PDA

Bekijk Volledige Versie : Rotterdamse Exorcist bevrijdt meisje



tr_imparator
26-10-05, 02:00
de Rotterdamse gebedsgenezer Ahmed Aissaoui kloppen elke dag wel twee spoedgevallen aan. "Ik kom niet meer aan mezelf toe, ik kan geen nee zeggen."


Gebedsgenezing / Een geest zo sterk als tien mannen samen
door Marjolijn van Heemstra






Volgens haar ouders is Nadia bezeten door een geest. Gebedsgenezer Ahmed Aissaoui moet uitkomst bieden: ,,Als ze niet snel bevrijd wordt, zijn we haar kwijt."
’Niet bang zijn vanavond, die geest komt niet meer terug.” Gebedsgenezer Ahmed Aissaoui neemt in de gang afscheid van een patiënt.

Een kwartier geleden lag ze, bezeten door de geest van een oude man, huilend en schreeuwend in zijn behandelkamer. Nu stapt ze bevrijd de straat weer op. Aissaoui kijkt haar na. Deze genezing heeft hem weinig moeite gekost. „Het was een zwakke geest.”

’Ik laat koranteksten horen, om de geest in haar te verbranden’
Via de behandelkamer – een ziekenhuisbed, twee vergeelde anatomieposters en een kast vol potjes met kruiden – loopt hij naar de kleine keuken van zijn praktijk in Rotterdam en zet thee voor zijn volgende patiënt: een ’hopeloos geval’ uit Den Bosch.

Haar ouders hebben alles geprobeerd. Huisarts, riagg, psychiater, politie, niets hielp. „Zij denken dat ze bezeten is”, zegt Aissaoui. „Ik ben hun laatste hoop.”

De bel gaat. Op de stoep staat een kleine man met zijn gesluierde vrouw en dochter. Een paar meter achter hem hangt een meisje tegen een prullenbak. Anders dan haar zus en moeder is Nadia, een jaar of zestien, uitdagend gekleed: strakke spijkerbroek, veel make-up en hoge laarzen. Haar vader kijkt haar smekend aan, maar ze komt geen stap dichterbij. „We moeten haar halen”, besluit Aissaoui.

Bij elke stap die hij in haar richting zet, zet Nadia er één terug. Ze kijkt strak naar de grond. „Zie je”, zegt Aissaoui. Hij wijst naar haar gebogen hoofd. „Die geest in haar durft mij niet aan te kijken, hij voelt dat ik hem ga aanpakken.”

Als ze op de rand van de stoep staat, lijkt het of het meisje de weg zal oprennen, haar vader grijpt haar vast en stuurt moeder en zus het huis in. In de worsteling die volgt, schiet Aissaoui hem te hulp. Hij pakt Nadia’s benen en samen slepen de mannen het meisje naar binnen. Ze verzet zich hevig, haar T-shirt scheurt, haar laarzen vliegen uit. Uiteindelijk ligt ze, met ontbloot bovenlijf en verwilderde haren, in de gang. Aissaoui glimlacht verontschuldigend. „Even thee drinken, rustig worden.”

Met woedende blik zit Nadia tussen haar ouders in op de roze bank in de wachtkamer. Ze wil geen thee, geen koekje en al helemaal niet praten met de gebedsgenezer.

Als Aissaoui de kamer binnenkomt, kijkt ze weg. „Wat wil die enge man van mij?”

Aissaoui: „Ik wil alleen maar met je praten.”

Weer de bel. Er staan zeven agenten voor de deur, ze hebben melding gekregen van een ontvoering. De genezer kan erom lachen. „Wat een misverstand.”

Nadia wordt meegenomen naar de politiebus om haar verhaal te doen. Drie agenten ondervragen in de wachtkamer de geschrokken ouders. Moeder huilt.

„Wat moeten we met haar? Ze loopt weg, slaapt buiten, gaat met vreemde mannen mee.”

De hoofdagent richt zich tot de vader. „Nadia ziet er een stuk westerser uit dan uw vrouw en uw andere dochter. Is het probleem niet gewoon dat zij als Nederlandse wil leven en dat u dat niet accepteert?”

„Nee”, zegt de vader. „Ze is bezeten.”

Een agent die Nadia heeft ondervraagd, komt de gang in. „U mag uw dochter uit de bus halen.” Aissaoui lacht. „Dat lukt nooit, wij hebben het net geprobeerd. Door die geest is ze zo sterk als tien mannen.”

De hoofdagent belooft te helpen, maar eerst wil hij weten wat Aissaoui met Nadia gaat doen. „Ik laat koranteksten horen, om de geest in haar te verbranden. Blijf er maar bij, dan ziet u het zelf.”

Met veel moeite wordt Nadia het huis ingeloodst. Geflankeerd door twee agenten zit ze vloekend op de roze bank. De hoofdagent, op een stoel tegenover haar, probeert haar te kalmeren. „Luister nou even naar die Koran, dan mag je lekker naar huis.”

De genezer houdt een klein radiotje bij haar hoofd, een zware mannenstem reciteert. Nadia haalt uit naar het apparaat. „Haal dat ding uit mijn haar!” Aissaoui kijkt de kamer rond. „Dit is de geest die spreekt.”

Hij pakt de hand van de hoofdagent en instrueert hem om Nadia’s hand te pakken. Ze laat het toe. „Ik maak nu via u contact”, fluistert Aissaoui. De man kijkt vragend naar zijn collega’s, die halen hun schouders op. Een paar minuten staan de gebedsgenezer en de hoofdagent hand in hand. Aissaoui prevelt soera’s en Nadia schreeuwt dat ze weg wil. Dan stapt een blonde agente naar voren. „Stop maar, dit heeft geen zin.”

De genezer schudt zijn hoofd en loopt naar zijn bureau. Hij schrijft een Arabische tekst op een blad. „Vandaag gaat het niet lukken”, zegt hij tegen de ouders. „Doe deze tekst in een glas water en zorg dat zij het drinkt.”

Nadia heeft zich vastgeklampt aan een van de agenten, ze wil niet met haar ouders mee terug naar Den Bosch. De hoofdagent stelt voor de hele familie mee te nemen naar het bureau. „Dan komen we er daar wel uit.” In een politiebus rijden ze de straat uit. Aissaoui kijkt hen vermoeid na, hij zucht. „Ik kom niet meer aan mezelf toe, elke dag staan er mensen op de stoep met een spoedgeval en ik kan geen nee zeggen.” Zo’n politie-inval is hem nog nooit overkomen. „Maar het was goed, zo zien ze eens wat hier gebeurt.”

