PDA

Bekijk Volledige Versie : Aasgieren van haat vechten voor hun plekje bij het lijk van 2-11



Zwarte Schaap
25-10-05, 11:35
Hirsi Ali toch present op 2/11

Van een verslaggever

AMSTERDAM - Ayaan Hirsi Ali is op 2 november toch aanwezig bij het middagprogramma in Amsterdam ter herdenking van Theo van Gogh.

Het VVD-Kamerlid is door de gemeente niet uitgenodigd voor de bijeenkomst in Hotel Arena, waar burgemeester Job Cohen en Van Goghs vader spreken. Maar ze komt alsnog dankzij een vrijkaartje van Gijs van de Westelaken, producent van Van Goghs films en woordvoerder van de familie.

Tot haar verbazing was Hirsi Ali niet uitgenodigd. Ook omdat ze vorig jaar om veiligheidsredenen niet aanwezig kon zijn bij de crematie, wil ze graag de herdenking bijwonen. Ze is volgens de gemeente niet uitgenodigd omdat de bijeenkomst is bedoeld voor Amsterdammers die zich na de moord hebben ingespannen om onrust te voorkomen. Toch is ze welkom, aldus een woordvoerder.

Tegen de zin van de familie van Van Gogh is er op 2 november op het tijdstip van de moord (kort na half negen 's ochtends) een herdenking in de Linnaeusstraat, op de plaats waar hij werd gedood. Daar spreekt premier Jan Peter Balkenende, ook al niet een keuze waar de familie mee ingenomen is. Dat Hirsi Ali hiervoor niet is uitgenodigd, komt volgens de gemeente omdat het een openbare bijeenkomst betreft.

Een woordvoerster benadrukt dat de stad zelf ook een rol heeft bij de herdenking. ''Als bestuur vonden we dat we stil moesten staan bij wat is gebeurd. Vooral voor veel mensen uit de buurt was de moord een schokkende ervaring.''

De gemeente heeft Balkenende uitgenodigd, die volgens de Rijksvoorlichtingsdienst van tevoren wilde weten of zijn komst op prijs werd gesteld. Amsterdam liet hem daarop weten dat hij welkom was. Burgemeester Cohen en Martin Verbeet, stadsdeelvoorzitter van Oost/Watergraafsmeer, ontkennen vandaag in een ingezonden brief in deze krant dat de familie bezwaren heeft.


Bron: Het Parool 25/10/05

magden_david
25-10-05, 11:47
he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

Zwarte Schaap
25-10-05, 11:57
Geplaatst door magden_david
he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

Jij hebt geen titels nodig om je fantasien te creeren. Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.

sjaen
25-10-05, 12:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.

Deze reactie vraagt om enige toelichting!!

Zwarte Schaap
25-10-05, 12:20
Geplaatst door magden_david
laten we hopen dat "die" dag ook gelijk je laatste in Nederland zal zijn.

Waarom? Heb je zo een grote hekel aan mij ?


(Jij telt trouwens voor 1.)

Zwarte Schaap
25-10-05, 12:22
Geplaatst door sjaen
Deze reactie vraagt om enige toelichting!!

Wat voor toelichting?

assassijn
25-10-05, 12:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij hebt geen titels nodig om je fantasien te creeren. Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.

Insha'Allah broeder. Op die dag zullen we insha'Allah feesten en onze vreugde delen.

delirious
25-10-05, 12:30
Geplaatst door assassijn
Insha'Allah broeder. Op die dag zullen we insha'Allah feesten en onze vreugde delen.

Het zal een fantastische dag worden, inderdaad.

Max Stirner
25-10-05, 12:30
Geplaatst door sjaen
Deze reactie vraagt om enige toelichting!!


Suikerfeest. :)

delirious
25-10-05, 12:32
Geplaatst door Max Stirner
Suikerfeest. :)

Spelbreker!!

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 12:32
Geplaatst door Max Stirner
Suikerfeest. :)


En hoe!

Max Stirner
25-10-05, 12:35
Geplaatst door delirious
Spelbreker!!


:engel:

Zwarte Schaap
25-10-05, 12:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maar ze komt alsnog dankzij een vrijkaartje van Gijs van de Westelaken, producent van Van Goghs films en woordvoerder van de familie.

Een vrijkaartje voor een herdenking??

vrij·kaart·je (het ~)
1 gratis toegangsbiljet


Ze is volgens de gemeente niet uitgenodigd omdat de bijeenkomst is bedoeld voor Amsterdammers die zich na de moord hebben ingespannen om onrust te voorkomen.

Subtiel heh !


Toch is ze welkom, aldus een woordvoerder.

Zo is politiek, dubbele gespleten tong.

Max Stirner
25-10-05, 12:47
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
En hoe!


Ik heb al een briefje aan JP geschreven met het voorstel om dat terroristen-feestje dit jaar te verbieden....voor straf en uit respect voor het verdriet van de Ollanders.


:engel:

magden_david
25-10-05, 12:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom? Heb je zo een grote hekel aan mij ?


(Jij telt trouwens voor 1.)

ik heb een hekel aan een ieder die samen met samir a. en mohammed b. een triomf zou vieren.
en ik weet zeer zeker dat ik daar niet de enige in ben.

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 12:57
Geplaatst door Max Stirner
Ik heb al een briefje aan JP geschreven met het voorstel om dat terroristen-feestje dit jaar te verbieden....voor straf en uit respect voor het verdriet van de Ollanders.


:engel:

Gespeeld verdriet, ja. Ik geloof er geen snars van. Allemaal aanstellerij.

Die dag niets dan lamsvlees, Marokkaanse pannekoeken, muntthee en lachende familieleden om mij heen. :)



Geplaatst door magden_david
ik heb een hekel aan een ieder die samen met samir a. en mohammed b. een triomf zou vieren.
en ik weet zeer zeker dat ik daar niet de enige in ben.

Wie zie jij hier dat doen ??

jan1974
25-10-05, 13:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een vrijkaartje voor een herdenking??..

De vader van TvG was wel geemotioneerd, maar zei dat hij nog nooit had meegemaakt dat er zoveel gelachen was als tijdens de begrafenis, als die van TvG.

Een vrijkaartje is dus niet eens zo vreemd, omdat er ook gelachen mag worden. Daarom is het ook prima dat het voor jou een feestdag is ZS.

magden_david
25-10-05, 13:09
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Wie zie jij hier dat doen ??

nou dat is nogal wiedes:
ik stel: he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

waarop zs antwoordt:
Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.


lijkt me duidelijk dat hij refereert aan deze "grote dag van de triomft"

delirious
25-10-05, 13:11
Geplaatst door magden_david
nou dat is nogal wiedes:
ik stel: he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

waarop zs antwoordt:
Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.


lijkt me duidelijk dat hij refereert aan deze "grote dag van de triomft"

Fokking Ezel!!!

Zwarte Schaap
25-10-05, 13:12
Geplaatst door magden_david
ik heb een hekel aan een ieder die samen met samir a. en mohammed b. een triomf zou vieren.


Domme uitvlucht, mischien is het je ontgaan maar MoB zit levenslang vast in een EBI.


en ik weet zeer zeker dat ik daar niet de enige in ben. Als je je nou alleen zou beperken tot wat jij zelf denkt dan zou dat een stuk eenvoudiger voor je maken. Je lijkt net een onderdeel van het collectief van de Borg.

Wide-O
25-10-05, 13:13
Geplaatst door delirious
Fokking Ezel!!!

Denk aan je bloeddruk :hihi:

freya
25-10-05, 13:17
Geplaatst door magden_david
nou dat is nogal wiedes:
ik stel: he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

waarop zs antwoordt:
Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.


lijkt me duidelijk dat hij refereert aan deze "grote dag van de triomft"

Triest type :cheefbek:

~Panthera~
25-10-05, 13:17
-t

wytze
25-10-05, 13:18
Geplaatst door magden_david
nou dat is nogal wiedes:
ik stel: he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

waarop zs antwoordt:
Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.


lijkt me duidelijk dat hij refereert aan deze "grote dag van de triomft"



en toen ben je maar gestopt met lezen. :hihi:

magden_david
25-10-05, 13:18
Geplaatst door freya
Triest type :cheefbek:

sorry dat ik types die wachten op een trimof dag voor samir a-tjes niet doodknuffel. Ik zie in hoe triest ik ben......


maar als ik het fout heb een ZS een compleet andere triom dag voor ogen had dan hor ik dat graag. Wellicht doelde hij op "free the bunny rabbits-dag"of "knuffel een zeehond dag".

Zwarte Schaap
25-10-05, 13:20
Geplaatst door magden_david
nou dat is nogal wiedes:
ik stel: he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

waarop zs antwoordt:
Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.


lijkt me duidelijk dat hij refereert aan deze "grote dag van de triomft"

Waaraan zou grote kans referen?

freya
25-10-05, 13:20
Geplaatst door magden_david
sorry dat ik types die wachten op een trimof dag voor samir a-tjes niet doodknuffel. Ik zie in hoe triest ik ben......

Je ziet spoken, ga eens langs bij een psychiater.

magden_david
25-10-05, 13:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waaraan zou grote kans referen?

nou zeg het maar

magden_david
25-10-05, 13:21
Geplaatst door freya
Je ziet spoken, ga eens langs bij een psychiater.

ik dacht dat dat jouw expertise was.

freya
25-10-05, 13:23
Geplaatst door magden_david
ik dacht dat dat jouw expertise was.

Jij bent zo op zoek naar bevestiging van je eigen vooroordelen, dat je voor al het andere doof en blind bent. Dat vind ik ziekelijk.

Zwarte Schaap
25-10-05, 13:24
Geplaatst door magden_david
nou zeg het maar

Ik had jou als jurist scherper verwacht in teksten lezen en begrijpen, maar helaas namen de vooroordelen en de haat de overhand.

magden_david
25-10-05, 13:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik had jou als jurist scherper verwacht in teksten lezen en begrijpen, maar helaas namen de vooroordelen en de haat de overhand.

de enige haat die ik hier met regelmaat op dit forum zie is jouw antipathie voor het "verderfelijke westen"blabla rethoriek etcetera.. maar wellicht zie ik het fout dus NOGMAALS mijn vraag om toelichting.

delirious
25-10-05, 13:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik had jou als jurist scherper verwacht in teksten lezen en begrijpen, maar helaas namen de vooroordelen en de haat de overhand.

Stop de kwelling ZS, dit is niet meer om aan te zien. :hihi:

Wide-O
25-10-05, 13:29
Geplaatst door delirious
Stop de kwelling ZS, dit is niet meer om aan te zien. :hihi:

Zou Max in z'n negeerlijst staan ? :verward:

delirious
25-10-05, 13:32
Geplaatst door Wide-O
Zou Max in z'n negeerlijst staan ? :verward:


:hihi: Dat zou een reden kunnen zijn.

Vooralsnog speelt ZS met em, als een Matador en een dolle stier.

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 13:33
Geplaatst door magden_david
nou dat is nogal wiedes:
ik stel: he ik dacht aan de titel te zien dat het hier ging om mohammed b, samir a en hun theologische vriendjes die zich kwamen verkneukelen op deze dag van de triomf.

waarop zs antwoordt:
Grote kans dat die dag een feestdag voor mij zal zijn.


lijkt me duidelijk dat hij refereert aan deze "grote dag van de triomft"


Het is dat je er zelf niets aan kunt doen maar jij bent werkelijk te dom voor woorden.

magden_david
25-10-05, 13:34
Geplaatst door delirious
:hihi: Dat zou een reden kunnen zijn.

Vooralsnog speelt ZS met em, als een Matador en een dolle stier.

als hij nou ook nog eens in staat was een simpele vraag te beantwoorden..

freya
25-10-05, 13:34
Geplaatst door delirious
een Matador en een dolle stier.

:hihi:

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 13:35
Geplaatst door magden_david
als hij nou ook nog eens in staat was een simpele vraag te beantwoorden..


Ik denk dat je dat ondertussen wel kunt vergeten. :hihi:

Wide-O
25-10-05, 13:35
Ik krijg al visioenen van de krantekoppen van 2 november.

"Moslims vieren dood TvG"

:rolleyes:

Ik sluit alle media maar af die dag denk ik.

wytze
25-10-05, 13:35
Geplaatst door magden_david
als hij nou ook nog eens in staat was een simpele vraag te beantwoorden..



:fplet: hou nou op man. dit wordt echt genant.

assassijn
25-10-05, 13:37
:haha:

Mijn arme buikje.

freya
25-10-05, 13:37
Geplaatst door wytze
:fplet: hou nou op man. dit wordt echt genant.

Je zou denken dat ie dan toch wel even op zoek gaat naar een post van Max, maar nee :maf2:

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 13:38
Geplaatst door assassijn
:haha:

Mijn arme buikje.


Gare gast ... :hihi:

freya
25-10-05, 13:39
Geplaatst door Wide-O
Ik krijg al visioenen van de krantekoppen van 2 november.

"Moslims vieren dood TvG"

:rolleyes:

Ik sluit alle media maar af die dag denk ik.

Zeker als de media getipt worden door ene Magden David :moe:

~Panthera~
25-10-05, 13:40
Geplaatst door assassijn
:haha:

Mijn arme buikje.


"je" ? :rolleyes:

delirious
25-10-05, 13:40
Geplaatst door assassijn
:haha:

Mijn arme buikje.

Wat dacht je van de mijne, leeg en zwaar belast. :haha:

reason
25-10-05, 13:41
Wat een ontzettend flauwe reacties allemaal.

Magden David, je had de bijdragen iets beter moeten lezen, dan had je al gezien dat het op die dag suikerfeest is.

assassijn
25-10-05, 13:42
Geplaatst door ~Panthera~
"je" ? :rolleyes:

Jeweetog Ramadan:boogie:

RinC
25-10-05, 13:42
Zo'n goeie hebben we nog niet gehad!

assassijn
25-10-05, 13:42
Geplaatst door reason
Wat een ontzettend flauwe reacties allemaal.

Magden David, je had de bijdragen iets beter moeten lezen, dan had je al gezien dat het op die dag suikerfeest is.

:lol: kapot!

freya
25-10-05, 13:44
Geplaatst door reason
Wat een ontzettend flauwe reacties allemaal.

Magden David, je had de bijdragen iets beter moeten lezen, dan had je al gezien dat het op die dag suikerfeest is.


Reason de Ridderlijke Redder :melig:

~Panthera~
25-10-05, 13:44
Geplaatst door assassijn
Jeweetog Ramadan:boogie:


:fplet: Nee, middle name is David. :hihi:

magden_david
25-10-05, 13:44
Geplaatst door reason
Wat een ontzettend flauwe reacties allemaal.

Magden David, je had de bijdragen iets beter moeten lezen, dan had je al gezien dat het op die dag suikerfeest is.

ah thanks, dat verklaart het. Point taken, objection withdrawn.
't is raar, wellicht zelfs onbegrijpelijk/onvergeefelijk maar niet iedere nederlander is een moslim.

freya
25-10-05, 13:45
Geplaatst door magden_david
ah thanks, dat verklaart het. Point taken, objection withdrawn.
't is raar, wellicht zelfs onbegrijpelijk/onvergeefelijk maar niet iedere nederlander is een moslim.

En niet elke Nederlander kan lezen natuurlijk :giechel:

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 13:45
Geplaatst door magden_david
't is raar, wellicht zelfs onbegrijpelijk/onvergeefelijk maar niet iedere nederlander is een moslim.


Jij klaart 'm helemaal!

freya
25-10-05, 13:47
Geplaatst door magden_david
ah thanks, dat verklaart het. Point taken, objection withdrawn.
't is raar, wellicht zelfs onbegrijpelijk/onvergeefelijk maar niet iedere nederlander is een moslim.

Zeg eens eerlijk, heb je nu echt geen moment eraan gedacht om even terug te lezen om te kijken wat je gemist had?

magden_david
25-10-05, 13:53
Geplaatst door freya
Zeg eens eerlijk, heb je nu echt geen moment eraan gedacht om even terug te lezen om te kijken wat je gemist had?

vreemd genoeg zie jij dit als een soort overwinning zonder door te hebben dat dit het niveau van de basisschool niet overstijgt. Maar goed, als je alleen maar kan reageren met infantiele one-liners...
Ik feliciteer je met je basischool overwinning, de context van het suikerfeest ontging mij aangezien ik dat niet vier en de link met samir a. mij niet duidelijk was. Bravo! grote meid freya! wellicht dat ik het plezier heb je een keer bij een serieuze discussie te mogen feliciteren. Voor de rest wens ik je veel plezier toe met je kleuterklas kameraden en hun fantastische debating stijl.....Mene, mene,
tekel, ufarsin

jan1974
25-10-05, 13:55
Geplaatst door reason
Wat een ontzettend flauwe reacties allemaal.

