PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie christelijke meisjes onthoofd



Marsipulami
29-10-05, 11:57
Drie christelijke meisjes onthoofd op Sulawesi

Geweld tegen niet-moslims

Geplaatst op 29/10 '05 om 10:35u
Door Ton Huitink (Bron: ANP, AFP)


JAKARTA (RKnieuws.net) - Drie christelijke schoolmeisjes zijn zaterdag in Poso op het Indonesische eiland Sulawesi onthoofd. Hun dood is volgens de politie het gevolg van een uitbarsting van geweld tegen niet-moslims. De meisjes zijn vermoedelijk vermoord toen ze naar school liepen.

Christenen en moslims bestrijden elkaar al jaren op delen van Sulawesi, waardoor sinds 2000 meer dan duizend mensen om het leven zijn gekomen. In 2001 werd er nochtans een vredesakkoord ondertekend door beide partijen.

Nagenoeg 90 procent van de 212 miljoen Indonesiërs zijn moslim maar in bepaalde streken zoals in Poso maken de christenen bijna de helft van de bevolking uit.

Oeroeboeroe
29-10-05, 13:05
:moe:

MaRiaH
29-10-05, 13:27
:droef: :aanwal:

echnaton
29-10-05, 16:27
Geplaatst door lebanese
slachten die handel!


:maf:

(Is trouwens al redelijk vaak gebeurd in Indonesië)

gh.wille
29-10-05, 16:58
Geplaatst door lebanese
ik snap echt niet waar indonesie op wacht.

die christelijke minderheid vecht voor eigen staat in indonesie,nou,dat hebben ze gekregen,dan is het nog niet goed,op 1 ander eiland willen weer andere christelijke groepering een eigen staat,niet te filmen!

als ik de president van indonesie was,zou ik met die mensen omgaan net zoals thailand met die islamietishe minderheid omgaat,namelijk slachten die handel!

aan de andere kant snap ik indonesie ook wel

thailand slacht die moslims af, als moslims afgeslacht worden,is er kennelijk niks aan de hand

maar als een islamietish land hetzelfde doet,dan hadde poppe aant danseh :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Ben jij wel een MOSLIM (A) ???????????????????????????????

En spoor je wel ??????????
:(

mark61
29-10-05, 17:11
Geplaatst door lebanese
ik snap echt niet waar indonesie op wacht.

die christelijke minderheid vecht voor eigen staat in indonesie,nou,dat hebben ze gekregen,dan is het nog niet goed,op 1 ander eiland willen weer andere christelijke groepering een eigen staat,niet te filmen!

Waar heb je het over?


thailand slacht die moslims af, als moslims afgeslacht worden,is er kennelijk niks aan de hand

Nee? Waar leid je dat uit af?


maar als een islamietish land hetzelfde doet,dan hadde poppe aant danseh :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Ja? Wat gebeurt er dan precies? Grijpt het westen in?

Moet jij niet even de volgende burgeroorlog in Libanon beginnen?

Rabi'ah.
29-10-05, 18:24
In- en in misdadig, schandalig en walgelijk. :kotsen: :mad:

Ik kan niet anders zeggen.

En dat nog in de Ramadan. :jammer:

dewisudarsono
29-10-05, 19:40
Geplaatst door lebanese
ik snap echt niet waar indonesie op wacht.

die christelijke minderheid vecht voor eigen staat in indonesie,nou,dat hebben ze gekregen,dan is het nog niet goed,op 1 ander eiland willen weer andere christelijke groepering een eigen staat,niet te filmen!

als ik de president van indonesie was,zou ik met die mensen omgaan net zoals thailand met die islamietishe minderheid omgaat,namelijk slachten die handel!

aan de andere kant snap ik indonesie ook wel

thailand slacht die moslims af, als moslims afgeslacht worden,is er kennelijk niks aan de hand

maar als een islamietish land hetzelfde doet,dan hadde poppe aant danseh :wohaa: :wohaa: :wohaa:

-edit: dit gaat te ver-

gh.wille
29-10-05, 20:12
Geplaatst door dewisudarsono
-edit: dit gaat te ver-

Nou een beetje minder kan ook !
Dit zeg je in je woedde.
Hoewel ik me jou verontwaardiging wel voor kan stellen .
En elke rechtgeaarde MOSLIM zal dit zeer zeker af keuren !
Sterker nog de ISLAAM verbied dit , vraag het maar aan een deskundige .!
Vandaar dat ik ook aan lebanese vroeg of zij wel MOSLIM is , en of te wel spoort , want zulke personen zijn absoluut niet reprensentatief voor
de ISLAAM , kijk maar naar de reactie van Rabi'ah , die is niet alleen verontwaardigd , maar ook vooral MOSLIMA !

V.G.G.

lebanese
29-10-05, 20:26
Geplaatst door mark61
Waar heb je het over?





Nee? Waar leid je dat uit af?



Ja? Wat gebeurt er dan precies? Grijpt het westen in?

Moet jij niet even de volgende burgeroorlog in Libanon beginnen?


[i]Waar heb je het over?[/B]

het dierlijk behandelen en uitmoorden van mensen

http://66.249.93.104/search?q=cache:ILSWeOROa8sJ:www.hetparool.nl/nieuws/2004/OKT/27/buit2.html+thaise+moslims+gestikt&hl=nl


[i]Nee? Waar leid je dat uit af?[/B]

tot nu toe heeft thailand geen 1 sanctie opgelegd gekregen!


[i]Moet jij niet even de volgende burgeroorlog in Libanon beginnen?[/B]

dat hebben de christenen goed nodig ja,onze christelijke president had van syrie opdracht gekregen om hariri uit de weg te ruimen,en die heeft weer zn christelijke libanese geheime dienst opdracht gegeven om hariri te vermoorden,en dat is dus gebeurd!

door syriers en christenen.

hariri,het libanees icoon,man die de vrede heeft gebracht en libanon heeft opgebouwd


maar da afslachten van indonesiers was synish bedoeld,zodat jullie zien hoe oneerlijk de mensen worden behandeld!

en die dewidudarsono,jouw geloofsgenoten maakt maar maximaal 5 procent van indonesie uit,rest van 5 % is boedha,en toch hebben jullie oost timor gekregen,en wat wil je nog meer?

ah ja,je zei het al,heel indonesie?

droooooom maar zacht,die is en blijft altijd islamietish!

en stop nou es xtje overal de islam de schuld van te geven,telkens wanneer er iets verschrikkelijks gebeurd,zeggen ze kijk,islam,kijkislam!

als wij moslims zo zeiden over christenen,dan waren we lang niet klaar


rwanda,bosnie,zuid afrika,amerika(tegen zwarten),vietnam,liberia,haiti

zo kun je heel dag doorgaan van christelijke gruweldade

van verkrachtingen tot aan martelingen

heb je ooit iemand horen zeggen kijk het christendom,kijk hoe gruwelijk het is enzo,nee het land krijt de schuld,niet het geloof

want wij hebben RESPECT voor ieders geloof en religie

mark61
29-10-05, 21:00
Geplaatst door lebanese
het dierlijk behandelen en uitmoorden van mensen

Niet draaien, je beweert dat christenen in Indonesië een eigen staat willen. Waar haal je het vandaan.


tot nu toe heeft thailand geen 1 sanctie opgelegd gekregen!

En Indonesië?


dat hebben de christenen goed nodig ja,onze christelijke president had van syrie opdracht gekregen om hariri uit de weg te ruimen,en die heeft weer zn christelijke libanese geheime dienst opdracht gegeven om hariri te vermoorden,en dat is dus gebeurd!

OK, ga ervoor!


en toch hebben jullie oost timor gekregen,en wat wil je nog meer?

Ik zou nog s een geschiedenisboek lezen. Of twee.

In Liberia wonen bendes moslims.

Da-ag

dewisudarsono
29-10-05, 21:18
Geplaatst door gh.wille
Nou een beetje minder kan ook !
Dit zeg je in je woedde.
Hoewel ik me jou verontwaardiging wel voor kan stellen .
En elke rechtgeaarde MOSLIM zal dit zeer zeker af keuren !



Onzin ik zeg niet enkel in woede ik meen bloed serieus, de islam sinds dat de profeet Mekka aanviel heeft zich permanent bezig gehouden met aanvallen, gebieden veroveren, moord en verkrachting.

Noem mij een land in de wereld waar moslims zitten en die niet bezig zijn met aanslagen, pogingen de macht te krijgen, te janken over onderdrukt worden als ze een keer te stok op neus krijgen.


Geplaatst door gh.wille
[B]
Sterker nog de ISLAAM verbied dit , vraag het maar aan een deskundige .!


Je hoeft me helemaal niet over de islam te leren, ik heb die sekte leer reeds lang tijd bestudeert en geanalysseerd. De deskundigen ja dat zijn de moslim schriftgeleerden die maar een uitgangspunt hebben, de zuivere islam.

De deskundigen waar je het over hebt zijn niet anders dan de propagandisten van wat een moord sekte noem. Nogmaal lees het boekje, lees de oproepen tot Joden en andere ongelovigen te vervolgen ente onderdrukken. En dat is je zuivere islam.


Geplaatst door gh.wille
[B]
Vandaar dat ik ook aan lebanese vroeg of zij wel MOSLIM is , en of te wel spoort , want zulke personen zijn absoluut niet reprensentatief voor
de ISLAAM ,

V.G.G.

Jongen wordt wakker en zit niet als een naief schaap te blaten, weet je ik heb nog meer respect voor Libanese, hoewel ik hem of wat het dan ook is verafschuw, want hij is in iedergeval niet hypocriet over wat hen in zijn hoofd gestampt is door de moord sekte die islam heet.

Maar goed jij bent dan blijkbaar zo'n linkse moslim-knuffelaar, beant woord de volgende zeven vragen:

zeven vragen zijn:

Vraag 1
- Gezien de in de nota gegeven definitie van een radicalist (iemand die `de bereidheid toont om de uiterste consequentie uit een denkwijze te aanvaarden en die in daden om te zetten`), zou het kabinet de zuivere islam als geheel tot het radicalisme moeten rekenen. Doet het kabinet dat ook?

Vraag 2
- Hoeveel moslims denkt het kabinet dat er in Nederland aanwezig zijn, die de zuivere islam als denkwijze hebben aanvaard en die dus bereid zijn om de uiterste consequenties uit die denkwijze te aanvaarden en in daden om te zetten? Als het kabinet geen antwoord kan geven op deze vraag, hoe denkt het dan het probleem van de islamitische radicalisering te bestrijden?

Vraag 3
- Het kabinet zwijgt over een onrustbarende demografische ontwikkeling: enerzijds een vergrijzende autochtone bevolking en anderzijds de toestroom van kinderrijke allochtone gezinnen van het platteland naar de Nederlandse grote steden. Vindt het kabinet deze ontwikkeling relevant voor het tegengaan van islamitisch radicalisme? Zo ja, waarom staat er dan geen voorstel in de nota om aan bevolkingspolitiek te doen?