Nadia vertoonde volgens hem ’tekenen van bezetenheid’. „Ze was ongelooflijk sterk, durfde me niet aan te kijken en haar gezicht was bleek. Maar het kunnen ook psychiatrische klachten zijn en dan stuur ik haar terug naar de huisarts.”

Dat zou jammer zijn, vindt hij, want de huisarts heeft haar juist naar hem verwezen omdat hij zich geen raad wist. Dat gebeurt volgens Aissaoui vaker. „Iemand als Nadia is overal ondervraagd en getest en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.”

Hij moet nu even rustig bedenken hoe hij het verder gaat aanpakken.

Nadia is na een lang gesprek op het politiebureau toch mee naar huis gegaan. Ze heeft de korantekst gedronken, maar beter gaat het niet volgens haar zus.

Een week later heeft Aissaoui een oplossing bedacht: hij gaat Nadia’s zus, Maryam, ’laten slapen’, zoals hij dat noemt, om er via haar achter te komen of het meisje bezeten is of niet. „In die slaaptoestand kan ze contact leggen met de andere wereld en ook met de geest die van Nadia bezit heeft genomen.”

Zus Maryam ligt op het bed in de behandelkamer, Aissaoui reciteert met luide stem uit de Koran. Haar vader neuriet mee met de genezer.

Plotseling knipt Aissaoui met zijn vingers. „Ik vraag je contact te maken met de geest van Nadia.” Het is even stil, Maryam snakt naar adem. „Hij is binnen.”

De genezer draait zich naar de vader. „Er is een geest!” „Vraag hem wie hij is”, zegt hij tegen Maryam.

„Het is een man.” „Hoe oud is hij?”, vraagt Aissaoui,

Maryam: „Vijfentwintig, en vijfenzestig.” Aissaoui pakt opgetogen haar voeten vast en schudt haar heen en weer. „Zijn het er meer?”

Maryam zwaait haar armen door de lucht en ademt zwaar. „Drie, maar twee zijn al weg.” Er zit alleen nog een man van vijfenzestig in het lichaam van haar zusje, zegt ze. „Hij zegt dat ons huis vervloekt is.”

Als de geest begint op te noemen welke kamers vervloekt zijn, gaat de bel. Er staan twee spoedgevallen op de stoep. Aissaoui draagt de vader op zich verder met de geest te onderhouden terwijl hij de klachten van de nieuwe patiënten aanhoort.

Na vijf minuten zijn de geest en de vader uitgepraat. „Ik weet niet meer wat ik die geest moet zeggen.” Op de vraag waarom de dode zijn dochter lastigvalt heeft hij geen antwoord gekregen. Als Maryam wakker wordt, zegt ze zich niets te kunnen herinneren.

Aissaoui belooft de vader dat hij snel langs zal komen om Nadia van de geest te bevrijden. „We weten nu dat ze bezeten is en dat het huis gereinigd moet.”

Hoe hij het meisje zover zal krijgen dat ze instemt met zo’n ’sessie’ weet hij nog niet. „Eerst ga ik rustig thee met haar drinken, haar vertrouwen winnen.”

De vader kijkt bezorgd. „Nadia staat op de lijst voor een opvanghuis. Als ze niet snel bevrijd wordt, zijn we haar kwijt.”




Bij de politie wil niemand iets over het voorval kwijt. De huisarts die Nadia heeft doorverwezen wil niet reageren.

mark61
26-10-05, 07:56
Bron? Wil ik graag weten.

mark61
26-10-05, 09:37
http://www.trouw.nl/deverdieping/religie_filosofie/article30430.ece/

Bofko
26-10-05, 10:26
Voor een Jomando valt er altijd wel wat bij te leren.

Wide-O
26-10-05, 10:27
Zag je'm eager naar die bron zoeken ? :argwaan:

mark61
26-10-05, 10:27
Geplaatst door Bofko
Voor een Jomando valt er altijd wel wat bij te leren.

Dat er wel s wat in de trouw staat bedoel je? Jah ik moet de concurrentie in de gaten houden.

Bofko
26-10-05, 10:30
Geplaatst door Wide-O
Zag je'm eager naar die bron zoeken ? :argwaan:
:wink:
Hij beantwoordt zijn eigen vragen. Dat heb ik Jomanda nog niet zien doen.

Wide-O
26-10-05, 10:32
Geplaatst door Bofko
:wink:
Hij beantwoordt zijn eigen vragen. Dat heb ik Jomanda nog niet zien doen.

Yup. 't Wordt steeds erger met 'm. Laatst vertelde ie me dat ie een ingestraalde Hummer wil kopen :slaap:

mark61
26-10-05, 10:33
Geplaatst door Bofko
:wink:
Hij beantwoordt zijn eigen vragen. Dat heb ik Jomanda nog niet zien doen.

OK, tis doorgestoken kaart. :geld:

Tomas
26-10-05, 10:42
Zou het niet vanzelf overgaan als je zo'n kind atheistisch maakt?

tr_imparator
26-10-05, 10:48
Weet iemand meer over exorcisme(in de islam)?

freya
26-10-05, 10:59
Geplaatst door tr_imparator
de Rotterdamse gebedsgenezer Ahmed Aissaoui kloppen elke dag wel twee spoedgevallen aan. "Ik kom niet meer aan mezelf toe, ik kan geen nee zeggen."


Gebedsgenezing / Een geest zo sterk als tien mannen samen
door Marjolijn van Heemstra




Ik vind dit een idioot verhaal.

Vooral de manier waarop hij tijdens een behandeling gewoon wegloopt :schok: Ik weet niet wat ik daar over moet zeggen. Als hij werkelijk op dat moment met een geest communiceerde dan heeft hij die vader in gevaar gebracht. En iig neemt hij zo'n behandeling dus niet erg serieus als hij denkt dat een amateur zo'n 'gesprekje' wel even af kan maken :mad:

En dan gaat hij ook nog eens ongevraagd een politieagant als tussen-medium gebruiken.
Dat is net zo schandalig!

