PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi ali zegt zuivere Islam= terrorisme Nu op buitenhof



Pagina's : [1] 2

Zwarte Schaap
30-10-05, 11:40
Hirsi ali zegt zuivere Islam= terrorisme Nu op buitenhof

starttijd=00:16:55&speelduur=00:36:49

Hirsi Ali zegt ware moslims zijn terroristen. De meerderheid is dus nepmoslims. Al Qalem wordt ook nog eens genoemd als leden avn de zuivere Islam.

Cohen ging met haar mee in het definitiespel en bevestigde dat. Ik merk wel dat hij niet genoeg afweet van de koran, hij bedoelt het wel goed.

Maar hij maakt goed onderscheid tussen de zeer kleine meerderheid en de overgrote grote groep. Hirsi Ali doet haar best om alle moslims te stigmatiseren.

Voorts noemt ze zichzelf weer moslim, terwijl ze al eerder toegegeven heeft dat ze ongelovig is, kortom ze liegt weer.

Mark
30-10-05, 11:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hirsi Ali zegt ware moslims zijn terroristen. De meerderheid is dus nepmoslims. Al Qalem wordt ook nog eens genoemd als leden avn de zuivere Islam.

Dit is dezelfde definitie die de terroristen zelf aanhouden dus dat is best consequent.



Geplaatst door Zwarte Schaap

Cohen ging met haar mee in het definitiespel en bevestigde dat. Ik merk wel dat hij niet genoeg afweet van de koran, hij bedoelt het wel goed.

Maar hij maakt goed onderscheid tussen de zeer kleine meerderheid en de overgrote deel grote groep. Hirsi Ali doet haar best om alle moslims te stigmatiseren.

Voorts noemt ze zichzelf weer moslim, terwijl ze al eerder toegegeven heefty dat ze ongelovig is, kortom ze liegt weer.

welke grote meerderheid en zeer kleine minderheid bedoelt hij?

misschien noemt ze zich moslim omdat anderen haar niet als ongelovige maar nog meer als afvallige moslima zien?

Tomas
30-10-05, 12:02
Geplaatst door Mark
Dit is dezelfde definitie die de terroristen zelf aanhouden dus dat is best consequent.


Nee dat is het dus absoluut niet. "Zuivere" is een erg persoonlijke en subjectieve mening die de naamgever er op na houdt. Het kan niet zo zijn dat aha en fundi's dezelfde mening zijn aangedaan. Tenzij aha ook een fundi is. Dat zou kunnen.

Zwarte Schaap
30-10-05, 12:02
Geplaatst door Mark
Dit is dezelfde definitie die de terroristen zelf aanhouden dus dat is best consequent.

Hou je nou niet van het domme. Elke individu/groep heeft zijn subjectieve interpretatie van de waarheid. Zook met de democratie, verlichting, etc. De verlichting voor Hirsi Ali is een andere dan die voor van Thijn.

Ik ga toch ook niet de nederlandse cultuur een zuivere pedofiliecultuur noemen omdat er smerige pedofielen profiteren van de onbewaakte momenten van de ouders.

Ik vind jou hier een valse discussie opwerpen. Had je intelligenter ingeschat.


welke grote meerderheid en zeer kleine minderheid bedoelt hij? Kijk maar naar de herhaling vannacht of dalijk op internet.


misschien noemt ze zich moslim omdat anderen haar niet als ongelovige maar nog meer als afvallige moslima zien? Get the fok out of here met je schijnheilige insteek.

Mark
30-10-05, 12:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hou je nou niet van het domme. Elke individu/groep heeft zijn subjectieve interpretatie van de waarheid. Zook met de democratie, verlichting, etc. De verlichting voor Hirsi Ali is een andere dan die voor van Thijn.

Ik ga toch ook niet de nederlandse cultuur een zuivere pedofiliecultuur noemen omdat er smerige pedofielen profiteren van de onbewaakte momenten van de ouders.

Ik vind jou hier een valse discussie opwerpen. Had je intelligenter ingeschat.

Kijk maar naar de herhaling vannacht of dalijk op internet.

Get the fok out of here met je schijnheilige insteek.

Nou nou niet gelijk boos worden.

Iedereen heeft inderdaad zijn eigen insteek, waarbij er groepen mensen zijn die het allemaal nogal zwart wit bekijken. Dat zie je terug bij sommige groepen moslims en ook bij mevrouw Ali dus. Wat dat betreft vind ik hun visie nogal gelijk, wat dat verder met nederlandse pedo's heeft te maken weet ik niet. Ik zou zeggen vraag het aan degene die hier prikken.

Het is nu eenmaal totaal niet duidelijk wat nu de ware islam is of welke moslims nu de ware moslims zijn. Jij zal daar je ideeen over hebben maar miljoenen van je broeders zien dat weer anders. Dus het is totaal niet vreemd dat niet-moslims daar ook geen duidelijk beeld van hebben.

Daarnaast is er een gigantisch grijs gebied van ideeen en meningen die door elkaar heen lopen waarbij je misschien een puntje van die stroming wel kan volgend en de andere weer niet etc etc.

Anyway ik zal eens kijken of het op inet te vinden is vanavond ik kan hier op tv geen buitenhof zien en daarnaast kijk ik ook liever The grim adventures of Billy and Mandy op cartoon network.

Mill
30-10-05, 12:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ga toch ook niet de nederlandse cultuur een zuivere pedofiliecultuur noemen

Ah joh, nog één keertje, for old times' sake. :wink:

echnaton
30-10-05, 12:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hirsi Ali zegt ware moslims zijn terroristen. De meerderheid is dus nepmoslims. Al Qalem wordt ook nog eens genoemd als leden avn de zuivere Islam.

Cohen ging met haar mee in het definitiespel en bevestigde dat. Ik merk wel dat hij niet genoeg afweet van de koran, hij bedoelt het wel goed.

Maar hij maakt goed onderscheid tussen de zeer kleine meerderheid en de overgrote grote groep. Hirsi Ali doet haar best om alle moslims te stigmatiseren.

Voorts noemt ze zichzelf weer moslim, terwijl ze al eerder toegegeven heeft dat ze ongelovig is, kortom ze liegt weer.

In Nederland heeft iedereen het recht zich moslim te noemen.

mark61
30-10-05, 12:21
Geplaatst door Tomas
Nee dat is het dus absoluut niet. "Zuivere" is een erg persoonlijke en subjectieve mening die de naamgever er op na houdt. Het kan niet zo zijn dat aha en fundi's dezelfde mening zijn aangedaan. Tenzij aha ook een fundi is. Dat zou kunnen.

Dat is juist het patroon. Reli-fundi's en hun fundi-tegenstanders gaan uit van hetzelfde paradigma. Dat maakt dat ze niet zonder elkaar kunnen, en dat maakt het voor de rest van de wereld zo vermoeiend.

Tomas
30-10-05, 12:23
Geplaatst door mark61
Dat is juist het patroon. Reli-fundi's en hun fundi-tegenstanders gaan uit van hetzelfde paradigma. Dat maakt dat ze niet zonder elkaar kunnen, en dat maakt het voor de rest van de wereld zo vermoeiend.

pa·ra·dig·ma (het ~, ~'s/~ta)
1 voorbeeld, model
2 [taalk.] het geheel van flexievormen van een woord
3 constellatie van overtuigingen, waarden en handelwijzen die door de leden van een bepaalde samenleving worden gedeeld

Moeilijk woord.

Dutchguy
30-10-05, 12:25
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat Cohen pleitte voor Submission 2, vond dat die er moet komen. Had ik niet verwacht. Vraag me zelfs af of ik het wel goed verstaan/begrepen heb.

mark61
30-10-05, 12:26
In ieder geval is ze compleet knetter geworden, als ze het niet al was.

Jammer dat de interviewer niet even vroeg naar haar deskundigheid inzake 'de zuivere islam'. Ervaringsdeskundigheid is nl. geen deskundigheid. Cohen weet er niets van en hoeft dat ook niet te weten.

Het is erg dom a priori aan te nemen dat een (ex-)moslim/a per definitie deskundig is over zijn/haar eigen geloof. Dat geldt natuurlijk voor elke gelovige.

Het heeft ook helemaal geen zin je te verliezen in theologische disputen, want de doorsneeburger, en zelfs de doorsnee-publieke functionaris, kan niet geacht worden verstand te hebben van elke godsdienst die er hier toevallig wordt aangehangen.

Iedereen moet zich alleen maar bemoeien met het, eventueel ongewenste, gedrag van medeburgers, en niet met zijn/haar overtuigingen.

Wide-O
30-10-05, 12:26
Ik vind het wel knap dat AHA ongeveer 3 keer per jaar moslim aan/moslim af is.

Wide-O
30-10-05, 12:27
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat Cohen pleitte voor Submission 2, vond dat die er moet komen. Had ik niet verwacht. Vraag me zelfs af of ik het wel goed verstaan/begrepen heb.

Hij pleitte ervoor, en vanuit zijn logica terecht.

Dutchguy
30-10-05, 12:28
Geplaatst door Wide-O
Hij pleitte ervoor, en vanuit zijn logica terecht.
Ik zie die logica niet.

mark61
30-10-05, 12:29
Geplaatst door Tomas
pa·ra·dig·ma (het ~, ~'s/~ta)
1 voorbeeld, model
2 [taalk.] het geheel van flexievormen van een woord
3 constellatie van overtuigingen, waarden en handelwijzen die door de leden van een bepaalde samenleving worden gedeeld

Moeilijk woord.

3) is van toepassing.

Moeilijk woord, maar erg nuttig. Komt van dinges toch, die wetenschapsfilosoof? Oh ja, Kuhn.

freya
30-10-05, 12:30
Geplaatst door Tomas
Het kan niet zo zijn dat aha en fundi's dezelfde mening zijn aangedaan. Tenzij aha ook een fundi is. Dat zou kunnen.

Dat was wel een van de stellingen die langskwam in een debat met Nasr Abou Zaid gisteravond. (geloof dat het zijn dochter was, die dat vanuit de zaal in de groep wierp):
AHA doet in haar filmpje precies hetzelfde als extremistische fundamentalistische moslims, ze haalt koranteksten uit hun context.

mark61
30-10-05, 12:30
Geplaatst door Wide-O
Ik vind het wel knap dat AHA ongeveer 3 keer per jaar moslim aan/moslim af is.

Ze bedoelt ws. 'ervaringsdeskundige'. Al of niet praktiserend.

Sahara
30-10-05, 12:30
Cohen is een slappeling, hij had teveel respect voor haar en die Witteman moet haar niet naar de mond praten ook een zwakkeling die tegen haar opkijkt! Hij had haar van de tafel moeten vegen met tegen argumenten. Ze moeten haar een keer tegen over een moslim zetten in een debat, tering kankergezwel! Dan loopt ze zoals gewoonlijk weer weg!! Ik werd even kots misselijk van haar kop, gatverrrrrrrrr......

Tomas
30-10-05, 12:31
Geplaatst door mark61
3) is van toepassing.

Moeilijk woord, maar erg nuttig. Komt van dinges toch, die wetenschapsfilosoof? Oh ja, Kuhn.

Wat is het verschil qua betekenis met (sub)cultuur?

Rabi'ah.
30-10-05, 12:32
Geplaatst door Wide-O
Ik vind het wel knap dat AHA ongeveer 3 keer per jaar moslim aan/moslim af is.

Ja he, net een soort jojo. :rolleyes:

Rabi'ah.
30-10-05, 12:33
Geplaatst door mark61
In ieder geval is ze compleet knetter geworden, als ze het niet al was.

Jammer dat de interviewer niet even vroeg naar haar deskundigheid inzake 'de zuivere islam'. Ervaringsdeskundigheid is nl. geen deskundigheid. Cohen weet er niets van en hoeft dat ook niet te weten.

Het is erg dom a priori aan te nemen dat een (ex-)moslim/a per definitie deskundig is over zijn/haar eigen geloof. Dat geldt natuurlijk voor elke gelovige.

Het heeft ook helemaal geen zin je te verliezen in theologische disputen, want de doorsneeburger, en zelfs de doorsnee-publieke functionaris, kan niet geacht worden verstand te hebben van elke godsdienst die er hier toevallig wordt aangehangen.

Iedereen moet zich alleen maar bemoeien met het, eventueel ongewenste, gedrag van medeburgers, en niet met zijn/haar overtuigingen.

Eens.

Maar dan moeten doorsneeburgers en doorsnee publieke functionarissen niet hun mond vol hebben van zaken waar ze geen kennis van hebben.

Rabi'ah.
30-10-05, 12:34
Geplaatst door freya
Dat was wel een van de stellingen die langskwam in een debat met Nasr Abou Zaid gisteravond. (geloof dat het zijn dochter was, die dat vanuit de zaal in de groep wierp):


Hoe was dat debat eigenlijk?

Wide-O
30-10-05, 12:35
Geplaatst door Dutchguy
Ik zie die logica niet.

Als mensen zoiets willen maken, dan moeten ze dat maar maken. Ik zie er het nut niet van in, da's wat anders, maar misschien stopt dan iedereen met ouwehoeren dat je "niks meer ken zeggen".

PS: Ondertussen zie ik hier op het nieuws Belgische relifundi's protesteren tegen een toneelstuk van de KVS. Broederlijk naast een extreem rechtse groep. Staat namelijk een Maria met een blote tiet op de affiche. Toet toet. Welke Westerse viespiek doet dat nou weer ! :hihi:

Rabi'ah.
30-10-05, 12:36
Geplaatst door Wide-O
Als mensen zoiets willen maken, dan moeten ze dat maar maken. Ik zie er het nut niet van in, da's wat anders, maar misschien stopt dan iedereen met ouwehoeren dat je "niks meer ken zeggen".



Welnee, dan vinden ze wel weer een andere reden om te zeuren. :moe:

Wie een hond wil slaan, vindt licht een stok.

Tomas
30-10-05, 12:37
Geplaatst door Wide-O
Als mensen zoiets willen maken, dan moeten ze dat maar maken. Ik zie er het nut niet van in, da's wat anders, maar misschien stopt dan iedereen met ouwehoeren dat je "niks meer ken zeggen".

PS: Ondertussen zie ik hier op het nieuws Belgische relifundi's protesteren tegen een toneelstuk van de KVS. Broederlijk naast een extreem rechtse groep. Staat namelijk een Maria met een blote tiet op de affiche. Toet toet. Welke Westerse viespiek doet dat nou weer ! :hihi:

Welke maria?

Heb je trouwens een foto?

Wide-O
30-10-05, 12:37
Geplaatst door mark61
In ieder geval is ze compleet knetter geworden, als ze het niet al was.

Ik word een beetje ongemakkelijk van die blik in haar ogen. Subjectief wellicht, maar toch.

mark61
30-10-05, 12:39
Geplaatst door Tomas
Wat is het verschil qua betekenis met (sub)cultuur?

Dat het oorspronkelijk wordt toegepast op op de wetenschappelijke gemeenschap. In feite vraagt het aandacht voor het verschijnsel dat die niet voor 100% wordt geregeerd door logisch positivisme, maar onderhevig is aan al te menselijke 'zwakheden'. Groepscodes en uitsluitingsmechanismes en zo. Tis eigenlijk een bijzondere vorm van subcultuur.

Ik gebruikte het omdat het hier om het min of meer wetenschappelijke van het vaststellen en interpreteren van den 'zuivere' islam gaat.

mark61
30-10-05, 12:40
Geplaatst door Wide-O
Ik word een beetje ongemakkelijk van die blik in haar ogen. Subjectief wellicht, maar toch.

Vanaf de eerste keer dat ik haar zag. En die vlakke stem.

Wide-O
30-10-05, 12:40
Geplaatst door Tomas
Welke maria?

Heb je trouwens een foto?

Het is een stuk van 2 Tunesische broers over de moeilijkheden van allochtone vrouwen in Vlaanderen.

De affiche is te zien op http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF29102005_042

Tomas
30-10-05, 12:41
Geplaatst door mark61
Dat het oorspronkelijk wordt toegepast op op de wetenschappelijke gemeenschap. In feite vraagt het antwoord voor het verschijnsel dat die niet voor 100% wordt geregeerd door logisch positivisme, maar onderhevig is aan al te menselijke 'zwakheden'. Groepscodes en uitsluitingsmechanismes en zo. Tis eigenlijk een bijzondere vorm van subcultuur.

Ik gebruikte het omdat het hier om het min of meer wetenschappelijke van het vaststellen en interpreteren van den 'zuivere' islam gaat.

Ik denk dat ik misschien begrijp wat je bedoelt. Maar ga het niet in mijn eigen woorden herhalen.

mark61
30-10-05, 12:41
Geplaatst door Wide-O
Als mensen zoiets willen maken, dan moeten ze dat maar maken. Ik zie er het nut niet van in, da's wat anders, maar misschien stopt dan iedereen met ouwehoeren dat je "niks meer ken zeggen".

PS: Ondertussen zie ik hier op het nieuws Belgische relifundi's protesteren tegen een toneelstuk van de KVS. Broederlijk naast een extreem rechtse groep. Staat namelijk een Maria met een blote tiet op de affiche. Toet toet. Welke Westerse viespiek doet dat nou weer ! :hihi:

Een allochtone Maria en plus.

Dutchguy
30-10-05, 12:42
Geplaatst door Wide-O
Als mensen zoiets willen maken, dan moeten ze dat maar maken. Ik zie er het nut niet van in, da's wat anders, maar misschien stopt dan iedereen met ouwehoeren dat je "niks meer ken zeggen".

PS: Ondertussen zie ik hier op het nieuws Belgische relifundi's protesteren tegen een toneelstuk van de KVS. Broederlijk naast een extreem rechtse groep. Staat namelijk een Maria met een blote tiet op de affiche. Toet toet. Welke Westerse viespiek doet dat nou weer ! :hihi:

Da's wel heel laconiek, ik meen gezien te hebben dat hij het vurig zat te verdedigen en dat snapte ik niet. Nou ja, zal het vanavond nog wel eens in de herhaling bekijken.

Hebben ze trouwens bij de KRO toen ook zoveel problemen mee gehad, dat filmpje van een Maria achtige verschijning die een Jezus achtig kind de tiet gaf. :rolleyes:

Tomas
30-10-05, 12:42
Geplaatst door Wide-O
Het is een stuk van 2 Tunesische broers over de moeilijkheden van allochtone vrouwen in Vlaanderen.

De affiche is te zien op http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF29102005_042

Moeder maria dus.

Geen betere kwaliteit ergens?

mark61
30-10-05, 12:44
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat ik misschien begrijp wat je bedoelt. Maar ga het niet in mijn eigen woorden herhalen.

Sorry, 'antwoord' moest 'aandacht' zijn. Zouk ziek worden?

Je begrijpt het best, tis gewoon subcultuur +. Plus wetenschap.

Wide-O
30-10-05, 12:47
Geplaatst door Dutchguy
Da's wel heel laconiek, ik meen gezien te hebben dat hij het vurig zat te verdedigen en dat snapte ik niet.

Nou, ondertussen had ze zo ongeveer gesuggereerd dat Cohen een totale naieve kloot is die geen flauw idee heeft van de gevaren in de samenleving, en die persoonlijk verantwoordelijk is voor de dood van TvG. En die van haar, mocht er dinsdag iets gebeuren tijdens dat debat in de Rode Vaan. Ze had - typisch trekje - daarmee ook al gesuggereerd dat hij het maar goed vond dat niemand nog "kritiek" durfde te hebben. Dus ging hij haar recht extra fel verdedigen. Was niet slim van hem, maar hij zat zowiezo niet zo goed in het debat had ik de indruk.

Je ziet het vanzelf wel.

Don Vito
30-10-05, 12:47
Geplaatst door echnaton
In Nederland heeft iedereen het recht zich moslim te noemen.

Als iemand zich jood wilt noemen komen er commissies om te kijken of zijn bloed wel puur is.

freya
30-10-05, 12:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Hoe was dat debat eigenlijk?

Flut voorzitter en een vreselijk slechte tolk waardoor het publiek, waarvoor voor de meerderheid het intellectuele nivo van de sprekers sowieso te hoog bleek, de discussie helemaal niet meer kon volgen.

Abou Zaid is een leuke man, goed spreker met humor.

Wide-O
30-10-05, 12:48
Geplaatst door Tomas
Moeder maria dus.

Geen betere kwaliteit ergens?

Ik zou gezworen hebben dat de foto duidelijker was vanmorgen toen ik het artikel las. Hmmm...

mark61
30-10-05, 12:49
Geplaatst door Wide-O
Nou, ondertussen had ze zo ongeveer gesuggereerd dat Cohen een totale naieve kloot is die geen flauw idee heeft van de gevaren in de samenleving, en die persoonlijk verantwoordelijk is voor de dood van TvG. En die van haar, mocht er dinsdag iets gebeuren tijdens dat debat in de Rode Vaan. Ze had - typisch trekje - daarmee ook al gesuggereerd dat hij het maar goed vond dat niemand nog "kritiek" durfde te hebben. Dus ging hij haar recht extra fel verdedigen. Was niet slim van hem, maar hij zat zowiezo niet zo goed in het debat had ik de indruk.

Je ziet het vanzelf wel.

:hihi: Rode Hond. Zo ex-fellow traveller is NL ook weer niet. Tenslotte doen we niet eens 1 mei, anders krijgt de konegin een beroerte.

On topic: ur right.

Tomas
30-10-05, 12:50
Geplaatst door Wide-O
Ik zou gezworen hebben dat de foto duidelijker was vanmorgen toen ik het artikel las. Hmmm...

Lezen? Daag.

mark61
30-10-05, 12:51
Geplaatst door Wide-O
Ik zou gezworen hebben dat de foto duidelijker was vanmorgen toen ik het artikel las. Hmmm...

OK voor alle lekkerbekken: het was een Erg Grote Borst. Moet je maar vrt journaal kijken.

Rabi'ah.
30-10-05, 12:52
Geplaatst door freya
Flut voorzitter en een vreselijk slechte tolk waardoor het publiek, waarvoor voor de meerderheid het intellectuele nivo van de sprekers sowieso te hoog bleek, de discussie helemaal niet meer kon volgen.

Abou Zaid is een leuke man, goed spreker met humor.

Mwah, niet veel aan dus.

De voertaal was Engels, neem ik aan?

En hoe was het publiek?

Alleen maar autochtone islamdeskundigen of ook moslims?

En het eten?



(Je zou er natuurlijk ook een apart topic over kunnen openen.....)

Wide-O
30-10-05, 12:55
Geplaatst door mark61
:hihi: Rode Hond.

Oeps! :hihi:

mark61
30-10-05, 12:56
Geplaatst door Wide-O
Oeps! :hihi:

In de Rode Haan of zoiets was een VARA-radioprogramma.

abderrahman
30-10-05, 12:58
Buitenhof komt straks om 15.00 op BVN. Maar dan moet je wel satteliet hebben. En ik moet zeggen, ik twijfel of ik ga kijken. Ik krijg de kribbels van haar, vooral als ze sexy probeert te doen, eeeeeh.

Wide-O
30-10-05, 13:00
Geplaatst door mark61
OK voor alle lekkerbekken: het was een Erg Grote Borst. Moet je maar vrt journaal kijken.

Kejje nagaan hoe dat er op mijn TV uitzag :vierkant:

Jammer genoeg zie je die blik van AHA dan op hetzelfde formaat...

Eigenlijk wel weer goed gevonden (nou ja) van die "zuivere" Islam. "Radicale" of "Extremistische" Islam is natuurlijk te gemakkelijk afstand van te nemen, dus noemen we het nu "zuiver". Dus is iedereen die z'n geloof serieus neemt een extremist en potentieel terrorist. Eng mens.

freya
30-10-05, 13:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Mwah, niet veel aan dus.

De voertaal was Engels, neem ik aan?

En hoe was het publiek?

Alleen maar autochtone islamdeskundigen of ook moslims?

En het eten?





Ik was een van de weinige 'blonde koppen' in het publiek. Geen islamdeskundige en bijna geen journalist in de zaal gezien :moe:
Wel de wijkagent in gala :hihi:

Eten was wel aardig en ik heb er een talent voor om de leukste tafel uit te zoeken. Je gaat als eerste zitten en langzaamaan schuiven de belangrijkste aanwezigen aan. Zo heb ik al eens gelunched met cohen en nu dus ge-iftar d met Abou Zaiz :strik:


(Je zou er natuurlijk ook een apart topic over kunnen openen.....)

