PDA

Bekijk Volledige Versie : Donkere jongen bedreigd door autochtonen



assassijn
31-10-05, 11:05
Surinaams jochie in elkaar geslagen
Door ARD SCHOUTEN MIRO LUCASSEN (Utrechts Nieuwsblad)


UTRECHT - Een 14-jarige Utrechtse jongen van Surinaamse afkomst is deze week op klaarlichte dag door vijf iets oudere blanke jongens in elkaar geslagen en met een mes bedreigd op het Utrechtse Vredenburg.
De politie onderzoekt of er sprake is geweest van een racistische daad. In de aangifte wordt gesproken van een laffe daad, waarbij de jongen uit het niets werd belaagd door vijf jongens met legerkistjes aan en kale hoofden. De politie wil het incident nog niet bestempelen als racistische daad. ,,Maar we nemen de aangifte zeer serieus.’’ Voor de vader van het slachtoffertje kán het niet anders dan dat de mishandeling te maken heeft met de huidskleur. ,,We staan te trillen op onze benen. Ik prijs me gelukkig dat we niet bij een herdenkingstocht staan. Als je weet wat er is gebeurd - ik kan niet alle details geven in verband met het politieonderzoek - had dat zomaar gekund,’’ zegt de vader van het slachtoffer. De vader omschrijft het vijftal als skinheads, de politie spreekt van jongens met ’geschoren haar’. De politie zoekt naar getuigen en speurt of beelden van cameratoezicht mogelijk iets opleveren.De vader hoopt op snel arrestaties. ,,Ik ben bang dat ze nog een keer iemand aanvallen. Ze moeten gepakt worden.’’

Volgens de politie werd het slachtoffer woensdagochtend om vijf voor half twaalf tegen zijn benen getrapt, toen hij uit de bus stapte. De vijf daders duwden hem tegen de grond, hielden hem vast en dreigden met een mes.

Een omstander kwam de jongen te hulp. In de verwarring kon de Surinaamse jongen vluchten. Zijn redder rende er ook vandoor in de richting van de Amsterdamsestraatweg, achtervolgd door de vijf jongens. Later stoven zij weg richting de traverse bij Hoog Catharijne.

,,We zijn die man eeuwig dankbaar,’’ zegt de vader. Mijn zoon zat in bus 5, zag dat bus 8 - die hem sneller bij school brengt - daarachter reed, dús wilde hij overstappen. Hij is hooguit dertig meter, twintig seconden misschien, buiten de bus geweest en ze doken meteen op hem af. Ik ken de verhalen over zinloos geweld, maar dat dit in Utrecht speelt, baart me ernstig zorgen. Hopelijk melden veel getuigen zich, want het was druk op dat tijdstip.’’

Volgens het signalement van de politie gaat het om blanke jongens van 16 tot 17 jaar oud, gekleed in zwarte jacks, blauwe spijkerbroeken en forse schoenen die bekend staan als kistjes. Met het slachtoffer gaat het volgens zijn vader redelijk .




Ik zal sommige mensen maar vast voor zijn, dat scheelt ze namelijk het nodige typwerk.
Die jongen liegt dat hij barst. Nederland kent geen daden van racisme en fascisme. Ik zal wel weer geen recht van spreken hebben omdat ik niet in het stadsbestuur zit of geen kindferen heb :roker:

tr_imparator
31-10-05, 11:15
ik zou ze allemaal k.o hebben geslagen in me eentje.


http://www.millan.net/minimations/smileys/sumo.gif (http://www.millan.net)

~Panthera~
31-10-05, 11:16
Ach, het zijn maar kwajongens. :moe:

waterfiets
31-10-05, 11:16
Walgelijk hoor. Volgens mij komt het door hun christelijk geloof.

assassijn
31-10-05, 11:30
Die Surinaamse jongen liegt gewoon. Hij mag verder ook niet zeiken. Hij mag blij zijn dat hij hier is i.p.v. in Suriname.

reason
31-10-05, 11:47
Smerig tuig. Hopelijk worden ze gepakt.

reason
31-10-05, 11:48
Geplaatst door waterfiets
Walgelijk hoor. Volgens mij komt het door hun christelijk geloof.

Ja. Het stikt van de skinheads in kerken.

waterfiets
31-10-05, 12:19
Geplaatst door reason
Ja. Het stikt van de skinheads in kerken.

Ach mijn commentaar was een variant op wat uitspraken van Hirshi Ali gisteren in Buitenhof.

wytze
31-10-05, 13:13
Bron Indymedia:


Het is de laatste tijd normaal dat je al lopend door Utrecht jongeren tegenkomt die kale koppen hebben, Lonsdale dragen, witte veters in hun kisten hebben zitten en nederlandse vlaggetjes op hun jasjes dragen. Niemand legt ze meer een strobreed in de weg. Veel "nationalistische" jongeren komen uit Nieuwegein, Houten en Bunnik waar ze als irritante hangjongeren worden gezien. Deze aanslag laat echter zien dat ze veel gevaarlijker zijn dan hangjongeren en het wordt tijd dat autonome antifascisten (samen met allochtone jongeren) de nazis laten zien dat dit niet langer zo kan.

delirious
31-10-05, 13:19
3 keer raden wie de favoriete minister van de kaalkopjes is?

MaRiaH
31-10-05, 13:39
afschuwelijk.

misschien kunnen ze voor die sukkels ook een speciaal wetje ontwerpen?

:moe:

~Panthera~
31-10-05, 13:40
Geplaatst door MaRiaH
afschuwelijk.

misschien kunnen ze voor die sukkels ook een speciaal wetje ontwerpen?