Vraag 4
- De ware leer van de zuivere islam, zoals die is neergelegd in de Koran en de Overleveringen van de profeet Mohammed, roept gelovigen op om gewelddadige actie te ondernemen tegenover ongelovigen, afvalligen en bijvoorbeeld homoseksuelen, terwijl een vrouwonvriendelijke houding als standaard wordt aangegeven. Is het kabinet zich hiervan bewust en valt deze leer onder de definitie van radicalisme?

Vraag 5
- Volgens Michiel Hegener in zijn recent verschenen boek over vrijheid van godsdienst in Nederland (en ook volgens vele andere gezaghebbende commentatoren) is de zuivere islam de enige religie die niet het recht erkent van gelovigen om afvallig te worden: voor afvalligen dreigt een bestraffing door uitstoting of zelfs de dood. Is het kabinet bereid de nodige juridische wetgeving te maken om de geloofsvrijheid in Nederland effectief te waarborgen (dus ook de vrijheid om van geloof te veranderen of van het geloof af te vallen)?

Vraag 6
- Voor de verbreiding van radicalistische ideeën maakt de zuivere islam gebruik van democratische instituties in de Nederlandse samenleving, zoals bijzonder onderwijs, gesubsidieerde organisaties en eigen media. Kan de regering de samenleving verzekeren dat er op deze wijze geen belastinggeld wordt besteed aan radicalistische organisaties?

Vraag 7
- In de nota is veel plaats ingeruimd om de noodzaak te bepleiten van een debat met islamitische jongeren en een mediatraining voor diezelfde jongeren, om dat debat goed te kunnen ingaan. Wat verwacht het kabinet van zo`n debat? Om eerlijk met elkaar te kunnen spreken moeten de begrippen voor beide zijden hetzelfde betekenen. Zo betekent het woord vrede in de islam niets anders dan de uitbreiding van de islam over de hele wereld - iets heel anders dus dan de verlichte `eeuwige vrede` van de filosoof Immanuel Kant. Onder tolerantie verstaat de islam het dulden van joden en christenen als tweederangsburgers. Is het voor een goede dialoog niet belangrijk om van moslims te eisen dat zij hun begrip van tolerantie en vrede bijstellen, in de zin van een acceptatie van het pluralisme en dat ze afzien van de doctrine van de djihad?

En nu we toch bezig zijn, ik stel dat de islam, de zuivere islam zoals die door de profeet in de wereld gezet, aan alle kenmerken van een sekte voldoet:

Kenmerken van sekten (bron Wikipedia)

Wetenschappers zijn het meer met elkaar oneens over dit onderwerp dan over andere onderwerpen. Er zijn veel lijsten met kenmerken van sekten beschikbaar maar geen één is wetenschappenlijk of algemeen aanvaard. Het is moeilijk om objectief te blijven want sekten hebben meningen over goed en kwaad en de zin van het leven die al dan niet overeenkomen met die van de onderzoeker. [1]

Eén van de bestaande lijsten is die van de christelijke onderzoeker Boerwinkel uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Hij wees destijds op verschillende kenmerken van een sekte. De belangrijkste die hij noemde:

* De neiging tot perfectionisme
* De neiging tot isolatie
* De neiging tot anticipatie op de toekomst
* De neiging tot verabsolutering van een deelwaarheid
* De neiging tot ressentiment


Een andere lijst van kenmerken van het sektarisme is opgesteld door de belgische professor E. Vermeersch uit zijn cursus 'Historisch overzicht van de wijsbegeerte':

1. Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).

2. Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).

3. Hiërarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.

4. Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'verlichte', of de 'Messias' wordt beschouwd.

5. Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.

6. Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.

7. Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.

8. Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieën, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).

9. Proselytisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven.

Hier een korte analyse op basis van de bovenvermelde kenmerken:

1. Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).

Een moslim dient zich volledig te onderwerpen aan de islam. Onvoorwaardelijk. Discussie over de islamitische moraal is onmogelijk. Uitstappen is sterven.

2. Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).

Controle is een van de sterkste wapens binnen de oemmah. Families executeren zelfs hun eigen kinderen, nichten en neven als zij zich niet volgens de islamitische regels gedragen. Vooral op het platte land werkt dit systeem zeer verstikkend. Moslims in een grote stad voelen zich vaak een beetje verdwaald, omdat de controle moeilijker is.

3. Hiërarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.

Lijkt me duidelijk. Allah en zijn aardse reïncarnaties van het goddelijke zijn de baas. Een fatwa is een mogelijkheid om te straffen. De sharia de hand van god.

4. Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'verlichte', of de 'Messias' wordt beschouwd.

Noem maar een paar Maulawies en Ayatollahs. Iedere islamitische streek heeft zijn eigen gedelegeerde goden.

5. Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.

Lijkt me duidelijk. Hoofddoekje, chador, boerka, pakkol en zelfs het baardje zijn min of meer verplicht. Het uniform van de islam is zeer herkenbaar.

6. Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.

De moslims beweren dat de koran het originele woord van god bevat. De bijbel is volgens hen een door mensen vervalste versie, waarin zaken als ‘Jezus als zoon van god’ en de ‘drie-eenheid’ pure verzinsels zijn en zelfs blasfemie. Moslims menen dat zij de waarheid in pacht hebben. Moslims menen dat Allah de niet-moslims zal straffen.

7. Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.

Loop maar eens met je camera de moskee in. Kijken hoe ver je komt. Ook zonder camera trouwens.

8. Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieën, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).

Vraag moslims eens naar de evolutieleer van Darwin? Dan ontdek je dat de aarde plat is.

9. Proselitisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven.

Spreekt voor zich. Mohammed was niet alleen uitverkoren, hij was tevens krijgsheer die met geweld de islam verspreidde. Dat is nog steeds zo. Als het niet met geweld of genocide gaat, wordt de bevolking wel omgekocht door ze eten te geven. Bewijzen te over. Tevens wordt je er continue op gewezen dat ongelovigen – niet-moslims – slechts dienen als brandstof voor het vuur. Moordpartijen en intimidaties zorgen er voor dat de islam de snelst groeiende godsdienst is ter wereld.

Conclusie? De islam is een sekte. Wel een grote sekte. Zo groot, dat je bijna zou denken dat het een religie is....

Kom nu maar met een antwoord, eens kijken hoelang je een discussie die je bij voorbaat al verloren hebt vol weet te houden.

dewisudarsono
29-10-05, 21:33
Geplaatst door lebanese
het dierlijk behandelen en uitmoorden van mensen


Je hebt het over de islam en de moslims die op dierlijke wijze mensen alfslachten. Je hebt het over de moslim die Theo van Gogh op dierlijke afslachte.


Geplaatst door lebanese
[B]
en die dewidudarsono,jouw geloofsgenoten maakt maar maximaal 5 procent van indonesie uit,rest van 5 % is boedha,en toch hebben jullie oost timor gekregen,en wat wil je nog meer?


Je bedoelt de Hindoes want ik ben Hindoe. Weet je nog wel van de 90.000.000 die juliie door de geschedenis heen uitgemoord hebben.

Mijn strijd is voor de herrijzing van de Majaphahit, wacht maar af hoe Indonesia er over tien, twintig jaar uitziet.

Kijk ventje hier komt ook nog aapje je mouwtje, wat is het percentage dat jullie mede sektegenoten in Nederland hebben, die logica waar jij vanuit gaat kan door de echte Nederlanders gebruikt worden om de islam dit land uit te trappen. Want de islam veroorzaakt een disproportioneel veel problemen, misdaad, terreur en ga zo door.

Maar goed jouw argumenten, en ik weet best dat dit niet alleen jouw argumenten maar eigenlijk die van al je sektegenoten alleen de meesten durven niet uittepreken zijn tekenend voor de wijze warop de islam minderheden benaderd.


Geplaatst door lebanese
[B]
en stop nou es xtje overal de islam de schuld van te geven,telkens wanneer er iets verschrikkelijks gebeurd,zeggen ze kijk,islam,kijkislam!


Sorry hoor maar 90% van alle terrorisme is lslam terrorisme en als je je boek goed leest dan weet ook dat het inherent aan de leer van islam is.


Geplaatst door lebanese
[B]

want wij hebben RESPECT voor ieders geloof en religie

Dat is gewoon een leugen, lees je boekje, luister naar wat de profeet zei en deed dan kan zelfs jij zien dat je aan het liegen bent

Goodnight
29-10-05, 21:40
Geplaatst door Marsipulami
Drie christelijke meisjes onthoofd op Sulawesi



:kotsen:

Tomas
29-10-05, 21:43
Geplaatst door dewisudarsono
Kenmerken van sekten (bron Wikipedia)

Wetenschappers zijn het meer met elkaar oneens over dit onderwerp dan over andere onderwerpen.

't is ook helemaal geen wetenschap. Sekte is gewoon een scheldwoord dat religieuzen onderling hanteren. Zolang de religieuze groep klein is durft iedereen het een sekte te noemen.

Marsipulami
29-10-05, 21:44
Geplaatst door dewisudarsono



:maf2:

Syphax
29-10-05, 21:54
Wat een zieke actie....schoften!!

P.S. Deze hindoestaan is ofwel de zus van die sukkel die dreigbrieven schreef naar hindoestaanse organisaties om de islam zwart te maken, of hij is het zelf.
Dewinand ofsjo geloof ik. Hij ging geloof ik ook naar bed met Smitje.

Welkom, welkom.

~Panthera~
29-10-05, 22:08
Geplaatst door Syphax
Wat een zieke actie....schoften!!

P.S. Deze hindoestaan is ofwel de zus van die sukkel die dreigbrieven schreef naar hindoestaanse organisaties om de islam zwart te maken, of hij is het zelf.
Dewinand ofsjo geloof ik. Hij ging geloof ik ook naar bed met Smitje.

Welkom, welkom.


Oh boy, wat een Karma... :hihi:

ronald
29-10-05, 22:14
Turut berduka cita. Saya ikut merasakan kesedihan.

De zogenaamde normbepalende theocratische dictatoriale moslimleiders in SA of Teheran hebben hun agressiviteit met groot succes geexporteerd en jammer genoeg heeft het ook een gewillig oor bij een aantal doorgedraaide Indonesiers gevonden. Het is niet de Islam maar figuren als lebanese (om maar dicht bij huis te blijven) die duidelijk zich heeft laten meeslepen in de leugenstroom die in een op zich vredelievend land en volk als Indonesie is, helaas ook een bodem biedt aan deze arabische agressieve manier van leven en samenleven. Dit geval heeft niets te maken met een christelijke "vrijheidsstrijd voor eigen staat", christelijke bedreigingen of verachting, maar alleszins met een intolerantie geimporteerd uit het MO.