Die vent weet niet waar hij mee bezig is :aanwal: Of hij lijdt aan grootheidswaanzin en denkt dat hij alles onder controle kan houden op deze manier :aanwal: Of hij vind het binnen halen van nog meer nieuwe patienten zo belangrijk dat een beetje risico nemen wel geoorloofd is :aanwal:
In alle gevallen een gevaarlijke kwakzalver :moe:


Wat het verhaal niet vertelt is hoeveel deze mensen voor dit geknoei betaald hebben :moe:

freya
26-10-05, 11:03
Geplaatst door tr_imparator
Weet iemand meer over exorcisme(in de islam)?

Heb er wel een 2 antropologen die onderzoek naar islamitische gebedsgenezing hebben gedaan horen spreken en video's gezien

En ik weet zelf een heel klein beetje over het communiceren met geesten van overlededen en ze naar de overgang naar 'de andere wereld' begeleiden in het algemeen. En ken mensen die daar veel ervaring mee hebben.

tr_imparator
26-10-05, 11:15
Heb welles gehoord dat er naast ons djinns leven, dat ze van vuur zijn en dat wij ze niet kunnen zien. Heb ook welles gehoord dat deze geesten 'storingen' in iemand kunnen brengen in bepaalde gevallen. Verder heb ik nog nooit bezetenheid in de islam gehoord. Zou er graag meer over willen weten..

tr_imparator
26-10-05, 11:16
Djinn

Een Djinn is een onzichtbaar demonisch wezen, dat volgens Arabische overleveringen, die aan bod komen in de Koran, bezit kan nemen van mensen. In de Koran heeft de 72e soera als titel: De Djinn, maar uitspraken over deze wezens komen door de gehele Koran voor. Niet alle Djinn worden tot de boze machten gerekend; er zijn ook Djinn die bij de goede machten horen, hetgeen een bredere betekenis van het verwante begrip demon, of daimon behelst, dan in het Westen tegenwoordig gebruikelijk is. In het sufisme, de occulte traditie van de islam, nemen de Djinn een bijzondere plaats in.

In de oosterse traditie worden Djinns soms voorgesteld als onder de engelen gesteld en ze zouden daarom niet zoveel macht hebben als dezen. Djinns hebben dan dezelfde vergelijkbare status als in het Westen kobolds, trollen, elfen, feeen, natuurgeesten en andere sater-achtige wezens.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Djinn

Juliette
26-10-05, 11:22
Geplaatst door tr_imparator
Heb welles gehoord dat er naast ons djinns leven, dat ze van vuur zijn en dat wij ze niet kunnen zien. Heb ook welles gehoord dat deze geesten 'storingen' in iemand kunnen brengen in bepaalde gevallen. Verder heb ik nog nooit bezetenheid in de islam gehoord. Zou er graag meer over willen weten..

In Belgie is onlangs een rechtzaak begonnen. Een vrouw, Latifa, stierf na een duiveluitdrijving. Later bleek ze vermoord. Dat waren moslims geloof ik.

Wide-O
26-10-05, 11:34
21 oktober 2005

,,Zoiets doet de duivel niet''

Dagenlange rituele seances moesten vorige zomer 'de duivel' verdrijven uit de Brusselse Latifa Hachmi (23). Maar het liep helemaal fout en de jonge vrouw bezweek onder de behandeling.


GISTEREN begon in Brussel het proces tegen zeven extreem gelovige moslims, drie mannen en vier vrouwen. Zij wilden de onvruchtbare Latifa Hachmi genezen door de duivel uit haar lichaam te verdrijven. De zeven moeten onder meer uitleggen waar de vele vreemde blauwe plekken op het lichaam van Latifa vandaan kwamen.

,,Ik had die blauwe plekken kort voor haar dood al gezien. Door het witte gewaad van Latifa heen. Duivelswerk, dacht ik eerst. De duivel laat soms blauwe plekken verschijnen. Maar na haar dood heb ik de foto's gezien. Zoveel blauwe plekken. Dát kan het werk van de duivel niet meer zijn.'' Het zijn de letterlijke woorden van de tot de islam bekeerde Xavier Meert (28) gisteren op het proces. Meert, alias Selim, leidde vorig jaar de uitdrijvingsseances waarmee Latifa Hachmi bevrijd zou worden van de duivel.

Op 5 augustus 2004 bezweek de jonge vrouw tijdens een van die sessies. Ze was totaal verzwakt, weggezakt in een coma en haar hart had het begeven. Bij de autopsie vond de wetsdokter wurgsporen en veel - heel veel - blauwe plekken. Meert staat nu terecht voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, maar zonder het doel te doden. Hij riskeert vijf jaar cel. Voor Meerts geestelijke leermeester Abdelkrim Azanagui, voor Mourad Mazouj, de echtgenoot van Latifa, en voor een van de assistenten bij de uitdrijving dreigt dezelfde straf. Drie andere assistentes moeten zich verantwoorden wegens schuldig verzuim. Meert suggereert dat de blauwe plekken niet het gevolg zijn van de uitdrijvingen maar van 'gewoon' huiselijk geweld.

Exorcist Xavier Meert is een wat vreemde jongeman. Het gelaat van een tiener, met daaronder een wel twintig centimeter lange, dunne baard. Hij was amper dertien toen hij zich begon te interesseren voor de islam. Drie jaar later bekeerde hij zich. 'Selim' laat hij zich tegenwoordig noemen. Hij stond aan het hoofd van de vzw Plume, een kleine organisatie van erg gelovige moslims, waar hij Latifa Hachmi en haar man Mourad Mazouj leerde kennen.

Het paar wilde graag kinderen, maar het lukte niet. Bovendien begon Latifa zich volgens haar man steeds vreemder te gedragen. ,,De duivel'', was de conclusie van de 'experts' van Plume.

In juni 2004 begonnen de eerste seances. Niet onder leiding van Xavier Meert, maar wel van Abdelkrim Aznagui, een koranleraar van 53 jaar met een grote invloed in de Brusselse moslimgemeenschap. De man staat mee terecht voor de dood van Latifa, maar hij voelt zich niet verantwoordelijk. Toen Latifa overleed, verbleef Aznagui in Marokko.

Met aan arrogantie grenzende zelfverzekerdheid beantwoordde hij de vragen van de rechter. De boodschap was duidelijk: tijdens zijn seances is niets fout gelopen. ,,Het was niet de eerste keer dat ik zoiets deed. Ik heb er zeker al tweehonderd gedaan.''