:moe:


Naar Duitsland sturen ? :stout:

reason
31-10-05, 13:40
Geplaatst door waterfiets
Walgelijk hoor. Volgens mij komt het door hun christelijk geloof.


Geplaatst door waterfiets
Ach mijn commentaar was een variant op wat uitspraken van Hirshi Ali gisteren in Buitenhof.

Tja, ik constateer dat je vergelijking niet klopt.
Hirsi Ali sprak over een bepaalde overtuiging onder een groep moslims, en stelde dat gelijk aan terrorisme.
Hier gaat het over vermoedelijke skinheads, bij wie je geen relatie met de christelijke godsdient kunt leggen.
Vanuit Hirsi Ali’s verhaal is er dus geen enkele logica om die rotzakken aan het christendom te verbinden.

Geef toe: je vergelijking slaat eigenlijk nergens op. Maar het klinkt wel lekker politiek correct, nietwaar?

MaRiaH
31-10-05, 13:43
Geplaatst door ~Panthera~
Naar Duitsland sturen ? :stout:

:melig: daar hebben ze er al zoveel..

ik stel voor: stuur ze naar Marseilles, de ghetto's in..
daar weten ze wel raad met ze.. :nl:

reason
31-10-05, 13:44
Geplaatst door wytze
Bron Indymedia:
Het is de laatste tijd normaal dat je al lopend door Utrecht jongeren tegenkomt die kale koppen hebben, Lonsdale dragen, witte veters in hun kisten hebben zitten en nederlandse vlaggetjes op hun jasjes dragen. Niemand legt ze meer een strobreed in de weg. Veel "nationalistische" jongeren komen uit Nieuwegein, Houten en Bunnik waar ze als irritante hangjongeren worden gezien. Deze aanslag laat echter zien dat ze veel gevaarlijker zijn dan hangjongeren en het wordt tijd dat autonome antifascisten (samen met allochtone jongeren) de nazis laten zien dat dit niet langer zo kan.

Wat wil je? Partijtje flink gaan matten? Met het risico op slachtoffers?
Ik vind je oproep nogal gevaarlijk, escalerend, klinken.

assassijn
31-10-05, 13:46
Geplaatst door reason
Tja, ik constateer dat je vergelijking niet klopt.
Hirsi Ali sprak over een bepaalde overtuiging onder een groep moslims, en stelde dat gelijk aan terrorisme.
Hier gaat het over vermoedelijke skinheads, bij wie je geen relatie met de christelijke godsdient kunt leggen.
Vanuit Hirsi Ali’s verhaal is er dus geen enkele logica om die rotzakken aan het christendom te verbinden.

Geef toe: je vergelijking slaat eigenlijk nergens op. Maar het klinkt wel lekker politiek correct, nietwaar?

Het slaat wel degelijk ergens op.

Volgens haar heeft alles wat Marokkanen uitvreten te maken met de Islam. Of ze nu Christelijk, Joods of niet gelovig zijn, het is altijd de schuld van de islam.

Wide-O
31-10-05, 13:47
Geplaatst door reason
Wat wil je? Partijtje flink gaan matten? Met het risico op slachtoffers?
Ik vind je oproep nogal gevaarlijk, escalerend, klinken.

Tsja, aroma-therapie gecombineerd met genuanceerd er op in praten lijkt me ook niet echt meer te helpen :rambo:

Tomas
31-10-05, 13:50
Geplaatst door assassijn
Het slaat wel degelijk ergens op.

Volgens haar heeft alles wat Marokkanen uitvreten te maken met de Islam. Of ze nu Christelijk, Joods of niet gelovig zijn, het is altijd de schuld van de islam.

Christelijke marokkanen doen zoiets niet.

freya
31-10-05, 13:53
Geplaatst door reason

Hier gaat het over vermoedelijke skinheads, bij wie je geen relatie met de christelijke godsdient kunt leggen.
Vanuit Hirsi Ali’s verhaal is er dus geen enkele logica om die rotzakken aan het christendom te verbinden.


Skinheads en het christendom hebben net zoveel met elkaar te maken als straatschoffies in de diamantbuurt en de islam.

Perfecte vergelijking met het gekraai van AHA dus :)

wytze
31-10-05, 13:55
Geplaatst door ~Panthera~
Naar Duitsland sturen ? :stout:


In het Duitse Göttingen hebben gisteren zo’n 5000 antifascisten een mars van de NPD verhinderd. De politie maakte na enkele honderden meter een einde aan de tocht van de 350 nazi’s omdat vanwege de grote tegenstand een ordelijk verloop niet kon worden gegarandeerd.


De rechtsextremisten wilden door de stad maar liefst een mars van zeven kilometer maken.

Zo’n 600 tot 1000 autonomen wierpen in kleine groepen ongeveer 30 barricades in de stad op die vervolgens in brand opgingen. Om de 30 tot 50 meter werden met vuilcontainers en bomen versperringen opgeworpen zonder dat auto’s van omwonenden het moesten ontgelden. De ruiten van het onderkomen van de rechtsextremistische studentenvereniging Holzminda werden allemaal ingegooid. De verenigingen hield kort gekleden een lezing met de nazi-generaal Günzel.

De in actie gekomen politie werd met flessen en vuurwerk bestookt. De politie zelf zette naast de wapenstok waterkanonnen en traangas in. Ongeveer zestig mensen, onder wie veertien politiemensen, zouden gewond geraakt zijn. De politie hield 41 mensen aan, van wie de meeste 's avonds laat weer werden vrijgelaten.

De met 4000 manschappen aanwezige politie verhinderde evenwel een rechtstreekse confrontatie, hoewel de nazi’s wel flessen en stenen te verduren kregen. Al in het begin moest daarom de nazidemonstratie omgeleid worden.