Syphax
29-10-05, 22:18
Geplaatst door ~Panthera~
Oh boy, wat een Karma... :hihi:

Yep, ik ben verloren! :jeweetog:

~Panthera~
29-10-05, 22:29
Geplaatst door Syphax
Yep, ik ben verloren! :jeweetog:


:fplet: Heb jij met Smit geslapen dan ? :hihi:

:melig:

Syphax
29-10-05, 22:32
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: Heb jij met Smit geslapen dan ? :hihi:

:melig:
Ook jij kan te ver gaan!! :terrorist
:stout:

~Panthera~
29-10-05, 22:33
Geplaatst door Syphax
Ook jij kan te ver gaan!! :terrorist
:stout:


:lol: Volgens mij botst jouw Karma nu met mijn Karma. :hihi:

Syphax
29-10-05, 22:37
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: Volgens mij botst jouw Karma nu met mijn Karma. :hihi:
Jouw karma zal opzij moeten gaan voor mijn meer krachtige karma. :gniffel:
Ik heb superkarma oftewel: shoarma met veel knoflook. :zwaai:

~Panthera~
29-10-05, 22:43
Geplaatst door Syphax
Jouw karma zal opzij moeten gaan voor mijn meer krachtige karma. :gniffel:
Ik heb superkarma oftewel: shoarma met veel knoflook. :zwaai:

Heb ik weer. :moe:

:hihi:

Eet smakelijk he, rat !! :zwaai:

Juliette
29-10-05, 22:44
Geplaatst door dewisudarsono
sekte die islam heet.

Maar goed jij bent dan blijkbaar zo'n linkse moslim-knuffelaar, beant woord de volgende zeven vragen:

zeven vragen zijn:



Ik heb je 7 vragen gelezen. Waardeloos. Aan de hand daarvan kan je elke godsdienst of elke ideologie wel fundamentalistisch en gevaarlijk noemen.

Ik had een professor vroegah. Die zei het volgende.

Een theorie die zonder uitzondering op alles toepasbaar is is vanuit wetenschappelijk oogpunt waardeloos en bovenop nog gevaarlijk ook. En da's exact wat ik over jouw 7 vragen denk.

gh.wille
29-10-05, 23:23
Geplaatst door dewisudarsono
Onzin ik zeg niet enkel in woede ik meen bloed serieus, de islam sinds dat de profeet Mekka aanviel heeft zich permanent bezig gehouden met aanvallen, gebieden veroveren, moord en verkrachting.

Noem mij een land in de wereld waar moslims zitten en die niet bezig zijn met aanslagen, pogingen de macht te krijgen, te janken over onderdrukt worden als ze een keer te stok op neus krijgen.



Je hoeft me helemaal niet over de islam te leren, ik heb die sekte leer reeds lang tijd bestudeert en geanalysseerd. De deskundigen ja dat zijn de moslim schriftgeleerden die maar een uitgangspunt hebben, de zuivere islam.

De deskundigen waar je het over hebt zijn niet anders dan de propagandisten van wat een moord sekte noem. Nogmaal lees het boekje, lees de oproepen tot Joden en andere ongelovigen te vervolgen ente onderdrukken. En dat is je zuivere islam.



Jongen wordt wakker en zit niet als een naief schaap te blaten, weet je ik heb nog meer respect voor Libanese, hoewel ik hem of wat het dan ook is verafschuw, want hij is in iedergeval niet hypocriet over wat hen in zijn hoofd gestampt is door de moord sekte die islam heet.

Maar goed jij bent dan blijkbaar zo'n linkse moslim-knuffelaar, beant woord de volgende zeven vragen:

zeven vragen zijn:

Vraag 1
- Gezien de in de nota gegeven definitie van een radicalist (iemand die `de bereidheid toont om de uiterste consequentie uit een denkwijze te aanvaarden en die in daden om te zetten`), zou het kabinet de zuivere islam als geheel tot het radicalisme moeten rekenen. Doet het kabinet dat ook?

Vraag 2
- Hoeveel moslims denkt het kabinet dat er in Nederland aanwezig zijn, die de zuivere islam als denkwijze hebben aanvaard en die dus bereid zijn om de uiterste consequenties uit die denkwijze te aanvaarden en in daden om te zetten? Als het kabinet geen antwoord kan geven op deze vraag, hoe denkt het dan het probleem van de islamitische radicalisering te bestrijden?

Vraag 3
- Het kabinet zwijgt over een onrustbarende demografische ontwikkeling: enerzijds een vergrijzende autochtone bevolking en anderzijds de toestroom van kinderrijke allochtone gezinnen van het platteland naar de Nederlandse grote steden. Vindt het kabinet deze ontwikkeling relevant voor het tegengaan van islamitisch radicalisme? Zo ja, waarom staat er dan geen voorstel in de nota om aan bevolkingspolitiek te doen?

Vraag 4
- De ware leer van de zuivere islam, zoals die is neergelegd in de Koran en de Overleveringen van de profeet Mohammed, roept gelovigen op om gewelddadige actie te ondernemen tegenover ongelovigen, afvalligen en bijvoorbeeld homoseksuelen, terwijl een vrouwonvriendelijke houding als standaard wordt aangegeven. Is het kabinet zich hiervan bewust en valt deze leer onder de definitie van radicalisme?

Vraag 5
- Volgens Michiel Hegener in zijn recent verschenen boek over vrijheid van godsdienst in Nederland (en ook volgens vele andere gezaghebbende commentatoren) is de zuivere islam de enige religie die niet het recht erkent van gelovigen om afvallig te worden: voor afvalligen dreigt een bestraffing door uitstoting of zelfs de dood. Is het kabinet bereid de nodige juridische wetgeving te maken om de geloofsvrijheid in Nederland effectief te waarborgen (dus ook de vrijheid om van geloof te veranderen of van het geloof af te vallen)?

Vraag 6
- Voor de verbreiding van radicalistische ideeën maakt de zuivere islam gebruik van democratische instituties in de Nederlandse samenleving, zoals bijzonder onderwijs, gesubsidieerde organisaties en eigen media. Kan de regering de samenleving verzekeren dat er op deze wijze geen belastinggeld wordt besteed aan radicalistische organisaties?

Vraag 7
- In de nota is veel plaats ingeruimd om de noodzaak te bepleiten van een debat met islamitische jongeren en een mediatraining voor diezelfde jongeren, om dat debat goed te kunnen ingaan. Wat verwacht het kabinet van zo`n debat? Om eerlijk met elkaar te kunnen spreken moeten de begrippen voor beide zijden hetzelfde betekenen. Zo betekent het woord vrede in de islam niets anders dan de uitbreiding van de islam over de hele wereld - iets heel anders dus dan de verlichte `eeuwige vrede` van de filosoof Immanuel Kant. Onder tolerantie verstaat de islam het dulden van joden en christenen als tweederangsburgers. Is het voor een goede dialoog niet belangrijk om van moslims te eisen dat zij hun begrip van tolerantie en vrede bijstellen, in de zin van een acceptatie van het pluralisme en dat ze afzien van de doctrine van de djihad?

En nu we toch bezig zijn, ik stel dat de islam, de zuivere islam zoals die door de profeet in de wereld gezet, aan alle kenmerken van een sekte voldoet:

Kenmerken van sekten (bron Wikipedia)

Wetenschappers zijn het meer met elkaar oneens over dit onderwerp dan over andere onderwerpen. Er zijn veel lijsten met kenmerken van sekten beschikbaar maar geen één is wetenschappenlijk of algemeen aanvaard. Het is moeilijk om objectief te blijven want sekten hebben meningen over goed en kwaad en de zin van het leven die al dan niet overeenkomen met die van de onderzoeker. [1]

Eén van de bestaande lijsten is die van de christelijke onderzoeker Boerwinkel uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Hij wees destijds op verschillende kenmerken van een sekte. De belangrijkste die hij noemde:

* De neiging tot perfectionisme
* De neiging tot isolatie
* De neiging tot anticipatie op de toekomst
* De neiging tot verabsolutering van een deelwaarheid
* De neiging tot ressentiment


Een andere lijst van kenmerken van het sektarisme is opgesteld door de belgische professor E. Vermeersch uit zijn cursus 'Historisch overzicht van de wijsbegeerte':

1. Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).

2. Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).

3. Hiërarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.

4. Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'verlichte', of de 'Messias' wordt beschouwd.

5. Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.

6. Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.

7. Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.

8. Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieën, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).

9. Proselytisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven.

Hier een korte analyse op basis van de bovenvermelde kenmerken:

1. Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).

Een moslim dient zich volledig te onderwerpen aan de islam. Onvoorwaardelijk. Discussie over de islamitische moraal is onmogelijk. Uitstappen is sterven.

2. Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).

Controle is een van de sterkste wapens binnen de oemmah. Families executeren zelfs hun eigen kinderen, nichten en neven als zij zich niet volgens de islamitische regels gedragen. Vooral op het platte land werkt dit systeem zeer verstikkend. Moslims in een grote stad voelen zich vaak een beetje verdwaald, omdat de controle moeilijker is.

3. Hiërarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.

Lijkt me duidelijk. Allah en zijn aardse reïncarnaties van het goddelijke zijn de baas. Een fatwa is een mogelijkheid om te straffen. De sharia de hand van god.

4. Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'verlichte', of de 'Messias' wordt beschouwd.

Noem maar een paar Maulawies en Ayatollahs. Iedere islamitische streek heeft zijn eigen gedelegeerde goden.

5. Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.

Lijkt me duidelijk. Hoofddoekje, chador, boerka, pakkol en zelfs het baardje zijn min of meer verplicht. Het uniform van de islam is zeer herkenbaar.

6. Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.

De moslims beweren dat de koran het originele woord van god bevat. De bijbel is volgens hen een door mensen vervalste versie, waarin zaken als ‘Jezus als zoon van god’ en de ‘drie-eenheid’ pure verzinsels zijn en zelfs blasfemie. Moslims menen dat zij de waarheid in pacht hebben. Moslims menen dat Allah de niet-moslims zal straffen.

7. Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.

Loop maar eens met je camera de moskee in. Kijken hoe ver je komt. Ook zonder camera trouwens.

8. Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieën, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).

Vraag moslims eens naar de evolutieleer van Darwin? Dan ontdek je dat de aarde plat is.

9. Proselitisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven.

Spreekt voor zich. Mohammed was niet alleen uitverkoren, hij was tevens krijgsheer die met geweld de islam verspreidde. Dat is nog steeds zo. Als het niet met geweld of genocide gaat, wordt de bevolking wel omgekocht door ze eten te geven. Bewijzen te over. Tevens wordt je er continue op gewezen dat ongelovigen – niet-moslims – slechts dienen als brandstof voor het vuur. Moordpartijen en intimidaties zorgen er voor dat de islam de snelst groeiende godsdienst is ter wereld.

Conclusie? De islam is een sekte. Wel een grote sekte. Zo groot, dat je bijna zou denken dat het een religie is....

