PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk: "Adequaat gehandeld bij brand", 11 dood noemt deze trol adequaat!!



Kal-El B.V
27-10-05, 13:12
Minister Verdonk vindt dat het personeel adequaat is opgetreden bij de brand op het cellencomplex op Schiphol. Ze bezocht vanmorgen met minister Donner de vleugel waar de brand woedde.

De Deuren van de cel moesten een voor een met de hand worden geopend. De cellen waren slechts beperkte tijd brandwerend. Voor familie is een apart telefoonnummer geopend: 0800 -1351.

De onderzoeksraad voor veiligheid onder leiding van Pieter van Vollenhoven is een onderzoek begonnen. Het was de derde brand sinds het complex in 2002 geopend werd. Niet duidelijk is wat is gedaan met eerdere aanbevelingen.


bron : Teletekst.

Er zijn gewoon 11 mensen doodgestikt en verbrand en deze mevrouw vindt dat er adequaat gehandeld is, betekent dat dan dat er niks veranderd gaat worden? Dat er gewoon weer nieuwe ontvlambare cellen worden neergezet voor asielzoekers die het land uitmoeten.

Lekkere minister hebben we hier, leg je lot maar in haar handen, vraag me af welke rampen ons nog meer staan te wachten die op adequate wijze behandeld gaan worden.

Hoe is zij trouwens zo snel tot deze conclusie gekomen?

En weet je wat hier de echte Trollenstreek behelst ? Met haar woordenkeus probeert ze de aandacht van zichzelf te sluizen naar de bewaarders, ze legt expliciet de schuldvraag meteen bij de bewaarders. Terwijl zij en Donner verantwoordelijk zijn voor het veilige onderkomen van deze mensen.

Het zijn niet de bewaarders die daar droge kartonnen blokken hebben neergezet(ik overdrijf ok) die met de hand een voor een geopend moesten worden.

Wat een valse Trol!

~Panthera~
27-10-05, 13:52
Een woordvoerder van het Nibra zei donderdag voor het Radio 1 Journaal dat het gebouw niet voldeed aan de veiligheidseisen. De wanden van de cellen waren onder meer niet brandwerend genoeg. De muren en plafonds brandden al binnen een halfuur, de minimale tijd dat zij brandwerend moeten zijn.


:moe:

Juliette
27-10-05, 13:58
Geplaatst door ~Panthera~
Een woordvoerder van het Nibra zei donderdag voor het Radio 1 Journaal dat het gebouw niet voldeed aan de veiligheidseisen. De wanden van de cellen waren onder meer niet brandwerend genoeg. De muren en plafonds brandden al binnen een halfuur, de minimale tijd dat zij brandwerend moeten zijn.


:moe:

Gaat goed daar. :moe: Heeft de mevrouw al overwogen om ontslag te nemen?

freya
27-10-05, 14:02
Ik zou frau rita graag eens opsluiten in zo'n fraai complexje van haar en dan de brandveiligheid even testen :mad:

Dit is geen doodsbedreiging, ik zou haar er op het allerlaatste moment nl wel uitlaten, zodat ze de rest van haar leven spijt kan hebben van het gevaar waar zij (indirect, maar wel verantwoordelijkheid dragend) andere mensen aan heeft blootgesteld.

freya
27-10-05, 14:04
Geplaatst door Juliette
Gaat goed daar. :moe: Heeft de mevrouw al overwogen om ontslag te nemen?

11 doden lijkt me wel een kabinetscrisis waard, maar niemand zal daar wel het lef voor hebben. :moe:

~Panthera~
27-10-05, 14:20
Geplaatst door freya
11 doden lijkt me wel een kabinetscrisis waard, maar niemand zal daar wel het lef voor hebben. :moe:


Nee, t is een slappe hap in Den Haag. :moe:
Trouwens, het waren "maar" een paar asielzoekers, dus wie maakt zich daar nou druk om ? :dood:
O ja, de gebruikelijke bla bla bla en errug natuurlijk, en dan weer over tot de orde van de dag.

