PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenvrouw opgesloten na overgang tot Islam

Dolle Fatima
30-10-05, 07:34
http://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/christin_1.gifhttp://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/christin_2.gif

Marsipulami
30-10-05, 07:44
Nu begrijp ik alweer een beetje beter waarom katholieke priesters in tegenstelling tot koptische priesters niet mogen trouwen :fpiraat: .

reallife
30-10-05, 14:09
Geplaatst door Dolle Fatima
http://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/christin_1.gifhttp://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/christin_2.gif

Geloof kun je niet afdwingen. :droef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er echt zoveel christenen zich tot de islam bekeren?

lebanese
30-10-05, 14:25
Geplaatst door reallife
Geloof kun je niet afdwingen. :droef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er echt zoveel christenen zich tot de islam bekeren?

niet voor niets snelgroeiend geloof op aarde :jumping: :jumping:

reallife
30-10-05, 14:41
Geplaatst door lebanese
niet voor niets snelgroeiend geloof op aarde :jumping: :jumping:

Denk je?

Ach maakt niet uit. In de bijbel staat beschreven dat er weinig geloof meer op aarde te vinden zal zijn in het laatste der dagen. En dat de liefde van velen zal verkillen.

lebanese
30-10-05, 14:51
Geplaatst door reallife
Denk je?

Ach maakt niet uit. In de bijbel staat beschreven dat er weinig geloof meer op aarde te vinden zal zijn in het laatste der dagen. En dat de liefde van velen zal verkillen.

in de bijbel staat ook dat de aarde plat is

openbaring 7 vers nr 1 kun je lezen dat johannes engelen zag die de 4 hoeken van de aard vasthielden

toch komen er steeds meer gelovigen bij

Mohajir
30-10-05, 15:49
Geplaatst door lebanese

openbaring 7 vers nr 1 kun je lezen dat johannes engelen zag die de 4 hoeken van de aard vasthielden

toch komen er steeds meer gelovigen bij dus de aard zou volgens die goeie oude johannes niet alleen plat maar ook vierkantig/rechthoekig. het heeft wel iets hoor: zo'n vierkantige planeet, alleen jammer dat het niet bestaat

Julien
30-10-05, 16:09
Geplaatst door lebanese

toch komen er steeds meer gelovigen bij

gelukkig lezen christenen dit bijbelboek ook FIGUURLIJK.. dus no problemo

ronald
30-10-05, 16:42
Geplaatst door Julien
gelukkig lezen christenen dit bijbelboek ook FIGUURLIJK.. dus no problemo

De "vier hoeken" komt van Deut.22: 12 "Gij zult u gedraaide snoeren maken aan de vier hoeken van het kleed, waarmee gij u bedekt. " En van b.v. Jermijahoe 49:36 "...en Ik breng over Elam vier winden van de vier hoeken des hemels en Ik verstrooi hen naar al die windstreken, zodat er geen volk zal zijn, waar niet verdrevenen van Elam komen zullen."
Als Johannes Hebreeuws kende en ook nog de Tora, dan was dit bij hem ook zeker bekend.
Het is een slechte vertaling van het Hebreeuwse "arba kanfot" wat betekent vier "vleugels", "windrichtingen". Of zoals in Jerm. het hebreeuwse woord "kazot" welke "einden" betekent.
Na Galilei Galileo heeft de kerk dat ook allang ingezien.

Don Vito
30-10-05, 17:44
Geplaatst door ronald
De "vier hoeken" komt van Deut.22: 12 "Gij zult u gedraaide snoeren maken aan de vier hoeken van het kleed, waarmee gij u bedekt. " En van b.v. Jermijahoe 49:36 "...en Ik breng over Elam vier winden van de vier hoeken des hemels en Ik verstrooi hen naar al die windstreken, zodat er geen volk zal zijn, waar niet verdrevenen van Elam komen zullen."
Als Johannes Hebreeuws kende en ook nog de Tora, dan was dit bij hem ook zeker bekend.
Het is een slechte vertaling van het Hebreeuwse "arba kanfot" wat betekent vier "vleugels", "windrichtingen". Of zoals in Jerm. het hebreeuwse woord "kazot" welke "einden" betekent.

Wel leuk dat Gallieleo wordt beshouwd als degene die "ontdekt" heeft dat de aarde rond was. Wanneer leefde hij nou? ergens tussen 1200en1500?