Kom nu maar met een antwoord, eens kijken hoelang je een discussie die je bij voorbaat al verloren hebt vol weet te houden.

Ik ben niet van plan om met jou in discussie te gaan , om de doodeenvoudige redenen , dat ik geen MOSLIM ben en als zodanig niet genoeg er van af weet , ik geef alleen ALTIJD MIJN EIGEN MENING WEER , zo ook in dit geval en dat word me als regel niet in dank af genomen ! En hypocriet ben ik zo wie zo niet ,want ik geef ongeacht en ongezouten mijn mening weer ( neem de moeite maar ff om enkele topic,s te lezen waar ik aan mee doe of gedaan hebt ) afgezien dat je blijkbaar ook niet de moeite hebt genomen om mijn profiel te bekijken , die is op mijn adres , tel nr en pincode na correct ,behalve de hondjes op de Avatar die zijn inmiddels (groot ) geworden.
Maar een ding ben ik in iedergeval niet met je eens : je scheert iedereen over een kam en daar vergis je , je lelijk in want ik heb heel goede ervaringen en zelfs vrienden onder de MOSLIMS , daartegen over staat dat ik ook een hele SLECHTE ervaring heb ,maar dat tref je overal aan , daar zijn we MENSEN voor niet waar ?

V.G.G.
voor hetgeval dat je het nog niet weet , deze afkorting staat voor:

Vrede Geluk Gezondheid .

of

Vriendelijke Groet George .

Je mag zelf kiezen of beide aannemen ze zijn echt gemeend .

Juliette
29-10-05, 23:36
Geplaatst door MuMu
En dat is ook precies waar alles om draait binnen de Islam:JE WARE INTENTIE

Serieus. :tik:

Jij bent moslim? :tik:

Oeroeboeroe
29-10-05, 23:36
Geplaatst door lebanese
ik snap echt niet waar indonesie op wacht.

die christelijke minderheid vecht voor eigen staat in indonesie,nou,dat hebben ze gekregen,dan is het nog niet goed,op 1 ander eiland willen weer andere christelijke groepering een eigen staat,niet te filmen!

als ik de president van indonesie was,zou ik met die mensen omgaan net zoals thailand met die islamietishe minderheid omgaat,namelijk slachten die handel!

aan de andere kant snap ik indonesie ook wel

thailand slacht die moslims af, als moslims afgeslacht worden,is er kennelijk niks aan de hand

maar als een islamietish land hetzelfde doet,dan hadde poppe aant danseh :wohaa: :wohaa: :wohaa:

:student: Wij gaan helamaal niks slachten!

Juliette
29-10-05, 23:45
Geplaatst door MuMu
Ja, net als iedereen. :moe:

Ik anders niet. :moe: Wat bedoel je?

Syphax
29-10-05, 23:50
Geplaatst door Oeroeboeroe
:student: Wij gaan helamaal niks slachten!
Jawel, wij gaan een schaap slachten! :lole:

mark61
29-10-05, 23:51
Geplaatst door Tomas
't is ook helemaal geen wetenschap. Sekte is gewoon een scheldwoord dat religieuzen onderling hanteren. Zolang de religieuze groep klein is durft iedereen het een sekte te noemen.

Just.

mark61
29-10-05, 23:53
Geplaatst door Syphax
Wat een zieke actie....schoften!!

P.S. Deze hindoestaan is ofwel de zus van die sukkel die dreigbrieven

Dit is geen hindoestaanse naam (> India) maar een Javaanse naam (> Indonesië).

Ff voor de goede orde. Ik begrijp dat zowel vanuit Europa als vanuit den Arabischen wereld al die Aziaten op mekaar lijken, maar tis toch heel wat anders. :)

Kan wel zijn dat beiden uit Suriname afkomstig zijn, maar dat verandert niet veel.

Syphax
29-10-05, 23:54
Geplaatst door mark61
Dit is geen hindoestaanse naam (> India) maar een Javaanse naam (> Indonesië).

Ff voor de goede orde. Ik begrijp dat zowel vanuit Europa als vanuit den Arabischen wereld al die Aziaten op mekaar lijken, maar tis toch heel wat anders. :)

Kan wel zijn dat beiden uit Suriname afkomstig zijn, maar dat verandert niet veel.

Hij deed zich voor als moslim! :cola: Wat denk jij!!

Juliette
29-10-05, 23:55
Geplaatst door MuMu
Iedereen wordt moslim geboren en gaat moslim dood.
Of je het nu leuk vindt of niet.. :fpetaf:

Ikke niet. Niet als moslim geboren. Wegens geen moslim ouders.

Ook niet mijn fout he?

Of ik zo dood ga moet ik nog effe afwachten.

mark61
29-10-05, 23:59
Geplaatst door Syphax
Hij deed zich voor als moslim! :cola: Wat denk jij!!

Ik denk dat devanand een dolle hindoe uit Den Haag is. :)

Maar alleen de mods kunnen IP's checken toch? Dus misschien dat het dezelfde persoon is. Maar om zich dan ook nog als vrouw voor te doen...

Anyway, het zou voor hem teveel moeite zijn zich als Indonesiër voor te doen, denk je niet?

mark61
29-10-05, 23:59
Geplaatst door Juliette
Ik anders niet. :moe: Wat bedoel je?

Tante Juul, u leert het ook nooit af hè? :hihi:

mark61
30-10-05, 00:01
Geplaatst door Juliette
Ikke niet. Niet als moslim geboren. Wegens geen moslim ouders.

Ook niet mijn fout he?

Of ik zo dood ga moet ik nog effe afwachten.

Jawel. Als je met de waarheid hebt kennisgemaakt moet je hem omarmen, anders ga je branden in De Vuur. Vraag het David maar, die heeft er een studie van gemaakt. Van lidwoorden vooral.

Juliette
30-10-05, 00:02
Geplaatst door mark61
Tante Juul, u leert het ook nooit af hè? :hihi:

Godzijdank niet nee.

Juliette
30-10-05, 00:03
Geplaatst door MuMu
Iedereen is moslim volgens de Islam.

Het ontstijgt al het aardse, dus ook je afkomst e.d.

Iedereen gaat een keer dood, dat is de enige zekerheid die je hebt in het leven! maar dat terzijde. :hihi:

En wat denk je zelf?

Syphax
30-10-05, 00:05
Geplaatst door mark61
Ik denk dat devanand een dolle hindoe uit Den Haag is. :)

Maar alleen de mods kunnen IP's checken toch? Dus misschien dat het dezelfde persoon is. Maar om zich dan ook nog als vrouw voor te doen...

Anyway, het zou voor hem teveel moeite zijn zich als Indonesiër voor te doen, denk je niet?
Nee hoor, ik denk dat zulke gasten tot alles in staan zijn. :knipoog:
Het hoeft niet zo te zijn, maar het rook er wel sterk naar. :)

Juliette
30-10-05, 00:07
Geplaatst door mark61
Jawel. Als je met de waarheid hebt kennisgemaakt moet je hem omarmen, anders ga je branden in De Vuur. Vraag het David maar, die heeft er een studie van gemaakt. Van lidwoorden vooral.

De Vuur. Dat lijkt me wel wat.

~Panthera~
30-10-05, 00:11
Geplaatst door Juliette
De Vuur. Dat lijkt me wel wat.

Mij de lidwoorden. :hihi:

Shit, ik heb me een Karma ! :schreeuw:

mark61
30-10-05, 00:14
Geplaatst door ~Panthera~
Mij de lidwoorden. :hihi:

Shit, ik heb me een Karma ! :schreeuw:

Jouw De Karma past niet eens in je Schrank. Branden doet het volgens mij ook niet.

Kar-ma. Wel een goede omschrijving voor een Christinecoureuse.

Syphax
30-10-05, 00:16
Geplaatst door Juliette
De Vuur. Dat lijkt me wel wat.
Wij gaan allemaal naar 'de vuur' ... althans totdat er wordt geroepen dat het daar toch wel druk wordt.
Pimmetje komt ons wel redden Juliette. :schok:

mark61
30-10-05, 00:21
Geplaatst door Syphax
Wij gaan allemaal naar 'de vuur' ... althans totdat er wordt geroepen dat het daar toch wel druk wordt.

Ik kan je verzekeren dat het er beredruk is. Hindoes, Eskimo's, Patagoniërs, Christenhonden, Aborigines, diverse Afrikanen, lebanese, devidinges, you name it. En ik natuurlijk. Vol = vol, ook in de hel.


Pimmetje komt ons wel redden Juliette. :schok:

Juliette is veel te coquette om te branden. Dat vindt ze affreux en beneden haar stand.

~Panthera~
30-10-05, 00:24
Volgens mij wordt het er veel te gezellig. :cola:

~Panthera~
30-10-05, 00:25
Geplaatst door Syphax
Wij gaan allemaal naar 'de vuur'

Neem jij die shoarma dan ff mee ? :D
Doe ik die grill wel.

gh.wille
30-10-05, 00:28
Geplaatst door MuMu
Ja, net als iedereen. :moe:

Ik ben wel MOE ,maar geen MOSLIM .

:moe: :)

Syphax
30-10-05, 00:30
Geplaatst door mark61
Ik kan je verzekeren dat het er beredruk is. Hindoes, Eskimo's, Patagoniërs, Christenhonden, Aborigines, diverse Afrikanen, lebanese, devidinges, you name it. En ik natuurlijk. Vol = vol, ook in de hel.



Juliette is veel te coquette om te branden. Dat vindt ze affreux en beneden haar stand.
Beregesjellig en warm! :lole:
Ik zie je daar wel! Christenhonden bijten toch niet he..daar heb ik toch wel een beetje schrik voor.

Syphax
30-10-05, 00:32
Geplaatst door ~Panthera~
Neem jij die shoarma dan ff mee ? :D
Doe ik die grill wel.
Oooooh jij zal branden!!! :roken:

gh.wille
30-10-05, 00:34
Geplaatst door MuMu
Toch wel.. "broeder" :boer:

Nee , a.u.b. niet het klooster in he ?

:schok:

~Panthera~
30-10-05, 00:36
Geplaatst door Syphax
Oooooh jij zal branden!!! :roken:


:hihi:


help.http://www.my-smileys.de/smileys2/help_2.gif

dewisudarsono
30-10-05, 00:54
Geplaatst door Syphax
Wat een zieke actie....schoften!!

P.S. Deze hindoestaan is ofwel de zus van die sukkel die dreigbrieven schreef naar hindoestaanse organisaties om de islam zwart te maken, of hij is het zelf.
Dewinand ofsjo geloof ik. Hij ging geloof ik ook naar bed met Smitje.

Welkom, welkom.

Foutje dommertje, ik ben niet Hindoestaans maar een Indonesische Hindoe van Bali, weet je wel waar jullie zike volgelingen tot twee maal toe een barbaarse terreur aanval uitvoerden.