Juliette
27-10-05, 14:51
Geplaatst door ~Panthera~

Trouwens, het waren "maar" een paar asielzoekers, dus wie maakt zich daar nou druk om ? :dood:

Precies. Ze mogen toch niet stemmen en niemand ligt er wakker van. :moe:

~Panthera~
27-10-05, 14:54
Geplaatst door Juliette
Precies. Ze mogen toch niet stemmen en niemand ligt er wakker van. :moe:


Als je even verder denkt, kun je meteen nagaan hoeveel je tegenwoordig als mens (behalve werkvee) tegenwoordig waard bent. :moe:

Juliette
27-10-05, 15:03
Geplaatst door ~Panthera~
Als je even verder denkt, kun je meteen nagaan hoeveel je tegenwoordig als mens (behalve werkvee) tegenwoordig waard bent. :moe:

Dat hoeft niet eens. Daarover nadenken. Gewoon goed rondkijken.

Rourchid
27-10-05, 15:05
Geplaatst door ~Panthera~

O ja, de gebruikelijke bla bla bla en errug natuurlijk, en dan weer over tot de orde van de dag.
De standaardformule is dat er velen verantwoordelijk zijn maar niemand schuld heeft, alles wat verkeerd kan gaan is zomaar uit zichzelf tegelijkertijd verkeerd gegaan.

~Panthera~
27-10-05, 15:14
Geplaatst door Joacim
De standaardformule is dat er velen verantwoordelijk zijn maar niemand schuld heeft, alles wat verkeerd kan gaan is zomaar uit zichzelf tegelijkertijd verkeerd gegaan.

Dat eerste heet "afschuifsysteem", en er gaat nooit "zomaar" iets verkeerd.

"Zomaar" bestaat niet.

Bar
27-10-05, 15:36
De reacties van de bekende beroepszeikerds zijn weer zooooo voorspelbaar.

Julien
27-10-05, 15:48
jullie reageren allemaal wel erg voorbarig zeg.

wacht nou eerst dat onderzoek af en wie weet heeft dit wel degelijk politieke gevolgen. Deze ramp is nog maar een halve dag geleden gebeurd.

Reve
27-10-05, 15:50
het zou misschien eens interessant zijn beter te kijken naar de veroorzaker van de brand. Het moest vanaf nu misschien maar zo zijn dat de gedetineerden geen beschikking mogen hebben over aanstekers en lucifers. Nicorette zal als alternatief verstrekt worden

Rourchid
27-10-05, 15:51
Geplaatst door ~Panthera~
Dat eerste heet "afschuifsysteem", en er gaat nooit "zomaar" iets verkeerd.

"Zomaar" bestaat niet.
"Zomaar" begint meestal met het "zomaar" laten verdwijnen in een bureaula van rapporten met veiligheidsverbeteringen.

freya
27-10-05, 16:09
Geplaatst door Bar
De reacties van de bekende beroepszeikerds zijn weer zooooo voorspelbaar.

Ja wat een gezeik zeg dat we ons opwinden over de dood van 11 mensen die onschuldig opgesloten zaten.
Als ratten in de val.

Maar ze hadden geen papieren, dus het waren geen echte mensen zeker? :kotsen:

freya
27-10-05, 16:12
Geplaatst door Reve
het zou misschien eens interessant zijn beter te kijken naar de veroorzaker van de brand. Het moest vanaf nu misschien maar zo zijn dat de gedetineerden geen beschikking mogen hebben over aanstekers en lucifers. Nicorette zal als alternatief verstrekt worden

Natuurlijk, je sluit onschuldige mensen op in brandon veilige gevangenissen en je verbiedt ze gewoon om te roken.