Niet nodig dit topic gaat ondertussen al over blote tieten en het formaat daarvan zie ik :moe:

Rabi'ah.
30-10-05, 13:01
Geplaatst door abderrahman
Buitenhof komt straks om 15.00 op BVN. Maar dan moet je wel satteliet hebben. En ik moet zeggen, ik twijfel of ik ga kijken. Ik krijg de kribbels van haar, vooral als ze sexy probeert te doen, eeeeeh.

Sexy? :wtf:

Ik kijk niet eens meer naar haar, ze irriteert me aan de ene kant mateloos, maar aan de andere kant beschouw ik haar als een voor mij persoonlijk futiel individu.

Dutchguy
30-10-05, 13:02
Geplaatst door mark61
OK voor alle lekkerbekken: het was een Erg Grote Borst. Moet je maar vrt journaal kijken.

Ga niet voor een tiet inschakelen. Of Jozef had ook wat te melden moeten hebben. :o

mark61
30-10-05, 13:02
Geplaatst door abderrahman
Buitenhof komt straks om 15.00 op BVN. Maar dan moet je wel satteliet hebben. En ik moet zeggen, ik twijfel of ik ga kijken. Ik krijg de kribbels van haar, vooral als ze sexy probeert te doen, eeeeeh.

Tis niet de moeite en ik had niet de indruk dat ze sexy probeerde te doen. If so, werkt voor geen meter.

mark61
30-10-05, 13:03
Geplaatst door Dutchguy
Ga niet voor een tiet inschakelen. Of Jozef had ook wat te melden moeten hebben. :o

Als bericht had het wel wat. Ik had niet om illustratie gevraagd. Ik zal protesteren bij de VRT namens geheel Staphorst.

Wide-O
30-10-05, 13:03
Geplaatst door mark61
In de Rode Haan of zoiets was een VARA-radioprogramma.

Ik zat in de war met het blaadje van de Marxistisch Leninistische beweging indertijd.

Maar ik zie dat ik alweer op m'n donder krijg, dus ik hou maar weer's op met prikken :rolleyes:

freya
30-10-05, 13:04
Geplaatst door Wide-O
Nou, ondertussen had ze zo ongeveer gesuggereerd dat Cohen een totale naieve kloot is die geen flauw idee heeft van de gevaren in de samenleving, en die persoonlijk verantwoordelijk is voor de dood van TvG. En die van haar, mocht er dinsdag iets gebeuren tijdens dat debat in de Rode Vaan. Ze had - typisch trekje - daarmee ook al gesuggereerd dat hij het maar goed vond dat niemand nog "kritiek" durfde te hebben. Dus ging hij haar recht extra fel verdedigen. Was niet slim van hem, maar hij zat zowiezo niet zo goed in het debat had ik de indruk.

Je ziet het vanzelf wel.

Natuurlijk zat hij niet goed in het debat, hij werd ineens persoonlijk ter verantwoording geroepen over de beveiliging van een komend debat waar hij niets vanaf wist. Zo wist mevrouw de hele boel weer tot een nondiscussie te maken, alle aandacht op haar eigen zieligheid en weinig tijd voor een serieus debat.

Rabi'ah.
30-10-05, 13:06
Geplaatst door freya
Ik was een van de weinige 'blonde koppen' in het publiek. Geen islamdeskundige en bijna geen journalist in de zaal gezien :moe:
Wel de wijkagent in gala :hihi:

Eten was wel aardig en ik heb er een talent voor om de leukste tafel uit te zoeken. Je gaat als eerste zitten en langzaamaan schuiven de belangrijkste aanwezigen aan. Zo heb ik al eens gelunched met cohen en nu dus ge-iftar d met Abou Zaiz :strik:


Ok, leuk.

Ik had Abou Zaid graag eens in het echt gezien.

Maar laatst heb ik wel mijn jeugdidool Nawal al-Saadawi mogen zien en spreken. :)

Meestal kijk ik even wie waar zit en ga ik zitten bij de mensen die ik ken of die me interessant lijken.


Overigens was er bij een iftar laatst een kleine irritatie tussen mij en een zeker zich als Ummah-leider opwerpend persoon. :hihi: :duivels: :p


(Nu dit topic toch al vervakkevuld is, ga ik vrolijk door)

mark61
30-10-05, 13:07
Geplaatst door Wide-O
Ik zat in de war met het blaadje van de Marxistisch Leninistische beweging indertijd.

Maar ik zie dat ik alweer op m'n donder krijg, dus ik hou maar weer's op met prikken :rolleyes:

Ik ga ook gauw weg. De gedachtenpolitie is op pad.

jan1974
30-10-05, 13:08
Geplaatst door freya
Natuurlijk zat hij niet goed in het debat, hij werd ineens persoonlijk ter verantwoording geroepen over de beveiliging van een komend debat waar hij niets vanaf wist. Zo wist mevrouw de hele boel weer tot een nondiscussie te maken, alle aandacht op haar eigen zieligheid en weinig tijd voor een serieus debat.
Veiligheid is geen non-issue. Het is logisch dat AHA opkomt voor haar eigen veiligheid en die van haar geestverwanten.

Wide-O
30-10-05, 13:09
Geplaatst door mark61
Als bericht had het wel wat.

Interview daarnet:

"Waarom protesteert u tegen dit toneelstuk ?"
"Dat is mijn recht op vrije meningsuiting."
"Die affiche toch ook ?"
"Nee, die is beledigend".

Terwijl je gewoon weet dat ze de pest hebben aan het stuk omdat het door 2 allochtonen is geschreven.

freya
30-10-05, 13:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok, leuk.

Ik had Abou Zaid graag eens in het echt gezien.

O die kans komt nog wel :strik:

(werk in uitvoering :roker: )


Maar laatst heb ik wel mijn jeugdidool Nawal al-Saadawi mogen zien en spreken. :)

Meestal kijk ik even wie waar zit en ga ik zitten bij de mensen die ik ken of die me interessant lijken.

Kennelijk zie ik er zo interessant uit, dan de interessante mensen bij mij komen aanschuiven :ego: :haha:



Overigens was er bij een iftar laatst een kleine irritatie tussen mij en een zeker zich als Ummah-leider opwerpend persoon. :hihi: :duivels: :p

Een Ummah-leider :vreemd: Cheppih? Marcouch? DAJJ? :D

Rabi'ah.
30-10-05, 13:18
Geplaatst door freya
O die kans komt nog wel :strik:

(werk in uitvoering :roker:)

Mooi. :wink:

Heb je zijn boek Mijn leven met de islam gelezen? Prachtig boek is dat. :)

Door dat ene boek, dat volgens mij zo'n stof deed opwaaien, Vernieuwing in het islamitisch denken , kwam ik niet.

Mijn Nederlands is toch echt behoorlijk goed, maar dit was echt te vaag, te cryptisch en te theoretisch gesteld.



Geplaatst door freya

Kennelijk zie ik er zo interessant uit, dan de interessante mensen bij mij komen aanschuiven :ego: :haha:

:rolleyes:

*tyuri*

Je bedoelt: Een interessant observatie-object. :p

Overigens zijn de panelleden lang niet altijd de interessantste mensen.


Geplaatst door freya

Een Ummah-leider :vreemd: Cheppih? Marcouch? DAJJ? :D


1 van 3-en. :wink:

freya
30-10-05, 13:20
Geplaatst door jan1974
Veiligheid is geen non-issue. Het is logisch dat AHA opkomt voor haar eigen veiligheid en die van haar geestverwanten.

Is wel een non-issue als er daarmee de aandacht van het werkelijke onderwerp van gesprek wordt afgehaald.

Verder ging het niet om haar persoonlijke veiligheid, zij wordt constant bewaakt. Het was gewoon gezeur, organisatoren van zo'n avond weten waar ze aan beginnen en de regels van de gemeente Amsterdam zijn ook bekend. Als er binnen het gebouw extra beveiliging nodig is dan huur je daar een beveiligingsbedrijf voor in.
Elke organisator weet dat ondertussen. Elke regelmatige bezoeker aan islam-debatten trouwens ook.

Dit was dus gewoon een zielige poging tot een persoonlijke aanval op Cohen (terwijl hij daar niet eens over beslist) en aandachttrekkerij van deze dame :moe:

freya
30-10-05, 13:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Mooi. :wink:

Heb je zijn boek Mijn leven met de islam gelezen? Prachtig boek is dat. :)

Ja, leukste scene is als hij vertelt dat zijn vrouw zegt dat hij moet wegduiken in de auto bij een evt aanslag en dat hij dan denkt: maar daar ben ik veel te dik voor, dat lukt nooit.


Door dat ene boek, dat volgens mij zo'n stof deed opwaaien, Vernieuwing in het islamitisch denken , kwam ik niet.

Mijn Nederlands is toch echt behoorlijk goed, maar dit was echt te vaag, te cryptisch en te theoretisch gesteld.

Is dat die samenvatting van wat er in eerder van hem verschenen was?

Vond ik juist wel heel goed leesbaar. En interessant

Rabi'ah.
30-10-05, 13:32
Geplaatst door freya
Ja, leukste scene is als hij vertelt dat zijn vrouw zegt dat hij moet wegduiken in de auto bij een evt aanslag en dat hij dan denkt: maar daar ben ik veel te dik voor, dat lukt nooit.

Oja, die was grappig.

Het mooiste vond ik de gedeeltes waarin hij over zijn geloof en het leven in zijn dorp vertelde.

En het einde, alhoewel ik dat wel wat pretentieus en onbescheiden vond. Ik bedoel toen hij zich met al-Hallaj ging vergelijken.





Geplaatst door freya

Is dat die samenvatting van wat er in eerder van hem verschenen was?

Vond ik juist wel heel goed leesbaar. En interessant

Volgens mij is het het boek zelf. Maar ik kwam er gewoon niet doorheen.

_h4T3D_sE7eN
30-10-05, 13:32
Ik maak even gebruik van de gelegenheid om AHA te bedanken voor de reclame. We kunnen weer een aantal maanden mee.


(Ik heb haar nog zó gezegd: noem die website, maar niet te opzichtig. Muts.)

Rabi'ah.
30-10-05, 13:32
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik maak even gebruik van de gelegenheid om AHA te bedanken voor de reclame. We kunnen weer een aantal maanden mee.


(Ik heb haar nog zó gezegd: noem die website, maar niet te opzichtig. Muts.)

:haha:



:duim:

jan1974
30-10-05, 13:36
Geplaatst door freya
Is wel een non-issue als er daarmee de aandacht van het werkelijke onderwerp van gesprek wordt afgehaald.

.....

Ja, maar in plaats van het te hebben over het moslim- terrorisme in het verleden (aanslag op TvG) , kun je het beter hebben over voorkoming van terrorisme in de toekomst. Beveiliging van islam-critici is daar een centraal onderwerp in.

freya
30-10-05, 13:40
Geplaatst door jan1974
Ja, maar in plaats van het te hebben over het moslim- terrorisme in het verleden (aanslag op TvG) , kun je het beter hebben over voorkoming van terrorisme in de toekomst. Beveiliging van islam-critici is daar een centraal onderwerp in.

Jij hebt die uitzending niet gezien?
Het was nl AHA die steeds teruggreep op het verleden.

Volgens Cohen is centraal onderdeel in het voorkomen van verdere radicalisering er voor zorgen dat iedereen zich thuis voelt in de samenleving en niet buitengesloten. Dat is een stucturele aanpak, ipv blijven steken in symptoombestrijding.

jan1974
30-10-05, 13:50
Geplaatst door freya
Jij hebt die uitzending niet gezien?
Het was nl AHA die steeds teruggreep op het verleden.

Volgens Cohen is centraal onderdeel in het voorkomen van verdere radicalisering er voor zorgen dat iedereen zich thuis voelt in de samenleving en niet buitengesloten. Dat is een stucturele aanpak, ipv blijven steken in symptoombestrijding.
Mensen die dezelfde denkbeelden als Mohammed B. hebben die moeten zich hier niet thuis voelen, dat is de het uitgangspunt van AHA.

Ik heb liever dat de AHA's zich hier thuisvoelen dan dat de Mohammed B.'s zich hier thuisvoelen. Die 2 groepen verdragen elkaar niet.

freya
30-10-05, 14:01
Geplaatst door jan1974
Mensen die dezelfde denkbeelden als Mohammed B. hebben die moeten zich hier niet thuis voelen, dat is de het uitgangspunt van AHA.

Ik heb liever dat de AHA's zich hier thuisvoelen dan dat de Mohammed B.'s zich hier thuisvoelen. Die 2 groepen verdragen elkaar niet.

Als Moh B zich hier had thuisgevoeld, dan hadden jij en ik nooit van hem gehoord, want dan was er nooit gebeurd wat er gebeurd is.
Dat is nu juist de kern van het hele probleem.

Mensen als AHA werken de radicalisering van geestelijk zwakke mensen als Moh B alleen maar in de hand.

AHA is net zo fundamentalistisch en radicaal als de groep die ze zegt te bestrijden. Ze heeft geen logisch verhaal en spreekt zichzelf steeds tegen. Het is bij haar allemaal emotie en persoonlijk.

Ik vind haar echt geen verrijking van de Nederlandse samenleving :moe:

jan1974
30-10-05, 14:27
Geplaatst door freya
.................

AHA is net zo fundamentalistisch en radicaal als de groep die ze zegt te bestrijden. Ze heeft geen logisch verhaal en spreekt zichzelf steeds tegen. Het is bij haar allemaal emotie en persoonlijk.


De groep die ze zegt te bestrijden, herbergt moordenaars en potentiele moordenaars. Daar mag je best een beetje emotioneel over worden.

Julien
30-10-05, 15:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voorts noemt ze zichzelf weer moslim, terwijl ze al eerder toegegeven heeft dat ze ongelovig is, kortom ze liegt weer.

Dan heb je niet goed geluisterd. Hirsi Ali bedoelde te zeggen dat ze TOEN moslima was. Dat ze grammaticaal soms fouten maakt, kan natuurlijk gebeuren.

Muslimaah
30-10-05, 15:50
Geplaatst door Mark
Nou nou niet gelijk boos worden.

Iedereen heeft inderdaad zijn eigen insteek, waarbij er groepen mensen zijn die het allemaal nogal zwart wit bekijken. Dat zie je terug bij sommige groepen moslims en ook bij mevrouw Ali dus. Wat dat betreft vind ik hun visie nogal gelijk, wat dat verder met nederlandse pedo's heeft te maken weet ik niet. Ik zou zeggen vraag het aan degene die hier prikken.

Het is nu eenmaal totaal niet duidelijk wat nu de ware islam is of welke moslims nu de ware moslims zijn. Jij zal daar je ideeen over hebben maar miljoenen van je broeders zien dat weer anders. Dus het is totaal niet vreemd dat niet-moslims daar ook geen duidelijk beeld van hebben.

Daarnaast is er een gigantisch grijs gebied van ideeen en meningen die door elkaar heen lopen waarbij je misschien een puntje van die stroming wel kan volgend en de andere weer niet etc etc.

Anyway ik zal eens kijken of het op inet te vinden is vanavond ik kan hier op tv geen buitenhof zien en daarnaast kijk ik ook liever The grim adventures of Billy and Mandy op cartoon network.


Wat je in je eerdere post eigenlijk stelde, is dat de essentie van de Islam geweld propageert.

Met zuivere wordt naar mijn smaak de essentie, het fundamentele bedoeld.

Muslimaah
30-10-05, 15:54
Geplaatst door Julien
Dan heb je niet goed geluisterd. Hirsi Ali bedoelde te zeggen dat ze TOEN moslima was. Dat ze grammaticaal soms fouten maakt, kan natuurlijk gebeuren.

Dan moet ze zich maar herscholen, en wat mediatraining volgen. Ik vnd haar intellectueel ver onder de maat. Ze kan van haar collega VVD'ers beter leren. Maar die misbruiken haar flink door haar dat te ventileren wat hun anders hun politieke carriere zou kunnen kosten. Stelletje smiechten daaro in den-haag.

Alle journalisten die ik haar zien heb interviewen, behandelen haar altijd mild, terwijl politici het vuur aan de schenen moet worden gelegd.

Maar ook journalistieke objectiviteit is natuurlijk at the end of the road vrij subjectief.


Verder vind ik haar en haar standpunten verlies van kostbare tijd.

Julien
30-10-05, 16:00
Geplaatst door Muslimaah
Dan moet ze zich maar herscholen, en wat mediatraining volgen. Ik vnd haar intellectueel ver onder de maat. Ze kan van haar collega VVD'ers beter leren. Maar die misbruiken haar flink door haar dat te ventileren wat hun anders hun politieke carriere zou kunnen kosten. Stelletje smiechten daaro in den-haag.

Alle journalisten die ik haar zien heb interviewen, behandelen haar altijd mild, terwijl politici het vuur aan de schenen moet worden gelegd.

Maar ook journalistieke objectiviteit is batuurlijk at the end of the road vrij subjectief.

nou intelligent vind ik haar anders wel hoor.. alleen is ze een getraumatiseerd mens die moslims op 1 hoop gooit.

Ik ken maar weinig mensen die in zo'n korte tijd zo goed Nederlands praten. Dat ze een grammaticale fout maakt, is absoluut niet erg naar mijn idee.

appie187
30-10-05, 17:10
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het optreden vandaag van AHA, zoals gewoonlijk, weer
demagogisch vond; het enige waar ze mee bezig was, was pogen Cohen in een bepaalde hoek te duwen. Zonder daarbij de kwalificaties die ze naar zijn hoofd slingerde te onderbouwen. 'Cohen's beleid is eenzijdig, hij doet niets aan de autochtonen' , waar baseert ze dat op?
'Cohen wil niet erkennen dat het Moslimfundamentalisme een groot mondiaal probleem is en haar inspiraties (deels) in de Islam vindt' , terwijl Cohen dat juist deed gedurende de uitzending.
'Cohen doet niets aan bijveiliging van intellectuelen' , terwijl ze weet dat dat in beginsel niet een taak is van de gemeente.

Al met al weer enorm lopen opwinden over haar optreden en over het feit dat een groot deel van de Nederlandse bevolking niet wil inzien dat haar beleid nooit, maar dan ook nooit, harmonie, integratie, stabiliteit etc. in de hand zal werken. Ik heb altijd al gezegd: 'Laat haar in discussie treden met Dyab Abou Jahjah'. Weliswaar een Belg maar ik denk dat als beste is geschikt om haar duidelijk te maken dat Islam en democratie wel degelijk te rijmen zijn. Als Hirsi Ali de guts zou hebben dan zou ze Jahjah uit moeten nodigen voor een debat, kijken wat er van haar overblijft. Witteman mag, ondanks zijn partijdigheid, het gesprek dan leiden.

vlegeltje
30-10-05, 17:30
Geplaatst door mark61
Moeilijk woord, maar erg nuttig. Komt van dinges toch, die wetenschapsfilosoof? Oh ja, Kuhn.

In de filosofie is een paradigma een samenhangend stelsel van modellen en theorieën die een denkkader vormen waarmee de 'werkelijkheid' geanalyseerd wordt. Langer bestaande paradigma's worden vaak niet eens meer als zodanig ervaren; onderwijs maakt een paradigma 'vanzelfspekend'.

De wetenschapsfilosoof Thomas Kuhn beschreef de voortschrijdende ontwikkeling van kennis in de vorm van paradigma's. Bij het toepassen van de wetenschappelijke methode komen steeds opnieuw waarnemingen naar boven die niet in de bestaande modellen of paradigma's passen (anomalieën). Gedurende enige tijd is het mogelijk om via kleine aanpassingen van een model de nieuwe waarneming in te passen, maar soms gebeurt het dat deze opeengestapelde aanpassingen een model steeds meer onder spanning zetten: het model is niet langer mooi, maar kent vele uitzonderingen of bijzondere situaties. Op zulke momenten kan een nieuwe set theorieën ontstaan, een nieuw paradigma, dat op een andere manier alle tot dan toe bekende waarnemingen kan verklaren. Er zal zich rond de nieuwe theorie een groep wetenschappers vormen die de nieuwe theorie aanhangen, maar tegelijkertijd zal er onder andere wetenschappers een weerstand opkomen tegen deze verandering; deze laatste groep zal de oude theorie blijven verdedigen. Wanneer de nieuwe theorie succesvol blijkt, en steeds meer aanhang krijgt, spreekt men van een paradigmaverschuiving. http://nl.wikipedia.org/wiki/Paradigma




Het gaat eerder om een denkkader dan om een subcultuur.


Voorbeeld van een paradigmaverschuiving: Iedereen denkt dat de aarde plat is => Iedereen denkt dat de aarde rond is.

Nog een voorbeeld: Tijd is een constante => Tijd is relatief.

Ander voorbeeld: Cultuur is een soort statisch ding. In de multicultisamenleving kunnen mensen met verschillende culturen naast elkaar leven. Alle culturen zijn evenwaardig => Cultuur is een dynamisch iets dat door individuele mensen telkens op een nieuwe manier tot uitdrukking wordt gebracht en dat aan verandering onderhevig is. Culturen vermengen met elkaar, er splitsen subculturen af. Cultuur is geen statisch ding, maar een tentatief begrip.

freya
30-10-05, 18:23
Geplaatst door appie187
. Zonder daarbij de kwalificaties die ze naar zijn hoofd slingerde te onderbouwen.

Kan me niet herinneren ooit gehoord te hebben dat zij iets onderbouwde.
Zodra er doorgevraagd wordt, raakt ze in de war en gaat ze zichzelf tegenspreken.


Ik heb altijd al gezegd: 'Laat haar in discussie treden met Dyab Abou Jahjah'. Weliswaar een Belg maar ik denk dat als beste is geschikt om haar duidelijk te maken dat Islam en democratie wel degelijk te rijmen zijn. Als Hirsi Ali de guts zou hebben dan zou ze Jahjah uit moeten nodigen voor een debat, kijken wat er van haar overblijft.

Dat zou een hele zielige vertoning worden, hij maakt haar binnen 1 zin helemaal af. :hihi:
En zitten brabbelen over bedreigd worden zal haar er ook niet uitredden, want als er iemand bedreigd is, is hij het wel. :moe:

Ik denk dat iemand als Herman Philipse of die pief van de Burkestichting een betere opponent voor DAJJ zou zijn.

freya
30-10-05, 18:27
Geplaatst door jan1974
De groep die ze zegt te bestrijden, herbergt moordenaars en potentiele moordenaars. Daar mag je best een beetje emotioneel over worden.

Maar het zet totaal geen zoden aan de dijk. Het beleid van Cohen wel

tr_imparator
30-10-05, 18:58
Geplaatst door Tomas
pa·ra·dig·ma (het ~, ~'s/~ta)
1 voorbeeld, model
2 [taalk.] het geheel van flexievormen van een woord
3 constellatie van overtuigingen, waarden en handelwijzen die door de leden van een bepaalde samenleving worden gedeeld

Moeilijk woord.

In de oorspronkelijke editie van zijn boek gaf Kuhn geen omschrijving van wat hij onder een paradigma verstond, en Margaret Masterman heeft erop gewezen dat hij het woord in minstens 22 verschillende betekenissen gebruikte. (Lakatos I en Musgrave, A., Criticism and the growth of knowledge. London: Cambridge University Press; p.59-89)

In de structure of scientific revolutions (p. 175) gaf hij de volgende samenvatting:

''Enerzijds betekent het het volledige samenstel van overtuigingen. technieken. enzovoort die door de leden van een bepaalde gemeenschap worden gedeeld. Anderzijds betekent het een bepaald soort element van dit samenstel, die concrete puzzeloplossingen die, wanneer ze als modellen of voorbeelden worden gebruikt, in staat zijn specifieke regels te vervangen als grondslag voor de oplossing van de resterende puzzels van een normale wetenschap''

(met puzzeloplossingen bedoelt hij wetenschappelijke rapporten)


Anyway, het woord `paradigma`(zoals mark61 die hanteert) is hier helemaal niet van toepassing.

vlegeltje
30-10-05, 19:11
Geplaatst door tr_imparator
Anyway, het woord `paradigma`(zoals mark61 die hanteert) is hier helemaal niet van toepassing.

