PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen betaald om homoseksualiteit bespreekbaar te maken



_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 14:48
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) trekt 350.000 euro uit om homoseksualiteit bespreekbaar te maken in etnische kring. Het instituut voor multiculturele ontwikkeling FORUM zal daarin de leidende rol krijgen. Dat heeft zij dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.

Forum zal eerst een quick-scan uitvoeren naar de mate van bespreekbaarheid van dit taboe bij etnische minderheden. De bewindsvrouw had al eerder aangekondigd dat zij de sociale acceptatie van homoseksualiteit onder allochtonen wil bevorderen.


FORUM zal zich met name richten op allochtone jongeren, dus niet alleen islamitische, hun omgeving en autochtone leeftijdgenoten. De doelgroep wordt uitgenodigd mee te doen aan debatten en discussies over homoseksualiteit. Jongeren krijgen een actieve rol in de uitvoering van de activiteiten, de inhoud en de vorm van de bijeenkomsten. Verder komt er voorlichting via (semi-)openbare kanalen, aldus Verdonk in haar brief.

Het streven van FORUM is een kritische en open houding ten aanzien van homoseksualiteit te bereiken onder allochtone jongeren. Het instituut zal ook samenwerken met andere etnische samenwerkingsverbanden zoals het LOM, de moslimorganisatie CGI en organisaties die zich bezighouden met het homo-emancipatiebeleid.

Verder komen er een jongerenkrant en ander voorlichtingsmateriaal en lokale bijeenkomsten, radio-disscussies, trainingen en werkgroepen voor deskundigen. FORUM zal mogelijk nog een informatie-hulplijn en inloopcentra instellen. Een slotmanifestatie moet de activiteiten afronden
--------------------------------


Bitch, geef mij die 350.000 euro en ik schrijf 77 homo manifesten voor je. :cheefbek:

Wide-O
25-10-05, 14:51
Subsidiezuiger :fplet:

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 14:54
Geplaatst door Wide-O
Subsidiezuiger :fplet:


:ego:

Ik weet betere doeleinden voor dat geld.

David
25-10-05, 14:56
Mijn man is allochtoon. Een zeer bespreekbaar exemplaar. Krij ik nu ook subsidie? :fpimp:

Mill
25-10-05, 14:59
De meeste homo's die ik ken zijn allochtoon. Moeten die nu over zichzelf gaan kwebbelen? Nog meer dan ze al doen, bedoel ik.

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 15:15
Ik zei het van de week al, ik verdenk het COC van CIDI-achtige trekjes. Durf te wedden dat zij een lobbygroep hebben gestuurd voor die 3,5 ton. Silly faggets, ook. Lijken wel Joden.

Bar
25-10-05, 15:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik zei het van de week al, ik verdenk het COC van CIDI-achtige trekjes. Durf te wedden dat zij een lobbygroep hebben gestuurd voor die 3,5 ton. Silly faggets, ook. Lijken wel Joden.

In 1 posting zowel de homo als de jood afzeiken.

Petje af.

Wide-O
25-10-05, 15:23
<whisper>
psst. Faggots is met een "o".
</whisper>

GiovanniHN
25-10-05, 15:28
Geplaatst door David
Mijn man is allochtoon. Een zeer bespreekbaar exemplaar. Krij ik nu ook subsidie? :fpimp:


Ben je een vrouw??????????





.....:hihi:

waterfiets
25-10-05, 15:29
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik zei het van de week al, ik verdenk het COC van CIDI-achtige trekjes. Durf te wedden dat zij een lobbygroep hebben gestuurd voor die 3,5 ton. Silly faggets, ook. Lijken wel Joden.

Ja en allochtonen en subsidiepotjes zijn zeker vreemden van elkaar? Laat mij niet lachen ! Het lijkt mij een nuttig initiatief als het goed wordt uitgevoerd. Want dat er iets loos is wat de bespreekbaarheid van dit onderwerp lijkt mij wel duidelijk.

RMantica
25-10-05, 15:29
Zou betekenen dat je per manifest ruim 4545 euro zou ontvangen. Dan moeten je manifesten wel heel sterk zijn. En je 1e anti-homo manifest was al bagger. Ben benieuwd :)

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 15:38
Geplaatst door Bar
In 1 posting zowel de homo als de jood afzeiken.

Petje af.

Ik kon het niet laten.



Geplaatst door Wide-O
<whisper>
psst. Faggots is met een "o".
</whisper>

Ik weet, ik weet. Hou het straat.



Geplaatst door waterfiets
Ja en allochtonen en subsidiepotjes zijn zeker vreemden van elkaar? Laat mij niet lachen ! Het lijkt mij een nuttig initiatief als het goed wordt uitgevoerd. Want dat er iets loos is wat de bespreekbaarheid betreft van dit onderwerp lijkt mij wel duidelijk.

Ga jij lekker waterfietsen, man.

Wat is dit nou voor een flutvoorstel? Beetje homohaat inherent verbinden aan de allochtone groepen in Nederland, terwijl het onder de autochtonen volgens mij een veel groter probleem is om te accepteren dat het er is.

Er is een verschil tussen er heel negatief op afgeven en het gewoonweg doodzwijgen. In het laatste geval heb je die subsidie pas echt nodig. En dan denk ik aan Staphorst-achtige gemeenschappen.



Geplaatst door RMantica
Zou betekenen dat je per manifest ruim 4545 euro zou ontvangen. Dan moeten je manifesten wel heel sterk zijn. En je 1e anti-homo manifest was al bagger. Ben benieuwd :)

Presteer jij nou maar half hetzelfde, then you can talk shit.

RMantica
25-10-05, 15:43
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN




Presteer jij nou maar half hetzelfde, then you can talk shit.

Jij moet jezelf niet half overschatten. Then ur shit can be taken seriously.

_h4T3D_sE7eN
25-10-05, 15:57
Geplaatst door RMantica
Jij moet jezelf niet half overschatten. Then ur shit can be taken seriously.

Dat maak ik zelf wel uit. :ego:

En nog steeds geldt: doe nou maar iets waar je mensen mee aan de praat krijgt, then you can talk shit.


(Ps. Je weblog zuigt. Doe wat aan je graphics. En hou op met mijn artikelen te kopiëren.)

assassijn
25-10-05, 16:02
Ik heb een homoseksuele collega die ik elke morgen begroet. Kan ik daar nu ook subsidie voor gaan vragen?
Of moet ik eerst in mijn allochtone kring zeggen dat ik een homoseksuele collega begroet?

David
25-10-05, 16:22
Geplaatst door GiovanniHN
Ben je een vrouw??????????





.....:hihi:


Humor om te lachen :moe:

Bluebell
25-10-05, 17:10
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Wat is dit nou voor een flutvoorstel? Beetje homohaat inherent verbinden aan de allochtone groepen in Nederland, terwijl het onder de autochtonen volgens mij een veel groter probleem is om te accepteren dat het er is.

Nee.
Ben ik het niet mee eens.
Dat de homo-haat op dit moment zo'n opleving kent, is wel degelijk te danken aan allochtone groepen. Helaas.
Of iets vriendelijker uitgedrukt: De homo-emancipatie hebben we niet aan allochtonen te danken.


Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Er is een verschil tussen er heel negatief op afgeven en het gewoonweg doodzwijgen. In het laatste geval heb je die subsidie pas echt nodig. En dan denk ik aan Staphorst-achtige gemeenschappen.


Ach, in Staphorst ligt het probleem niet.
Voor zover ze homo-haatdragend mogen zijn "van hun geloof", ze treden er iig niet zichtbaar mee naar buiten in -pak 'm beet- de Reguliersdwarssstraat en omgeving op zaterdagavond.
Maar vooruit, van mij mag er ook subsidie dáárheen, al zal het voor de homo's in de grote steden niet veel oplossen.

freya
25-10-05, 17:38
Geplaatst door Bluebell

Dat de homo-haat op dit moment zo'n opleving kent, is wel degelijk te danken aan allochtone groepen. Helaas.