Magden David, je had de bijdragen iets beter moeten lezen, dan had je al gezien dat het op die dag suikerfeest is.
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen het suikerfeest op een andere dag te houden. De dag van de moord 2-11 staat al vast, dat kun je niet meer veranderen.

~Panthera~
25-10-05, 13:58
Geplaatst door jan1974
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen het suikerfeest op een andere dag te houden. De dag van de moord 2-11 staat al vast, dat kun je niet meer veranderen.


:rolleyes: ja, Pasen verzetten de Katholieken soms ook met een dag of 10. :slapen:

Wide-O
25-10-05, 13:59
Geplaatst door magden_david
vreemd genoeg zie jij dit als een soort overwinning zonder door te hebben dat dit het niveau van de basisschool niet overstijgt. Maar goed, als je alleen maar kan reageren met infantiele one-liners...
Ik feliciteer je met je basischool overwinning, de context van het suikerfeest ontging mij aangezien ik dat niet vier en de link met samir a. mij niet duidelijk was. Bravo! grote meid freya! wellicht dat ik het plezier heb je een keer bij een serieuze discussie te mogen feliciteren. Voor de rest wens ik je veel plezier toe met je kleuterklas kameraden en hun fantastische debating stijl.....Mene, mene,
tekel, ufarsin

Sorry gast: hook, line & sinker noemen ze dit. :strik:

Hoef je niet uit te werken op iemand anders.

Wide-O
25-10-05, 13:59
Geplaatst door ~Panthera~
:rolleyes: ja, Pasen verzetten de Katholieken soms ook met een dag of 10. :slapen:

Zeg ik toch. 2e kerst moet maar naar 27/12 verschoven worden.

Max Stirner
25-10-05, 14:01
Geplaatst door Wide-O
Zou Max in z'n negeerlijst staan ? :verward:


Ondertussen weet ik nog steeds niet wie de aasgieren van de haat zijn.... :(

~Panthera~
25-10-05, 14:02
Geplaatst door Wide-O
Zeg ik toch. 2e kerst moet maar naar 27/12 verschoven worden.


yep, easy.

Zo geregeld met het Vaticaan. :duim:

:maf2:

Wide-O
25-10-05, 14:06
Geplaatst door Max Stirner
Ondertussen weet ik nog steeds niet wie de aasgieren van de haat zijn.... :(

Niet weer stiekum on-topic proberen te raken hé.

Ik doe een wilde gok: zou ZS AHA bedoeld hebben ?

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 14:09
Geplaatst door Max Stirner
Ondertussen weet ik nog steeds niet wie de aasgieren van de haat zijn.... :(


Eigenlijk bedoelde hij magden_david.

Maar da's maar een wilde gok.

~Panthera~
25-10-05, 14:10
Damn, you'r wild. :hihi:

Bofko
25-10-05, 14:12
Geplaatst door delirious
26 december, 100 duizend doden door de Tsunami, waaronder velen Nederlanders.
Kerst dan maar verzetten?

Laat pinksteren en pasen dan ook maar op één dag vallen.

~Panthera~
25-10-05, 14:13
Geplaatst door Bofko
Laat pinksteren en pasen dan ook maar op één dag vallen.

Dat doet het hier al. :hihi:

magden_david
25-10-05, 14:15
Geplaatst door Wide-O
Sorry gast: hook, line & sinker noemen ze dit. :strik:

Hoef je niet uit te werken op iemand anders.

doe ik ook niet, heb al gezegd dat ik mijn kritiek op ZS terug neem net nadat het me duidelijk werd. Dat mensen dat als grote overwinning zien is te kinderachtig voor woorden en zegt veel over hun karakter. Dus als ik het niet goed heb gelezen, prima, mijn fout. Als anderen daar als opgejutte chihuahua's op springen en het ook nog eens als overwinning zien is downright pathetic en typerend. Grappige is dat ik ze nog nooit op een interessant weerwoord heb kunnen pakken op mijn serieuze topics. Dus ik gun ze hun "overwinning", voelen zij zich ook even groot.

dus van harte jongens! super gedaan, braaf!

Zwarte Schaap
25-10-05, 14:16
Geplaatst door magden_david
de enige haat die ik hier met regelmaat op dit forum zie is jouw antipathie voor het "verderfelijke westen"blabla rethoriek etcetera.. maar wellicht zie ik het fout dus NOGMAALS mijn vraag om toelichting.

Door je gemene reaktie kreeg ik zin om je in de val te laten lopen. En aangezien jij graag speelt met formuleringen van de Nederlandse taal om mijn jongere broeders en zusters te jennen dacht ik dat het wel gepast zou zijn om jou met dezelfde middelen hier in het openbaar te laten hangen. You know, Tijl Uilenspiegel.

En gelukkig hapte jij toe, en hoe!

Zwarte Schaap
25-10-05, 14:21
Geplaatst door jan1974
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen het suikerfeest op een andere dag te houden. De dag van de moord 2-11 staat al vast, dat kun je niet meer veranderen.


PERSBERICHT

Voor het eerst gezamenlijke start van de Ramadan

De moskeeverenigingen UMMAO, Hollands - midden , Limburg, de Federatie Islamitische Organisaties Nederland en Imamvereniging Nederland verklaren dat de vastenmaand Ramadan dit jaar op 5 oktober 2005 van start zal gaan. In het verleden leidde het vaststellen van het begin en het einde van de Ramadan geregeld tot onenigheid onder moslims. Teneinde onduidelijkheid en misverstanden onder moslims te voorkomen, is besloten om dit jaar vooraf te bepalen op welke datum de Ramadan van start zal gaan.

In het verleden veroorzaakte met name de niet eenduidige berichtgeving over de waarneming van de nieuwe maan vanuit de islamitisch wereld de nodige onduidelijkheid.

Daarnaast komt het veelvuldig voor dat bepaalde islamitische regeringen moslims aan zich proberen te binden door de start van de Ramadan te manipuleren. Hierdoor wordt het moment dat moslims met vasten beginnen veelal bepaald door het islamitische land dat men wenst te volgen.

Teneinde dit jaar onduidelijkheid te voorkomen en gelijktijdig met de Ramadan te beginnen, zijn wij in gezamenlijkheid en samenwerking met de Europese Raad voor de Fatwa overeengekomen het begin van de maand Ramadan te laten afhangen van twee door de Sharia[1] gestelde voorwaarden; namelijk dat de maand dient te worden waargenomen met het oog en onderbouwd te worden door wetenschappelijke berekeningen door sterrenkundigen. Op basis van deze berekeningen is vastgesteld dat de nieuwe maan zal worden waargenomen op dinsdag 4 oktober 2005, en dus zal de eerste dag van de Ramadan 5 oktober zijn.

Wij rekenen in Nederland op eensgezindheid en streven daar naar. Voor de saamhorigheid die bij de Ramadan hoort en ter wille van de samenleving is het van belang dit uitgangspunt samen te hanteren. Wij wensen alle mensen in Nederland en de rest van de wereld een gezegende Ramadan toe met veel bezinning,voorspoed en geluk. Ook doen wij een oproep aan alle moskeeën en moslims om hun deuren zoveel mogelijk open te stellen en hun buren en buurtgenoten uit te nodigen mee te delen in de viering en beleving van de ramadan. Verder is er ter gelegenheid van de ramadan een internetsite geopend: www.ramadaninfo.nl



--------------------------------------------------Einde-------------------------------

Voor meer informatie:

Ahmed Marcouch, UMMAO 06-4563 4951

Abdelhamid Elaidi, Unie Marokkaanse Moskeeën Hollands Midden 0626278543

Alkhammar Albakkali, Vereniging Imams Nederland 0626280232

Yahia Bouyafa, Federatie Islamitische Organisaties Nederland, 0628482796

Elouardi Abdelkader, De islamitische Raad Limburg, 0622506964


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2306862#post2306862



Het is heel strange dat ze dit jaar ermee kwamen. Ook hier zie ik AMSTERDAMSE Achmed Marcouh een voortrekkersrol spelen. De datum die ze voor ogen hadden is een dag later dan de meeste Marokkanen met Ramadan zijn begonnen. Mischien zou er dan ook meer kans zijn dat het suikerfeest op een andere dag te laten vallen. I don't know maar het zet me wel aan het denken.

gh.wille
25-10-05, 14:25
Geplaatst door ~Panthera~
:rolleyes: ja, Pasen verzetten de Katholieken soms ook met een dag of 10. :slapen:

Eerlijk gezegd , het is omdat ik toevallig een agenda heb ,waar in alle internationale ,,Feestdagen ' etc vermeld worden anders weet ik ook niet , wanneer sommige plaatsvinden !

En dat geld zeker voor wisselende( feesfdagen )zoals de het begin * van de RAMADAN en het Suikerfeest , maar ook de PINKSTERDAGEN ,en laten we dan nog maar niet hebben over de div. NIEUWJAARSVIERINGEN ! bijna elk geloof heeft zijn eigen Nieuwjaarsdag !

* Zelfs daar over is niet elke MOSLIM het met elkaar eens .

Maar om
nog ff on topic te blijven ; ik wist niet dat het lijk van T.v.Gogh word opgegraven voor deze speciale gelegenheid zeker !
Lijkt me wel weer de overbekende Verdraai Truc ,
er zal wel GRAF bedoeld worden ., waar het lijk vermoeddelijk nog wel in zal liggen , want je weet het maar nooit tegenwoordig met al die :
,,LIJKENPIKKERS "

:D

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 14:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is heel strange dat ze dit jaar ermee kwamen. Ook hier zie ik AMSTERDAMSE Achmed Marcouh een voortrekkersrol spelen. De datum die ze voor ogen hadden is een dag later dan de meeste Marokkanen met Ramadan zijn begonnen. Mischien zou er dan ook meer kans zijn dat het suikerfeest op een andere dag te laten vallen. I don't know maar het zet me wel aan het denken.

Ik zie het zo gebeuren dat de maanstanden onbelangrijker ingeschat zullen worden, dan de herdenking van een surrogaatheld. Ik hoop het niet, maar het zou me niets verbazen.

magden_david
25-10-05, 14:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Door je gemene reaktie kreeg ik zin om je in de val te laten lopen. En aangezien jij graag speelt met formuleringen van de Nederlandse taal om mijn jongere broeders en zusters te jennen dacht ik dat het wel gepast zou zijn om jou met dezelfde middelen hier in het openbaar te laten hangen. You know, Tijl Uilenspiegel.

En gelukkig hapte jij toe, en hoe!

o jij bent echt slim! grote jongen!!
ik "speel" niet met formuleringen, ik formuleer behoorlijk nederlands. Als anderen daardoor in de "val" lopen is dat door hun crap beheersing van die taal, niet door mijn opzet. wat zou ik eraan hebben om anderen in de val te laten lopen? Het gaat om overtuiging en niet om list.
Maar ik moet je zeggen; ik ben nog nooit ZO op mijn plaats gezet....tjonge jonge echt waar zwart schaap, wat heb je aan goede argumenten in een serieuze discussie als je kan "winnen"door iemand in een "val" te laten lopen betreffende het suikerfeest. Ge-wel-dig, chapeau! bel je ouders en feliciteer ze van me.

Zwarte Schaap
25-10-05, 14:46
Geplaatst door magden_david
o jij bent echt slim! grote jongen!!
ik "speel" niet met formuleringen, ik formuleer behoorlijk nederlands. Als anderen daardoor in de "val" lopen is dat door hun crap beheersing van die taal, niet door mijn opzet. wat zou ik eraan hebben om anderen in de val te laten lopen? Het gaat om overtuiging en niet om list.
Maar ik moet je zeggen; ik ben nog nooit ZO op mijn plaats gezet....tjonge jonge echt waar zwart schaap, wat heb je aan goede argumenten in een serieuze discussie als je kan "winnen"door iemand in een "val" te laten lopen betreffende het suikerfeest. Ge-wel-dig, chapeau! bel je ouders en feliciteer ze van me.

Wij kennen elkaar langer dan vandaag.

Ik refereerde aan je teamwork/actie van een paar jaar geleden om Marokkaanse tieners die nog niet goed uit hun woorden kwamen hier een beetje te dollen en boos te maken zodat ze makkelijker uit te lokken waren tot anti-semitische uitspraken in israel discussies en die reakties uiteindelijk te gebruiken voor de kunstmatige toename van anti-semitisme onder Marokkenen doordat meteen door te geven aan het CIDI/MIDI.

jan1974
25-10-05, 14:57
Geplaatst door gh.wille
.....
Lijkt me wel weer de overbekende Verdraai Truc ,
er zal wel GRAF bedoeld worden ., waar het lijk vermoeddelijk nog wel in zal liggen , want je weet het maar nooit tegenwoordig met al die :
,,LIJKENPIKKERS "

:D
Theo is niet begraven, hij is gecremeerd.

http://foksuk.nl/dag2.php?jaar=2004&week=46&dag=2

En ZS, het doet er voor mij niet toe wanneer, ik maak me niet zo druk om het suikerfeest.

Arvid
25-10-05, 15:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wij kennen elkaar langer dan vandaag.

Ik refereerde aan je teamwork/actie van een paar jaar geleden om Marokkaanse tieners die nog niet goed uit hun woorden kwamen hier een beetje te dollen en boos te maken zodat ze makkelijker uit te lokken waren tot anti-semitische uitspraken in israel discussies en die reakties uiteindelijk te gebruiken voor de kunstmatige toename van anti-semitisme onder Marokkenen doordat meteen door te geven aan het CIDI/MIDI.

conspiracy anyone?
Bovendien is diegene die een uitspraak zelf verantwoordelijk ervoor tenzij ie door marteling gedwongen wordt. Als mensen door marteling gedwongen worden tot racistische uitspraken zeg ik ja kunstmatige toename maar dit is maar een internet forum. Niemand wordt hier gedwongen door zogenaamde 'uitlokking' racistisch te worden. Bovendien hoe met het dan wel niet eens in real life zijn.

Mensen op dit forum moeten wat minder bitchen. En talking about ramadan, ik raad mensen die hier 100 posts plaatsen per dag een internet ramadan te houden, that must clear their minds.

Zwarte Schaap
25-10-05, 15:23
Geplaatst door Arvid
conspiracy anyone?
Bovendien is diegene die een uitspraak zelf verantwoordelijk ervoor tenzij ie door marteling gedwongen wordt. Als mensen door marteling gedwongen worden tot racistische uitspraken zeg ik ja kunstmatige toename maar dit is maar een internet forum. Niemand wordt hier gedwongen door zogenaamde 'uitlokking' racistisch te worden. Bovendien hoe met het dan wel niet eens in real life zijn.

Mensen op dit forum moeten wat minder bitchen. En talking about ramadan, ik raad mensen die hier 100 posts plaatsen per dag een internet ramadan te houden, that must clear their minds.

Fok of stormvogeltje, bederf mijn pleziertje nou niet met je gebagatelliseer.

magden_david
25-10-05, 15:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wij kennen elkaar langer dan vandaag.

Ik refereerde aan je teamwork/actie van een paar jaar geleden om Marokkaanse tieners die nog niet goed uit hun woorden kwamen hier een beetje te dollen en boos te maken zodat ze makkelijker uit te lokken waren tot anti-semitische uitspraken in israel discussies en die reakties uiteindelijk te gebruiken voor de kunstmatige toename van anti-semitisme onder Marokkenen doordat meteen door te geven aan het CIDI/MIDI.

man JIJ moet advocaat worden, jij vindt overal wel een excuus voor ;)
ik heb niemand hoeven uit te lokken. Alles wat strafbaar was werd zonder mijn "medewerking"geplaatst, geheel uit eigen vrije wil.
Ik weet dat het voor jou rooskleurig plaatje wellicht handiger is om te vermoeden dat een kwade zionist arme marokkaanse zieltjes tot slechte uitspraken heeft gedwongen maar ik verzeker je dat die vlieger niet op gaat. Net zoals blanke meisjes met korte rokjes niet vragen om lastig gevallen te worden vraagt een discussie over israel niet om anti-joodse uitlatingen. Dus spaar me je "arme onwetende marokannen"verhaaltjes, ik heb je mede marokkanen schijnbaar hoger in het vaandel staan dan jij. Niemand HOEFT op die manier te reageren zoals destijds gebeurde. Of wil je beweren dat sites als polinco en stormfront vol zitten met jongetjes die worden uitgelokt tot de uitspraken die ze doen door kwaadgeestige marokannen? Of is het daar juist WEL kwaadwillendheid?

