nederlandse volk worden geschonken aan de drie miljoen daklozen in Pakistan.

~Panthera~
24-10-05, 18:56
Ja, inderdaad, dont bother; hoe lang duurde het ook al weer als er een oorlog gevoerd moet worden, en de eerste elementaire shit moet worden overgevlogen? week of twee ?

Die zijn dus nu bijna om. :moe:

Tomas
24-10-05, 19:03
Pakistan leeft gewoon niet. Nederlanders denken dat iedere cent daar verkeerd terecht komt. Wel kernbommen kunnen maken maar niet je eigen bevolking kunnen kleden of van scholing voorzien. Enzo.

delirious
24-10-05, 19:11
Geplaatst door Tomas
Pakistan leeft gewoon niet. Nederlanders denken dat iedere cent daar verkeerd terecht komt. Wel kernbommen kunnen maken maar niet je eigen bevolking kunnen kleden of van scholing voorzien. Enzo.

Bron?

Tomas
24-10-05, 19:15
Geplaatst door delirious
Bron?

(c) Tomas.

En ik hoorde laatst een inbelprogramma op de radio met veel soortgelijke reacties. Sorry. Leuker kan ik het niet maken. Ik denk dat Pakistan synoniem is aan generaals met hoge hoeden en eeuwige corruptie.

delirious
24-10-05, 19:34
Geplaatst door Tomas
(c) Tomas.

En ik hoorde laatst een inbelprogramma op de radio met veel soortgelijke reacties. Sorry. Leuker kan ik het niet maken. Ik denk dat Pakistan synoniem is aan generaals met hoge hoeden en eeuwige corruptie.

Denk dat je te ver gaat in deze.
De reden dat er te weinig is gestort/gedoneerd is waarschijnlijk het feit dat er weinig media aandacht was, en de ernst van de ramp pas nu zichtbaar wordt.
Bovendien is Pakistan niet echt een vakantie oord waar menig Nederlander op vakantie gaat, in tegenstelling tot Thailand/Indonesie/Sri-Lanka.

Dus dat verhaaltje over een Kernmacht/Hoge hoeden direct de prullenmand in kan.

~Panthera~
24-10-05, 19:34
Geplaatst door Tomas
Pakistan leeft gewoon niet. Nederlanders denken dat iedere cent daar verkeerd terecht komt. Wel kernbommen kunnen maken maar niet je eigen bevolking kunnen kleden of van scholing voorzien. Enzo.


Nou, dan laten we ze toch lekker rotten ? :moe:

mark61
24-10-05, 19:46
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, inderdaad, dont bother; hoe lang duurde het ook al weer als er een oorlog gevoerd moet worden, en de eerste elementaire shit moet worden overgevlogen? week of twee ?

Die zijn dus nu bijna om. :moe:

Daar gaat minstens een jaar planning aan vooraf. Aardbevingen hebben de neiging zich niet netjes aan te kondigen. In any case is het zelfs voor rijke landen niet op te brengen 5.000 helicopters standby te hebben, alsmede tig miljoen tenten.

Bovendien kiezen die mensen ervoor in een sinds mensenheugenis bekend aardbevingsgebied te gaan wonen, zoals wij ervoor kiezen in een laaggelegen delta te gaan wonen. Dan calculeer je als het ware ergens toch dat risico in. Als je het dan vertikt aardbevingproof huizen te bouwen (zou je moeten kunnen na 100.000 jaar ervaring) omdat die 10% meer kosten...

Als ik in Zeeland woonde had ik een rubberboot op mijn dak liggen. Woonde ik in Pakistan, dan had ik een tent klaarliggen.

Maja, tis vloeken in de kerk natuurlijk.

In ieder geval is het van bij de cv altijd makkelijk schelden op anderen.

Tomas
24-10-05, 19:49
Geplaatst door delirious
Denk dat je te ver gaat in deze.
De reden dat er te weinig is gestort/gedoneerd is waarschijnlijk het feit dat er weinig media aandacht was, en de ernst van de ramp pas nu zichtbaar wordt.
Bovendien is Pakistan niet echt een vakantie oord waar menig Nederlander op vakantie gaat, in tegenstelling tot Thailand/Indonesie/Sri-Lanka.

Dus dat verhaaltje over een Kernmacht/Hoge hoeden direct de prullenmand in kan.

