PDA

Bekijk Volledige Versie : Vooraankondiging: Conferentie "Vrij zijn van Geweld"



mark61
28-10-05, 00:18
In opdracht van de gemeente Rotterdam is Sezer Consult bezig met de voorbereidingen voor een tweedaagse conferentie ``Vrij zijn van geweld`` over geweld tegen vrouwen. Deze vindt plaats op 28 en 29 november 2005 van 09:00 tot 17:00 uur in Rotterdam.

Met deze conferentie vragen wij breed aandacht van onder andere de gezondheidszorg, beleidsmakers, politici, onderwijsinstellingen en belangenorganisaties voor verschillende vormen van geweld ten opzichte van vrouwen. Alle vormen van geweld, zowel binnenshuis als daar buiten komen tijdens deze conferentie aan de orde.

De onderwerpen die wij nader zullen toelichten zijn: jeugdcriminaliteit, geweld achter de voordeur, seksueel geweld, geweld gelegitimeerd vanuit religie, eerwraak en tot slot racisme en extreem rechts.

Voor de conferentie hebben reeds toegezegd:

Mevrouw M. van den Anker, wethouder Veiligheid en Volksgezondheid van de gemeente Rotterdam
Mevrouw A. Hirsi Ali, Tweede-Kamerlid voor de VVD
De heer prof.dr. R. Gowricharn, hoogleraar Sociale Cohesie en Transnationale Vraagstukken aan de Universiteit van Tilburg
Mevrouw dr. C. van Eck- Antropologe

Tijdens de conferenties zullen optredens worden verzorgd door onder andere

Mevrouw Funda Mujde, cabaretière
De heer M. Benzakour, schrijver/publicist

De conferentie vindt plaats onder leiding van dagvoorzitter drs. R. Lion Sjin Tjoe, journalist.

Wij verzoeken u vriendelijk om 28 en 29 november vrij te houden in uw agenda en hopen u op deze dagen te mogen verwelkomen op de conferentie “Vrij zijn van geweld”.

Met vriendelijke groet,

Cemile Sezer

Directeur

P.S. Wegens het beperkte aantal plaatsen adviseren wij u om u zo snel mogelijk in te schrijven. Klik hier om aan te melden.

http://www.sezerconsult.nl/default.aspx?Idp=1689

Waarom denk ik nou dat hier de LPF een zak geld besteedt aan het stemming maken tegen allo's in het algemeen en moslims in het bijzonder? In een eerdere versie werd ook nog 'vrouwenbesnijdenis' genoemd.

Waarschijnlijk omdat hier van alles op één hoop wordt gegooid en de conferentie dus eigenlijk nergens over gaat. En diverse geheel verschillende groepen worden aangesproken. Politici, onderwijs, belangenorganisaties, toe maar. Waar kan dit nou anders toe leiden dan bashen?

Ik vraag me af wat Benzakour en Müjde hier te zoeken hebben.

Ben ik te achterdochtig?

Zwarte Schaap, jij lijkt mij de aangewezen persoon om hier je licht over te laten schijnen en wat achtergrondinfo op te diepen.

mark61
28-10-05, 12:30
Joehoe, Schaap? Any Rotterdammer met de inside story? Of benk gewoon te para geworden?