De eerste reeks uitdrijvingen werd einde juni vorig jaar onderbroken door de ouders van Latifa. Als hun dochter verzorging nodig had, moest ze echt hulp krijgen, vonden die. Ze namen hun dochter bij zich in huis, verzorgden haar, gaven haar vitaminen en namen haar mee naar een psychiater. Ze zag er op slag veel beter uit.

Een maand later liep het weer helemaal fout. ,,Latifa begon zich weer vreemd te gedragen. Ze sloeg wartaal uit'', vertelt Meert. ,,Ze zei altijd maar dat ze wilde weglopen, dat ze zou vluchten van haar man.''

De 'duivel' was er weer. En deze keer zou hij niet verdreven worden door de ervaren Aznagui, maar door zijn jonge leerling Xavier Meert.

Bijna dagelijkse sessies werden het, met steeds terugkerende rituelen. Met saffraan schreef Meert koranverzen op een stuk plastic, dat hij daarna schoonmaakte in water. De gekleurde vloeistof mengde hij met een soort olie, goot het mengsel in flessen en liet die leegdrinken door Latifa. Het was de bedoeling dat ze het geheel nadien weer uitbraakte. Als dat niet spontaan gebeurde, stak een van de assisterende vrouwen wel enkele vingers in haar keel.

De jonge vrouw moest ook lange baden nemen in speciaal water, terwijl ze de hele tijd met een koptelefoon naar koranverzen moest luisteren. ,,En die stok?'', wilde de rechter weten. ,,Dat was om de duivel een tik te kunnen geven als hij de kop zou opsteken'', antwoordde Meert. ,,Maar bij Latifa heb ik nooit geweld moeten gebruiken.''

Nooit. Behalve kort voor haar dood, toen de jonge vrouw plots rechtveerde uit het bad en Meert bij zijn baard vastgreep. Toen hadden Meert en echtgenoot Mazouj haar wel enkele flinke klappen moeten geven voor ze weer kalm was. En toen zakte Latifa weg in een coma.

Het proces wordt volgende week voortgezet.

(sdb, adc)

Bron: De Standaard

freya
26-10-05, 11:46
Geplaatst door tr_imparator
Heb welles gehoord dat er naast ons djinns leven, dat ze van vuur zijn en dat wij ze niet kunnen zien.

Dat kan je allemaal zo in de koran lezen



Heb ook welles gehoord dat deze geesten 'storingen' in iemand kunnen brengen in bepaalde gevallen. Verder heb ik nog nooit bezetenheid in de islam gehoord. Zou er graag meer over willen weten..

Je heb aan een kant de djinn, die zich meestal niet met mensen bemoeien, tenzij er iets vreselijk fout is gegaan. Djinn zijn btw ook moslim volgens de koran.
Maar als je het over bezetenheid hebt dan gaat het vaak om de geest van een overledene, die om de een of andere reden is blijven rondhangen.
In veel 'geloofsystemen' als zar en al hadra/gnoua lopen deze twee types geest trouwens erg in elkaar over.
(gnoua heb ik me ooit ook in verdiept realiseer ik me nu)

Echte bezetenheid, waardoor je raar gaat doen, komt maar vrij zelden voor. Als er een overledene bij je rondhangt, merk je dat meestal niet of alleen door vermoeidheid en hoofdpijn. Deze geesten nemen nl energie van levenden om het hiet vol te kunnen houden, ze horen hier immers niet, dat kost moeite.

Vaak wordt vreemd gedrag wel graag aan bezetenheid toegeschreven, dat geeft 'de patient' een vrijbrief of zich ff een tijdje lekker af te reageren en het ontslaat de familie van verantwoordelijkheid, zijn staan dan immers machteloos, dus de eer komt niet in gevaar.

Voor veel vrouwen in vrouwonvriendelijke culturen (dus echt niet alleen islamitische) is (tijdelijke) bezetenheid vaak de enige toegestane (emotionele) uitlaatklep die ze hebben.

Wat wil je weten, er is hier zoveel over te vertellen?

En waarom wil je het weten? Ken je soms iemand die misschien bezeten is?

Juliette
26-10-05, 11:48
Geplaatst door Wide-O
21 oktober 2005

,,Zoiets doet de duivel niet''



Je was me voor. :ego:

freya
26-10-05, 12:04
Geplaatst door Wide-O
21 oktober 2005

,,Zoiets doet de duivel niet''

Dagenlange rituele seances moesten vorige zomer 'de duivel' verdrijven uit de Brusselse Latifa Hachmi (23). Maar het liep helemaal fout en de jonge vrouw bezweek onder de behandeling.




Nog zo'n stel idioten.
Weten niet eens dat een gewone gebedsdienst, waarmee positieve Goddelijke energie naar een vrouw gezonden wordt heel goed kan helpen in zo'n geval.

Nee ipv werkelijk te vertrouwen op de kracht van het Goddelijke, gaan ze de schuld geven aan een (niet bestaande) duivel die met grof geweld uitgedreven moet worden.

ziek :droef:

hezbullah
26-10-05, 12:17
Exorcisme: http://www.fazed.org/video/view/?id=113

Tomas
26-10-05, 12:20
Geplaatst door hezbullah
Exorcisme: http://www.fazed.org/video/view/?id=113

Bah, ik hou nooit van die prive filmpjes van bevallingen.

Nelis70
26-10-05, 12:27
Geplaatst door Tomas
Bah, ik hou nooit van die prive filmpjes van bevallingen.

Ik ken wel een hoop christelijke bronnen van gebedsgenezingen.
Bv: http://www.themaninthesynagogue.org/allsets.htm

~Panthera~
26-10-05, 13:07
Geplaatst door Wide-O
21 oktober 2005

,,Zoiets doet de duivel niet''

Dagenlange rituele seances moesten vorige zomer 'de duivel' verdrijven uit de Brusselse Latifa Hachmi (23). Maar het liep helemaal fout en de jonge vrouw bezweek onder de behandeling.

Bron: De Standaard


:kotsen: Disgusting.

Bar
26-10-05, 13:40
Geplaatst door freya
Maar als je het over bezetenheid hebt dan gaat het vaak om de geest van een overledene, die om de een of andere reden is blijven rondhangen.

Echte bezetenheid, waardoor je raar gaat doen, komt maar vrij zelden voor. Als er een overledene bij je rondhangt, merk je dat meestal niet of alleen door vermoeidheid en hoofdpijn. Deze geesten nemen nl energie van levenden om het hiet vol te kunnen houden, ze horen hier immers niet, dat kost moeite.


