PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Saddam was bereid in ballingschap te gaan'



~Panthera~
29-10-05, 23:33
'Saddam was bereid in ballingschap te gaan'

Uitgegeven: 29 oktober 2005 18:10
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2005 18:26

DUBAI - De Iraakse ex-dictator Saddam Hussein heeft kort voor de door de Verenigde Staten geleide invasie in zijn land een voorstel geaccepteerd om in ballingschap te gaan. Maar dit voorstel van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) werd uiteindelijk op 1 maart 2003 - drie weken voor de invasie - tijdens een Arabische top in Egypte afgekeurd door de toenmalige Iraakse minister van Buitenlandse Zaken. De Arabische landen discussieerden er verder niet over.

Dat heeft de VAE-kroonprins sjeik Mohammed bin Zayed al-Nayahan zaterdag in een interview met de Arabische televisiezender al-Arabiya gezegd. Het voorstel van zijn vader had volgens hem goedkeuring van "verschillende partijen, de belangrijkste spelers in de wereld en de betrokkene".


Als het voorstel op de Arabische top zou zijn bediscussieerd, had het volgens de kroonprins tot resultaten geleid en was oorlog vrijwel zeker voorkomen.


:verward:

Syphax
29-10-05, 23:43
Geplaatst door ~Panthera~
'Saddam was bereid in ballingschap te gaan'

Uitgegeven: 29 oktober 2005 18:10
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2005 18:26

DUBAI - De Iraakse ex-dictator Saddam Hussein heeft kort voor de door de Verenigde Staten geleide invasie in zijn land een voorstel geaccepteerd om in ballingschap te gaan. Maar dit voorstel van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) werd uiteindelijk op 1 maart 2003 - drie weken voor de invasie - tijdens een Arabische top in Egypte afgekeurd door de toenmalige Iraakse minister van Buitenlandse Zaken. De Arabische landen discussieerden er verder niet over.

Dat heeft de VAE-kroonprins sjeik Mohammed bin Zayed al-Nayahan zaterdag in een interview met de Arabische televisiezender al-Arabiya gezegd. Het voorstel van zijn vader had volgens hem goedkeuring van "verschillende partijen, de belangrijkste spelers in de wereld en de betrokkene".


Als het voorstel op de Arabische top zou zijn bediscussieerd, had het volgens de kroonprins tot resultaten geleid en was oorlog vrijwel zeker voorkomen.





:verward:

Wie wil er nou vrede ... alhoewel ik het monster 'de vuur' in wens.
vraag me alleen of er niet meer leiders het profiel van saddam passen!

~Panthera~
29-10-05, 23:48
Geplaatst door Syphax
Wie wil er nou vrede ... alhoewel ik het monster 'de vuur' in wens.
vraag me alleen of er niet meer leiders het profiel van saddam passen!


En dat zegt die behanger Zayed NU pas ? :moe:
Bizar.

Syphax
29-10-05, 23:51
Geplaatst door ~Panthera~
En dat zegt die behanger Zayed NU pas ? :moe:
Bizar.
Wat maakt dat uit tegenwoordig! Kan ie overigens wel goed behangen...heb nogal moeilijke hoeken in mijn huis. :blij:

~Panthera~
29-10-05, 23:54
Geplaatst door Syphax
Wat maakt dat uit tegenwoordig! Kan ie overigens wel goed behangen...heb nogal moeilijke hoeken in mijn huis. :blij:

Tja, maar eigenlijk zegt ie met zoveel, of weinig woorden, dat die hele ***oorlog niet eens had gehoeven.
Nou, slaap er maar lekker op, denk ik dus. :droef:

Denk niet dat ie weet wat behang is. :roker: te tere handjes voor, waarschijnlijk. :nerd:

Oeroeboeroe
29-10-05, 23:58
Geplaatst door ~Panthera~
'Saddam was bereid in ballingschap te gaan'

Uitgegeven: 29 oktober 2005 18:10
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2005 18:26

DUBAI - De Iraakse ex-dictator Saddam Hussein heeft kort voor de door de Verenigde Staten geleide invasie in zijn land een voorstel geaccepteerd om in ballingschap te gaan. Maar dit voorstel van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) werd uiteindelijk op 1 maart 2003 - drie weken voor de invasie - tijdens een Arabische top in Egypte afgekeurd door de toenmalige Iraakse minister van Buitenlandse Zaken. De Arabische landen discussieerden er verder niet over.

Dat heeft de VAE-kroonprins sjeik Mohammed bin Zayed al-Nayahan zaterdag in een interview met de Arabische televisiezender al-Arabiya gezegd. Het voorstel van zijn vader had volgens hem goedkeuring van "verschillende partijen, de belangrijkste spelers in de wereld en de betrokkene".


Als het voorstel op de Arabische top zou zijn bediscussieerd, had het volgens de kroonprins tot resultaten geleid en was oorlog vrijwel zeker voorkomen.


:verward:

De discussie leidt, mits voldoende langdradig, "vanzelf" tot de conclusie, toch?

Oeroeboeroe
29-10-05, 23:58
Geplaatst door ~Panthera~
En dat zegt die behanger Zayed NU pas ? :moe:
Bizar.

Heeft iets met De Waardevolle Nacht te maken, Panthera.

~Panthera~
30-10-05, 00:03
Geplaatst door Oeroeboeroe
Heeft iets met De Waardevolle Nacht te maken, Panthera.

Come again ? :confused:

Oeroeboeroe
30-10-05, 00:05
Geplaatst door ~Panthera~
Come again ? :confused:

:rambo: Check WSDB. Het is vannacht "Openbaringsnacht". Ik pak effe een ouzo om het te vieren in cyberspace, ok?

Oeroeboeroe
30-10-05, 00:09
En on topic: ik zal die grap van Kamagurka op de dag van de arrestatie van Saddam nooit vergeten.


De tekst luidde:


De perfecte straf:

:watte?: "Een put in de grond".


Gelukkig hebben ze 'm eruit gehaald. Wat een eikel zeg!

:haha:

~Panthera~
30-10-05, 00:10
Geplaatst door Oeroeboeroe
:rambo: Check WSDB. Het is vannacht "Openbaringsnacht". Ik pak effe een ouzo om het te vieren in cyberspace, ok?

ok. :D