PDA

Bekijk Volledige Versie : Avondklok voor jongeren



MO_NL
25-10-05, 16:32
Avondklok voor jongeren

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/avondklok.jpg
Moet je maar niet na 11 uur op straat lopen!

Friesland is wat apart. Misschien zelfs niet helemaal bij de tijd. Maar nu grijpen ze wel terug naar heel oude regelingen. Het CDA in Leeuwarden wil een avondklok instellen voor jongeren die overlast veroorzaken. Strafrechtelijk kan deze groep vaak niet worden aangepakt.

,,Wij zijn als voorbereiding op ons programma voor de verkiezingen in maart 2006 alle wijken langs geweest en dan blijkt dat overlast door jongeren de grootste ergernis is'', aldus CDA-lijsttrekker Koster.

Vooral jongeren die na elf of twaalf uur ’s avonds samen op straat hangen, veroorzaken volgens Koster overlast. Wie de avondklok moet gaan opleggen weet het CDA nog niet. Als het niet via de wet kan, is het volgens Koster, altijd nog een idee om het op vrijwillige basis via de ouders te regelen.

bron: NOS

mark61
25-10-05, 22:09
ikvindhetzozieligvoorje topper

gh.wille
25-10-05, 23:42
Geplaatst door MO_NL
Avondklok voor jongeren

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/avondklok.jpg
Moet je maar niet na 11 uur op straat lopen!

Friesland is wat apart. Misschien zelfs niet helemaal bij de tijd. Maar nu grijpen ze wel terug naar heel oude regelingen. Het CDA in Leeuwarden wil een avondklok instellen voor jongeren die overlast veroorzaken. Strafrechtelijk kan deze groep vaak niet worden aangepakt.

,,Wij zijn als voorbereiding op ons programma voor de verkiezingen in maart 2006 alle wijken langs geweest en dan blijkt dat overlast door jongeren de grootste ergernis is'', aldus CDA-lijsttrekker Koster.

Vooral jongeren die na elf of twaalf uur ’s avonds samen op straat hangen, veroorzaken volgens Koster overlast. Wie de avondklok moet gaan opleggen weet het CDA nog niet. Als het niet via de wet kan, is het volgens Koster, altijd nog een idee om het op vrijwillige basis via de ouders te regelen.

bron: NOS :

Komen ze er nog goed van af ,wij moesten van de ,,moffen "allemaal voor 20.00 binnen zijn en blijven , wat dan nog op straat liep werd of neergeknalt of opgepakt voor verhoor , dat laatste was het ergste !

V.G.G

wytze
26-10-05, 10:57
kschaam me te pletter.
dit land wordt echt erg. In limburg is een school waar iedereen een identiteitskaart om de nek moet gaan hangen.

observer
26-10-05, 13:02
Geplaatst door wytze
kschaam me te pletter.
dit land wordt echt erg. In limburg is een school waar iedereen een identiteitskaart om de nek moet gaan hangen. moet je er wel bijzeggen waarom, namelijk omdat leerlingen van de school door mensen van buiten op school lastig gevallen werden en gewoon de school in liepen om te stelen

ach op zich ben ik het er deels mee eens

zie soms bij ons kinderen die nooit ouder kunnen zijn dan een jaar als 11 12 tot ;s avonds laat rondhangen met groepen oudere jongeren

dat kan nooit goed zijn, nu is dat in principe een taak voor de ouders maar als die het niet doen moet mischien de overheid ingrijpen

imnsho zelfde probleem als met spijbelen

gewoon elke school verplichten voor 9 uur 's morgens de namen door te geven van afwezigen, meteen actie, niet ziek dan desnoods in kraag grijpen en in lokaal afzetten en ouders forse boete geven. Bovendien leerplichtige kinderen die onder schooltijd op straat lopen meteen aanspreken

gh.wille
26-10-05, 23:04
Geplaatst door observer
moet je er wel bijzeggen waarom, namelijk omdat leerlingen van de school door mensen van buiten op school lastig gevallen werden en gewoon de school in liepen om te stelen

ach op zich ben ik het er deels mee eens

zie soms bij ons kinderen die nooit ouder kunnen zijn dan een jaar als 11 12 tot ;s avonds laat rondhangen met groepen oudere jongeren

dat kan nooit goed zijn, nu is dat in principe een taak voor de ouders maar als die het niet doen moet mischien de overheid ingrijpen

imnsho zelfde probleem als met spijbelen

gewoon elke school verplichten voor 9 uur 's morgens de namen door te geven van afwezigen, meteen actie, niet ziek dan desnoods in kraag grijpen en in lokaal afzetten en ouders forse boete geven. Bovendien leerplichtige kinderen die onder schooltijd op straat lopen meteen aanspreken

Goed idee !
Zijn we meteen af van het ,,dooddoenertje " kans arme jongeren .

