PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlog tegen Syrie al begonnen



Spoetnik
30-10-05, 11:51
Syria accuses US of launching lethal raids over its borders
By Harry de Quetteville in Baghouz
(Filed: 29/10/2005)

Syria has accused the United States of launching lethal military raids into its territory from Iraq, escalating the diplomatic crisis between the two countries as the Bush administration seeks to step up pressure on President Bashar Assad's regime.

Major General Amid Suleiman, a Syrian officer, said that American cross-border attacks into Syria had killed at least two border guards, wounded several more and prompted an official complaint to the American embassy in Damascus.

He made the allegations during an official press tour of Syrian security forces on the Iraqi border, which the US claims is a barely guarded passage into Iraq for hardcore foreign jihadis.

While showing off what he said were beefed-up Syrian border measures designed to blunt those criticisms, including new police stations and checkpoints, Maj Gen Suleiman alleged that his own border forces had come under repeated American attack.

"Incidents have taken place with casualties on my surveillance troops," he said, near the Euphrates river border crossing between Syria and Iraq. "Many US projectiles have landed here. In this area alone, two soldiers and two civilians have been killed by the American attacks."

The charge follows leaks in Washington that the US has already engaged in military raids into Syria and is contemplating launching special forces operations on Syrian soil to eliminate insurgent networks before they reach Iraq.

"No one in the administration has any problem with acting tough on Syria; it is the one thing they all agree on," said Edward Walker, a former US ambassador to Egypt and Israel, who is now head of the Middle East Institute think-tank. "I've heard there have been some cross-border activities, and it certainly makes sense as a warning to Syria that if they don't take care of the problem the US will step up itself."

But he warned that the increased blurring of battle lines between Iraq and Syria could turn a diplomatic stand-off between the two nations, playing out at the UN, into a fully fledged military confrontation. "It could escalate. With Syrian border guards getting shot, it could turn into a major issue."

In the Euphrates valley, however, the alleged cross-border fire fights are already a major issue. The Syrian military said that in May, in the divided village of Baghouz, which straddles the Syria-Iraq border about 350 miles north east of Damascus, Abdullah al-Hassake was manning a rundown concrete frontier outpost when he and fellow soldiers heard US helicopters.

He went on to the police station roof to survey the impending battle between US troops and Iraqi insurgents, who flee to the border when under attack, and was killed by fire from the US helicopters.

Syrian officials said that US charges that they were not doing enough to prevent insurgents crossing into Iraq are unfair. They pointed to new barbed wire and reinforced sand barriers across the 400-mile border, which cost £1.5 million, and claimed that they had deported or arrested about 1,500 foreign fighters heading to Iraq.

Much of the border is impossible to seal. Across the divide, the continuing violence in Iraq is all too evident. Both sides have strong ties with the regime of the former Iraqi dictator Saddam Hussein. "The people here are happy to help fighters go to face the Americans," said one local. But reinforced security on the Syrian side had made life harder, he added. That view is supported by some Western diplomats in Damascus, although US defence officials remain sceptical.

"The Syrians have stopped actively encouraging jihadis to go," said one diplomat. "In fact recently they've tried quite hard to stop it."

Across the Euphrates, the border appears to be the likely stage for a future showdown between the US and Syria.

"Sometimes the US soldiers fire at us every day," said Ibrahim Brahim, a Syrian security official. "Sometimes it's simply a mistake, but sometimes it's not. Mostly the US army wants to show us its power."
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=2WOW1A5PKNRNBQFIQMGSM54AVCBQ WJVC?xml=/news/2005/10/30/wsyria30.xml&sSheet=/news/2005/10/30/ixworld.html

Julien
30-10-05, 11:52
Spoetnik zit al klaar met de cola en popcorn

Spoetnik
30-10-05, 12:15
Geplaatst door Julien
Spoetnik zit al klaar met de cola en popcorn

Hmm.. als de Bush dit doorzet (goed mogelijk gezien de situatie in de VS, Libby aangeklaagd en er volgen misschien meer) dan verwacht ik raketaanvallen op Tel Aviv..

lebanese
30-10-05, 14:03
Geplaatst door Spoetnik
Hmm.. als de Bush dit doorzet (goed mogelijk gezien de situatie in de VS, Libby aangeklaagd en er volgen misschien meer) dan verwacht ik raketaanvallen op Tel Aviv..