Dolle Fatima
30-10-05, 18:38
Ach aj, en Columbus heeft toch zogenaamd Amerika ontdekt

reallife
30-10-05, 19:12
Geplaatst door ronald

In Job 38 staat het ook.

Gods antwoord aan Job
38
1 En de HEER antwoordde Job vanuit een storm. Hij zei:
2 ĎWie is het die mijn besluit bedekt
onder woorden vol onverstand?
3 Sta op, Job, wapen je;
ik zal je ondervragen, zeg mij wat je weet.
4 Waar was jij toen ik de aarde grondvestte?
Vertel het me, als je zoveel weet.
5 Wie stelde haar grenzen vast? Jij weet dat toch?
Wie strekte het meetlint over haar uit?
6 Waar zijn haar sokkels verankerd,
wie heeft haar hoeksteen gelegd,
7 terwijl de morgensterren samen jubelden
en Gods zonen het uitschreeuwden van vreugde?
8 En wie sloot de zee af met een deur,
toen ze uit de schoot van de aarde brak?
9 Ik hulde haar in een gewaad van wolken
en omwond haar met donkere nevels.
10 Ik legde haar mijn grenzen op
en sloot haar af met deur en grendelbalk,
11 en zei: ďTot hiertoe en niet verder,
dit is de grens die ik je trotse golven stel.Ē
12 Heb jij ooit de morgen ontboden,
de dageraad zijn plaats gewezen,
13 om de uiteinden van de aarde te pakken
en de goddelozen van haar af te schudden?
14 Als klei waarin een zegel wordt gedrukt, zo krijgt de aarde vorm,
haar oppervlak wordt gedrapeerd als een kleed.
15 Alleen de goddelozen blijven verstoken van het licht,
hun opgeheven arm wordt gebroken.

reallife
30-10-05, 19:15
Geplaatst door Dolle Fatima
Ach aj, en Columbus heeft toch zogenaamd Amerika ontdekt

Ach je moet zo denken. Er woonden in die tijd al aardig wat mensen daar dus iemand was hem voor.

Marsipulami
30-10-05, 19:55
Het bijbelse wereldbeeld zag er ongeveer zo uit.

http://users.pandora.be/spaanders/andere_sites/earth.gif

Dolle Fatima
30-10-05, 19:56
Geplaatst door reallife
Ach je moet zo denken. Er woonden in die tijd al aardig wat mensen daar dus iemand was hem voor.

http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/c055.gif

Tomas
30-10-05, 20:05
Geplaatst door Marsipulami
Het bijbelse wereldbeeld zag er ongeveer zo uit.

Klopt, met dit beeld is het scheppingsverhaal goed te volgen en is zoiets als een zondvloed ook makkelijk mogelijk.

Marsipulami
30-10-05, 20:50
Geplaatst door Tomas

Klopt, met dit beeld is het scheppingsverhaal goed te volgen en is zoiets als een zondvloed ook makkelijk mogelijk.

Interessant is ook de vergelijking van (de zuilen op) die tekening met een aantal koranverzen. In de wetenschap dat het woordje "bergen" vanuit het Arabisch ook vertaald kan worden als "zuilen, pijlers, pilaren". Dan zijn er ook nog de talloze verzen die zeggen dat God de aarde heeft "uitgespreid" (zoals een tapijt). De verwijzing naar de scheiding van de wateren (zeeŽn) is ook interessant. En het verhaal van de zondvloed komt ook voor in de koran.

78.7. En de bergen als palen opgezet?

88.16. En tapijten uitgespreid..17. Zien zij niet naar de wolken, hoe zij gevormd worden? 18. En naar de hemel, hoe deze hoog verheven werd? 19. En naar de bergen, hoe zij opgericht werden? 20. En naar de aarde, hoe zij uitgespreid werd?

31.10. Hij heeft de hemelen geschapen zonder enige voor u zichtbare pilaren en Hij heeft op aarde hechte bergen gemaakt opdat zij niet beven met u, en Hij heeft er allerlei dieren over verspreid. Wij hebben water uit de wolken nedergezonden en hebben allerlei edele soorten daarin (de aarde) doen groeien

13.3. En Hij is het, Die de aarde uitspreidde, er bergen op verhief en rivieren op vormde.

15.19. En Wij hebben de aarde uitgespreid, er hechte bergen op geplaatst en Wij doen er allerlei noodzakelijke dingen in de juiste maat op groeien

16.15. En Hij heeft hechte bergen op de aarde geplaatst opdat gij niet geschokt zult worden en rivieren en paden opdat gij de juiste weg moogt inslaan.