:blij:

wytze
27-10-05, 12:10
Geplaatst door observer
moet je er wel bijzeggen waarom, namelijk omdat leerlingen van de school door mensen van buiten op school lastig gevallen werden en gewoon de school in liepen om te stelen



er was een interview met een aantal leerlingen van de week. 1 meisje vertelde dat er 1 keer een vechtpartij was geweest tussen een groepje jongens van die school met jongens van buiten.
Om dan gelijk de hele school een ID kaart om de nek te hangen gaat wat ver, vin ik. (understatement)

Bofko
27-10-05, 12:16
Geplaatst door wytze
kschaam me te pletter.
dit land wordt echt erg. In limburg is een school waar iedereen een identiteitskaart om de nek moet gaan hangen.

Is in het bedrijfsleven heel normaal hoor dat je in een kantoorgebouw met een badge rond loopt.

Ik denk als we de term ´identiteitskaart´ vervangen door ´badge´ er ook al een hoop bezwaren weggenomen kunnen worden.

observer
27-10-05, 12:33
Geplaatst door wytze
er was een interview met een aantal leerlingen van de week. 1 meisje vertelde dat er 1 keer een vechtpartij was geweest tussen een groepje jongens van die school met jongens van buiten.
Om dan gelijk de hele school een ID kaart om de nek te hangen gaat wat ver, vin ik. (understatement) hmm had iets gelezen dat er meerdere incidenten waren geweest weet niet meer of het nu het ad was of een andere krant, lees te veel

geloof ook niet dat de meeste leerlingen er een probleem mee hadden

wytze
27-10-05, 12:54
Geplaatst door observer


geloof ook niet dat de meeste leerlingen er een probleem mee hadden




het meisje dat hier aan het woord was duidelijk wel en zij had het over 1 incident.
andere leerling had er minder moeite mee. en zo wordt het hele land langzaam gebrainwashed tot vrijwillige acceptatie van de big brother staat.

wytze
27-10-05, 12:57
@Rinc,

Heb jij hier een topper van gemaakt?

Reve
27-10-05, 16:06
Geplaatst door wytze
@Rinc,

Heb jij hier een topper van gemaakt?

ja, RinC heeft al eerder getoond niet altijd over zijn volle geestelijke vermogens te beschikken

RinC
27-10-05, 20:58
Geplaatst door wytze
@Rinc,

Heb jij hier een topper van gemaakt?

Nope, The Big Boss himself (Mo_NL)

Maarre je weet hoe ik erover denk :P

RinC
27-10-05, 20:59
Geplaatst door Reve
ja, RinC heeft al eerder getoond niet altijd over zijn volle geestelijke vermogens te beschikken

Truste!

Bofko
27-10-05, 21:37
Geplaatst door RinC
Truste!

:lachu: Avondklok voor Reve ?

RinC
27-10-05, 22:26
Geplaatst door Bofko
:lachu: Avondklok voor Reve ?


Meer een prikverbod

Ach, ik heb Ut niet zo op MPS-ers

wytze
28-10-05, 11:25
Geplaatst door RinC
Nope, The Big Boss himself (Mo_NL)

Maarre je weet hoe ik erover denk :P



vandaar dat ik t vroeg idd :stomp:

mark61
29-10-05, 13:22
Geplaatst door wytze
er was een interview met een aantal leerlingen van de week. 1 meisje vertelde dat er 1 keer een vechtpartij was geweest tussen een groepje jongens van die school met jongens van buiten.
Om dan gelijk de hele school een ID kaart om de nek te hangen gaat wat ver, vin ik. (understatement)

Ik weet niet. Ik zag dat die kinderen er geen moeite mee hadden. Die leuterden alleen over de kleur van de 'keycord'.