Probeer eens te denken voor je iets zegt, maar ja als onderworpene mag je zelf niet denken

Syphax
30-10-05, 01:00
Geplaatst door dewisudarsono
Foutje dommertje, ik ben niet Hindoestaans maar een Indonesische Hindoe van Bali, weet je wel waar jullie zike volgelingen tot twee maal toe een barbaarse terreur aanval uitvoerden.

Probeer eens te denken voor je iets zegt, maar ja als onderworpene mag je zelf niet denken
Maakt niet uit hoor slimmertje. Je haat ventileren mag hier...geen enkele probleem mee!
Ik ben sjo onderworpen dat ik niet eens meer weet wat kan als er niet een "'zuivergeleerde moslim" mij een eindje op weg kan helpen. :fpiraat:
Nee hoor, wij zij allemaal door en door slecht. Welke boomhut woon jij..kan ik je eens een bezoekje brengen met een groepje Marokkanen. : :p

Oeroeboeroe
30-10-05, 01:03
Geplaatst door MuMu
Iedereen wordt moslim geboren en gaat moslim dood.
Of je het nu leuk vindt of niet.. :fpetaf:

"Mag ik deze als sig", zou ik bijna zeggen :hihi:...

Syphax
30-10-05, 01:04
Wat betekent zike? Ik vraag dit omdat ik maar een onderworpen moslim ben die op zoek is naar input...tenminste als het mag van de 'zuivergeleerde' imam.

Oeroeboeroe
30-10-05, 01:12
Ergo: wij keuren het af.

M@riska
30-10-05, 01:12
Geplaatst door lebanese
ik snap echt niet waar indonesie op wacht.

die christelijke minderheid vecht voor eigen staat in indonesie,nou,dat hebben ze gekregen,dan is het nog niet goed,op 1 ander eiland willen weer andere christelijke groepering een eigen staat,niet te filmen!

als ik de president van indonesie was,zou ik met die mensen omgaan net zoals thailand met die islamietishe minderheid omgaat,namelijk slachten die handel!

aan de andere kant snap ik indonesie ook wel

thailand slacht die moslims af, als moslims afgeslacht worden,is er kennelijk niks aan de hand

maar als een islamietish land hetzelfde doet,dan hadde poppe aant danseh :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Ik zag vandaag die slachtingen op al yazeera. Als je daarmee instemt ben je echt goed de weg kwijt. :moe:

Syphax
30-10-05, 01:20
Het is verschrikkelijk hoe onschuldige mensen op deze wereld worden afgeslacht...welk geloof ze ook aanhangen.
Maar daar zal Mahasjaphahit een stokje voor steken. Hij zal ook zorgen dat kinderen niet meer geprostitueerd worden in het overwegend hindoistische India. klassesysteem zal metteen aan diggelen worden gegooid. Vrede op aarde met andere woorden. Hindoes zij nou eenmaal vredelievend en dat zal helemaal duidelijk worden als Mahasjaphahit de wereld zal zuiveren van moslims ed.

gh.wille
30-10-05, 01:40
Geplaatst door MuMu
Ik zou er momenteel een moord voor over hebben om de rust van een klooster te mogen ervaren.. Zalig!

Maar niet geschrokken hoor, ik bedoel MOSLIM in de mystieke zin.

:hihi:

Nou wet let je , de animo is de laatste jaren beneden het niveau , denk dat je van harte welkom bent !
Het idee om jou als non te zien, werkte zo op m,n lachspieren dat ik per ongeluk de wekker uit m,n handen liet vallen (was net bezig ,m vast een uur terug te zetten ) .
:haha:

MaRiaH
30-10-05, 02:13
zo! ff bijkomen zeg...

wat een geweld.. :knife_hea

:hihi:

Lebenese is gewoon niet goed bij DE hoofd ..

ik zal wel een dansje maken om DE Vuur
:boogie:

dewisudarsono
30-10-05, 02:18
Geplaatst door Syphax
Maakt niet uit hoor slimmertje. Je haat ventileren mag hier...geen enkele probleem mee!
Ik ben sjo onderworpen dat ik niet eens meer weet wat kan als er niet een "'zuivergeleerde moslim" mij een eindje op weg kan helpen. :fpiraat:
Nee hoor, wij zij allemaal door en door slecht. Welke boomhut woon jij..kan ik je eens een bezoekje brengen met een groepje Marokkanen. : :p

Ja ik zei al jullie zijn totaal geschift en olie-dom, ik heb een paar argumenten gepost maar daar gaan jullie niet op in want je kant op argumenten helemaal niets.

dewisudarsono
30-10-05, 02:41
Geplaatst door Syphax
Het is verschrikkelijk hoe onschuldige mensen op deze wereld worden afgeslacht...welk geloof ze ook aanhangen.


-edit: dit gaat te ver (2)-

MaRiaH
30-10-05, 02:43
Geplaatst door dewisudarsono
in Nederland vermoorden ze Theo van Gogh.



ze?? het was er maar één..

er hoeft maar 1 gek te zijn..
dus rest heb ik maar niet meer gelezen.. :jammer:

Syphax
30-10-05, 02:57
Geplaatst door dewisudarsono
Ja ik zei al jullie zijn totaal geschift en olie-dom, ik heb een paar argumenten gepost maar daar gaan jullie niet op in want je kant op argumenten helemaal niets.
Jij bent duidelijk genoeg! Dit soort onzin is hier al vele malen ontkracht.
Ga met jezelf spelen...zult meer succes boeken.!

~Panthera~
30-10-05, 02:02
http://www.planet-smilies.de/tanzen/tanzen_013.gif

MaRiaH
30-10-05, 02:13
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.planet-smilies.de/tanzen/tanzen_013.gif

dansen in DE vuur ..:hihi:

Syphax
30-10-05, 02:15
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.planet-smilies.de/tanzen/tanzen_013.gif
Moet jij niet argumenten verzinnen om dat geval tevreden te stellen, of ben jij ook al olie-dom...
Grapje...jij bent links. :sniper:
Nou ja, we hebben nu een kleurling die denkt gewaardeert te worden door 'rechts'...hahahha.

~Panthera~
30-10-05, 02:18
Geplaatst door Syphax
Moet jij niet argumenten verzinnen om dat geval tevreden te stellen, of ben jij ook al olie-dom...
Grapje...jij bent links. :sniper:
Nou ja, we hebben nu een kleurling die denkt gewaardeert te worden door 'rechts'...hahahha.

:hihi: ik stel nooit iemand tevreden, dat is juist het leuke. :roken:

Dat "rechts" zalt um nog vies tegenvallen, denk ik. :roker:

~Panthera~
30-10-05, 02:21
Geplaatst door MaRiaH
dansen in DE vuur ..:hihi:

Ja ja, MET grill... :stout:

Maar die staat achter de piano. :ego: die zie je weer niet, want dat is zo'n lullige Hitachi van Syphax. :duivels:
Je kent het wel: meneer neemt ook een grill mee. http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/n035.gif tsjk tsjk. :blowen:

MaRiaH
30-10-05, 02:33
http://pics.mnogowm.com/05.jpg

:tover:

lebanese
30-10-05, 12:45
Geplaatst door HANS M
Dit bewijst dus weer dat de Islam geen vredelievend geloof is
maar een Dictatuur

kijk eens wat een zuid afrikaan zegt hahahahaha niet te filmen

jij moet wel beter weten met wat je zegt

ben je de appartheid vergeten?

dat lag niet aan het christendom he?

als het moslims waren,dan lag het wel aan de moslims

slavernij lag ook niet aan het christendom he?

kolonisatie van landen lag ook niet aan het christendom he?

uitroeien van de mensheid zoals hitler,mussolini en mussert lag ook niet aan het christendom he?

de jarenlange burgeroorlog in REGIO rwanda,congo tussen hutus en tutsis,allebij christelijke stammen,lag ook niet aan het christendom he?


de aanvallen van amerika op panama lag ook niet aan het christendom he?

ga zooooooooooooooooooooo maar doorrrrrrr

heb je een een muslim horen zeggen kijk oorlog en chrsitendom dat is haast synoniem? nee,heb respect voor ander mans geloof!ieder zijn eigen geloof

"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

die aanslagen ,moord door moslims en christenen enz. zijn door fundamentalisten,je hebt alle soorten fundamentalisten!

dat zijn geen moslims een moslims handelt niet tegenstrijdig met de koran,

de koran zegt zoals ik hierbove heb laten zien dat je niet mag doden,toch doen fundamentalisten het,dus GEEN moslims!

ronald
30-10-05, 13:05
Landen met geloven vergelijken is appel met peren vergelijken.

lebanese
30-10-05, 13:06
en MARK,1 ding nog!

ik wens NIEMAND,echt HELEMAAAL niemand de hell

lebanese
30-10-05, 13:09
Geplaatst door ronald
Landen met geloven vergelijken is appel met peren vergelijken.

kijk eens wat een zuid afrikaan zegt hahahahaha niet te filmen

jij moet wel beter weten met wat je zegt

ben je de appartheid vergeten?

dat lag niet aan het christendom he?

als het moslims waren,dan lag het wel aan de moslims

slavernij lag ook niet aan het christendom he?

kolonisatie van landen lag ook niet aan het christendom he?

uitroeien van de mensheid zoals hitler,mussolini en mussert lag ook niet aan het christendom he?

de jarenlange burgeroorlog in REGIO rwanda,congo tussen hutus en tutsis,allebij christelijke stammen,lag ook niet aan het christendom he?

ronald
30-10-05, 13:11
Geplaatst door lebanese
kijk eens wat een zuid afrikaan zegt hahahahaha niet te filmen

jij moet wel beter weten met wat je zegt

ben je de appartheid vergeten?

dat lag niet aan het christendom he?

als het moslims waren,dan lag het wel aan de moslims

slavernij lag ook niet aan het christendom he?

kolonisatie van landen lag ook niet aan het christendom he?

uitroeien van de mensheid zoals hitler,mussolini en mussert lag ook niet aan het christendom he?

de jarenlange burgeroorlog in REGIO rwanda,congo tussen hutus en tutsis,allebij christelijke stammen,lag ook niet aan het christendom he?