21.31. En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven; en Wij hebben er wijde wegen gemaakt, opdat zij de juiste richting zouden volgen.

27.61. Hij Die de aarde tot een rustplaats maakte, er rivieren in plaatste en er hechte bergen op zette en een dam tussen de beide zeeŽn? Is er een God naast Allah? Neen, de meesten hunner (willen) het niet weten.

41.10. Hij heeft de bergen daarop gesteld en heeft deze gezegend en er op (de aarde) de voedingsmiddelen bepaald, in vier dagen, gelijkelijk voor de zoekenden.

50.7. En de aarde - Wij hebben haar uitgespreid en stevige bergen er op gevestigd en Wij hebben er elk prachtig gewas op doen groeien.

88.19. En naar de bergen, hoe zij opgericht werden?

77.27. En hebben Wij er geen hoge bergen op geplaatst en u zoet (zuiver) watergegeven om te drinken.

79.32. En Hij maakte de bergen onwrikbaar.

Marsipulami
30-10-05, 21:18
'Abdul 'Aziz ibn 'Abdullah ibn Muhammad ibn 'Abdullah al-Baz was born in Riyadh in 1910 (Dhul Hijjah 12, 1330) into a family of Islamic scholars. His father died when he was eight years old. Sheik Bin Baz was able to recite the entire Qur'an when he was eleven years old, and lost his sight when he was sixteen.

He studied under Shaikh Muhammad ibn 'Abdul Wahhab. In addition to the memorization of the Qur'an, he memorized all of the major hadith and many other important texts. His first position was as a judge in Kharj from 1936-1950. He taught at the Religious Institute of Riyadh and then at the faculty of Shariah. He became the Deputy Rector at the Islamic University of Madinah in 1950. He was promoted to Rector in 1970. A royal decree was issued which appointed him President of the Administration of Religious Research, Ifta, Da'wah, and Guidance at the rank of a minister.

Sheikh Ibn Baz was appointed Grand Mufti by King Fahd in 1994. Ibn Baz was a supporter of many Islamic causes. He called upon Muslims to support their brethren in Palestine, Bosnia, Kosovo and Kashmir and won the King Faisal prize for Service to Islam. He is most famous for his fatwa stating that the earth is flat. The Sheik decreed: "The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment. "

lebanese
30-10-05, 22:05

Interessant is ook de vergelijking van (de zuilen op) die tekening met een aantal koranverzen. In de wetenschap dat het woordje "bergen" vanuit het Arabisch ook vertaald kan worden als "zuilen, pijlers, pilaren". Dan zijn er ook nog de talloze verzen die zeggen dat God de aarde heeft "uitgespreid" (zoals een tapijt). De verwijzing naar de scheiding van de wateren (zeeŽn) is ook interessant. En het verhaal van de zondvloed komt ook voor in de koran.

78.7. En de bergen als palen opgezet?

88.16. En tapijten uitgespreid..17. Zien zij niet naar de wolken, hoe zij gevormd worden? 18. En naar de hemel, hoe deze hoog verheven werd? 19. En naar de bergen, hoe zij opgericht werden? 20. En naar de aarde, hoe zij uitgespreid werd?

31.10. Hij heeft de hemelen geschapen zonder enige voor u zichtbare pilaren en Hij heeft op aarde hechte bergen gemaakt opdat zij niet beven met u, en Hij heeft er allerlei dieren over verspreid. Wij hebben water uit de wolken nedergezonden en hebben allerlei edele soorten daarin (de aarde) doen groeien

13.3. En Hij is het, Die de aarde uitspreidde, er bergen op verhief en rivieren op vormde.

15.19. En Wij hebben de aarde uitgespreid, er hechte bergen op geplaatst en Wij doen er allerlei noodzakelijke dingen in de juiste maat op groeien

16.15. En Hij heeft hechte bergen op de aarde geplaatst opdat gij niet geschokt zult worden en rivieren en paden opdat gij de juiste weg moogt inslaan.

21.31. En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven; en Wij hebben er wijde wegen gemaakt, opdat zij de juiste richting zouden volgen.