Als er echt een probleem op zo'n school is vind ik het niet zo gek. Om dan meteen big brother te gaan roepen is wat overdreven. Kinderen moeten op school komen, en ander tuig niet, dus meer dan schiften bij de poort en evt. aanwezigheid checken (dat gebeurt volgens mij helemaal niet) is het niet. Wat steekt daar voor kwaad in? Vin dat je pavlov-reactie vertoont.

Overigens hebben de meeste van die kinderen toch al id-plicht, buiten? Das wat gekker nog.

------

In Engeland hebben ze die avondklok hier en daar al een jaar geleden ingevoerd; reacties verdeeld.

Hawa
29-10-05, 17:08
Het Geitenkeutel geknetter gaat maar door. Dit land lijkt zo langzamerhand wel op een inrichting. Iedereen wordt aangepakt. En maar met dat vingertje te keer gaan. Mijnheer de schoolmeester,directeur.macht en terreur. Controle!! Haha..we zitten in de ban van het oer oer..conservatisme...Daar hoort Busj ook bij. Haha wat zitten ze allemaal te bedonderen,de hele wereld kijkt en doet niks. Ook heel Nederland kijkt en doet niks. Ja we moeten elkaar weer op gaan voedden,bij de deur,op de straat,je gezicht laten zien,er er zijn. Nou ik ben er echt wel hoor. IK zit overal met mijn neus tussen in. En hoe. Heropvoeden...wat een woord...Of afbreken..inperken....afluisteren..de boel in scene zetten,ifiltranten in de Hofstadsgroep....En dat mekkert maar en scheit maar keutels..Gelukkig is het stoffelijk beter dan een loden..dumdum..landmijntje...kruirakketje...moster dbommetje...nucliairwolkje....En Sharon maar trappelen van ongeduld...Wanneer mag hij smijten op Iran...Een hoendenest met allemaal eendagskuikens..verpletterd....De waanzin van de waanzin...Het geld enm het geweld...de macht....Als ik heel erg op mijn gevoel afga...in mijn hart kijk...wil ik gewoon....een maatschappij....waar iedereen zich gelukkig voelt....Dat je welkom bent....Maar die welkomstgroet..is er niet...Compartementen...an de schiphol lijn..elf mensen dood...elf mensen van deze wereld,hun strijdt,en nu. Dood! VREDE ZIJ MET HEN....! Met verve minister Verdonk..Nog even die zin..die U uitspuugt....ILLEGALE.......ASIELZOEKERS....minist er verdonk......ILLEGALE ASIELZOEKERRS..........Een liedje voor Rita....balkebrij....willy walden.....mster EDD....Burgemaster van ljouwert...BRAND IN MOKUM BRAND IN MOKUM BRAND BRAND
EN DAAR IS GEEN WATER.......En dan in canon....en zingen maar....HET IS EEN SCHANDE..Een smet....een plaaag....En dat is ons land....We moeten bruggen bouwen zegt men.....Ja ik bouw mijn brug al jaren...maar ...ze worden afgebroken.....Maar insha Allah ik blijf wel doorbouwen en hopen netzolang als het toch nog goed komt....Insha Allah!!