Nederland 2005.
Tssssssssss

Mark
26-10-05, 14:52
Geplaatst door freya
Ik vind dit een idioot verhaal.

Vooral de manier waarop hij tijdens een behandeling gewoon wegloopt :schok: Ik weet niet wat ik daar over moet zeggen. Als hij werkelijk op dat moment met een geest communiceerde dan heeft hij die vader in gevaar gebracht. En iig neemt hij zo'n behandeling dus niet erg serieus als hij denkt dat een amateur zo'n 'gesprekje' wel even af kan maken :mad:

En dan gaat hij ook nog eens ongevraagd een politieagant als tussen-medium gebruiken.
Dat is net zo schandalig!

Die vent weet niet waar hij mee bezig is :aanwal: Of hij lijdt aan grootheidswaanzin en denkt dat hij alles onder controle kan houden op deze manier :aanwal: Of hij vind het binnen halen van nog meer nieuwe patienten zo belangrijk dat een beetje risico nemen wel geoorloofd is :aanwal:
In alle gevallen een gevaarlijke kwakzalver :moe:


Wat het verhaal niet vertelt is hoeveel deze mensen voor dit geknoei betaald hebben :moe:


:haha:


werkelijk


mensen we leven niet in een sprookjesboek

freya
26-10-05, 16:23
Je kunt je twijfels er over uitspeken of geesten werkelijk bestaan, maar iemand ronduit uitlachen getuigt van weinig innerlijke beschaving :moe:

Omdat ik meer kennis over dit onderwerp heb dan de gemiddelde prikker, voel ik mij er verantwoordelijk voor om andere prikkers, die net als ik wel geloven in het bestaan van dit soort verschijnselen, te waarschuwen voor kwakzalverij. Daarom benoem ik de fouten die deze vent m.i. gemaakt heeft, zodat anderen ze kunnen herkennen als ze ook tegen zo'n figuur aan lopen.

Sorry, maar dit vind ik belangrijk. Als je het allemaal onzin vindt kan je er ook gewoon overheen lezen.

:moe:

Arvid
26-10-05, 16:38
Geplaatst door freya
Je kunt je twijfels er over uitspeken of geesten werkelijk bestaan, maar iemand ronduit uitlachen getuigt van weinig innerlijke beschaving :moe:

Omdat ik meer kennis over dit onderwerp heb dan de gemiddelde prikker, voel ik mij er verantwoordelijk voor om andere prikkers, die net als ik wel geloven in het bestaan van dit soort verschijnselen, te waarschuwen voor kwakzalverij. Daarom benoem ik de fouten die deze vent m.i. gemaakt heeft, zodat anderen ze kunnen herkennen als ze ook tegen zo'n figuur aan lopen.

Sorry, maar dit vind ik belangrijk. Als je het allemaal onzin vindt kan je er ook gewoon overheen lezen.

:moe:

Ja hoor jij bent einstein hier op maroc.nl :giechel:
En die rept over grootheidswaanzin, waar gaat de wereld heen :verveeld:

freya
26-10-05, 16:40
Geplaatst door Arvid
Ja hoor jij bent einstein hier op maroc.nl :giechel:
En die rept over grootheidswaanzin, waar gaat de wereld heen :verveeld:

Ach gut, wie hebben we daar.

Je kan er echt op gaan zitten wachten :cola:

Wie volgt?

Mohajir
26-10-05, 17:04
dat er ouders zijn die hun kinderen dit aan doen. de politie had moeten ingrijpen en de ouders hun macht over het kind ontzeggen en die malloot een paar uur verhoren in de cel. komt ie van zijn geesten los

Mark
26-10-05, 17:22
Geplaatst door freya
Je kunt je twijfels er over uitspeken of geesten werkelijk bestaan, maar iemand ronduit uitlachen getuigt van weinig innerlijke beschaving :moe:

Omdat ik meer kennis over dit onderwerp heb dan de gemiddelde prikker, voel ik mij er verantwoordelijk voor om andere prikkers, die net als ik wel geloven in het bestaan van dit soort verschijnselen, te waarschuwen voor kwakzalverij. Daarom benoem ik de fouten die deze vent m.i. gemaakt heeft, zodat anderen ze kunnen herkennen als ze ook tegen zo'n figuur aan lopen.

Sorry, maar dit vind ik belangrijk. Als je het allemaal onzin vindt kan je er ook gewoon overheen lezen.

:moe:

Het gaat mij erom dat andere mensen die dit ook belangrijk vinden en erin geloven op basis van die overtuiging minderjarige meisjes dwingen deel te nemen aan deze bizarre rituelen.

Ik hoop dat die ouders de kinderen worden afgenomen :)

tr_imparator
26-10-05, 18:30
Geplaatst door Mark
Het gaat mij erom dat andere mensen die dit ook belangrijk vinden en erin geloven op basis van die overtuiging minderjarige meisjes dwingen deel te nemen aan deze bizarre rituelen.

Ik hoop dat die ouders de kinderen worden afgenomen :)



Er zijn talloze alernatieve geneeswijzen. Als de hedendaagse geneeskunde geen oplossingen biedt, vind ik dat alternatieve geneeswijzen uitgeprobeert mogen worden. Wel zorgvuldig.

Bar
26-10-05, 19:04
Geplaatst door tr_imparator
Er zijn talloze alernatieve geneeswijzen. Als de hedendaagse geneeskunde geen oplossingen biedt, vind ik dat alternatieve geneeswijzen uitgeprobeert mogen worden. Wel zorgvuldig.

Ja hoor, terug naar de duistere Middeleeuwen.

Voor de liefhebbers heb ik nog in de aanbieding: bloedzuigers (werken prima tegen de allerlaatste versie van de Vogelgriep), gemalen kippendarmen (genezen Aids en alle soorten kanker) en homeopatische preparaten op basis van eindeloos verdunde koeienstront (tegen dementie en reli-waanzin).

Soldim
26-10-05, 19:08
Geplaatst door tr_imparator
Er zijn talloze alernatieve geneeswijzen. Als de hedendaagse geneeskunde geen oplossingen biedt, vind ik dat alternatieve geneeswijzen uitgeprobeert mogen worden. Wel zorgvuldig.

Inderdaad, zorgvuldig. En met toestemming van de patient.