Nou ja, ik weet niet wat erger is vanuit het Pakistaanse standpunt: Of je zoveel minder krijgt vanuit nederland omdat ze je generaals niet vertrouwen of dat ze je niet als vakantiebestemming beschouwen.

Hoedanook, ze zijn behoorlijk de lul. Een overheid die nooit om ze bekommert en nu een wereld die te weinig om ze bekommert.

Tomas
24-10-05, 19:50
Geplaatst door mark61
Als ik in Zeeland woonde had ik een rubberboot op mijn dak liggen.

1953 was voornamelijk een zuid-hollands probleem. Niet zozeer een zeeuws probleem. En waar woon jij ook alweer?

mark61
24-10-05, 19:51
Geplaatst door delirious
Denk dat je te ver gaat in deze.
De reden dat er te weinig is gestort/gedoneerd is waarschijnlijk het feit dat er weinig media aandacht was, en de ernst van de ramp pas nu zichtbaar wordt.
Bovendien is Pakistan niet echt een vakantie oord waar menig Nederlander op vakantie gaat, in tegenstelling tot Thailand/Indonesie/Sri-Lanka.

Dus dat verhaaltje over een Kernmacht/Hoge hoeden direct de prullenmand in kan.

Ik denk dat tot voor kort Pakistan niet bestond in het bewustzijn van NL, de westerse wereld, en ver daarbuiten. Of het moest zijn als eeuwige vijand van India (altijd wat betere PR gehad, Gandhi en zo) en plaats waar voortdurend geweld heerst.

Sumatra, waar 90% van de ramp plaatsvond, bleef ook lange tijd volledig buiten de picture, terwijl Thailand relatief zeer licht getroffen was. Het hemd is nader dan de rok, ook als het om verre plekken gaat.

Om Afrika geeft helemaal niemand ene klap, moslim, christen, westerling, niet-westerling. Daar zijn permanent miljoenen mensen op de vlucht, zonder eten, zonder bescherming tegen de natuur, zonder bescherming tegen moordenaars. In Pakistan zijn 4 mln mensen dakloos, in alleen al Congo 4 mln mensen dood, in een paar jaar.

Tis niet anders. :(

~Panthera~
24-10-05, 19:53
Geplaatst door mark61
Daar gaat minstens een jaar planning aan vooraf. Aardbevingen hebben de neiging zich niet netjes aan te kondigen. In any case is het zelfs voor rijke landen niet op te brengen 5.000 helicopters standby te hebben, alsmede tig miljoen tenten.

Bovendien kiezen die mensen ervoor in een sinds mensenheugenis bekend aardbevingsgebied te gaan wonen, zoals wij ervoor kiezen in een laaggelegen delta te gaan wonen. Dan calculeer je als het ware ergens toch dat risico in. Als je het dan vertikt aardbevingproof huizen te bouwen (zou je moeten kunnen na 100.000 jaar ervaring) omdat die 10% meer kosten...

Als ik in Zeeland woonde had ik een rubberboot op mijn dak liggen. Woonde ik in Pakistan, dan had ik een tent klaarliggen.

Maja, tis vloeken in de kerk natuurlijk.

In ieder geval is het van bij de cv altijd makkelijk schelden op anderen.


Ergens heb je wel gelijk, maar ja Christ zeg: in San Fransisco wonen ook een stuk of 20 mensen, en als daar de boel gaat scheuren, kun je ook je lol op.
En ook daar is niet alles shockwaveproof gebouwd.
Dus als daar de boel instort, moeten we ze ook maar laten rotten, OMDAT ZE HADDEN kunnen weten dat ??
DAT is net zo makkelijk achter je pc...right ? :stout:
Fact is, dat er een ramp gaande is, en die mensen gewoon geholpen moeten worden.
Zouden ik en jij ook graag willen, als we nu daar in de shit zaten.

Prlwytzkofski
24-10-05, 19:54
Geplaatst door mark61
Als je het dan vertikt aardbevingproof huizen te bouwen (zou je moeten kunnen na 100.000 jaar ervaring) omdat die 10% meer kosten...



Het meest aktieve aardbevingsgebied ter wereld is Taiwan. Daar wordt
inderdaad aardbevingproof gebouwd en je hoort er nooit iets over.