Wel als je het woord "paradigma" leest in de betekenis van "visie".

De visie op de islam volgens AHA komt sterk overeen met de visie van OBL. Dat is volgens mij het punt van M61. Daar zit wel wat in toch?

Wizdom
30-10-05, 19:36
AHA weet altijd de zaak goed op de spits te drijven... Als men aan AHA navolging geeft zitten we met een groot probleem en is ineens 20 % van de wereld bevolking terrorist... AHA en haar volgelingen... De atoombom is peanuts... AHA is gevaarlijker dan de atoombom...

De Islamitische Revolutie zal wellicht uit Nederland ontstaan...

Tomas
30-10-05, 19:56
Geplaatst door vlegeltje
Wel als je het woord "paradigma" leest in de betekenis van "visie".

De visie op de islam volgens AHA komt sterk overeen met de visie van OBL. Dat is volgens mij het punt van M61. Daar zit wel wat in toch?

Jouw voorbeeld van nieuwe theorien in de wetenschap als paradigma verschuiving vind ik ook niet zo'n goeie. Dan is wetenschap per definitie het verschuiven van paradigma's. Ik denk dat een paradigma verschuiving in de wetenschap meer als een verandering in de "wetenschappelijke methode" moet worden gezien. Die methode is wat de wetenschap als gemeenschappelijk ervaren. Dat haal ik zo'n beetje uit imp's beschrijving.

Het maakt mij eigenlijk niet uit dat extremisten en aha dezelfde visie op De Islam hebben. Maar ik vind het buitengewoon dom om dat dan de Zuivere Islam te noemen. Zij zou moeten weten dat dat Een visie binnen de verzameling van alle visies die binnen de familie van de islam valt.

Dat "de zuivere" noemen stelt ze dus impliciet dat die visie de enige juiste is. Daarmee diskwalificeert ze alle niet-extremisten als aanhangers van een onzuivere islam. En als ze dat niet bedoelt, dan bedoelt ze dat de reigie ansich misdadig is en iedere aanhanger een potentiele misdadiger. Whatever. Het blijft een ontiegelijk domme benaming.

jan1974
30-10-05, 20:25
Geplaatst door freya
Maar het zet totaal geen zoden aan de dijk. Het beleid van Cohen wel
AHA wil gewoon laten zien dat je de Islam-critici niet stil kan krijgen, door een beetje met terrorisme te strooien. Dat zet zeker zoden aan de dijk, omdat terroristen juist van doel zijn de islam-kritiek te smoren. Door haar spreken in het openbaar krijgen de terroristen niet hun zin. Terroristen niet hun zin geven, dat is ook een soort terrorismebestrijding.

Het interview toonde voor mij aan dat Cohen onvoldoende boven de partijen staat. Lang niet iedereen is overtuigd van de effectiviteit van zijn beleid.

AHA staat misschien ook niet boven de partijen, maar zij is geen bestuurder, maar politicus.

Wizdom
30-10-05, 20:41
Het jaar 2060:

Geschiedenis:

Het begon allemaal in Nederland. Een illegale asielzoekster die op illegale wijze via Duitsland naar Nederland weet te geraken weet een verblijfstatus te bemachtigen. In haar zucht naar vergangkelijke roem en macht weet ze zich binnen te werken bij de PvDA die opkomt voor de zwakkeren in samenlevingen. Dit blijkt achteraf een tussenstation. Inmiddels wordt de liefde voor zwakkeren steeds minder en lonkt er vanuit een nieuwe wind de verharding en materialisering vanuit de andere kant van de oceaan. In Nederland is men na de val van de muur verwoedt op zoek naar een nieuwe alibi om de nieuwe machtstructuren vorm en rechtvaardiging te geven. In deze tijd van verwarring en snelle wijzigingen ruikt deze asielzoekster haar kans. ze concludeert dat de tijd van het socialisme haar persoonlijke ambities niet meer kan verzadigen en besluit om op basis daarvan zich te storten op de nieuwe ideologie gebaseerd op het liberalisme en het neo-conservatisme. Het eerste masker valt en het liberale neo-conservatieve masker wordt opgezet. In het streven om haar superieuren ten dienste te staan laat ze zich tot genoegen van haar superieuren nogal onsmakelijke uit over de godsdienst van haar ouders. Ze wordt dan ook verstoten. In haar rancune, zucht naar vergangkelijke roem en vergangkelijke macht verhard ze en stuurt aan op een confrontatie met de Islam. Ze laat geen middel onverlet. Leugens, insinuaties, misleiding van mensen en vrienden. Volgens haar superieuren past ze in het strategische spel en laten de domme het vuur uit de kastanjes halen. Ze wordt zelfs onthaald in New York door de machtige Zionistische Pers in het land die de onheil over de wereld verspreid. Dit om haar te belonen voor wat zij tot dan toe nog niet durfden maar wel heel graag zouden willen. Namelijk het uitroeien van Godsdienst overal op de wereld (met name de Islam die nog als enige Godsdienst serieus werd genomen) om de komst van hun eenoog, de Dajjaal voor te bereiden.

Er volgt een oorlog in 2003. De bedoeling was om Irak als spring plank te laten dienen voor dit Duivelse plan. Maar de strijders in Irak en elders verhinderden dat de oorlog een succes zou worden. De opkomst van de Aziatische economieen werd veronachtzaamt wat later in 2010 een grote vergissing bleek te zijn. Verder bleek de vijand te beschikking over een onuitputtelijke wilskracht om de Islam te laten zegenvieren. In 2007 volgde de oorlog met Iran maar Iran bleek sterker te zijn dan werd aangenomen. Europa was verdeeld en de aanvoer van olie die strategisch belangerijker werd haperde met als gevolg dat de Economien van de duivels planners verzwakte. Hierdoor kon de strijd niet meer effectief worden gevoerd en wat in 2003 als een zegetocht begon, begon steeds meer een zware last te lijken. Ineens was de balans omgeslagen en kregen de Moslims meer zelfvertrouwen.

Tot het jaar 2015 had China zich afzijdig gehouden. De invloed van de Islam had zich er vanaf 2010 sinds de bemoeienis van de VS met Chinese zaken gestaag aan invloed gewonnen. Het Chinese volk voelde zich met de Islam verwant en begon de strijd van de Jihad strijders te steunen. Inmiddels hadden de Jihadi in 2017 de Zionisten en hun handlangers uit Irak en Afghanistan verdreven. Reste nog alleen de hol van de leeuw Tel Aviv en Jeruzalem. De ZIONISTEN inmiddels behoorlijk verzwakt wegen hun slechte zetten en arrogantie hadden al hun ter beschikking staande middelen gemobiliseerd in de beslissende strijd. Zo ook de alles verpletterende Jihadi. In hun jaren lange strijd zijn het inmiddels ervaren tactici en oorlogsmachines geworden. De Mahdi verreist onder hun gelederen en ook de Dajjaal hereist als de redder in nood voor de ZIONISTEN.... De laatste dagen van de ZIONISTEN zijn geteld ergens in 2022...


Het hele verhaal is fictie maar zou wel eens bewaarheid kunnen worden....

vlegeltje
30-10-05, 20:49
Geplaatst door Tomas
Jouw voorbeeld van nieuwe theorien in de wetenschap als paradigma verschuiving vind ik ook niet zo'n goeie.

De voorbeelden niet, of het idee van paradigmaverschuivingen?

Dan is wetenschap per definitie het verschuiven van paradigma's.

Volgens Kuhn is het dat ook. Wetenschappelijke vooruitgang verloopt via kleine revoluties. Itt tot Karl Popper, de wetenschapsfilosoof die stelt dat de wetenschap stapsgewijs vooruit gaat. Een typische jaren 60 discussie. rechts/links. Volgens mij gaat het allebei op.



Ik denk dat een paradigma verschuiving in de wetenschap meer als een verandering in de "wetenschappelijke methode" moet worden gezien. Die methode is wat de wetenschap als gemeenschappelijk ervaren. Dat haal ik zo'n beetje uit imp's beschrijving.

De wetenschappelijke methode staat wel zo'n beetje vast. Experimenten moeten als ze herhaald worden dezelfde uitkomsten geven. Hypothesen moeten falsifieerbaar zijn. Dat soort dingen. Ik denk niet dat daar een wezenlijke verandering / paradigmaverschuiving in zal komen.


Het maakt mij eigenlijk niet uit dat extremisten en aha dezelfde visie op De Islam hebben. Maar ik vind het buitengewoon dom om dat dan de Zuivere Islam te noemen. Zij zou moeten weten dat dat Een visie binnen de verzameling van alle visies die binnen de familie van de islam valt.

Dat is juist zo interessant, dat AHA en OBL er dezelfde visie op na houden. Ze zijn elkaars tegengestelden, maar ze hebben elkaar ook nodig. De islamisten en de anti-islamisten leggen hun "paradigma" van de islam op aan alle anderen, moslims en niet-moslims. AHA gijzelt de islam net zoals OBL dat doet.


Dat "de zuivere" noemen stelt ze dus impliciet dat die visie de enige juiste is. Daarmee diskwalificeert ze alle niet-extremisten als aanhangers van een onzuivere islam. En als ze dat niet bedoelt, dan bedoelt ze dat de reigie ansich misdadig is en iedere aanhanger een potentiele misdadiger. Whatever. Het blijft een ontiegelijk domme benaming.

Ze doet het allebei. Ze diskwalificeert de niet-extremistische moslims en ze beschouwt alle gelovigen als dom en onwetend.

Ze zei in dat programma dat ook zij, net als Cohen, de boel bij elkaar wil houden, maar ze gooit alleen maar olie op het vuur.

mark61
30-10-05, 20:56
Geplaatst door vlegeltje
Wel als je het woord "paradigma" leest in de betekenis van "visie".

De visie op de islam volgens AHA komt sterk overeen met de visie van OBL. Dat is volgens mij het punt van M61. Daar zit wel wat in toch?

Ik vond uw exposé zeer interessant, maar wat ik destijds van Kuhn heb opgestoken is dat ook de wetenschappelijke gemeenschap simpelweg een gemeenschap is waarin sociale processen onverkort spelen, ongeacht de neutraal geachte logisch-positivistische principes.

Zo kreeg die knakker van de kraamvrouwenkoorts pas na zijn dood (dagggik) gelijk, want al die artsen konden het tot die tijd toch niet verkeerd hebben gedaan.

Je kan het ook ingewikkelder maken dan het is.

Het verband tussen wizdom, aha en obl is dat ze alledrie het woord van God zogenaamd letterlijk opvatten en weigeren te erkennen dat ze net zo hard interpreteren, op een volkomen nieuwe wijze bovendien (das bid'a, en ten strengste verboden wiz!) en bovendien 1 stukje opblazen en 95% negeren.

vlegeltje
30-10-05, 20:58
Geplaatst door Wizdom
De Islamitische Revolutie zal wellicht uit Nederland ontstaan...

Voor een succesvolle revolutie heb je grote leiders nodig en een brede aanhang.

Beiden zie ik in dit polderlandje niet.



Een handgranaatje gooien naar oom agent schiet echt niet op hoor.

Wizdom
30-10-05, 20:58
Geplaatst door mark61
Ik vond uw exposé zeer interessant, maar wat ik destijds van Kuhn heb opgestoken is dat ook de wetenschappelijke gemeenschap simpelweg een gemeenschap is waarin sociale processen onverkort spelen, ongeacht de neutraal geachte logisch-positivistische principes.

Zo kreeg die knakker van de kraamvrouwenkoorts pas na zijn dood (dagggik) gelijk, want al die artsen konden het tot die tijd toch niet verkeerd hebben gedaan.

Je kan het ook ingewikkelder maken dan het is.

Het verband tussen wizdom, aha en obl is dat ze alledrie het woord van God zogenaamd letterlijk opvatten en weigeren te erkennen dat ze net zo hard interpreteren, op een volkomen nieuwe wijze bovendien (das bid'a, en ten strengste verboden wiz!) en bovendien 1 stukje opblazen en 95% negeren.

Show me the Bida...!

mark61
30-10-05, 21:00
Geplaatst door Tomas
Het maakt mij eigenlijk niet uit dat extremisten en aha dezelfde visie op De Islam hebben. Maar ik vind het buitengewoon dom om dat dan de Zuivere Islam te noemen. Zij zou moeten weten dat dat Een visie binnen de verzameling van alle visies die binnen de familie van de islam valt.

Precies. De essentie van het paradigma is dat het de enig mogelijke interpretatie (op dat moment, blijkt achteraf) is en er sancties (uitstoting) staan op afwijkende visies. En dit zonder 'wetenschappelijk' bewijs.


Dat "de zuivere" noemen stelt ze dus impliciet dat die visie de enige juiste is. Daarmee diskwalificeert ze alle niet-extremisten als aanhangers van een onzuivere islam. En als ze dat niet bedoelt, dan bedoelt ze dat de reigie ansich misdadig is en iedere aanhanger een potentiele misdadiger. Whatever. Het blijft een ontiegelijk domme benaming.

Ze bedoelt dat de religie an sich misdadig is. En dat is een religieuze opvatting, aangezien het ontkent dat mensen door zoveel motieven worden gedreven, niet alleen religieuze. Ze is dus eigenlijk theocraat.

Julien
30-10-05, 21:02
Geplaatst door Wizdom
Het jaar 2060:

Geschiedenis:

Het begon allemaal in Nederland. Een illegale asielzoekster die op illegale wijze via Duitsland naar Nederland weet te geraken weet een verblijfstatus te bemachtigen. In haar zucht naar vergangkelijke roem en macht weet ze zich binnen te werken bij de PvDA die opkomt voor de zwakkeren in samenlevingen. Dit blijkt achteraf een tussenstation. Inmiddels wordt de liefde voor zwakkeren steeds minder en lonkt er vanuit een nieuwe wind de verharding en materialisering vanuit de andere kant van de oceaan. In Nederland is men na de val van de muur verwoedt op zoek naar een nieuwe alibi om de nieuwe machtstructuren vorm en rechtvaardiging te geven. In deze tijd van verwarring en snelle wijzigingen ruikt deze asielzoekster haar kans. ze concludeert dat de tijd van het socialisme haar persoonlijke ambities niet meer kan verzadigen en besluit om op basis daarvan zich te storten op de nieuwe ideologie gebaseerd op het liberalisme en het neo-conservatisme. Het eerste masker valt en het liberale neo-conservatieve masker wordt opgezet. In het streven om haar superieuren ten dienste te staan laat ze zich tot genoegen van haar superieuren nogal onsmakelijke uit over de godsdienst van haar ouders. Ze wordt dan ook verstoten. In haar rancune, zucht naar vergangkelijke roem en vergangkelijke macht verhard ze en stuurt aan op een confrontatie met de Islam. Ze laat geen middel onverlet. Leugens, insinuaties, misleiding van mensen en vrienden. Volgens haar superieuren past ze in het strategische spel en laten de domme het vuur uit de kastanjes halen. Ze wordt zelfs onthaald in New York door de machtige Zionistische Pers in het land die de onheil over de wereld verspreid. Dit om haar te belonen voor wat zij tot dan toe nog niet durfden maar wel heel graag zouden willen. Namelijk het uitroeien van Godsdienst overal op de wereld (met name de Islam die nog als enige Godsdienst serieus werd genomen) om de komst van hun eenoog, de Dajjaal voor te bereiden.

Er volgt een oorlog in 2003. De bedoeling was om Irak als spring plank te laten dienen voor dit Duivelse plan. Maar de strijders in Irak en elders verhinderden dat de oorlog een succes zou worden. De opkomst van de Aziatische economieen werd veronachtzaamt wat later in 2010 een grote vergissing bleek te zijn. Verder bleek de vijand te beschikking over een onuitputtelijke wilskracht om de Islam te laten zegenvieren. In 2007 volgde de oorlog met Iran maar Iran bleek sterker te zijn dan werd aangenomen. Europa was verdeeld en de aanvoer van olie die strategisch belangerijker werd haperde met als gevolg dat de Economien van de duivels planners verzwakte. Hierdoor kon de strijd niet meer effectief worden gevoerd en wat in 2003 als een zegetocht begon, begon steeds meer een zware last te lijken. Ineens was de balans omgeslagen en kregen de Moslims meer zelfvertrouwen.

Tot het jaar 2015 had China zich afzijdig gehouden. De invloed van de Islam had zich er vanaf 2010 sinds de bemoeienis van de VS met Chinese zaken gestaag aan invloed gewonnen. Het Chinese volk voelde zich met de Islam verwant en begon de strijd van de Jihad strijders te steunen. Inmiddels hadden de Jihadi in 2017 de Zionisten en hun handlangers uit Irak en Afghanistan verdreven. Reste nog alleen de hol van de leeuw Tel Aviv en Jeruzalem. De ZIONISTEN inmiddels behoorlijk verzwakt wegen hun slechte zetten en arrogantie hadden al hun ter beschikking staande middelen gemobiliseerd in de beslissende strijd. Zo ook de alles verpletterende Jihadi. In hun jaren lange strijd zijn het inmiddels ervaren tactici en oorlogsmachines geworden. De Mahdi verreist onder hun gelederen en ook de Dajjaal hereist als de redder in nood voor de ZIONISTEN.... De laatste dagen van de ZIONISTEN zijn geteld ergens in 2022...


Het hele verhaal is fictie maar zou wel eens bewaarheid kunnen worden....

zionisten..terroristen..amerikanen :moe:

ik heb net een mooie documentaire gezien over Marokkaanse vrouwen in Marokko. Hele geemancipeerde vrouwen. In 2060 is Marokko net zo ge-emancipeerd als de Westerse landen. Dat is mijn toekomstvisie. De Arabische wereld zal steeds meer moderniseren en er zal feminisme ontstaan.

jan1974
30-10-05, 21:02
Mark61, je noemt wizdom, aha en obl maar volgens mij ben ik ook vrij recht in de leer.

Klopt dit of niet?

mark61
30-10-05, 21:09
Geplaatst door Wizdom
Het jaar 2060: De Mahdi verreist onder hun gelederen en ook de Dajjaal hereist als de redder in nood voor de ZIONISTEN.... De laatste dagen van de ZIONISTEN zijn geteld ergens in 2022...

Het hele verhaal is fictie maar zou wel eens bewaarheid kunnen worden....

Jij mag je wel s gaan verdiepen in de Islam. Als de Dajjal in 2022 verschijnt is er helemaal geen 2060 meer.

De Chinezen zijn de grootste moslimvervolgers van de wereld. Maja, je moet je 'medestanders' ergens zoeken.

Het is 'verrijzen' en 'herrijzen'. In het geval van de Dajjal kan er van 'her' geen sprake zijn.

mark61
30-10-05, 21:10
Geplaatst door jan1974
Mark61, je noemt wizdom, aha en obl maar volgens mij ben ik ook vrij recht in de leer.

Klopt dit of niet?

Van iemand die diepgang ziet in mcdonalds begrijp ik geen klap.

vlegeltje
30-10-05, 21:12
Geplaatst door mark61
Ik vond uw exposé zeer interessant,

Het komt van wikipedia :)
Ik had de link er ook bij gezet.


maar wat ik destijds van Kuhn heb opgestoken is dat ook de wetenschappelijke gemeenschap simpelweg een gemeenschap is waarin sociale processen onverkort spelen, ongeacht de neutraal geachte logisch-positivistische principes.

Er wordt dan ook veel te weinig aan wetenschaps-sociologie gedaan. Het met de gereedschapskist van de sociologen bestuderen van de wetenschappelijke gemeenschap. Trouwens ook economen zouden eens naar het wetenschappelijke bedrijf moeten kijken. De geldstromen bepalen namelijk ook voor een groot deel de wetenschappelijke vooruitgang.

Het leuke aan Kuhn vond ik dat van die revolutionaire ontwikkeling van de wetenschap itt tot de evolutionaire benadering van Popper.

Maar Imp heeft gelijk, het begrip "paradigma" blijft een wazig concept.


Zo kreeg die knakker van de kraamvrouwenkoorts pas na zijn dood (dagggik) gelijk, want al die artsen konden het tot die tijd toch niet verkeerd hebben gedaan.

Je kan het ook ingewikkelder maken dan het is.

Het verband tussen wizdom, aha en obl is dat ze alledrie het woord van God zogenaamd letterlijk opvatten en weigeren te erkennen dat ze net zo hard interpreteren, op een volkomen nieuwe wijze bovendien (das bid'a, en ten strengste verboden wiz!) en bovendien 1 stukje opblazen en 95% negeren.

Bid'a it is.

Wizdom
30-10-05, 21:12
De eerste bezetting van Jeruzalem heeft +/- 78 jaar geduurd.... Hoelang zou de 2e bezetting duren....

1948 + 78 = 2026?

mark61
30-10-05, 21:12
Geplaatst door vlegeltje
AHA gijzelt de islam net zoals OBL dat doet.

AHA gijzelt helemaal niks, het is een spuit 11 die onderhand door de gevestigde orde ook niet meer serieus wordt genomen.

OBL gijzelt alleen moslims die hem nablaten. Which isn't a whole lot.

mark61
30-10-05, 21:19
Geplaatst door Wizdom
De eerste bezetting van Jeruzalem heeft +/- 78 jaar geduurd.... Hoelang zou de 2e bezetting duren....

1948 + 78 = 2026?

Zeg, heeft er nooit iemand autisme bij jou vastgesteld?

En hoe komt het dat je je niet wilt uitlaten over of Islamic Relief tegen God's wil ingaat? Normaal weet je zulke dingen zo goed.

Heeft God met die aardbeving de boodschap gegeven dat Delhi harder moet worden aangepakt?

Wizdom
30-10-05, 21:21
Geplaatst door mark61
Jij mag je wel s gaan verdiepen in de Islam. Als de Dajjal in 2022 verschijnt is er helemaal geen 2060 meer.

De Chinezen zijn de grootste moslimvervolgers van de wereld. Maja, je moet je 'medestanders' ergens zoeken.

Het is 'verrijzen' en 'herrijzen'. In het geval van de Dajjal kan er van 'her' geen sprake zijn.

Ik heb er niet voor niets fictie onder gezet vriend....
Ik geloof in ieder geval dat er iets gebeurt wat niemand verwacht zoals altijd... In the end zal de enige echt GODSDIENST de 'ISLAM' onder berscherming van DE HEER zegevieren zoals de PROFEET MOHAMED (VZMH) het ons heeft voorspeld...

ONZE HEER ALLAH (SWT) HOUDT NOG MEER VAN ZIJN DIENAREN DAN DE MOEDER VAN HAAR KINDEREN.... Hij zal de Moslims nooit door de ZIONISTEN laten overwinnen... Deze tijden zijn een beproeving voor deze UMMA omdat ze haar plichten verzaakt... Maar wanneer onze HEER (ALLAH SWT) beslist dat hij zich met mededogen over zijn dienaren ontfermt is de tijd van de ZIONISTEN afgelopen....

Wij bidden tot onze HEER ALLAH (SWT) om dit te bespoedigen...

Rabi'ah.
30-10-05, 21:21
Geplaatst door Julien
In 2060 is Marokko net zo ge-emancipeerd als de Westerse landen. Dat is mijn toekomstvisie. De Arabische wereld zal steeds meer moderniseren en er zal feminisme ontstaan.

Het feminisme bestaat al sinds jaar en dag in de Arabische wereld. :wink:

vlegeltje
30-10-05, 21:24
Geplaatst door mark61
AHA gijzelt helemaal niks, het is een spuit 11 die onderhand door de gevestigde orde ook niet meer serieus wordt genomen.

OBL gijzelt alleen moslims die hem nablaten. Which isn't a whole lot.

Als ik iets niet serieus neem dan is het de gevestigde orde. :)
AHA in de top honderd meest invloedrijke personen my ass.

Maar op de schaal: ik ben moslim => ik ben meer moslim dan jij => ik ben het meest moslim, scoren fundamentalisten wel hoog.

mark61
30-10-05, 21:29
Geplaatst door Wizdom
...GODSDIENST de 'ISLAM' onder berscherming van DE HEER zegevieren zoals de PROFEET MOHAMED (VZMH) het ons heeft voorspeld...