Mill
26-10-05, 19:20
Djinns, smurfen, geesten -- is dat een intelligent design of niet? Nou? Nou dan.

freya
26-10-05, 19:39
Geplaatst door Mark
Het gaat mij erom dat andere mensen die dit ook belangrijk vinden en erin geloven op basis van die overtuiging minderjarige meisjes dwingen deel te nemen aan deze bizarre rituelen.



Daar gaat het mij dus ook om :moe:

Ik begrijp dus niet waarom je mij zo nodig moet uitlachen als ik (enigszins deskundig) commentaar op dit soort toestanden geef.

freya
26-10-05, 19:41
Geplaatst door tr_imparator
Er zijn talloze alernatieve geneeswijzen. Als de hedendaagse geneeskunde geen oplossingen biedt, vind ik dat alternatieve geneeswijzen uitgeprobeert mogen worden. Wel zorgvuldig.

Precies, maar dan moeten wel de kwakzalvers van de echte genezers gescheiden kunnen worden.

David
26-10-05, 19:43
Woont Linda Blair tegenwoordig op Katendrecht?

tr_imparator
26-10-05, 19:46
Geplaatst door Soldim
Inderdaad, zorgvuldig. En met toestemming van de patient.


dat is vanzelfsprekend....

tr_imparator
26-10-05, 19:49
Geplaatst door Bar
Ja hoor, terug naar de duistere Middeleeuwen.


niet geschoten is altijd missen zullen we maar zeggen..

MaRiaH
26-10-05, 21:30
als je nu echt wilt weten wat je tegen ongewenste entiteiten moet doen, lees dan dit:

negatieve entiteiten (http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index.php?aktion=artikel&rubrik=004&id=58)

angst voor geesten djinns.. etc. (http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index.php?aktion=artikel&rubrik=004&id=59)

http://smiley.onegreatguy.net/ghost.gif

mark61
26-10-05, 21:52
Geplaatst door MaRiaH
als je nu echt wilt weten wat je tegen ongewenste entiteiten moet doen, lees dan dit:

negatieve entiteiten (http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index.php?aktion=artikel&rubrik=004&id=58)

angst voor geesten djinns.. etc. (http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index.php?aktion=artikel&rubrik=004&id=59)

http://smiley.onegreatguy.net/ghost.gif

Kan je ze niet gewoon in de negeerbak pleuren?

MaRiaH
26-10-05, 22:55
Geplaatst door mark61
Kan je ze niet gewoon in de negeerbak pleuren?

:haha:

Yep, dat kan ook...

ik stuur ze altijd gewoon weg.
OpsouteH! werkt goed.. :duim:

:knipoog:

freya
27-10-05, 08:50
Geplaatst door MaRiaH
als je nu echt wilt weten wat je tegen ongewenste entiteiten moet doen, lees dan dit:

negatieve entiteiten (http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index.php?aktion=artikel&rubrik=004&id=58)

angst voor geesten djinns.. etc. (http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index.php?aktion=artikel&rubrik=004&id=59)

http://smiley.onegreatguy.net/ghost.gif

Sorry, maar dit vind ik vaag slap gelul.

Heb nu geen tijd, zal er later vandaag echt op in gaan.

FF kort "entiteiten" hebben helemaal niet altijd wat te vertellen.
Het zijn meestal gewoon overledenen die zijn blijven hangen. omdat ze te plotseling zijn doodgegaan, of omdat ze vinden dat ze hier nog iets te doen hebben.

Iemand die toevallig dood is, heeft niet plotseling alle wijsheid in pacht gekregen! Hier wil ik even voor waarschuwen.
Levend dom, dood net zo dom met mss alleen een iets groter perspectief.

MaRiaH
27-10-05, 10:07
Geplaatst door freya
Sorry, maar dit vind ik vaag slap gelul.

Heb nu geen tijd, zal er later vandaag echt op in gaan.

FF kort "entiteiten" hebben helemaal niet altijd wat te vertellen.
Het zijn meestal gewoon overledenen die zijn blijven hangen. omdat ze te plotseling zijn doodgegaan, of omdat ze vinden dat ze hier nog iets te doen hebben.

Iemand die toevallig dood is, heeft niet plotseling alle wijsheid in pacht gekregen! Hier wil ik even voor waarschuwen.
Levend dom, dood net zo dom met mss alleen een iets groter perspectief.

Misschien moet je het aan Diana - het medium- uitleggen...
je kunt reageren op haar site (zie links)

Tomas
27-10-05, 10:14
Respect voor Diana graag!

Ik heb laatst een stukje van Char het medium gezien:

Char: Er is iemand in je leven met een a... b.... c...
Slachtoffer: :confused:
Gespreksleidster: Char maakt op dit moment contact met de wereld van de geesten.
Char: e... f... g...
Slachtoffer: Je bedoelt Geert? Misschien?
Gespreksleidster: Oh, wat ongelovelijk, ze heeft contact.
Char: Ja! Hij is je ex... neef... verre vriend...
Slachtoffer: :confused:
Char: oom... man?
Slachtoffer: De tandarts
Gespreksleidster: De geest begint zich te manivesteren..
Char: Precies! En daar heb jij nog een probleem mee.. een relatie conflict... financieel?
Slachtoffer: Ongelovelijk! Hoe kan jij weten dat er een financieel conflict bestaat tussen mij en mijn tandarts!
Gespreksleidster: En weer gebeurt het!
Char: :D

Etc. :D

freya
27-10-05, 10:54
Geplaatst door freya
Sorry, maar dit vind ik vaag slap gelul.

Heb nu geen tijd, zal er later vandaag echt op in gaan.

FF kort "entiteiten" hebben helemaal niet altijd wat te vertellen.
Het zijn meestal gewoon overledenen die zijn blijven hangen. omdat ze te plotseling zijn doodgegaan, of omdat ze vinden dat ze hier nog iets te doen hebben.

Iemand die toevallig dood is, heeft niet plotseling alle wijsheid in pacht gekregen! Hier wil ik even voor waarschuwen.
Levend dom, dood net zo dom met mss alleen een iets groter perspectief.

Ik had het omdat ik haast had niet goed gelezen, ze geeft het advies om juist geen contact te maken met entiteiten maar ze te negeren.
Dat is op zich een verstandig advies, maar soms wel erg moeilijk te realiseren.

freya
27-10-05, 11:09
Geplaatst door Tomas
Respect voor Diana graag!