Zwarte Schaap
25-10-05, 15:36
Geplaatst door magden_david
man JIJ moet advocaat worden, jij vindt overal wel een excuus voor ;)
ik heb niemand hoeven uit te lokken. Alles wat strafbaar was werd zonder mijn "medewerking"geplaatst, geheel uit eigen vrije wil.
Ik weet dat het voor jou rooskleurig plaatje wellicht handiger is om te vermoeden dat een kwade zionist arme marokkaanse zieltjes tot slechte uitspraken heeft gedwongen maar ik verzeker je dat die vlieger niet op gaat. Net zoals blanke meisjes met korte rokjes niet vragen om lastig gevallen te worden vraagt een discussie over israel niet om anti-joodse uitlatingen. Dus spaar me je "arme onwetende marokannen"verhaaltjes, ik heb je mede marokkanen schijnbaar hoger in het vaandel staan dan jij. Niemand HOEFT op die manier te reageren zoals destijds gebeurde. Of wil je beweren dat sites als polinco en stormfront vol zitten met jongetjes die worden uitgelokt tot de uitspraken die ze doen door kwaadgeestige marokannen? Of is het daar juist WEL kwaadwillendheid?

Je zag toch zelf hoe simpel het is om ondanks je universitaire opleiding, je net als een dolle hond er op los te laten bijten.

Laat staan als je dt met jonge mensen doet die lager opgeleid zijn en veel moeilijker uit hun woorden komen. Daarvan heb je maar 1 of 2 van nodig om je doelstelling van uitlokken en de kunstmatige toename voor het MDI/CIDI succesvol te laten slagen.

Anywayzcut the crap, I already made my point.

magden_david
25-10-05, 15:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zag toch zelf hoe simpel het is om ondanks je universitaire opleiding, je net als een dolle hond er op los te laten bijten.

Laat staan als je dt met jonge mensen doet die lager opgeleid zijn en veel moeilijker uit hun woorden komen. Daarvan heb je maar 1 of 2 van nodig om je doelstelling van uitlokken en de kunstmatige toename voor het MDI/CIDI succesvol te laten slagen.

Anywayzcut the crap, I already made my point.


je blijft wederom bij je punt dat iemand is AANGEZET tot het doen van strafbare uitlatingen alsof ze geen eigen wil hebben. Op elk moment in bovenstaande discussie heb ik de macht om te doen en laten zo ik wil, om te zeggen wat ik wil. Als ik dat doe op basis van een foutieve veronderstelling dan is dat MIJN fout, niet die van een ander. Ik kan bezwaar hebben bij hun handelswijze maar de gevolgen van MIJN handelen zijn voor MIJ. Misschien is dat een cultuur verschil maar ik raad je met klem aan dat excuus gezever voor een ander te bewaren.

als de vraag "wat bedoelde je er dan mee" te typeren is als een dolle hond dan verbaasd mij je extreem milde en vergevingsgezinde houding ten opzichte van gozertjes die beweren dat er nooit gaskamers hebben bestaan. Je bent het archetype hypocriete excuus ridder. triest.

maar blijf vooral zo denken schaap, jij bent de noeste ridder die het opneemt voor al die arme, door de blanke man van onderwijs beroofde, ongeletterde reine marokkaanse zieltjes die in het enge donkere woud dat nederland heet door kwaadaardige bloeddorstige zionistische wolven worden belaagd en gemanipuleerd tot daden die zij noooooooit zelf zouden ontplooien. Ridder schaap to the rescue... :melig: :melig:

freya
25-10-05, 15:45
Geplaatst door magden_david

Ik feliciteer je met je basischool overwinning, de context van het suikerfeest ontging mij aangezien ik dat niet vier en de link met samir a. mij niet duidelijk was.



Op pagina 1 stond al dit:



Geplaatst door Max Stirner

Suikerfeest. :)

Dus je ging geheel onnodig te keer als een op hol geslagen kudde olifanten.

Bravo! Grote jongen Davidje!


En die link met Samir A bestaat dus uitsluitend in je eigen verziekte geest.

freya
25-10-05, 15:51
Geplaatst door magden_david
man JIJ moet advocaat worden, jij vindt overal wel een excuus voor ;)
ik heb niemand hoeven uit te lokken. Alles wat strafbaar was werd zonder mijn "medewerking"geplaatst, geheel uit eigen vrije wil.
Ik weet dat het voor jou rooskleurig plaatje wellicht handiger is om te vermoeden dat een kwade zionist arme marokkaanse zieltjes tot slechte uitspraken heeft gedwongen maar ik verzeker je dat die vlieger niet op gaat. Net zoals blanke meisjes met korte rokjes niet vragen om lastig gevallen te worden vraagt een discussie over israel niet om anti-joodse uitlatingen. Dus spaar me je "arme onwetende marokannen"verhaaltjes, ik heb je mede marokkanen schijnbaar hoger in het vaandel staan dan jij. Niemand HOEFT op die manier te reageren zoals destijds gebeurde. Of wil je beweren dat sites als polinco en stormfront vol zitten met jongetjes die worden uitgelokt tot de uitspraken die ze doen door kwaadgeestige marokannen? Of is het daar juist WEL kwaadwillendheid?

Ja en geheel uit vrije wil heb jij met een paar vriendjes afgesproken om hier de boel eens lekker op te fokken.

Geheel uit vrije wil hebben julie provocerende uitspraken gedaan en lekker doorgevraagd als het uit de hand begon te lopen.

En geheel uit vrije wil hebben jullie van elke uitspraak die daar voor in aanmerking kwam aangifte gedaan.

Dat HOEFDEN jullie niet te doen hoor.

Don Vito
25-10-05, 15:52
Geplaatst door Bofko
Laat pinksteren en pasen dan ook maar op één dag vallen.

Dan mag ik naar bed een heel lekker wijf, had ze me beloofd!!!

Zwarte Schaap
25-10-05, 15:53
Geplaatst door magden_david
je blijft wederom bij je punt dat iemand is AANGEZET tot het doen van strafbare uitlatingen alsof ze geen eigen wil hebben. Op elk moment in bovenstaande discussie heb ik de macht om te doen en laten zo ik wil, om te zeggen wat ik wil. Als ik dat doe op basis van een foutieve veronderstelling dan is dat MIJN fout, niet die van een ander. Ik kan bezwaar hebben bij hun handelswijze maar de gevolgen van MIJN handelen zijn voor MIJ. Misschien is dat een cultuur verschil maar ik raad je met klem aan dat excuus gezever voor een ander te bewaren.

als de vraag "wat bedoelde je er dan mee" te typeren is als een dolle hond dan verbaasd mij je extreem milde en vergevingsgezinde houding ten opzichte van gozertjes die beweren dat er nooit gaskamers hebben bestaan. Je bent het archetype hypocriete excuus ridder. triest.

maar blijf vooral zo denken schaap, jij bent de noeste ridder die het opneemt voor al die arme, door de blanke man van onderwijs beroofde, ongeletterde reine marokkaanse zieltjes die in het enge donkere woud dat nederland heet door kwaadaardige bloeddorstige zionistische wolven worden belaagd en gemanipuleerd tot daden die zij noooooooit zelf zouden ontplooien. Ridder schaap to the rescue... :melig: :melig:

Ik denk dat mede door de uitlokkingspraktijken hier, het O.M. besloot om Maroc.nl niet te gaan vervolgen.

sjaen
25-10-05, 16:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk dat mede door de uitlokkingspraktijken hier, het O.M. besloot om Maroc.nl niet te gaan vervolgen.

en, weet je het nou!

Rabi'ah.
25-10-05, 16:22
Geplaatst door jan1974
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen het suikerfeest op een andere dag te houden. De dag van de moord 2-11 staat al vast, dat kun je niet meer veranderen.

:haha:

blauwwit
25-10-05, 17:05
damn wat een trieste reacties hier zeg. Eerst met een heel groepje van extreem-links en allochtonen inhakken op magden david (dapper zo met zijn allen tegen 1), en daarna nog het meest trieste van zwarte schaap en freya om even een beetje joodse complotten te gaan insinueren...
Treurig, treurig, treurig.
Enne zwarte schaap, ga nou niet jezelf op de borst kloppen omdat iemand niet weet wanneer het suikerfeest is of over iets heen leest. Jouw anti-joodse gelul en je geloof in joodse complotten is echt een stuk kwalijker (lijkt me ook iets meer reden om naar een psychiater te gaan).

Rabi'ah.
25-10-05, 17:10
Geplaatst door blauwwit
damn wat een trieste reacties hier zeg. Eerst met een heel groepje van extreem-links en allochtonen inhakken op magden david (dapper zo met zijn allen tegen 1), en daarna nog het meest trieste van zwarte schaap en freya om even een beetje joodse complotten te gaan insinueren...
Treurig, treurig, treurig.
Enne zwarte schaap, ga nou niet jezelf op de borst kloppen omdat iemand niet weet wanneer het suikerfeest is of over iets heen leest. Jouw anti-joodse gelul en je geloof in joodse complotten is echt een stuk kwalijker (lijkt me ook iets meer reden om naar een psychiater te gaan).

Met citaten onderbouwde argumenten graag. :)

Wide-O
25-10-05, 17:19
Geplaatst door blauwwit
damn wat een trieste reacties hier zeg. Eerst met een heel groepje van extreem-links en allochtonen inhakken op magden david (dapper zo met zijn allen tegen 1), en daarna nog het meest trieste van zwarte schaap en freya om even een beetje joodse complotten te gaan insinueren...
Treurig, treurig, treurig.
Enne zwarte schaap, ga nou niet jezelf op de borst kloppen omdat iemand niet weet wanneer het suikerfeest is of over iets heen leest. Jouw anti-joodse gelul en je geloof in joodse complotten is echt een stuk kwalijker (lijkt me ook iets meer reden om naar een psychiater te gaan).

Ben'k weer ineens extreem links.

Je weet het niet hé, je weet het niet :droef:

Dat je dat van dat suikerfeest niet weet, alla, kan ik inkomen. Maar dat iemand dat dan expliciet zegt, en de volgende 5 replies daar over gaan, en het dan nog niet zien, dan ben je gewoon stekeblind en met schuim op de bek aan het prikken.

Toch ?

freya
25-10-05, 17:20
Geplaatst door blauwwit
het meest trieste van zwarte schaap en freya om even een beetje joodse complotten te gaan insinueren...

Correctie: dat complot van de forumbezoekers van joods.nl is bewezen



Treurig, treurig, treurig.
Enne zwarte schaap, ga nou niet jezelf op de borst kloppen omdat iemand niet weet wanneer het suikerfeest is of over iets heen leest.

Inderdaad diep treurig dat iemand zo verblind door vooroordelen is, dat hij over een duidelijk antwoord en tig verwijzingen daarnaartoe heenleest.


Jouw anti-joodse gelul en je geloof in joodse complotten is echt een stuk kwalijker (lijkt me ook iets meer reden om naar een psychiater te gaan).

Denk je dat je alweer genoeg hebt om weer een aangifte te kunnen doen bij het MDI? :rolleyes:

En heeft Magden al aangifte gedaan van het vermeende moslimextremisme in deze topic? :vreemd:

freya
25-10-05, 17:23
Geplaatst door Wide-O
Ben'k weer ineens extreem links.

Je weet het niet hé, je weet het niet :droef:


Geeft niks joh!

1000x liever voor extreem links uitgescholden worden, dan voor kind van een nazi :moe:

Rabi'ah.
25-10-05, 17:25
Geplaatst door freya
Geeft niks joh!

1000x liever voor extreem links uitgescholden worden, dan voor kind van een nazi :moe:

Is Blauwwit dezelfde als Sjeng?





Ik houd die MPSjes namelijk echt niet meer uit elkaar. :verward:

Wide-O
25-10-05, 17:26
Geplaatst door freya
Geeft niks joh!

1000x liever voor extreem links uitgescholden worden, dan voor kind van een nazi :moe:

Ow, euh, dat was ik :vreemd:

Was niet netjes van me.

Wide-O
25-10-05, 17:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik houd die MPSjes namelijk echt niet meer uit elkaar. :verward:

Moeilijk he :D

ps: jij was toch die bouwvakker uit Purmerend ? :verward:

Rabi'ah.
25-10-05, 17:28
Geplaatst door Wide-O
Moeilijk he :D

Jep, voornamelijk ook vermoeiend en zinloos. En oninteressant bovendien.


Geplaatst door Wide-O


ps: jij was toch die bouwvakker uit Purmerend ? :verward:

:haha:


:ego:



:fpuh:

Bluebell
25-10-05, 17:31
Geplaatst door MuMu
Raadseltje tussendoor.

Vraag:
"Wat hebben de volgende 3 personen met elkaar gemeenschappelijk?"


Doe je best! :cola:

http://www.cosgan.de/images/smilie/set/002.gif http://www.cosgan.de/images/smilie/set/003.gif http://www.cosgan.de/images/smilie/set/004.gif :strik:

freya
25-10-05, 17:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Is Blauwwit dezelfde als Sjeng?


Weet ik veel :cheefbek:

Was sjeng een mpsje van Magden?

Ik hou dat echt niet meer bij, tis voor mij nu allemaal een pot nat die MPSmeute.

Alleen Nefje probeer ik steeds te herkennen. Dat is en blijft nu eenmaal mijn favoriet.:strik: Op de een af andere manier, moet ik daar altijd zo om lachen :D

Heb laatst speciaal voor haar een DAJJ topic geopend, maar ze hapte niet. Ze zou toch niet echt weg zijn? :droef:

Wide-O
25-10-05, 17:47
Geplaatst door freya
Alleen Nefje probeer ik steeds te herkennen. Ze zou toch niet echt weg zijn? :droef:

Nefje is nog steeds aktief op politics.be onder de naam "Circe".

freya
25-10-05, 17:51
Geplaatst door Wide-O
Nefje is nog steeds aktief op politics.be onder de naam "Circe".

:) :) :) :D :) :) :) :duivels: :) :) :) :engel: :) :) :)

Rabi'ah.
25-10-05, 18:36
Geplaatst door freya
Weet ik veel :cheefbek:

Was sjeng een mpsje van Magden?

Ik hou dat echt niet meer bij, tis voor mij nu allemaal een pot nat die MPSmeute.

Alleen Nefje probeer ik steeds te herkennen. Dat is en blijft nu eenmaal mijn favoriet.:strik: Op de een af andere manier, moet ik daar altijd zo om lachen :D

Heb laatst speciaal voor haar een DAJJ topic geopend, maar ze hapte niet. Ze zou toch niet echt weg zijn? :droef:

Same here.

Nef zit vast op andere fora te zieken.

Maak je maar geen zorgen, dat mens is zo geobsedeerd door moslims, die komt vast wel 1 dezer dagen terug. :hihi:

~Panthera~
25-10-05, 18:41
Geplaatst door Rabi'ah.

Maak je maar geen zorgen, dat mens is zo geobsedeerd door moslims, die komt vast wel 1 dezer dagen terug. :hihi:

Waarom trouwt ze er niet 1 ?, kan ze de hele dag zieken. :hihi:

freya
25-10-05, 18:43
Geplaatst door Rabi'ah.

Maak je maar geen zorgen, dat mens is zo geobsedeerd door moslims, die komt vast wel 1 dezer dagen terug. :hihi:

Denk je echt? :tik:

Rabi'ah.
25-10-05, 18:44
Geplaatst door freya
Denk je echt? :tik:

Tis slechts een kwestie van tijd joh. :wink:

Rabi'ah.
25-10-05, 18:49
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom trouwt ze er niet 1 ?, kan ze de hele dag zieken. :hihi:

Da's nou juist waar de schoen wringt. :D

Ik (en vele anderen met mij) vermoed allang dat ze waarschijnlijk een keer wreed gedisst is door een moslim.