De menselijkheid is echt hartverwarmend :duim:


:kotsen2:

observer
27-10-05, 16:13
ik vraag me zowiezo af of verdonk wel de verantwoordelijke minister is, volgens mij valt deze inrichting onder justitie

Marsipulami
27-10-05, 16:20
Wat een geneuzel over veiligheid zeg. Ongevallen kunnen altijd gebeuren. Het punt is niet de veiligheid, maar het feit dat die illegalen daar helemaal niet opgesloten hadden mogen zitten. Gevangenissen moet men voorbehouden voor criminelen, niet voor onschuldige arme mensen, haveloze vluchtelingen die op zoek zijn naar een leven dat beantwoordt aan minimale eisen inzake menselijke waardigheid.

freya
27-10-05, 16:25
Geplaatst door observer
ik vraag me zowiezo af of verdonk wel de verantwoordelijke minister is, volgens mij valt deze inrichting onder justitie

Zij is er wel verantwoordelijk voor dat er in dit land onschuldige mensen, die toevallig geen papieren hebben, worden opgesloten in gevangenissen.

~Panthera~
27-10-05, 19:20
Geplaatst door Bar
De reacties van de bekende beroepszeikerds zijn weer zooooo voorspelbaar.



Ja, stel je voor, dat er nog iets menselijks in je zat, robot.

Juliette
27-10-05, 22:21
Geplaatst door Bar
De reacties van de bekende beroepszeikerds zijn weer zooooo voorspelbaar.

Jouw reactie was ongetwijfeld onvoorspelbaarder en origineler. Realistischer ook. Maar ik zag ze niet. Of heb ik daarover gekeken?

MaRiaH
27-10-05, 22:29
Geplaatst door Marsipulami
Wat een geneuzel over veiligheid zeg. Ongevallen kunnen altijd gebeuren. Het punt is niet de veiligheid, maar het feit dat die illegalen daar helemaal niet opgesloten hadden mogen zitten. Gevangenissen moet men voorbehouden voor criminelen, niet voor onschuldige arme mensen, haveloze vluchtelingen die op zoek zijn naar een leven dat beantwoordt aan minimale eisen inzake menselijke waardigheid.

Hier kan ik me wel in vinden.
ik vind ook dat het een ongeval kan zijn of misschien wel aangestoken door een gedetineerde.

Een gedegen mening bewaar ik tot nà het onderzoek.

Maar deze vluchtelingen horen op de eerste plaats niet in een cel.

MaRiaH
27-10-05, 22:35
Geplaatst door freya
Ja wat een gezeik zeg dat we ons opwinden over de dood van 11 mensen die onschuldig opgesloten zaten.
Als ratten in de val.

Volgens ANP zaten er ook bolletjesslikkers. dat zijn wel degelijk criminelen.
desalniettemin is hun dood ook te betreuren. Dit had nooit mogen gebeuren.


Maar ze hadden geen papieren, dus het waren geen echte mensen zeker? :kotsen:

Dit is nogal flauw. Hoewel ik me kan voorstellen dat je emotioneel reageert op de opmerking, is dit iemand woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn, noch gesuggereerd.
Hier ga je te ver, vind ik.

Juliette
27-10-05, 22:35
Geplaatst door MaRiaH
Hier kan ik me wel in vinden.
ik vind ook dat het een ongeval kan zijn of misschien wel aangestoken door een gedetineerde.

Een gedegen mening bewaar ik tot nà het onderzoek.

Maar deze vluchtelingen horen op de eerste plaats niet in en cel.

Helemaal eens. Ook met Mars z'n reactie.

Maar die mensen zitten er wel. In die cellen dus. Hoe dat brandje ontstond doet niet zo terzake. Die mensen zaten erin en konden er niet uit. En de veiligheid van die cellen (nog los van het feit of het terecht is dat die mensen in cellen zitten) suckte langs alle kanten.

En zo goed als niemand die er van wakker ligt. Het zal wel aan hun gelegen hebben enzo.

Ik weet zeker dat die slachtoffers geen mening meer hebben. Ook niet na een degelijk onderzoek.

MaRiaH
27-10-05, 22:40
Geplaatst door Juliette
Helemaal eens. Ook met Mars z'n reactie.

Maar die mensen zitten er wel. In die cellen dus. Hoe dat brandje ontstond doet niet zo terzake. Die mensen zaten erin en konden er niet uit. En de veiligheid van die cellen (nog los van het feit of het terecht is dat die mensen in cellen zitten) suckte langs alle kanten.

