PDA

Bekijk Volledige Versie : Franquin



_h4T3D_sE7eN
26-10-05, 14:59
Ik zat te spitten in mijn stripcollectie en ik kom tegen: "Zwartkijken Kompleet", van Franquin. Geweldige cynische humor.

Iemand bekend met die strip ?

Wide-O
26-10-05, 16:07
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik zat te spitten in mijn stripcollectie en ik kom tegen: "Zwartkijken Kompleet", van Franquin. Geweldige cynische humor.

Iemand bekend met die strip ?

Ken alleen Robbedoes en Guust Flater (en de Marsupilami, hum) van hem.

Zwartkijken zal "Idées noires" zijn. Al van gehoord, nooit gelezen.

Franquin is geeindigd op de 18e plaats bij de franstalige versie van "De Grootste Belg".

_h4T3D_sE7eN
26-10-05, 16:11
Geplaatst door Wide-O
Ken alleen Robbedoes en Guust Flater (en de Marsupilami, hum) van hem.

Zwartkijken zal "Idées noires" zijn. Al van gehoord, nooit gelezen.

Franquin is geeindigd op de 18e plaats bij de franstalige versie van "De Grootste Belg".

Ah, een liefhebber! :D

Wide-O
26-10-05, 16:19
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ah, een liefhebber! :D

Ja, Vroegah! heel erg. Verslond werkelijk strips. België is natuurlijk ook gezegend met een groot aantal erg goede striptekenaars. Gek eigenlijk.

Hoewel, de allerleukste blijf ik Paling & C° vinden :)

Bofko
26-10-05, 16:23
Geplaatst door Wide-O
België is natuurlijk ook gezegend met een groot aantal erg goede striptekenaars. Gek eigenlijk.

Niet zo gek hoor .Als ik hier de grens overrijdt kom ik in een cartooneske wereld terecht.

Tomas
26-10-05, 16:24
Ik ken zwartkijken wel. Volgens mij was dat toendertijd een beetje een mode verschijnsel. Je had wel meer tekenaars met opeens hele zwarte humor. Het was meen ik ook allemaal pikzwart getekend.

Wide-O
26-10-05, 16:27
Geplaatst door Bofko
Niet zo gek hoor .Als ik hier de grens overrijdt kom ik in een cartooneske wereld terecht.

Alleen de tekstballonnetjes ontbreken ? :wijs:

Bofko
26-10-05, 16:32
Geplaatst door Wide-O
Alleen de tekstballonnetjes ontbreken ? :wijs:

:lachu:

Misschien iets voor je avatar? Mooie tekstballon met pakkend tekstje erbij.

Joesoef
26-10-05, 16:33
Ja, die serie is top. Zoek van hem trouwens Roeltje en de Elaoin, betaalbaar.

Flater, Zwendel, heerlijk....

_h4T3D_sE7eN
26-10-05, 16:52
Geplaatst door Wide-O
Ja, Vroegah! heel erg. Verslond werkelijk strips. België is natuurlijk ook gezegend met een groot aantal erg goede striptekenaars. Gek eigenlijk.

Hoewel, de allerleukste blijf ik Paling & C° vinden :)


Ja. België staat er inderdaad bekend om.


Maar wel leuk dat Franquin nog niet vergeten is. :D

RMantica
26-10-05, 17:24
Geplaatst door Wide-O
Ja, Vroegah! heel erg. Verslond werkelijk strips. België is natuurlijk ook gezegend met een groot aantal erg goede striptekenaars. Gek eigenlijk.

Hoewel, de allerleukste blijf ik Paling & C° vinden :)

Paling & Ko! Ik verslond ze!

Good old days :jeweetog:

RM

Olive Yao
20-03-08, 23:11
Ik zat te spitten in mijn stripcollectie en ik kom tegen: "Zwartkijken Kompleet", van Franquin. Geweldige cynische humor.

Iemand bekend met die strip ?

Ja.

Koala64
20-03-08, 23:47
Niet bekend met die strip maar zeker wel met Franquin. Guust Flater idd. en volgens mij deed ie ook toen de oude Robbedoes.

Leuke herinneringen aan.

Morosian
21-03-08, 08:55
Ik zat te spitten in mijn stripcollectie en ik kom tegen: "Zwartkijken Kompleet", van Franquin. Geweldige cynische humor.

Iemand bekend met die strip ?

Een klassieker. Meesterlijk getekend, mijn favoriete werkje van Franquin.

The_Grand_Wazoo
21-03-08, 16:33
Inderdaad briljant. Zou trouwens een lans willen breken voor een Nederlandse striptekenaar (althans ik geloof dat 'ie nederlands is/was), nl. Peter de Smet met 'de Generaal'. Mijn zoon leest zij nu allemaal en ik herlees ze maar weer en vind het nog veel grappiger dan toen ik jonger was. De motor van agent Dreutel wordt op haast meer onwaarschijnlijke manieren vernietigd dan de contractbesprekingen met de Mesmaeker in de soep lopen.