Vandaar dus haar eeuwige vendetta en haat tegen moslims in het algemeen, en Marokkanen in het bijzonder. :hihi:

~Panthera~
25-10-05, 18:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Da's nou juist waar de schoen wringt. :D

Ik (en vele anderen met mij) vermoed allang dat ze waarschijnlijk een keer wreed gedisst is door een moslim.

Vandaar dus haar eeuwige vendetta en haat tegen moslims in het algemeen, en Marokkanen in het bijzonder. :hihi:


Daarom vroeg ik het ook. :hihi:

http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/g055.gif

freya
25-10-05, 18:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Da's nou juist waar de schoen wringt. :D

Ik (en vele anderen met mij) vermoed allang dat ze waarschijnlijk een keer wreed gedisst is door een moslim.

Vandaar dus haar eeuwige vendetta en haat tegen moslims in het algemeen, en Marokkanen in het bijzonder. :hihi:

:haha: ik blijf erbij dat ze de ex van je-weet-wel-wie is :hihi:

Zwarte Schaap
25-10-05, 21:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Is Blauwwit dezelfde als Sjeng?

Ik houd die MPSjes namelijk echt niet meer uit elkaar. :verward:

sjeng = 100% magden david

Orakel
25-10-05, 21:22
Geplaatst door jan1974
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen het suikerfeest op een andere dag te houden. De dag van de moord 2-11 staat al vast, dat kun je niet meer veranderen.

http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/wut.gif

~Panthera~
25-10-05, 21:24
Geplaatst door Orakel
http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/wut.gif

Orrie, deze ----> http://www.mainzelahr.de doet ut al maanden niet meer. :stout:

Orakel
25-10-05, 21:34
Geplaatst door ~Panthera~
Orrie, deze ----> http://www.mainzelahr.de doet ut al maanden niet meer. :stout:

Das mooi kleute. Kenne we dan niet een paar van onze prikkerts daar onder brengen? Die doen het ook al een tijdje niet meer.
en niet gaan liggen zieken over 'het', denk d'r an

http://www.mainzelahr.de/mogli/cat.gif

~Panthera~
25-10-05, 21:36
Geplaatst door Orakel
Das mooi kleute. Kenne we dan niet een paar van onze prikkerts daar onder brengen? Die doen het ook al een tijdje niet meer.
en niet gaan liggen zieken over 'het', denk d'r an

http://www.mainzelahr.de/mogli/cat.gif

Goed idee. :hihi:

http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=9&ziel=teufel <--- deze doet ut wel.

Ben nu wel UItgeziekt. :ego:

Orakel
25-10-05, 21:41
Geplaatst door ~Panthera~
Goed idee. :hihi:

http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=9&ziel=teufel <--- deze doet ut wel.

http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/k070.gif psst, die andere doet ut ook


Ben nu wel UItgeziekt. :ego:

yeah right, en ik gaat iedere zondag naar de kerk.

~Panthera~
25-10-05, 21:45
Geplaatst door Orakel
http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/k070.gif psst, die andere doet ut ook


http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a045.gif



yeah right, en ik gaat iedere zondag naar de kerk.

yeah....yeah... :ego:

gh.wille
26-10-05, 00:34
Geplaatst door jan1974
Theo is niet begraven, hij is gecremeerd.

http://foksuk.nl/dag2.php?jaar=2004&week=46&dag=2

En ZS, het doet er voor mij niet toe wanneer, ik maak me niet zo druk om het suikerfeest.

Bedankt ik heb het destijds niet gevolgd , als je dood bent maakt het geen moer meer uit of je word begraven of gecremeerd (verbrand )
heb wel eens van m,n vader gehoord dat ook de ,, Mekka " gangers ook een zgn (Vrijzetter ) *kregen MOSLIM of niet overboord met die doden !
Mogen ze van mijn part ook met de moordenaar van T.V.Gogh doen , want je denkt toch niet dat hij nog recht heeft op zijn zijn 72 maagden en andere priveleges die je ten deel vallen als je iemand anders ff z,n strot af snijd voor wat hij zegt !( misschien moet ik nu ook al het ergste vrezen ) je weet het maar nooit .

* zeemans graf , de voortstuwing word stopgezet en alle hens komt aan dek om afscheid te nemen van hun maat , veel vroeger werden de zeilen alleen ff naar omlaag gehaald ,als dat kon en dan ook nog alleen als het een hoger persoon betrof uit eerbied , ze hadden geen schroef waar het lijk in kon komen , snap ie !

:zwaai:

gh.wille
26-10-05, 00:55
Geplaatst door gh.wille
Bedankt ik heb het destijds niet gevolgd , als je dood bent maakt het geen moer meer uit of je word begraven of gecremeerd (verbrand )
heb wel eens van m,n vader gehoord dat ook de ,, Mekka " gangers ook een zgn (Vrijzetter ) *kregen MOSLIM of niet overboord met die doden !
Mogen ze van mijn part ook met de moordenaar van T.V.Gogh doen , want je denkt toch niet dat hij nog recht heeft op zijn zijn 72 maagden en andere priveleges die je ten deel vallen als je iemand anders ff z,n strot af snijd voor wat hij zegt !( misschien moet ik nu ook al het ergste vrezen ) je weet het maar nooit .

* zeemans graf , de voortstuwing word stopgezet en alle hens komt aan dek om afscheid te nemen van hun maat , veel vroeger werden de zeilen alleen ff naar omlaag gehaald ,als dat kon en dan ook nog alleen als het een hoger persoon betrof uit eerbied , ze hadden geen schroef waar het lijk in kon komen , snap ie !

:zwaai: :slapen:

magden_david
26-10-05, 09:28
Geplaatst door freya
Ja en geheel uit vrije wil heb jij met een paar vriendjes afgesproken om hier de boel eens lekker op te fokken.

Geheel uit vrije wil hebben julie provocerende uitspraken gedaan en lekker doorgevraagd als het uit de hand begon te lopen.

En geheel uit vrije wil hebben jullie van elke uitspraak die daar voor in aanmerking kwam aangifte gedaan.

Dat HOEFDEN jullie niet te doen hoor.

mijn aller aller aller eerste post op dit forum was al een oproep aan beheer om iets te doen aan al het anti-joods gelul dat er op het forum stond. Daar hoefde ik neits voor te doen. Het bestond al. De stukken die ik aan het MDI heb gegeven destijds waren dan ook stukken die in geen velden of wegen aan uitlokking grensden. Ik weet, het is moelijk te verkroppen dus geef je maar een ander de schuld.
Ik weet hoe verlicht en humaan de arabische wereld is (daarom wonen er ook zo veel in europa) dus het is inderdaad ondenkbaar dat zij zoiets uit zichzelf zouden doen. Nee, het was een perverse westerling die deze tere zieltjes ertoe aanzette. uhu.....


en wat is provocerend?
In denemarken is een spotprent van mohammed al provocerend genoeg om een aantal doodsbedreigingen te krijgen. Dat wij dan niet snappen dat wij die arma amre moslims daar wel toe dwingen met ons verwerpelijk gedrag..... ze kunnen niet anders. doodsbedreigingen, anti-homo of anti-joods gelul ....het is slechts een reactie op de vuile uitlokkingen van die verdomde westerlingen.

Tomas
26-10-05, 09:49
Mijn perceptie voor wat het waard is:

Ik kwam hier eind september begin oktober 2001 op terecht omdat ik het internet afzocht naar woorden jihad, joden, amerikanen, haat, dood etc. Ik wilde meer weten over de achtergronden van 11 sep en begon dus -toen nog met altavistat- de vooroordeel woorden in te typen. Iedere keer kwam maroc.nl in de lijst met treffers voor. Ik vond het toe neen vreselijk eng prikbord. Ik had nog nooit zoiets vreselijks gezien. Bedenk wel dat ik toen ook nog nooit van polinco en andere rechtsextremistische sites had gelezen. Dit was het eerste extremistische prikbord dat ik intensief ging volgen. Mijn naieviteit zal zeker mijn perceptie van toen hebben beinvloed. Maar ik geloof echt dat in de loop van de jaren het extremisme onder het islamitische deel van de prikkers sterk is afgenomen. De ellenlange verhalen over de slechtheid van joden en hun gruwelijke lot dat ze zullen ontvangen zie je niet meer. Het juichen en de pictografische feesten bij iedere joodse of westerse dode is ook nagenoeg verdwenen. Het is nu al een hele tijd een redelijke en bedaarde website. Maar in het begin vlak na 11-9 absoluut niet. Toen kreeg je direct een ban als men vermoedde dat je geen joden haatte.

Ik kan me ook herinneren dat het beheer hier op een gegeven moment na klachten van antisemitisme en racisme een verklaring gaf over een inval van joodse prikkers die de boel heel even tijdelijk hadden opgestookt.

Dat heb ik zelf nooit zo kunnen constateren. Wat mij betreft sloeg dat helemaal nergens op. De site barste toen al lang uit z'n voegen van antisemitisme. En deze reactie van het beheer paste daar prima in. Maar dat was denk ik wel achteraf een keerpunt.

Joden en israel aanhangers kwamen hier toen al wel vaker, soms in groepjes, soms alleen. En gezien het algemene karakter van het prikbord was dat natuurlijk altijd per definitie een provocatie.

Zo. Da's mijn perceptie. Doe er mee wat je wilt.

Zwarte Schaap
26-10-05, 09:52
Geplaatst door Tomas
Mijn perceptie voor wat het waard is:

Ik kwam hier eind september begin oktober 2001 op terecht omdat ik het internet afzocht naar woorden jihad, joden, amerikanen, haat, dood etc. Ik wilde meer weten over de achtergronden van 11 sep en begon dus -toen nog met altavistat- de vooroordeel woorden in te typen. Iedere keer kwam maroc.nl in de lijst met treffers voor. Ik vond het toe neen vreselijk eng prikbord. Ik had nog nooit zoiets vreselijks gezien. Bedenk wel dat ik toen ook nog nooit van polinco en andere rechtsextremistische sites had gelezen. Dit was het eerste extremistische prikbord dat ik intensief ging volgen. Mijn naieviteit zal zeker mijn perceptie van toen hebben beinvloed. Maar ik geloof echt dat in de loop van de jaren het extremisme onder het islamitische deel van de prikkers sterk is afgenomen. De ellenlange verhalen over de slechtheid van joden en hun gruwelijke lot dat ze zullen ontvangen zie je niet meer. Het juichen en de pictografische feesten bij iedere joodse of westerse dode is ook nagenoeg verdwenen. Het is nu al een hele tijd een redelijke en bedaarde website. Maar in het begin vlak na 11-9 absoluut niet. Toen kreeg je direct een ban als men vermoedde dat je geen joden haatte.

Ik kan me ook herinneren dat het beheer hier op een gegeven moment na klachten van antisemitisme en racisme een verklaring gaf over een inval van joodse prikkers die de boel heel even tijdelijk hadden opgestookt.

Dat heb ik zelf nooit zo kunnen constateren. Wat mij betreft sloeg dat helemaal nergens op. De site barste toen al lang uit z'n voegen van antisemitisme. En deze reactie van het beheer paste daar prima in. Maar dat was denk ik wel achteraf een keerpunt.

Joden en israel aanhangers kwamen hier toen al wel vaker, soms in groepjes, soms alleen. En gezien het algemene karakter van het prikbord was dat natuurlijk altijd per definitie een provocatie.

Zo. Da's mijn perceptie. Doe er mee wat je wilt.

Dat ene zinnetje zegt genoeg over de betrouwbaarheid van je perceptie.

Tomas
26-10-05, 10:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat ene zinnetje zegt genoeg over de betrouwbaarheid van je perceptie.

Had je gedacht dat ik had gehoopt dat jij mijn perceptie zou delen? Je kunt ermee doen wat je wilt. Ik weet dat jij mijn perceptie absurd vindt. Geloof me maar, en ik lig er niet wakker van. Het is voor iedereen die het interesseert. En de waarde ervan bepalen ze per definitie zelf.

Rabi'ah.
26-10-05, 10:02
Geplaatst door freya
:haha: ik blijf erbij dat ze de ex van je-weet-wel-wie is :hihi:

Hmz, dat lijkt me inderdaad zeer waarschijnlijk. :hihi:

Maar best wel triest dan, dat je dan nog steeds die persoon in het centrum van je leven stelt, terwijl de interesse duidelijk maar van één kant komt. :D

Bofko
26-10-05, 10:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat ene zinnetje zegt genoeg over de betrouwbaarheid van je perceptie.
Dat is dan weer jouw perceptie.

Tomas
26-10-05, 10:28
Geplaatst door Bofko
Dat is dan weer jouw perceptie.

Zover ik het begrijp is voor ZS alleen de mening van niet-moslims zoals ik subjectief. En doet hij zelf niet eens aan interpretie. Ja. ja. Hij houdt zich alleen bezig met de objectieve werkelijkheid.

freya
26-10-05, 10:42
Geplaatst door Tomas
Toen kreeg je direct een ban als men vermoedde dat je geen joden haatte.


En hoe vaak ben jij toen gebanned?
Of hoe heb je anders de zionistische symphatieen die toen (nog) gehad moet hebben ( zie onze discussies een paar jaar later) verborgen weten te houden?


Ik heb op een gegeven moment de oproepen op joods.nl om hier met z'n allen te komen stoken, incl tips hoe je dat het beste aan kunt pakken, gezien. En dat was in de periode dat het MDI overspoeld werd met klachten.

Schaap heeft ze heel lang bewaard en regelmatig opnieuw gepost in discussies als deze.

freya
26-10-05, 10:43
Geplaatst door Tomas
Zover ik het begrijp is voor ZS alleen de mening van niet-moslims zoals ik subjectief. En doet hij zelf niet eens aan interpretie. Ja. ja. Hij houdt zich alleen bezig met de objectieve werkelijkheid.

De pot verwijt de ketel Tomas :fpetaf:

Tomas
26-10-05, 10:51
Geplaatst door freya
En hoe vaak ben jij toen gebanned?


't is bij wijze van spreken. Ik ben maar 1 keer gebanned. Waarom is me nooit duidelijk geworden. Ik weet wel dat -de naam van de beheerder ben 'k f kwijt- mij intens haat gezien zijn PMmetjes. Of de man is gewoon zwaar gefrustreerd en reageert op iedereen zo. Dat weet ik natuurlijk niet.



Of hoe heb je anders de zionistische symphatieen die toen (nog) gehad moet hebben ( zie onze discussies een paar jaar later) verborgen weten te houden?

Die moet je ff verduidelijken? Wat bedoel je met zionistische sympathieen?

Let wel in mijn perceptie hoor jij bij de haters. Iedereen die niet het zionisme haat is volgens jou een sympathisant. En ik haat het zionisme niet meer of minder dan alle andere religies. Ik erger me aan de domheid, meer niet. En begrijp soms het ontstaan.



Ik heb op een gegeven moment de oproepen op joods.nl om hier met z'n allen te komen stoken, incl tips hoe je dat het beste aan kunt pakken, gezien. En dat was in de periode dat het MDI overspoeld werd met klachten.


Dat zal ik niet ontkennen. Ik heb hier ook wel eens het zelfde gelezen mbt joods.nl. Alleen zie ik daar geen belangwekkend hoogte punt in of dat er alleen antisemitisme hier bestond dankzij de provocaties van joden. Dat hoort gewoon bij de incidenten. En dit pirkbord was in mijn begin periode zo antisemitsch en racistisch en haatdragend als de nete. Die zogenaamde woelige zomermaand waar het beheer het toen over had was een paar jaar daarna.


Schaap heeft ze heel lang bewaard en regelmatig opnieuw gepost in discussies als deze.

Weet ik. Ik weet wel een beetje hoe hij functioneert en denkt.

Tomas
26-10-05, 10:52
Geplaatst door freya
De pot verwijt de ketel Tomas :fpetaf:

Nee hoor. Ik weet dat mijn mening subjectief is. Alleen maakt dat allemaal niks uit. Het is slechts een feit. Schaap en z'n vriendje H7 ofzoiets doen hun uiterste best om maar aan te tonen dat alleen die van mij subjectief is. Dat zegt iets over hoe ze tegen hun eigen mening aankijken. Begrijp je?

freya
26-10-05, 11:22
Geplaatst door Tomas


Die moet je ff verduidelijken? Wat bedoel je met zionistische sympathieen?