Ik heb laatst een stukje van Char het medium gezien:

Char: Er is iemand in je leven met een a... b.... c...
Slachtoffer: :confused:
Gespreksleidster: Char maakt op dit moment contact met de wereld van de geesten.
Char: e... f... g...
Slachtoffer: Je bedoelt Geert? Misschien?
Gespreksleidster: Oh, wat ongelovelijk, ze heeft contact.
Char: Ja! Hij is je ex... neef... verre vriend...
Slachtoffer: :confused:
Char: oom... man?
Slachtoffer: De tandarts
Gespreksleidster: De geest begint zich te manivesteren..
Char: Precies! En daar heb jij nog een probleem mee.. een relatie conflict... financieel?
Slachtoffer: Ongelovelijk! Hoe kan jij weten dat er een financieel conflict bestaat tussen mij en mijn tandarts!
Gespreksleidster: En weer gebeurt het!
Char: :D

Etc. :D

Als je contact probeert te maken met 'wezens/energieen uit een andere werkelijkheid' dan kan je de mogelijkheden van wat er dan gebeurt als volgt grof indelen:

- je legt contact met je eigen onderbewustzijn

- je legt contact met de energie/gedachte/het onderbewustzijn van andere mensen in je omgeving, bv de client.

- je vergroot je gevoeligheid voor subtiele signalen die andere mensen uitzenden

- je fantasie slaat op hol

- je krijgt werkelijk informatie van buitenaf


Als je dit soort 'werk' doet, moet je jezelf steeds opnieuw eerlijk afvragen wat er nu werkelijk gebeurd is.
De meeste mediums nemen helaas klakkeloos aan dat ze info van buiten krijgen, terwijl de eerste 3 mogelijkheden oneindig veel vaker voor zullen komen.

Met die de eerste 3 mogelijkheden kan je mensen die om raad vragen vaak heel goed helpen overigens. Veel mensen hebben zich immers volledig afgesloten voor wat ze in hun onderbewustzijn hebben weggestopt.

Vaak maakt het dus geen bal uit waar de info nu eigenlijk vandaan komt, als het helpt dan helpt het.
Maar een 'medium' dat zichzelf serieus neemt, moet zich m.i. altijd opnieuw herbezinnen op de bron waar op dat moment uit geput wordt.
En dat kan heel goed een combinatie van alle 5 zijn.

Tomas
27-10-05, 11:19
Geplaatst door freya
- je fantasie slaat op hol


- Of je kunt er goed geld mee verdienen.

Wees nou verstandig en start hier met mij geen discussie over. It's me. Soms agnost soms atheist heel soms spiritueel. Maar da's dan echt alleen bij heide landschapjes.

MaRiaH
27-10-05, 11:21
Geplaatst door Tomas
- Of je kunt er goed geld mee verdienen.

Wees nou verstandig en start hier met mij geen discussie over. It's me. Soms agnost soms atheist heel soms spiritueel. Maar da's dan echt alleen bij heide landschapjes.

Hollandse Nuchterheid.. :stout:

maar er is echt wel meer tussen hemel en aarde.. je hebt het alleen nog niet ervaren.. :p

freya
27-10-05, 11:22
Geplaatst door freya
Ik had het omdat ik haast had niet goed gelezen, ze geeft het advies om juist geen contact te maken met entiteiten maar ze te negeren.
Dat is op zich een verstandig advies, maar soms wel erg moeilijk te realiseren.

Maar dit artikeltje daar wordt dus weer niet goed van:

http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index.php?aktion=artikel&rubrik=004&id=76

Hier spreekt ze haar eigen advies op een andere pagina weer tegen en geeft ze tips hoe je contact kunt maken met overleden familileden :duizelig:

Dus wat is het nou Diana??
Wegsturen of contact maken??

:moe:

Tomas
27-10-05, 11:23
Geplaatst door MaRiaH
Hollandse Nuchterheid.. :stout:

maar er is echt wel meer tussen hemel en aarde.. je hebt het alleen nog niet ervaren.. :p

Yep. En jullie ook niet. De eersten zijn wat dit betreft toch altijd weer de astronomen. En die boeit bijna niemand. Nou ja, met de -nomen dan.

MaRiaH
27-10-05, 11:27
Geplaatst door Tomas
Yep. En jullie ook niet. De eersten zijn wat dit betreft toch altijd weer de astronomen. En die boeit bijna niemand. Nou ja, met de -nomen dan.

yep, maar jij weet ook wel dat ik hier niet de astronomie bedoel.. :boer:

freya
27-10-05, 11:28
Geplaatst door Tomas
- Of je kunt er goed geld mee verdienen.



Beste tomas, hier ben ik het volledig mee eens hoor :)

Als ik op een paranormaalbeurs loop ( iets dat zelden voorkomt, maar soms hebben ze daar aardige lezingen) dan wordt ik helemaal niet goed van al die goedgelovige mutsen en slinkse geldwolven. In dat wereldje schijnt er geen tussenweg mogelijk te zijn :kotsen:

Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triets was dat allerlei mensen die in psychische nood zitten, daar met allerlei onzin ( waar de verkopers vaak zelf heilig in geloven btw) in feite opgelicht worden.

Tomas
27-10-05, 11:32
Geplaatst door MaRiaH
yep, maar jij weet ook wel dat ik hier niet de astronomie bedoel.. :boer:

Dan moet je maar duidelijk zijn. Magoed, dat gaat dus niet echt samen met dit onderwerp.

MaRiaH
27-10-05, 12:08
Geplaatst door Tomas
Dan moet je maar duidelijk zijn. Magoed, dat gaat dus niet echt samen met dit onderwerp.

sommige dingen kunnen maar beter vaag blijven..
:hihi:

Rabi'ah.
27-10-05, 13:31
Geplaatst door freya


Voor veel vrouwen in vrouwonvriendelijke culturen (dus echt niet alleen islamitische) is (tijdelijke) bezetenheid vaak de enige toegestane (emotionele) uitlaatklep die ze hebben.



Interessant allemaal.

Komt bij Surinamers ook voor, maar dan heeft het niet zozeer met vrouwonvriendelijkheid te maken.


In sommige families is er op een verjaardag altijd wel een familielid die een "valse winti" krijgt.

Een effectieve en statusverhogende vorm van aandachttrekkerij, omdat men dan denkt dat zo iemand boodschappen uit de andere wereld krijgt.

Maar in zo'n geval wil een bak met ijswater vaak wel helpen. :hihi:

Rabi'ah.
27-10-05, 13:33
@ Freya: Weet je misschien ook iets van de rol die muziek kan spelen bij het in trance raken?