Again: landen met geloven vergelijken is appel met peren vergelijken.

ronald
30-10-05, 13:11
Geplaatst door lebanese
en MARK,1 ding nog!

ik wens NIEMAND,echt HELEMAAAL niemand de hell


Dat is nou net het probleem....je zou die daders de hel moeten verwensen.

lebanese
30-10-05, 13:16
Geplaatst door ronald
Again: landen met geloven vergelijken is appel met peren vergelijken.

kijk eens wat een zuid afrikaan zegt hahahahaha niet te filmen

jij moet wel beter weten met wat je zegt

ben je de appartheid vergeten?

dat lag niet aan het christendom he?

als het moslims waren,dan lag het wel aan de moslims

slavernij lag ook niet aan het christendom he?

kolonisatie van landen lag ook niet aan het christendom he?

uitroeien van de mensheid zoals hitler,mussolini en mussert lag ook niet aan het christendom he?

de jarenlange burgeroorlog in REGIO rwanda,congo tussen hutus en tutsis,allebij christelijke stammen,lag ook niet aan het christendom he?

de verkrachtingen ,uitmoorden van islamietishe bosniers door christelijke servish bosniers lag ook niet aan het christendom he

en ik heb hierbven voorbeelden laten zien waarbij normale mensen ook rol in speelden ronald

de jarenlange burgeroorlog tussen katholieken en protestanten in noord ierland lag ook niet aan het cristendom he?

het afschieten van aboriginals door ''witte'' australiers lag ook niet aan het christendom he?

het afslachten van indianen door ''witten'' lag ook niet aan het christendom he?

de racisme jegens zwarten (nog steeds in de vs) lag ook niet aan het christendom he? klux klux klan enz.

enz enz nee dat ligt niet aan het christendom kom op zeg

maar als het moslims waren,dan was het van

''kijk die moslims,wat de islam alemaal doet''

houd het geloof buiten alles, en beoordeel niet racistish,maar beoordeel iedereen als een mens,als indievidu

ronald
30-10-05, 13:21
Wat zit je nou iedereen een spiegel voor te houden? Die moordenaars van die drie meisjes waren moslims die het deden OMDAT die meisjes christelijk waren. Er is hier totaal geen toestand van een of andere strijd waar zij deel van uit maakten.

lebanese
30-10-05, 13:51
Geplaatst door ronald
Wat zit je nou iedereen een spiegel voor te houden? Die moordenaars van die drie meisjes waren moslims die het deden OMDAT die meisjes christelijk waren. Er is hier totaal geen toestand van een of andere strijd waar zij deel van uit maakten.

en deze moslim die nu met je zit te discussieren,zegt dat het FOUT is!
onthoofden is FOUT,FOUT FOUT FOUT

MAAR wees niet racistish op het gebied van geloof en veroordeel iedereen als mens,als individu

ik zeg toch ook niet dat het de fout van het christendom is dat de verkrachtingen ,uitmoorden van islamietishe bosniers door christelijke servish bosniers aan het christendom lag

die christelijke bosnishe serers verkrachtte en vermoorde die islamietishe bosniers OMDAT die slachtoffers moslims waren

dan nog zeg ik dat geloof hierbij geen enkel rol speelt,dan nog zeg ik hou het geloof erbuiten

dit zijn walgelijke,onhumane daden door mensen die zogenaamd aan een religie verboden zijn

ronald
30-10-05, 13:59
Weet je wat pas de schijnheiligheid ten top is?? Dit plaatsen lebanese:

quote:
Geplaatst door lebanese
ik snap echt niet waar indonesie op wacht.

die christelijke minderheid vecht voor eigen staat in indonesie,nou,dat hebben ze gekregen,dan is het nog niet goed,op 1 ander eiland willen weer andere christelijke groepering een eigen staat,niet te filmen!

als ik de president van indonesie was,zou ik met die mensen omgaan net zoals thailand met die islamietishe minderheid omgaat,namelijk slachten die handel!

aan de andere kant snap ik indonesie ook wel

thailand slacht die moslims af, als moslims afgeslacht worden,is er kennelijk niks aan de hand

maar als een islamietish land hetzelfde doet,dan hadde poppe aant danseh




en het dan weg halen.......

ronald
30-10-05, 14:00
Turut berduka cita. Saya ikut merasakan kesedihan.

De zogenaamde normbepalende theocratische dictatoriale moslimleiders in SA of Teheran hebben hun agressiviteit met groot succes geexporteerd en jammer genoeg heeft het ook een gewillig oor bij een aantal doorgedraaide Indonesiers gevonden. Het is niet de Islam maar figuren als lebanese (om maar dicht bij huis te blijven) die duidelijk zich heeft laten meeslepen in de leugenstroom die in een op zich vredelievend land en volk als Indonesie is, helaas ook een bodem biedt aan deze arabische agressieve manier van leven en samenleven. Dit geval heeft niets te maken met een christelijke "vrijheidsstrijd voor eigen staat", christelijke bedreigingen of verachting, maar alleszins met een intolerantie geimporteerd uit het MO.

lebanese
30-10-05, 14:08
ronald jij bent echt zielig

ik heb die stukje niet weggehaald hoor,ik heb later nog een stukje gepost waar ik heb uitgelegd waarom ik zulke woorden zei

echt smerig om maar helft van het verhaal te halen nadat je niks meer had te zeggen

ronald ik kom uit een land waar 70% moslim is,maar de president toch christelijk is,hij is door ons democratish gekozen

ronald
30-10-05, 14:12
Geplaatst door lebanese
ronald jij bent echt zielig

ik heb die stukje niet weggehaald hoor,ik heb later nog een stukje gepost waar ik heb uitgelegd waarom ik zulke woorden zei

echt smerig om maar helft van het verhaal te halen nadat je niks meer had te zeggen


Het is toch pot verdorie de schijnheil ten top....kijk naar pagina 1 van deze topic....GhWilde heeft JOUW gequote stukje wat hierboven in rood staat uit de lucht geplut...15 minuten geleden was het er nog en na JOUW FOUT FOUT FOUT mededeling was het weg. Schoft.

lebanese
30-10-05, 14:14
Geplaatst door ronald
Het is toch pot verdorie de schijnheil ten top....kijk naar pagina 1 van deze topic....GhWilde heeft JOUW gequote stukje wat hierboven in rood staat uit de lucht geplut...15 minuten geleden was het er nog en na JOUW FOUT FOUT FOUT mededeling was het weg. Schoft.


wie is hier een schoft,jij bent de grootste schoft hier,dat je maar de helft van het verhaal hebt bijgehaald vuile smerige kanker schoft die je bent

dit had ik daarna gezegd


[i]maar da afslachten van indonesiers was synish bedoeld,zodat jullie zien hoe oneerlijk de mensen worden behandeld![/B]


waarom heb je dit niet bijgehaald kanker flikker,he??

lees maa terug op 2

echt smerig vieze kanker pindagezicht

Tomas
30-10-05, 14:15
Geplaatst door ronald
Het is toch pot verdorie de schijnheil ten top....kijk naar pagina 1 van deze topic....GhWilde heeft JOUW gequote stukje wat hierboven in rood staat uit de lucht geplut...15 minuten geleden was het er nog en na JOUW FOUT FOUT FOUT mededeling was het weg. Schoft.

Alleen beheer kan priksels verwijderen.

lebanese
30-10-05, 14:16
Geplaatst door Tomas
Alleen beheer kan priksels verwijderen.

bedankt tomas

ronald
30-10-05, 14:24
Geplaatst door lebanese
wie is hier een schoft,jij bent de grootste schoft hier,dat je maar de helft van het verhaal hebt bijgehaald vuile smerige kanker schoft die je bent

dit had ik daarna gezegd




waarom heb je dit niet bijgehaald kanker flikker,he??

lees maa terug op 2

echt smerig vieze kanker pindagezicht


Jouw woorden spreken boekdelen.....

lebanese
30-10-05, 14:27
Geplaatst door ronald
Jouw woorden spreken boekdelen.....

wat verwacht je nog zo smerig doen en dan nog zeggen mn woorden spelen boekdelen

maar ik zal mn tekst weghalen aangezien het toch hard is wat ik zei

ik biedt zelfs mn exuses aan,sorry

kwam door frustraties

maar toch ben je smerig,dat je maar helft van het verhaal erbij hebt gehaald

oh is weggehaald door administrator blijkbaar

ook goed

ronald
30-10-05, 14:27
Geplaatst door Tomas
Alleen beheer kan priksels verwijderen.



Goed....dan pleit dat zeer ten nadele van het beheer. Blijft toch staan dat wat hij gezegd heeft door hem is gezegd. Nu doet hij precies zoals het in het groot gebeurt....draaien en de geschiedenis naar je hand zetten.

ronald
30-10-05, 14:28
Geplaatst door lebanese
wat verwacht je nog pinda gezcht,zo smerig doen en dan nog zeggen mn woorden spelen boekdelen

maar ik zal mn tekst weghalen aangezien het toch hard is wat ik zei

ik biedt zelfs mn exuses aan,sorry

kwam door frustraties

maar toch ben je smerig,dat je maar helft van het verhaal erbij hebt gehaald


...alleen het beheer kan het weghalen heb je net vernomen....

MaRiaH
30-10-05, 14:28
Geplaatst door lebanese
wie is hier een schoft,jij bent de grootste schoft hier,dat je maar de helft van het verhaal hebt bijgehaald vuile smerige kanker schoft die je bent

dit had ik daarna gezegd




waarom heb je dit niet bijgehaald kanker flikker,he??

lees maa terug op 2

echt smerig vieze kanker pindagezicht

nee nu laat je pas echt zien wat je waard bent. :jammer:

Tomas
30-10-05, 14:29
Geplaatst door ronald
...alleen het beheer kan het weghalen heb je net vernomen....

Iedereen kan zijn eigen priksels wijzigen en dus tekst weghalen. Alleen beheer kan een hele reply weghalen.

lebanese
30-10-05, 14:31
Geplaatst door ronald
...alleen het beheer kan het weghalen heb je net vernomen....

jah je kan wel je teksten veranderen,dat wou ik doen maar die is weggehaald door beheer

maar weet je wat ik helemaaaaaaal smerig vind

ik heb mn exuses aangeboden

maar jij,die maar halve verhaal heeft bijgehaald,en dat kun je niet ontkennen,aangezien ik de andere helft erbij heb gehaald

toch ben je niet even volwassen als mij om dan je exuses aan te bieden??

belachelijk hoor

Tomas
30-10-05, 14:32
Excuses aan kunnen bieden is inderdaad een teken van volwassenheid.

lebanese
30-10-05, 14:33
Geplaatst door MaRiaH
nee nu laat je pas echt zien wat je waard bent. :jammer:

jah was dom van me,ik heb dan ook exuses aangeboden

nogmaals sorry niet bedoeld,de frustraties,de duivel kwam in me op

lebanese
30-10-05, 14:35
Geplaatst door Tomas
Excuses aan kunnen bieden is inderdaad een teken van volwassenheid. :zwaai:

ronald
30-10-05, 14:40
Geplaatst door Tomas
Excuses aan kunnen bieden is inderdaad een teken van volwassenheid.


Excusses bla bla-en is heel gemakkelijk en juist een teken van onvolwassenheid. Kijk wat lebanese nog op pagina 6 neerkalkt. Niets duidt eraan dat hij zijn mening heeft bijgesteld en de discussie over de 3 onthoofde meisje omzeilt. Bovendien de reacties daarna spreken voor mij boekdelen. Kom nu maar weer met je bla bla-ik-heb-toch-m'n-excusses-aangeboden verhaal. lebanese zou eerst moeten leren z'n grote bek te houden en dan pas reageren. Dat is een teken van vowassenheid.