Hawa
30-10-05, 19:29
Ik let soms helemaal niet op de zinstrekking...ik flap het eruit!..Ik wil ook niet belangrijk zijn,ik wil zijn wat ik ben in die emotie zowaar ik mij bevind. Ik ben geen colomnist,die wel weten hoe ze moeten gaan schrijven. Ik ben gewoon Hawa. Ik voel mij mens,vrouw,moeder. Het is nog steeds een mannenmaaatschappij alhoewel ik mijn eigen gang ga. Ik geniet van het leven,het moment. Ik denk niet aan morgen en kijk ook niet naar gisteren. Ik koester het samenzijn,met zijn allen. En dat met zijn allen gaat wel goed,maar dan op zekere hoogte. Alles is niet vanzelfsprekend,zoals het water uit de kraan sproeit. Als ik op deze allermooiste zondag in oktober mijn eten koop bij een Indies restaurant. Dit restaurant is er al jaren. Zo tussen neus en lippen dooor vraag ik aan de matronna,vrouw. Hoe ze dit klaar hebben gespeeld.Dit lekkere eten,ook voor de Nederlanders een must. Ja! In de jaren zestig toen wij binnen kwamen met alleen maar een koffertje met spullen,gingen we deze bedrijf beginnen. We waren geen nederlanders,we moesten zestig procent afdragen aan alles wat we verdienden. En in de later maatschappij kregen ze alles wat ze maar recht op hadden. En nu. Ik hou van deze buurt,ik wil hier niet meeer weg. Toen zei ik! Als de allochtonen nu eens in de bres springen,de poorten openen voor al die mensen die het land hebben groot gebracht. Maak dan een instituut,voor iedereen,een huis,een leven,zoals je zelf altijd hebt gewild.Niet zoals met een koffertje,een koffertje met nixs,nee een koffertje vol met leven,voor later,een koffertje zonder hindernissen,een koffertje voorwaar je eigen familie hebt bevrijdt. Ik wil ook niet zeiken over mannen,onze mannen zijn ook vooruitstrevend. Vrouw en man zijn een in dit universum. Daar kan geen sharia iets aan doen. Leven is laten leven in voorspoed en ontwikkeling. Maar helaas dit is niet voor iedereen weggelegd. Ik denk alleen maar mijn vrijheid is ook hun vrijheid.Alleen daar wordt niks mee gedaan. In ons land Nederland zit iedereen wel te zeiken over de files,de kwetsbaarheid van werk en geen werk,de verwenerij van onze kinderen,maar die vrijheid is voor onze kinderen,terwijl die andere kinderen binnen de muren van onrecht en onrechtvaardigheid deze recht ook moeten krijgen,,en wel zo spoedig mogelijk..insha allah!!

wytze
31-10-05, 10:29
ik begrijp dat men in friesland die avondklok heel gericht wil invoeren: dus alleen voor die jongeren die voor problemen zorgen. Daar kan ik nog wel inkomen.
Die schoolpassen blijf ik onzinnig vinden. Lost ook het probleem van pesten door je medeleerlingen niet op.

observer
31-10-05, 14:01
Geplaatst door wytze
ik begrijp dat men in friesland die avondklok heel gericht wil invoeren: dus alleen voor die jongeren die voor problemen zorgen. Daar kan ik nog wel inkomen.
Die schoolpassen blijf ik onzinnig vinden. Lost ook het probleem van pesten door je medeleerlingen niet op. dat is waar maar niet elke oplossing hoeft elk probleem op te lossen

het zou mischien wel iets helpen op hele grote scholen waar het veel makkelijker is om als leerling je anoniem en dus veilig te voelen

Hawa
31-10-05, 15:01
Jazeker mumu..wel met respekt...Je hebt gelijk...Ik zal in het vervolg een beter verhaal schrijven dat nog beter leesbaar is. Nog even over Friesand..Ljouwert...Over welke jongeren gaat het eigenlijk..Zijn het gewoon Friese bobbekoppen of zijn hier ook mede Nederlanders bij. Maar goed. Ik ben tegen een avondklok. Het is beter dat de buurt politie even naar de ouders gaat om te praten. Dan weet je gelijk wie die ouders zijn. En dan dwing je wel respekt af. Als de avondklok in Friesland wordt ingsteld volgen er meer. De jeugd heeft de toekomst. Overal wordt er gelummelt onder jongeren. Ze keren zich af van de maatschappij.duurt maar eventjes hoor? Al die lummeljeugd die ik heb gekend en waar onze buurt ook schande oversprak is allang weer van de baan. De meesten zijn al getrouwd en hebben een baan of studeren. In Groningen overigens waar ik vandaan kom. Nog niet zolang geleden had je hier de Oosterparkrellen. Dat was echt niet mis. Een huis is de fik gestoken van een wethouder van de SP. De buurtcontrole is verscherpt. Jongeren sociteiten zijn open gesteld. En nu hoor je hier ook niks meer over. Alleen die reportages over probleemwijken waar SBS-6 ook gewone mensen in slecht dag licht heeft gesteld,heeft in ieder geval niet zijn vruchten afgeworpen. Nee! Hier was een jongeman in beeld die later zelfmoord heeft gepleegd. En dat is triest. En probleemwijken zijn er gewoonweg niet. Nouja....die hit met die tokkies...Is ook allang weer voorbij...Tokkie geneuzel....Maar avondklok. Nee! Gewoon oplossingen zoeken.En dan gewoon met respekt. Gewoon eerlijk zijn en normaal doen tegen deze jeugd,volgens mij werkt dit stukken beter.

wytze
01-11-05, 12:45
Geplaatst door Hawa
J
. Nog even over Friesand..Ljouwert...Over welke jongeren gaat het eigenlijk..Zijn het gewoon Friese bobbekoppen of zijn hier ook mede Nederlanders bij.