Vlak daarna kwam het tot ernstige schermutselingen waarbij honderden antifa’s betrokken waren. De inzet van honden zorgde ondermeer voor gewonden. Ook volden er verschillende arrestaties. Daarop werd de NPD demonstratie gestaakt en konden de deelnemers richting het station vertrekken.

Omwonenden wierpen yoghurtbekers en melkpakken naar de passerende rechtsextremisten. Aan verschillende huizen hingen spandoeken die tegen de nazi’s waren gericht.

De kilomterslange tegendemonstratie in de binnenstad van Göttingen verliep overwegend vredelievend. Onder het motto ’Nazimars Stoppen’ hadden ruim 60 organisaties waaronder kerken, partijen en vakbonden tot de tegendemonstratie opgeroepen.

De politie zette de binnenstad deels af om de beide demonstraties gescheiden van elkaar te houden. Op de doorgaande straten werd ieder voertuig gecontroleerd, terwijl op het station aangekomen reizigers voor de demonstraties met fouilleringen te maken kregen.

http://www.devrije.nl/archives/00000788.htm

Tomas
31-10-05, 13:56
Geplaatst door freya
Skinheads en het christendom hebben net zoveel met elkaar te maken als straatschoffies in de diamantbuurt en de islam.

Perfecte vergelijking met het gekraai van AHA dus :)

Alle hardcore blanke racisten die ik hun beweegredenen heb horen uitleggen baseren dat op de bijbel.

assassijn
31-10-05, 14:04
Geplaatst door Tomas
Christelijke marokkanen doen zoiets niet.

Ben jij Marokkaan? Nee!
Ben je wel eens In Marokko geweest? Nee!
Ik wacht wel op iemand met verstand van zaken.

Tomas
31-10-05, 14:10
Geplaatst door assassijn
Ben jij Marokkaan? Nee!
Ben je wel eens In Marokko geweest? Nee!
Ik wacht wel op iemand met verstand van zaken.

Iemand die niet tegen z'n eigen humor kan.

reason
31-10-05, 14:13
Geplaatst door assassijn
Het slaat wel degelijk ergens op.

Volgens haar heeft alles wat Marokkanen uitvreten te maken met de Islam. Of ze nu Christelijk, Joods of niet gelovig zijn, het is altijd de schuld van de islam.


Geplaatst door freya
Skinheads en het christendom hebben net zoveel met elkaar te maken als straatschoffies in de diamantbuurt en de islam.

Perfecte vergelijking met het gekraai van AHA dus :)

Ik heb het zelf niet gezien, maar ik meende te begrijpen dat Hirsi Ali in Buitenhof sprak over een groep fundamentalitische moslims, die ze puristen of zo noemde, en wier overtuiging zij gelijk stelde aan terrorisme. Ook begreep ik dat Cohen haar in die redenering volgde.

Dat is dus iets anders dan het gedrag van straatschoffies in de diamantbuurt met de islam in verband brengen, of alles wat marokkanen fout doen aan de islam wijten.
Ik heb er altijd een hekel aan als mensen woorden in de mond worden gelegd die ze niet hebben gezegd. Dat is erg discussievervuilend.

assassijn
31-10-05, 14:20
Geplaatst door reason
Ik heb het zelf niet gezien, maar ik meende te begrijpen dat Hirsi Ali in Buitenhof sprak over een groep fundamentalitische moslims, die ze puristen of zo noemde, en wier overtuiging zij gelijk stelde aan terrorisme. Ook begreep ik dat Cohen haar in die redenering volgde.

Dat is dus iets anders dan het gedrag van straatschoffies in de diamantbuurt met de islam in verband brengen, of alles wat marokkanen fout doen aan de islam wijten.
Ik heb er altijd een hekel aan als mensen woorden in de mond worden gelegd die ze niet hebben gezegd. Dat is erg discussievervuilend.

Ik heb er juist weer een hekel aan als mensen dingen gaan roepen zonder dat ze het zelf gezien hebben:roker:

assassijn
31-10-05, 14:21
Geplaatst door Tomas
Iemand die niet tegen z'n eigen humor kan.

Ik vond het wel grappig:roker:

jan1974
31-10-05, 14:23
Dit soort artikelen kan leiden tot stigmatisering van autochtonen.

Nu vind ik zelf al die stigmatisering niet zo'n probleem, maar daar denkt niet iedereen zo over.

Wide-O
31-10-05, 14:29
Geplaatst door assassijn
Een omstander kwam de jongen te hulp.

Dat zie je ook niet vaak meer. Hulde.

Wide-O
31-10-05, 14:33
Geplaatst door reason
Ik heb het zelf niet gezien, maar ik meende te begrijpen dat Hirsi Ali in Buitenhof sprak over een groep fundamentalitische moslims

Nee volledig fout. Zij beweert, en doet dat al jaren, dat elke moslim die z'n/haar geloof au serieux neemt een terrorist (al dan niet in de dop) is.

Voor haar zit het kwaad hem in het geloof zelf, in de Koran, in de Hadieth. Vraag het haar zelf maar als je't niet gelooft.

waterfiets
31-10-05, 14:36
Geplaatst door reason

Geef toe: je vergelijking slaat eigenlijk nergens op. Maar het klinkt wel lekker politiek correct, nietwaar?

Als terroristen zich baseren op religie dan slaat dat sowieso nergens op. Dus ik vind het best kloppen. Overigens gebruiken skinnheads christelijke symbolen.

"The Crucified Skinhead is the most widespread Skinhead insignia of all time. It was popularized by Shane Wood of Grand Junction, Colorado, in preparation for his protest against the Martin Luther King Holiday at the Colorado State Capitol in 1992".
bron:
http://www.skinheadz.com/docs/cartoons/crucified.html

Zie ook Wikipedia:

"In the United States, white supremacist movements sometimes are linked to fundamentalist Christianity or Christian Identity; but most Christians, even those who identify themselves as "fundamentalists", denounce the movement as fundamentally non-Christian".