verwacht dat maar niet,israel heeft beste afweersystemen

maar hoop werkelijk vanuit mn hart da president van syrie assad een kruisraket in zn bilspleet krijgt en ontploft

maar aanval op syrie ben ik geen vorstander aangezien je de verkeerde mensen mee treft

maar stuur special forces naar syrie en gijzel assad in zn kantoor en wacht op versterking,en dan haal je hem uit syrie :terrorist :terrorist

de rpijs voor hariri(rabbi jerhamak) zal een dure prijs zijn voor assad

Spoetnik
30-10-05, 14:43
Geplaatst door lebanese
verwacht dat maar niet,israel heeft beste afweersystemen

Hizbollah heeft duizenden raketten en bij een aanval op Syrie, zal Hezbollah deze gaan inzetten. Tegen zoveel raketten kan het beste afweersysteem niet op.

Ik vraag me af waar de bomschuilplaats bij mij in de buurt is..

freya
30-10-05, 14:44
Ik wil graag een stoomcursus Arabisch doen in Damascus volgend jaar, maar ik ben bang dat dat wel niet meer zal lukken voor de pleuris daar echt uitbreekt. :(

echnaton
30-10-05, 14:48
Geplaatst door Spoetnik
Hmm.. als de Bush dit doorzet (goed mogelijk gezien de situatie in de VS, Libby aangeklaagd en er volgen misschien meer) dan verwacht ik raketaanvallen op Tel Aviv..

Onze patriots zullen er op tijd zijn,

lebanese
30-10-05, 15:01
Geplaatst door Spoetnik
Hizbollah heeft duizenden raketten en bij een aanval op Syrie, zal Hezbollah deze gaan inzetten. Tegen zoveel raketten kan het beste afweersysteem niet op.

Ik vraag me af waar de bomschuilplaats bij mij in de buurt is..

wat voor rakketten? wil je niet geloven

katjoesha rakketten:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

en geloof me israelishe afweersysteem kan makkelijk duizenden rakketten tegelijk aan

vooral katjoeshka rakketten,kan net een deur van een huis opblaze

Spoetnik
30-10-05, 15:09
Geplaatst door lebanese
wat voor rakketten? wil je niet geloven

katjoesha rakketten:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

en geloof me israelishe afweersysteem kan makkelijk duizenden rakketten tegelijk aan

vooral katjoeshka rakketten,kan net een deur van een huis opblaze

Hezbollah heeft meer dan alleen Katyushka raketten.

lebanese
30-10-05, 15:15
Geplaatst door Spoetnik
Hezbollah heeft meer dan alleen Katyushka raketten.

dat is het enige rakketsorrt die ze ter beschikking hebben,en ook rpg maar dat is geen rakketsoort om 1 land mee aan ta vallen,wel goed voor straatgevechten

Mohajir
30-10-05, 16:52
Geplaatst door lebanese
verwacht dat maar niet,israel heeft beste afweersystemen

maar hoop werkelijk vanuit mn hart da president van syrie assad een kruisraket in zn bilspleet krijgt en ontploft

maar aanval op syrie ben ik geen vorstander aangezien je de verkeerde mensen mee treft

maar stuur special forces naar syrie en gijzel assad in zn kantoor en wacht op versterking,en dan haal je hem uit syrie :terrorist :terrorist

de rpijs voor hariri(rabbi jerhamak) zal een dure prijs zijn voor assad alleen jammer dat er niet van zulke kieskeurige raketten bestaan

lebanese
30-10-05, 22:57
Geplaatst door Mohajir
alleen jammer dat er niet van zulke kieskeurige raketten bestaan

:huil: jammer

Al Sawt
01-11-05, 02:38
Geplaatst door lebanese
verwacht dat maar niet,israel heeft beste afweersystemen

maar hoop werkelijk vanuit mn hart da president van syrie assad een kruisraket in zn bilspleet krijgt en ontploft

maar aanval op syrie ben ik geen vorstander aangezien je de verkeerde mensen mee treft

maar stuur special forces naar syrie en gijzel assad in zn kantoor en wacht op versterking,en dan haal je hem uit syrie :terrorist :terrorist

de rpijs voor hariri(rabbi jerhamak) zal een dure prijs zijn voor assad Reinste verraad!

Al Sawt
01-11-05, 02:46
Geplaatst door Spoetnik
Hizbollah heeft duizenden raketten en bij een aanval op Syrie, zal Hezbollah deze gaan inzetten. Tegen zoveel raketten kan het beste afweersysteem niet op.

Ik vraag me af waar de bomschuilplaats bij mij in de buurt is.. Israelische antiraketsysteem is alles behalve waterdicht. Greenpile radar zou geen verschil herkennen tussen een Russische SAM en een scud raket.