ONZE HEER ALLAH (SWT) HOUDT NOG MEER VAN ZIJN DIENAREN DAN DE MOEDER VAN HAAR KINDEREN....

Hoofdletters helpen niet.

mark61
30-10-05, 21:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Het feminisme bestaat al sinds jaar en dag in de Arabische wereld. :wink:

Alleen is de impact 0,1 op een schaal van 1 tot 10.

Zoals ik meen te constateren is de invloed van Khalidji lellebellen-tv-zenders vele malen groter.

Wizdom
30-10-05, 21:31
Geplaatst door mark61
Hoofdletters helpen niet.

Alle nuances helpen...

mark61
30-10-05, 21:31
Geplaatst door vlegeltje
Als ik iets niet serieus neem dan is het de gevestigde orde. :)
AHA in de top honderd meest invloedrijke personen my ass.

Vandaar dat men zich ook niet zo moet opwinden over tante.


Maar op de schaal: ik ben moslim => ik ben meer moslim dan jij => ik ben het meest moslim, scoren fundamentalisten wel hoog.

Alleen blijken ze 'daarboven aan de top' allemaal op hun eigen topje te zitten. Misschien kunnen ze naar elkaar zwaaien.

mark61
30-10-05, 21:32
Geplaatst door Wizdom
Alle nuances helpen...

Is dat een grapje?

Wizdom
30-10-05, 21:34
Geplaatst door mark61
Is dat een grapje?

We zitten op het prikbord... Daar moet je communiceren via de prikbord gebaren taal...

Wizdom
30-10-05, 21:34
Geplaatst door Wizdom
We zitten op het prikbord... Daar moet je communiceren via het prikbord gebaren taal...

vlegeltje
30-10-05, 21:39
Geplaatst door mark61
Alleen blijken ze 'daarboven aan de top' allemaal op hun eigen topje te zitten. Misschien kunnen ze naar elkaar zwaaien.

lol@zwaaien :zwaai:



@Wiz, het is "het prikbord" en "de taal", dus "de prikbord gebaren taal" was goed.

Wizdom
30-10-05, 21:59
Geplaatst door vlegeltje
lol@zwaaien :zwaai:



@Wiz, het is "het prikbord" en "de taal", dus "de prikbord gebaren taal" was goed.

Dat dacht ik al... Prikbord is hier een bijvoegelijk naamwoord... Ach ja ik probeer zo snel mogelijk te typen....

Zwarte Schaap
31-10-05, 00:09
Geplaatst door Julien
Dan heb je niet goed geluisterd. Hirsi Ali bedoelde te zeggen dat ze TOEN moslima was. Dat ze grammaticaal soms fouten maakt, kan natuurlijk gebeuren.

Of jij zit smoesjes te bedenken. Volgens mij was haar zin grammaticaal perfect in orde toen ze dat zei.

Zwarte Schaap
31-10-05, 00:16
Geplaatst door mark61
Alleen is de impact 0,1 op een schaal van 1 tot 10.

Zoals ik meen te constateren is de invloed van Khalidji lellebellen-tv-zenders vele malen groter.

Het je daar cijfers van of het een yomarkiaanse natte vingerwerk?

Julien
31-10-05, 00:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Of jij zit smoesjes te bedenken. Volgens mij was haar zin grammaticaal perfect in orde toen ze dat zei.

nee. ik weet zeker dat ze niet bedoelt heeft te zeggen dat ze nog moslima is. ze had het over het verleden, toen ze als moslima zijnde kritiek op de islam had. ze had het over toén, niet over nu. ze heeft namelijk al openlijk afstand genomen van de islam als religie.

Al Sawt
31-10-05, 01:26
Wat een k*twijf!

In bijna elke zin zegt ze, dat 'Ware Islam' het probleem is.
Ze kan het amper hard maken. Hoeft ook niet, want niemand vraagt het of dwingt het haar.

Want ze wordt telkens tegenover een slappeling gezet, die zich beperkt tot nuancering van haar populistische uitingen.

tr_imparator
31-10-05, 01:37
Geplaatst door vlegeltje


De islamisten en de anti-islamisten leggen hun "paradigma" van de islam op aan alle anderen, moslims en niet-moslims. AHA gijzelt de islam net zoals OBL dat doet.

Ze doet het allebei. Ze diskwalificeert de niet-extremistische moslims en ze beschouwt alle gelovigen als dom en onwetend.

Ze zei in dat programma dat ook zij, net als Cohen, de boel bij elkaar wil houden, maar ze gooit alleen maar olie op het vuur.


paradigma=visie/denkkader?

Heeft niet iedereen een `paradigma` die ze wil opleggen aan anderen. ''Mijn visie is de juiste''-karakter. Het hoeft toch niet perse islamisten vs anti-islamisten te zijn. Ik zie het verband tussen AH en OBL niet, zoals jij en mark dat zien.

Een ding zie ik wel, dat ze beide een onjuiste `paradigma(visie)` hebben. Ik ga ervan uit dat er maar 1 Islam bestaat. En dat is niet helemaal de islam die ik uitoefen, OBL, HA(als ze moslim is?) of elk ander persoon. Het is moeilijk om Islamitisch te zijn. Zeker in het huidige milieu. Maar hoe ver wil/kan je hierin gaan? Ik streef wel zoveel mogelijk om de Islam uit te oefenen zoals die is, daarbij overweeg ik mijn eigen belangen en dat van anderen/rechten etc.. Wat dat verder met paradigma's te maken heeft, weet ik niet zozeer. Zoals ik zei paradigma zoals die gedefinieerd is, is hier niet van toepassing. Vooral ook omdat de Islam op maar 1 wijze is gedefinieerd, nl zoals in de Koran. (Dat het op verschillende wijze geinterpreteerd kan worden, heeft een zekere mate van 'speling'/'buffering' maar dat is ook alles).

Chatoloog
31-10-05, 01:41
Geplaatst door mark61
Jij mag je wel s gaan verdiepen in de Islam. Als de Dajjal in 2022 verschijnt is er helemaal geen 2060 meer.

De Chinezen zijn de grootste moslimvervolgers van de wereld. Maja, je moet je 'medestanders' ergens zoeken.

Het is 'verrijzen' en 'herrijzen'. In het geval van de Dajjal kan er van 'her' geen sprake zijn.

Sorry mark61 maar hierop moet ik inhaken als u het mij toestaat

-Volgens de islamtische leer van de tekenen van dag des oordeels heerst de dajjal meer dan 40 jaar dus 2022 tot 2060 zou heel goed kunnen

-Ook van herrijzen is er sprake want in de hadeeth over de tekenen van de dag des oordeels heeft de profeet bevestigd dat de dajjal al bestaat en vastgeketend is en hij zal herrijzen

wees gegeroet

tr_imparator
31-10-05, 01:51
Geplaatst door vlegeltje



Voorbeeld van een paradigmaverschuiving: Iedereen denkt dat de aarde plat is => Iedereen denkt dat de aarde rond is.

Nog een voorbeeld: Tijd is een constante => Tijd is relatief.

Ander voorbeeld: Cultuur is een soort statisch ding. In de multicultisamenleving kunnen mensen met verschillende culturen naast elkaar leven. Alle culturen zijn evenwaardig => Cultuur is een dynamisch iets dat door individuele mensen telkens op een nieuwe manier tot uitdrukking wordt gebracht en dat aan verandering onderhevig is. Culturen vermengen met elkaar, er splitsen subculturen af. Cultuur is geen statisch ding, maar een tentatief begrip.

Dat zijn de oorzaken van paradigmaverschuiving en niet de paradigmaverschuiving zelf, hoe raar dat ook klinkt.

Rond het begin van de 19de eeuw bijvoorbeeld legden artsen voor het eerst verband tussen ziekte en anatomische afwijkingen, met als gevolg dat er een geheel nieuwe ziekte-classificatie onstond. Wie ooit heeft geprobeerd oude medische teksten te lezen, weet dat ze soms ontzettend moeilijk te begrijpen zijn: de woorden zijn bekend, maar hun medische betekenis is een raadsel. - omdat ze een onderdeel vormden van een al enkele eeuwen gelden achterhaald paradigma.

abderrahman
31-10-05, 01:54
Geplaatst door Rabi'ah.
Sexy? :wtf:

Ik kijk niet eens meer naar haar, ze irriteert me aan de ene kant mateloos, maar aan de andere kant beschouw ik haar als een voor mij persoonlijk futiel individu.

geloof me ze probeert soms echt aantrekkelijk over te komen, daarom die eeeeeeeeh (jakkes)

Was ze maar mooier, dan was het voor ons makkelijker om naar haar leugens te luisteren.

tr_imparator
31-10-05, 02:27
Geplaatst door Tomas
Jouw voorbeeld van nieuwe theorien in de wetenschap als paradigma verschuiving vind ik ook niet zo'n goeie. Dan is wetenschap per definitie het verschuiven van paradigma's. Ik denk dat een paradigma verschuiving in de wetenschap meer als een verandering in de "wetenschappelijke methode" moet worden gezien. Die methode is wat de wetenschap als gemeenschappelijk ervaren. Dat haal ik zo'n beetje uit imp's beschrijving.

Het maakt mij eigenlijk niet uit dat extremisten en aha dezelfde visie op De Islam hebben. Maar ik vind het buitengewoon dom om dat dan de Zuivere Islam te noemen. Zij zou moeten weten dat dat Een visie binnen de verzameling van alle visies die binnen de familie van de islam valt.

Dat "de zuivere" noemen stelt ze dus impliciet dat die visie de enige juiste is. Daarmee diskwalificeert ze alle niet-extremisten als aanhangers van een onzuivere islam. En als ze dat niet bedoelt, dan bedoelt ze dat de reigie ansich misdadig is en iedere aanhanger een potentiele misdadiger. Whatever. Het blijft een ontiegelijk domme benaming.

Ik denk dat het eens met je ben. Wetenschap is geen verschuiving van paradigma's.

Van tijd tot tijd zullen onderzoekers/wetenschappers resultaten produceren die de gevestigde theorieen weerspreken, dat zorgt voor een wetenschappelijke problemen die niet binnen het bestaande paradigmakader kunnen worden opgelost. Aangezien de wetenschappelijke gemeenschap dergelijke anomalieen niet aanvaard, is er geen sprake van een onmiddelijke paradigmaverandering. Dit stapelt op en zorgt uiteindelijk voor een nieuwe kader. (vandaar spreekt Kuhn van een revolutionair proces). Het paradigma wordt geleidelijk ondergraven en wat ooit als vaststaand werd aangenomen, zal als een op zich staand wetenschappelijk probleem worden erkend.

Maar hier zit een groot `probleem` in: de resultaten worden immers verkregen door het bestaande paradigmakader(onjuiste kennis?tijdelijk onjuist? indien er sprake is van een shift)

Het paradigma vertengewoordigt dus het conceptuele kader van wetenschappers bij hun pogingen tot het oplossen van hun wetenschappelijke problemen; het paradigma omvat de vooronderstellingen die aan hun wetenschappelijk dneken ten grondslag liggen, met als gevolgd at het zelfs doorgaans niet als een wetenschappelijk probleem wordt beschouwd.

Het is allemaal nog ingewikkelder (het heeft nog te maken met stilzwijgende kennis van de wetenschapsgemeenschap etc etc)....hou je nog tegoed van mij.. :vreemd:

:D


denk er maar goed over na, misschien dat je toch (weer) gelovig wordt..er is nog hoop.. :hihi:

tr_imparator
31-10-05, 02:36
Geplaatst door Al Sawt
Wat een k*twijf!

In bijna elke zin zegt ze, dat 'Ware Islam' het probleem is.
Ze kan het amper hard maken. Hoeft ook niet, want niemand vraagt het of dwingt het haar.

Want ze wordt telkens tegenover een slappeling gezet, die zich beperkt tot nuancering van haar populistische uitingen.


Er wordt welles gezegd dat democratie zonder debat failliet gaat. Maar hey dit is toch helemaal een verkeerde wijze van discussieren. Ze praten langs elkaar heen. Eigenlijk is het zoiets van `zo denk ik erover` en `zo denk ik erover'.

Democratie is gedoemd tot mislukken in deze maatschappij. Ach.. ja tis ook geen goeie bestuursvorm. :nerveus:

(O..Oooo.. dat mocht ik helemaal niet zeggen :verrassin ) Tis heilig geworden allemaal.. :vreemd:

rja2
31-10-05, 06:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hirsi Ali zegt ware moslims zijn terroristen. De meerderheid is dus nepmoslims. Al Qalem wordt ook nog eens genoemd als leden avn de zuivere Islam.

Ze heeft wel gelijk.

Ze zit te schoppen tegen de sharia.

De sharia gaat niet samen met een democratie. Die sharia zorgt er bijvoorbeeld voor dat vrouwen worden achtergesteld en zorgt er voor homo discriminatie in Nederland.

De waarden die sharia vertegenwoordigd, heeft niks te zoeken in een democratie.

Zwarte Schaap
31-10-05, 08:26
Geplaatst door rja2
Ze heeft wel gelijk.

Ze zit te schoppen tegen de sharia.

De sharia gaat niet samen met een democratie. Die sharia zorgt er bijvoorbeeld voor dat vrouwen worden achtergesteld en zorgt er voor homo discriminatie in Nederland.

De waarden die sharia vertegenwoordigd, heeft niks te zoeken in een democratie.

Heb je alles al gehad moet je deze sukkel ook nog erbij krijgen met zijn niveau van een straatdol. Ik weet niet waar jij gezeten hebt maar je discussiestijl is zo ver onder de maat dat je wat mij betreft meteen weg mag blijven.

Tomas
31-10-05, 08:27
Geplaatst door tr_imparator
denk er maar goed over na, misschien dat je toch (weer) gelovig wordt..er is nog hoop.. :hihi:

Ik kan je denk ik wel volgen. Het is een simpel woord voor een complex geheel. En dat complexe geheel is lastig door ons -subjecten daarvan- uit te drukken.

Alles wat je probeert te zeggen begrijp ik wel enigszins, of herken ik als mijn eigen observaties van hoe de mens (en dus de wetenschap) functioneert. Wat ook kan betekenen dat het andersom werkt: ik heb een beeld en pas jouw woorden daarin. En heb de illusie dat ik je berijp.

Maar wat nu precies te maken heeft met het opeens (weer) gaan geloven in een willekeurige god beats me.

Tomas
31-10-05, 08:30
Geplaatst door abderrahman
geloof me ze probeert soms echt aantrekkelijk over te komen, daarom die eeeeeeeeh (jakkes)

Was ze maar mooier, dan was het voor ons makkelijker om naar haar leugens te luisteren.

't is toch echt je eigen subjectieve mening.

Mohajir
31-10-05, 09:38
Geplaatst door Mark
Dit is dezelfde definitie die de terroristen zelf aanhouden dus dat is best consequent. idd. wij hebben hier immers te maken met 2 kanten van hetzelfde medaille: AHA, zelf een extremist en extremistische moslims. AHA definieert iedereen die in Allah, heilige boeken (incl. Koran) en profeten (incl. Mohammed) als gevaarlijk. en moslimextremisten geloven dat zij de enige ware gelovigen en de rest is afvalig. Nou ik geloof in allah en doe mijn best om om het voorbeeld van de profeet te volgen. maar ik laat me niet het geloof van AHA en de extremisten opdringen. Dus weg met extremisten of ze nu Mohamed B., Samir A. of Ayaan H.A. heten voor mij zijn ze een potnat


Geplaatst door Mark
welke grote meerderheid en zeer kleine minderheid bedoelt hij?

misschien noemt ze zich moslim omdat anderen haar niet als ongelovige maar nog meer als afvallige moslima zien? jij hebt het ook niet helemaal begrijpen, maar ach niemand die het jou kwalijk zal nemen, tenminste ik niet

mark61
31-10-05, 09:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het je daar cijfers van of het een yomarkiaanse natte vingerwerk?

Is Jomando. Kom jij wel s in de Maghreb?

mark61
31-10-05, 09:46
Geplaatst door Chatoloog
Sorry mark61 maar hierop moet ik inhaken als u het mij toestaat

-Volgens de islamtische leer van de tekenen van dag des oordeels heerst de dajjal meer dan 40 jaar dus 2022 tot 2060 zou heel goed kunnen

Oh pardon ik dacht dat hij sneller klaar was.


-Ook van herrijzen is er sprake want in de hadeeth over de tekenen van de dag des oordeels heeft de profeet bevestigd dat de dajjal al bestaat en vastgeketend is en hij zal herrijzen

Ah zo leer ik weer s wat. Ik dacht dat ie nog nooit op aarde was geweest.


wees gegeroet

Wa aleykum selam.

Mohajir
31-10-05, 09:49
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik wel opmerkelijk vond was dat Cohen pleitte voor Submission 2, vond dat die er moet komen. Had ik niet verwacht. Vraag me zelfs af of ik het wel goed verstaan/begrepen heb. waarom zou hij niet voor pleiten: Cohen is verstandig genoeg om te weten dat als hij zou zeggen dat geen Submission 2 moet komen al een rel zou ontstaan voordat een of een andere druiloor zou beginnen met het schrijven scenario. En als moslims ook zo verstandig zouden zijn om die B-achtige filmpjes van AHA te negeren (en alle haar provocaties aan het adres van moslims ook natuurlijk), zal zij heel snel weer de ex-asielzoekster worden die ze was

tr_imparator
31-10-05, 10:45
Geplaatst door Tomas
Ik kan je denk ik wel volgen. Het is een simpel woord voor een complex geheel. En dat complexe geheel is lastig door ons -subjecten daarvan- uit te drukken.

Alles wat je probeert te zeggen begrijp ik wel enigszins, of herken ik als mijn eigen observaties van hoe de mens (en dus de wetenschap) functioneert. Wat ook kan betekenen dat het andersom werkt: ik heb een beeld en pas jouw woorden daarin. En heb de illusie dat ik je berijp.



Ik dacht al dat je dat zou zeggen :D

Dan ben jij het eens met Popper en niet met Kuhn. (als ik het goed begrijp)

Hij geloofde immers erin dat wij in Pickickiaanse zin gevangen zaten in een paradigma. Omdat wij wanneer wij willen op ieder moment uit ons raamwerk kunnen uitbreken. Uiteraard komen we dan weer in een ander raamwerk, een betere en eentje die ruimer is en waar we zonodig weer uit kun breken. Maar juist dan is wetenschap gedoemd tot mislukken en is een wetenschapper slachtoffer van indoctrinatie.


''ik ben van mening dat de 'normale' wetenschapper zoals beschreven door Kuhn, iemand is waarmee wij medelijden moeten hebben... ik geloof en met mij vele anderen, dat alle opleidingen op universitair niveau, en indien mogelijk ook daar-onder, een training en aanmoediging in kritisch denken zouden moeten inhouden. De 'normale' wetenschapper, zoals beschreven door Kuhn, is slecht opgeleid. Hij is in een dogmatische geest opgeleid: hij is het slachtoffer van indoctrinatie.''

Popper in (Normal science and its dangers)


Maar wat nu precies te maken heeft met het opeens (weer) gaan geloven in een willekeurige god beats me.

Hoe je het went of keert, kom je tot de conclusie dat er 'iets' niet klopt. Dat misschien, dacht ik, zou meer houvast kunnen geven aan een geloof die niet onderhevig is aan `veranderende paradigma's'.

(....)


Laten we het eens hebben over die baviaan. (Op verzoek van Rabiah mag ik haar niet meer klitloze baviaan noemen).

Ik zou haar - met enige voorbereiding - zo de grond in boren met woorden. Cohen kon dat ook, maar goed, hij koos ervoor om langs haar heen te praten. Uit respect misschien? Waarom?

Een ding viel mij op in deze discussie: op een gegeven moment vroeg de presentator dit: ''wat heeft submission opgeleverd?''

Toen viel er een stilte. Was ik nou de enige die dacht: een slechte naam voor moslims en de moord op vGogh?

Maar goed die vraag was bedoeld voor in `positieve` zin. Het heeft dus iets negatiefs opgeleverd? Waarom zegt men uberhaupt zoiets? Het heeft niets opgeleverd,.. :gechoquee


En de volgende vraag: Moet er een submission 2 komen. Cohen loog, dat zag je zo in zijn ogen. (Hij zei volmondig JA)..Wat er ook gebeurt.. :watte?:

Tomas
31-10-05, 10:52
Geplaatst door tr_imparator
Dan ben jij het eens met Popper en niet met Kuhn. (als ik het goed begrijp)


Weet ik veel.



Hoe je het went of keert, kom je tot de conclusie dat er 'iets' niet klopt. Dat misschien, dacht ik, zou meer houvast kunnen geven aan een geloof die niet onderhevig is aan `veranderende paradigma's'.


Er klopt wel meer niet, maar als je je er van bewust bent dat je behoefte hebt aan onveranderelijke paradigma's, dan weet je toch dat het slechts een menselijke behoefte is die je invult met religie. Dan werkt dat toch niet meer?


Toen viel er een stilte. Was ik nou de enige die dacht: een slechte naam voor moslims en de moord op vGogh?

Nee, maar ik zou zelf ook meer gedacht hebben dan dit wat jij nu opnoemt alleen. Alelen heb ik het neit gezien, dus dacht ik hele andere dingen op dat moment.


Maar goed die vraag was bedoeld voor in `positieve` zin. Het heeft dus iets negatiefs opgeleverd? Waarom zegt men uberhaupt zoiets? Het heeft niets opgeleverd,.. :gechoquee

Wat bedoel je nou?

tr_imparator
31-10-05, 11:06
Geplaatst door Tomas
Weet ik veel.



Er klopt wel meer niet, maar als je je er van bewust bent dat je behoefte hebt aan onveranderelijke paradigma's, dan weet je toch dat het slechts een menselijke behoefte is die je invult met religie. Dan werkt dat toch niet meer?



Nee, niet echt. Jij plaatst je nu buiten de kader. Dat is `dimensieloos`.




Nee, maar ik zou zelf ook meer gedacht hebben dan dit wat jij nu opnoemt alleen. Alelen heb ik het neit gezien, dus dacht ik hele andere dingen op dat moment.

Dat is wat er bij mij als eerste op kwam. Wat zou jij dan meer gedacht hebben?


Wat bedoel je nou?

Gewoon dat wat er staat.

Tomas
31-10-05, 11:15
Geplaatst door tr_imparator
Nee, niet echt. Jij plaatst je nu buiten de kader. Dat is `dimensieloos`.


Is dat zo? Volgens mij ga ik er van uit dat er geen bemoeizuchtige god bestaat (paradigma) en zie dus het zoeken naar onveranderlijke paradigma's als iets menselijks. Geloof je echter wel in god, dan zie je dat als het bewijs van god. Ook ik heb een paradigma en kan me daar niet aan onttrekken. Maar wat jij allemaal aandraagt in de suggestie dat het mijn paradigma zou kunnen verschuiven naar die van jou ontgaat mij alleen. Maar het wordt nu wel heel ingewikkeld.


Dat is wat er bij mij als eerste op kwam. Wat zou jij dan meer gedacht hebben?

Dt ze enorm veel heeft los gemaakt zou mijn eerste gedacht zijn. Zonder dat direct als positief of negatief te duiden.


Gewoon dat wat er staat.

Duh!

Maar goed die vraag was bedoeld voor in `positieve` zin. Het heeft dus iets negatiefs opgeleverd? Waarom zegt men uberhaupt zoiets? Het heeft niets opgeleverd,

Waarom zegt men uberhaupt wat? Dat het iets moet opleveren of alleen maar iets positiefs moet opleveren?

tr_imparator
31-10-05, 11:27
Geplaatst door Tomas
Is dat zo? Volgens mij ga ik er van uit dat er geen bemoeizuchtige god bestaat (paradigma) en zie dus het zoeken naar onveranderlijke paradigma's als iets menselijks. Geloof je echter wel in god, dan zie je dat als het bewijs van god. Ook ik heb een paradigma en kan me daar niet aan onttrekken. Maar wat jij allemaal aandraagt in de suggestie dat het mijn paradigma zou kunnen verschuiven naar die van jou ontgaat mij alleen. Maar het wordt nu wel heel ingewikkeld.