Tomas
30-10-05, 14:48
Geplaatst door ronald
lebanese zou eerst moeten leren z'n grote bek te houden en dan pas reageren. Dat is een teken van vowassenheid.

Alles op zijn tijd.

Z'n gescheld waar ie zn excuses voor aanbood was op basis van jouw valse beschuldiging dat hij stiekem zijn teksten zou hebben aangepast.

Inhoudelijk zijn jullie het nog lang niet met elkaar eens, dat zie ik ook wel, maar probeer het wel een beetje fair en netjes te houden.

lebanese
30-10-05, 14:50
Geplaatst door ronald
Excusses bla bla-en is heel gemakkelijk en juist een teken van onvolwassenheid. Kijk wat lebanese nog op pagina 6 neerkalkt. Niets duidt eraan dat hij zijn mening heeft bijgesteld en de discussie over de 3 onthoofde meisje omzeilt. Bovendien de reacties daarna spreken voor mij boekdelen. Kom nu maar weer met je bla bla-ik-heb-toch-m'n-excusses-aangeboden verhaal. lebanese zou eerst moeten leren z'n grote bek te houden en dan pas reageren. Dat is een teken van vowassenheid.

ja ik ben naar 6 gegaan en heb gelezen dat ik daar probeerde uit te leggen dat je ieder mens moet veroordelen als indievidu,als mens dus, niet hele verhaal van make,zeggen komt door stamboom,door family,door eetgewoonte door slaapgewoonte of door geloof

is dat slecht? :confused: :confused:

je moet je nu wel heeeeeeeeeeeeeeeel diep schamen

en als je nu niet je exuses aan bied,net zoals ik dat deed richting jouw

dan geef ik je denk ik niet eens meer aandacht

lebanese
30-10-05, 14:52
Geplaatst door Tomas
Alles op zijn tijd.

Z'n gescheld waar ie zn excuses voor aanbood was op basis van jouw valse beschuldiging dat hij stiekem zijn teksten zou hebben aangepast.

Inhoudelijk zijn jullie het nog lang niet met elkaar eens, dat zie ik ook wel, maar probeer het wel een beetje fair en netjes te houden.

we hoeven ook niet met elkaar eens te zijn,we zijn mensen,niet elke mens heeft zelfde opvattigen,ieder zn eigen ding

ik rpobeer het zo fair mogelijk te houden doo middel exuses aan te bieden als er iets verkeerds gedaan word,maar geld dat ook voor de tegenpartij?


en wees dan op zn minst effetjes volwassen en verontschuldig je dan bij degene die je vals beschuldigde als ''smerige stiekemertje''

kom op hey,zo laag ben je toch hopelijk niet? :zwaai: :zwaai:

ronald
30-10-05, 15:01
Geplaatst door lebanese
we hoeven ook niet met elkaar eens te zijn,we zijn mensen,niet elke mens heeft zelfde opvattigen,ieder zn eigen ding


maar wees dan op zn effetjes volwassen en verontschuldig je dan bij degene die je vals beschuldigde als ''smerige stiekemertje''

kom op hey


Dat jij de hele priksel niet hebt weg gehaald en zoals Tomas zei dat het behaar dat allen kan doen poste ik:


quote:
Geplaatst door Tomas
Alleen beheer kan priksels verwijderen.




Goed....dan pleit dat zeer ten nadele van het beheer. Blijft toch staan dat wat hij gezegd heeft door hem is gezegd. Nu doet hij precies zoals het in het groot gebeurt....draaien en de geschiedenis naar je hand zetten.



Dat geldt als excuus. voor dat JIJ het niet hebt weggehaald, maar dat haalt niet weg dat dat weggeeffend is met jouw scheldpartijen. Mij heb je laten kennen wie en wat je bent. Als ook nog eens de duivel zo snel bezit van je neemt dan heb ik inderdaad liever dat je "mij geen aandacht" meer schenkt....ook je "maar wees dan op zn effetjes volwassen en verontschuldig je dan bij degene die je vals beschuldigde als ''smerige stiekemertje''

kom op hey"
spreekt weer boekdelen.

Tomas
30-10-05, 15:05
Geplaatst door ronald
Goed....dan pleit dat zeer ten nadele van het beheer. Blijft toch staan dat wat hij gezegd heeft door hem is gezegd. Nu doet hij precies zoals het in het groot gebeurt....draaien en de geschiedenis naar je hand zetten.

Dat geldt als excuus.

Dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet uit ophalen.

lebanese
30-10-05, 15:08
[i]Goed....dan pleit dat zeer ten nadele van het beheer. Blijft toch staan dat wat hij gezegd heeft door hem is gezegd. Nu doet hij precies zoals het in het groot gebeurt....draaien en de geschiedenis naar je hand zetten.[/B]

ik lees gen verontschuldiging,kan niks uit halen,alleen een bekritisering vanhet beheer

ronald
30-10-05, 15:10
Geplaatst door Tomas
Dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet uit ophalen.


"Goed.....dan pleit dat zeer ten nadele van het beheer." houdt in ten voordele van lebanese. Want waar lees je "ook" dan?

lebanese
30-10-05, 15:12
Geplaatst door Tomas
Dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet uit ophalen.

jah wou ik al zeggen,kan er alleen BEKRITISERING VAN HET BEHEER uithalen.

hoe moeilijk kan een verontschuldiging niet zijn

echt om te :kotsen2:

weet je wat,ik hoef je verontschuldiging niet meer

aangezien die zowieso niet uit je hart zal komen DENK IK

(als die uberhaupt komt)

reallife
30-10-05, 15:14
Geplaatst door Marsipulami
Drie christelijke meisjes onthoofd op Sulawesi

Geweld tegen niet-moslims

Geplaatst op 29/10 '05 om 10:35u
Door Ton Huitink (Bron: ANP, AFP)


JAKARTA (RKnieuws.net) - Drie christelijke schoolmeisjes zijn zaterdag in Poso op het Indonesische eiland Sulawesi onthoofd. Hun dood is volgens de politie het gevolg van een uitbarsting van geweld tegen niet-moslims. De meisjes zijn vermoedelijk vermoord toen ze naar school liepen.

Christenen en moslims bestrijden elkaar al jaren op delen van Sulawesi, waardoor sinds 2000 meer dan duizend mensen om het leven zijn gekomen. In 2001 werd er nochtans een vredesakkoord ondertekend door beide partijen.

Nagenoeg 90 procent van de 212 miljoen Indonesiërs zijn moslim maar in bepaalde streken zoals in Poso maken de christenen bijna de helft van de bevolking uit.

Verschrikkelijk. Vooral omdat deze haat al jaren aan de gang is.

ronald
30-10-05, 15:16
....zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten......

Al dat slappe "uit m'n hart gedoe". Nog even en hij zit perfect in de slachtoffersrol. Laat je nakijken met je reacties OVER DE DRIE ONTHOOFDE MEISJES.

lebanese
30-10-05, 15:18
Geplaatst door ronald
....zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten......

Al dat slappe "uit m'n hart gedoe". Nog even en hij zit perfect in de slachtoffersrol. Laat je nakijken met je reacties OVER DE DRIE ONTHOOFDE MEISJES.

we hebben het niet over slachtoffersrol,maar duidelijk over volwassenheid,die ik al bewezen heb door middel mn verontschuldiging DUIDELIJK naar je doorgestuurd te hebbe,maar jij


niet te filmeh :zwaai: :zwaai: :zwaai:

ronald
30-10-05, 15:35
...ik neem aan dat de duivel weer zijn werk doet.

lebanese
30-10-05, 15:49
Geplaatst door ronald
...ik neem aan dat de duivel weer zijn werk doet.

dat weet ik wel zeker aangezien je niet eens je exuses wilt bieden :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

lebanese
30-10-05, 15:59
Geplaatst door MuMu
Excuses kun je niet eisen.
Excuses-aanvaarding kun je niet eisen.

Vergeving is het enige waar je jezelf een grote dienst mee bewijst.
Waarom zou je jezelf dat onthouden? :fpetaf:

dit had ik gezegd als je terugleest


[i]weet je wat,ik hoef je verontschuldiging niet meer[/B]

tis wel volwasseb als je het doet,maar ik eis het niet

gh.wille
31-10-05, 00:47
Geplaatst door MaRiaH
http://pics.mnogowm.com/05.jpg

:tover:

Verdori , was jij dat soms die mij gisternacht uit m,n slaap haalde met dat stomme ,,Holoween " spelletje ?
:duivels:

gh.wille
31-10-05, 00:55
Geplaatst door M@riska
Ik zag vandaag die slachtingen op al yazeera. Als je daarmee instemt ben je echt goed de weg kwijt. :moe:

al yazeera kan ik (ergens gelukkig maar ) niet ontvangen , :droef:
Het zal je kind maar wezen , volgens mij blijven die beelden voor altijd op je netvlies staan .

V.G.G.

gh.wille
31-10-05, 01:12
Geplaatst door MuMu
:( Dit is niet aardig, George!

Ik zou echt wel heel geschikt zijn als kloosterbewoonster hoor!
Moet jij eens opletten.. :ego: :

Voor het geval dat je overweegd in een ,,gemengd " klooster te gaan ,

laat het me dan ff weten , een mens kan altijd terug komen op z,n beslissing, snap je !
Wie weet word het dan ,

gr pater gregooriejus .

Adonis
31-10-05, 10:47
Geplaatst door Rabi'ah.
In- en in misdadig, schandalig en walgelijk. :kotsen: :mad:

Ik kan niet anders zeggen.

En dat nog in de Ramadan. :jammer:



Helemaal eens.

reason
31-10-05, 11:21
Geplaatst door lebanese
kijk eens wat een zuid afrikaan zegt hahahahaha niet te filmen
jij moet wel beter weten met wat je zegt

ben je de appartheid vergeten?
dat lag niet aan het christendom he?
als het moslims waren,dan lag het wel aan de moslims

Nee hoor, dat lag aan een racistisch superioriteitsdenken.
Al waren het natuurlijk wel christenen.


[i] slavernij lag ook niet aan het christendom he? [/B]

Zeker niet. Moslims hebben volop aan slavernij gedaan. Moslims hebben ook langer aan slavernij gedaan.


[i] kolonisatie van landen lag ook niet aan het christendom he? [/B]

Inderdaad. Dat was een kwestie van macht en superioriteitsgevoel.


[i] uitroeien van de mensheid zoals hitler,mussolini en mussert lag ook niet aan het christendom he? [/B]

Zeker niet. Het nationaal-socialisme was anti-christelijk.