Leeft die homohaat werkelijk zo op dan?

Of wordt er alleen nu meer openlijk uiting aan gegeven?
Zoals H-4-enz al zei het werd voornamelijk gewoon doodgezwegen.


Ach, in Staphorst ligt het probleem niet.
Voor zover ze homo-haatdragend mogen zijn "van hun geloof", ze treden er iig niet zichtbaar mee naar buiten in -pak 'm beet- de Reguliersdwarssstraat en omgeving op zaterdagavond.

Ik denk dat 2 homo's hand in hand lopend in Staphorst heel wat meer kans lopen om lastiggevallen en zelfs in elkaar geslagen te worden, dan in de Regulierssdarsstraat.

Bluebell
25-10-05, 18:14
Geplaatst door freya
Leeft die homohaat werkelijk zo op dan

Ja.
De homo-emancipatie is nog nauwelijks doorgedrongen in allochtone kring. Integendeel. Kinderen worden er (traditiegetrouw/cultuursgewijs) nog steeds mee opgevoed. Want zo gaat dat.


Geplaatst door freya

Of wordt er alleen nu meer openlijk uiting aan gegeven?
Zoals H-4-enz al zei het werd voornamelijk gewoon doodgezwegen.

Tuurlijk niet. Mede dankzij de homo-emancipatie van de laatste 30 jaar, zijn homo's al lang hoog en breed geaccepteerd. Met Amsterdam als gay-capital van Europa.
Doordat de meeste allochtonen dit stuk homo-emancipatie op de een of andere manier gemist hebben (in thuisland of hier, in de opvoeding) beleeft die emancipatie een terugval.
En ja, dat "openlijk uiting geven" is daar een symptoom van.
Het doodzwijgen, waar HT3D4 het over heeft is slechts een veronderstelling zijnerzijds.


Geplaatst door freya

Ik denk dat 2 homo's hand in hand lopend in Staphorst heel wat meer kans lopen om lastiggevallen en zelfs in elkaar geslagen te worden, dan in de Regulierssdarsstraat.

Het is niet erg aannemelijk dat homo's daadwerkelijk de trein pakken naar Staphorst. Er valt daar voor niemand van buitenaf iets te beleven, dus ook voor homo's niet. Er valt dus weinig in elkaar te slaan.
En mocht een Staphorsterknaapje ontdekken homo te zijn, zal hij daar snel wegvluchten en de wijk nemen naar Amsterdam, of zo.

Als een homo in elkaar geslagen wordt, gebeurt dat op de plek waar hij zich op dat moment bevindt, lijkt me. En de kans is groot dat dat de Reguliersdwarsstraat, ergens in Amsterdam of een andere plek in Nederlands is waar homo's graag komen.

freya
25-10-05, 18:24
Geplaatst door Bluebell
Ja.
De homo-emancipatie is nog nauwelijks doorgedrongen in allochtone kring. Integendeel. Kinderen worden er (traditiegetrouw/cultuursgewijs) nog steeds mee opgevoed. Want zo gaat dat.


En hoe ver is de homoemancipatie noe werkelijk doorgedrongen in de rest van Nederland, buiten de grote steden?



Tuurlijk niet. Mede dankzij de homo-emancipatie van de laatste 30 jaar, zijn homo's al lang hoog en breed geaccepteerd. Met Amsterdam als gay-capital van Europa.

:lol:


Doordat de meeste allochtonen dit stuk homo-emancipatie op de een of andere manier gemist hebben (in thuisland of hier, in de opvoeding) beleeft die emancipatie een terugval.
En ja, dat "openlijk uiting geven" is daar een symptoom van.
Het doodzwijgen, waar HT3D4 het over heeft is slechts een veronderstelling zijnerzijds.

Nou jij maakt hier anders ook een hele hoop veronderstellingen :rolleyes



Het is niet erg aannemelijk dat homo's daadwerkelijk de trein pakken naar Staphorst. Er valt daar voor niemand iets te beleven, dus ook voor homo's niet. Dus valt er weinig in elkaar te slaan, aldaar.
En mocht een Staphorsterknaapje ontdekken homo te zijn, zal hij daar snel wegvluchten en de wijk nemen naar Amsterdam, of zo.

Oh en dat is dan OK, want toch niet in de grote stad ofzo?

Btw heeft staphorst leuke huizen en een interessante klederdracht, zeer het bezoeken waard dus. En dat zal een homo dan graag met zijn geliefde willen.
Of wil je zo'n homo soms aanraden om dan maar niet hand in hand te gaan lopen in Staphorst?


Dus áls een homo in elkaar geslagen wordt, gebeurt dat op de plek waar hij zich op dat moment bevindt, lijkt me. En de kans is groot de dat de Reguliersdwarsstraat, Amsterdam of een andere plek is waar homo's graag komen.

Kulargument en dat weet je zelf waarschijnlijk heel goed.

Joesoef
25-10-05, 18:26
Jezus, had ik maar een vak geleerd.

Bluebell
25-10-05, 18:41
Geplaatst door freya
En hoe ver is de homoemancipatie noe werkelijk doorgedrongen in de rest van Nederland, buiten de grote steden?


Wat wil je nu eigenlijk zeggen Freya?

Moet het "gelijkgetrokken" worden?
Is het onderwerp allochtonen en homo-haat taboe?

Zeg het maar.

Bluebell
25-10-05, 18:45
Geplaatst door MuMu
Dat valt reuze mee.

http://www.gaymiddleeast.com/pic/Iran/Torture2%20small.jpg

Waar heb je die genomen MuMu?

Staphorrorst?

Bluebell
25-10-05, 18:50
Geplaatst door freya

Btw heeft staphorst leuke huizen en een interessante klederdracht, zeer het bezoeken waard dus. En dat zal een homo dan graag met zijn geliefde willen.
Of wil je zo'n homo soms aanraden om dan maar niet hand in hand te gaan lopen in Staphorst?

Wat fijn eigenlijk dat we in dit soort discussie altijd Staphorst nog hebben, hè?
Alleen al daarom mag Staphorst nooit verloren gaan. :hihi:

freya
25-10-05, 18:55
Geplaatst door Bluebell
Wat wil je nu eigenlijk zeggen Freya?

Moet het "gelijkgetrokken" worden?
Is het onderwerp allochtonen en homo-haat taboe?

Zeg het maar.

Ik wil zeggen dat jij een veel te rooskleurig beeld schetst van de homotollerantie in Nederland.

Laatst heeft een gereformeerde dominee nog zijn boek over homosexualiteit uit de handel moeten nemen.

Allochtonen hebben misschien wel een grotere bek als het om homohaat gaat, maar ik betwijfel echt of het ook echt dieper zit dan bij autochtonen.

Ik vergeleek laatst met een vriendin het openlijke racisme van allochtonen onderling met het latente racisme van autochtonen. Dat is net zoiets.
Mijn Hindostaanse buren gingen toen ze hier net kwamen wonen eerst vreselijk te keer over de Turkse buren en Turken in het algemeen. Ondertussen zijn beide families de beste vrienden en lopen ze de deur bij elkaar plat.
Grote bek, heel klein hartje dus.
Dat is iets heel anders dan de club arabisten en antropologen en meer van zulk orientalistisch tuig :hihi: waar ik lid van ben, waar donkere dames niet voor vol worden aangezien en nauwelijks een hand krijgen.
"maar iedereen is O zo tollerant en geinteresserd in andere culturen" :moe:

Zo zie ik dat geschreeuw over homo's dus ook.
Veel geblaat weinig wol, in tegenstelling tot bv het zwijgend iemand de kerk uit werken.