27.61. Hij Die de aarde tot een rustplaats maakte, er rivieren in plaatste en er hechte bergen op zette en een dam tussen de beide zeeŽn? Is er een God naast Allah? Neen, de meesten hunner (willen) het niet weten.

41.10. Hij heeft de bergen daarop gesteld en heeft deze gezegend en er op (de aarde) de voedingsmiddelen bepaald, in vier dagen, gelijkelijk voor de zoekenden.

50.7. En de aarde - Wij hebben haar uitgespreid en stevige bergen er op gevestigd en Wij hebben er elk prachtig gewas op doen groeien.

88.19. En naar de bergen, hoe zij opgericht werden?

77.27. En hebben Wij er geen hoge bergen op geplaatst en u zoet (zuiver) watergegeven om te drinken.

79.32. En Hij maakte de bergen onwrikbaar.

Dan zijn er ook nog de talloze verzen die zeggen dat God de aarde heeft "uitgespreid" (zoals een tapijt). . [/B]

dat van ZOALS een tapijt,dat maak jij ervan!

tapijten,pilraen enz. dat is synish bedoeld
maar weet zeker dat er NIET staat aarde uitgespreid ZOALS een tapijt

het is uitgespreid over 1 bol

de islam heeft het niet over 4 hoeken zoals de bijbel

maar ik weet niet waarom je die verzen erbij haalt,ik weet niet wat je punt is!

en nog iets,de koran kan alleen 1 geleerde vertalen voor ons,tis niet zo makkelijk 1 2 3 te lezen,laat staan dat jij als niet moslim ons wat over de islam probeerd uit te leggen.

dus als jij echt in discussie wilt gaan tegen e islam,ga dan naar 1 geleerde,die zal je ook overtuigen

nog iets,wist jij dat de meeste discussies tussen christelijke geleerde en islamietishe geleerden meestal uitlopen tot bekering van christelijke geleerden?

paar dingen fouten die christenen doen en denken dat het gewoon christelijk is

jezus is jood,joden mogen gee vrkensvlees eten,maar de volgelingen van jezus die hem zoveel mogelijk proberen te immiteren aangezien hij hun profeet is,eten toch varkensvlees terwijl jezus dat niet mocht aangezien hij jood was

zelfde met besnijdenis,jezus was ook besneden aangezien joden dat ook doen

en nog iets,geen 1 GELEERDE heeft tot nu toe bewezen dat de koran wetenschappelijke fouten bezit,dan kom jij dat proberen wel te doen?

Marsipulami
30-10-05, 22:10
Geplaatst door lebanese

maar ik weet niet waarom je die verzen erbij haalt,ik weet niet wat je punt is!

Ik heb geen punt, gewoon belangstelling. Klopt het dat het woordje "bergen" ook vertaald kan worden als "pilaren/zuilen/pijlers"

reallife
30-10-05, 22:38
Geplaatst door lebanese
paar dingen fouten die christenen doen en denken dat het gewoon christelijk is

jezus is jood,joden mogen gee vrkensvlees eten,maar de volgelingen van jezus die hem zoveel mogelijk proberen te immiteren aangezien hij hun profeet is,eten toch varkensvlees terwijl jezus dat niet mocht aangezien hij jood was

zelfde met besnijdenis,jezus was ook besneden aangezien joden dat ook doen

en nog iets,geen 1 GELEERDE heeft tot nu toe bewezen dat de koran wetenschappelijke fouten bezit,dan kom jij dat proberen wel te doen?

Lees het nieuwe testament eens en je zult het begrijpen.

mark61
30-10-05, 22:42
The Sheik decreed: "The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment. "

Aster maar petrolie uit komt.

mark61
30-10-05, 22:43
Ik heb geen punt, gewoon belangstelling. Klopt het dat het woordje "bergen" ook vertaald kan worden als "pilaren/zuilen/pijlers"

Ha, we zijn weer bij de islamitische platentektoniek aangeland. Moet je Tomas en Wizdom nog s naar vragen.

reallife
30-10-05, 22:49
Geplaatst door mark61
Aster maar petrolie uit komt.