[i] de jarenlange burgeroorlog in REGIO rwanda,congo tussen hutus en tutsis,allebij christelijke stammen,lag ook niet aan het christendom he? [/B]

Nee, inderdaad niet. Waarom zou het daar wel aan liggen?
Het is een pure stammentwist (met een stukje koloniale erfenis).
Je bewijst zelf dat het NIET aan het christendom ligt; want de hutu’s en tutsi’s zijn christenen van dezelfde stroming (rk).

Het uitmoorden door islamitische soedanezen van hun zwarte islamitische landgenoten in Darfur ligt ook niet aan de islam. Want het zijn geloofsgenoten.
Dat is een zaak van macht en van racisme.


[i] de aanvallen van amerika op panama lag ook niet aan het christendom he?

ga zooooooooooooooooooooo maar doorrrrrrr [/B]

Wat klets je toch allemaal?


[i] heb je een een muslim horen zeggen kijk oorlog en chrsitendom dat is haast synoniem? nee,heb respect voor ander mans geloof!ieder zijn eigen geloof
"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

die aanslagen ,moord door moslims en christenen enz. zijn door fundamentalisten,je hebt alle soorten fundamentalisten!

dat zijn geen moslims een moslims handelt niet tegenstrijdig met de koran,

de koran zegt zoals ik hierbove heb laten zien dat je niet mag doden,toch doen fundamentalisten het,dus GEEN moslims! [/B]

Die gekke fundamentalisten moorden juist WEL vanuit hun geloof.
Als ze zich beroepen op de islam, dan kun jij hen wel geen moslims noemen,
Maar dat neemt niet weg dat er binnen de religie islam blijkbaar groepen zijn die er anders over denken.

reason
31-10-05, 11:23
Geplaatst door lebanese

en die dewidudarsono,jouw geloofsgenoten maakt maar maximaal 5 procent van indonesie uit,rest van 5 % is boedha,en toch hebben jullie oost timor gekregen,en wat wil je nog meer?


Oost-Timor is in 1976 illegaal veroverd door Indonesië.
De Verenigde Naties zijn dat steeds blijven veroordelen. Op Oost-Timor is altijd gewapend verzet tegen de bezetting blijven bestaan.
Toen de Indonesiërs zich eindelijk terugtrokken, hebben moslimmilities – gedekt door het leger - schandelijke dingen gedaan; geplunderd en gemoord op grote schaal.

Het is dus domme kletspraat om te doen alsof Indonesië de christenen een eigen staat heeft gegeven.
Ze hebben zich teruggetrokken uit veroverd gebied, en die terugtrekking op een schandalige manier gedaan.

reason
31-10-05, 18:28
Geplaatst door lebanese

en die dewidudarsono,jouw geloofsgenoten maakt maar maximaal 5 procent van indonesie uit,rest van 5 % is boedha,en toch hebben jullie oost timor gekregen,en wat wil je nog meer?


Bovendien, het gaat er om dat er in Indonesië zelf tolerantie voor niet-moslims moet komen, en godsdienstvrijheid.
In oost-timor wonen een paar honderdduizend mensen.
10 % niet-moslims in Indonesie is nog altijd zo'n 15 tot 20 miljoen mensen. Die passen niet op oost-timor. :roker:

Joesoef
31-10-05, 18:43
Geplaatst door Marsipulami
Drie christelijke meisjes onthoofd op Sulawesi

Geweld tegen niet-moslims

Geplaatst op 29/10 '05 om 10:35u
Door Ton Huitink (Bron: ANP, AFP)


JAKARTA (RKnieuws.net) - Drie christelijke schoolmeisjes zijn zaterdag in Poso op het Indonesische eiland Sulawesi onthoofd. Hun dood is volgens de politie het gevolg van een uitbarsting van geweld tegen niet-moslims. De meisjes zijn vermoedelijk vermoord toen ze naar school liepen.

Christenen en moslims bestrijden elkaar al jaren op delen van Sulawesi, waardoor sinds 2000 meer dan duizend mensen om het leven zijn gekomen. In 2001 werd er nochtans een vredesakkoord ondertekend door beide partijen.

Nagenoeg 90 procent van de 212 miljoen Indonesiërs zijn moslim maar in bepaalde streken zoals in Poso maken de christenen bijna de helft van de bevolking uit.


:kotsen:

Joesoef
31-10-05, 19:09
Geplaatst door My little pony
Je kunt lang en breed lullen over de moord op drie meisjes. Maar 1 ding is duidelijk: moslims hebben iets met messen en met kelen.
Terwijl dat toch nergens in de koran staat. Er staat veel over het vermoorden van afvalligen, van niet-gelovigen, van joden en anderen. Maar de koran geeft helemaal niet zo'n duidelijke instructie over het mes en de keel. En toch weten moslims van de Linnaeusstraat tot het uiterste puntje van Indonesie hoe je met niet-moslims om dient te gaan. Ook als het kleine schoolmeisjes zijn.
Wellicht dat Mohammed Bouyeri en Samir Azzouz er ook een snuffmovie van hebben besteld.....


Jij geit kope?

gh.wille
31-10-05, 22:40
Geplaatst door ronald
"Goed.....dan pleit dat zeer ten nadele van het beheer." houdt in ten voordele van lebanese. Want waar lees je "ook" dan?

Zo kunnen jullie nog wel uren doorgaan , wat er met die kinderen is gebeurt , is gewoon DUIVELS ! en mens onwaardig !

Er is echter ook een spreekwoord dat luid:

Kwaad worden is Menselijk , kwaad blijven is DUIVELS !

V.G.G.

mark61
31-10-05, 22:42
Geplaatst door Joesoef
Jij geit kope?

:hihi:

lebanese
01-11-05, 09:59
Geplaatst door reason
Oost-Timor is in 1976 illegaal veroverd door Indonesië.
De Verenigde Naties zijn dat steeds blijven veroordelen. Op Oost-Timor is altijd gewapend verzet tegen de bezetting blijven bestaan.
Toen de Indonesiërs zich eindelijk terugtrokken, hebben moslimmilities – gedekt door het leger - schandelijke dingen gedaan; geplunderd en gemoord op grote schaal.

Het is dus domme kletspraat om te doen alsof Indonesië de christenen een eigen staat heeft gegeven.
Ze hebben zich teruggetrokken uit veroverd gebied, en die terugtrekking op een schandalige manier gedaan.


kan israel van leren he,als men spreekt over bezet gebied

maar ik zal effe iets duidelijk make

wil je vrede tussen midden oosten en het westen?

los het probleem in het midden oosten op,en er is geen grens meer tussen midden oosten en het westen! :handbang:

dat is het punt wat de arabieren bezig houd

reason
01-11-05, 12:53
Geplaatst door lebanese
kan israel van leren he,als men spreekt over bezet gebied

Nou, het is ontzettend smerig wat Indonesië de oosttimorezen heeft aangedaan.
Wat Israel betreft: dat moet zich uit de bezette gebieden terugtrekken, zoals ze bij de gazastrook hebben gedaan.
Natuurlijk moeten de arabische landen in ruil Israel erkennen.
Maar eigenlijk heb ik er een sik van dat altijd maar weer dat conflictje erbij wordt gehaald.


[i]maar ik zal effe iets duidelijk make
wil je vrede tussen midden oosten en het westen?
los het probleem in het midden oosten op,en er is geen grens meer tussen midden oosten en het westen! :handbang:
dat is het punt wat de arabieren bezig houd [/B]

Duidelijk?
Nee, je bent niet duidelijk.
Op de eerste plaats is er vrede tussen het midden oosten en het westen.
En “het probleem in het middenoosten oplossen”?
Er zijn heel veel problemen in het middenoosten (en niet alleen daar).
Die zullern niet allemaal zomaar worden opgelost. Bovendien moeten de mensen daar dat op de eerste plaats zelf doen.

Nido
01-11-05, 13:15
Oeroe are u next?

Tenenenenene..... Of Mark?

Marsipulami
13-06-06, 18:18
Moordenaars christelijke schoolmeisjes gepakt


Geplaatst op 12/6 '06 om 17:02u
Door Theo Borgermans (Bron: RD)


SULAWESI (RKnieuws.net) - Zeven verdachten van de onthoofding van de drie Indonesische schoolmeisjes, in oktober vorig jaar in de Indonesische plaats Poso, hebben moord en medeplichtigheid daaraan bekend.

De politie in Indonesië maakte dat onlangs bekend, meldt de christelijke nieuwsdienst Compass Direct. Vijf dagen daarvoor arresteerde de politie de mannen in Centraal-Sulawesi. Van de mannen pleegden er twee de moorden, zo zei een woordvoerder van de politie. Een derde persoon droeg munitie. De overigen zijn medeplichtig aan de misdaad.

Twee verdachten zouden behoren tot de beruchte terreurgroep van Noordin Mohammed Top, hoewel sommigen dit betwisten. In de rimboe rond Poso bevinden zich verscheidene terroristenkampen.

Gemaskerde mannen vielen vorig jaar vanuit een hinderlaag vier christelijke schoolmeisjes aan. Van hen wist één meisje zwaar gewond te ontkomen. De anderen werden ter plekke onthoofd. Hun hoofden werden in plastic zakken gedeponeerd op de trap van een kerk, in de buurt van een politiebureau. Op een briefje stond dat nog honderd andere christelijke tieners op dezelfde wijze zouden worden gedood.

Onbek_01
13-06-06, 18:21
Geplaatst door Marsipulami
Moordenaars christelijke schoolmeisjes gepakt


Geplaatst op 12/6 '06 om 17:02u
Door Theo Borgermans (Bron: RD)


SULAWESI (RKnieuws.net) - Zeven verdachten van de onthoofding van de drie Indonesische schoolmeisjes, in oktober vorig jaar in de Indonesische plaats Poso, hebben moord en medeplichtigheid daaraan bekend.

De politie in Indonesië maakte dat onlangs bekend, meldt de christelijke nieuwsdienst Compass Direct. Vijf dagen daarvoor arresteerde de politie de mannen in Centraal-Sulawesi. Van de mannen pleegden er twee de moorden, zo zei een woordvoerder van de politie. Een derde persoon droeg munitie. De overigen zijn medeplichtig aan de misdaad.

Twee verdachten zouden behoren tot de beruchte terreurgroep van Noordin Mohammed Top, hoewel sommigen dit betwisten. In de rimboe rond Poso bevinden zich verscheidene terroristenkampen.

Gemaskerde mannen vielen vorig jaar vanuit een hinderlaag vier christelijke schoolmeisjes aan. Van hen wist één meisje zwaar gewond te ontkomen. De anderen werden ter plekke onthoofd. Hun hoofden werden in plastic zakken gedeponeerd op de trap van een kerk, in de buurt van een politiebureau. Op een briefje stond dat nog honderd andere christelijke tieners op dezelfde wijze zouden worden gedood.

Het zijn criminelen(de onthoofders) inshallah zullen ze bestraft worden.
Bij Allah,zij verdienen de doodstraf wegens het doden van onschuldigen.