Jij hebt tijdenlang heftig zionisten zitten verdedigen. Vond het vreselijk als ik zionisten met racisten vergeleek.
Dat waren geen neutrale politieke reacties, maar zeer emotionele.
Waardoor ik vermoed dat jij uit een christelijk zionistisch nest komt ???


Let wel in mijn perceptie hoor jij bij de haters. Iedereen die niet het zionisme haat is volgens jou een sympathisant. En ik haat het zionisme niet meer of minder dan alle andere religies. Ik erger me aan de domheid, meer niet. En begrijp soms het ontstaan.

Zie boven

En er is in mijn wereld nog een groot verschil tussen verwerpen/veroordelen en haten.




Dat zal ik niet ontkennen. Ik heb hier ook wel eens het zelfde gelezen mbt joods.nl. Alleen zie ik daar geen belangwekkend hoogte punt in of dat er alleen antisemitisme hier bestond dankzij de provocaties van joden. Dat hoort gewoon bij de incidenten. En dit pirkbord was in mijn begin periode zo antisemitsch en racistisch en haatdragend als de nete. Die zogenaamde woelige zomermaand waar het beheer het toen over had was een paar jaar daarna.

Die eerste periode ken ik niet en kan ik dus niet over oordelen.
Die woelige zomer heb ik wel meegemaakt en heb ik met eigen ogen gezien hoe hier welbewust en systematisch het bloed onder de nagels van een stel pubertjes vandaan werd gehaald.
Mensen als Magden/ sjeng zijn echt geen onschuldige engeltjes mocht je dat soms denken.

Tomas
26-10-05, 11:35
Geplaatst door freya
Jij hebt tijdenlang heftig zionisten zitten verdedigen. Vond het vreselijk als ik zionisten met racisten vergeleek.
Dat waren geen neutrale politieke reacties, maar zeer emotionele.
Waardoor ik vermoed dat jij uit een christelijk zionistisch nest komt ???


Die emotie bij mij is projectie van jou. Ik ben nog altijd bereid om de islam, het christendom en het zionisme te verdedigen als mensen daar zware aanvallen in de vorm van nazisme en racisme op projecteren. Ook als ze dat onderling doen, want dan heb je me toch een pot-verwijt-de-ketel van heb ik jou daar. Maar ik moet wel toegeven dat het me op dit moment geen ruk meer interesseert. Ze doen maar.

Mijn vader is tegenwoordig sinds zijn hersenbloeding wel heel erg wazig zionistisch enzo. Vroeger had ik daar nooit wat van gemerkt. Was ie meer een kruizing tussen en griffo en een communist. Door de oorlog hate hij nogal erg de amerikanen en was ie helemaal lirisch over de russen. Heel raar. Magoed. Heeft er verders weinig mee te maken.

Ik ben verders wel protestant en christelijk in de nederlandse samenleving opgevoed. Dus anti-semitisme is het ergste waar je van beschuldigd kunt worden. Dat is zo. Dat heeft echt wel een stempel op mijn persoonlijkheid gedrukt. Kan jou ook niet geheel onberoerd hebben gelaten lijkt mij.



En er is in mijn wereld nog een groot verschil tussen verwerpen/veroordelen en haten.

Nou ja, in mijn perceptie ben jij juist degene die een ware emotionele kruistocht tegen het zionisme houdt. Daar moet haat in zitten omdat zo extreem vol te kunnen houden zonder ook maar een spoortje van nuance. Magoed. Da's perceptie.


Die eerste periode ken ik niet en kan ik dus niet over oordelen.
Die woelige zomer heb ik wel meegemaakt en heb ik met eigen ogen gezien hoe hier welbewust en systematisch het bloed onder de nagels van een stel pubertjes vandaan werd gehaald.

Viel die woelige zomer soms samen met jou komst hier?

Magoed. Wat mij ook opvalt in deze perceptie -fantastisch woord!- van jouw en Schaap is het regelmatige gebruik van pubers, kinderen en volwassenen. Alsof jullie echt denken te weten wat er allemaal achter die nick's zit. Ik vind dat nogal erg veel lijken of jullie hierin jullie gevoel en de feiten met elkaar vermengen.


Mensen als Magden/ sjeng zijn echt geen onschuldige engeltjes mocht je dat soms denken.

Nee, doe ik dat dan? Ik weet niet eens wie sjeng is. Zegt me niks. Magden ken ik wel, die kwam volgens mij vrij snel na mij hier. En ik kan me zijn reactie als nogal geschokte jood nog wel een beetje herinneren.

Arvid
27-10-05, 16:02
Och magden_david vind ik wel grappig figuur. Ik snap alleen niet figuren zoals Freya, die geen fuck te maken hebben met een conflict in een zandbak 1000'en kilometers verderop, faliekant 1 partij kiezen en vervolgens ontzettend druk over te maken. Dan moet je wel geen leven hebben. Het is alsof ik 100000 posts ga plaatsen in 1 maand over het conflict Ethiopie-Eritrea en daarbij altijd de kant kies van Eritrea omdat Ethiopie zo intens slecht is terwijl hier in Nederland geen kont met die situatie te maken heb. Daarom begrijp ik het argument wel van magden_david dat veel mensen puur gedreven worden door jodenhaat want waarom maken al die pro-palestijnen (zogenaamd) prikkers, die geen palestijn zijn en waarschijnlijk 0 kennen, druk terwijl er wel 1000 conflicten zijn in de wereld? For the record, bij die oorlogen in Afrika gaan 1000x zoveel mensen dood, worden veel meer mensen onderdrukt, maar van alles. Het is wel zo dat de media geobsedeerd is op Israel/Irak, sommige mensen worden op die manier in een tunnelvisie geleidt waardoor het lijkt dat die conflicten het ergst van de wereld zijn. En dat kan leiden tot pure haat bij sommige mensen op dit forum (niet dat ik conflicten wil zien op tv, zie liever een goed-nieuws show). Tip van mijn kant, kijk minder tv, lees geen kranten (af en toe de spits) en haal je informatie van internet als je dat wilt. Dan blijf je relaxed en je blijft de wereld in kleur zien en niet gigantisch zwart-wit.

freya
27-10-05, 16:17
Geplaatst door Arvid
Tip van mijn kant, kijk minder tv, lees geen kranten (af en toe de spits) en haal je informatie van internet als je dat wilt. Dan blijf je relaxed en je blijft de wereld in kleur zien en niet gigantisch zwart-wit.

Maar dat is pas een goed advies! Gewoon je kop in het zand steken :duim:

Wou jij eigenlijk ooit nog serieus genomen worden hier? :zozo:

:zwaai:

Wide-O
27-10-05, 16:22
Geplaatst door Tomas
Mijn vader is tegenwoordig sinds zijn hersenbloeding wel heel erg wazig zionistisch enzo. Vroeger had ik daar nooit wat van gemerkt. Was ie meer een kruizing tussen en griffo en een communist. Door de oorlog hate hij nogal erg de amerikanen en was ie helemaal lirisch over de russen. Heel raar. Magoed. Heeft er verders weinig mee te maken.


Moedig. Ech. En weer meer informatie dan dat je uit de meeste draden haalt.

Nou ja, je bent zowiezo niet in voor complimenten, dus dat scheelt.

Eén ding: besef je zelf dat je meer taalfouten maakt naargelang je meer emotioneel gebonden bent met een onderwerp ?

Maar om meer to the point te antwoorden...: ik heb ooit bij mijn oudste zuster gemerkt dat ze een hekel had aan Joden. Nou ja, volgens mij heeft het mens nooit een Jood van dichtbij gezien, maar ze had er een hekel aan. Heel vreemd was dat. Nooit begrepen. En dat was nog voor de Spelen van 1972.

Dat had ze niet van mijn ouders - denk ik, nou ja, weet ik wel zeker. Verder wist ze van polletiek geen fluit. Of van rassen. Of waar dan ook over. Enfin, ze had zowiezo een hekel aan iedereen die niet haarzelf was :hihi:

Vraagje aan het panel: is Jüngman een Joodse naam ?

Wide-O
27-10-05, 16:23
Geplaatst door freya
Maar dat is pas een goed advies! Gewoon je kop in het zand steken :duim:

Wou jij eigenlijk ooit nog serieus genomen worden hier? :zozo:

:zwaai:

Vond het niet eens zo gek. Nou ja, behalve van dat internet dan.

Max Stirner
27-10-05, 16:25
Geplaatst door freya
Maar dat is pas een goed advies! Gewoon je kop in het zand steken :duim:



Precies. Zand erover..... :)

Tomas
27-10-05, 17:08
Geplaatst door Wide-O
Moedig. Ech. En weer meer informatie dan dat je uit de meeste draden haalt.


Oh, maar dit heb ik wel vaker geschreven hoor. 't is wel zo dat ik in het prille begin veel meer over mezelf los liet dan tegenwoordig. Nu doe ik het alleenmaar als ik het functioneel acht. Vroegah, zou ik de hele dag in vakkevulle hebbe gezete. En maar vertelle.


Eén ding: besef je zelf dat je meer taalfouten maakt naargelang je meer emotioneel gebonden bent met een onderwerp ?

Nee, niet echt. Ik ben gewoon altijd slecht in taal. Vroegah, schreef ik mn priksels eerst in word, omdat ik me er voor schaamde. Maar op een gegeven moment vond ik juist de zeikerds over taalfouten -en dan natuurlijk vooral de belgen- juist zielig sukkels te vinden. En toen ik bijna geen rode riedeltjes meer had in mijn geschrijf ben 'k er maar mee gestopt. Tegenwoordig is het wel weer 's bar en boos als 'k 't teruglees. Maar ik zie daar zelf niet zozeer emotionaliteit in terug. Het kan over vanalles gaan. Ik denk dat het meer met concentratie te maken heeft. Hoe geconcentreerder hoe minder aandacht voor dat gespel. Denk ik. Maar als jij het prettig vind om mij daar op dat soort momenten emotioneel bij voor te stellen. By all means.



Maar om meer to the point te antwoorden...: ik heb ooit bij mijn oudste zuster gemerkt dat ze een hekel had aan Joden. Nou ja, volgens mij heeft het mens nooit een Jood van dichtbij gezien, maar ze had er een hekel aan. Heel vreemd was dat. Nooit begrepen. En dat was nog voor de Spelen van 1972.

Dat had ze niet van mijn ouders - denk ik, nou ja, weet ik wel zeker. Verder wist ze van polletiek geen fluit. Of van rassen. Of waar dan ook over. Enfin, ze had zowiezo een hekel aan iedereen die niet haarzelf was :hihi:


Ze lijkt op jou.


Vraagje aan het panel: is Jüngman een Joodse naam ?

Klinkt duits.

Wide-O
27-10-05, 17:19
Geplaatst door Tomas
Oh, maar dit heb ik wel vaker geschreven hoor. 't is wel zo dat ik in het prille begin veel meer over mezelf los liet dan tegenwoordig.


OK.



Nu doe ik het alleenmaar als ik het functioneel acht. Vroegah, zou ik de hele dag in vakkevulle hebbe gezete. En maar vertelle.


Vakkevullen is ondertussen dood. Was een leuk idee, maar zoals wel vaker, gaat het op den duur de mist in.



Nee, niet echt. Ik ben gewoon altijd slecht in taal. Vroegah, schreef ik mn priksels eerst in word, omdat ik me er voor schaamde. Maar op een gegeven moment vond ik juist de zeikerds over taalfouten -en dan natuurlijk vooral de belgen- juist zielig sukkels te vinden. En toen ik bijna geen rode riedeltjes meer had in mijn geschrijf ben 'k er maar mee gestopt. Tegenwoordig is het wel weer 's bar en boos als 'k 't teruglees. Maar ik zie daar zelf niet zozeer emotionaliteit in terug. Het kan over vanalles gaan. Ik denk dat het meer met concentratie te maken heeft. Hoe geconcentreerder hoe minder aandacht voor dat gespel. Denk ik. Maar als jij het prettig vind om mij daar op dat soort momenten emotioneel bij voor te stellen. By all means.


Slecht ingeschat dus. Enfin, twas ook geen kritiek, meer verbazing, maar leuk dat je daar dan zelf weer Belgen e.d. bijhaalt. Schiet op.



Ze lijkt op jou.


Flauw. Enfin, wie weet. Ik heb haar 20 jaar geleden de deur uitgemieterd.



Klinkt duits.


Nee toch ? :hihi:

Tomas
27-10-05, 17:36
Geplaatst door Wide-O
Vakkevullen is ondertussen dood. Was een leuk idee, maar zoals wel vaker, gaat het op den duur de mist in.


Ik dacht dat het overgenomen was. De vorige bewoners zijn verdreven, maar vv is daarom nog niet dood.



Slecht ingeschat dus. Enfin, twas ook geen kritiek, meer verbazing, maar leuk dat je daar dan zelf weer Belgen e.d. bijhaalt. Schiet op.


Had het ook niet als kritiek gelezen. Dat kan jij volgens mij ook helemaal niet. Kritiek werkt averechts en jij wil alleen maar oplossen en vooruit.



Ik heb haar 20 jaar geleden de deur uitgemieterd.

Is incest dan echt zo gewoon bij jullie?

Ik kwam zelf ook pas voor 't eerst met openlijke jodenhaat/kritiek/whantever in aanraking bij mijn brabantse schoonfamilie. Daar hoorde ik voor 't eerst de opmerking: Wat een jodenstreek. Katholiek he.

freya
27-10-05, 17:46
Geplaatst door Tomas
Die emotie bij mij is projectie van jou.

Hmz. Jij wordt zelden echt fel.
Je probeert wel altijd zo gemeen mogelijk te doen, maar altijd met een soort afstandelijkheid.
In sommige zionisme-discussies was die afstandelijkheid van jou ver te zoeken. Dat benoem ik dan als emotionaliteit, maar jij als man zal daar wel graag een ander woord voor kiezen :strik:


Ik ben nog altijd bereid om de islam, het christendom en het zionisme te verdedigen als mensen daar zware aanvallen in de vorm van nazisme en racisme op projecteren. Ook als ze dat onderling doen, want dan heb je me toch een pot-verwijt-de-ketel van heb ik jou daar. Maar ik moet wel toegeven dat het me op dit moment geen ruk meer interesseert. Ze doen maar.

Ik vind die 3 absoluut niet in hetzelfde rijtje thuishoren.


Mijn vader is tegenwoordig sinds zijn hersenbloeding wel heel erg wazig zionistisch enzo. Vroeger had ik daar nooit wat van gemerkt. Was ie meer een kruizing tussen en griffo en een communist. Door de oorlog hate hij nogal erg de amerikanen en was ie helemaal lirisch over de russen. Heel raar. Magoed. Heeft er verders weinig mee te maken.

klinkt als een interessante man :)


Ik ben verders wel protestant en christelijk in de nederlandse samenleving opgevoed. Dus anti-semitisme is het ergste waar je van beschuldigd kunt worden. Dat is zo. Dat heeft echt wel een stempel op mijn persoonlijkheid gedrukt. Kan jou ook niet geheel onberoerd hebben gelaten lijkt mij.

Ik ben ook christelijk opgevoed. Op een middelbare school gezeten waar ik folders over werken in de kiboets kreeg. Zionisme kreeg je als Nederlander in die tijd met de paplepel binnengegoten.



Nou ja, in mijn perceptie ben jij juist degene die een ware emotionele kruistocht tegen het zionisme houdt.

Ik wordt altijd emotioneel van onrechtvaardigheid. Meestal stel je dan iets aan de kaak en de meeste mensen zijn het iig met je eens dat dat zo echt niet kan.
Maar met zionisme is er in Nederland iets heel vreemds aan de hand. Hier loop je steeds weer tegen mensen aan die weigeren daar ook maar iets fouts in te zien, of de foute gevolgen daarvan onder ogen te zien, zoals onrechtvaardige bezetting met alles wat daarbij komt kijken. Integendeel zullen ze tot in het belachelijke het zionisme blijven verdedigen.
En daar kan ik soms behoorlijk wanhopig van worden. Niet vanwege het feit dat ze een andere mening hebben, maar vanwege het feit dat tegenargumenten op een betonnen muur van ongeloof afketsen en er geen eerlijke discussie mogelijk is. Zoals bv GJ die als een repeterende gramofoonplaat steeds hetzelfde blijft herhalen al is er hier al 100x met bewijzen aangetoond dat het niet waar is. Maar in het dagelijks leven kom ik zulke mensen dus ook wel eens tegen.

