PDA

Bekijk Volledige Versie : Illegalen brand Schiphol voorlopig niet uitgezet



Marsipulami
31-10-05, 11:07
Illegalen brand Schiphol voorlopig niet uitgezet

WFA/Reuters


DEN HAAG - De illegale vreemdelingen die zich in het cellencomplex op Schiphol bevonden tijdens de brand vorig week, worden voorlopig het land niet uitgezet. Dat heeft de Nederlandse minister van Vreemdelingenzaken en Integratie Verdonk beslist.

De minister wacht de uitkomsten van het onderzoek naar de brand af om een definitieve beslissing te nemen. Kamerlid Hirshi Ali sprak van een humanitaire ramp en stelde dat degenen die de brand hebben meegemaakt, een verblijfsvergunning zouden moeten krijgen.Het zou gaan om zo’n 270 mensen.

Premier Balkenende had vrijdag al gezegd dat hij zich kon voorstellen dat hiervoor wordt gepleit, maar gaf aan dat het kabinet daar toen nog niet over had gesproken.

Nationaliteit slachtoffers bekend

De nationaliteit van tien van de elf slachtoffers is bekend. Er komen er twee uit Oekraïne, twee uit Suriname, twee uit Turkije, en uit Libië, Georgië, de Dominicaanse Republiek en Bulgarije was telkens een slachtoffer afkomstig. Het stoffelijk overschot van de elfde dode is volgens de zegsman van het ministerie van Justitie moeilijk te identificeren.

Slachtoffers herdacht

Ruim tweehonderd mensen herdachten zondagmiddag bij het detentiecentrum Schiphol de elf dodelijke slachtoffers. De aanwezigen hingen een groot spandoek op waarop in bloedrode letters Schiphol-Oost stond, gevolgd door elf kruisen en een aantal punten De initiatiefnemers van de wake lazen de nationaliteit van alle omgekomen mensen voor. Ook werden liederen gezongen en werd een psalm voorgelezen. Anderen staken bloemen door een hek en er werd een minuut stilte gehouden.

ml

~Panthera~
31-10-05, 11:14
voorlopig.


:moe:

wytze
31-10-05, 11:25
Geplaatst door ~Panthera~
voorlopig.


:moe:



ja, kunnen ze fijn nog een paar maandjes langer op de basjesboot in verrotterdam zitten.
verder gek worden

~Panthera~
31-10-05, 11:28
Geplaatst door wytze
ja, kunnen ze fijn nog een paar maandjes langer op de basjesboot in verrotterdam zitten.
verder gek worden


Fantastisch ! en zo humaan. :moe:

SalmayaSale
31-10-05, 12:45
Geplaatst door ~Panthera~
Fantastisch ! en zo humaan. :moe:


Nou... de kans is wel groot dat zij een verblijfsvergunning alsnog krijgen.


Iemands dood is toch iemands anders brood

~Panthera~
31-10-05, 13:00
Geplaatst door SalmayaSale
Nou... de kans is wel groot dat zij een verblijfsvergunning alsnog krijgen.


Iemands dood is toch iemands anders brood



Zou het ? eerst zien en dan geloven. :roken:

SalmayaSale
31-10-05, 13:12
Geplaatst door ~Panthera~
Zou het ? eerst zien en dan geloven. :roken:


Het is al goed dat er daar ove wordt gedebateerd.
Een pluimpje voor HA die daar over begon :fpetaf:

wytze
31-10-05, 13:15
Geplaatst door SalmayaSale
Het is al goed dat er daar ove wordt gedebateerd.
Een pluimpje voor HA die daar over begon :fpetaf:


AHA is daar niet over begonnen. Dat idee is al eerder gesuggereerd o.a. door Groen Links.

SalmayaSale
31-10-05, 13:22
Geplaatst door wytze
AHA is daar niet over begonnen. Dat idee is al eerder gesuggereerd o.a. door Groen Links.


Wie ermee begon doet er niet toe. HA haalde wel het nieuws en daar gaat het om.
De bal is aan het rollen en het is maar goed.

freya
31-10-05, 13:42
Ik heb gehoord dat een van de overlevenden was overgebracht naar Zeist en daar wegens plaatsgebrek in een isloleercel is gezet :mad:

Wat zal die blij zijn met een nog wat extra maandjes :aanwal:


BTW kan Verdonk niet anders dan ze langer in Nederland houden, want ze zijn belangrijke getuigen voor de div onderzoeken die gestart worden.
Ze kunnen dus gewoon ff niet uitgezet worden. Niks humanitaire overwegingen :jammer:

freya
31-10-05, 13:44
Geplaatst door SalmayaSale
Het is al goed dat er daar ove wordt gedebateerd.
Een pluimpje voor HA die daar over begon :fpetaf:

Ed v Thijn is daar over begonnen en AHA gaf alleen maar antwoord op een vraag daarover.

peyote
01-11-05, 05:34
72% v/d bevolking wil deze criminelen niet automatisch een verblijfsvergunning geven (http://www.peil.nl/?1808), begin alvast maar afscheid van ze te nemen.

waterfiets
01-11-05, 08:08
Geplaatst door peyote
72% v/d bevolking wil deze criminelen niet automatisch een verblijfsvergunning geven (http://www.peil.nl/?1808), begin alvast maar afscheid van ze te nemen.