Syrie heeft haar verouderde arsenaal samraketten langs Golan opgesteld om de Israelische luchtverdediging te misleiden.



Al met al een prettige voorstelling.

Bar
01-11-05, 08:36
Geplaatst door Al Sawt
Israelische antiraketsysteem is alles behalve waterdicht. Greenpile radar zou geen verschil herkennen tussen een Russische SAM en een scud raket.

Syrie heeft haar verouderde arsenaal samraketten langs Golan opgesteld om de Israelische luchtverdediging te misleiden.



Al met al een prettige voorstelling.

Van jouw gegeil op moord en doodslag kan men lichtelijk misselijk worden.

lebanese
01-11-05, 09:51
Geplaatst door Al Sawt
Reinste verraad!

ben ik een verader omdat ik de moordenaar van rafiq el harriri wil laten boeten?

van mij mag bashar el kalb de hell in en daar branden

magden_david
01-11-05, 10:07
Geplaatst door Spoetnik
Hmm.. als de Bush dit doorzet (goed mogelijk gezien de situatie in de VS, Libby aangeklaagd en er volgen misschien meer) dan verwacht ik raketaanvallen op Tel Aviv..


laten we hopen dat israel neit weer in een conflcit wordt getrokken want dat wordt een bloedbad.
Als syrie inderdaad hariri heeft vermoord en doorgang verleent aan mensen die in iraq terrorisje gaan spelen dan zou ik eerst naar sancties kijken. Militair ingrijpen is toch wel het laatste middel. Maar ik zie syrie er makkelijk voor aan om bij wijze van escalatie en mobilisatie israel aan te vallen heeft saddam ook geprobeerd. Hulde aan israel dat ze niet hebben terug geslagen. echt hulde.

Al Sawt
05-11-05, 21:13
Geplaatst door magden_david
laten we hopen dat israel neit weer in een conflcit wordt getrokken want dat wordt een bloedbad.
Als syrie inderdaad hariri heeft vermoord en doorgang verleent aan mensen die in iraq terrorisje gaan spelen dan zou ik eerst naar sancties kijken. Militair ingrijpen is toch wel het laatste middel. Maar ik zie syrie er makkelijk voor aan om bij wijze van escalatie en mobilisatie israel aan te vallen heeft saddam ook geprobeerd.Invasie van Irak en toekomstige oorlog tegen Syrie of Iran hebben allemaal ten doel om veiligheid en bestaan van Israel te garanderen.
Voorts zijn Israelische havikken drijvend kracht achter de Amerikaanse oorlogstaal richting Iran.


Syrie en Iran hebben alle morele recht en vooral rechtvaardiging om Israel aan te vallen. Al was het maar om haar onkwestbaarheid te ontmantelen.


Hulde aan israel dat ze niet hebben terug geslagen. echt hulde. . In ruil voor nieuwste wapensystemen, veel geld en risico om sugaruncle Tom niet schofferen, zou ik ook niet terugslaan

Oeroeboeroe
05-11-05, 21:16
Geplaatst door Spoetnik
Hmm.. als de Bush dit doorzet (goed mogelijk gezien de situatie in de VS, Libby aangeklaagd en er volgen misschien meer) dan verwacht ik raketaanvallen op Tel Aviv..

Dat lijkt mij verstandig, om dat dan te verwachten.

Al Sawt
05-11-05, 21:18
Geplaatst door lebanese
ben ik een verader omdat ik de moordenaar van rafiq el harriri wil laten boeten?

van mij mag bashar el kalb de hell in en daar branden Nee, je bent geen verrader als je moordenaar van Rafiq Hariri wil laten boeten.

Je bent wel een verrader als je die in de hoek van Syrische president zoekt en openlijk vooruit komt dat hij gestraft dient te worden.

Kortom: Je bent een verrader als je nationale belangen voor geopolitieke belangen van alle Arabieren voorop zet.

Je bent een verrader als je trapt in valse beschulding aan adres van Bashar al Assad.

Want dan dien je de agenda en vooral zaak van agressors die Syrie en Libanon willen aanvallen.

Onbek_01
05-11-05, 21:53
Het word tijd dat de zionisten naar de Mars moeten emigreren.Genoeg Plaats ,genoeg grond!Stik maar in mars :vingers: .Ze wonen in middenoosten tussen hen vijanden dus is het logisch dat ze andere woonplek moeten gaan zoeken.