Bluebell
25-10-05, 18:58
Geplaatst door MuMu


Maargoed, er is licht aan de Reguliersdwarsstraatse horizon: Arabisch homocafé Habibi Ana!!!


Neem een kijkje in Habibi Ana (http://www.habibiana.nl/index.html)

"Habibi Ana is located in the middle of the exciting nightlife of Amsterdam."


Habibi Ana (Arabic for: 'My sweetheart') is the first and only Arab gay bar in the world."

http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/h020.gif

Bofko
25-10-05, 19:00
Geplaatst door Bluebell
Wat fijn eigenlijk dat we in dit soort discussie altijd Staphorst nog hebben, hè?
Alleen al daarom mag Staphorst nooit verloren gaan. :hihi:

:hihi:
Heel Nederland is geseculariseerd.

:vreemd:

Heel Nederland ?

Nee ... er is één klein autochtoons dorpje wat zich daaraan ontrekt en zich met succes handhaaft en waaraan alle niet-seculiere zaken gerefereerd kunnen worden.

Bluebell
25-10-05, 19:07
Geplaatst door Bofko
:hihi:
Heel Nederland is geseculariseerd.

:vreemd:

Heel Nederland ?

Nee ... er is één klein autochtoons dorpje wat zich daaraan ontrekt en zich met succes handhaaft en waaraan alle niet-seculiere zaken gerefereerd kunnen worden.

:haha: :duim:

waterfiets
25-10-05, 19:13
Geplaatst door freya

Zo zie ik dat geschreeuw over homo's dus ook.
Veel geblaat weinig wol, in tegenstelling tot bv het zwijgend iemand de kerk uit werken.

Nu ja misschien heb je daar wel gelijk in. Ondertussen durven leraren dit onderwerp niet meer aan te snijden op zwarte scholen en dat vind ik onacceptabel. Het hoort bij je algemene ontwikkeling om iets over die groepen te leren en er een zeker begrip voor op te brengen en als ik je zo beluister zou dat dus ook moeten kunnen. Ik bedoel, met dat veel geblaat van de meiden van halal met hun voorgekookte waarheden schieten we ook weinig op.

mark61
25-10-05, 20:33
Geplaatst door Bluebell
Habibi Ana (Arabic for: 'My sweetheart') is the first and only Arab gay bar in the world."[/I]

Dat zou me verbazen.

mark61
25-10-05, 20:34
Geplaatst door waterfiets
Nu ja misschien heb je daar wel gelijk in. Ondertussen durven leraren dit onderwerp niet meer aan te snijden op zwarte scholen en dat vind ik onacceptabel. Het hoort bij je algemene ontwikkeling om iets over die groepen te leren en er een zeker begrip voor op te brengen en als ik je zo beluister zou dat dus ook moeten kunnen.

Het valt me wel op dat in Mijn Tijd er geen enkele leraar over homofilie begon. Opeens moet dat nu allemaal. Beetje gezocht.

waterfiets
25-10-05, 21:15
Geplaatst door mark61
Het valt me wel op dat in Mijn Tijd er geen enkele leraar over homofilie begon. Opeens moet dat nu allemaal. Beetje gezocht.

Nou in mijn tijd zeker wel al was het maar door sexuele voorlichting, bespreking van werk van van het Reve en ook wel door bijvoorbeeld een film waarin 2 jongens een relatie hadden kwam het aan de orde. Ook kwamen we wel bij leraren over de vloer die homo waren/zijn en dat was ook vanuit de school georganiseerd met het doel kennis te maken met een dergelijke samenlevingsvorm. Maar ja ik zat dan ook op een katholieke school.

Tomas
25-10-05, 21:17
In Mijn Tijd bestond het nog niet.

Bofko
25-10-05, 21:34
Ik word er nu zelfs in de Baas Zijn Tijd mee geconfronteerd.

mark61
25-10-05, 21:54
Geplaatst door waterfiets
Nou in mijn tijd zeker wel al was het maar door sexuele voorlichting, bespreking van werk van van het Reve en ook wel door bijvoorbeeld een film waarin 2 jongens een relatie hadden kwam het aan de orde. Ook kwamen we wel bij leraren over de vloer die homo waren/zijn en dat was ook vanuit de school georganiseerd met het doel kennis te maken met een dergelijke samenlevingsvorm. Maar ja ik zat dan ook op een katholieke school.

:hihi: Daar heb je het al. Ik op een openbare. Over homofilie ging het geloof ik bij Grieks. Die lustten er ook al pap van. Alleen de rector was katholiek, die had moeite met fresco's van vrijende stellen in Etruskische graven. Hetero nog wel. Maar ik dwaal af. Het was geen issue, kortom.

mark61
25-10-05, 21:55
Geplaatst door Bofko
Ik word er nu zelfs in de Baas Zijn Tijd mee geconfronteerd.

Wat Overdreven. Enfin, je wordt ervoor betaald.

prikkerd
26-10-05, 03:13
Man geef die 3,5 ton aan aidsfondsen daar hebben de homo's veel meer aan

Rabi'ah.
26-10-05, 09:56
Geplaatst door freya
Ik wil zeggen dat jij een veel te rooskleurig beeld schetst van de homotollerantie in Nederland.

Laatst heeft een gereformeerde dominee nog zijn boek over homosexualiteit uit de handel moeten nemen.

Allochtonen hebben misschien wel een grotere bek als het om homohaat gaat, maar ik betwijfel echt of het ook echt dieper zit dan bij autochtonen.

Ik vergeleek laatst met een vriendin het openlijke racisme van allochtonen onderling met het latente racisme van autochtonen. Dat is net zoiets.
Mijn Hindostaanse buren gingen toen ze hier net kwamen wonen eerst vreselijk te keer over de Turkse buren en Turken in het algemeen. Ondertussen zijn beide families de beste vrienden en lopen ze de deur bij elkaar plat.
Grote bek, heel klein hartje dus.
Dat is iets heel anders dan de club arabisten en antropologen en meer van zulk orientalistisch tuig :hihi: waar ik lid van ben, waar donkere dames niet voor vol worden aangezien en nauwelijks een hand krijgen.
"maar iedereen is O zo tollerant en geinteresserd in andere culturen" :moe:

Zo zie ik dat geschreeuw over homo's dus ook.
Veel geblaat weinig wol, in tegenstelling tot bv het zwijgend iemand de kerk uit werken.

Dat verschil tussen latent racisme/homohaat en openlijk racisme en homohaat is me ook heel vaak opgevallen.

Overigens denk ik wel dat het percentage allochtonen dat weinig van homo's moet hebben, wel hoger ligt dan het percentage autochtonen, maar het verschilt per gemeenschap.


Ik denk dat het ook met klasseverschillen te maken heeft. Want je hebt ook van die autochtone Tokkies en co die openlijk racistisch zijn en uiterst "beschaafde" Marokkanen die je ook zonder 1 onvertogen woord toch kunnen laten voelen dat ze je niet moeten. :moe:

Ik heb me weleens afgevraagd of Marokkanen homofober of racistischer zijn dan Nederlanders, gezien de manier waarop er op WSDB regelmatig over homo's en zeker over zwarten gesproken wordt.

Maar ik begin steeds meer te vermoeden dat veel Marokkanen, net zoals Tokkie-achtige Nederlanders, gewoon eerlijker zijn en dat veel "nette" Nederlanders gewoon alleen maar bepaalde uitspraken niet doen omdat ze het niet "comme il faut" vinden.

Je ziet het ook in vergelijkingen tussen verschillende allochtone gemeenschappen.

Veel Nederlanders denken dat Marokkanen zo erg zijn en het bij de Turken en de Chinezen allemaal pais en vree is. Natuurlijk is niks minder waar, maar bij de Turken en Chinezen blijft het allemaal netjes achter de gordijntjes.