Daar komt mijn emotionaliteit vandaan, de oneerlijke manier van discussieren van mensen die geen enkel kwaad woord over Israel willen horen.


Daar moet haat in zitten omdat zo extreem vol te kunnen houden zonder ook maar een spoortje van nuance. Magoed. Da's perceptie.

Er is maar 1 persoon die ik haat, die emotie kan ik wel onder ogen te zien. En dus kan ik uit volle overtuiging zeggen dat ik zionisten niet haat. Zelfs GJ haat ik niet, ik heb een bloedhekel aan hem, maar haten is echt iets heeeeeeeeel anders.



Viel die woelige zomer soms samen met jou komst hier?

Ha ha ha


Magoed. Wat mij ook opvalt in deze perceptie -fantastisch woord!- van jouw en Schaap is het regelmatige gebruik van pubers, kinderen en volwassenen. Alsof jullie echt denken te weten wat er allemaal achter die nick's zit. Ik vind dat nogal erg veel lijken of jullie hierin jullie gevoel en de feiten met elkaar vermengen.

In dit verband moet ik altijd eerst aan Yehi denken, die schatte ik altijd in als een overspannen puber en dat blijkt hij ook gewoon te zijn.
Ik wil mezelf niet op de borstkloppen, maar bij verschillende ontmoetingen ben ik nooit voor echte verassingen over leeftijd en/of achtergrond komen staan als ik prikkers in het echt zag ( behalve 1 keer, op basis van een naam, mij vergist in het geslacht)




Nee, doe ik dat dan? Ik weet niet eens wie sjeng is. Zegt me niks. Magden ken ik wel, die kwam volgens mij vrij snel na mij hier. En ik kan me zijn reactie als nogal geschokte jood nog wel een beetje herinneren.

Sjeng is een MPS van Magden volgens mij en was degene die mij ooit uitschold voor dochter van een nazi.
En dan wil ik nu een keer, zonder er ooit nog op terug te komen, alleen omdat jij ook open over je vader hebt geschreven, even zeggen dat mijn moeder actief was in het verzet. :moe:

Zwarte Kat
27-10-05, 19:23
Geplaatst door freya
Sjeng is een MPS van Magden volgens mij en was degene die mij ooit uitschold voor dochter van een nazi.
En dan wil ik nu een keer, zonder er ooit nog op terug te komen, alleen omdat jij ook open over je vader hebt geschreven, even zeggen dat mijn moeder actief was in het verzet. :moe:

Volgens mij zijn die 2 nicks niet dezelfde persoon maar wat wil je nu eigenlijk zeggen?
We maken elkaar hier allemaal weleens voor rotte vis uit. En ook Sjeng is weleens het doelwit geweest van getreiter.
Sjeng was ondermeer een prikker met humor en had als zionist zijn opvattingen over wat het zionisme voor hem inhoudt en daarbij had ie kritiek op bepaalde vormen van zionisme. Hij is nu net 1 van die weinigen zionisten die behoorlijk open minded is.

Tomas
27-10-05, 19:57
Geplaatst door freya
Hmz. Jij wordt zelden echt fel.

Ja hallo. Hoelang zit ik hier al. Waar moet ik nog fel over worden? Dat terwijl het pb alleen maar gezapiger is geworden.



Je probeert wel altijd zo gemeen mogelijk te doen, maar altijd met een soort afstandelijkheid.

Ik zie het zelf niet als gemeen. Ik weet wel hoe het over kan komen. Maar jij moet toch wel herkennen waarom ik dat doe? Je probeert soms mensen wat te prikkelen en op andere gedachtes te krijgen. Daar draait een pb om. En heeeeel soms kom je natuurlijk zelf ook op andere gedachten. Maar da's natuurlijk erg zeldzaam. Maar wat ik bedoel is dat als ik jou vragen stel met de illusie dat ik je wat wijzer kan maken dit bij jou als vervelend zuigend over kan komen. Het idee dat iemand jou wijzer zou kunnen maken, alleen al. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken. The horror.



In sommige zionisme-discussies was die afstandelijkheid van jou ver te zoeken. Dat benoem ik dan als emotionaliteit, maar jij als man zal daar wel graag een ander woord voor kiezen :strik:


Het zal mijn opvoeding wel zijn. Ik kan nagenoeg geen onderscheid tussen het hardcore anti-zionisme en het ouderwetse anti-semitisme maken. Je veroordeelt mensen zonder ze te kennen of te begrijpen op basis van een wazige ideologie. En de intensiteit is in mijn ogen eng extreem.


Ik vind die 3 absoluut niet in hetzelfde rijtje thuishoren.

Meen je... Ik zie geen verschil. Ik weet dat dit voor jou zo geldt. Ik zou achterlijk zijn als ik dat nog altijd niet door had. Leer ook te aanvaarden dat voor mij het meer fundamentalistische islam die je hier heel veel ziet exact hetzelfde overkomt als jouw zionisme.


klinkt als een interessante man :)

Mmm... Laat maar daar ga ik verders niet op in.


Ik ben ook christelijk opgevoed. Op een middelbare school gezeten waar ik folders over werken in de kiboets kreeg. Zionisme kreeg je als Nederlander in die tijd met de paplepel binnengegoten.

Die heb ik nooit gehad. Ik heb dat een beetje gemist. Gewoon veel aandacht aan wo2 en dan vooral bij iedere aanleiding daarbij stilstaan en maar herdenken hoe erg het moet zijn geweest voor de joden. Israel zelf was voor mij geen staat of land van betekenis. Kan desinteresse van mijn kant zijn geweest. Of een lokale aangelegenheid. Weet ik niet.


Ik wordt altijd emotioneel van onrechtvaardigheid. Meestal stel je dan iets aan de kaak en de meeste mensen zijn het iig met je eens dat dat zo echt niet kan.

Tja. Ik kan zelf ook niet tegen onrechtvaardigheid vind ik. Het is heel makkelijk gezegd. Alleen wat nu precies de onrechtvaardigheid is en wie of wat verwijtbaar is zijn maar weinig mensen het met elkaar overeens. Ik vind het dan wel flauw in zo'n tegenstelling om te stellen dat je niet tegen onrechtvaardheid kan. Alsof je oponent dat wel kan.


Maar met zionisme is er in Nederland iets heel vreemds aan de hand. Hier loop je steeds weer tegen mensen aan die weigeren daar ook maar iets fouts in te zien, of de foute gevolgen daarvan onder ogen te zien, zoals onrechtvaardige bezetting met alles wat daarbij komt kijken. Integendeel zullen ze tot in het belachelijke het zionisme blijven verdedigen.

Ik vind anti-zionisten als jij ook erg etreem en eenzijdig en daarom moeilijk serieus te nemen. Ik begrijp dat deze houding juist weer meer olie op het fel brandende vuur gooit. Andersom is het natuurlijk zo dat je gauw extreem overkomt in een antisemitismegevoelig land als nederland. Als je een oplossing wil of serieus genomen wilt worden, als je echt een oplossing wil dan moet je met die gevoeligheden rekening houden. DOe je dat bewust niet dan vraag ik mij ook altijd ernstig af wat nu precies je doel is. Ken je Donna nog van vroegah? Die was/is ook buitengewoon kritisch op israel. Maar die wist dat wel te doen zonder religie erbij te betrekken. En rekening te houden met alle aspecten. Gewoon genuanceerd zoals dat heet. Ik denk dat Magden ook veel meer moeite had met Donna dan met jou.


En daar kan ik soms behoorlijk wanhopig van worden. Niet vanwege het feit dat ze een andere mening hebben, maar vanwege het feit dat tegenargumenten op een betonnen muur van ongeloof afketsen en er geen eerlijke discussie mogelijk is. Zoals bv GJ die als een repeterende gramofoonplaat steeds hetzelfde blijft herhalen al is er hier al 100x met bewijzen aangetoond dat het niet waar is. Maar in het dagelijks leven kom ik zulke mensen dus ook wel eens tegen.

Daar komt mijn emotionaliteit vandaan, de oneerlijke manier van discussieren van mensen die geen enkel kwaad woord over Israel willen horen.

Leer ermee leven. Het is zeer waarschijnlijk dat het wederzijds is. Leer te aanvaarden dat je op totaal veschillende wijzes naar dezelfde werkelijkheid kunt kijken. Soms speelt religie een belangrijke rol in die perceptie, soms een verschillend stelsel van feiten, en soms een verschillende wijze van afwegen van waardeoordelen. Zo zit het leven in elkaar.


Er is maar 1 persoon die ik haat, die emotie kan ik wel onder ogen te zien. En dus kan ik uit volle overtuiging zeggen dat ik zionisten niet haat. Zelfs GJ haat ik niet, ik heb een bloedhekel aan hem, maar haten is echt iets heeeeeeeeel anders.

Ach, dat zijn allemaal graduele verschillen van in wezen dezelfde emotie. Wat jij een hekel noemt, noem ik haten of andersom. Je neemt het mo conflict heel persoonlijk en zwaar op en je kiest heel sterk een kant en veroordeelt de andere kant vanwege hun ideologie, niet zozeer vanwege hun daden. Dat zie jij slechts als uitingen vanwege hun verdervelijke ideologie. Die is niet fraai. Maar zo zijn er wel meer religies die vervelende kantjes hebben. Magoed.


In dit verband moet ik altijd eerst aan Yehi denken, die schatte ik altijd in als een overspannen puber en dat blijkt hij ook gewoon te zijn.
Ik wil mezelf niet op de borstkloppen, maar bij verschillende ontmoetingen ben ik nooit voor echte verassingen over leeftijd en/of achtergrond komen staan als ik prikkers in het echt zag ( behalve 1 keer, op basis van een naam, mij vergist in het geslacht)

Nou, ik zie dat anders. Diegene die je ontmoet zijn ook diegene die je het best begrijpt. En dus de minste verrassing op zullen leveren.


Sjeng is een MPS van Magden volgens mij en was degene die mij ooit uitschold voor dochter van een nazi.

Ik geloof niet dat ook maar iemand weet wie welke mps van wie is. En uitschelden is hier normaal. Dat kan jij ook. Volgens mij vind jij zionisme ook hetzelfde als nazisme, dus is een zionist een nazi.


En dan wil ik nu een keer, zonder er ooit nog op terug te komen, alleen omdat jij ook open over je vader hebt geschreven, even zeggen dat mijn moeder actief was in het verzet. :moe:

Mijn moeder was te jong, maar mijn opa en oma van mijn moederskant hielden joden op zolder terwijl ze naast een nsber woonden. Volgens mijn moeder wist die nsb-er het wel, maar zolang zijn vrouw het niet wist was het veilig. De verhalen van mijn vader kan ik niet meer aanhoren. Die komen mijn neus uit. Een overkill van heb ik jou daar. Hersenbloedingen doen vervelende dingen met mensen.

freya
27-10-05, 21:26
Geplaatst door Tomas
Ja hallo. Hoelang zit ik hier al. Waar moet ik nog fel over worden? Dat terwijl het pb alleen maar gezapiger is geworden.

Des te meer viel je felheid als het over zionisme ging op.



Het zal mijn opvoeding wel zijn. Ik kan nagenoeg geen onderscheid tussen het hardcore anti-zionisme en het ouderwetse anti-semitisme maken. Je veroordeelt mensen zonder ze te kennen of te begrijpen op basis van een wazige ideologie. En de intensiteit is in mijn ogen eng extreem.

Zionisme is verre van een wazige ideologie, de keiharde gevolgen daarvan kan je dagelijks in de krant lezen.

Dat jij nu nog steeds geen onderscheid kunt maken tussen anti zionisme en anti semitisme, geeft alleen maar aan dat jij hier op het forum ook bepaald niet veel hebt opgestoken.
Dus hou je preken over van mening veranderen en iets opsteken maar liever voor je.

Dit is dus de andere reden waarom ik zo emotioneel wordt in zionisme discussies: steeds opnieuw beschuldigd worden van jodenhaat. Dat maakt die discussies zo verdomd oneerlijk en frustrerend.
Alsof je tegen een klein kind praat dat zijn oren dichtstopt en "la la la la la ik hoor je lekker toch niet! tra la la" begint te roepen.



Meen je... Ik zie geen verschil. Ik weet dat dit voor jou zo geldt. Ik zou achterlijk zijn als ik dat nog altijd niet door had. Leer ook te aanvaarden dat voor mij het meer fundamentalistische islam die je hier heel veel ziet exact hetzelfde overkomt als jouw zionisme.

Dan moet je een beter onderscheid maken als je zoiets zegt.
Islam is niet het zelfde als fundamentalisme. Net zoals het Joodse geloof en zionisme twee totaal verschillende dingen zijn.



Tja. Ik kan zelf ook niet tegen onrechtvaardigheid vind ik. Het is heel makkelijk gezegd. Alleen wat nu precies de onrechtvaardigheid is en wie of wat verwijtbaar is zijn maar weinig mensen het met elkaar overeens. Ik vind het dan wel flauw in zo'n tegenstelling om te stellen dat je niet tegen onrechtvaardheid kan. Alsof je oponent dat wel kan.

Over veel dingen zijn de meeste mensen het wel eens hoor als het over onrecht gaat. Een onschuldige ter dood veroordelen, een heel volk proberen uit te moorden, enz.


Ik vind anti-zionisten als jij ook erg etreem en eenzijdig en daarom moeilijk serieus te nemen.

Ja als jij het verschil niet weet met antisemitisme kan ik me voorstellen dat jij dat extreem vindt.




Als je een oplossing wil of serieus genomen wilt worden, als je echt een oplossing wil dan moet je met die gevoeligheden rekening houden. DOe je dat bewust niet dan vraag ik mij ook altijd ernstig af wat nu precies je doel is. Ken je Donna nog van vroegah? Die was/is ook buitengewoon kritisch op israel. Maar die wist dat wel te doen zonder religie erbij te betrekken. En rekening te houden met alle aspecten. Gewoon genuanceerd zoals dat heet. Ik denk dat Magden ook veel meer moeite had met Donna dan met jou.

Wanneer heb ik ooit religie in de zionisme discussie betrokken????

Ik kan me geen discussies over Israel met Donna herinneren.




Leer ermee leven. Het is zeer waarschijnlijk dat het wederzijds is. Leer te aanvaarden dat je op totaal veschillende wijzes naar dezelfde werkelijkheid kunt kijken. Soms speelt religie een belangrijke rol in die perceptie, soms een verschillend stelsel van feiten, en soms een verschillende wijze van afwegen van waardeoordelen. Zo zit het leven in elkaar.

Ik kan heel goed leven met het idee dat mensen een andere mening over Israel hebben dan ik. Ik kan er alleen niet tegen als deze mensen pertinente leugens vertellen over de situatie daar nu en in het verleden.

Als je had opgelet, dan had het je kunnen opvallen dat dat bijna altijd mijn insteek in Israeldiscussies is: het tegenspreken van onwaarheden.
Er is een hele grote variatie van leugens over Israel en Palestina verspreid in de loop der tijd en veel mensen geloven er nog steeds heilig in, anderen blijven ze tegen beter weten in bewust herhalen.
Vergelijk het met de propaganda rond de Irak oorlog, de WMD's bv
Alleen kan je de Irak leugens gewoon bediscussieren. Doe je dat met Israel propaganda-leugens dan ben je meteen een antisemiet.



Ach, dat zijn allemaal graduele verschillen van in wezen dezelfde emotie. Wat jij een hekel noemt, noem ik haten of andersom.

Ja dat jij emoties 'anders' benoemd is mij nu wel duidelijk


Je neemt het mo conflict heel persoonlijk en zwaar op en je kiest heel sterk een kant en veroordeelt de andere kant vanwege hun ideologie, niet zozeer vanwege hun daden.