Ik weet het niet meer, laat maar zitten. Soms denk je iets, en dan weet je het niet meer. Ik ga daar nu niet meer over denken, kan nog tot half 6 niks eten, dus straks val ik van m'n stokje(voel me al dizzy)(veel denken vereist veel suiker bla bla..). Misschien is het wel onzin wat ik zeg. :D

http://www.millan.net/minimations/smileys/twister2.gif (http://www.millan.net)


Dt ze enorm veel heeft los gemaakt zou mijn eerste gedacht zijn. Zonder dat direct als positief of negatief te duiden.

Kan je niet wat meer minder genuanceerder zijn? :D



Duh!

Waarom zegt men uberhaupt wat? Dat het iets moet opleveren of alleen maar iets positiefs moet opleveren?


Dat het in positieve zin is bedoeld, die vraag. Dus het antwoord mag alleen positieve elementen bevatten.

Tomas
31-10-05, 11:36
Geplaatst door tr_imparator
Ik weet het niet meer, laat maar zitten. Soms denk je iets, en dan weet je het niet meer.

Yep. En een dejavu met andere woorden zoals dogma, axioma en cultuur kan ik ook niet ontkennen.


Ik ga daar nu niet meer over denken, kan nog tot half 6 niks eten, dus straks val ik van m'n stokje(voel me al dizzy)(veel denken vereist veel suiker bla bla..).

Had ik ook een keer gelezen, dus ik minder sporten en meer nadenken. Hielp geen zier. En later las ik weer dat de energie die je hersenen verbruiken ook nauwelijks toeneemt door diep nadenken.


Misschien is het wel onzin wat ik zeg. :D

Volgens mij is dat de enige zekerheid die we hebben, maar alles wat je net hebt gezegd en gedacht is alleen nog niet ontkracht. Het enige dat dus scheelt per statement is de tijd die nodig is om het tot onzin te bestempelen.


Kan je niet wat meer minder genuanceerder zijn? :D

Jawel. Makkelijk.


Dat het in positieve zin is bedoeld, die vraag. Dus het antwoord mag alleen positieve elementen bevatten.

Misschien? Het is natuurlijk wel zo dat Aha niet direct of alleen de negatieve gevolgen wil opnoemen. Zij is gebaat -voor haar beroep en ego- bij de positieve gevolgen.

tr_imparator
31-10-05, 11:51
Geplaatst door Tomas
Yep. En een dejavu met andere woorden zoals dogma, axioma en cultuur kan ik ook niet ontkennen.


het blijft een moeilijk woord dat paradigma zullen we maar zeggen.


Had ik ook een keer gelezen, dus ik minder sporten en meer nadenken. Hielp geen zier. En later las ik weer dat de energie die je hersenen verbruiken ook nauwelijks toeneemt door diep nadenken.

Ik denk niet dat je met denken, meer energie kunt verbruiken, dan met sporten als dat je intentie was.



Volgens mij is dat de enige zekerheid die we hebben, maar alles wat je net hebt gezegd en gedacht is alleen nog niet ontkracht. Het enige dat dus scheelt per statement is de tijd die nodig is om het tot onzin te bestempelen.

denk je? :D



Jawel. Makkelijk.

Moet ik je nu expliciet vragen om dat te zijn?



Misschien? Het is natuurlijk wel zo dat Aha niet direct of alleen de negatieve gevolgen wil opnoemen. Zij is gebaat -voor haar beroep en ego- bij de positieve gevolgen.

Denk je dat submission 2 iets zou opleveren? Cohen vond dat zij niet moest stoppen, maar ik had het gevoel dat hij loog..

Submission 2; ik zou zeggen: Hell No. Heb je dan niet genoeg leed veroorzaakt met deel 1?

Maar goed, zoals ik al zei: democratie, rechtstaat en vrijheid van meningsuitingen zijn heilige woorden. Iedereen die daar tegenwoordig kritiek op heeft, wordt bestempeld als een kinda 'dom en onwetend kindje'.

Ik vind democratie helemaal niks; ben ik dan een bedreiging voor NL? Ik zou opgepakt moeten worden!

Tomas
31-10-05, 12:05
Geplaatst door tr_imparator
Ik denk niet dat je met denken, meer energie kunt verbruiken, dan met sporten als dat je intentie was.


Dat was de intentie, gewoon lekker op de bank liggen en afvallen. Magoed, werkt dus niet.


Moet ik je nu expliciet vragen om dat te zijn?

Vandaag heb ik geen zin. Ander keertje.


Denk je dat submission 2 iets zou opleveren? Cohen vond dat zij niet moest stoppen, maar ik had het gevoel dat hij loog..

Submission 2; ik zou zeggen: Hell No. Heb je dan niet genoeg leed veroorzaakt met deel 1?


Tja. Het lijken allemaal tegenstrijdige belangen. Hoe kan iemand nu ergens achter staan en niet de gevolgen willen? Ik begrijp Cohen wel, maar vind het lastig uit te leggen.

Cohen wil bijvoorbeeld:
1 Dat iedereen vreemdzaam en gelukkig sameleeft
2 Vrijheid in meningsuiting voor iedereen.
3 Zoveel mogelijk zelf ontplooiing voor iedereen.

Die zijn geen tegenstrijdige wenzen, zo op het eerste gezicht. Niet dan?

Het gevolg van 2 is dat je mensen kunt kwetsen en dus geweld kunt uitlokken, maar ook de hele samenleving kunt polariseren. Etc. Heel negatief op het eerste gezicht. Maar aan de andere kant levert het ook mer mogelijkheden tot zelf-ontplooing op. Je eigen bewustzijn en mogelijkheden vergroten kan alleen maar als je veel verschillende meningen tot je kan nemen. Dat die botsen is evident.

Zo kan je als mens deze 3 regels -bijvoorbeeld- als basis uitgangspunt nemen. De negatieve incidenten en minder incidentele zaken die hier uit voortkomen kan je zelf daarnaast weer proberen te temperen of te bestrijden zonder te zondigen tegen deze 3 regels. Zo kan je je in de discussie van meningsuting mengen met nuancerende en temperende mening.

Dat is wat hij doet.

Zo zie ik dat.


Maar goed, zoals ik al zei: democratie, rechtstaat en vrijheid van meningsuitingen zijn heilige woorden. Iedereen die daar tegenwoordig kritiek op heeft, wordt bestempeld als een kinda 'dom en onwetend kindje'.

Ik vind democratie helemaal niks; ben ik dan een bedreiging voor NL? Ik zou opgepakt moeten worden!

Jij? Nee, je bent gewoon student enzo. Die hebben altijd maffe afwijkende ideeen. Dat komt vanzelf wel weer goed.

freya
31-10-05, 12:18
Ik hoor net op de Amsterdamse zenderAT5 dat de Rode Hoed heeft verklaard dat er binnen het gebouw voldoende veiligheidsmaatregelen zijn geplanned voor tijdens het debat met AHA a.s. dinsdag.

Ze zat dus echt alleen maar zielig te doen en aandacht te trekken met haar aanval op Cohen :kotsen:

Deze troefkaart zal ze nog vaak uitspelen ben ik bang: Ik ben een tragische heldin die niet voldoende beschermd wordt :kotsen2:
En niemand durft haar nog werkelijk hard aan te pakken, want ze is al zo zielig en kwetsbaar :moe:

tr_imparator
31-10-05, 12:36
Geplaatst door Tomas
Dat was de intentie, gewoon lekker op de bank liggen en afvallen. Magoed, werkt dus niet.

Je vond jezelf dik? :D




Vandaag heb ik geen zin. Ander keertje.

word.



Tja. Het lijken allemaal tegenstrijdige belangen. Hoe kan iemand nu ergens achter staan en niet de gevolgen willen? Ik begrijp Cohen wel, maar vind het lastig uit te leggen.

Cohen wil bijvoorbeeld:
1 Dat iedereen vreemdzaam en gelukkig sameleeft
2 Vrijheid in meningsuiting voor iedereen.
3 Zoveel mogelijk zelf ontplooiing voor iedereen.

Die zijn geen tegenstrijdige wenzen, zo op het eerste gezicht. Niet dan?

Het gevolg van 2 is dat je mensen kunt kwetsen en dus geweld kunt uitlokken, maar ook de hele samenleving kunt polariseren. Etc. Heel negatief op het eerste gezicht.

Niet als je weet hoe je ermee moet omgaan.



Maar aan de andere kant levert het ook mer mogelijkheden tot zelf-ontplooing op. Je eigen bewustzijn en mogelijkheden vergroten kan alleen maar als je veel verschillende meningen tot je kan nemen. Dat die botsen is evident.

Kan je dit beargumenteren, en dan vooral met het voorbeeld Submission erbij?



Zo kan je als mens deze 3 regels -bijvoorbeeld- als basis uitgangspunt nemen. De negatieve incidenten en minder incidentele zaken die hier uit voortkomen kan je zelf daarnaast weer proberen te temperen of te bestrijden zonder te zondigen tegen deze 3 regels. Zo kan je je in de discussie van meningsuting mengen met nuancerende en temperende mening.

Dat is wat hij doet.

Zo zie ik dat.

Dat kan, maar gebeurt dat? Blijkbaar niet.



Jij? Nee, je bent gewoon student enzo. Die hebben altijd maffe afwijkende ideeen. Dat komt vanzelf wel weer goed.

Eigenlijk heel vreemd als mensen heel graag met mij een discussie willen aangaan over een punt in de Islam, waarmee ik akkoord ga. En heel afzijdig gaan doen als ik met mensen een discussie wil aangaan over de bovenstaande punten. Jij schets het mooi af als een ziekte, in feite ontwijk je mijn stelling. Een andere onwijkmethode is ' dan eigenlijk democratie een niet zo goede bestuursvorm is, maar wel de beste wat we hebben'. Aha, that make sense.


..achtelijk geloof dat democratie.. :hihi:

Tomas
31-10-05, 12:47
Geplaatst door tr_imparator
Niet als je weet hoe je ermee moet omgaan.


Maar dat kan je niemand opleggen. Dat mensen niet weten hoe ze hun mening genuanceerd en zorgvuldig weten te uiten is een gegeven waar Cohen dus mee om probeert te gaan. Daarnaast maakt het niet altijd zoveel uit. Alleen al het feit dat ik mij soms als atheist voordoe en heel stellig het bestaan van een god ontken kan al beledigend genoeg zijn.


Kan je dit beargumenteren, en dan vooral met het voorbeeld Submission erbij?

Hoe je het ook went of keert submission heeft veel discussie ontlokt. Scherpe discussies. Voor veel mensen zullen die discussies hun eigen gelijk hebben bevestigd. Maar voor een aantal kan het ook zo zijn dat ze wat wijzer zijn geworden en voorbij zijn eigen wereldje kunnen kijken. Ik bedoel wijzer in de zin van meer weten en begrijpen van de wereld om je heen, niet zozeer een van de standpunten aanhangen.

Dat kan je als winst zien.


Dat kan, maar gebeurt dat? Blijkbaar niet.

Hij doet het volgens mij wel. Volgens mij willen Fundi's 'm dood en nazi's willen 'n bloed. En vindt verders bijna iedereen hem een slappe lul. Da's kenmerkend voor iemand die probeert te temperen.

Of ie succesvol is zal de toekomst uitwijzen. Dat kan ik niet voorspellen. In ieder geval wil hij op dit moment nog absoluut niet ingrijpen in zijn basisregels zoals vrijheid van meningsuiting om een mogelijk in de toekomst uit de hand lopend conflict te voorkomen. Hij zal ook wel denken dat als ik mensen hun recht om zich vrij te uiten ook nog ontneem of ontmoedig zal het nog eerder huit de klauw lopen.


..achtelijk geloof dat democratie.. :hihi:

Ja, ja. Open een topic.

Zwarte Schaap
31-10-05, 12:49
Geplaatst door freya
Ik hoor net op de Amsterdamse zenderAT5 dat de Rode Hoed heeft verklaard dat er binnen het gebouw voldoende veiligheidsmaatregelen zijn geplanned voor tijdens het debat met AHA a.s. dinsdag.

Ze zat dus echt alleen maar zielig te doen en aandacht te trekken met haar aanval op Cohen :kotsen:

Deze troefkaart zal ze nog vaak uitspelen ben ik bang: Ik ben een tragische heldin die niet voldoende beschermd wordt :kotsen2:
En niemand durft haar nog werkelijk hard aan te pakken, want ze is al zo zielig en kwetsbaar :moe:

Ik werd helemaal misselijk toen ze het had over de trek van de autochtonen uit de oude stadswijken. Ze heeft die periode niet eens meegemaakt en schoof dat eenzijdig op het bordje van de allochtonen terwijl de belangrijkste reden was dat de autochtonen mooie nieuwe huizen kregen in de buitenwijken en de vrijgekomen krotten gingen de allochtonen in wonen.

Ook vond ik haar zo laag bij de grond dat ze elke keer de Marokkanen erbij haalde. Dat incident met de herdenking waar enkele 10 jarige kinderen met een krans gingen voetballen probeerde ze ook mee te scoren. Tfoe tfoe en nog eens tfoe, ze herhaalde precies wat de nazi-autochtonen willen horen. Het leek meer alsof ze bezig was om stemmers voor de nazi-partij VVD te trekken.

Sorry hoor, ik ben maar een eenvoudige loser maar als dat in de politiek zit en zo omhoog wordt geprezen bevestigd dit alleen maar mijn vermoeden dat ze Marokkanen en moslims mag bashen voor de nazi-autochtonen. Ik vind ze zelfs erger dan nazi's, nazi's kwamen voor hun iedeen uit en lieten geen anderen de kastanjes uit het vuur halen.

freya
31-10-05, 13:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik werd helemaal misselijk toen ze het had over de trek van de autochtonen uit de oude stadswijken. Ze heeft die periode niet eens meegemaakt en schoof dat eenzijdig op het bordje van de allochtonen terwijl de belangrijkste reden was dat de autochtonen mooie nieuwe huizen kregen in de buitenwijken en de vrijgekomen krotten gingen de allochtonen in wonen.

Ook vond ik haar zo laag bij de grond dat ze elke keer de Marokkanen erbij haalde. Dat incident met de herdenking waar enkele 10 jarige kinderen met een krans gingen voetballen probeerde ze ook mee te scoren. Tfoe tfoe en nog eens tfoe, ze herhaalde precies wat de nazi-autochtonen willen horen. Het leek meer alsof ze bezig was om stemmers voor de nazi-partij VVD te trekken.


Haar hele betoog gaat gewoon nergens over. Dat ze zulke oude koeien nodig heeft om een een puntje te kunnen scoren zegt wel genoeg over haar intellectuele nivo.
Ze probeerde Cohen een hak te zetten met dat kransen-incident, maar gaf hem daarmee alleen maar de kans aan te geven dat zijn beleid effectief genoeg is om ervoor te zorgen dat dat maar bij 1 keer gebleven is :hihi:

MaRiaH
31-10-05, 13:31
Ik vond Cohen duidelijk de sterkere in de discussie.

Wide-O
31-10-05, 13:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
zo omhoog wordt geprezen bevestigd dit alleen maar mijn vermoeden dat ze Marokkanen en moslims mag bashen voor de nazi-autochtonen.

Is ze werkelijk nog zo "hot" ? Ik heb soms de indruk dat sommigen binnen de VVD eerder verveeld zitten met haar. Het is een beetje een los kanon, waarbij je nooit op voorhand weet welke stommiteit ze nu weer gaat zeggen. Vooral omdat ze zichzelf zo vaak tegenspreekt.

mark61
31-10-05, 13:40
Geplaatst door Wide-O
Is ze werkelijk nog zo "hot" ? Ik heb soms de indruk dat sommigen binnen de VVD eerder verveeld zitten met haar. Het is een beetje een los kanon, waarbij je nooit op voorhand weet welke stommiteit ze nu weer gaat zeggen. Vooral omdat ze zichzelf zo vaak tegenspreekt.

Zo is dat. Ondertussen zijn het alleen nog de NL-moslims en andere tegenstanders die haar op de agenda houden.

Wide-O
31-10-05, 13:41
Geplaatst door MaRiaH
Ik vond Cohen duidelijk de sterkere in de discussie.

Mja. Hij had haar kunnen aanpakken op dat wazige "Zuivere Islam" gedoe. Naar een definitie blijven vragen.

mark61
31-10-05, 13:47
Geplaatst door Wide-O
Mja. Hij had haar kunnen aanpakken op dat wazige "Zuivere Islam" gedoe. Naar een definitie blijven vragen.

Hij weet er zelf ook niets van. De discussie moet dan ook daar niet heen.

Het moet toch mogelijk zijn burger en of bestuurder te zijn zonder direct islamoloog te moeten zijn.

Gek dat de discussie zo ontwikkeld is. Komt denk ik toch door de nadruk die ahum 'activisten' op de islam leggen als inspiratie voor hun daden. Dan kan je de meute niet de schuld geven dat zij dat verband volgens ook leggen.

Nou ja.

Wide-O
31-10-05, 13:53
Geplaatst door mark61
Het moet toch mogelijk zijn burger en of bestuurder te zijn zonder direct islamoloog te moeten zijn.


Ja & nee. Ik weet ook niet echt veel van de Islam. Maar ik merkte wel dat de mevrouw een beetje aan begripsverwarring doet, systematisch en bewust. Dat weet je wel als je Cohen bent en naar zo'n uitzending moet. Je kunt al bijna op voorhand uitschrijven wat ze gaat zeggen.

Maggoed, ik neem het hem niet kwalijk hoor. Ik had bijna de indruk dat ie eigenlijk te "netjes" is voor zo'n debat.

mark61
31-10-05, 14:03
Geplaatst door Wide-O
Maggoed, ik neem het hem niet kwalijk hoor. Ik had bijna de indruk dat ie eigenlijk te "netjes" is voor zo'n debat.

Hij probeerde zorgvuldig zijn neus laag te houden. :ego: af bello

Iemand met zulke ogen die je vertelt dat de essentie van een bepaalde godsdienst moord & doodslag is...moet je daar nou echt expert voor zijn?

Wide-O
31-10-05, 14:07
Geplaatst door mark61
Hij probeerde zorgvuldig zijn neus laag te houden. :ego: af bello


:hihi: Ik snapte meteen weer waarom ik waardeloos zou zijn in de politiek. "Hou nou eens je bek, trut!" doet het niet goed op televisie...



Iemand met zulke ogen die je vertelt dat de essentie van een bepaalde godsdienst moord & doodslag is...moet je daar nou echt expert voor zijn?

Eh, was dat niet een argument on my behalf ? :blowen:

mark61
31-10-05, 14:10
Geplaatst door Wide-O
:hihi: Ik snapte meteen weer waarom ik waardeloos zou zijn in de politiek. "Hou nou eens je bek, trut!" doet het niet goed op televisie...



Eh, was dat niet een argument on my behalf ? :blowen:

yes it is dear

Zwarte Schaap
31-10-05, 14:14
Geplaatst door mark61
Zo is dat. Ondertussen zijn het alleen nog de NL-moslims en andere tegenstanders die haar op de agenda houden.

Ja de NL-moslims bieden haar columns en optredens aan in allerlei tv-programma's. En nl-moslims schrijven continu stukken over haar in de landelijke dagbladen om haar te steunen. Mooi verhaal gozer maar het is een beetje teveel uit de duim gezogen.

lebanese
31-10-05, 14:51
sinds die zwarte somalishe vluchteling in nederland is,heeft ze alleen maar haat gezaaid,in plaats van het volk bij elkaar houden,probeerd ze juist het volk in 2een te splitsen,niet te filmen!

en nu,wat wil je met zulke debatten bereiken?

niks anders als 1 volk in 2een splitsen!

telkens wanneer die zwarte somalishe vluchteling aandacht krijgt,en ze weer haar gang gaat met het stigmatiseren,dacht je nou echt dat onschuldige moslims zich niet gekwetst voelen,aangevalen voelen,zelfs minderwaardig voelen?


zulke mensen als hirsi ali zouden ze GELIJK terug naar haar eigen land moeten sturen en daar het volk in 2een proberen te splitsen,laat ze haar maar daar haat zaaien,niet hier in nl!

en ze noemt zoichzelf een moslims,hoe kan ze zich een moslima nomen als ze niet eends is met de koran?

als je tegen de bijbel bent,kun je jezelf toch ook niet christen noemen,slaat werkelijk nergens op!

maar ik ben blij dat het nederlands volk niet op haar stemt,ze weet dat ze wel aandacht krijgt,maar dat een heeeeel klein gedeelte van het nedrlands volk op haar stemt,terwijl de meerderheid op linkse partijen stemmen,dus juist het tegenovergestelde van haar doel,namelijk splitsing van het volk!

en jah,zoals velen moslims hier met me eens zijn,mohammed b mag van mij dood,aangezien hij zelf erom vraagt!

en als samir a schuldig word bevonden mag hij van mij ook dood,simpel!

ik ben moslim,maar toch ben ik een dreiging voor de samenleving,ook al denk ik(net als zware merendeel van alle moslims) dat zulke mensen,zulke terroristen van mij part kapot mogen worden gemarteld?

de terroristen,de facisten die zichzelf als moslims zien,daar mag je geen aandacht voor geven,zoals de nederlandse media dat wel doet!

je moet ze behandelen als stuk stront,als stuk vuil,en geen aandacht gevene,en geloof me,dan zal die stuk vuil,de terroristishe organisaties,van zichzelf wel afbrokkelen!geef je ze aandacht,dan voed je ze alleen maar,aandacht hoeft niet!

dat rpobleem bestaat niet alleen in nederland,maar ook in andere landen,ook in islamietishe land!

maar haal aub niet de islam erbij,zoals ik altijd zeg,beoordeel mensen op indievidu,niet op ras en ook nie op geloof die ze misbruiken!


waarom denkt je dat de islam het snelst groeiend geloof op aarde is,meeste aanhangers crieert op aarde onder de ongelovigen,en ook onder gelovigen van anderen religies?

omdat het een religie van vrede,van liefde is,niet zoals(stuk vuil) terroristen het verkondigen!

Wide-O
31-10-05, 14:54
Geplaatst door lebanese
sinds die zwarte

Hier stopte ik alweer met lezen :hihi:

Onbek_01
31-10-05, 16:04
Rot op met haar.
Haar beroep is:Islam zwart maken.
Zo verdient ze geld!
Wat heeft zij een gevaarlijke werk!
In de einde van elke maand schijnt ze op tv met haar afstotelijke uiterlijk en dan valt ze ons aan alsof wij de misdadigers zijn!
Ze zegt zelfs: De zuivere islam is de probleem!!!!

7. Indien gij ondankbaar zijt; Allan is zeker onafhankelijk van u. Maar Hij houdt niet van ondankbaarheid onder Zijn dienaren. En als gij dankbaar zijt, zal Hij in u behagen hebben - En geen lastdragende kan de last van een ander dragen - Dan is uw terugkeer tot uw Heer: en Hij zal u mededelen wat gij deedt. Zeker, Hij weet goed wat in uw innerlijk is.
Ik erken haar mening niet!
Wie is zij????
Ik ken haar niet noch ken ik wilders noch ken ik alle vijanden van Allah die mijn Godsdienst lastigvallen!
Ik erken Israel niet noch zal ik ooit die zionistische staat respecteren!
Ze vermoorden in elke hoek kleine palestijnen kinderen, ze maken huizen kapot.
Ik zweer Bij Allah als ze niet stoppen dan zullen ze spijt krijgen!
F uck UN.
Als ze echt de Man waren zouden ze die achterlijke muur kapot maken in Palestine.
Als ze echt de Man waren zouden ze Sharon de Tiran oppakken en hem martelen in de gevangenis maar nee UN is corrupt.
Ze deden niks toen de Bosniers kapot gemaakt werden door satan getrainde troepen.
Ze deden niks toen de tutsis kapot werden geslagen!
Ze deden niks toen de libaneze kruisvaarders onschuldige palestijnen in kampen hadden dood geschoten.
Ze lieten zelfs niet de kinderen en vrouwen in leven kijk hoe barbaars ze zijn!
Allah akbar deze wereld zal vergaan.

:zwaai:

mark61
31-10-05, 17:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja de NL-moslims bieden haar columns en optredens aan in allerlei tv-programma's. En nl-moslims schrijven continu stukken over haar in de landelijke dagbladen om haar te steunen. Mooi verhaal gozer maar het is een beetje teveel uit de duim gezogen.