Hetzelfde geldt voor creolen en Hindoestanen: Uit onderzoek is gebleken dat creolen het over de hele linie veel beter doen dan Hindoestanen (qua taal, opleiding, in economisch opzicht), maar toch denken de meeste autcohtonen dat het met hen zo goed gaat, omdat alles "intern" blijft. (o.a. mishandeling, seksueel misbruik, hoge zelfmoordcijfers, alcoholisme)

Want als je het niet ziet, is het er ook niet. :rolleyes:

Bofko
26-10-05, 10:18
Geplaatst door Rabi'ah.

Maar ik begin steeds meer te vermoeden dat veel Marokkanen, net zoals Tokkie-achtige Nederlanders, gewoon eerlijker zijn en dat veel "nette" Nederlanders gewoon alleen maar bepaalde uitspraken niet doen omdat ze het niet "comme il faut" vinden.


Het is natuurlijk ook geen must om altijd te zeggen wat je denkt. Als iemand mij een lul vindt maar ik ken hem verder niet dan heb ik ook het liefst dat hij zijn mond houdt. Heeft weinig met eerlijkheid te maken.
´Niet uitgesproken´ is niet hetzelfde als ´niet eerlijk´.

freya
26-10-05, 12:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar ik begin steeds meer te vermoeden dat veel Marokkanen, net zoals Tokkie-achtige Nederlanders, gewoon eerlijker zijn en dat veel "nette" Nederlanders gewoon alleen maar bepaalde uitspraken niet doen omdat ze het niet "comme il faut" vinden.



In bepaalde sociale ( lees intelectuele) klassen is het zelfs niet comme il faut om bepaalde dingen te denken. Dus zullen bepaalde gevoelens bij hoog en laag ontkend worden, terwijl ze wel stiekum naar buiten siepelen in het gedrag en de mening van mensen.

Ik zie dat heel vaak hier op het forum als het bv om de superioriteit van het westen gaat en in het dagelijks leven als het om simpeler racisme gaat.

Mohajir
26-10-05, 12:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) trekt 350.000 euro uit om homoseksualiteit bespreekbaar te maken in etnische kring. Het instituut voor multiculturele ontwikkeling FORUM zal daarin de leidende rol krijgen. Dat heeft zij dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.

Forum zal eerst een quick-scan uitvoeren naar de mate van bespreekbaarheid van dit taboe bij etnische minderheden. De bewindsvrouw had al eerder aangekondigd dat zij de sociale acceptatie van homoseksualiteit onder allochtonen wil bevorderen.


FORUM zal zich met name richten op allochtone jongeren, dus niet alleen islamitische, hun omgeving en autochtone leeftijdgenoten. De doelgroep wordt uitgenodigd mee te doen aan debatten en discussies over homoseksualiteit. Jongeren krijgen een actieve rol in de uitvoering van de activiteiten, de inhoud en de vorm van de bijeenkomsten. Verder komt er voorlichting via (semi-)openbare kanalen, aldus Verdonk in haar brief.

Het streven van FORUM is een kritische en open houding ten aanzien van homoseksualiteit te bereiken onder allochtone jongeren. Het instituut zal ook samenwerken met andere etnische samenwerkingsverbanden zoals het LOM, de moslimorganisatie CGI en organisaties die zich bezighouden met het homo-emancipatiebeleid.

Verder komen er een jongerenkrant en ander voorlichtingsmateriaal en lokale bijeenkomsten, radio-disscussies, trainingen en werkgroepen voor deskundigen. FORUM zal mogelijk nog een informatie-hulplijn en inloopcentra instellen. Een slotmanifestatie moet de activiteiten afronden
--------------------------------


Bitch, geef mij die 350.000 euro en ik schrijf 77 homo manifesten voor je. :cheefbek: je zit hier het onderwerp te bespreken zonder dat je een eurocent te hebben gezien van die 3 ton. ik vermoed dat als jij wat zou krijgen van die subsidie, je niet alleen homomanifesten gaat schrijven maar ook heel wat homo's te dienst zou willen zijn. maar ach ja iemand als jij hoeft niet te wachten op die armezalige subsidiepotjes van de overheid. aan jou posting hier is te merken dat jij slim genoeg bent op meer te halen uit de privaatsector. uit media begrijp ik dat in eindhoven een of een andere platsoen zou zijn die veel kapitaalkrachtige investeerders trekt
. misschien kun j edaar een kijkje nemen

_h4T3D_sE7eN
26-10-05, 12:28
Geplaatst door Mohajir
je zit hier het onderwerp te bespreken zonder dat je een eurocent te hebben gezien van die 3 ton. ik vermoed dat als jij wat zou krijgen van die subsidie, je niet alleen homomanifesten gaat schrijven maar ook heel wat homo's te dienst zou willen zijn. maar ach ja iemand als jij hoeft niet te wachten op die armezalige subsidiepotjes van de overheid. aan jou posting hier is te merken dat jij slim genoeg bent op meer te halen uit de privaatsector. uit media begrijp ik dat in eindhoven een of een andere platsoen zou zijn die veel kapitaalkrachtige investeerders trekt
. misschien kun j edaar een kijkje nemen

Wat ijl jij nou ? :vreemd:

David
26-10-05, 19:26
Tweederangsmensen bestaan niet.

waterfiets
26-10-05, 19:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar ik begin steeds meer te vermoeden dat veel Marokkanen, net zoals Tokkie-achtige Nederlanders, gewoon eerlijker zijn en dat veel "nette" Nederlanders gewoon alleen maar bepaalde uitspraken niet doen omdat ze het niet "comme il faut" vinden.

Je ziet het ook in vergelijkingen tussen verschillende allochtone gemeenschappen.


Je kan je afvragen in hoeverre het eerlijk is te zwijgen over groepen gericht op hetzelfde geslacht die natuurlijk net zo goed in de Marokkaanse gemeenschap bestaan als in andere gemeenschappen. Je kan het ook struisvogelpolitiek noemen. Het is niet eerlijk te doen of deze gevoelens niet bestaan en in die zin is het dus helemaal niet eerlijker. Om discriminatie als een vorm van eerlijkheid voor te stellen vind ik nogal vreemd. Als je over de dood van Rosa Parks schrijft dan lees ik ook geen lofdicht van je over de eerlijkheid van racisten.

Overigens geldt dat ook voor andere verschijnselen als mishandeling, incest en verkrachting die ook doodgezwegen worden in de eigen marokkaanse gemeenschap en zogenaamd niet voorkomen. Er heerst juist een taboe op eerlijkheid zou ik zeggen.

_h4T3D_sE7eN
26-10-05, 20:48
Ik denk dat jullie 't Staphorst-gehalte in deze discussie ietwat te letterlijk hebben genomen. :cheefbek:

freya
26-10-05, 20:59
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik denk dat jullie 't Staphorst-gehalte in deze discussie ietwat te letterlijk hebben genomen. :cheefbek:

Ik zal de volgende keer Kampen als voorbeeld nemen :strik:

Of Spakenbug

Of Scheveningen

Of Goes

Of Rhenen

Weet er zo nog wel een paar :strik:

_h4T3D_sE7eN
26-10-05, 21:03
:hihi: ...

Zaiyo
26-10-05, 22:47
Zo zou men, lees: verdonk, met hetzelfde gemak een paar ton kunnen uittrekken om discriminatie van allochtonen in witte gemeenschappen bespreekbaar te maken. In het kader van integratie.

Het komt me trouwens voor dat de uiterlijke schijn van homoacceptatie door autochtonen, pas goed op gang is gekomen toen men er achter kwam dat allochtonen ook weinig met homo's op hebben. Soort van het aloude gezegde: de vijand van je vijand is je vriend.

waterfiets
27-10-05, 07:32
Geplaatst door Zaiyo
Het komt me trouwens voor dat de uiterlijke schijn van homoacceptatie door autochtonen, pas goed op gang is gekomen toen men er achter kwam dat allochtonen ook weinig met homo's op hebben. Soort van het aloude gezegde: de vijand van je vijand is je vriend.