Vanwege beide.
Hoe kan ik in 's hemels naam het MO conflict persoonlijk opnemen???
Heet ik Abbas? of Sharon? Doe een beetje normaal zeg.
Ik maak me er vreselijk kwaad over, net als veel andere mensen. Ik maak me net zo kwaad over Irak en het Nederlandse vreemdelingen beleid. Alleen valt dat minder op, omdat dat soort discussie meestal gewoon op argumenten gevoerd kunnen worden.
Maar zodra het over Israel gaat, dan staat er een horde klaar om te proberen je op elk klein woordje te vangen en je zo snel mogelijk van jodenhaat te beschuldigen.Is het je wel eens opgevallen hoeveel prikkers er hier zijn die zich uitsluitend laten zien als het over Israel gaat? Feiten worden afgedaan als leugens, alleen omdat de info uit 'het verkeerde kamp' komt en zo wordt elke wezenlijke discussie in de kiem gesmoord.
Heb je de discussietechnieken van GJ wel eens gevolgd? Vreemd dat je daar nooit wat op aan te merken hebt, maar wel mij steeds de les zit te lezen.



Maar zo zijn er wel meer religies die vervelende kantjes hebben.

Zionisme heeft 0,0 procent met religie te maken.



Nou, ik zie dat anders. Diegene die je ontmoet zijn ook diegene die je het best begrijpt. En dus de minste verrassing op zullen leveren.

Dat zou kunnen. Hoewel ik ook mensen heb gezien waar ik helemaal geen hout van begrijp.


Ik geloof niet dat ook maar iemand weet wie welke mps van wie is. En uitschelden is hier normaal. Dat kan jij ook. Volgens mij vind jij zionisme ook hetzelfde als nazisme, dus is een zionist een nazi.

Pardon? Ik kan keihard en scherp uit de hoek komen, maar schelden heb ik maar 1 x gedaan hier. Dat was uiteraard tegen GJ.
Ik zal wel een vergelijking kunnen maken tussen zionisme en nazisme, maar ik stel het absoluut niet aan elkaar gelijk.
Mij zal je niet snel iemand een nazi horen noemen, dat heb ik hier op het forum dan ook nog nooit gedaan, tenzij iemand met hakenkruizen rondloopt en de hitlergroet brengt.
Je moet eens ophouden met mij steeds te verwarren met anderen.

Tomas
27-10-05, 22:05
Geplaatst door freya
Des te meer viel je felheid als het over zionisme ging op.


Ik heb een keer heel lang met jou over zionisme gediscusseerd. Dat liep nergens op uit. Dus daar heb ik ook geen zin meer in. Dat dat jou opviel is dus wel logisch. Ik heb gister nog met jou gediscusseerd over jouw perfecte inzicht in de psyche van de autochtione racismeonkenners. Dat leide ook tot niets. Ik heb volgens mij verders nooit met iemand over zionisme gediscusseerd. Wel Israel enzo. Je projecteert dus mi weer heel erg. In beide situaties ben ik niet erg emotioneel geweest. Slechts geprobeerd om jou gedachtengang te begrijpen en om daar misschien enige verandering in aan te kunnen brengen. Vond je mij gister ook fel tegen je kruisvaart tegen ons autochtone racismeontkenners? Of zie je nu in dat je zelf zo extreem ongenuanceerd reageert? Denk het niet. Dat zou volledig in strijd zijn met waar discussies normaal gesproken met jou toe leiden: niets.


Zionisme is verre van een wazige ideologie, de keiharde gevolgen daarvan kan je dagelijks in de krant lezen.

Perceptie. Ik vind nu eenmaal dergelijke idologieen wazig. Van katholicisme tot voodooisme. Sorry. 't zijn gewoon maffe circelredeneringen. Het spijt me dat dit beledigend is voor iedereen die gelooft. Maar als je eerlijk bent moet je dit eigenlij al weten.


Dat jij nu nog steeds geen onderscheid kunt maken tussen anti zionisme en anti semitisme, geeft alleen maar aan dat jij hier op het forum ook bepaald niet veel hebt opgestoken.

Ik vind en blijf het verschil marginaal vinden. Sorry. Ik leer slecht. Aanvaard dat nou.


Dus hou je preken over van mening veranderen en iets opsteken maar liever voor je.

Dat had ik verwacht. Dat kon je toch wel in mijn reactie lezen?


Dit is dus de andere reden waarom ik zo emotioneel wordt in zionisme discussies: steeds opnieuw beschuldigd worden van jodenhaat. Dat maakt die discussies zo verdomd oneerlijk en frustrerend.
Alsof je tegen een klein kind praat dat zijn oren dichtstopt en "la la la la la ik hoor je lekker toch niet! tra la la" begint te roepen.

Ja. Heel erg vervelend voor je.


Dan moet je een beter onderscheid maken als je zoiets zegt.
Islam is niet het zelfde als fundamentalisme. Net zoals het Joodse geloof en zionisme twee totaal verschillende dingen zijn.

Nee zo verschillend is dat allemaal niet. Je ziet zionisme ook terug in het christendom, zelfs soms in de islam. Het is een grijze massa van wazige ideologieen.


Over veel dingen zijn de meeste mensen het wel eens hoor als het over onrecht gaat. Een onschuldige ter dood veroordelen, een heel volk proberen uit te moorden, enz.

Yep. Dus?


Da als jij het verschil niet weet met antisemitisme kan ik me voorstellen dat jij dat extreem vindt.

Goedzo.


Wanneer heb ik ooit religie in de zionisme discussie betrokken????

Zionisme is een soort religie. Het is geen wetenschap of logische redenering. Er zijn mensen -vooral joden- die vinden dat joden terug moeten keren naar "hun" heilige land. Daar is echt werkelijk niks wetenschappelijks aan. Als je zoiets vind dan is dat al geloven opzich.

Het implementeren van zionisme is dramatisch versterk door de Wo2 en onze haat tegen de joden. Dat er joden in israel zitten is onze collectieve erfschuld. Of zoiets. Ik voel me persoonlijk niet schuldig, maar op een bepaald abstractie niveau is het de schuld van west-europa.


Ik kan me geen discussies over Israel met Donna herinneren.

Geeft niet. Veel prikkers kennen haar nog echt wel.


Ik kan heel goed leven met het idee dat mensen een andere mening over Israel hebben dan ik. Ik kan er alleen niet tegen als deze mensen pertinente leugens vertellen over de situatie daar nu en in het verleden.

Ik heb je al uitgelegd dat het verschillen van mening ook vaak gebaseerd is op een verschillende "feiten catalogus". Wat jij als leugens ziet zien zij als de waarheid en andersom. Dat tegen elkaar aan blijven gooien zonder nieuw aanvullend verrassende bronnen helpt niet. Helpt nergens nooit. Wat mij betreft ligt de waarheid ergens in het midden, waarbij het midden soms zo'n beetje de het hele universum behelst.


Als je had opgelet, dan had het je kunnen opvallen dat dat bijna altijd mijn insteek in Israeldiscussies is: het tegenspreken van onwaarheden.

Ja.


Er is een hele grote variatie van leugens over Israel en Palestina verspreid in de loop der tijd en veel mensen geloven er nog steeds heilig in, anderen blijven ze tegen beter weten in bewust herhalen.
Vergelijk het met de propaganda rond de Irak oorlog, de WMD's bv
Alleen kan je de Irak leugens gewoon bediscussieren. Doe je dat met Israel propaganda-leugens dan ben je meteen een antisemiet.


De wmd is in de irak situatie niet meer te ontkennen. De vs hebben dat nu eenmaal toegegeven. Zo werkt dat met gemeenschappelijke feiten. Als dat niet het geval is loopt de discussie erg stroef. En blijft het over en weer geschreeuw.


Ja dat jij emoties 'anders' benoemd is mij nu wel duidelijk

Nee. Ik bedoel dat het lastig is om emoties te benoemen en absoluut te waarderen. Dus het is alles behalve duidelijk.


Hoe kan ik in 's hemels naam het MO conflict persoonlijk opnemen???Heet ik Abbas? of Sharon? Doe een beetje normaal zeg.
Ik maak me er vreselijk kwaad over, net als veel andere mensen.

Dat je je er zo kwaad over maakt heet in het nederlands wel eens: je neemt het erg persoonlijk.


Ik maak me net zo kwaad over Irak en het Nederlandse vreemdelingen beleid. Alleen valt dat minder op, omdat dat soort discussie meestal gewoon op argumenten gevoerd kunnen worden.

Soms. Ook dit is meestal gevoel en waarde oordelen op basis van voorstellingen die heel erg weinig met de feitelijke werkelijk te maken heeft. Dus vaak over en weer geschreeuw.


Maar zodra het over Israel gaat, dan staat er een horde klaar om te proberen je op elk klein woordje te vangen en je zo snel mogelijk van jodenhaat te beschuldigen.Is het je wel eens opgevallen hoeveel prikkers er hier zijn die zich uitsluitend laten zien als het over Israel gaat? Feiten worden afgedaan als leugens, alleen omdat de info uit 'het verkeerde kamp' komt en zo wordt elke wezenlijke discussie in de kiem gesmoord.


Ik denk dat dat komt omdat er nu eenmaal joden of israli hier jou en de rest van repliek dienen. Die zijn wel persoonlijk betrokken bij het mo-conflict.


Heb je de discussietechnieken van GJ wel eens gevolgd? Vreemd dat je daar nooit wat op aan te merken hebt, maar wel mij steeds de les zit te lezen.

GJ, heeft het nooit tegen mij. Jij wel. En ik lees maar heel weinig van gj omdat ie me niet boiet en maar heel weinig schrijft. Het meeste wat hij had moeten zeggen staat in jou replies. Als ik die van hem lees staat er bijna niks.


Zionisme heeft 0,0 procent met religie te maken.

Ja, ja. Geloof me: ik zie dat anders. Aanvaard dat. We hebben het het er al eerder overgehad. Accepteer mijn standpunt. Je krijgt me daar toch niet vanaf. Tenzij je wel met zulk nieuw overduidelijk bewijs materiaal aankomt. Magoed, daar kan ik me gewoon niks bij voorstellen.


Je moet eens ophouden met mij steeds te verwarren met anderen.

Sorry. Kan ook niet alles onthouden.

freya
27-10-05, 22:47
Geplaatst door Tomas
Ik heb een keer heel lang met jou over zionisme gediscusseerd. Dat liep nergens op uit. Dus daar heb ik ook geen zin meer in. Dat dat jou opviel is dus wel logisch. Ik heb gister nog met jou gediscusseerd over jouw perfecte inzicht in de psyche van de autochtione racismeonkenners. Dat leide ook tot niets. Ik heb volgens mij verders nooit met iemand over zionisme gediscusseerd. Wel Israel enzo. Je projecteert dus mi weer heel erg. In beide situaties ben ik niet erg emotioneel geweest. Slechts geprobeerd om jou gedachtengang te begrijpen en om daar misschien enige verandering in aan te kunnen brengen.

Ja ja we weten het nu wel Tomas raakt helemaal nooit geemotioneerd
in welke discussie dan ook. Stel je voor zeg :rolleyes:


Vond je mij gister ook fel tegen je kruisvaart tegen ons autochtone racismeontkenners?

nee


Of zie je nu in dat je zelf zo extreem ongenuanceerd reageert? Denk het niet. Dat zou volledig in strijd zijn met waar discussies normaal gesproken met jou toe leiden: niets.

En waartoe leiden discussies met jou?



Perceptie. Ik vind nu eenmaal dergelijke idologieen wazig. Van katholicisme tot voodooisme. Sorry. 't zijn gewoon maffe circelredeneringen. Het spijt me dat dit beledigend is voor iedereen die gelooft. Maar als je eerlijk bent moet je dit eigenlij al weten.


Ik vind en blijf het verschil marginaal vinden. Sorry. Ik leer slecht. Aanvaard dat nou.

Natuurlijk jij hoeft hier niets bij te leren, jij bent hier alleen om andere iets bij te brengen van jouw fantastische inzichten.

En dan noem je mij extreem ongenuanceerd, omdat ik aan mijn definities vasthoud.
Lijkt mij weer eens een typisch pot en ketel verhaal.



Zionisme is een soort religie. Het is geen wetenschap of logische redenering. Er zijn mensen -vooral joden- die vinden dat joden terug moeten keren naar "hun" heilige land. Daar is echt werkelijk niks wetenschappelijks aan. Als je zoiets vind dan is dat al geloven opzich.

Dus alles wat geen wetenschap is , is religie :rolleyes:
Die set bijzondere definities van jou is wel heel uitgebreid.
Vandaar dat ik altijd in het luchtledige zit te praten in discussies met jou.


Het implementeren van zionisme is dramatisch versterk door de Wo2 en onze haat tegen de joden. Dat er joden in israel zitten is onze collectieve erfschuld. Of zoiets. Ik voel me persoonlijk niet schuldig, maar op een bepaald abstractie niveau is het de schuld van west-europa.

Gefeliciteerd, er is tenminste 1 onderdeel van deze materie waar je wel echt over hebt nagedacht.



Geeft niet. Veel prikkers kennen haar nog echt wel.

Ik ken Donna wel, maar herinner mij geen israel discussies van haar.
Ik zal het maar als een compliment beschouwen dat je voor mij de lat even hoog legt, als het om discussietechniek gaat, dan voor een ervaren politica als Donna. Anders zou ik het nl als een oneerlijke vergelijking moeten opvatten.




Ik heb je al uitgelegd dat het verschillen van mening ook vaak gebaseerd is op een verschillende "feiten catalogus". Wat jij als leugens ziet zien zij als de waarheid en andersom. Dat tegen elkaar aan blijven gooien zonder nieuw aanvullend verrassende bronnen helpt niet. Helpt nergens nooit. .

En dan gaat het er dus om dat je op zoek gaat naar zo neutraal mogelijke bronnen, of dat je informatie van beide kanten naast elkaar legt en dan een conclussie trekt.
Ik weet dat jij dat niet gelooft, maar dat is toch echt hoe ik aan mijn info over het MO conflict kom. En dan is het zo verdomd frustrerend om er steeds weer van beschuldigd te worden niks te weten.
Valse beschuldigingen overheersen altijd weer zodra het over Israel gaat.



De wmd is in de irak situatie niet meer te ontkennen. De vs hebben dat nu eenmaal toegegeven.

Ah, dus alleen als een leugen is toegegeven is het een leugen?


Zo werkt dat met gemeenschappelijke feiten. Als dat niet het geval is loopt de discussie erg stroef. En blijft het over en weer geschreeuw.

Als iemand met overtuigend bewijs komt dat ik het fout heb, dan zal ik dat ook heus wel toegeven.
Helaas discussier ik over israel meestal met GJ en andere christen-zionisten, die zijn echt heel slecht op de hoogte, gewoon omdat ze dikke oogkleppen ophebben.

Iemand als Micha, die weet waar hij over praat, die staat open voor info van beide kanten, Daar is wel een zinnig gesprek mee te voeren al zullen we het nooit met elkaar eens worden.


GJ, heeft het nooit tegen mij. Jij wel. En ik lees maar heel weinig van gj omdat ie me niet boiet en maar heel weinig schrijft. Het meeste wat hij had moeten zeggen staat in jou replies. Als ik die van hem lees staat er bijna niks.

En hoe moet ik dit opvatten? Als sarcastisch stijlfiguur, of betekent het ook nog wat?



Ja, ja. Geloof me: ik zie dat anders. Aanvaard dat. We hebben het het er al eerder overgehad. Accepteer mijn standpunt. Je krijgt me daar toch niet vanaf. Tenzij je wel met zulk nieuw overduidelijk bewijs materiaal aankomt. Magoed, daar kan ik me gewoon niks bij voorstellen.

Waarom zou ik jouw standpunt moeten accepteren als jij het mijne steeds opnieuw ter discussie stelt en het liefst belachelijk maakt?



Sorry. Kan ook niet alles onthouden.

Gelul. Je valt mij steeds opnieuw persoonlijk aan op dingen die ik helemaal nooit gezegd heb. Op basis van die vermeende uitspraken van mij heb, jij uitgesproken mening over mij gevormd, die in elke reactie van jou op mij een grote rol speelt.
Je reageert dus steeds op een waanpersonage. Jammer want soms zeg je best rake dingen en ik zou je graag serieus willen kunnen nemen.
Maar dat doe ik dus al tijden niet meer, er is geen onderscheid meer te maken tussen gemeend, vermeend en pose bij jou.