Denk je? Let's wait & see. Ik zie haar nu opduiken wegens 1 jr TvG-herdenking. Daarna kan het tamelijk rustig worden.

rja2
31-10-05, 17:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Heb je alles al gehad moet je deze sukkel ook nog erbij krijgen met zijn niveau van een straatdol. Ik weet niet waar jij gezeten hebt maar je discussiestijl is zo ver onder de maat dat je wat mij betreft meteen weg mag blijven.
Dat zijn we wel gewend van jouw, als je geen argumenten hebt, begin je te schelden.

De sharia is de oorzaak, dat veel moslim een probleem hebben met onze grondwet en onze democratie. Met artikel 1 van onze grondwet - iedereen is gelijk - hebben veel moslim mannen een probleem, ze denken dat ze meer rechten hebben als vrouwen.

Zwarte Schaap
31-10-05, 19:00
Geplaatst door rja2
Dat zijn we wel gewend van jouw, als je geen argumenten hebt, begin je te schelden.

De sharia is de oorzaak, dat veel moslim een probleem hebben met onze grondwet en onze democratie. Met artikel 1 van onze grondwet - iedereen is gelijk - hebben veel moslim mannen een probleem, ze denken dat ze meer rechten hebben als vrouwen.

Islam = sharia onderdrukkend voor vrouw = terrorisme = moslims zijn terroristen.

Dit is vastgeroeste ezels logica.

jan1974
31-10-05, 19:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
1.Ik werd helemaal misselijk toen ze het had over de trek van de autochtonen uit de oude stadswijken. Ze heeft die periode niet eens meegemaakt en schoof dat eenzijdig op het bordje van de allochtonen terwijl de belangrijkste reden was dat de autochtonen mooie nieuwe huizen kregen in de buitenwijken en de vrijgekomen krotten gingen de allochtonen in wonen.

2. Ook vond ik haar zo laag bij de grond dat ze elke keer de Marokkanen erbij haalde. Dat incident met de herdenking waar enkele 10 jarige kinderen met een krans gingen voetballen probeerde ze ook mee te scoren. Tfoe tfoe en nog eens tfoe, ze herhaalde precies wat de nazi-autochtonen willen horen. Het leek meer alsof ze bezig was om stemmers voor de nazi-partij VVD te trekken.

3. Sorry hoor, ik ben maar een eenvoudige loser maar als dat in de politiek zit en zo omhoog wordt geprezen bevestigd dit alleen maar mijn vermoeden dat ze Marokkanen en moslims mag bashen voor de nazi-autochtonen. Ik vind ze zelfs erger dan nazi's, nazi's kwamen voor hun iedeen uit en lieten geen anderen de kastanjes uit het vuur halen.

1. Ik ben autochtoon. En waar kan je die huizen precies krijgen? Ik ben namelijk nog op zoek.

Jij begint weer over de oorlog en de nazi. Maar aan welke kant staat AHA nou precies als zij zelf ondergedoken heeft gezeten?

2. Dat incident van die kransen moet vaak herhaald worden,. TvG riep dat ook vaak en hij is dood. Terrorisme mag niet lonen dus moeten andere mensen het overnemen. AHA doet dat prima.

3. Jij bent geen haar beter, jij doet aan autochtonen bashing.

En je in dit land als nazi voor je ideeen uitkomt, kan je een carriere wel vergeten. Daarom laten mensen anderen de kastanjes uit het vuur halen.

Rabi'ah.
31-10-05, 20:58
Geplaatst door freya


En niemand durft haar nog werkelijk hard aan te pakken, want ze is al zo zielig en kwetsbaar :moe:

ZIJ kwetsbaar? :haha:

Dat mens is een keiharde. :moe:

En bovendien ook nog zo doorzichtig als glas. Mja, voor ons tenminste. Nu de autochtonen nog. *zucht*

Rourchid
31-10-05, 21:00
Geplaatst door rja2

De sharia is de oorzaak, dat veel moslim een probleem hebben met onze grondwet en onze democratie.
Voor Tariq Ramadans beschouwingen over dit onderwerp:
Klik hier voor hfdstk1 (http://home.wanadoo.nl/promoter//tr/hfdst1.htm)

Klik hier voor hfdstk2 (http://home.wanadoo.nl/promoter/tr/hfdst2.htm)


Geplaatst door rja2

Met artikel 1 van onze grondwet - iedereen is gelijk - hebben veel moslim mannen een probleem, ze denken dat ze meer rechten hebben als vrouwen.
Voor Tariq Ramadans beschouwingen over dit onderwerp (onderaan de blz.).
Klik hier voor hfdstk6 (http://home.wanadoo.nl/promoter/tr/hfdst6.htm)

Rabi'ah.
31-10-05, 21:00
Geplaatst door abderrahman
geloof me ze probeert soms echt aantrekkelijk over te komen, daarom die eeeeeeeeh (jakkes)

Was ze maar mooier, dan was het voor ons makkelijker om naar haar leugens te luisteren.

O, ik vind haar een knappe vrouw. Ik vind Somalische vrouwen sowieso erg mooi, maar vaak wat aan de magere kant. Net als AHA dus.

Maar daar gaat het niet om. Mijn waarde-oordeel over haar opvattingen staat los van mijn mening over haar uiterlijk. Die 2 hebben niets met elkaar te maken.

Tomas
31-10-05, 21:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Mijn waarde-oordeel over haar opvattingen staat los van mijn mening over haar uiterlijk. Die 2 hebben niets met elkaar te maken.

Dat kan echt niet hoor.

Rabi'ah.
31-10-05, 21:03
Geplaatst door Tomas
Dat kan echt niet hoor.

Bij mij wel dus.
Ik vind haar een mooie vrouw, maar haar opvattingen misselijk, generaliserend en onjuist bovendien. Punt.

mark61
31-10-05, 21:05
Geplaatst door Rabi'ah.
En bovendien ook nog zo doorzichtig als glas. Mja, voor ons tenminste. Nu de autochtonen nog. *zucht*

Persoonlijk ken ik niet veel auto's die erin trappen. Maar ik ga ws. met de verkeerde mensen om.

Maar grapjassen als Philipse mogen graag nog even meedoen ja. Slijt wel.

Rabi'ah.
31-10-05, 21:08
Geplaatst door mark61
Persoonlijk ken ik niet veel auto's die erin trappen. Maar ik ga ws. met de verkeerde mensen om.

Maar grapjassen als Philipse mogen graag nog even meedoen ja. Slijt wel.

Ik ook niet, maar ik weet wel dat ze bestaan. Maar je hebt gelijk, zelfs die auto's beginnen het te doorzien en de rechtse ballen gebruiken haar alleen voor hun eigen politieke agenda en om hun ongenoegen tegenover moslims te ventileren.

Zwarte Schaap
31-10-05, 21:42
Geplaatst door jan1974
1. Ik ben autochtoon. En waar kan je die huizen precies krijgen? Ik ben namelijk nog op zoek.

Jij begint weer over de oorlog en de nazi. Maar aan welke kant staat AHA nou precies als zij zelf ondergedoken heeft gezeten?

2. Dat incident van die kransen moet vaak herhaald worden,. TvG riep dat ook vaak en hij is dood. Terrorisme mag niet lonen dus moeten andere mensen het overnemen. AHA doet dat prima.

3. Jij bent geen haar beter, jij doet aan autochtonen bashing.

En je in dit land als nazi voor je ideeen uitkomt, kan je een carriere wel vergeten. Daarom laten mensen anderen de kastanjes uit het vuur halen.

1) Die huizen waren vanaf de jaren 70 beschikbaar door de uit de grond gestampte nieuwe wijken zoals in Rotterdam Alexanderpolder/zevenkamp/ommoord/ Cappelle a/d IJsel..etc.. Ik meen te herrineren dat men dat soort stijl de tuinhuizen projectbouw noemde.

De woonfunctie van de stad werd teruggedrongen en verplaats buiten de stadscentrum. Dit had als gevolg dat de centrum na werktijden leeg en saai werd. En daardoor onder andere steeds meer en meer verloedering optrad. Nu heeft men de woonfunctie van de stadscentrum weer nieuw leven ingeblazen door de woonfunctie te versterken en duurdere koopwoningen aan te bieden voor de hoger opgeleiden.

......

In Amsterdam had je soortgelijke taferelen:

Verkeer en woningbouw
Het Amsterdam van voor de oorlog was praktisch ontoegankelijk voor het moderne verkeer. De goede bereikbaarheid van de stad vereiste enkele grote aanpassingen van de infrastructuur. De belangrijkste zijn de bouw van de IJ-tunnel, de aanleg van het metronet en de gereedkoming van een autoroute om de stad heen. Ook in deze periode werden weer nieuwe stadswijken gebouwd waaronder de Bijlmermeer. Ruime woningen in flats waartussen grote stroken groen werden uitgespaard hadden honderdduizend mensen moeten herbergen. Onder meer door de hoge huren heeft de wijk deze verwachting niet kunnen waarmaken.

Stadsvernieuwing
Twee opvattingen over de stad bestreden elkaar vanaf de jaren zestig. Is Amsterdam vooral een economische eenheid of staat de woonfunctie voorop? Amsterdam bleef een stad om in te wonen. De schaalvergroting van de stad paste het best bij een economisch bepaalde visie van de stad als produkt en produktiecentrum. Tegenover deze visie ontwikkelde zich het ideaalbeeld van de stad als woonplaats, ontmoetingscentrum en broedplaats van ideeën. Dit nieuwe ideaalbeeld ontstond in de jaren zestig. De anti-hierarchische revolutie ondermijnde de bestaande gezagsverhoudingen. De explosie van jeugdcultuur maakte Amsterdam wereldberoemd. Hippies en rugzaktoeristen kwamen van heinde en verre naar de Amsterdam en sliepen er in het Vondelpark en zelfs op de Dam, tot dit in 1970 werd verboden.

Overloop of compacte stad
Bij de stadsvernieuwing, die rond 1970 noodzakelijk werd, stonden de twee visies op de stad tegenover elkaar. De traditionele aanpak ging uit van de stad als produktiecentrum. Deze veronderstelde het vertrek van de helft van de bewoners naar steden als Almere, Hoorn en Purmerend. Dit heette de 'overloop'. In de oude buurten rees hiertegen verzet omdat zij hun buurt als woonplaats wilden behouden. Door dit conflict stagneerde de stadsvernieuwing. In 1978 werd de knoop doorgehakt. Het gemeentebestuur koos voor de 'stad als woonplaats'. De vernieuwing gebeurde in overleg met de bewoners. Tegelijkertijd ontwikkelde het bestuur de 'compacte stad' als tegenpool van de overloop. Er werden terreinen gezocht waarop nog gebouwd kon worden, in de stad en aan de rand van de stad. Na 1984 begon het bevolkingscijfer, dat lange tijd was gedaald, weer te stijgen.
.....

Bevolkingsontwikkeling
De samenstelling van de Amsterdamse bevolking verandert sinds de Tweede Wereldoorlog snel. Door het massale vertrek van oorspronkelijke Amsterdammers naar overloopgemeenten als Purmerend en Almere, daalt het bevolkingsaantal in de jaren '60 en '70 van 880.000 naar 680.000 inwoners . Pas vanaf 1984 begint de bevolking weer te groeien. Veel jongeren trekken naar Amsterdam om te werken of te studeren aan een van de twee universiteiten of een van de hogescholen. Amsterdam is nog altijd een typische jongerenstad. De bevolking telt relatief weinig kinderen en bejaarden, maar de groep 25- tot 39- jarigen is sterk oververtegenwoordigd.

Vanaf de jaren '70 komt een omvangrijke immigratiestroom vanuit het buitenland op gang. Na de dekolonisatie van Suriname in 1974 nemen tienduizenden de wijk naar Nederland en dan vooral naar Amsterdam, waar in de Bijlmer een grote Surinaamse gemeenschap ontstaat. Uit landen als Turkije en Marokko arriveren de eerste buitenlandse werknemers, die voorzien in het tekort aan laaggeschoolde arbeidskrachten. Vrouwen en kinderen volgen en zo wordt Amsterdam, net als in de 17e eeuw, weer een echte immigratiestad.

http://www.amsterdam.nl/stad_in_beeld/geschiedenis/de_geschiedenis_van

2) Mensen zijn ziek dat ze zo graag op de gevoelens van mensen willen inspelen om islamitische kinderen van 10 jaar te vereenzelvigen met terreur. Ziek ziek en nog eens ziek. Alle kinderstreken moet je zo blijven uitvergroten en herhalen bij gebrek aan incidenten, dan kom je er wel in Nederland.

3) Nazi-autochtonen blijven voor mij nazi-autochtonen. Wie mij en de rest van de etnische groep waartoe ik behoor als moslimterrorist bestempeld is mijn nazi-autochtoon.

Hirsi Ali, Afsin Elian en andere valse tongen mogen de kastanjes voor ze uit het vuur halen.

jan1974
31-10-05, 22:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
1. [KNIP]

2. Mensen zijn ziek dat ze zo graag op de gevoelens van mensen willen inspelen om islamitische kinderen van 10 jaar te vereenzelvigen met terreur. Ziek ziek en nog eens ziek. Alle kinderstreken moet je zo blijven uitvergroten en herhalen bij gebrek aan incidenten, dan kom je er wel in Nederland.

3. Nazi-autochtonen blijven voor mij nazi-autochtonen. Wie mij en de rest van de etnische groep waartoe ik behoor als moslimterrorist bestempeld is mijn nazi-autochtoon.

Hirsi Ali, Afsin Elian en andere valse tongen mogen de kastanjes voor ze uit het vuur halen.

1. Vlucht is vlucht. Ook al is het kapitaalvlucht.

2. Voor de een is het een incident, voor de ander hoort het bij een bepaalde cultuur. Je kunt het die kinderen ook niet alles in de schoenen schuiven, ook de Marokkanen niet. Het is de algemene multi-culti cultuur waar dus ook de autochtonen deel van uitmaken.

Het is een cultuur waar columnisten en polici vermoord kunnen worden, omdat zij zodanig geisoleerd zijn in een multi-culti cultuur dat ze op een gegeven moment lonend lijkt te zijn om hen uit de weg te ruimen.

3. Jij hebt mij al eens nazi genoemd, en hoe meer geestverwanten, hoe liever ik het heb.

Hiirsi Ali, Afsin Elian en andere... Het zijn de ideale gastarbeiders, ze doen de vuile klusjes.

Soldim
31-10-05, 22:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hirsi Ali, Afsin Elian en andere valse tongen mogen de kastanjes voor ze uit het vuur halen.

Zij geven hun mening/opinie. Daar kan je het oneens mee zijn, maar dat maakt hun nog geen instrument van anderen.

Juist van hen die de negatieve gevolgen van wat sommigen als de Islam beschouwen aan den lijve hebben ondervonden kan je harde standpunten verwachten.

Zwarte Schaap
31-10-05, 23:09
Geplaatst door jan1974
1. Vlucht is vlucht. Ook al is het kapitaalvlucht.

2. Voor de een is het een incident, voor de ander hoort het bij een bepaalde cultuur. Je kunt het die kinderen ook niet alles in de schoenen schuiven, ook de Marokkanen niet. Het is de algemene multi-culti cultuur waar dus ook de autochtonen deel van uitmaken.

Het is een cultuur waar columnisten en polici vermoord kunnen worden, omdat zij zodanig geisoleerd zijn in een multi-culti cultuur dat ze op een gegeven moment lonend lijkt te zijn om hen uit de weg te ruimen.

3. Jij hebt mij al eens nazi genoemd, en hoe meer geestverwanten, hoe liever ik het heb.

Hiirsi Ali, Afsin Elian en andere... Het zijn de ideale gastarbeiders, ze doen de vuile klusjes.

1) Dus kappen met de leugen verspreiden dat de autochtonen verhuisden door de allochtonen en dat daardoor de buurten verloederden. De gemeenten en grondspeculanten hebben gewoon te lang gewacht met de stadsvernieuwing. Hirsi Ali weet niet waar ze over praat en herhaalt allen de rechts-extremistische leugen.

2) Moet ik hier even een lijst plaatsen avn autochtone streken en criminaliteit? Moet ik daarom de gehele Nederlandse cultuur criminaliseren en stigmatiseren? Please hou op met dergelijke domme vooroordelen en vergezochte verbanden. Als je wat intelligents te melden hebt hoor ik het wel.

3) Geef me de link van die discussie dan pas kan ik er op reageren.

Je idee hoe je over gastarbeiders denkt spreekt boekdelen.

Zwarte Schaap
31-10-05, 23:16
Geplaatst door Soldim
Zij geven hun mening/opinie. Daar kan je het oneens mee zijn, maar dat maakt hun nog geen instrument van anderen.

Ze zijn instrument van anderen en van hun ego. Van anderen omdat die hun elke keer in de spotlights zetten.


Juist van hen die de negatieve gevolgen van wat sommigen als de Islam beschouwen aan den lijve hebben ondervonden kan je harde standpunten verwachten.

Men oogst wat men zaait:

Hirsi Ali al ruim voor de moord op gogh:

''Het is een grote oefening in geduld voor mij. Dat zal ik moeten leren. Aan de andere kant: de geschiedenis verandert niet met pappen en nathouden, en oeverloos wachten tot het beter zal worden. Soms is een harde methode, tot bloedens toe , nodig om misstanden te veranderen.''

jan1974
01-11-05, 00:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
1) Dus kappen met de leugen verspreiden dat de autochtonen verhuisden door de allochtonen en dat daardoor de buurten verloederden. De gemeenten en grondspeculanten hebben gewoon te lang gewacht met de stadsvernieuwing. Hirsi Ali weet niet waar ze over praat en herhaalt allen de rechts-extremistische leugen.

2) Moet ik hier even een lijst plaatsen avn autochtone streken en criminaliteit? Moet ik daarom de gehele Nederlandse cultuur criminaliseren en stigmatiseren? Please hou op met dergelijke domme vooroordelen en vergezochte verbanden. Als je wat intelligents te melden hebt hoor ik het wel.

3) Geef me de link van die discussie dan pas kan ik er op reageren.

Je idee hoe je over gastarbeiders denkt spreekt boekdelen.
1. Het is geen leugen, het is een visie. Misschien niet politiek correct, maar dat hoeft tegenwoordig niet meer. AHA wordt dag en nacht bewaakt, zij hoeft niet meer te vluchten, maar ze weet dat niet iedere autochtoon zich zulke bewaking kan veroorloven.

2. Een lijst plaatsen? liever niet. Ik zit daar niet op te wachten.

En probeer ik de allochtonen eens uit de wind te houden, is het weer niet goed. Dat probeer ik juist uit te leggen. Het gaat om een cultuur en daar heeft het veelal autochtone bestuur een enorme invloed op.

3. Ik houd geen uitgebreide database bij zoals jij doet. Maar kan je het je nog herinneren dat je me zo genoemd hebt? Het was geloof ik in een discussie over Artikel 1.

Theo en Pim waren natuurlijk geen gastarbeiders en die hebben natuurlijk ook veel ondankbaar werk opgeknapt.

Zwarte Schaap
01-11-05, 00:38
Geplaatst door jan1974
1. Het is geen leugen, het is een visie. Misschien niet politiek correct, maar dat hoeft tegenwoordig niet meer. AHA wordt dag en nacht bewaakt, zij hoeft niet meer te vluchten, maar ze weet dat niet iedere autochtoon zich zulke bewaking kan veroorloven.

2. Een lijst plaatsen? liever niet. Ik zit daar niet op te wachten.

En probeer ik de allochtonen eens uit de wind te houden, is het weer niet goed. Dat probeer ik juist uit te leggen. Het gaat om een cultuur en daar heeft het veelal autochtone bestuur een enorme invloed op.

3. Ik houd geen uitgebreide database bij zoals jij doet. Maar kan je het je nog herinneren dat je me zo genoemd hebt? Het was geloof ik in een discussie over Artikel 1.

Theo en Pim waren natuurlijk geen gastarbeiders en die hebben natuurlijk ook veel ondankbaar werk opgeknapt.

Ik wordt een beetje moe van lege spelletjes. Je zult het moeten het doen met mijn vorige reakties.

Soldim
01-11-05, 01:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze zijn instrument van anderen en van hun ego. Van anderen omdat die hun elke keer in de spotlights zetten.


Dat anderen hun in de spotlights zetten (zowel in postive als negatieve zin) maakt hun nog niet tot 'instrumenten'. Zij geven hun opinie's en die worden gehoord. Het probleem is dat een klein aantal van hen die het niet met AHA's en Elians opinie's eens is dit niet op normale wijze kan uiten en overgaan tot bedreigingen.

Ik vraag me af in hoeverre het mediacircus rond AHA zijn huidige vorm zou hebben wanneer zij zonder bodyguards etc. over straat zou kunnen. Voor mij is dat het cynische van de situatie, zowel AHA & consorten als het kleine groepje extremisten hebben elkaar nodig om hun bestaan te verantwoorden.




Men oogst wat men zaait:

Hirsi Ali al ruim voor de moord op gogh:

''Het is een grote oefening in geduld voor mij. Dat zal ik moeten leren. Aan de andere kant: de geschiedenis verandert niet met pappen en nathouden, en oeverloos wachten tot het beter zal worden. Soms is een harde methode, tot bloedens toe , nodig om misstanden te veranderen.''

De relevantie ontgaat mij enigszins. Voornamelijk omdat ik dit figuurlijk interpreteer (zowel 'pappen en nathouden' als 'tot bloedens toe' zijn stijlfiguren). Bovendien slaat datgene wat ze zegt volgens mij niet op haar, maar op degenen die de misstanden in stand houden.

rja2
01-11-05, 06:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Islam = sharia onderdrukkend voor vrouw = terrorisme = moslims zijn terroristen.

Dit is vastgeroeste ezels logica.
De landen waar de sharia wordt toegepast, Iran en Saoedi Arabie zijn vrouwen niks zonder een man, die worden onderdrukt , in Saoedi Arabia mogen vrouwen niet autorijden. Onder de Taliban in Afghanistan moesten vrouwen verplicht onder een tent lopen en mochten niet naar school.

Dus in die landen worden de vrouwen onderdrukt, dit gedrag zie je terug in de gehele Arabische wereld. Mannen die vrouwen onderdrukken, veel moslim mannen doen dit ook in Nederland, ze hebben schijt aan artikel 1 in onze grondwet, die zegt dat iedereen gelijk is. Dus de shari'a uit zich in de wereld als iets, wat vrouwen onderdrukt.

Over terrorisme, ik heb niet gezegd, dat alle moslims terroristen zijn. Maar het dreigen met geweld als iemand iets slechts zegt over de islam of moslims, wordt mede gemotiveerd door de shari'a, waar de doodstraf staat op godslastering, daardoor werd die gek van Mohammed B. die Theo van Gogh vermoord heeft volgens mij gemotiveerd.

Dus de shari'a is deel van het probleem.

jan1974
01-11-05, 08:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik wordt een beetje moe van lege spelletjes. Je zult het moeten het doen met mijn vorige reakties.
Het is geen leugen, het is een visie, dat wil ik nogmaals herhalen.

lebanese
01-11-05, 17:41
Geplaatst door rja2
De landen waar de sharia wordt toegepast, Iran en Saoedi Arabie zijn vrouwen niks zonder een man, die worden onderdrukt , in Saoedi Arabia mogen vrouwen niet autorijden. Onder de Taliban in Afghanistan moesten vrouwen verplicht onder een tent lopen en mochten niet naar school.

Dus in die landen worden de vrouwen onderdrukt, dit gedrag zie je terug in de gehele Arabische wereld. Mannen die vrouwen onderdrukken, veel moslim mannen doen dit ook in Nederland, ze hebben schijt aan artikel 1 in onze grondwet, die zegt dat iedereen gelijk is. Dus de shari'a uit zich in de wereld als iets, wat vrouwen onderdrukt.

Over terrorisme, ik heb niet gezegd, dat alle moslims terroristen zijn. Maar het dreigen met geweld als iemand iets slechts zegt over de islam of moslims, wordt mede gemotiveerd door de shari'a, waar de doodstraf staat op godslastering, daardoor werd die gek van Mohammed B. die Theo van Gogh vermoord heeft volgens mij gemotiveerd.