Welnee, ik ben zelf homo en heb er mijn hele leven in mijn omgeving nog nooit een probleem mee ervaren. Noch in mijn vriendenkring noch in mijn familie. Wat allochtonen doen als ze van een project als hierboven van Verdonk horen is zeggen ... goh maar in Staphorst wonen toch ook mensen die er moeite mee hebben. Gelukkig maar inderdaad dat Staphorst bestaat zou je zo zeggen. Die mensen in Staphorst stemmen allemaal SGP. Een partij die ook zo snel mogelijk de gelijkwaardigheid van de islam op de helling wil zetten. Dus leuk voorbeeld dat men in dat laatste kader maar liever niet gebruikt! Nee als het om de gelijkwaardigheid en gelijke rechten van moslims gaat dan verwijst men liever naar de PvdA. En dat moet ik dan allemaal met eerlijkheid associëren? Pffff...

Mohajir
27-10-05, 10:16
Geplaatst door waterfiets
Welnee, ik ben zelf homo en heb er mijn hele leven in mijn omgeving nog nooit een probleem mee ervaren. Noch in mijn vriendenkring noch in mijn familie. Wat allochtonen doen als ze van een project als hierboven van Verdonk horen is zeggen ... goh maar in Staphorst wonen toch ook mensen die er moeite mee hebben. Gelukkig maar inderdaad dat Staphorst bestaat zou je zo zeggen. Die mensen in Staphorst stemmen allemaal SGP. Een partij die ook zo snel mogelijk de gelijkwaardigheid van de islam op de helling wil zetten. Dus leuk voorbeeld dat men in dat laatste kader maar liever niet gebruikt! Nee als het om de gelijkwaardigheid en gelijke rechten van moslims gaat dan verwijst men liever naar de PvdA. En dat moet ik dan allemaal met eerlijkheid associëren? Pffff... wat zit je hier te waterfietsen man, kunje een beetje verduidelijk wat je wil bedoelen?

waterfiets
27-10-05, 11:44
Geplaatst door Mohajir
wat zit je hier te waterfietsen man, kunje een beetje verduidelijk wat je wil bedoelen?

wat snap je niet dan ?

Rabi'ah.
27-10-05, 12:22
Geplaatst door freya
In bepaalde sociale ( lees intelectuele) klassen is het zelfs niet comme il faut om bepaalde dingen te denken. Dus zullen bepaalde gevoelens bij hoog en laag ontkend worden, terwijl ze wel stiekum naar buiten siepelen in het gedrag en de mening van mensen.

Ik zie dat heel vaak hier op het forum als het bv om de superioriteit van het westen gaat en in het dagelijks leven als het om simpeler racisme gaat.

Klopt, helemaal waar.

Maar ook al zegt iemand het niet, dan wil dat nog niet zeggen dat hij/zij niet racistisch is. :moe:

En waar ik vooral misselijk van word is die "beschaafde intellectuelen" die zogenaamd zo solidair zijn met de allochtonen, maar waar het dédain gewoon van afdruipt.

Dat zijn dus dezelfde idioten die allerlei ziekelijke cultuurtheorieen bedenken om crimineel gedrag van allochtone jongeren te verklaren.

Rabi'ah.
27-10-05, 12:25
Geplaatst door waterfiets
Je kan je afvragen in hoeverre het eerlijk is te zwijgen over groepen gericht op hetzelfde geslacht die natuurlijk net zo goed in de Marokkaanse gemeenschap bestaan als in andere gemeenschappen. Je kan het ook struisvogelpolitiek noemen. Het is niet eerlijk te doen of deze gevoelens niet bestaan en in die zin is het dus helemaal niet eerlijker. Om discriminatie als een vorm van eerlijkheid voor te stellen vind ik nogal vreemd. Als je over de dood van Rosa Parks schrijft dan lees ik ook geen lofdicht van je over de eerlijkheid van racisten.

Overigens geldt dat ook voor andere verschijnselen als mishandeling, incest en verkrachting die ook doodgezwegen worden in de eigen marokkaanse gemeenschap en zogenaamd niet voorkomen. Er heerst juist een taboe op eerlijkheid zou ik zeggen.

Je kletst uit je nek, man. Ik heb hier zovaak racisme van Marokkanen aangekaart, dus ik zit helemaal geen lofzang op eerlijkheid te geven.

Het enige wat ik probeer aan te tonen is dat een racist die er gewoon openlijk vooruitkomt, minder gevaarlijk is,, wat voor afkomst die persoon ook heeft, omdat je dan meteen weet wat je aan die persoon hebt en dat gedachtegoed met woorden kunt bestrijden.

Van twee kwaden het beste, zeg maar.

Mishandeling, incest en verkrachting zijn in iedere gemeenschap een taboe, maar over het algemeen vind ik Marokkanen inderdaad "eerlijker" (of liever gezegd: openlijker) als het om die misstanden gaat.

Misstanden die zichtbaar zijn, zijn dus ook makkelijker te bestrijden dan wanneer alles "netjes" achter de gordijntjes gebeurt.

Bluebell
27-10-05, 12:29
Geplaatst door MuMu
Bullseye!! ;)



Ja toch?

Allochtonen en homo-haat lijkt voor velen taboe.
De mensen die dit taboe koesteren zullen net zolang verwijzen naar Staphorst, Kampen etc. totdat de laatste Nederlandse (autochtone) anti-homo van de aardbodem verdwenen is.

Allochtonen haten homo's?
Ja, maar in Limburg wonen meneer en mevrouw van Buren, Venlo, bij het fontein naar links en dan 3e woning van de hoek af gezien. En die haten homo's ook.....

http://members.chello.nl/i.rohring/penb57.jpg :o Dúúhhs! :o

Bofko
27-10-05, 12:34
Geplaatst door Bluebell
Ja, maar in Limburg wonen meneer en mevrouw van Buren, Venlo, bij het fontein naar links en dan 3e woning van de hoek af gezien. En die haten homo ook.....


Je bedoelt toch niet W.A. van Buren ... :fplet:

Bluebell
27-10-05, 12:46
Geplaatst door Bofko
Je bedoelt toch niet W.A. van Buren ... :fplet:

:hihi:

Tsja, misschien wel.
Alleen hij komt er misschien niet rondborstig voor uit, hetgeen hem een "slechte" homo-hater maakt.
"Goeie" homo-haters geven daar openlijk uiting aan.

Eigenlijk is dít de "hoe haat ik homo's op de juiste manier" stand op het moment:

De allochtonen staan vóór met 2-0.

Zij haten homo's, maar in Staphorst en Kampen zitten óók homo-haters.
Tot zover gelijk.

De "stille" autochtone homo-haters zijn echter nog niet in kaart gebracht. Kan ook niet, daar zijn ze te stil voor.
Da's eng.
Ja, da's heel errug eng.
Punt voor de allochtonen, die zijn "zo" niet. 1-0.

Wahant...
Allochtonen zijn juist "openlijke" homo-haters. Zij komen er wél rond voor uit.
Da's goed. Da's een goeie manier van haten, want zo kun je in gesprek komen.
Nóg een punt voor de allochtonen. Brengt de stand op 2-0.

De allochtoniaanse homo-haat-op-de-juiste-manier staat dus voor.

Da's namelijk pas haat "van de betere soort".

freya
27-10-05, 12:48
Geplaatst door Bluebell


Allochtonen en homo-haat lijkt voor velen taboe.


Wat een gelul, de homo-haat van allochtonen ligt open en bloot op straat.

Met deze reactie geef jij juist aan hoe taboe de homohaat bij autochtonen voor velen is.


Altijd ozo makkelijk om met de vinger naar een ander te wijzen, maar ff eerlijk en kritisch naar de eigen groep kijken is er niet bij :jammer:

Mill
27-10-05, 12:57
Geplaatst door freya
Altijd ozo makkelijk om met de vinger naar een ander te wijzen

Want daar hou jij dus helemáál niet van.