Prlwytzkofski
24-10-05, 19:57
Geplaatst door Spoetnik
Je zit in de verkeerde topic, ga hierheen:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=157975



Ik kan niet overal zijn.
Ook ge-oh nauurlijk, dat wel.

barfly
24-10-05, 20:03
Ik heb vandaag op de radio gehoord dat men in Pakistan 450.000 tenten nodig heeft (correct me if I'm wrong) Nederland heeft waarschijnlijk niet meer dan 10.000 tenten? In Pakistan probeert men om de productie op 8000 per dag te krijgen maar ze komen niet verder dan 5000. Ik ben benieuwd in welk land ze dat soort aantallen gaan evenaren.

Owja 't gaat dus zo'n slordige 3 maanden kosten om ze te maken dan.

delirious
24-10-05, 20:05
Geplaatst door Tomas
Nou ja, ik weet niet wat erger is vanuit het Pakistaanse standpunt: Of je zoveel minder krijgt vanuit nederland omdat ze je generaals niet vertrouwen of dat ze je niet als vakantiebestemming beschouwen.

Hoedanook, ze zijn behoorlijk de lul. Een overheid die nooit om ze bekommert en nu een wereld die te weinig om ze bekommert.

Maakt inderdaad niet uit vanuit welk standpunt.
Alleen geloof ik niet dat sommige NL'ers minder doneren omwille het regime dat in Pakistan regeert.

En daarom doneer ik.

mark61
24-10-05, 20:07
Geplaatst door Tomas
1953 was voornamelijk een zuid-hollands probleem. Niet zozeer een zeeuws probleem. En waar woon jij ook alweer?

Op de eerste verdieping van een stevig betonnen gebouw. Met butagas en blikvoer voor 6 maanden. :ego:

Tomas
24-10-05, 20:09
Geplaatst door delirious
Maakt inderdaad niet uit vanuit welk standpunt.
Alleen geloof ik niet dat sommige NL'ers minder doneren omwille het regime dat in Pakistan regeert.

En daarom doneer ik.

Ik heb het toch letterlijk zo gehoord op de radio van inbellers. En geen 1 die zei: Ach, ik ga voorlopig toch niet die kant op met vakantie, dus...

Magoed, ik krijg hier ook niet iedereen zover om net zoveel van hun zakeld te doneren aan Pakistan als aan de Tsunami en afrika. Ja, bij ons leeft afrika vreemdgenoeg weer wel.

Tomas
24-10-05, 20:10
Geplaatst door mark61
Op de eerste verdieping van een stevig betonnen gebouw. Met butagas en blikvoer voor 6 maanden. :ego:

Daar heb je wat aan bij een vogelgriepepidemie.

mark61
24-10-05, 20:11
Geplaatst door ~Panthera~
Ergens heb je wel gelijk, maar ja Christ zeg: in San Fransisco wonen ook een stuk of 20 mensen, en als daar de boel gaat scheuren, kun je ook je lol op.
En ook daar is niet alles shockwaveproof gebouwd.
Dus als daar de boel instort, moeten we ze ook maar laten rotten, OMDAT ZE HADDEN kunnen weten dat ??
DAT is net zo makkelijk achter je pc...right ? :stout:
Fact is, dat er een ramp gaande is, en die mensen gewoon geholpen moeten worden.
Zouden ik en jij ook graag willen, als we nu daar in de shit zaten.

Yep. En jij en ik doen ons best. We storten geld en hopen er maar het beste van. Veel meer kunnen we niet doen. Waar die regeringen mee bezig zijn weet ik niet. Ik weet wel dat de bevolking van NL volk, ook gecorrigeerd voor welvaart, een van de meest belangeloos vrijgevige is op de aardkloot. Maar daar valt altijd wel wat af te kankeren natuurlijk. Een mens wordt bijv. wel eens rampenmoe. 9 maanden na de grootste actie ever is misschien wat te snel. Weet ik veel.

~Panthera~
24-10-05, 20:13
Geplaatst door mark61
Yep. En jij en ik doen ons best. We storten geld en hopen er maar het beste van. Veel meer kunnen we niet doen. Waar die regeringen mee bezig zijn weet ik niet. Ik weet wel dat de bevolking van NL volk, ook gecorrigeerd voor welvaart, een van de meest belangeloos vrijgevige is op de aardkloot. Maar daar valt altijd wel wat af te kankeren natuurlijk. Een mens wordt bijv. wel eens rampenmoe. 9 maanden na de grootste actie ever is misschien wat te snel. Weet ik veel.