En zo goed als niemand die er van wakker ligt. Het zal wel aan hun gelegen hebben enzo.

Ik weet zeker dat die slachtoffers geen mening meer hebben. Ook niet na een degelijk onderzoek.

Ook helemaal eens.

En zelfs al waren ze allemaal crimineel..of is de brand aangestoken, dan NOG mag dit niet gebeuren.
mensonwaardig.
en dus zeer kwalijk, schokkend en zeer nalatig!

jan1974
27-10-05, 22:51
Geplaatst door freya
Zij is er wel verantwoordelijk voor dat er in dit land onschuldige mensen, die toevallig geen papieren hebben, worden opgesloten in gevangenissen.
Mensen zonder papieren opsluiten past in een restrictief beleid. Iets waar de Nederlandse regering voor gekozen heeft.

Ik ben ook een voorstander van een restrictief beleid.

Bar
27-10-05, 22:53
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, stel je voor, dat er nog iets menselijks in je zat, robot.

In ieder geval ga ik niet over de rug van mensen die door een vreselijk lot zijn getroffen mijn politieke stokpaardjes berijden (Verdonk is een harteloos kreng, illegalen mogen niet in bewaring worden genomen, de overheid doet expres niet aan brandbeveiliging, de overheid is amoreel etc. etc.).

Vooralsnog ga ik er van uit dat eenieder binnen zijn verantwoordelijkheid zijn best doet. Een onderzoek zal wel uitwijzen in hoeverre dat wel of niet voldoende is geweest. Walgelijk, die zelfvoldane morele-superioriteits-waan.

freya
27-10-05, 22:57
Geplaatst door jan1974
Mensen zonder papieren opsluiten past in een restrictief beleid. Iets waar de Nederlandse regering voor gekozen heeft.

Ik ben ook een voorstander van een restrictief beleid.

Fijn :moe:

Ik dacht altijd dat naastenliefde zo hoog in het vaandel stond bij christenen. Hele kerkgemeenschappen houden zich bezig met het helpen van uitgeprocedeerde asiezoekers, maar die van jou dus duidelijk niet.

~Panthera~
27-10-05, 23:30
Geplaatst door Bar
In ieder geval ga ik niet over de rug van mensen die door een vreselijk lot zijn getroffen mijn politieke stokpaardjes berijden (Verdonk is een harteloos kreng, illegalen mogen niet in bewaring worden genomen, de overheid doet expres niet aan brandbeveiliging, de overheid is amoreel etc. etc.).

Vooralsnog ga ik er van uit dat eenieder binnen zijn verantwoordelijkheid zijn best doet. Een onderzoek zal wel uitwijzen in hoeverre dat wel of niet voldoende is geweest. Walgelijk, die zelfvoldane morele-superioriteits-waan.



I touched a nerve, I see.

Bovendien: hier JOUW eerst geplaatste commentaar.

Geplaatst door Bar
De reacties van de bekende beroepszeikerds zijn weer zooooo voorspelbaar.

Blijkbaar moest iedereen verder dus zijn mond houden, die niet jouw mening verkondigde ?
Walgelijk, die zelfvoldane morele-superioriteits-waan.

gh.wille
28-10-05, 00:33
Geplaatst door Joacim
"Zomaar" begint meestal met het "zomaar" laten verdwijnen in een bureaula van rapporten met veiligheidsverbeteringen.

Je bent hier in NEDERLAND en niet ergens anders , hoe ik er verder over denk kun je lezen in mijn antwoord op dit onderwerp , in een andere topic , die alleen maar tot doelstelling hebben , ALLES HIER IN DIT LAND AF TE KATTEN EN TE VERZIEKEN !
Het als LUILEKKERLAND in de wereld !

ook hier maar een antwoord ! om :kotsen2:

Kal-El B.V
28-10-05, 07:36
Ik zou zeggen, haal je luie kont uit die stoel en ga je beheersing van de nederlandse taal eens wat bijschaven

freya
28-10-05, 10:17
Geplaatst door MaRiaH

Dit is nogal flauw. Hoewel ik me kan voorstellen dat je emotioneel reageert op de opmerking, is dit iemand woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn, noch gesuggereerd.
Hier ga je te ver, vind ik.