Kortom, vele christenen zullen het onterecht vinden dat deze skinnheads zich op christelijke ideologie of symbolen baseren zoals vele moslims het onterecht zullen vinden dat mensen die zich crimineel gedragen in onze samenleving zich baseren op de Islam. Vandaar mijn verwijzing naar de opmerkingen van Ayaan Hirshi Ali die zo graag de koppeling tussen terrorisme en islam legt.

reason
31-10-05, 14:40
Geplaatst door assassijn
Ik heb er juist weer een hekel aan als mensen dingen gaan roepen zonder dat ze het zelf gezien hebben:roker:

Ik zeg dat op basis van hetgeen ik heb gelezen.
Dus ik roep niet zomaar wat; ik lees iets, en vermeld uitdrukkelijk wat ik begrepen meen te hebben.
Vanuit die gedachte was mijn constatering over 'woorden in de mond leggen' juist.
Als Hirsi Ali heel andere dingen heeft gezegd, zou jij dat in reactie moeten melden.
Maar ik denk niet dat dat zo is. :verveeld:

assassijn
31-10-05, 14:43
Geplaatst door reason
Ik zeg dat op basis van hetgeen ik heb gelezen.
Dus ik roep niet zomaar wat; ik lees iets, en vermeld uitdrukkelijk wat ik begrepen meen te hebben.
Vanuit die gedachte was mijn constatering over 'woorden in de mond leggen' juist.
Als Hirsi Ali heel andere dingen heeft gezegd, zou jij dat in reactie moeten melden.
Maar ik denk niet dat dat zo is. :verveeld:

Weer verkeerd gedacht. Lees de topic maar nog eens en let op een reactie van schaap:roker:

reason
31-10-05, 14:43
Geplaatst door Wide-O
Nee volledig fout. Zij beweert, en doet dat al jaren, dat elke moslim die z'n/haar geloof au serieux neemt een terrorist (al dan niet in de dop) is.

Voor haar zit het kwaad hem in het geloof zelf, in de Koran, in de Hadieth. Vraag het haar zelf maar als je't niet gelooft.

Dit is nonsens.
Het klopt denk ik dat zij veel in de islam afwijst,
maar het is onzin om haar in de mond te leggen dat ze iedere moslim een potentiële terrorist noemt. Gewoon: niet waar.

reason
31-10-05, 14:48
Geplaatst door waterfiets
Als terroristen zich baseren op religie dan slaat dat sowieso nergens op. Dus ik vind het best kloppen. Overigens gebruiken skinnheads christelijke symbolen.

"The Crucified Skinhead is the most widespread Skinhead insignia of all time. It was popularized by Shane Wood of Grand Junction, Colorado, in preparation for his protest against the Martin Luther King Holiday at the Colorado State Capitol in 1992".
bron:
http://www.skinheadz.com/docs/cartoons/crucified.html

Zie ook Wikipedia:

"In the United States, white supremacist movements sometimes are linked to fundamentalist Christianity or Christian Identity; but most Christians, even those who identify themselves as "fundamentalists", denounce the movement as fundamentally non-Christian".

Kortom, vele christenen zullen het onterecht vinden dat deze skinnheads zich op christelijke ideologie of symbolen baseren zoals vele moslims het onterecht zullen vinden dat mensen die zich crimineel gedragen in onze samenleving zich baseren op de Islam. Vandaar mijn verwijzing naar de opmerkingen van Ayaan Hirshi Ali die zo graag de koppeling tussen terrorisme en islam legt.

Deze redenering klopt echt niet.
Als skinheads mensen in elkaar meppen omdat ze een andere huidskleur hebben, is dat racisme.
Die klojo’s doen dat niet omdat ze christen zijn, ze beroepen zich daar ook niet op.
Islamisten die bereid zijn tot geweld beroepen zich wel degelijk op hun geloof.
Anders zou je iedere misdadiger die moslim is een terrorist kunnen noemen.

Wide-O
31-10-05, 14:51
Geplaatst door reason
Dit is nonsens.
Het klopt denk ik dat zij veel in de islam afwijst,
maar het is onzin om haar in de mond te leggen dat ze iedere moslim een potentiële terrorist noemt. Gewoon: niet waar.

Tsja... :droef:

Tomas
31-10-05, 14:54
Geplaatst door reason
Deze redenering klopt echt niet.
Als skinheads mensen in elkaar meppen omdat ze een andere huidskleur hebben, is dat racisme.
Die klojo’s doen dat niet omdat ze christen zijn, ze beroepen zich daar ook niet op.
Islamisten die bereid zijn tot geweld beroepen zich wel degelijk op hun geloof.
Anders zou je iedere misdadiger die moslim is een terrorist kunnen noemen.

Toch baseren racisten zich uiteindelijk op de bijbel. Vraag het eens.

Wide-O
31-10-05, 14:57
Geplaatst door Tomas
Toch baseren racisten zich uiteindelijk op de bijbel. Vraag het eens.

Meestal wel. In B. is het wat meer "Vlaanderen" (en daarna toch weer Christus). Nou ja, je moet je ergens op baseren, veronderstel ik.

Tomas
31-10-05, 15:00
Geplaatst door Wide-O
Meestal wel. In B. is het wat meer "Vlaanderen" (en daarna toch weer Christus). Nou ja, je moet je ergens op baseren, veronderstel ik.