Je wordt mild. :duim:

Nou ja, een beetje. ;)

mark61
24-10-05, 20:16
Geplaatst door Tomas
Daar heb je wat aan bij een vogelgriepepidemie.

Das de grootste hoax sinds de aanstormende moslimhorden.

mark61
24-10-05, 20:18
Geplaatst door delirious
Maakt inderdaad niet uit vanuit welk standpunt.
Alleen geloof ik niet dat sommige NL'ers minder doneren omwille het regime dat in Pakistan regeert.

En daarom doneer ik.

Ik doe gezellig mee. In het geval van Afrika zou ik niet eens weten aan wie ik wat moest doneren.

delirious
24-10-05, 20:19
Geplaatst door Tomas
Ik heb het toch letterlijk zo gehoord op de radio van inbellers. En geen 1 die zei: Ach, ik ga voorlopig toch niet die kant op met vakantie, dus...

Magoed, ik krijg hier ook niet iedereen zover om net zoveel van hun zakeld te doneren aan Pakistan als aan de Tsunami en afrika. Ja, bij ons leeft afrika vreemdgenoeg weer wel.

Dat zal best zijn, dat er een aantal bellers zo over denken, maar zijn zij representatief voor heel Nederland?
Of waren het 17 miljoen bellers (zo ver zijn we toch)?

Waar is hier?

Tomas
24-10-05, 20:20
Geplaatst door mark61
Das de grootste hoax sinds de aanstormende moslimhorden.

Oh ja. En ook daartegen heb je dan niks aan je butagas.

Man, Sars is nog maar pas geleden en heeft miljarden slachtoffers gemaakt. Iedereen vergeet hier ook altijd alles.

delirious
24-10-05, 20:20
Geplaatst door mark61
Ik doe gezellig mee. In het geval van Afrika zou ik niet eens weten aan wie ik wat moest doneren.

Waar doe je gezellig aan mee?

Tomas
24-10-05, 20:21
Geplaatst door delirious
Dat zal best zijn dat er een aantal bellers zo over denken, maar zijn zij representatief voor heel Nederland?
Of waren het 17 miljoen bellers (zo ver zijn we toch)?

Waar is hier?

Nee, het waren er net geen 17 miljoen. Ik extrapoleer mijn fantasie. Nou goed?

Hier is hier, waar mijn toetsenbord ligt.

rja2
24-10-05, 20:25
Geplaatst door mark61
Ik denk niet dat het over 1-gezinstenten gaat. Zullen wel wat groter zijn uitgevallen, zou het niet?

Met alle geld van de wereld kan je 3 miljoen man niet in één week aan onderdak helpen. Zoveel tenten zijn er niet eens op de wereld, volgens de VN.
Ik had het op radio gehoord.

In die 500 tenten van Nederland, kunnen tien mensen in, dus onderdak voor 5000 mensen.

Een druppel op een gloeiende plaat.

mark61
24-10-05, 20:25
Geplaatst door delirious
Waar doe je gezellig aan mee?

Doneren. Met jou. Iesj nie moeilijk toch?

mark61
24-10-05, 20:26
Geplaatst door Tomas
Oh ja. En ook daartegen heb je dan niks aan je butagas.

Man, Sars is nog maar pas geleden en heeft miljarden slachtoffers gemaakt. Iedereen vergeet hier ook altijd alles.

Heb jij een blanke eraan zien gaan? Nou?

delirious
24-10-05, 20:27
Geplaatst door mark61
Doneren. Met jou. Iesj nie moeilijk toch?

Ik doneer je zo meteen een vuist. :wink:

mark61
24-10-05, 20:29
Geplaatst door delirious
Ik doneer je zo meteen een vuist. :wink:

Dat mag helemaal nie, is Ramadaan. Bewaar m maar voor me.

delirious
24-10-05, 20:35
Geplaatst door mark61
Dat mag helemaal nie, is Ramadaan. Bewaar m maar voor me.