Ik ben daar ook niet zonder meer voor omdat ik vrees dat er dan nog veel meer branden volgen in detentiecentra en ASA's.

freya
01-11-05, 09:33
Geplaatst door waterfiets
Ik ben daar ook niet zonder meer voor omdat ik vrees dat er dan nog veel meer branden volgen in detentiecentra en ASA's.

Dat zou geen probleem hoeven zijn als die centra allemaal gewoon brandveilig waren en brandjes niet zomaar naar andere cellen kunnen overslaan.
Iemand die z'n eigen prullenbak of deken in de fik steekt is natuurlijk geen slachtoffer maar dader.

observer
01-11-05, 10:30
Geplaatst door freya
Dat zou geen probleem hoeven zijn als die centra allemaal gewoon brandveilig waren en brandjes niet zomaar naar andere cellen kunnen overslaan.
Iemand die z'n eigen prullenbak of deken in de fik steekt is natuurlijk geen slachtoffer maar dader. precies en het is natuurlijk mogelijk dat de dader van deze brand het overleefd heeft en tussen de rest zit

dus uitzetten zou zeker niet slim zijn

wytze
01-11-05, 12:49
Geplaatst door freya


Iemand die z'n eigen prullenbak of deken in de fik steekt is natuurlijk geen slachtoffer maar dader.



dat is nog maar de vraag.iemand die volleidg is doorgedraaid na 3 maanden opsluiting daar en dan uit gekte z'n deken in de fik steekt is net zo goed slachtoffer in mijjn ogen.
Kans dat hij de fik heeft overleefd lijkt me uiterst klein, overigens. Eerder is hij of zij de 11e dode die niet geidentificeerd kan worden, of is dat inmiddels wel gebeurd?

wytze
01-11-05, 12:50
Geplaatst door peyote
72% v/d bevolking wil deze criminelen niet automatisch een verblijfsvergunning geven (http://www.peil.nl/?1808), begin alvast maar afscheid van ze te nemen.




Niets onmenselijks is den nederlander vreemd.

waterfiets
01-11-05, 15:19
Geplaatst door freya
Dat zou geen probleem hoeven zijn als die centra allemaal gewoon brandveilig waren en brandjes niet zomaar naar andere cellen kunnen overslaan.
Iemand die z'n eigen prullenbak of deken in de fik steekt is natuurlijk geen slachtoffer maar dader.

Tja, maar ten eerste zijn blijkbaar niet al die centra brandveilig en ten tweede als je daarmee je verblijfsvergunning kan krijgen maken ze hem wel brandonveilig al zou hij brandveilig zijn.

En mocht een persoon een deken in de fik hebben gestoken en daarmee de andere doden veroorzaakt hebben op Schiphol dan mag hij inderdaad van mij berecht want hij heeft wel een aantal doden op zijn geweten. Maar ik denk dat deze persoon helaas tot de doden behoort.

wytze
01-11-05, 15:23
Geplaatst door waterfiets
Tja, maar ten eerste zijn blijkbaar niet al die centra brandveilig en ten tweede als je daarmee je verblijfsvergunning kan krijgen maken ze hem wel brandonveilig al zou hij brandveilig zijn.

En mocht een persoon een deken in de fik hebben gestoken en daarmee de andere doden veroorzaakt hebben op Schiphol dan mag hij inderdaad van mij berecht want hij heeft wel een aantal doden op zijn geweten. Maar ik denk dat deze persoon helaas tot de doden behoort.



Onlangs werd bekend dat Fort Europa al meer dan 6300 doden tot gevolg heeft gehad. Wanneer gaan we de verantwoordelijken daarvoor eens voor de rechter brengen?

waterfiets
01-11-05, 15:28
Geplaatst door wytze
Onlangs werd bekend dat Fort Europa al meer dan 6300 doden tot gevolg heeft gehad. Wanneer gaan we de verantwoordelijken daarvoor eens voor de rechter brengen?

Wie zijn dat dan die verantwoordelijken? Je mag geen land op aarde in zonder permissie van de autoriteiten. Je zou natuurlijk het hele begrip souvereine staat kunnen gaan aanvechten maar dan geef ik je weinig kans.

freya
01-11-05, 15:34
Geplaatst door wytze
dat is nog maar de vraag.iemand die volleidg is doorgedraaid na 3 maanden opsluiting daar en dan uit gekte z'n deken in de fik steekt is net zo goed slachtoffer in mijjn ogen.


Ik ben het met je eens dat mensen met dit vreemdelingenbeleid helemaal gek gemaakt worden. Vind dan ook dat een dader van een fik in een uitzetcentrum nauwelijks of niet toerekeningsvatbaar is.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat iemand die zelf een brand veroorzaakt, op grond daarvan niet in aanmerking moet komen voor een andere behandeling dan zijn 'medegevangenen'.
Waarvan ik vind dat ze allemaal sowieso niet opgesloten behoren te zijn.

wytze
01-11-05, 15:36
Geplaatst door waterfiets
Wie zijn dat dan die verantwoordelijken? Je mag geen land op aarde in zonder permissie van de autoriteiten. Je zou natuurlijk het hele begrip souvereine staat kunnen gaan aanvechten maar dan geef ik je weinig kans.



Ja, wie hebben Fort Europa gebouwd?
De EU en VS vechten via hun instellingen IMF, Wereldbank e.d. continu soevereine staten aan en vernielen hun economieen. Als de getroffenen dan vervolgens deze kant opkomen gaan hier de deuren dicht. Maar dat mag wel en wordt door sommigen, ook hier, toegejuicht onder het mom van die fantastische globalisering.