Als ze er over nagedacht hebben komen ze -voor zover ik kan nagaan- echt allemaal uit op de zonen van Noach: Sem, Cham en Javet?

waterfiets
31-10-05, 15:03
Geplaatst door reason

Die klojo’s doen dat niet omdat ze christen zijn, ze beroepen zich daar ook niet op.
Islamisten die bereid zijn tot geweld beroepen zich wel degelijk op hun geloof.
Anders zou je iedere misdadiger die moslim is een terrorist kunnen noemen.


Zoals ik hierboven al duidelijk heb gemaakt beroepen skinnheads wel degelijk op het christendom. Op de sites van skinnheads kan je lezen dat men het christendom wil verdedigen. Misschien niet in alle gevallen en wellicht ook niet in dit geval. Het ging mij er vooral om de demagogie van AHA aan de kaak te stellen omdat ze kromme redeneringen hanteert. Niet om politiek correct te doen zoals jij beweerde maar omdat ik het als goedkope propaganda afwijs.

Wide-O
31-10-05, 15:08
Geplaatst door Tomas
Als ze er over nagedacht hebben komen ze -voor zover ik kan nagaan- echt allemaal uit op de zonen van Noach: Sem, Cham en Javet?

Je zoekt het te ver, denk ik. In Vl. komen ze vaak niet verder dan het heilige graf van Mussert (jaja !)

Of de nieuwe held: Bert Ericsson. Tis dat jullie met AHA's en WilderT's zitten dat je niet snapt dat het hier nog veel erger is.

Tomas
31-10-05, 15:12
Geplaatst door Wide-O
Je zoekt het te ver, denk ik. In Vl. komen ze vaak niet verder dan het heilige graf van Mussert (jaja !)

Of de nieuwe held: Bert Ericsson. Tis dat jullie met AHA's en WilderT's zitten dat je niet snapt dat het hier nog veel erger is.

Ik zeg ook: als ze uberhaupt al nagedacht hebben. Zo heb je ook marokkaanse jongens die verrekte vervelend zijn voor autochtonen waarbij je weinig diepgang kunt vinden.

Maar mocht er iemand nagedacht hebben, en hebben ze een inspirator of een voorbeeld, dan komen ze uit op de vervloeking van 1 van de zonen van noach. Welke ben ik ff kwijt.

magden_david
31-10-05, 15:13
nou 1 ding is zeker het tuig rukt op

waterfiets
31-10-05, 15:16
Klu Klux Clan leden in gebed verzonken:

http://www.viscom.ohiou.edu/moore.site/klb3.jpg

magden_david
31-10-05, 15:17
Geplaatst door waterfiets
Klu Klux Clan leden in gebed verzonken:

http://www.viscom.ohiou.edu/moore.site/klb3.jpg

he! mamma!

Zwarte Kat
31-10-05, 15:27
Geplaatst door magden_david
nou 1 ding is zeker het tuig rukt op

:fplet: valt mee in vergelijking met de jaren 80

reason
31-10-05, 15:29
Geplaatst door Tomas
Ik zeg ook: als ze uberhaupt al nagedacht hebben. Zo heb je ook marokkaanse jongens die verrekte vervelend zijn voor autochtonen waarbij je weinig diepgang kunt vinden.

Maar mocht er iemand nagedacht hebben, en hebben ze een inspirator of een voorbeeld, dan komen ze uit op de vervloeking van 1 van de zonen van noach. Welke ben ik ff kwijt.

Accoord.
Maar waterfiets stelt: als Hirsi Ali redeneert dat moslimfundamentalisme zonder meer tot terrorisme leidt, dan mag je ook zeggen dat geweld van skinheads zonder meer te herleiden is tot het christendom.
Dat is niet logisch. Want bij moslims die geweld plegen vanuit hun geloof is het verband duidelijk aanwezig. Bij skinheads die een zwarte in elkaar slaan is het verband met het christelijk geloof niet aanwezig, of hooguit met moeite te construeren.

Zwarte Kat
31-10-05, 15:31
Geplaatst door waterfiets
Zoals ik hierboven al duidelijk heb gemaakt beroepen skinnheads wel degelijk op het christendom. Op de sites van skinnheads kan je lezen dat men het christendom wil verdedigen. Misschien niet in alle gevallen en wellicht ook niet in dit geval.

Ik denk dat er wel verschil zit tussen skins in West-Europa en de US.
En de symboliek die de skins hier gebruiken dateert van ver voor het christendom.

gh.wille
31-10-05, 15:34
Geplaatst door wytze
Bron Indymedia:


Het is de laatste tijd normaal dat je al lopend door Utrecht jongeren tegenkomt die kale koppen hebben, Lonsdale dragen, witte veters in hun kisten hebben zitten en nederlandse vlaggetjes op hun jasjes dragen. Niemand legt ze meer een strobreed in de weg. Veel "nationalistische" jongeren komen uit Nieuwegein, Houten en Bunnik waar ze als irritante hangjongeren worden gezien. Deze aanslag laat echter zien dat ze veel gevaarlijker zijn dan hangjongeren en het wordt tijd dat autonome antifascisten (samen met allochtone jongeren) de nazis laten zien dat dit niet langer zo kan.

Waarom niet meteen naar INDONESIE doorsturen .
Daar weten ze wel raad met ze , alhoewel 5 STUKS en dan nog jongens dat is wel ff andere koek , als een paar schoolmeisjes als VARKENS AF TE SLACHTEN !

:( vind je ook niet ?

Tomas
31-10-05, 15:36
Geplaatst door reason
Accoord.
Maar waterfiets stelt: als Hirsi Ali redeneert dat moslimfundamentalisme zonder meer tot terrorisme leidt, dan mag je ook zeggen dat geweld van skinheads zonder meer te herleiden is tot het christendom.
Dat is niet logisch. Want bij moslims die geweld plegen vanuit hun geloof is het verband duidelijk aanwezig. Bij skinheads die een zwarte in elkaar slaan is het verband met het christelijk geloof niet aanwezig, of hooguit met moeite te construeren.