De desinteresse van Bar druipt van zijn post af. Hij kan zich duidelijk niet druk maken om 11 doden, integendeel hij ergert zich aan de geschokte reacties.

Aangezien elke medemenselijkheid ontbreekt in zijn reactie, verdenk ik hem er sterk van dat hij deze 11 doden niet als echte mensen beschouwd, maar meer als lastige gevallen, zonder papieren en dus ook zonder gezicht.

jan1974
28-10-05, 10:37
Er is hier een heel eenzijdig beeld van het hele gebeuren. 11 doden is tragisch, maar waarom wordt er niet gekeken naar de honderen mensen die wel gered zijn?

En waarom wordt het onderzoek niet afgewacht?

nard
28-10-05, 10:53
Geplaatst door jan1974
Er is hier een heel eenzijdig beeld van het hele gebeuren. 11 doden is tragisch, maar waarom wordt er niet gekeken naar de honderen mensen die wel gered zijn?

En waarom wordt het onderzoek niet afgewacht?

Eensch.

freya
28-10-05, 10:54
Geplaatst door jan1974
Er is hier een heel eenzijdig beeld van het hele gebeuren. 11 doden is tragisch, maar waarom wordt er niet gekeken naar de honderen mensen die wel gered zijn?

En waarom wordt het onderzoek niet afgewacht?

Trouw:

De brand brak rond middernacht uit en woedde in ongeveer de helft van 24 tweepersoonscellen in de getroffen K-vleugel, voor moeilijk uit te zetten vreemdelingen. Op dat moment zaten daar 43 gedetineerden.



Je bent hier aan het bagatelliseren. 25% van de mensen die in het brandende gebouw zaten zijn omgekomen.

Die honderden waar jij over spreekt zaten in aparte gebouwen en waren niet in direct gevaar.

jan1974
28-10-05, 10:56
Geplaatst door freya
....
Die honderden waar jij over spreekt zaten in aparte gebouwen en waren niet in direct gevaar.
Misschien niet direct in gevaar, maar ik kan me voorstellen dat je het zekerre voor het onzekere neemt.

freya
28-10-05, 10:59
Geplaatst door jan1974
Misschien niet direct in gevaar, maar ik kan me voorstellen dat je het zekerre voor het onzekere neemt.

Je kunt niet spreken van een redding als mensen niet in gevaar waren.

jan1974
28-10-05, 11:11
Geplaatst door freya
Je kunt niet spreken van een redding als mensen niet in gevaar waren.
Er is wel degelijk sprake van gevaar, omdat alle onderzoeken naar de oorzaken nog niet afgerond zijn. Zolang nog niet is aangetoond dat het complex wel degelijk veilig is is er gevaar.

Bar
28-10-05, 11:17
Geplaatst door freya
De desinteresse van Bar druipt van zijn post af. Hij kan zich duidelijk niet druk maken om 11 doden, integendeel hij ergert zich aan de geschokte reacties.

Aangezien elke medemenselijkheid ontbreekt in zijn reactie, verdenk ik hem er sterk van dat hij deze 11 doden niet als echte mensen beschouwd, maar meer als lastige gevallen, zonder papieren en dus ook zonder gezicht.

Rationeel reagerende mensen hebben geen moraal, dat is duidelijk.

Mag ik ook even (bij wijze van uitzondering) :kotsen:

freya
28-10-05, 11:18
Geplaatst door jan1974
Er is wel degelijk sprake van gevaar, omdat alle onderzoeken naar de oorzaken nog niet afgerond zijn. Zolang nog niet is aangetoond dat het complex wel degelijk veilig is is er gevaar.