MaRiaH
27-10-05, 22:51
Was sich Liebt das Neckt sich.. ?! :hihi:

Tomas
27-10-05, 23:08
Geplaatst door freya
Ja ja we weten het nu wel Tomas raakt helemaal nooit geemotioneerd
in welke discussie dan ook. Stel je voor zeg :rolleyes:


Nou niet vaak, nee. Het punt van scholing ligt bv wel heel na aan mijn hart. Ik zie dat als ons grootste probleem van dit moment. Maar ik heb de illusie dat je zoiets intelligen zou kunnen bespreken op een prikbord allang laten varen. Dus als jij daar doorheen walst met als je pogingen om alle aandacht op jezelf te richten lig ik daar niet meer wakker van.


En waartoe leiden discussies met jou?

meestal nergens. Soms leer ik er wel eens wat van. Zoals nu met mark in "Boze moslims bestormen kerk". En met een beetje mazzel ben ik niet de enige die wat leert.


Natuurlijk jij hoeft hier niets bij te leren, jij bent hier alleen om andere iets bij te brengen van jouw fantastische inzichten.

En dan noem je mij extreem ongenuanceerd, omdat ik aan mijn definities vasthoud.
Lijkt mij weer eens een typisch pot en ketel verhaal.


OK. Mij best. toch lijkt het me handig voor je om mij te begrijpen.


Dus alles wat geen wetenschap is , is religie :rolleyes:
Die set bijzondere definities van jou is wel heel uitgebreid.
Vandaar dat ik altijd in het luchtledige zit te praten in discussies met jou.


Het lijkt me belangrijk voor je om dat te begrijpen. Begrijp je mij nu wel of weiger je het? Ik vraag niet of je het met me eens bent. Voor alle duidelijkheid. Alleen of je mijn standpunt kunt begrijpen.


Gefeliciteerd, er is tenminste 1 onderdeel van deze materie waar je wel echt over hebt nagedacht.

In jouw humble opinion.


Ik ken Donna wel, maar herinner mij geen israel discussies van haar.
Ik zal het maar als een compliment beschouwen dat je voor mij de lat even hoog legt, als het om discussietechniek gaat, dan voor een ervaren politica als Donna. Anders zou ik het nl als een oneerlijke vergelijking moeten opvatten.

Je had ervan kunnen leren. Maar opvallend genoeg is al haar israel kritiek je ontgaan. Als er iemand goed thuis was in het onderwerp was zij het wel. Echt vreemd dat dat je ontgaan is.


En dan gaat het er dus om dat je op zoek gaat naar zo neutraal mogelijke bronnen, of dat je informatie van beide kanten naast elkaar legt en dan een conclussie trekt.
Ik weet dat jij dat niet gelooft, maar dat is toch echt hoe ik aan mijn info over het MO conflict kom. En dan is het zo verdomd frustrerend om er steeds weer van beschuldigd te worden niks te weten.
Valse beschuldigingen overheersen altijd weer zodra het over Israel gaat.

Ik geloof je nooit mbt het mo-conflict? Dat weet ik niet. Heb dat niet zo scherp op mijn netvlies staan. Eerlijk gezegd lees ik maar heel erg weinig feiten of ze nu kloppe of niet. 90% van een israel discussie gaat volgens mij over hullie en zullie.


Ah, dus alleen als een leugen is toegegeven is het een leugen?

Nee. Beslaat je bril weer?


Als iemand met overtuigend bewijs komt dat ik het fout heb, dan zal ik dat ook heus wel toegeven.
Helaas discussier ik over israel meestal met GJ en andere christen-zionisten, die zijn echt heel slecht op de hoogte, gewoon omdat ze dikke oogkleppen ophebben.


Sneu.


Iemand als Micha, die weet waar hij over praat, die staat open voor info van beide kanten, Daar is wel een zinnig gesprek mee te voeren al zullen we het nooit met elkaar eens worden.

Zegt me niet veel. Micha. Eigenlijk lees ik de mo discussies ook nauwelijks. Veel gescheld en weinig wol.


En hoe moet ik dit opvatten? Als sarcastisch stijlfiguur, of betekent het ook nog wat?

Ja. Je weet wel wat ik bedoel. of het een stijlfiguur is weet ik niet, want ik ben niet zo goed in taal.


Waarom zou ik jouw standpunt moeten accepteren als jij het mijne steeds opnieuw ter discussie stelt en het liefst belachelijk maakt?

Ik bedoel dat anders. Ik accepteer dat jij in demonen, geesten en weet ik veel geloof. Daar ga ik niet met je over in discussie. Da's gewoon een geven voor mij dat ik niet kan en wil veranderen. Zo moet je ook bepaalde visies van mij accepteren. Zo vind ik dus zionisme religie. Kan je je dat echt niet voorstellen?


Gelul. Je valt mij steeds opnieuw persoonlijk aan op dingen die ik helemaal nooit gezegd heb. Op basis van die vermeende uitspraken van mij heb, jij uitgesproken mening over mij gevormd, die in elke reactie van jou op mij een grote rol speelt.
Je reageert dus steeds op een waanpersonage. Jammer want soms zeg je best rake dingen en ik zou je graag serieus willen kunnen nemen.
Maar dat doe ik dus al tijden niet meer, er is geen onderscheid meer te maken tussen gemeend, vermeend en pose bij jou.

Ik reageer echt op wat jij schrijft. Dat ik je net beschuldigde van schelden was misschien fout. Ik weet echt niet meer of jij zionisme met nazisme hebt vergeleken als gelijkwaardig. Als jij zegt van niet, dan ga ik daar nu vanuit. Daar maak je nu een enorm punt, terwijl de overige 99% van die replie gewoon reacties waren op wat jij schreef. Niet wat ik beweer dat je schreef.

Tomas
27-10-05, 23:09
Geplaatst door MaRiaH
Was sich Liebt das Neckt sich.. ?! :hihi:

Hou je d'r buiten, Kok.

Bofko
27-10-05, 23:32
Geplaatst door Tomas
Hou je d'r buiten, Kok.
:vreemd:

Moet dat niet met c-o-c-k ?

mark61
27-10-05, 23:42
Geplaatst door Bofko
:vreemd:

Moet dat niet met c-o-c-k ?

Twas geloof ik Cocky? Kokkie?

Bofko
27-10-05, 23:45
Geplaatst door mark61
Twas geloof ik Cocky? Kokkie?

Ff gegoogeld. Het was : Cock van de Laak. Liefkozend: Cocky.

MaRiaH
28-10-05, 00:10
Geplaatst door Bofko
Ff gegoogeld. Het was : Cock van de Laak. Liefkozend: Cocky.

Dan houden we de liefkozende versie maar aan.. :D

mark61
28-10-05, 00:12
Geplaatst door MaRiaH
Dan houden we de liefkozende versie maar aan.. :D

Cocky was anders nauwelijks cocky.

MaRiaH
28-10-05, 00:29
ff iets heel anders, he?

Ik val voor iemand op school in op donderdag 3 november omdat het dan suikerfeest is??

Is het nou de 2e of de 3e???
Of valt dit -net als bij de start van de Ramadan voor turken weer een dag later dan bij marokkanen .. :fpotver:


:haha:

mark61
28-10-05, 00:31
Geplaatst door MaRiaH
Of valt dit -net als bij de start van de Ramadan voor turken weer een dag later dan bij marokkanen .. :fpotver:
:haha:

Waarschijnlijk, maar niet zeker. Hangt er dus vanaf of de maan nieuw is.

MaRiaH
28-10-05, 00:34
Geplaatst door Tomas
Mijn perceptie voor wat het waard is:

Ik kwam hier eind september begin oktober 2001 op terecht etc etc.

Grappig, ik kwam hier in 2000 terecht, omdat ik toen net uit Israel en Palestijns gebied kwam en de pleuris daar uitbrak dankzij Sharon etc.

Ik kwam toen ook een tijdje op joods.nl.. en van daar uit kwam ik hier terecht.

grotendeels deel ik je perceptie uit die tijd.

MaRiaH
28-10-05, 00:37
Geplaatst door mark61
Waarschijnlijk, maar niet zeker. Hangt er dus vanaf of de maan nieuw is.

nee daar doen de turken niet aan..
die houden gewoon een vaste datum aan van de vermoedelijke maanstand.

aangezien ze een dag later zijn begonnen zal het suikerfeest idd. wel op 3 nov. zijn voor hen.

misschien kan tr.imp. dit bevestigen? :vreemd:

Bofko
28-10-05, 00:40
Geplaatst door MaRiaH
nee daar doen de turken niet aan..
die houden gewoon een vaste datum aan van de vermoedelijke maanstand.

aangezien ze een dag later zijn begonnen zal het suikerfeest idd. wel op 3 nov. zijn voor hen.

misschien kan tr.imp. dit bevestigen? :vreemd:

Ik herinner me de delicate datum van 2 november uit een ander topic als zijnde de dag van het suikerfeest.

mark61
28-10-05, 00:54
Geplaatst door MaRiaH
nee daar doen de turken niet aan..
die houden gewoon een vaste datum aan van de vermoedelijke maanstand.

aangezien ze een dag later zijn begonnen zal het suikerfeest idd. wel op 3 nov. zijn voor hen.

misschien kan tr.imp. dit bevestigen? :vreemd:

Dat zei je er niet bij, je noemde beiden. En als je het al weet waarom vraag je het dan?:)

MaRiaH
28-10-05, 00:58
Geplaatst door mark61
Dat zei je er niet bij, je noemde beiden. En als je het al weet waarom vraag je het dan?:)

als ik het zeker wist zou ik het niet vragen...

Ik weet alleen dat ze een dag later begonnen zijn.. en dat ik 3 november moet invallen.. :fpuh:
k heb het al aan tr.imp. gevraagd.

thnx anyway.. :lekpuh:

mark61
28-10-05, 01:06
Geplaatst door MaRiaH
als ik het zeker wist zou ik het niet vragen...

Ik weet alleen dat ze een dag later begonnen zijn.. en dat ik 3 november moet invallen.. :fpuh:
k heb het al aan tr.imp. gevraagd.

thnx anyway..

Dus je wist alles al. Vragen naar die bekende oeweg.

tis sag ol.:lekpuh:

MaRiaH
28-10-05, 01:15
Geplaatst door mark61
Dus je wist alles al. Vragen naar die bekende oeweg.

tis sag ol.:lekpuh:

kweet het nog steeds niet zeker.. :haha: :ego:

Oeroeboeroe
28-10-05, 07:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Aasgieren van haat vechten voor hun plekje bij het lijk van 2-11

Weer lekker subtiel, Schaap! :hihi:

freya
28-10-05, 08:53
Geplaatst door Tomas

meestal nergens.

En wat verwijt je mij dan precies?
Waarom moet mijn manier van discussieren zo onder de loep genomen worden, terwijl jij het zelf er geen haar beter van afbrengt, zoals je nu toegeeft?



Soms leer ik er wel eens wat van. Zoals nu met mark in "Boze moslims bestormen kerk". En met een beetje mazzel ben ik niet de enige die wat leert.

Je vriend M61 staat alweer een paar dagen op negeer. Voor het allereerst dat ik dat doe en het kost me ook nog eens geen moeite om zijn berichten ook echt niet te bekijken.




OK. Mij best. toch lijkt het me handig voor je om mij te begrijpen.

Het lijkt me belangrijk voor je om dat te begrijpen. Begrijp je mij nu wel of weiger je het? Ik vraag niet of je het met me eens bent. Voor alle duidelijkheid. Alleen of je mijn standpunt kunt begrijpen.

In jouw humble opinion.

Hou nu maar op met die schoolmeester act van je.

Je verwijt mij dat ik bij mijn overtuiging blijf, maar eist wel zelf het recht op om aan jouw eigen overtuiging vast te houden. Je vraagt zelfs van me om deze niet meer te bediscussieren.

Je vind mijn antizionisme extreem, nu ik vind jouw mening over zionisme kortzichtig en beledigend.

Jij denkt dat ik jou niet begrijp, ik weet wel zeker dat jij mij totaal niet begrijpt.

Wat wil je nou eigenlijk? Moet ik mijn mening veranderen omdat jouw mening zoveel redelijker en weloverwogener is???
Laat me niet lachen, in feite zit je hier toe te geven dat je jouw mening sind je jeugd waarin je je ideeen met je opvoeding hebt meegekregen, nooit meer hebt bijgesteld. En dat noemt mij star.



Je had ervan kunnen leren. Maar opvallend genoeg is al haar israel kritiek je ontgaan. Als er iemand goed thuis was in het onderwerp was zij het wel. Echt vreemd dat dat je ontgaan is.

Toen ik hier kwam werd zij steeds minder actief en hield zich vooral bezig met topics over AEL en het Mercatorplein enzo.

Je vind dus dat ik niet goed thuis ben in het onderwerp, grappig dat rare beeld dat jij van mij hebt.



Ik geloof je nooit mbt het mo-conflict? Dat weet ik niet. Heb dat niet zo scherp op mijn netvlies staan. Eerlijk gezegd lees ik maar heel erg weinig feiten of ze nu kloppe of niet. 90% van een israel discussie gaat volgens mij over hullie en zullie

Zegt me niet veel. Micha. Eigenlijk lees ik de mo discussies ook nauwelijks. Veel gescheld en weinig wol..

Ah wat interessant, je zit mij hier de les lezen over mijn opstelling in MO discussies, maar eigenlijk lees je die vrijwel nooit.
Maar je weet wel te vertellen dat daar geen feiten besproken worden.

Waar gaat dit dan eigenlijk nog helemaal over!?

Als er iemand is die steeds opnieuw met cijfers en feiten aan komt zetten in Israeldiscussies dan ben ik het wel. Uren heb ik daar in gestopt om de juiste info op te vissen uit neutrale bron.
Maar mijnheer tomas weet dat niet, mijnheer tomas kan dat helemaal niet weten want hij leest de MO discussies niet. Maar vooral wel blijven doorzagen over de ongenuanceerdheid van freya :mad:

Wat is nu eigenlijk je werkelijke probleem met mij?



Ja. Je weet wel wat ik bedoel. of het een stijlfiguur is weet ik niet, want ik ben niet zo goed in taal.

Ik weet absoluut niet wat je bedoelt. Met jou kan je nooit weten of iets puur sarcasme, een pose, desintresse of joost mag weten wat is.



Ik bedoel dat anders. Ik accepteer dat jij in demonen, geesten en weet ik veel geloof. Daar ga ik niet met je over in discussie. Da's gewoon een geven voor mij dat ik niet kan en wil veranderen. Zo moet je ook bepaalde visies van mij accepteren. Zo vind ik dus zionisme religie. Kan je je dat echt niet voorstellen?

Aangezien jouw rare ideeen over zionisme voor een groot deel jouw verwrongen beeld van mij beinvloeden vind ik dit van een andere orde.

Maar wees gerust, in dit topic is me ondertussen zoveel duidelijk geworden over jou en de manier waarop jij met dit forum omgaat, dat ik je verder veel meer met rust zal laten, gewoon omdat ik je nu helemaal niet meer serieus kan nemen.




Ik reageer echt op wat jij schrijft. Dat ik je net beschuldigde van schelden was misschien fout. Ik weet echt niet meer of jij zionisme met nazisme hebt vergeleken als gelijkwaardig. Als jij zegt van niet, dan ga ik daar nu vanuit. Daar maak je nu een enorm punt, terwijl de overige 99% van die replie gewoon reacties waren op wat jij schreef. Niet wat ik beweer dat je schreef.

Jou reacties worden direct beinvloed door het verwrongen beeld dat jij voor je zelf van mij gecreeerd hebt. En in dat beeld heb je mij verward met een heleboel andere prikkers en meen je mij dingen te hebben horen zeggen die ik nooit zou beweren.
Mijn vermeende extremisme zit alleen in jouw hoofd, maar je draagt het me bij elke discussie tussen ons wel na.

Tomas
28-10-05, 10:23
Geplaatst door MaRiaH
Grappig, ik kwam hier in 2000 terecht, omdat ik toen net uit Israel en Palestijns gebied kwam en de pleuris daar uitbrak dankzij Sharon etc.

Ik kwam toen ook een tijdje op joods.nl.. en van daar uit kwam ik hier terecht.

grotendeels deel ik je perceptie uit die tijd.

Vanaf 2000... Zolang al? Pfff. En wat is jou achtergrond dan eigenlijk om je perceptie te kunnen plaatsen? Ook nederlands/christelijk?