Bofko
27-10-05, 13:10
Geplaatst door Bluebell

Eigenlijk is dít de "hoe haat ik homo's op de juiste manier" stand op het moment:

De allochtonen staan vóór met 2-0.

Zij haten homo's, maar in Staphorst en Kampen zitten óók homo-haters.
Tot zover gelijk.

De "stille" autochtone homo-haters zijn echter nog niet in kaart gebracht. Kan ook niet, daar zijn ze te stil voor.
Da's eng.
Ja, da's heel errug eng.
Punt voor de allochtonen, die zijn "zo" niet. 1-0.

Wahant...
Allochtonen zijn juist "openlijke" homo-haters. Zij komen er wél rond voor uit.
Da's goed. Da's een goeie manier van haten, want zo kun je in gesprek komen.
Nóg een punt voor de allochtonen. Brengt de stand op 2-0.

De allochtoniaanse homo-haat-op-de-juiste-manier staat dus voor.

Da's namelijk pas haat "van de betere soort".

Ik kan me niet vinden in deze voorstelling van zaken.
1. Het is teveel gebaseerd op onterechte generalisaties.
2. De terminologie deugt niet.
De ´openlijke´homohaters´ zijn niet de ´goede´en de stille homohaters zijn niet de ´slechte´.
Als ik homo zou zijn heb ik natuurlijk veel meer last van iemand die openlijk (en ongevraagd) tegen mij gaat verkondigen dat-ie homos haat. De ´stille´ houdt dat voor zich en ik heb daar geen last van.

Hier zit het veel te ver doorgeschoten cultuurtje in van dat als alles mag gezegd worden ook alles gezegd moet worden. Diplomatiek gedrag (vaak de smeerolie in prettige intermenselijke contacten) wordt daarmee huichelachtig gemaakt. Dat levert een vervelende samenleving op. Het is natuurlijk duidelijk dat ook de diplomatie niet naar de andere kant moet doorschieten.

En BTW hatende mensen zullen er altijd zijn en ik troost me dan altijd met de gedachte dat ze daar zelf het meeste last van hebben.

Bluebell
27-10-05, 13:17
Geplaatst door Bofko
Ik kan me niet vinden in deze voorstelling van zaken.
1. Het is teveel gebaseerd op onterechte generalisaties.
2. De terminologie deugt niet.
De ´openlijke´homohaters´ zijn niet de ´goede´en de stille homoaters zijn niet de ´slechte´.
Als ik homo zou zijn heb ik natuurlijk veel meer last van iemand die openlijk (en ongevraagd) tegen mij gaat verkondigen dat-ie homos haat. De ´stille´ houdt dat voor zich en ik heb daar geen last van.

Hier zit het veel te ver doorgeschoten cultuurtjes van dat als alles mag gezegd worden ook alles gezegd moet worden. Diplomatiek gedrag (vaak de smeerolie in prettige intermenselijke contacten) wordt daarmee huichelachtig gemaakt. Dat levert een vervelende samenleving op. Het is natuurlijk duidelijk dat ook de diplomatie niet naar de andere kant moet doorschieten.

En BTW hatende mensen zullen er altijd zijn en ik troost me dan altijd met de gedachte dat ze daar zelf het meeste last van hebben.

Ben ik het helemaal mee eens hoor. :duim:

Ik gaf slechts een samenvatting van de "wedstrijd" -die sommigen ervan maken- in dit topic. Ondertussen gaat het nergens meer over.
Waarvan akte:


Geplaatst door freya
Wat een gelul, de homo-haat van allochtonen ligt open en bloot op straat.

Met deze reactie geef jij juist aan hoe taboe de homohaat bij autochtonen voor velen is.


etc. etc.

Tomas
27-10-05, 13:36
Geplaatst door Bofko
Ik kan me niet vinden in deze voorstelling van zaken.


Een kleibrabo had de ironie wel doorgehad.

Bofko
27-10-05, 13:44
Geplaatst door Tomas
Een kleibrabo had de ironie wel doorgehad.


Geplaatst door Bluebell
Ben ik het helemaal mee eens hoor. :duim:

Ik gaf slechts een samenvatting van de "wedstrijd" -die sommigen ervan maken- in dit topic. Ondertussen gaat het nergens meer over.
Waarvan akte:

etc. etc.

Yes ,I know. Ik val jou ook niet aan maar gebruik het door jou samengevatte stukje om op te reageren. En, Tomas ,de ironische ondertoon was mij niet ontgaan en of een kleibrabo dat ook door zou hebben gehad betwijfel ik.

Tomas
27-10-05, 13:46
Geplaatst door Bofko
En, Tomas ,de ironische ondertoon was mij niet ontgaan en of een kleibrabo dat ook door zou hebben gehad betwijfel ik.

Oh, dan haal ik ze weer door elkaar.

Zwarte Kat
27-10-05, 13:58
Geplaatst door Bluebell
Zij haten homo's, maar in Staphorst en Kampen zitten óók homo-haters.
Tot zover gelijk.


In Staphorst?
*kuch* het Staphorsterbos is een populaire ontmoetingsplek voor homo's om het stiekum met elkaar te doen.

Bofko
27-10-05, 14:03
Geplaatst door Zwarte Kat
In Staphorst?
*kuch* het Staphorsterbos is een populaire ontmoetingsplek voor homo's om het stiekum met elkaar te doen.

De kans is aanwezig dat er in Staphorst homo-hatende homo´s leven.

Bluebell
27-10-05, 14:38
Geplaatst door MuMu
Dit zijn reacties die het feest compleet maken!

http://www.noisemakers.net/images/dancing_smileys.gif

:regie: Taart graag! En vergeet het bier niet!

:D

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/g010.gif

Zwarte Kat
27-10-05, 14:39
Geplaatst door Bofko
De kans is aanwezig dat er in Staphorst homo-hatende homo´s leven.

Het lijkt me zonneklaar dat degenen die het meest ageren tegen homo's en homofilie er onderwijl zelf niet vies van zijn.

Bofko
27-10-05, 14:50
Geplaatst door Zwarte Kat
Het lijkt me zonneklaar dat degenen die het meest ageren tegen homo's en homofilie er onderwijl zelf niet vies van zijn.

Mwah. Is me teveel volgens het principe : `Alles wat je zegt ben je zelf´

Zwarte Kat
27-10-05, 14:58
Geplaatst door Bofko
Mwah. Is me teveel volgens het principe : `Alles wat je zegt ben je zelf´

Voor homohaters en potenrammers gaat dat principe wel op denk ik.

Bluebell
27-10-05, 15:47
Geplaatst door freya

Altijd ozo makkelijk om met de vinger naar een ander te wijzen, maar ff eerlijk en kritisch naar de eigen groep kijken is er niet bij :jammer:

Voor het "ff eerlijk en kritisch kijken" naar de "eigen groep" hebben we jou natuurlijk al, maar ook Zwarte Schaap, Joacim en noem maar op.......ehm...... :maf2:

Reve
27-10-05, 16:00
Geplaatst door Bluebell
Voor het "ff eerlijk en kritisch kijken" naar de "eigen groep" hebben we jou natuurlijk al, maar ook Zwarte Schaap, Joacim en noem maar op.......ehm...... :maf2:

ja, vooral ZS is dusdanig fanaat dat hij de aangewezen persoon is voor het gezegde ´wat je zegt ben je zelf´

freya
27-10-05, 16:32
Geplaatst door Mill
Want daar hou jij dus helemáál niet van.

:zozo: naar welke ander wijs ik dan in dit topic?

Ik kijk eerlijk en kritisch naar de groep waar ikzelf toe behoor.