Dus de shari'a is deel van het probleem.


[i]Dus in die landen worden de vrouwen onderdrukt, dit gedrag zie je terug in de gehele Arabische wereld. [/B]

in de gehele arabishe wereld??

ik hoef maar dit zinnetje te citeren als bewijs dat jij niks anders bent dan 1 negatieve onnozel,stuk stront dat ook nog eens dom is ook nog

alleen die uitspraak is genoeg



wist jij dat in de arabishe landen meeeer democratie is dan in europa en in amerika?

in libanon,in kuwait,in qatar, in de verenigde arabishe emiraten(dubai,abu dabi)jordanie enz. enz. enz. heerst meer democratie dan europa zich ook kan permiteren!

WIST JIJ DAT VROUWEN IN KUWAIT,vereingde arabishe emiraten en ook qatar DIE TROUWEN,DAT ZE DAN 17 000 DOLLAR VAN DE AMIR KRIJGen plus 3 autos naar keuze ,alles is kiesbaar,bentley ferrari,EN DIE IS DAN OP HAAR NAAM?

en dat een jongen of meisje dat 18 geworden is,7000 euro krijgt om haar/zijn leven op orde te stellen in kuwait,verenigde arabishe emiraten en ook in qatar?

of dat in qatar,elke vruw haar EIGEN villa heeft,daarnaast 1 huis waarin ze slaapt met haar man,daar heeft alleen de vrouw recht op!

wist jij dat libanon meer vrouwenorganisaties kent dan heel europa en amerika bij mekaar?

en al deze vrouwen smiddags en smorgens niet MOGEN werken,alleen savonds,als ze wilt,ze kan ook thuis blijven,en heel dag door armani,gucci oorbellen en kettingen kopen?

heb je dit sorrt LUXES allemaal in europa?? neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

dus ga niet racistish doen met heel de arabishe wereld

de arabishe wereld bezit dingen waar europa en de vs niet eens durven dromen,WAARONDER enigste 7 sterrenhotel op aarde,dubai

Max Stirner
01-11-05, 18:15
Geplaatst door lebanese
in de gehele arabishe wereld??

ik hoef maar dit zinnetje te citeren als bewijs dat jij niks anders bent dan 1 negatieve onnozel,stuk stront dat ook nog eens dom is ook nog

alleen die uitspraak is genoeg



wist jij dat in de arabishe landen meeeer democratie is dan in europa en in amerika?

in libanon,in kuwait,in qatar, in de verenigde arabishe emiraten(dubai,abu dabi)jordanie enz. enz. enz. heerst meer democratie dan europa zich ook kan permiteren!

WIST JIJ DAT VROUWEN IN KUWAIT,vereingde arabishe emiraten en ook qatar DIE TROUWEN,DAT ZE DAN 17 000 DOLLAR VAN DE AMIR KRIJGen plus 3 autos naar keuze ,alles is kiesbaar,bentley ferrari,EN DIE IS DAN OP HAAR NAAM?

en dat een jongen of meisje dat 18 geworden is,7000 euro krijgt om haar/zijn leven op orde te stellen in kuwait,verenigde arabishe emiraten en ook in qatar?

of dat in qatar,elke vruw haar EIGEN villa heeft,daarnaast 1 huis waarin ze slaapt met haar man,daar heeft alleen de vrouw recht op!

wist jij dat libanon meer vrouwenorganisaties kent dan heel europa en amerika bij mekaar?

en al deze vrouwen smiddags en smorgens niet MOGEN werken,alleen savonds,als ze wilt,ze kan ook thuis blijven,en heel dag door armani,gucci oorbellen en kettingen kopen?

heb je dit sorrt LUXES allemaal in europa?? neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

dus ga niet racistish doen met heel de arabishe wereld

de arabishe wereld bezit dingen waar europa en de vs niet eens durven dromen,WAARONDER enigste 7 sterrenhotel op aarde,dubai


Klinkt goed.... :strik:

lebanese
01-11-05, 18:31
Geplaatst door Max Stirner
Klinkt goed.... :strik:

dacht het ook jah...


maar daar hebben we nooit over he?

arabish= in ogen van veel domme mensen 1 pot nat

prikkerd
01-11-05, 19:46
even on topic

HIrshi Ali is niet alleen slecht qua grammatica maar ook qua logica en het begrijpen van gestelde vragen.

Wat zijn haar kwalificaties en diploma's om zomaar binnen de politiek te mogen?......tenzij de politici donders goed weten waar ze haar voor gebruiken voor hun smerige spelletjes om moslims te intimideren , provoceren en onderdrukken

Ik kan me geen andere reden bedenken...

p.s Wat was er met Paul Witteman aan de hand?? Hij hielp haar constant door de vraag te herhalen en door uit te leggen aan Cohen wat zij bedoelt en door niet in te gaan op haar tegenstrijdigheden !!!!??!??!!!

zo ken ik hem niet

Coolassprov MC
01-11-05, 19:50
Geplaatst door prikkerd
p.s Wat was er met Paul Witteman aan de hand?? Hij hielp haar constant door de vraag te herhalen en door uit te leggen aan Cohen wat zij bedoelt en door niet in te gaan op haar tegenstrijdigheden !!!!??!??!!!

zo ken ik hem niet

Witteman is niets anders dan al die andere salonsocialisten en kaviaartrotskisten; linkse pootuittrekkers; pseudo-intellectuele Jerry Sensatie Springer-figuur.

Als Hirsi Ali werkelijk de titel van zelf-geproclameerde heldin van het Nederlandse volk waardig zou zijn, laat haar dan de ballen opbrengen om ons te vertellen wat haar geblaat, gekraak en gezeik de laatste jaren heeft opgeleverd behalve een dode Theo van Gogh en harde wetten tegen Jan met de pet en Ahmed met de baard?

Muslimaah
01-11-05, 20:06
Geplaatst door Rabi'ah.
O, ik vind haar een knappe vrouw. Ik vind Somalische vrouwen sowieso erg mooi, maar vaak wat aan de magere kant. Net als AHA dus.

Maar daar gaat het niet om. Mijn waarde-oordeel over haar opvattingen staat los van mijn mening over haar uiterlijk. Die 2 hebben niets met elkaar te maken.

Vinnik ook.

Btw ik vind soedanezen ook een prachtig uiterlijk hebben. Hoge jukbeenderen. Straalt veel elegantie uit :D

Rabi'ah.
01-11-05, 20:08
Geplaatst door Muslimaah
Vinnik ook.

Btw ik vind soedanezen ook een prachtig uiterlijk hebben. Hoge jukbeenderen. Straalt veel elegantie uit :D

Hmz, ik ken niet zoveel Sudanezen. Maar ik vind die klederdracht wel heel mooi, Somalische klederdracht ook.

Somalische vrouwen lopen vaak zo mooi rechtop, met veel gratie.

Wat ik aan Somaliërs ook leuk vind is die mix. Je ziet duidelijk die Afrikaanse trekken, maar ook dat ze erg gemengd zijn met Arabieren.

Muslimaah
01-11-05, 20:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Hmz, ik ken niet zoveel Sudanezen. Maar ik vind die klederdracht wel heel mooi, Somalische klederdracht ook.

Somalische vrouwen lopen vaak zo mooi rechtop, met veel gratie.

Wat ik aan Somaliërs ook leuk vind is die mix. Je ziet duidelijk die Afrikaanse trekken, maar ook dat ze erg gemengd zijn met Arabieren.

Ik ken via een nederlandse vriendin een soedanees meisje.

Verder ontvangen wij thuis sudanese zender ( en heel wat meer zenders) .. :D

Rabi'ah.
01-11-05, 20:20
Geplaatst door Muslimaah
Ik ken via een nederlandse vriendin een soedanees meisje.

Verder ontvangen wij thuis sudanese zender ( en heel wat meer zenders) .. :D

Serieus?

Dus ook een schotel bij jou daaro. :hihi:

Wlke zenders ontvang je nog meer eigenlijk?

Trouwens, dat Sudanees-Arabisch, waar lijkt dat eigenlijk op?

Ik luister weleens Sudanese muziek en dat is Arabisch, maar ze gebruiken soms ook allerlei totaal onbekende woorden.

Muslimaah
01-11-05, 20:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Serieus?

Dus ook een schotel bij jou daaro. :hihi:

Wlke zenders ontvang je nog meer eigenlijk?

Trouwens, dat Sudanees-Arabisch, waar lijkt dat eigenlijk op?

Ik luister weleens Sudanese muziek en dat is Arabisch, maar ze gebruiken soms ook allerlei totaal onbekende woorden.

Deadly :D

Aljazeera, IQRA TV, dubai, emiraten, egypte, tunesie, india ::D, tot voor kort ook chinese zenders, marokko, irak, en nog een hele rits. Btw, ook een aantal autochtoonse buren van ons hebben een schotel :D.

Wel handig je weet van veel landen min of meer hoe over zaken gedacht worden.

Ik hoor op hun tv zender eigenlijk alleen de officiele 'taal', het arabisch. Ik zou niet weten waar hun daadwerkelijke taal op lijkt. Toevallig heb ik wel een vriendinnetje van mij die de somalische taal kon/kan spreken en african studies heeft gedaan maar ze zit nu in cairo. Ik ga haar dat wel een keer vragen. Die is helemaal verzot op alles wat met Afrika te maken.

Wat ik heel erg leuk vind is dat ze veel vrouwelijke prominenten hebben althans ik zie ze vaak op hun zender en idd een muzikaal volkje :).

Mähden
01-11-05, 20:33
Geplaatst door Rabi'ah.
Serieus?

Dus ook een schotel bij jou daaro. :hihi:

Wlke zenders ontvang je nog meer eigenlijk?

Trouwens, dat Sudanees-Arabisch, waar lijkt dat eigenlijk op?

Ik luister weleens Sudanese muziek en dat is Arabisch, maar ze gebruiken soms ook allerlei totaal onbekende woorden.

Is de taal niet net zoals het Berbers van Hamitische oorsprong inplaats van Semitische (Arabisch) ?

Mähden
01-11-05, 20:45
Ze heeft wel gelijk dat elke fundamentalist kan wijzen op de 100% ware woorden uit de koran. Deze letterlijk te nemen texten nodigen expliciet uit tot afschrikking van de ongelovigen. Eigenlijk zou elke moslim fundamentalist, een letterlijke, moeten zijn.

dus de moslim die daar niet in gelooft, gelooft niet in de letterlijkheid van de koran en is strikt genomen geen goede moslim.

Daar heeft Ayaan helemaal gelijk in.

By the way, uit betrouwbare bron weet ik dat Ayaan al meer dan 15 jaar geen moslima meer is.

Rabi'ah.
01-11-05, 20:48
Geplaatst door Mähden
Is de taal niet net zoals het Berbers van Hamitische oorsprong inplaats van Semitische (Arabisch) ?

Nope.

Iedere vorm van Arabsich is Semitisch, en in Sudan wordt ook Arabisch gesproken.

Berbertalen zijn, net als overigens de taal van het oude Egypte, Hamitische talen.

Ze zijn wel in de verte verwant aan het Arabisch, maar het is verder een andere talengroep.

Muslimaah
01-11-05, 21:05
Geplaatst door Mähden
Ze heeft wel gelijk dat elke fundamentalist kan wijzen op de 100% ware woorden uit de koran. Deze letterlijk te nemen texten nodigen expliciet uit tot afschrikking van de ongelovigen. Eigenlijk zou elke moslim fundamentalist, een letterlijke, moeten zijn.

dus de moslim die daar niet in gelooft, gelooft niet in de letterlijkheid van de koran en is strikt genomen geen goede moslim.

Daar heeft Ayaan helemaal gelijk in.

By the way, uit betrouwbare bron weet ik dat Ayaan al meer dan 15 jaar geen moslima meer is.

Wat een kromme redenatie.

Elke vers heeft zijn context. Is namelijk naar aanleiding van een gebeurtenis geopenbaard. Een moslim probeert zoveel mogelijk de betekenis van de vers te benaderen. De Islam bestrijd ten stelligste letterlijkheid als dat zou betekenen dat je een vers klakkeloos, ongefundeerd uitlegd. Letterlijkheid geeft niet perse de juiste begripskader aan. Een goede moslim is iemand die oprecht het welbehagen van zijn Schepper nastreeft.

Mähden
01-11-05, 21:12
Geplaatst door Muslimaah
Wat een kromme redenatie.

Elke vers heeft zijn context. Is namelijk naar aanleiding van een gebeurtenis geopenbaard. Een moslim probeert zoveel mogelijk de betekenis van de vers te benaderen. De Islam bestrijd ten stelligste letterlijkheid als dat zou betekenen dat je een vers klakkeloos, ongefundeerd uitlegd. Letterlijkheid geeft niet perse de juiste begripskader aan. Een goede moslim is iemand die oprecht het welbehagen van zijn Schepper nastreeft.

De koran is het 100% letterlijk te nemen ongeschapen woord van allah.

dus als daar staat, kill the disbelievers wherever you find him, untill judgementday, moet je dat als goede moslim eigenlijk helemaal letterlijk nemen.

prikkerd
01-11-05, 22:28
Geplaatst door Mähden
De koran is het 100% letterlijk te nemen ongeschapen woord van allah.

dus als daar staat, kill the disbelievers wherever you find him, untill judgementday, moet je dat als goede moslim eigenlijk helemaal letterlijk nemen.


Waar haal je onwetendheid vandaan? petje af voor zoveel onkunde


Ten eerste is aan Het Boek de Koran een hele studie aan toegewijd

Tafsier (uitleg en interpretaties)+redenen van openbaring volgens Hadeeth
I'idjaaz (Wonderbaarlijke uitdagingen)
Tareekh (geschiedenis)
loegha (taalkundigheid)
tadjweed (recitatie technieken vormen)
sharia (jurispundentie)
qasas (verhalen en moralen)
etc...


En kom jij aan met je bekrompenheid door te zeggen dat je de koran letterlijk moet nemen.........

stik in je eigen haat

Chatoloog
01-11-05, 22:49
Geplaatst door Rabi'ah.

Trouwens, dat Sudanees-Arabisch, waar lijkt dat eigenlijk op?

Ik luister weleens Sudanese muziek en dat is Arabisch, maar ze gebruiken soms ook allerlei totaal onbekende woorden.

Ik spreek het toevallig omdat de meesten uit mijn familie/landgenoten in Soedan wonen of hebben gewoond...

Het is Arabisch dialect en bijna alle woorden die ze gebruiken zijn puur arabisch (vele synoniemen zorgen voor vele dialecten) alleen spreken ze sommige letters anders uit bijv de Qaaf als "Ge" klank

Egyptisch lijkt er het meest op...

verder is het een topvolk qua gastvrijheid en gelovigheid

freya
02-11-05, 10:11
Geplaatst door Mähden
De koran is het 100% letterlijk te nemen ongeschapen woord van allah.


Wie zegt dat?
Welke geleerden en welke geleerden hebben een heel andere mening?
Hoe is er in de loop der eeuwen in de islamitische wereld met deze bewering om gegaan?

Als je deze vragen niet kunt beantwoorden, dan zit je gewoon maar wat na te bouwen. Uit je nek te kletsen dus.

lebanese
02-11-05, 11:11
Geplaatst door Chatoloog
Ik spreek het toevallig omdat de meesten uit mijn familie/landgenoten in Soedan wonen of hebben gewoond...

Het is Arabisch dialect en bijna alle woorden die ze gebruiken zijn puur arabisch (vele synoniemen zorgen voor vele dialecten) alleen spreken ze sommige letters anders uit bijv de Qaaf als "Ge" klank

Egyptisch lijkt er het meest op...

verder is het een topvolk qua gastvrijheid en gelovigheid

sudan was vroeger van egypte zelf,de taal sudanees en egyptish lijkt 90% op elkaar!

net zoals libanees,palestijns jordaans en syrish 90% op elkaar lijken,die waren vroeger ook 1 gebied

lebanese
02-11-05, 11:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Nope.

Iedere vorm van Arabsich is Semitisch, en in Sudan wordt ook Arabisch gesproken.

Berbertalen zijn, net als overigens de taal van het oude Egypte, Hamitische talen.

Ze zijn wel in de verte verwant aan het Arabisch, maar het is verder een andere talengroep.


[i]Berbertalen zijn, net als overigens de taal van het oude Egypte, Hamitische talen.[/B]

sudan behoort tot het oude egypte,dus zou wel verwant zijn,berbers en sudanees,het oude sudanees dan die bijna niet meer gesproken word

rja2
02-11-05, 17:09
Geplaatst door lebanese
in de gehele arabishe wereld??

ik hoef maar dit zinnetje te citeren als bewijs dat jij niks anders bent dan 1 negatieve onnozel,stuk stront dat ook nog eens dom is ook nog

alleen die uitspraak is genoeg



wist jij dat in de arabishe landen meeeer democratie is dan in europa en in amerika?

in libanon,in kuwait,in qatar, in de verenigde arabishe emiraten(dubai,abu dabi)jordanie enz. enz. enz. heerst meer democratie dan europa zich ook kan permiteren!

WIST JIJ DAT VROUWEN IN KUWAIT,vereingde arabishe emiraten en ook qatar DIE TROUWEN,DAT ZE DAN 17 000 DOLLAR VAN DE AMIR KRIJGen plus 3 autos naar keuze ,alles is kiesbaar,bentley ferrari,EN DIE IS DAN OP HAAR NAAM?

en dat een jongen of meisje dat 18 geworden is,7000 euro krijgt om haar/zijn leven op orde te stellen in kuwait,verenigde arabishe emiraten en ook in qatar?

of dat in qatar,elke vruw haar EIGEN villa heeft,daarnaast 1 huis waarin ze slaapt met haar man,daar heeft alleen de vrouw recht op!

wist jij dat libanon meer vrouwenorganisaties kent dan heel europa en amerika bij mekaar?

en al deze vrouwen smiddags en smorgens niet MOGEN werken,alleen savonds,als ze wilt,ze kan ook thuis blijven,en heel dag door armani,gucci oorbellen en kettingen kopen?

heb je dit sorrt LUXES allemaal in europa?? neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

dus ga niet racistish doen met heel de arabishe wereld

de arabishe wereld bezit dingen waar europa en de vs niet eens durven dromen,WAARONDER enigste 7 sterrenhotel op aarde,dubai
Dat ze in de kleine golf staten stinkend rijk zijn weet ik.

Maar bijna alle Arabische staten zijn totalitaire regimes die hun volk onderdrukken, vrouwen hebben er niet veel vrijheid.

Dus dat daar democratie heerst, is onzin.

Coolassprov MC
02-11-05, 17:21
Geplaatst door rja2
Dat ze in de kleine golf staten stinkend rijk zijn weet ik.

Maar bijna alle Arabische staten zijn totalitaire regimes die hun volk onderdrukken, vrouwen hebben er niet veel vrijheid.

Dus dat daar democratie heerst, is onzin.

Waarom steunen westerse regimes dan nog steeds de meest gruwelijke Arabische en niet-Arabische regimes?

Zoals Nederland wapens leverd aan Indonesie die genocide pleegt op hun eigen bewoners (Oost-Timorezen).

Zoals Bolkesteijn van de VVD destijds pleitte voor hervatting van zakendoen met Saddam; dat mensenrechtenschendingen door Saddam niets met handel drijven te maken heeft.

Dat de groostet gruweldaden door Saddam nl. het vergassen van Koeren en de 8-jarige bloedige oorlog tegen Iran niet plaats hadden kunnen hebben zonder steun van westerse landen als de VS, Groot-Brittanie en Nederland (een nederlandse zakenman staat reeds terecht wegens het leveren van gifgas(componenten) aan Saddam) ?

Zoals de grootste vriendjes Pakistan, Saoudie-Arabie, Jordanie en Oezbekistan; in dit laatste land worden politieke dissidenten wel eens leven gekookt in olie.

Zoals het geven van politieke, econmoische en millitaire steun aan de langste en meest bruut onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis (Israel en de Palestijnen)

Etc., etc.

Wat heeft Ayaan gezegd te gaan doen tegen deze medeplichtigheid aan gruweltaferelen?

Is haar enige manier van ''democratie brengen'' door een land met bommen en gif van de aardboden te vervagen?

mark61
02-11-05, 17:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Zoals Nederland wapens leverd aan Indonesie die genocide pleegt op hun eigen bewoners (Oost-Timorezen).

Oost-Timor is op geen enkel moment van zijn bestaan een deel van Indonesië geweest.

Zwarte Schaap
02-11-05, 18:45
Geplaatst door rja2
Dat ze in de kleine golf staten stinkend rijk zijn weet ik.

Maar bijna alle Arabische staten zijn totalitaire regimes die hun volk onderdrukken, vrouwen hebben er niet veel vrijheid.

Dus dat daar democratie heerst, is onzin.

Dat is heel simpel gozer. Wie heeft ze aan de macht geholpen en wie houdt hun in het zadel? Als je daar antwoord op hebt heb je de puzzel opgelost.

jan1974
02-11-05, 18:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is heel simpel gozer. Wie heeft ze aan de macht geholpen en wie houdt hun in het zadel? Als je daar antwoord op hebt heb je de puzzel opgelost.
Democratie is het beste, maar regime-change, daar kleven heel veel nadelen aan.

Zwarte Schaap
02-11-05, 18:57
Geplaatst door jan1974
Democratie is het beste. De vaandeldrager van de democratie heeft de meeste oorlogen en massamoorden op haar geweten dan welk ander land. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.

jan1974
02-11-05, 19:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
De vaandeldrager van de democratie heeft de meeste oorlogen en massamoorden op haar geweten dan welk ander land. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Okee, democratie is het minst slechte, dat mag van mij ook.

Zwarte Schaap
02-11-05, 19:14
Geplaatst door jan1974
Okee, democratie is het minst slechte, dat mag van mij ook. Zolang ze pikken als raven en genoeg kruimels achter laten voor het eigen gepeupel lijkt dat wel zo, maar de landen die worden leeggeroofd ervaren die westerse democratie anders.

tr_imparator
02-11-05, 19:48
Geplaatst door jan1974
Okee, democratie is het minst slechte, dat mag van mij ook.

Een alternatief is snel bedacht, maar waarom zouden ze?

:rolleyes:


ik bedoel is toch leuk zo, lekker hier en daar bommen laten vallen om moslims...Afghanistan,..Irak, zijn al geweest..doel is nu..Syrie..Iran....etc

jan1974
02-11-05, 19:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zolang ze pikken als raven en genoeg kruimels achter laten voor het eigen gepeupel lijkt dat wel zo, maar de landen die worden leeggeroofd ervaren die westerse democratie anders.
Je bent continue bezig de westerse landen en hun instituten en inwoners te stigmatiseren. Dit siert je niet.

jan1974
02-11-05, 19:58
Geplaatst door tr_imparator
....
Duitsland is ook gebombardeerd en Duitsland is er uiteindelijk ook goed uitgekomen, ik denk dat die landen nog even moeten volhouden.

tr_imparator
02-11-05, 20:04
Geplaatst door jan1974
Duitsland is ook gebombardeerd en Duitsland is er uiteindelijk ook goed uitgekomen, ik denk dat die landen nog even moeten volhouden.

Je kon niks anders bedenken? Dit is amper waard om te reageren.

freya
02-11-05, 20:08
Geplaatst door jan1974
Duitsland is ook gebombardeerd en Duitsland is er uiteindelijk ook goed uitgekomen, ik denk dat die landen nog even moeten volhouden.

Zo lust ik er nog wel een paar :rolleyes:

Zwarte Schaap
02-11-05, 21:05
Geplaatst door jan1974
Je bent continue bezig de westerse landen en hun instituten en inwoners te stigmatiseren. Dit siert je niet.

Om deels jouw woorden te gebruiken: Het is een visie berustend op feiten.

jan1974
02-11-05, 21:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Om deels jouw woorden te gebruiken: Het is een visie berustend op feiten.
Ik vind het een heel vreemde visie. Het doet me een beetje denken aan een puber die zich afzet tegen z'n ouders en tegen de maatschappij.

Coolassprov MC
02-11-05, 21:54
Geplaatst door mark61
Oost-Timor is op geen enkel moment van zijn bestaan een deel van Indonesië geweest.

Dat is een discussie die je mag voeren met de Indonesische regering.