Als er aan de overkant van de straat brand is, dan loop ik geen gevaar, maar zal ik mss wel voor alle zekerheid even ergens anders ondergebracht worden. Niemand die het in zijn hoofd zal halen om dan te zeggen dat ik gered ben.

freya
28-10-05, 11:20
Geplaatst door Bar
Rationeel reagerende mensen hebben geen moraal, dat is duidelijk.



Niet als ze de begrijpelijk emotionele reacties van anderen daarmee afkeuren. Dan diskwalificeer je jezelf.

freya
28-10-05, 11:24
Geplaatst door Bar
Rationeel reagerende mensen hebben geen moraal, dat is duidelijk.



Noem je dit btw rationeel????


De reacties van de bekende beroepszeikerds zijn weer zooooo voorspelbaar.

:zozo:

Dit is in mijn ogen gewoon een flauw, onnodig en beledigend waardeoordeel over andere prikkers. Pure emotie dus.

jan1974
28-10-05, 11:27
Geplaatst door freya
Als er aan de overkant van de straat brand is, dan loop ik geen gevaar, maar zal ik mss wel voor alle zekerheid even ergens anders ondergebracht worden. Niemand die het in zijn hoofd zal halen om dan te zeggen dat ik gered ben.
In mijn beleving hoeft er voor redding geen acuut gevaar te zijn.

freya
28-10-05, 12:48
Geplaatst door jan1974
In mijn beleving hoeft er voor redding geen acuut gevaar te zijn.

Dan is het voor jou heel makkelijk om voor held te spelen. :duim:

Ik had 1000x liever gehad dat er 11 mensen extra uit werkelijk gevaar waren gered.

gh.wille
28-10-05, 13:34
Geplaatst door Bar
In ieder geval ga ik niet over de rug van mensen die door een vreselijk lot zijn getroffen mijn politieke stokpaardjes berijden (Verdonk is een harteloos kreng, illegalen mogen niet in bewaring worden genomen, de overheid doet expres niet aan brandbeveiliging, de overheid is amoreel etc. etc.).

Vooralsnog ga ik er van uit dat eenieder binnen zijn verantwoordelijkheid zijn best doet. Een onderzoek zal wel uitwijzen in hoeverre dat wel of niet voldoende is geweest. Walgelijk, die zelfvoldane morele-superioriteits-waan.

Kijk ik ben ook bepaald geen FAN van Verdonk en Donner , maar verplaats je maar eens in hun positie , je kunt moeilijk van ze verlangen dat ze persoonlijk ieder cel gaan controleren , en het gegeven dat er bijna elke dag slechts een paar van de xxxx bolletjes slikkers en andere drugs smokkelaars gepakt worden , is van een kant hardstikke goed ,want dan hebben we steeds minder van dit soort (bewaarplaatsen ) nodig , dat er ook stumpers tussen zitten die om wat voor redenen ook ,hier asiel zoeken maakt de zaak alleen maar erger !
Nogmaals ik vind het AFSCHUWLIJK wat er gebeurd is met de mensen die zijn omgekomen , (de angst de wanhoop en de naar ik aanneem pijnlijke dood ) .Dit alles neemt niet weg dat , we ook niet te tolerant kunnen wezen , en anders bouwen ze de KERKEN maar om tot GEVANGENIS zitten die ook tenminste nog eens een keertje vol !
V.G.G.

MaRiaH
28-10-05, 15:49
Geplaatst door gh.wille
de angst de wanhoop en de naar ik aanneem pijnlijke dood

Het is zeer aannemelijk bij dergelijke branden dat men ("gelukkig") bewusteloos of verstikt raakt door de rook, waardoor je de afschuwelijke dood van levend verbranden niet bewust ervaart..

Maar de paniek vooraf en het feit dat je niet meer kunt ademen en stikt is nog steeds afschuwelijk en pijnlijk genoeg..
:(

:schok:

gh.wille
28-10-05, 16:20
Geplaatst door MaRiaH
Het is zeer aannemelijk bij dergelijke branden dat men ("gelukkig") bewusteloos of verstikt raakt door de rook, waardoor je de afschuwelijke dood van levend verbranden niet bewust ervaart..