En dat wordt mij hier op NVDD bepaald niet in dank afgenomen :cheefbek:
Ik krijg vanuit mijn eigen groep verreweg de meeste bagger over me heen :zozo:

freya
27-10-05, 16:34
Geplaatst door Bluebell
Voor het "ff eerlijk en kritisch kijken" naar de "eigen groep" hebben we jou natuurlijk al, maar ook Zwarte Schaap, Joacim en noem maar op.......ehm...... :maf2:

Behoor ik volgens jou tot dezelfde groep als ZS en Joacim? :melig:

Bluebell
27-10-05, 16:52
Geplaatst door freya
Behoor ik volgens jou tot dezelfde groep als ZS en Joacim? :melig:

(Je vat'm niet.)

Dezelfde groep in die zin, dat jullie allemaal "kritisch kijken" naar dezelfde groep...:hihi:

Het gaat om, jouw opvoedkundige lesjes in gedachten, de ironie daarachter.

freya
27-10-05, 17:08
Geplaatst door Bluebell
(Je vat'm niet.)

Dezelfde groep in die zin, dat jullie allemaal "kritisch kijken" naar dezelfde groep...:hihi:

Het gaat om, jouw opvoedkundige lesjes in gedachten, de ironie daarachter.

Sorry, maar dit slaat volgens mij nergens meer op.

Ik heb het over naar een ander wijzen. Dat doe ik (zeker in dit topic) niet.

En ik heb het over niet kritisch naar de eigen groep kijken. En dat doe ik nou juist wel.



Jij wil graag dat ik juist wel naar een ander wijs, nl: dat ik zeg dat de homohaat bij allochtonen vreselijk is.

En je wil graag dat ik ophoud met kritisch naar mijn eigen groep kijken, nl: ik moet ophouden met wijzen naar Staphorst en aanverwnte zwaar conservatieve gemeenschappen.

Zwarte Kat
27-10-05, 17:12
Geplaatst door MuMu
Ja!
En dan vooral een ontmoetingsplek voor de keurig getrouwde "hetero"-mannen die daar in het geniep hun verdrongen homosexuele kant kunnen uitleven om daarna weer de verloren onschuldige hetero te gaan uithangen bij kennissen, vrienden, collega's en Moeder de Vrouw...
Je hoef mij niks te vertellen hoor. :knipoog:

Ja idd. Volgens mij zijn het juist de brave huisvaders die op weg van hun werk naar huis even een tussenstop maken om 'bij te tanken' om vervolgens weer naar vrouw en kinders te gaan.
Staphorsters zullen er niet vaak komen denk ik.

Zwarte Kat
27-10-05, 17:13
Geplaatst door MuMu
En laat nou nèt alles volgens dat principe werken in het intermenselijk verkeer.. :knipoog:

Ik wou het Bofko niet voor de voeten werpen....maar I agree

Wide-O
27-10-05, 17:26
Geplaatst door Zwarte Kat
Ja idd. Volgens mij zijn het juist de brave huisvaders die op weg van hun werk naar huis even een tussenstop maken om 'bij te tanken' om vervolgens weer naar vrouw en kinders te gaan.
Staphorsters zullen er niet vaak komen denk ik.

Wat een filosofie, omdat dat mens het een keer met een bi gedaan heeft ?

O jee. :hihi:

Bluebell
27-10-05, 17:34
Geplaatst door Zwarte Kat


Staphorsters zullen er niet vaak komen denk ik.

Ook niet om ze in elkaar te slaan?
Dat valt me nou weer tegen.
Wat héb je daar nou aan in een allochtonen discussie?

Bluebell
27-10-05, 17:38
Geplaatst door freya
Sorry, maar dit slaat volgens mij nergens meer op.

Ik heb het over naar een ander wijzen. Dat doe ik (zeker in dit topic) niet.

En ik heb het over niet kritisch naar de eigen groep kijken. En dat doe ik nou juist wel.



Jij wil graag dat ik juist wel naar een ander wijs, nl: dat ik zeg dat de homohaat bij allochtonen vreselijk is.

En je wil graag dat ik ophoud met kritisch naar mijn eigen groep kijken, nl: ik moet ophouden met wijzen naar Staphorst en aanverwnte zwaar conservatieve gemeenschappen.

Wat ik bedoel ontgaat je volkomen.

Je neemt het in zekere zin voor allochtone homo-haat op, onder het mom van "kijk kritisch naar jezelf", terwijl het je aan de andere kant blijkbaar ontgaat dat diezelfde "zelfkritiek" hen, waar je het voor opneemt, in dit opzicht vreemd is.
Het tegenstrijdige daaraan gaat in je ijver bijkbaar langs je heen.

Bovendien: de ene haat praat de andere nog niet goed.

Blijf vooral kritisch kijken naar Staphorst en "aanverwante zwaar conservatieve gemeenschappen". Voorál.
Met een beetje mazzel wordt het Staphorster conservatisme kunstmatig in stand gehouden door Groen Links en consorten en Monumentenzorg. Als broodnodig 'laatste strohalm' tegenwicht in allochtonen-discussies.

Zwarte Kat
27-10-05, 17:50
Geplaatst door MuMu
Wat aardig van je dat je hem ontziet.

Bofko is een dikke vette Bofkont!! :melig2:

:p Eigenlijk wilde ik mezelf ontzien want in een serieuze discussie met Bofko heb ik niet zoveel trek. Ik ben niet opgewassen tegen zijn manier van argumenteren.

Zwarte Kat
27-10-05, 17:53
Geplaatst door Bluebell
Ook niet om ze in elkaar te slaan?
Dat valt me nou weer tegen.
Wat héb je daar nou aan in een allochtonen discussie?

No worries. Er blijft nog genoeg af te dingen op Staphorsters.

Bluebell
27-10-05, 18:01
Geplaatst door Zwarte Kat
No worries. Er blijft nog genoeg af te dingen op Staphorsters.

:hihi:

Ik hoop het maar.
Wát als ze nou in ene modern gaan doen?
Ken d'r geen hek om dat Staphorst?

Ter bescherming ende exploitatie van de Nederlandsche Conservatieve Menschen-soort?

Bofko
27-10-05, 18:08
Geplaatst door Zwarte Kat
:p Eigenlijk wilde ik mezelf ontzien want in een serieuze discussie met Bofko heb ik niet zoveel trek. Ik ben niet opgewassen tegen zijn manier van argumenteren.

:aanwal: Wa´s dat nu Zwarte Kat? Jij die nooit een blad voor de mond neemt....
Kun je me dat eens beter uitleggen.

BTW ik heb een vermoeden , maar daar kom ik wel mee na je uitleg. :cola:

waterfiets
27-10-05, 18:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Het enige wat ik probeer aan te tonen is dat een racist die er gewoon openlijk vooruitkomt, minder gevaarlijk is,, wat voor afkomst die persoon ook heeft, omdat je dan meteen weet wat je aan die persoon hebt en dat gedachtegoed met woorden kunt bestrijden.


Nou het komt mij meer over als een manier van goedpraten. Zo van wij zijn eerlijker dan die anderen die niet racistisch zijn en op die wijze hoef je je er minder druk om te maken en is het eigenlijk een positief gegeven. En waarom denk je dat een racist die er eerlijk voor uit komt minder gevaarlijk is? Zeker als jij het ook nog als een positieve eigenschap schetst omdat ze zo eerlijk zijn ?

freya
27-10-05, 18:38
Geplaatst door Bluebell
Wat ik bedoel ontgaat je volkomen.

Je neemt het in zekere zin voor allochtone homo-haat op, onder het mom van "kijk kritisch naar jezelf", terwijl het je aan de andere kant blijkbaar ontgaat dat diezelfde "zelfkritiek" hen, waar je het voor opneemt, in dit opzicht vreemd is.
Het tegenstrijdige daaraan gaat in je ijver bijkbaar langs je heen.


