PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoger beroep in terreurzaak Samir A.



MO_NL
31-10-05, 10:11
Hoger beroep in terreurzaak Samir A.

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

In de zwaarbewaakte 'Bunker' in Amsterdam-West is het hoger beroep tegen terreurverdachte Samir A. begonnen.

Aanslagen
A. wordt verdacht van het voorbereiden van terroristische aanslagen. Volgens Justitie had Samir A. onder meer de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele en het gebouw van de veiligheidsdienst AIVD op het oog.

Religieus geweld
De rechter oordeelde dat A. weliswaar een bovengemiddelde belangstelling voor religieus geweld zou hebben, maar hij zag geen concreet bewijs voor het voorbereiden van aanslagen. A. werd daarop vrijgelaten. Bij het verlaten van de gevangenis sloeg hij een fotograaf tegen de grond.

Opnieuw opgepakt
Een paar weken geleden werd Samir A. opnieuw gearresteerd, maar het hoger beroep van vandaag is het vervolg van het eerdere proces.

bron: rtl

MO_NL
31-10-05, 10:40
Samir A. beroept zich op zwijgrecht

Samir A. is niet van plan om tijdens zijn beroepszaak zijn mond open te doen. De terreurverdachte blijft zich op zijn zwijgrecht beroepen.

Niet belastend
A. gaf voor zijn zwijgen een andere reden op als voor de rechtbank. "Bij de rechtbank geloofde ik dat ik hoe dan ook zou worden veroordeeld. Maar dat is niet gebeurd. Nu is er geen belastend bewijs, dus kan ik het beste zwijgen."

Bunker
A.'s zaak wordt in de zwaarbeveiligde 'Bunker' in Amsterdam behandeld. Justitie ging in beroep nadat de rechter A. had vrijgesproken van voorbereiding van terreuraanslagen.

waterfiets
31-10-05, 11:12
Geplaatst door MO_NL
Nu is er geen belastend bewijs, dus kan ik het beste zwijgen."


Opmerkelijke uitspraak !