Nou, bij een platte aarde heb je wel snel last van lekkage.

lebanese
30-10-05, 23:04

dont know

maar heb mooie site voor nieuwsgierigen

http://www.islamicity.com

http://www.*********.com/islamicmiracles/mathematical_miracles_of_quran.htm

maar kijk dit is echt onvoorstelbaar,in deze vers die ik nu hier ga zetten zegt god tegen ramses dat zijn lichaam voor eeuwig zal blijven ,dus niet gaat rotten,als een teken voor de andere generaties

en ziezo,ramses lichaam is gevonden is perfecte staat,je kunt zienhoe hij eruit ziet,houding van zn lichaam,alles kun je zien,duidelijk zien

en weet,tis GEEN mummie,

dit is de foto

http://www.si.umich.edu/CHICO/mummy/images/rameses2-l.gif

We brought the tribe of Israel across the sea and Pharaoh and his troops pursued them out of tyranny and enmity. Then, when he was on the point of drowning, he (Pharaoh) said, "I believe that there is no god but Him in whom the tribe of Israel believe. I am one of the Muslims." What, now! When previously you rebelled and were one of the corrupters? TODAY WE WILLPRESERVE YOUR BODY SO YOU CAN BE A SING FOR PEOPLE WHO COME AFTER YOU. Surely many people are heedless of Our Signs." (Qur'an, 10: 90-92

Tomas
31-10-05, 09:09
Geplaatst door mark61
Ha, we zijn weer bij de islamitische platentektoniek aangeland. Moet je Tomas en Wizdom nog s naar vragen.

Hoe was het ook alweer...? Volgens Wizdom's paradigma zijn bergen een soort van tentharingen die de zwakke aardkorst op z'n plek houden. Ze temperen aardbevingen. Zonder bergen was het een grote aardbeving.

Een ander belangrijk onderdeel van zijn aradigma is selectiviteit. Zo hoor je hem dus niet over de aardbeving in pakistan wat dit betreft. Het noorden van Pakistan is alleen maar bergen. Daar zou gewoon nooit een aardbeving kunnen plaats vinden. En ook is allah's reden voor deze aardbeving niet interessant voor hem.

Tomas
31-10-05, 09:13
Geplaatst door lebanese
en weet,tis GEEN mummie,

dit is de foto

http://www.si.umich.edu/CHICO/mummy/images/rameses2-l.gif

Het is wel een mummie. Lees de site waar je de foto vandaan haalt.

We brought the tribe of Israel across the sea and Pharaoh and his troops pursued them out of tyranny and enmity. Then, when he was on the point of drowning, he (Pharaoh) said, "I believe that there is no god but Him in whom the tribe of Israel believe. I am one of the Muslims." What, now! When previously you rebelled and were one of the corrupters? TODAY WE WILLPRESERVE YOUR BODY SO YOU CAN BE A SING FOR PEOPLE WHO COME AFTER YOU. Surely many people are heedless of Our Signs." (Qur'an, 10: 90-92

Toen bestonden er nog geen moslims. En hij is volgens de bijbelse overleveringen toen gewoon verdronken. Dit verhaal spreekt dat ook niet echt tegen. Alleen hoe je dat laatste stuk moet interpreteren is wat lastig, dat lijkt gewoon tegenstrijdig.

Magoed. Die ramses heeft in ieder geval niks te maken met Ramses 2 van je fotootje:

Rameses the Great ruled over Egypt from 1279-1212 BC, an incredible 67 years. Rameses was legendary in many respects. At a time when most people lived only a few decades, Rameses was about 90 years old when he died. He was a tall man about six feet in height, when the average Egyptian was a little over five feet tall. Rameses had many wives in his lifetime and is believed to have fathered over 100 children.

Bofko
31-10-05, 09:36
Geplaatst door Tomas

Een ander belangrijk onderdeel van zijn paradigma is selectiviteit. Zo hoor je hem dus niet over de aardbeving in pakistan wat dit betreft. Het noorden van Pakistan is alleen maar bergen. Daar zou gewoon nooit een aardbeving kunnen plaats vinden. En ook is allah's reden voor deze aardbeving niet interessant voor hem.

Misschien wel, maar houdt hij dat voor zich. īSelectiviteitī en īconsekwentieī zijn nogal westerse connotaties.
Bovendien is God voor velen een verlengstuk van hun eigen hoop, haat en wensen. Voor een groot gedeelte irrationeel dus. En om niet al de grond onder je voeten weg te voelen zakken negeer je gewoon datgene dat niet in je kraam te pas komt.