Ach nu nem ik het zelfs al op voor bepaalde vormen van homo haat :zozo:

En dat omdat ik de homo haat van autochtonen net zo hard veroordeeld wil zien als die van allochtonen veroordeeld wordt. En net zo eerlijk benoemd.




Bovendien: de ene haat praat de andere nog niet goed.

Dat jij denkt dat ik dat probeer te doen komt helemaal voor jouw rekening.


Blijf vooral kritisch kijken naar Staphorst en "aanverwante zwaar conservatieve gemeenschappen". Voorál.

En zo zie je maar weer hoe onbespreekbaar dit is in autochtoon Nederland :duim:


Je zit je hier vreselijk druk te maken omdat ik weiger me als 'goed autochtoon' te gedragen. Een beetje hetzelfde als allochtoons gescheld op 'bounties', maar dan omgekeerd.

Zwarte Kat
27-10-05, 18:58
Geplaatst door MuMu
Dat noem ik nou "Goed voor jezelf zorgen".. :hihi:

Serieus. :tik:

:p Ik mag graag goed voor mezelf zorgen.
:o En als ik het niet doe dan doet niemand het....

Zwarte Kat
27-10-05, 19:02
Geplaatst door Bofko
:aanwal: Wa´s dat nu Zwarte Kat? Jij die nooit een blad voor de mond neemt....
Kun je me dat eens beter uitleggen.

BTW ik heb een vermoeden , maar daar kom ik wel mee na je uitleg. :cola:

Je bent gewoon beter in het argumenteren dan ik.

Zwarte Kat
27-10-05, 19:07
Geplaatst door Bluebell
:hihi:

Ik hoop het maar.
Wát als ze nou in ene modern gaan doen?
Ken d'r geen hek om dat Staphorst?

Ter bescherming ende exploitatie van de Nederlandsche Conservatieve Menschen-soort?

Helaas maar langzaam zal Staphorst modern worden. Volgens mij is de jeugd er al aardig opstandig.
Maar dan hebben we ook nog Nieuwleusen. Dat ligt tegen Staphorst aan. In tegenstelling tot zn beroemde zuster-gemeente komt Nieuwleusen nooit in het nieuws en mijden toeristen dat dorp als de pest. Dat is goed want zo blijven er in Nieuwleusen meer kerken dan winkels.

Bofko
27-10-05, 22:19
Geplaatst door Zwarte Kat
Je bent gewoon beter in het argumenteren dan ik.

En dat , terwijl ik helemaal niet in ´argumenten´ geloof. :fplet:
Er zit veel meer subjectiviteit in de gebruik van argumenten dan de term suggereert.

In de debatten die hier (maar ook elders) gevoerd worden gaat het ,meestal, om wereldbeelden. En wie kan zijn wereldbeeld laten domineren ? Daar gaat het om.Een wereldbeeld is jouw perceptie van de werkelijkheid. Als je nu een opponent hebt die je niet mag dan ga je je harder inspannen om zich tegen zijn wereldbeeld te verzetten. En vice versa. En dan zijn nieuwe ´argumenten´ heel snel gevonden. Niks mis mee verder hoor, maar het heeft weinig met argumenteren te maken.

Tomas
27-10-05, 22:24
Geplaatst door Bofko
En dat , terwijl ik helemaal niet in ´argumenten´ geloof. :fplet:
Er zit veel meer subjectiviteit in de gebruik van argumenten dan de term suggereert.

In de debatten die hier (maar ook elders) gevoerd worden gaat het ,meestal, om wereldbeelden. En wie kan zijn wereldbeeld laten domineren ? Een wereldbeeld is jouw perceptie van de werkelijkheid. Als je nu een opponent hebt die je niet mag dan ga je je harder inspannen om zich tegen zijn wereldbeeld te verzetten. En vice versa. Niks mis mee verder hoor, maar het heeft weinig met argumenteren te maken.

Daar komt het wel vaak opneer. Maar een goede discussie werkt volgens ij wel met argumenten. Je zoekt eerst de gemeenschappelijke feiten af. Als je daar uitkomt probeer je elkaars redenering te begrijpen. Daarna kan je beargumenteerd de verschillen in de redeneringen op basis van de gemeenschappelijke feiten analyseren. En als fout erkennen.

Maar dit is echt een ideaalbeeld. Dit gebeurt never nooit. Het is namelijk een wedstrijd.

Bofko
27-10-05, 22:26
Geplaatst door Tomas
Daar komt het wel vaak opneer. Maar een goede discussie werkt volgens ij wel met argumenten. Je zoekt eerst de gemeenschappelijke feiten af. Als je daar uitkomt probeer je elkaars redenering te begrijpen. Daarna kan je beargumenteerd de verschillen in de redeneringen op basis van de gemeenschappelijke feiten analyseren. En als fout erkennen.


De theorie en...


Geplaatst door Tomas

Maar dit is echt een ideaalbeeld. Dit gebeurt never nooit. Het is namelijk een wedstrijd.
De praktijk.

:tik:

Bluebell
29-10-05, 12:52
Geplaatst door freya

En dat omdat ik de homo haat van autochtonen net zo hard veroordeeld wil zien als die van allochtonen veroordeeld wordt. En net zo eerlijk benoemd.

Precies dat lijkt bij jou prioriteit ja.
En daarna houdt het wel zo'n beetje op.

De homo-emancipatie in Nederland beleeft een terugval. Dit hebben we niet mede aan autochtone homo-haat te danken, hoe graag jij dit ook zou willen.
Ik vind je behoorlijk naïef, wat dit betreft.


Geplaatst door freya

Dat jij denkt dat ik dat probeer te doen komt helemaal voor jouw rekening.

Je legt autochtone en allochtone haat krampachtig (Staphorst etc.) naast elkaar.
En je werpt jezelf daarbij op als "weegschaalbewaakster". Meer doe je niet.




Geplaatst door freya

En zo zie je maar weer hoe onbespreekbaar dit is in autochtoon Nederland :duim:

:moe: Gaan we weer.
Triggerhappy.
Vraag me af waar in Nederland jij vandaan komt trouwens.


Geplaatst door freya

Je zit je hier vreselijk druk te maken omdat ik weiger me als 'goed autochtoon' te gedragen. Een beetje hetzelfde als allochtoons gescheld op 'bounties', maar dan omgekeerd.

Mwah. Don't flatter yourself.
Ik vind jouw houding behoorlijk passé, beetje oubollig zelfs, voor Amsterdamse begrippen dan.
Been there, done that.

Zaiyo
29-10-05, 14:33
Geplaatst door waterfiets
Welnee, ik ben zelf homo en heb er mijn hele leven in mijn omgeving nog nooit een probleem mee ervaren. Noch in mijn vriendenkring noch in mijn familie. Wat allochtonen doen als ze van een project als hierboven van Verdonk horen is zeggen ... goh maar in Staphorst wonen toch ook mensen die er moeite mee hebben. Gelukkig maar inderdaad dat Staphorst bestaat zou je zo zeggen. Die mensen in Staphorst stemmen allemaal SGP. Een partij die ook zo snel mogelijk de gelijkwaardigheid van de islam op de helling wil zetten. Dus leuk voorbeeld dat men in dat laatste kader maar liever niet gebruikt! Nee als het om de gelijkwaardigheid en gelijke rechten van moslims gaat dan verwijst men liever naar de PvdA. En dat moet ik dan allemaal met eerlijkheid associëren? Pffff...

Staphorst wordt continu bij dit onderwerp betrokken om de hypocrisie aan het licht te brengen. Als het verdonk te doen was om zielige niet geaccepteerde homo's, dan zou ze dit probleem over de gehele linie aanpakken, in elke uithoek van het land, elke homo-hatende snotneus zou bestookt worden met verdonkiaans beleid.

Voel je als homo dus niet al te geborgen in haar warmte, dat het haar gaat om het aanpakken van allochtonen blijkt maar weer