PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimprotest tegen bouw christelijke kerk in Qatar zwelt aan



Marsipulami
27-10-05, 13:26
Moslims Qatar tegen bouw christelijke kerk


Geplaatst op 26/10 '05 om 22:03u
Door Ton Huitink



DAWHAH/DUBAI (RKnieuws.net) - Islamitische Qatarezen zijn tegen de bouw van de eerste christelijke kerk in hun land. Zij vrezen een verzwakking van de islam in de Golfstaat. De protesten zwollen aan nadat de sjeik van Qatar had bekendgemaakt dat hij grond voor de bouw van de kerk wil schenken.


Volgens de Arabische zender al-Arabiya begint de constructie binnen enkele maanden. Het verzoek voor een kerk komt van de anglicaanse kerk van Nicosia (Cyprus), die 7 miljoen dollar in het project wil steken. De anglicanen zijn de oudste christelijke gemeenschap in Qatar. De kerk vestigde zich er in 1916.

Naar schatting wonen er ongeveer 70.000 christenen in Qatar, onder wie 50.000 katholieken.

Tomas
27-10-05, 13:30
50.000 Katholieken?! Een meerderheid? Ja, dan ben ik ook tegen. Dat gaat nooit goed.

En is er al een artist impression van deze mega-kerk ergens te vinden op internet?

Marsipulami
27-10-05, 13:33
Geplaatst door Tomas
50.000 Katholieken?! Een meerderheid? Ja, dan ben ik ook tegen. Dat gaat nooit goed.

En is er al een artist impression van deze mega-kerk ergens te vinden op internet?

Mogelijks mogen die katholieken dan nog niet eens binnen in die nieuwe kerk, want het wordt een anglicaanse kerk.

Tomas
27-10-05, 13:34
Geplaatst door Marsipulami
Mogelijks mogen die katholieken dan nog niet eens binnen in die nieuwe kerk, want het wordt een anglicaanse kerk.

Mijn dag is helemaal goed.

Bofko
27-10-05, 14:55
:student: Het percentage christenen in Qatar (9%) is hoger dan het percentage moslims in Nederland (6%)

Spoetnik
27-10-05, 15:00
Geplaatst door Bofko
:student: Het percentage christenen in Qatar (9%) is hoger dan het percentage moslims in Nederland (6%)

Gelukkig is integreren daar een uitzondering.

observer
27-10-05, 16:15
precies eigen scholen, het recht geen hoofddoek te dragen en eigen justitiesysteem eisen

Mark
27-10-05, 16:20
Geplaatst door observer
precies eigen scholen, het recht geen hoofddoek te dragen en eigen justitiesysteem eisen

de eerste twee punten bestaan al in Qatar.

verder is het percentage christenen hier veel hoger dan die officiele 9%, zeker aangezien hier meer buitenlanders dan Qatari wonen.

Marsipulami
27-10-05, 16:25
Geplaatst door Mark
de eerste twee punten bestaan al in Qatar.

verder is het percentage christenen hier veel hoger dan die officiele 9%, zeker aangezien hier meer buitenlanders dan Qatari wonen.


Ken jij geen bouwfirma die zo'n (terreurbestendige) kerk kan bouwen ?

Mark
27-10-05, 16:27
Geplaatst door Marsipulami
Ken jij geen bouwfirma die zo'n (terreurbestendige) kerk kan bouwen ?

Ik ken bijna alle bouwfirma's hier, ik wens ze veel succes met het vinden van cement voor hun gebouw :)

verder zijn de qataris wel ok, gisteren een meeting met wat mensen van de overheid, ze moesten even gaan bidden maar boden ons niet-moslims wel thee aan ook al moesten ze zelf vasten.

Marsipulami
27-10-05, 16:38
Geplaatst door Mark
Ik ken bijna alle bouwfirma's hier, ik wens ze veel succes met het vinden van cement voor hun gebouw :)

En zware betonnen bloembakken in de omgeving rond de kerk om bomauto's op afstand te houden en een metaaldedector voor de gelovigen die komen bidden, een kogelvrij vest voor de pastoor



verder zijn de qataris wel ok, gisteren een meeting met wat mensen van de overheid, ze moesten even gaan bidden maar boden ons niet-moslims wel thee aan ook al moesten ze zelf vasten.

Je kon wel eens wat meer respect proberen op te brengen voor het geloof van je broodheren.

Mark
27-10-05, 16:52
Geplaatst door Marsipulami
Je kon wel eens wat meer respect proberen op te brengen voor het geloof van je broodheren.

mijn directe broodheren zijn amerikanen :)

Wortel
27-10-05, 17:01
DAWHAH/DUBAI (RKnieuws.net) - Islamitische Qatarezen zijn tegen de bouw van de eerste christelijke kerk in hun land. Zij vrezen een verzwakking van de islam in de Golfstaat. De protesten zwollen aan nadat de sjeik van Qatar had bekendgemaakt dat hij grond voor de bouw van de kerk wil schenken.

Curieus. Dit geluid hoor ik nou al jaren in Rotterdam als het gaat over de bouw van de eerste moskee in de wijk. Mensen blijven gewoon mensen, dus.

mark61
28-10-05, 00:11
Geplaatst door Wortel
Curieus. Dit geluid hoor ik nou al jaren in Rotterdam als het gaat over de bouw van de eerste moskee in de wijk. Mensen blijven gewoon mensen, dus.

Rare lui. Ik dacht niet dat de LPF vreesde voor een verzwakking van het christendom in R'dam. Tis een zootje goddeloos volk bij elkaar toch? Nee, dan Michiel S., de modelchristen.

Wortel
28-10-05, 05:42
Rare lui. Ik dacht niet dat de LPF vreesde voor een verzwakking van het christendom in R'dam. Tis een zootje goddeloos volk bij elkaar toch? Nee, dan Michiel S., de modelchristen.

Als de LPF het al heeft over christendom dan heeft ze het naar mijn idee over cultuur christendom, in de gestalte van burgermansdom en deugdzaamheid. De modelchristen Michiel S. heeft eenzelfde band met de Bijbel als destijds Tedje en van Es. Een levensbeschaaouwing gegront op de Hélige Schrif...