Een maat van me zag vorige week op 't Alexandrium daar ergens 10 marokkanen van ook rond de 15 2 witte jochies aftuigen. Kop tegen de muur slaan enzo. Erg heftig en voor dat ie door had wat er aan de hand was alweer voorbij. Geen hond die een vinger uitstak overigens. Magoed, was dit volgens jou duidelijk op de Koran gebaseerd?

waterfiets
31-10-05, 15:42
Geplaatst door reason
Accoord.
Maar waterfiets stelt: als Hirsi Ali redeneert dat moslimfundamentalisme zonder meer tot terrorisme leidt, dan mag je ook zeggen dat geweld van skinheads zonder meer te herleiden is tot het christendom.
Dat is niet logisch. Want bij moslims die geweld plegen vanuit hun geloof is het verband duidelijk aanwezig. Bij skinheads die een zwarte in elkaar slaan is het verband met het christelijk geloof niet aanwezig, of hooguit met moeite te construeren.

Nou zo zei ik het niet en Ayaan ook niet. Ayaan spreekt steeds bij die koppeling tussen islam en terrorisme of geweld over de "zuivere islam". Daarmee wil ze dan aangeven dat ze het niet over alle moslims heeft en ook niet over alle moslim fundamentalisten. Ze kijkt wel uit! Ze heeft zelf een terminologie ontworpen in dit kader.
Zo ook heb ik gesproken over een koppeling die te maken is tussen bepaalde skinheads en het christendom. Ik doe dat vooral om aan te geven dat haar wijze van redeneren stigmatiserend werkt.

gh.wille
31-10-05, 15:43
Geplaatst door ~Panthera~
Ach, het zijn maar kwajongens. :moe:

Nee dat zijn geen kwajongens maar HUFTERS , net zo goed als de Marokkaanse huftertjes , ( zie topic hier elders ) .
Dat soort gedrag heeft niets met kwajongens streken te maken ,het is een van de belangrijkste wortels tot het Rasisme EN ONDERLINGE HAAT !

Aanpakken dit soort tuig .

V.G.G.

reason
31-10-05, 15:44
Geplaatst door Tomas
Een maat van me zag vorige week op 't Alexandrium daar ergens 10 marokkanen van ook rond de 15 2 witte jochies aftuigen. Kop tegen de muur slaan enzo. Erg heftig en voor dat ie door had wat er aan de hand was alweer voorbij. Geen hond die een vinger uitstak overigens. Magoed, was dit volgens jou duidelijk op de Koran gebaseerd?

Nee, natuurlijk niet. Maar dat is precies mijn punt.
Het gaat in deze discussie volgens mij om het onderscheid tussen religieus geïnspireerd geweld/misdaden, en 'gewoon' geweld/misdaden.

reason
31-10-05, 15:46
Geplaatst door waterfiets
Nou zo zei ik het niet en Ayaan ook niet. Ayaan spreekt steeds bij die koppeling tussen islam en terrorisme of geweld over de "zuivere islam". Daarmee wil ze dan aangeven dat ze het niet over alle moslims heeft en ook niet over alle moslim fundamentalisten. Ze kijkt wel uit! Ze heeft zelf een terminologie ontworpen in dit kader.
Zo ook heb ik gesproken over een koppeling die te maken is tussen bepaalde skinheads en het christendom. Ik doe dat vooral om aan te geven dat haar wijze van redeneren stigmatiserend werkt.

Maar dat is in mijn ogen niet logisch!
Die fanatieke moslims beroepen zich op de islam.
Die skinheads niet of nauwelijks. Zal ook bij vrijwel niemand opkomen te denken dat die types in naam van Christus willen handelen.

waterfiets
31-10-05, 15:53
Geplaatst door reason
Zal ook bij vrijwel niemand opkomen te denken dat die types in naam van Christus willen handelen.

Daar gaat het juist om:

Het zal ook niet in het hoofd van de meeste moslims opkomen dat Mohammed B. in de naam van Allah heeft gehandeld.

Zo ook zie ik niet dat Skinnheads namens het witte ras, christenen, het germaanse ras, de westerse cultuur of whatever handelen.

Echter wat AHA steeds doet is de koppeling tussen islam en terrorisme benadrukken en deze vrijwel identiek maken. Maar blijkbaar ben jij al gehersenspoeld, want dat wil je niet zien.

~Panthera~
31-10-05, 16:04
Geplaatst door gh.wille
Nee dat zijn geen kwajongens maar HUFTERS , net zo goed als de Marokkaanse huftertjes , ( zie topic hier elders ) .
Dat soort gedrag heeft niets met kwajongens streken te maken ,het is een van de belangrijkste wortels tot het Rasisme EN ONDERLINGE HAAT !

Aanpakken dit soort tuig .

V.G.G.


Ik ga deze ---> :moe: ECHT NIET meer uitleggen. :hihi:

Zwarte Kat
31-10-05, 16:26
Geplaatst door waterfiets
Daar gaat het juist om:

Het zal ook niet in het hoofd van de meeste moslims opkomen dat Mohammed B. in de naam van Allah heeft gehandeld.

Zo ook zie ik niet dat Skinnheads namens het witte ras, christenen, het germaanse ras, de westerse cultuur of whatever handelen.

Echter wat AHA steeds doet is de koppeling tussen islam en terrorisme benadrukken en deze vrijwel identiek maken. Maar blijkbaar ben jij al gehersenspoeld, want dat wil je niet zien.