Wacht maar na de ramadan, ik weet waar je huis woont.

gh.wille
24-10-05, 20:36
Geplaatst door freya
Maar in Nederland zijn er echt wel veel meer dan 500, ook van die hele grote.

Als EERSTE hulp is dit beter als geld , waar je geen moer aan hebt !
Zolang het op een of andere rekening staat .
Afgezien van het feit zijn het geen kampeer tentjes , en te groot kan ook niet , heb je het landschap daar al eens bekeken , ook moeten ze er op berekend zijn , om evt weer snel ergens anders geplaatst te worden !
TROUWENS ff wat anders is er al iemand die geld over heeft gemaakt ?

V.G.G.

mark61
24-10-05, 20:42
Geplaatst door delirious
Wacht maar na de ramadan, ik weet waar je huis woont.

Prepare voor onzachte aanraking met kriek. Alleen de fles, deze keer.

delirious
24-10-05, 20:45
Geplaatst door mark61
Prepare voor onzachte aanraking met kriek. Alleen de fles, deze keer.

:hihi:
Dan ga jij heel snel die trap af, zonder voeten. :wink:

~Panthera~
24-10-05, 20:45
Geplaatst door delirious
:hihi:
Dan ga jij heel snel die trap af, zonder voeten. :wink:

Mag ik kijken ? :stout:

delirious
24-10-05, 20:47
Geplaatst door ~Panthera~
Mag ik kijken ? :stout:

Jij altijd Panthero.

mark61
24-10-05, 20:53
Geplaatst door delirious
:hihi:
Dan ga jij heel snel die trap af, zonder voeten. :wink:

Jij mag nooit meer in mijn tent slapen. Overstroming, aardbeving, dondert niet.

Ow en heb je die olielamp wel s tegen je fontanel gevoeld?

delirious
24-10-05, 21:01
Geplaatst door mark61
Jij mag nooit meer in mijn tent slapen. Overstroming, aardbeving, dondert niet.

Ow en heb je die olielamp wel s tegen je fontanel gevoeld?

Niet dingen zeggen die je niet meent Markus.


Negative, lijkt me pijnlijk.
Dan gooi ik die TV-kast van je uit het raam.... :argwaan:

mark61
24-10-05, 21:10
Geplaatst door delirious
Niet dingen zeggen die je niet meent Markus.

Bah, betrapt.


Negative, lijkt me pijnlijk.
Dan gooi ik die TV-kast van je uit het raam.... :argwaan:

Cultuurbarbaar. Hoe durf je de monumenten van de Voorvaderen te slopen.

Joesoef
25-10-05, 19:22
Geplaatst door ~Panthera~
Nederland geeft Pakistan 500 tenten

***************************************
MUZAFFARABAD Pakistan krijgt 500 tenten
uit Nederland.Defensie geeft het gebied
dat door een aardbeving is getroffen de
tenten cadeau.Ook worden tentkachels en
veldbedden overgevlogen.

In de omgeving van Muzaffarabad hebben
miljoenen mensen onderdak nodig.In het
Himalaya-gebied dreigt de winter binnen
een paar weken in te vallen.

De Europese Unie geeft 80 miljoen euro
aan Pakistan.Dat komt bovenop de 13,6
miljoen die werd gegeven voor noodhulp.
Het officiële dodental na de aardbeving
staat op 53.000.Volgens het kinderfonds
van de Verenigde Naties Unicef waren
het voor de helft kinderen.


Wat kost zo'n gezinstent nu eigenlijk?

mark61
25-10-05, 19:44
Geplaatst door Joesoef
Wat kost zo'n gezinstent nu eigenlijk?

Ik schat tegen de 1000 euro.

http://www.armytents.nl/legertentenpage1.html 875 2e hands, dus dat klopt wel aardig.

Hoezo?

Joesoef
25-10-05, 20:03
Geplaatst door mark61
Ik schat tegen de 1000 euro.

http://www.armytents.nl/legertentenpage1.html 875 2e hands, dus dat klopt wel aardig.

Hoezo?


Hmmm. Waterloopleinscharrelaar prijzen. In het groot en dicht bij de bron moet het met 1/3e kunnen.

mark61
25-10-05, 20:17
Geplaatst door Joesoef
Hmmm. Waterloopleinscharrelaar prijzen. In het groot en dicht bij de bron moet het met 1/3e kunnen.

Bel de Landmacht.