Dat is idd de vraag. Het gaat over jongeren die echt voor overlast zorgen. In hoeverre het hiet gaat over extreem rechtse jongeren is mij niet duidelijk. Friesland heeft relatief gezien de grootste groep actieve nazi's en die zijn ook nog eens het meest gewelddadig. dat soort jongens valt niet zomaar mee te praten.

Siah
01-11-05, 21:24
http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/avondklok.jpg
Avondklok voor jongeren


:hihi:

Hawa
02-11-05, 14:56
Hey! Dankje wel. Je hebt mij aan lachen gemaakt..Een filosofiesche spreuk met een breukmakende foto er bij van dubbel dubbel George Bush!....Ja! De wereld is best wel grappig..Het is uiterst idioot...Hoe mensen doen op deze wereld. KIjk! De Indianen gingen nog scalperen., Ja! Is ook filosofie..Je snijdt de huid van de schedel weg. In een doeltreffende zekerheid ddie menig blanke deed kotsten. Die scalpering zie ik als een waarschuwing voor de mens. Zoals,denk ik, dat er maar een klein percentage de aarde vernietigt.....En dat is de bovenbouw...van alle naties....Als voorbeeld..geef ik...De afgedankte autooos...is een levindige handel in Afrika...Alles wat maar los of vast zit wordt gekoesterd....En wat doen wij...als Natie.....Onze regering gedoogd dat er b.v. dieselmotoren naar Afrika gaan...De batterijen liggen daar gewoon op sstraat....KInderen vreten batterijen als ze kindsoldaat zijn.....Het is een soort Kauwgum waar je uren lang op kan kouwen.....En hier in Nederland. Of in Amerika. Bestaan de Indianen niet eens meer. De Indianen zijn als cartooons In slechte Amerikaanse films weergegeven......Maar de tijd gaat snel....OOk de arabieren zijn als cartoons weergegeven....Dus.! Eigenlijk! Het enigste natuur volk die die balnken kunnen trotseren zijn de Kanibalen.Die maken er nog een stoofpotje van...Is echt! Iemand vertelde mij dat verhaal.Heel dicht bij dus! Maar ik moest glimlachen....Als kind vond ik dit afschuwelijk. In de pot een mens, en daarbij een mens zo donker als roet.....
Maarja...Ik zie die documantaires over de Papoeas....Je echt die zijn echt puur.....Deze volk heeft codes die niet te manipuleren zijn.....Gelukkig maar. Maar over die missionaris,die opgegeten is door de Papoeas...Ik dacht..en ik zei......Ja! Je wordt opgegeten. En wat dan nog.""Je bedoelt...je wordt toch weer uitgescheten..?"" LEVEN!! Je kan wel hersenen hebben,.maar hoe werken die dan...Niet zo moeilijk..Denk ik! Die papoeas deze natuur volk.Allah met hun...Hallo! Papoeas kennen geen Allah of God... HUn natuurgod,hun intituitie..Geen blanke die het waagt hen tegen te spreken,,of zich maar iets permitert wat hun niet aanstaat en de hel breekt los...Ik wil maar zeggen....deze code....in de natuuur die nog rest van deze planeet.....Ohhhh Insha Alllah!!!! Laten we onze harten spreken.....Nietzo! Hallo Ween!! Alles wat Amerikaans is zo vooruit .....Maar die hersens....Schalperen.....Een handvol...onderdrukking.....en die handeling is stukken beter dan soeras opdreunen...Submission ....Nee! Ook niet! Bekend fenomeen....Vertrouw alleen je familie.....!! Vertrouw op jjezelf..Je intuitie...je zelfvertrouwen....Maar dank Allah! Omdat je er bent....te leven...in Universum.....met ontelbare sterren....planeten....De zon die je hart verwarmt,de maan diie hhet leven creeert.....De vogels...de muziek en vrolijkheid in verscheidende onheils elementen...De bomen die kreunen...IEDEREEN GEZEGENDE SUIKERFEEST..AID MOUBROEK!!