Ik denk dat de meeste moslims wel denken dat Mohammed B in naam van zn geloof heeft gehandeld. Ze zullen het net als jij en ik afkeuren maar we weten allemaal dat Mohammed B in naam van zn geloof heeft gehandeld. Dat zegt die gast toch ook zelf. Dat was zijn motief.

Ik vond AHA gisteren voor haar doen helder en duidelijk. Ze maakte duidelijk onderscheid tussen moslims enerzijds en anderzijds moslims die willen leven naar de leer vd profeet (wat zij verwoort als zuivere islam). Tegen dat laatste ageert ze omdat ze vindt dat het botst met onze samenleving.
Dat ze de Diamantbuurt erbij haalde was om tegen Cohen uit te kunnen vallen dat hij een eenzijdig beleid voert waarin er te weinig naar de kant van de autochtonen wordt gekeken in de stad. Het was niet om die gasten te bestempelen als moslims die vanuit hun geloof de ramen bij de buren ingooien.

Zwarte Kat
31-10-05, 16:29
Geplaatst door ~Panthera~
Ik ga deze ---> :moe: ECHT NIET meer uitleggen. :hihi:

Stop er dan ook eens mee om dat snert smileytje te gebruiken!
Sinds jij, Tao, Freya en Rabiah dat overmatig zijn gaan gebruiken is het een vervelende rot smiley geworden.

Ik kan dat ding niet meer aanzien! :moe:

~Panthera~
31-10-05, 16:34
Geplaatst door Zwarte Kat
Stop er dan ook eens mee om dat snert smileytje te gebruiken!
Sinds jij, Tao, Freya en Rabiah dat overmatig zijn gaan gebruiken is het een vervelende rot smiley geworden.

Ik kan dat ding niet meer aanzien! :moe:

Das nou jammer. :moe:

gh.wille
31-10-05, 16:44
Geplaatst door MuMu
Grrrrrmbl.. en maar dòòrgaan he.. :moe:

Hier heb je een oppeppertje :fparty:

Zwarte Kat
31-10-05, 16:47
Geplaatst door MuMu
Grrrrrmbl.. en maar dòòrgaan he.. :moe:

En dat zon 50x per dag :moe:

Zwarte Kat
31-10-05, 16:59
Geplaatst door MuMu
Dóód en dóódziek! :moe:


:o En nu is het afgelopen met dat takke smiley
Tot hier en niet verder!

Dan maar die smiley die gh.wille jou gegeven heeft....

freya
31-10-05, 19:04
Geplaatst door reason
Ik heb het zelf niet gezien, maar ik meende te begrijpen dat Hirsi Ali in Buitenhof sprak over een groep fundamentalitische moslims, die ze puristen of zo noemde, en wier overtuiging zij gelijk stelde aan terrorisme. Ook begreep ik dat Cohen haar in die redenering volgde.

Dat is dus iets anders dan het gedrag van straatschoffies in de diamantbuurt met de islam in verband brengen, of alles wat marokkanen fout doen aan de islam wijten.
Ik heb er altijd een hekel aan als mensen woorden in de mond worden gelegd die ze niet hebben gezegd. Dat is erg discussievervuilend.

Ze noemde de 'Ware Islam' bijna in een adem met het incident in de Diamantbuurt,
Zoals zij constant van alles en nog wat door elkaar haalt . Ze gaf ook een definitie van integratie, die ze 2 minuten later zelf weer tegensprak door een heel ander voorbeeld van gebrek aan integratie te noemen.

Rabi'ah.
31-10-05, 20:39
Ziek. :kotsen:

Ik weet niet wie ik walgelijker vind: Die smerige racisten of de mensen die het toenemende racisme en de vreemdelingenhaat in Nederland glashard ontkennen. :mad:

In dit hele verhaal zit "gelukkig" 1 positief ding: Die omstander die de moed had om in te grijpen.

Zo zie je maar dat niet iedereen gewoon maar wegkijkt en doorloopt.

barfly
31-10-05, 20:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Ziek. :kotsen:

Ik weet niet wie ik walgelijker vind: Die smerige racisten of de mensen die het toenemende racisme en de vreemdelingenhaat in Nederland glashard ontkennen. :mad:

In dit hele verhaal zit "gelukkig" 1 positief ding: Die omstander die de moed had om in te grijpen.

Zo zie je maar dat niet iedereen gewoon maar wegkijkt en doorloopt.

Is eigenlijk al duidelijk of diegeen die ingreep blank of zwart was?

Rabi'ah.
31-10-05, 21:02
Geplaatst door barfly
Is eigenlijk al duidelijk of diegeen die ingreep blank of zwart was?

Nee, doet dat ertoe dan?

gh.wille
31-10-05, 21:02
Geplaatst door barfly
Is eigenlijk al duidelijk of diegeen die ingreep blank of zwart was?

Dat maakt toch in wezen geen moer uit, als er maar iemand ingrijpt !

:blij:

Rabi'ah.
31-10-05, 21:03
Geplaatst door gh.wille
Dat maakt toch in wezen geen moer uit, als er maar iemand ingrijpt !

:blij:

Precies.

Tomas
31-10-05, 21:05
Geplaatst door gh.wille
Dat maakt toch in wezen geen moer uit, als er maar iemand ingrijpt !

:blij:

Dit hele incident draait toch om kleur? Dus Barfly's vraag lijkt mij vrij legetiem.

barfly
31-10-05, 21:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, doet dat ertoe dan?

Kennelijk is de dader vraag wel vaak belangrijk waarom deze dan niet?

barfly
31-10-05, 21:16
Geplaatst door Tomas
Dit hele incident draait toch om kleur? Dus Barfly's vraag lijkt mij vrij legetiem.

Dankje.

