PDA

Bekijk Volledige Versie : Werknemer vaker ziek in gezonde economie



Bofko
31-10-05, 10:36
DEN HAAG - Bedrijven wisten het al, nu heeft het Centraal Planbureau (CBP) de cijfers erbij geleverd. Werknemers melden zich vaker ziek bij een gezonde economische groei. Als de werkloosheid met een procentpunt daalt, stijgt het ziekteverzuim met een kwart procentpunt. Deze schatting heeft het CPB maandag bekendgemaakt.
Volgens het bureau is het ziekteverzuim sinds 1980 "trendmatig gedaald". In dat jaar zat elke dag gemiddeld 9 procent van alle werknemers ziek thuis. Halverwege de jaren negentig was dit percentage nagenoeg gehalveerd. "In de economisch gunstige periode daarna is het verzuimpercentage echter weer wat opgelopen", stelt onderzoeker H. Stegeman van het CPB.
Dit jaar betalen het bedrijfsleven en de overheid ongeveer 6 miljard euro loon door aan zieke werknemers. Dat is ongeveer 3 procent van de totale loonsom.

nu.nl

SalmayaSale
31-10-05, 10:49
Geplaatst door Bofko
DEN HAAG - Bedrijven wisten het al, nu heeft het Centraal Planbureau (CBP) de cijfers erbij geleverd. Werknemers melden zich vaker ziek bij een gezonde economische groei. Als de werkloosheid met een procentpunt daalt, stijgt het ziekteverzuim met een kwart procentpunt. Deze schatting heeft het CPB maandag bekendgemaakt.
Volgens het bureau is het ziekteverzuim sinds 1980 "trendmatig gedaald". In dat jaar zat elke dag gemiddeld 9 procent van alle werknemers ziek thuis. Halverwege de jaren negentig was dit percentage nagenoeg gehalveerd. "In de economisch gunstige periode daarna is het verzuimpercentage echter weer wat opgelopen", stelt onderzoeker H. Stegeman van het CPB.
Dit jaar betalen het bedrijfsleven en de overheid ongeveer 6 miljard euro loon door aan zieke werknemers. Dat is ongeveer 3 procent van de totale loonsom.

nu.nl


Meneer, kunt u me vertellen hoe de economie vandaag eruitziet? Dan kan ik me ziekmelden :boogie:

Bofko
31-10-05, 13:27
Geplaatst door SalmayaSale
Meneer, kunt u me vertellen hoe de economie vandaag eruitziet? Dan kan ik me ziekmelden :boogie:

:rolleyes: Ziet er niet zo best uit nu. Dus ga je gang

SalmayaSale
31-10-05, 13:39
Geplaatst door Bofko
:rolleyes: Ziet er niet zo best uit nu. Dus ga je gang






Nou niet dus aangezien het niet zo goed gaat :tranen:

Wide-O
31-10-05, 14:03
Geplaatst door SalmayaSale
Nou niet dus aangezien het niet zo goed gaat :tranen:

Goed opgelet ! :hihi:

PS: van wie is je onderschrift ? Ik vind het heel grappig.

SalmayaSale
31-10-05, 14:17
Geplaatst door Wide-O
Goed opgelet ! :hihi:

PS: van wie is je onderschrift ? Ik vind het heel grappig.



:lachu:

Die heb ik uit een boek onthouden denk ik " La vie devant soit"
Vond ik ook zo leuk

Ps kaart al ontvangen? of door Patsy gegeten? :strik: :D

Wide-O
31-10-05, 14:22
Geplaatst door SalmayaSale
:lachu:

Die heb ik uit een boek onthouden denk ik " La vie devant soit"
Vond ik ook zo leuk


Soi ! :ego: :hihi: Euh, is dat niet ooit verfilmd ? Eén van de films waar ik helemaal ondersteboven van was. Met, erm, ... Simone Signoret ? Damn, FF goegelen.



Ps kaart al ontvangen? of door Patsy gegeten? :strik: :D


Oeps :eek: Wij maken nogal onregelmatig de brievenbus leeg :schaam: Ik kijk straks even :schaam:

Wide-O
31-10-05, 14:26
Parbleu ! http://movies2.nytimes.com/gst/movies/movie.html?v_id=30679

Tranen met tuiten. En dat voor een vent :strik:

SalmayaSale
31-10-05, 14:30
Geplaatst door Wide-O
Soi ! :ego: :hihi: Euh, is dat niet ooit verfilmd ? Eén van de films waar ik helemaal ondersteboven van was. Met, erm, ... Simone Signoret ? Damn, FF goegelen.



Oeps :eek: Wij maken nogal onregelmatig de brievenbus leeg :schaam: Ik kijk straks even :schaam:


Ehhhhhhhh die is van 3 maanden geleden oeps. :confused:

Wide-O
31-10-05, 14:35
Geplaatst door SalmayaSale
Ehhhhhhhh die is van 3 maanden geleden oeps. :confused:

Ik overleg even met de baas des huizes straks :vreemd:

Juliette
31-10-05, 15:18
Geplaatst door Wide-O
Ik overleg even met de baas des huizes straks :vreemd:

Jullie hebben een heel grote brievenbus die heel ver van huis staat? :strik:

Bofko
31-10-05, 15:25
Geplaatst door Juliette
Jullie hebben een heel grote brievenbus die heel ver van huis staat? :strik:

Aan het begin van de oprij-avenue.
Dus dat zou best kunnen. :staart:

Juliette
31-10-05, 15:38
Geplaatst door Bofko
Aan het begin van de oprij-avenue.
Dus dat zou best kunnen. :staart:

En mevrouw is net met de helicopter weg. :jammer: