PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qaida zegt Marokkanen te hebben ontvoerd



NIS
26-10-05, 11:19
Al-Qaida zegt Marokkanen te hebben ontvoerd


(Novum/AP) - Al-Qaida in Irak heeft twee medewerkers van de Marokkaanse ambassade in Bagdad ontvoerd. Dat zegt de terreurgroep in een boodschap die dinsdag op internet werd gepubliceerd en die was ondertekend door haar woordvoerder Abu Maysara al-Iraqi. Een verhoor van de twee is nog gaande, aldus de boodschap, waarin geen eisen werden gesteld.

De Marokkaanse ambassade maakte maandag bekend dat Abderrahim Boualam, de chauffeur van de ambassade, en Abdelkrim el Mouhafidi, een medewerker, donderdag waren verdwenen op de terugweg naar Bagdad vanuit Jordanië, waar zij hun salaris uitbetaald hadden gekregen.

Sallahddin
26-10-05, 22:31
Geplaatst door NIS
Al-Qaida zegt Marokkanen te hebben ontvoerd


(Novum/AP) - Al-Qaida in Irak heeft twee medewerkers van de Marokkaanse ambassade in Bagdad ontvoerd. Dat zegt de terreurgroep in een boodschap die dinsdag op internet werd gepubliceerd en die was ondertekend door haar woordvoerder Abu Maysara al-Iraqi. Een verhoor van de twee is nog gaande, aldus de boodschap, waarin geen eisen werden gesteld.

De Marokkaanse ambassade maakte maandag bekend dat Abderrahim Boualam, de chauffeur van de ambassade, en Abdelkrim el Mouhafidi, een medewerker, donderdag waren verdwenen op de terugweg naar Bagdad vanuit Jordanië, waar zij hun salaris uitbetaald hadden gekregen.



Moeilijk te verifieren die zgn boodschappen v."Al Qaida" op de internet,want iedereen kan het in principe doen!!!...Het blijft maar gissen en speculeren tenzij er een"brandmerk" v.die groep bestaat ???



P.S.:Dat die medewerkers v.de Marokkaanse Ambassade in Baghdad helemaal naar Jordanie moesten gaan om diens salarissen betaald te krijgen is wel belachelijk:typish Marokkaans dus!!!


Als student v.d.Tu Delft ,moet ik helemaal naar de Marokkaanse Ambassade in Den Haag en daar krijg ik een cheque die moet ik zien te versilveren bij ....een Franse Bank:Paribas...en dat elk maand terwijl het gewoon op mijn rekening gestort kon worden maar dat mag niet ....ga ze maar vragen waaroom...

Sallahddin
26-10-05, 22:44
P.S.:Die King v.je is helemaal niet cool,jongen,tenzij zijn monarchie niet gemoderniseerd en gedemocratiseerd wordt en bepaalde tradities niet verdwijnen zoals het vernederend "Hand-Kus" bijv.
Bovendien,al die zgn heiligheden wat betreft de monarchie moeten weg,want niets is heilig behalve bepaalde religieuse symbolen ,bronnen,zoals de uiteraard heilig Koran...
En......

Ik ben wel Dankbaar dat ik een beurs v.d.Marokkaanse overheid kan krijgen en dat verdien ik maar dat neemt niet mijn recht af om kritish te mogen zijn

observer
27-10-05, 10:14
even een enquete is het nu verzet of terreur?

Tomas
27-10-05, 11:10
Geplaatst door observer
even een enquete is het nu verzet of terreur?

Objectief gezien is dit denk ik een terroristische verzetsdaad. Het oogmerk is de zogenaamde bezettende macht verdrijven en de methode is eenvoudige terreur.

Waar het in dit soort discussies echter altijd omgaat is waar de lyaliteit en de sympathie van de discussanten naar uitgaat. Die loyaliteit wordt dan ietwat verwarrende ondersteund met het tactisch gebruiken van woorden.

Zo noemt iemand die dit een klote streek vind al gauw: gewoon terreur. En iemand die het een fantastische zet vindt tegenover die fokking imperialistische marokkanen een edele daad van moedig verzet.

En dan gaan ze elkaar vliegen afvangen over de definitie van de gebruikte woorden: Als jij dat terreur noemt zijn de amerikanen ook terroristen! En: Als jij dat verzet noemt deden de nazis dat ook! Etc. Heel boeiend. Een tijdje.