Orakel
31-10-05, 21:59
Geplaatst door reason
Dit is nonsens.
Het klopt denk ik dat zij veel in de islam afwijst,
maar het is onzin om haar in de mond te leggen dat ze iedere moslim een potentiële terrorist noemt. Gewoon: niet waar.

Uit het interview valt op te maken dat moslims in de visie van Hirsi Ali in het Westen alleen kunnen integreren als zij hun religie afleggen. Zij gelooft niet in de mogelijkheid dat er een Europese, niet-fundamentalistische islam ontstaat. ,,Er is maar één islam, dat is die van de profeet Mohammed, van de koran en van de Hadith. Dat is de gehele literaire overlevering van gezegden en handelingen van de profeet. Die islam is levensgevaarlijk.''

bron (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=120208&perpage=15&display=&pagenumber=1)

En wellicht ten overvloede: :moe:

barneveld
31-10-05, 22:27
Geplaatst door tr_imparator
ik zou ze allemaal k.o hebben geslagen in me eentje.


http://www.millan.net/minimations/smileys/sumo.gif (http://www.millan.net)

het zijn geen....... :gniffel:

http://www.ilsuweb.net/Hund%20Katt%20og%20Lam.JPG

Zwarte Kat
01-11-05, 12:56
Geplaatst door MuMu
Ayaan was een beetje in de war, gisteren. Ze had veel ingehouden woede jegens Cohen en haar stem trilde. Ik kon haar niet volgen.

Het leuke intermezzo van Ronald Plasterk was meer dan welkom!!


Hey mister tambourine man play a song for me... http://angelsmusic.com/guitarsmiley.gif

Ik vond Hirshi nou eens voor een keertje juist wel helder en duidelijk.
En ze gunde Cohen geen adempauze :haha: Ze zat m flink op zn nek.

Ik had plaatsvervangende schaamte bij die Ronald Plasser. Bij Idols lig ik vlak om zulk soort vertoningen maar niet bij die Plasser :verdriet:

wytze
01-11-05, 14:24
Geplaatst door Zwarte Kat
:fplet: valt mee in vergelijking met de jaren 80



dat vraag ik me ten zeerste af. ik heb ook sterk de indruk dat het gezwel weer flink aan het groeien is. :moe:

Marsipulami
01-11-05, 17:27
Geplaatst door assassijn
Surinaams jochie in elkaar geslagen
Door ARD SCHOUTEN MIRO LUCASSEN (Utrechts Nieuwsblad)


UTRECHT - Een 14-jarige Utrechtse jongen van Surinaamse afkomst is deze week op klaarlichte dag door vijf iets oudere blanke jongens in elkaar geslagen en met een mes bedreigd op het Utrechtse Vredenburg.
De politie onderzoekt of er sprake is geweest van een racistische daad. In de aangifte wordt gesproken van een laffe daad, waarbij de jongen uit het niets werd belaagd door vijf jongens met legerkistjes aan en kale hoofden. De politie wil het incident nog niet bestempelen als racistische daad. ,,Maar we nemen de aangifte zeer serieus.’’ Voor de vader van het slachtoffertje kán het niet anders dan dat de mishandeling te maken heeft met de huidskleur. ,,We staan te trillen op onze benen. Ik prijs me gelukkig dat we niet bij een herdenkingstocht staan. Als je weet wat er is gebeurd - ik kan niet alle details geven in verband met het politieonderzoek - had dat zomaar gekund,’’ zegt de vader van het slachtoffer. De vader omschrijft het vijftal als skinheads, de politie spreekt van jongens met ’geschoren haar’. De politie zoekt naar getuigen en speurt of beelden van cameratoezicht mogelijk iets opleveren.De vader hoopt op snel arrestaties. ,,Ik ben bang dat ze nog een keer iemand aanvallen. Ze moeten gepakt worden.’’

Volgens de politie werd het slachtoffer woensdagochtend om vijf voor half twaalf tegen zijn benen getrapt, toen hij uit de bus stapte. De vijf daders duwden hem tegen de grond, hielden hem vast en dreigden met een mes.

Een omstander kwam de jongen te hulp. In de verwarring kon de Surinaamse jongen vluchten. Zijn redder rende er ook vandoor in de richting van de Amsterdamsestraatweg, achtervolgd door de vijf jongens. Later stoven zij weg richting de traverse bij Hoog Catharijne.

,,We zijn die man eeuwig dankbaar,’’ zegt de vader. Mijn zoon zat in bus 5, zag dat bus 8 - die hem sneller bij school brengt - daarachter reed, dús wilde hij overstappen. Hij is hooguit dertig meter, twintig seconden misschien, buiten de bus geweest en ze doken meteen op hem af. Ik ken de verhalen over zinloos geweld, maar dat dit in Utrecht speelt, baart me ernstig zorgen. Hopelijk melden veel getuigen zich, want het was druk op dat tijdstip.’’

Volgens het signalement van de politie gaat het om blanke jongens van 16 tot 17 jaar oud, gekleed in zwarte jacks, blauwe spijkerbroeken en forse schoenen die bekend staan als kistjes. Met het slachtoffer gaat het volgens zijn vader redelijk .




Ik zal sommige mensen maar vast voor zijn, dat scheelt ze namelijk het nodige typwerk.
Die jongen liegt dat hij barst. Nederland kent geen daden van racisme en fascisme. Ik zal wel weer geen recht van spreken hebben omdat ik niet in het stadsbestuur zit of geen kindferen heb :roker:

Stoere pubers die indruk willen maken door kleintjes te pesten zijn van alle tijden en plaatsen. Volgens mij heeft de Surinaamse afkomt van die jongen er maar weinig mee te maken. Die vader moet niet zoveel theater maken.