Ik was namelijk een keer tijdens een dansles ook bijna "weg" en dat was op doodgewone sharqi muziek.

freya
27-10-05, 13:35
Geplaatst door Rabi'ah.


Maar in zo'n geval wil een bak met ijswater vaak wel helpen. :hihi:

:haha:

freya
27-10-05, 13:43
Geplaatst door Rabi'ah.
@ Freya: Weet je misschien ook iets van de rol die muziek kan spelen bij het in trance raken?

Want ik heb ook weleens meegemaakt dat ik bijna "weg" was en dat was tijdens een dansles op doodgewone sharqi muziek. :vreemd:

Met dansen is het de combinatie van muziek en beweging.

Jezelf in trance brengen betekent je hersengolven veranderen, zoals ook met slaap gebeurd.

Hierbij helpt een vast ritme, trommels en een simpel enkelvoudig ritme in het tempo van je hartslag zijn het meest effectief.

Het zelfde effect kan je bereiken met het constant herhalen van een beweging met het liefst je hele (boven) lichaam. Zoals je bv vaak ziet bij zikr-ceremonies.

Met dit allemaal kom je in een lichte trancestaat waar je naar believen ook zo weer uit kunt stappen.

Diepe trance is een heel ander verhaal en daar heb ik me nog steeds niet aan gewaagd.

Rabi'ah.
27-10-05, 13:46
Geplaatst door freya
Met dansen is het de combinatie van muziek en beweging.

Jezelf in trance brengen betekent je hersengolven veranderen, zoals ook met slaap gebeurd.

Hierbij helpt een vast ritme, trommels en een simpel enkelvoudig ritme in het tempo van je hartslag zijn het meest effectief.

Het zelfde effect kan je bereiken met het constant herhalen van een beweging met het liefst je hele (boven) lichaam. Zoals je bv vaak ziet bij zikr-ceremonies.

Met dit allemaal kom je in een lichte trancestaat waar je naar believen ook zo weer uit kunt stappen.

Diepe trance is een heel ander verhaal en daar heb ik me nog steeds niet aan gewaagd.


Ok, duidelijk, bedankt voor het antwoord.

En hoe zit het nou met die gasten die headbangen op housemuziek? Gebeurt er dan hetzelfde of komt het meer door de drugs die ze vaak ( :moe: ) gebruiken.

Juliette
27-10-05, 13:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok, duidelijk, bedankt voor het antwoord.

En hoe zit het nou met die gasten die headbangen op housemuziek? Gebeurt er dan hetzelfde of komt het meer door de drugs die ze vaak ( :moe: ) gebruiken.

Ik denk dat je van alle muziek wel in een lichte 'trance' kan geraken. Al dan niet in combinatie met beweging, geuren, drank of drugs, vermoeidheid etc...

Het repetitieve lijkt me idd erg belangrijk. Ik geloof dat het ik eerder al over Nusrat Fateh Ali Kahn. De Pakistaanse sufi zanger.

freya
27-10-05, 14:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok, duidelijk, bedankt voor het antwoord.

En hoe zit het nou met die gasten die headbangen op housemuziek? Gebeurt er dan hetzelfde of komt het meer door de drugs die ze vaak ( :moe: ) gebruiken.

Headbangen op housemuziek is zeeeeeeeer effectief.
Als ze zich dat zouden realiseren zouden niet zoveel pilletjes meer slikken.

Vanaf nu moet ik dus gaan uitkijken voor de pillenmaffia, die deze info tot nu toe geheim heeft weten te houden om de markt niet te bederven :nerveus:

Rabi'ah.
27-10-05, 14:16
Geplaatst door freya

Vanaf nu moet ik dus gaan uitkijken voor de pillenmaffia, die deze info tot nu toe geheim heeft weten te houden om de markt niet te bederven :nerveus:

:hihi:

Wide-O
27-10-05, 14:28
http://img113.exs.cx/img113/2844/39fatgirlmosh4lv.jpg

Trance...

Mill
27-10-05, 14:31
Geplaatst door Rabi'ah.
gasten die headbangen op housemuziek?

Voorwaar, spreek niet over zaken waarvan je geen kennis hebt. :jammer:

Een headbangende houser, dat is als een onschuldige westerling.

Rabi'ah.
27-10-05, 14:31
@ Wide-O: Wat een afschuwelijke foto. :verward:

Deze is veel mooier:

http://www.artouest.org/web/artswira/imagesite/gnaouas_1.jpg

Ik ben gek op gnawa-muziek. :) :verliefd:

Rabi'ah.
27-10-05, 14:34
Geplaatst door Mill
Voorwaar, spreek niet over zaken waarvan je geen kennis hebt. :jammer:

Een headbangende houser, dat is als een onschuldige westerling.



:hihi:

Wide-O
27-10-05, 14:39
Geplaatst door Rabi'ah.
@ Wide-O: Wat een afschuwelijke foto. :verward:


Die foto is de wereld rondgegaan in allerlei fotosjops...

http://img.photobucket.com/albums/v296/ZaphodForty2/hurdler0yu.jpg

Bofko
27-10-05, 14:41
Geplaatst door Wide-O
Die foto is de wereld rondgegaan in allerlei fotosjops...

http://img.photobucket.com/albums/v296/ZaphodForty2/hurdler0yu.jpg

:haha: Stage gelopen bij het ministery of Silly Walks.

Rabi'ah.
27-10-05, 14:41
Geplaatst door Wide-O
Die foto is de wereld rondgegaan in allerlei fotosjops...


Yugh yugh dubbel yugh.

Ik denk dat het maar eens tijd wordt om dit topic te verkrachten met gnawa-foto's. :duivels:

Rabi'ah.
27-10-05, 14:43
http://userpages.wittenberg.edu/dkazez/wrldmu/pho/Morocco/fez.gnawa.jpg

Rabi'ah.
27-10-05, 14:43
http://www.marrakeshvoyage.com/images/gnawa.jpg

Rabi'ah.
27-10-05, 14:44
http://www.chez.com/guenaoui/images/Gnawa.jpg

Rabi'ah.
27-10-05, 14:44
http://www.northwestern.edu/provost/students/circum2005/images_2005/Festival_5.jpg

Rabi'ah.
27-10-05, 14:45
http://www.webislam.com/Descarga/Imagenes/Marruecos/Marrakesh/drummer2.jpeg