Maar wťl terecht, om iemand daarop te wijzen natuurlijk.

Marsipulami
31-10-05, 10:13
Geplaatst door lebanese
http://www.*********.com/islamicmiracles/mathematical_miracles_of_quran.htm

Ik ben eens gaan kijken:

MATHEMATICAL MIRACLES OF THE HOLY QURAN

And amazingly enough have a look how many times the following words appear:-

Month 12
Day 365
sea 32
Land 13
Sea + land = 32 + 13 = 45
% sea = 32/45 * 100 % = 71.11111111
% land= 13 / 45 * 100 % = 28.88888889 = 100.00

Modern Science has only recently proven that the water covers 71.111 % of the earth, while the land covers 28.889 %.

Wel eigenaardig dat het woordje 'dag' 365 keer voorkomt in de koran. Dat terwijl een islamitisch jaar 354 dagen (maankalender) telt en de christelijke (Gregoriaanse, westerse, zonnekalender) 365 dagen heeft.

Tomas
31-10-05, 10:18
Ik ben eens gaan kijken:

Wel eigenaardig dat het woordje 'dag' 365 keer voorkomt in de koran. Dat terwijl een islamitisch jaar 354 dagen (maankalender) telt en de christelijke (Gregoriaanse, westerse, zonnekalender) 365 dagen heeft.

Buiten dat kom ik op 509 keer het woordje day(s). En 482 voor day enkelvoud.

Ook zie ik hier weer verrassend nieuwe getallen voor de aarde-land verhouding. Hoe is het mogelijk.Zelf kom ik op 119 keer land. Wie verzint toch iedere keer deze grap?

Marsipulami
31-10-05, 10:24
Geplaatst door Tomas
Buiten dat kom ik op 509 keer het woordje day(s). En 482 voor day enkelvoud.

Ook zie ik hier weer verrassend nieuwe getallen voor de aarde-land verhouding. Hoe is het mogelijk.Zelf kom ik op 119 keer land. Wie verzint toch iedere keer deze grap?

Dat komt omdat je opzoekingswerk niet gebaseerd is op de arabische grondtekst maar op een vertaling.

mark61
31-10-05, 10:38
Geplaatst door Tomas
Hoe was het ook alweer...? Volgens Wizdom's paradigma zijn bergen een soort van tentharingen die de zwakke aardkorst op z'n plek houden. Ze temperen aardbevingen. Zonder bergen was het een grote aardbeving.

Zo is dat.

Een ander belangrijk onderdeel van zijn paradigma is selectiviteit. Zo hoor je hem dus niet over de aardbeving in pakistan wat dit betreft. Het noorden van Pakistan is alleen maar bergen. Daar zou gewoon nooit een aardbeving kunnen plaats vinden. En ook is allah's reden voor deze aardbeving niet interessant voor hem.

Daarom wou ik ook nog weten of isl. hulporganisaties de heer in de wielen rijden. Ze moeten de straf wel goed voelen natuurlijk.

Tomas
31-10-05, 10:43
Dat komt omdat je opzoekingswerk niet gebaseerd is op de arabische grondtekst maar op een vertaling.

Kan jij ook maar ergens op 't net vinden hoe ze dan tellen? En waarom zoveel verschillende aarde/zee getallen maar wel iedere keer in dezelfde verhouding?

Marsipulami
31-10-05, 10:48
Geplaatst door Tomas
Kan jij ook maar ergens op 't net vinden hoe ze dan tellen? En waarom zoveel verschillende aarde/zee getallen maar wel iedere keer in dezelfde verhouding?

Ik vraag me af hoe het zit als Nederland onder water loopt ? Zou de verhouding land/zee in de koran dan nog kloppen ? Te hopen dat de stormvloedkering het niet begeeft.

Tomas
31-10-05, 10:55
Ik vraag me af hoe het zit als Nederland onder water loopt ? Zou de verhouding land/zee in de koran dan nog kloppen ? Te hopen dat de stormvloedkering het niet begeeft.

De verhouding in de Koran klopt sowieso niet. Het benadert de verhouding een heel eind. Maar de foutmarge is zo groot dat het niet uitmaakt of nl onderloopt of niet.

Magoed, dan moet je er wel eerst vanuit gaan dat die verhouding ook zo in de Koran te vinden is. En ik zou nu wel eens willen weten hoe ze dat doen. Die geleerden.