Maar de paniek vooraf en het feit dat je niet meer kunt ademen en stikt is nog steeds afschuwelijk en pijnlijk genoeg..
:(

:schok:

Afgezien dat het natuurlijk helemaal nooit had mogen gebeuren , is het te hopen dat de mensen die omgekomen zijn , niet een pijnlijke en langzame dood zijn gestorven, ik heb als mens uiteraard mijn eigen gedachte over , feit is dat het EEN AFSCHUWLIJK DRAMA is en blijft ,en daar veranderd niemand nu nog wat aan !
En er zal in de toekomst dan ook op het gebied van VEILIGHEID van dergelijke instellingen veel meer aandacht moeten worden geschonken !
En dat het dan maar ten koste moet gaan van de OVERDADIGE LUXE
waarin andere gevangenen leven , HET ZIJ ZO !
Anders heb ik nog een voorstel aan alle critici , open gezamelijk een giro nummer onder het motto :,, GUN IEDERE (VERDACHTE )EEN VEILIGE CEL , DAT IS BETER DAN BRANDDEN , IN DE HEL !
Kijken waar al de (aanhangers ) blijven ?
Deze persoon stort wel een Euro hoor! en als we dat allemaal doen , dan ,,ZITTEN " ze wel Snor !
:moe:

observer
28-10-05, 22:41
Geplaatst door MaRiaH
Het is zeer aannemelijk bij dergelijke branden dat men ("gelukkig") bewusteloos of verstikt raakt door de rook, waardoor je de afschuwelijke dood van levend verbranden niet bewust ervaart..

Maar de paniek vooraf en het feit dat je niet meer kunt ademen en stikt is nog steeds afschuwelijk en pijnlijk genoeg..
:(

:schok: valt wel mee de giftige gassen werken gelukkig? heel snel

niemand zal ontkennen dat wat er gebeurd is een tragedie is
niemand zal ontkennen dat er een onderzoek moet komen

maar om deze brand aan verdonk te hangen of aan een beleid is onzin

stel het is een gewone gevangenis zijn dan donner en de rechters verantwoordelijk

mark61
29-10-05, 01:10
Geplaatst door observer
maar om deze brand aan verdonk te hangen of aan een beleid is onzin

Ze is politiek verantwoordelijk en om het woord 'adequaat' te gebruiken na 11 doden en 15 gewonden vraagt om de flak die ze nu krijgt.

Ik zie dit meer in het rijtje Eindhoven, Volendam, Enschede. Lakse tot corrupte overheid.

freya
29-10-05, 11:32
Geplaatst door observer

maar om deze brand aan verdonk te hangen of aan een beleid is onzin

stel het is een gewone gevangenis zijn dan donner en de rechters verantwoordelijk

Gewone gevangenissen zijn fatsoenlijk gebouwd.
Maar dit was een haastklus, omdat de politiek iets te bewijzen had.
In eerste instantie voor bolletjesslikkers, die er maar kort zouden verblijven.
Maar toen bleek dat er plaats over bleef stond Verdonk te trappelen om het voor haar 'probleem' te gebruiken. Zonder zich verder af te vragen of dat gebouw daar wel geschikt voor was.

Onzorgvuldig handelen om zo snel mogelijk politiek te kunnen scoren en "Kijk eens hoe daadkrachtig ik ben" te kunnen roepen. Dat is bewust beleid.
Wat volgens mij zeker ook heeft meegespeeld is dat het uitzetten van vreemdelingen ook weer niet te veel mag kosten. Dus worden dure aanpassingen uitgesteld, want hoge rekeningen scoren slecht in de Den Haag en de media. Nog een keer bewust bezuinigings beleid.

MaRiaH
29-10-05, 12:31
Geplaatst door observer
maar om deze brand aan verdonk te hangen of aan een beleid is onzin

stel het is een gewone gevangenis zijn dan donner en de rechters verantwoordelijk

Uiteraard zijn ze niet persoonlijk, maar wel politiek verantwoordelijk.