Op universitair niveau leren ze je niet de context van de content te onderscheiden?

Om maar op jouw niveau door te blaten:

De Koerden zijn ook niet bepaald Saddam's 'eigen volk'. Toch besloot Saddam ze te vergassen.

De inheemse Indianen waren ook niet bepaald Thomas Jefferson's ''eigen volk'' toch pleegde hij genocide op ze.

Zwarte Schaap
02-11-05, 22:51
Geplaatst door jan1974
Ik vind het een heel vreemde visie. Het doet me een beetje denken aan een puber die zich afzet tegen z'n ouders en tegen de maatschappij.

Die visie is met feiten te staven, de geschiedenisfeiten spreken voor zich.

freya
03-11-05, 11:40
Geplaatst door jan1974
Ik vind het een heel vreemde visie. Het doet me een beetje denken aan een puber die zich afzet tegen z'n ouders en tegen de maatschappij.

:lol: En de ouders zijn in dit geval de VS??

Omdat iemand een heel andere visie op de wereldpolitiek heeft hoef je nog niet zo denigrerend te doen. Ik zou bijna denken dat je tegen Schaap wilt zeggen dat hij dankbaar moet zijn dat hij in het dit mooie, fantastische westen MAG wonen. Maar dat zou natuurlijk belachelijk paternalistisch westers superioriteitsdenken zijn :strik:

Max Stirner
03-11-05, 15:21
Geplaatst door freya
Ik zou bijna denken dat je tegen Schaap wilt zeggen dat hij dankbaar moet zijn dat hij in het dit mooie, fantastische westen MAG wonen.


Yep. Dat geldt voor ons allemaal trouwens.

Zwarte Kat
03-11-05, 20:51
Geplaatst door Max Stirner
Yep. Dat geldt voor ons allemaal trouwens.

Dat is waar

Zwarte Schaap
03-11-05, 21:11
Geplaatst door Max Stirner
Yep. Dat geldt voor ons allemaal trouwens.

De vraag is wie je dankbaar bent dat je uberhaupt leeft?

Coolassprov MC
03-11-05, 21:12
Geplaatst door freya
Ik zou bijna denken dat je tegen Schaap wilt zeggen dat hij dankbaar moet zijn dat hij in het dit mooie, fantastische westen MAG wonen.


Geplaatst door Max Stirner
Yep. Dat geldt voor ons allemaal trouwens.


Geplaatst door Zwarte Kat
Dat is waar

Niet als derderangsburger die er niet kritisch tegen mag zijn en er geen andere mening en meer waarheidsgetrouwe beeld van op na mag houden!


Geplaatst door freya
Omdat iemand een heel andere visie op de wereldpolitiek heeft hoef je nog niet zo denigrerend te doen.


Geplaatst door freya
Maar dat zou natuurlijk belachelijk paternalistisch westers superioriteitsdenken zijn :strik:

Zwarte Kat
03-11-05, 21:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Niet als derderangsburger die er niet kritisch tegen mag zijn en er geen andere mening en meer waarheidsgetrouwe beeld van op na mag houden!

Zoals ik.
Doch ik ben dankbaar dat ik hier in goede gezondheid mag/kan leven

Max Stirner
03-11-05, 21:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
De vraag is wie je dankbaar bent dat je uberhaupt leeft?

Ik geloof niet in God, Schaap.

Ik ben mijn ouders dankbaar en alle mensen die mijn leven de moeite waard maken.

Coolassprov MC
03-11-05, 22:00
Geplaatst door freya
Ik zou bijna denken dat je tegen Schaap wilt zeggen dat hij dankbaar moet zijn dat hij in het dit mooie, fantastische westen MAG wonen.


Geplaatst door Max Stirner
Yep. Dat geldt voor ons allemaal trouwens.


Geplaatst door Zwarte Kat
Dat is waar


Geplaatst door freya
Omdat iemand een heel andere visie op de wereldpolitiek heeft hoef je nog niet zo denigrerend te doen.


Geplaatst door Zwarte Kat
Zoals ik.
Doch ik ben dankbaar dat ik hier in goede gezondheid mag/kan leven


Geplaatst door Coolassprov MC
Niet als derderangsburger die er niet kritisch tegen mag zijn en er geen andere mening en meer waarheidsgetrouwe beeld van op na mag houden!


Geplaatst door freya
Maar dat zou natuurlijk belachelijk paternalistisch westers superioriteitsdenken zijn :strik:


Geplaatst door Max Stirner
Ik geloof niet in God, Schaap.

Ik ben mijn ouders dankbaar en alle mensen die mijn leven de moeite waard maken.

Draait het toch weer uit op praatgroeppraat. Gooi het in de groep!

Zwarte Schaap
04-11-05, 00:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Draait het toch weer uit op praatgroeppraat. Gooi het in de groep!

Onze hollandse vriendjes mogen ook best wel trots zijn op hun land. Jarenlang was het vies om trots op je land te zijn, 'wij' nederlanders waren immers niet hetzelfde als de chauvinistische Fransen of de patriotistische Engelsen. Nee 'wij' Nederlanders moesten zo nodig nuchter zijn.

De tijden zijn verandert. Niets mis mee met vaderlandsliefde, alleen jammer dat het kunstmatig opgewekt wordt door andere culturen en geloven te criminaliseren.

Soldim
04-11-05, 00:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niets mis mee met vaderlandsliefde,

Zei het in zeer gematigde hoeveelheden ;)

Elien
04-11-05, 10:40
dat mens spoort niet zij is zo getraumatiseerd door haar verleden dat ze gewoon kankert op alles wat met islam te maken heb, t is gek maar alles wat uit haar stinkende bek komt vindt ik meer komisch laat me alleeen maar zien hoe dierbaar mijn geloof voor me is en hoe ontwetend ze wel niet is, laat haar lkkr lullen, en voor alle gekken doe haar niks aan maakt haar alleen weer de zoveelste martelaar

Soldim
04-11-05, 18:22
Geplaatst door Elien
dat mens spoort niet zij is zo getraumatiseerd door haar verleden dat ze gewoon kankert op alles wat met islam te maken heb, t is gek maar alles wat uit haar stinkende bek komt vindt ik meer komisch


Ze heeft op geen enkel punt gelijk? Vreemd dan dat je het moet weerleggen door over 'stinkende bek' te praten. Argumenten komen beter over.



laat me alleeen maar zien hoe dierbaar mijn geloof voor me is en hoe ontwetend ze wel niet is,


Ach ja, die besnijdenis, ze heeft het allemaal verzonnen!

Coolassprov MC
04-11-05, 18:49
Geplaatst door Soldim
Ze heeft op geen enkel punt gelijk?

Haar verhaal zwakker is dan spinnedraad en het feit dat ze nauwelijks weerstand krijgt op het Nederlandse toneel dat zich een politieke democratie noemt zegt veel over de hypocrisie en (morele) corruptie van dit systeem.

Deze mevrouw loog reeds tijdens haar asielprocedure tot het ervan ging onweren; maar dat is voor mij allang niet meer de relevantie van deze discussie; gelijk hebben of niet.


Geplaatst door Soldim
Vreemd dan dat je het moet weerleggen door over 'stinkende bek' te praten. Argumenten komen beter over.

Van iemand die aantoonbaar liegt, (en ja; aan iedere leugen kleeft wel een spoortje waarheid), zegt men wel eens dat zij of hij stront of poep praat.

Als je veel stront en poep praat dan zou je wel eens een stinkende bek kunnen krijgen.


Geplaatst door Soldim
Ach ja, die besnijdenis, ze heeft het allemaal verzonnen!

Je hebt er vast hoogstpersoonljk aan mogen ruiken? :fplayer:

Proselyte
04-11-05, 23:14
Zuivere islam doet zich voor als vredelievend maar is het niet, want in een eenmaal verworven kalifhaat heeft de niet-moslim geen inspraak en moet beschermgeld (gizra) betalen.

Ayaan heeft gelijk,

bovendien moet je de koran letterlijk nemen als moslim, dus je kunt aan die woorden niets afdoen.



Gek eigenlijk, van "fout"gelovigen als Boeddhisten, Hindoes, Joden en Christenen heb je haast nooit last in een moderne samenleving, sterker zij zijn meestal sterke bouwstenen voor zo'n samenleving.



Van de aanhangers van het enige echte "ware" geloof van de laatste profeet hebben we altijd al veel James overLast (gehad).

de Bijbel had niet voor niets voorspelt dat er nog een laatste profeet zou komen, die alles zou omdraaiien.

die als een windvlaag, de breedten der aarde zou veroveren.

prikkerd
04-11-05, 23:23
Geplaatst door Proselyte
de Bijbel had niet voor niets voorspelt dat er nog een laatste profeet zou komen, die alles zou omdraaiien. [/B]

Los van alle andere stierenschijt die je hebt geproduceerd wi ikl even een bijbel citaat van je zien die het bovenste bevestigt

Proselyte
04-11-05, 23:29
Geplaatst door prikkerd
Los van alle andere stierenschijt die je hebt geproduceerd wi ikl even een bijbel citaat van je zien die het bovenste bevestigt

Een profeet die zou beweren dat Jezus niet God met ons, Immanuel op aarde was, maar slechts een gewoon mens,

hij zou de antichrist genoemd worden.


1Johannes 4

Waarschuwing tegen dwaalleraars

1 Geliefden, gelooft [4:1] Jer 29:8. Matt 24:4. Efez 5:6. Kol 2:18.niet een iegelijken geest, maar [4:1] Matt 7:15, 16. 1 Kor 14:29. 1 Thess 5:21.beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want [4:1] Matt 24:5, 24. 2 Petr 2:1. 2 Joh. vs 7.vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar [4:3] 1 Joh 2:22.dit is de geest van den antichrist, welken [4:3] 1 Joh 2:18.geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en [4:3] 2 Thess 2:7.is nu alrede in de wereld.

prikkerd
04-11-05, 23:56
Geplaatst door Proselyte
Een profeet die zou beweren dat Jezus niet God met ons, Immanuel op aarde was, maar slechts een gewoon mens,

hij zou de antichrist genoemd worden.

Nice try huichelaar!
De antichrist staat ook in de koran vermeldt en die moet nog komen vlak voor de dag des oordeels dus kan het nooit naar Mohammed(vzmh) verwijzen die meteen 600 jaar na Jezus(vzmh) is gekomen

Proselyte
05-11-05, 17:52
Geplaatst door prikkerd
Nice try huichelaar!
De antichrist staat ook in de koran vermeldt en die moet nog komen vlak voor de dag des oordeels dus kan het nooit naar Mohammed(vzmh) verwijzen die meteen 600 jaar na Jezus(vzmh) is gekomen Als naprater, oke, alles nageaapt zoals moslims ook nu nog alles naapen van de ongelovige om het tegen die zelfde ongelovige te kunnen gebruiken.




666 na Christus kwamen de moslims voor het eerst in Europa, Sicilia.

Tat-teg
06-11-05, 14:11
Hirsi Ali zegt: Zuivere islam is terrorisme


Wat is zuivere islam?
Wie zijn zuivere moslims?
Is zuivere islam altijd gelijk geweest aan terrorisme?
wat is terrorisme?


Ik zeg: Zuivere Hirsi Ali is een zeer slecht ruikend hoop stront.

freya
06-11-05, 17:00
Geplaatst door Proselyte
Een profeet die zou beweren dat Jezus niet God met ons, Immanuel op aarde was, maar slechts een gewoon mens,

hij zou de antichrist genoemd worden.

Na de komst van de antichrist komt toch het einde der tijden?

En die laat nu alweer zo'n 1400 jaar op zich wachten?!


Wat een flutboek die bijbel :haha:

Coolassprov MC
06-11-05, 20:14
Geplaatst door freya
Wat een flutboek die bijbel :haha:

Wist je dat er nu ook een Bijbelvertaling uit is voor atheisten; de woorden God, Here en Here Jezus zijn vervangen door het woord 'Grote Smurf'?

Titange
06-11-05, 21:20
Geplaatst door Mark
Het is nu eenmaal totaal niet duidelijk wat nu de ware islam is of welke moslims nu de ware moslims zijn. Jij zal daar je ideeen over hebben maar miljoenen van je broeders zien dat weer anders.

Een ieder dient te handelen zoals deze zelf acht goed te handelen. Wat de "ware" Islam of wat de "ware" moslims zijn zal iedereen op de Dag des Oordeels wel te horen krijgen. Niemand heeft het recht de rol van Allah (swt) over te nemen en te zeggen dat zus of zo goed of slecht is en dus te oordelen over een ander die net zo kwetsbaar is als jijzelf. Allah (swt) heeft ons de Heilige Koran geschonken en een ieder kan daar zijn eigen interpretatie aan geven. Je kan op dit moment niet anders doen dan te handelen zoals jij denkt goed te handelen voor Allah (swt).

Enne overigens...het zijn simpele regeltjes waar men zich aan moet houden dus ik snap zoiezo niet zo goed waarom het op de één of andere manier fout blijft gaan (aan beide kanten). :tik:

PEACE!!

Onbek_01
06-11-05, 22:25
De zuivere islam is de soenitische stroming.
Volg deze en gij zult worden begenadigd inshallah.

Iemand schreef:Na de komst van de antichrist komt toch het einde der tijden?

En die laat nu alweer zo'n 1400 jaar op zich wachten?!


Wat een flutboek die bijbel )



Een ding heb je gelijk: De bijbel is inderdaad een Kloteboek maar dat is mijn mening.
Ik geloof in de orginele bijbel.
De bijbel van vandaag is helemaal verandert dus m.a.w corrupt.

Onbek_01
06-11-05, 22:27
Geplaatst door Onbek_01
De zuivere islam is de soenitische stroming.
Volg deze en gij zult worden begenadigd inshallah.

Iemand schreef:Na de komst van de antichrist komt toch het einde der tijden?

En die laat nu alweer zo'n 1400 jaar op zich wachten?!


Wat een flutboek die bijbel )



Een ding heb je gelijk: De bijbel is inderdaad een Kloteboek maar dat is mijn mening.
Ik geloof in de orginele bijbel.
De boodschap van de echte Evangelie is :er is geen andere god dan Allah.
De bijbel van vandaag is helemaal verandert dus m.a.w corrupt.

freya
07-11-05, 00:25
Geplaatst door freya

Wat een flutboek die bijbel :haha:

Dit was BTW gewoon ff een keertje met gelijke munt terug betalen.
Soms worden die intollerante, alle onweerlegbare wijsheid in pacht hebbende, hun geloof aan iedereen opdringende gristenen me even te veel.

Zwarte Kat
07-11-05, 00:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Wist je dat er nu ook een Bijbelvertaling uit is voor atheisten; de woorden God, Here en Here Jezus zijn vervangen door het woord 'Grote Smurf'?

En Gargamel is dan satan?

http://www.smurf.com/infos/who/31gargam.gif

lebanese
07-11-05, 17:30
Geplaatst door rja2
Dat ze in de kleine golf staten stinkend rijk zijn weet ik.

Maar bijna alle Arabische staten zijn totalitaire regimes die hun volk onderdrukken, vrouwen hebben er niet veel vrijheid.

Dus dat daar democratie heerst, is onzin.

vind je het een nadeel dat in veel arabishe landen dictators zijn ,die door amerika aan de macht zijn geholpen,zoals saddam eerst was???

ik denk dat je ja antwoord

mijn antwoord is ook ja

zal ik je zeggen waarom er geen democraie is in de arabishe wereld,en da amerika toch nog goede bondsgenoten zijn van veel arabishe landen,dus eigenlijk steunt?

omdat amerika bang is dat de arabishe burgers op een regering zullen stemmen die de arabishe grote rijk weer wilt terughalen waardoor alle arabishe landen 1 land worden,waardoor olie enz. niet meer richtig de vs gaat,maar richting japan,china,genoeg klanten,china is zowieso goed opweg naar een machtig toekomst,die zullen veel olie nodig hebben

dat is de reden dat amerika geen democratie wil in de arabishe wereld!

dacht je nou echt dat die burgers in die arabishe landen die dictators leiding hebben,blij zijn,wie wil nou dat zn moeder en zusje geen rechten hebben?

Coolassprov MC
07-11-05, 21:38
Geplaatst door lebanese
vind je het een nadeel dat in veel arabishe landen dictators zijn ,die door amerika aan de macht zijn geholpen,zoals saddam eerst was???

ik denk dat je ja antwoord

mijn antwoord is ook ja

zal ik je zeggen waarom er geen democraie is in de arabishe wereld,en da amerika toch nog goede bondsgenoten zijn van veel arabishe landen,dus eigenlijk steunt?

omdat amerika bang is dat de arabishe burgers op een regering zullen stemmen die de arabishe grote rijk weer wilt terughalen waardoor alle arabishe landen 1 land worden,waardoor olie enz. niet meer richtig de vs gaat,maar richting japan,china,genoeg klanten,china is zowieso goed opweg naar een machtig toekomst,die zullen veel olie nodig hebben

dat is de reden dat amerika geen democratie wil in de arabishe wereld!

dacht je nou echt dat die burgers in die arabishe landen die dictators leiding hebben,blij zijn,wie wil nou dat zn moeder en zusje geen rechten hebben?

Om te kunnen begrijpen wat er in de Arabische en Islamitische wereld gebeurd, moet je kunnen begrijpen wat de actuele verhoudingen in de wereld zijn.

Op dit moment zijn het namelijk de Amerikanen die een imperium hebben; met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen.

Toen Rumsfeld beloofde dat de Britse en Amerikaanse legers, na de (illegale) invasie, snel weer uit Irak zouden verdwijnen, moest ik denken aan het feit dat de VS zelfs 60 jaar na WO-II nog grote militaire bases in Duitsland en andere Europese landen hebben; zelfs nucleaire kernkoppen en andere strategische wapens, radar- en satelliet detectiesystemen worden tot op de dag van vandaag onderhouden op Europees grondgebied. Niet lang geleden werd er toegegeven dat de VS 500 tot 600 nucleaire raketten op Europees grondgebied heeft geïnstalleerd.

De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; die hebben een nog langere empirische geschiedenis; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld. Alleen Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.

De VS heeft ook de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.
Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn die toevalligerwijs in hun grond zitten.

Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen ‘radicaal nationalisme’ dat een stukje van de taart wil (voor de inwoners van dat land); dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en vele andere gebieden;

2. Verder is in de regio een periferieënbeleid geïnstalleerd van locale politiemachten die, prefereerbaar, non-Arabieren moeten zijn; omdat zij beter zouden zijn in het doden van Arabieren (?).

Denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan en Israël; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.

3. Als alle bovenstaande niet werkt zijn er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen.

Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan; waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren.

echnaton
08-11-05, 14:55
Geplaatst door freya


Wat een flutboek die bijbel :haha:

Betrapt...

freya
08-11-05, 15:00
Geplaatst door echnaton
Betrapt...

Ik dacht al :vreemd:


Waar blijft ie :strik:



Is je dag nu helemaal goed GJ? :tik:

echnaton
08-11-05, 15:08
Geplaatst door freya
Ik dacht al :vreemd:


Waar blijft ie :strik:



Is je dag nu helemaal goed GJ? :tik:

Dat was hij al sinds half zeven vanmorgen.

Maar je moet me toch eens even uitleggen waarom je met twee maten meet mbt tot uitingen over de koran en de bijbel.

freya
08-11-05, 15:18
Geplaatst door echnaton
Dat was hij al sinds half zeven vanmorgen.

Maar je moet me toch eens even uitleggen waarom je met twee maten meet mbt tot uitingen over de koran en de bijbel.

Ik heb elders in dit topic al uitgelegd waarom ik die provocerende opmerking over de bijbel maakte.

Het was bovendien een reactie op een hele domme, smakeloze en beledigende vergelijking van Mohamed met de antichrist.

echnaton
08-11-05, 15:28
Geplaatst door freya
Ik heb elders in dit topic al uitgelegd waarom ik die provocerende opmerking over de bijbel maakte.

Het was bovendien een reactie op een hele domme, smakeloze en beledigende vergelijking van Mohamed met de antichrist.

Dat is helemaal niets van dat alles maar een serieuze theologische opvatting waarvoor veel steun in de Bijbel is te vinden.

Rabi'ah.
08-11-05, 17:42
Sommige mensen laten steeds meer hun ware aard zien. :blij:

echnaton
08-11-05, 17:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Sommige mensen laten steeds meer hun ware aard zien. :blij:

Vind je je onderschrift niet beledigend voor ketters en vuuraanbidders?

Coolassprov MC
08-11-05, 18:47
Geplaatst door echnaton
Dat is helemaal niets van dat alles maar een serieuze theologische opvatting waarvoor veel steun in de Bijbel is te vinden.

Dezelfde Bijbel die genocide verheerlijkt en tot op heden het meest genocidale boek uit de geschiedenis?

Dezelfde Bijbel waar tot op heden 50.000 tegenstrijdigheden, vervalsingen en onjuistheden ontdekt zijn? Tegenstrijdighedigen waar de schrijvers van het JungleBoek zich voor zouden schamen?

Jouw opmerkingen bewijzen dat de vijandigheid tussen Christenen en Moslims altijd een dikke en vruchtbare voedingsbodem hebben gevonden aan de kant van de Christenen; dit alles begon reeds diep in de donkere Middeleeuwen toen de blanke Christenen alles wat niet blank was, zag als inferieur.

Kijk naar de genocide door Christenen op Indianen, Afrikaanse negers
en Joden bijvoorbeeld.

Kijk naar de uitbuitingen en verkrachtingen van de twee Amerika's, Afrika, het midden-oosten en Azie.

echnaton
08-11-05, 19:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Dezelfde Bijbel die genocide verheerlijkt en tot op heden het meest genocidale boek uit de geschiedenis?

Dezelfde Bijbel waar tot op heden 50.000 tegenstrijdigheden, vervalsingen en onjuistheden ontdekt zijn? Tegenstrijdighedigen waar de schrijvers van het JungleBoek zich voor zouden schamen?

Jouw opmerkingen bewijzen dat de vijandigheid tussen Christenen en Moslims altijd een dikke en vruchtbare voedingsbodem hebben gevonden aan de kant van de Christenen; dit alles begon reeds diep in de donkere Middeleeuwen toen de blanke Christenen alles wat niet blank was, zag als inferieur.

Kijk naar de genocide door Christenen op Indianen, Afrikaanse negers
en Joden bijvoorbeeld.

Kijk naar de uitbuitingen en verkrachtingen van de twee Amerika's, Afrika, het midden-oosten en Azie.

Ha Cooly!
Nog steeds een beetje boven je theewater?

freya
08-11-05, 19:32
Geplaatst door echnaton
Dat is helemaal niets van dat alles maar een serieuze theologische opvatting waarvoor veel steun in de Bijbel is te vinden.

Als dat einde der tijden al zo'n 1400 jaar aan de gang is dan is dat een fluttheorie, kennelijk gebaseerd op een flutboek. :giechel:

echnaton
08-11-05, 19:38
Geplaatst door MuMu
Tis i.m.o. een symptoom van vergevorderde afgestomptheid, dat jij zo "jofeltjes" denkt te moeten reageren bij de opsomming van zoveel feitelijke onrechtplegingen die "Christenen" begaan en hebben begaan.

Je had je er bijvoorbeeld ook van kunnen distantiëren en/of er je afkeuring over kunnen uitspreken, maar niks hoor..

Afkeuring, bè je gek joh!

Ik ben één van de christenen die nog regelmatig een indiaan, een neger of een jood vermoorden, die ik ook als slaven houd. Dat moet kunnen in 2005 vind ik.

En daarbij laat ik me natuurlijk inspireren door de bijbel.

Soms voel ik wel een beetje gewetenswroeging en kijk ik vol bewondering naar moslims die dat helemaal nergens op de wereld nog doen.

(Soedan ligt op een andere planeet zoals je weet.)

echnaton
08-11-05, 19:41
Geplaatst door freya
Als dat einde der tijden al zo'n 1400 jaar aan de gang is dan is dat een fluttheorie, kennelijk gebaseerd op een flutboek. :giechel:

Vind je het leuk om iets dergelijks te herhalen?

Ik had eigenlijk gedacht dat je een meisje bent dat de puberteit al te boven is.

Maar ook dat blijkt dus niet het geval te zijn.