PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus veroordeelt "barbaarse moord" Indonesische meisjes



Marsipulami
01-11-05, 00:14
Paus veroordeelt "barbaarse moord" Indonesische meisjes

Afgelopen 5 jaar stierven ongeveer 1.000 mensen bij religieus en etnisch geweld

Geplaatst op 31/10 '05 om 17:29u
Door Eric Masseus (Bron: CWN)

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) – Paus Benedictus XVI heeft een condoleanceboodschap gestuurd aan de ouders van de drie christelijke meisjes die op 29 oktober in Indonesië werden vermoord. Benedictus XVI beloofde in zijn boodschap “vurig de Heer te bidden voor de terugkeer van de vrede onder deze mensen.”

De boodschap aan bisschop Joseph Theodorus Suwatan van het Indonesische Manado, veroordeelde de “barbaarse moord” op de drie tienermeisjes die waren aangevallen en onthoofd toen zij op weg waren naar een christelijke privé-school op het eiland Sulawesi. Een vierde meisje die de aanval overleefde, vertelde dat de zes met machetes bewapende daders in het zwart gekleed waren.

De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono veroordeelde de moord als een “sadistische” en “barbaarse” aanslag en verordonneerde een klopjacht op de daders.

De moordpartij vond plaats in Poso, een regio waarin in de afgelopen jaren al 1.000 mensen een gewelddadige dood vonden bij religieus en etnisch geweld. Het conflict tussen christenen en moslims is bijzonder ernstig in regio’s zoals Poso, waar de populatie christenen en moslims even groot zijn. Sommige aanvallen op christenen zijn uitgevoerd door milities uit andere delen van Indonesië, een land waar meer dan 90 procent van de bevolking moslim is. Het bloedvergieten gaat door ondanks het feit dat in 2001 etnische leiders een vredesakkoord hebben ondertekend.

Marsipulami
01-11-05, 00:36
Geplaatst door MuMu
Ja heel nobel allemaal van die mafiose SS'er Ratzinger. :wat?!:

Deze en alle andere barbaarse moorden interesseert die ouwe nazi echt geen ene flikker hoor! :moe:

Wat een irrationele reactie :maf2:

Wat jammer voor je dat Ratzinger niet beantwoordt aan jouw vooroordelen. Wie of wat heeft jou zo geïndoctrineerd dat je niet meer helder denken kan ?

gh.wille
01-11-05, 00:48
Geplaatst door MuMu
Ja heel nobel allemaal van die mafiose SS'er Ratzinger. :wat?!:

Deze en alle andere barbaarse moorden interesseert die ouwe nazi echt geen ene flikker hoor! :moe:

Een beetje zinnig mens veroordeeld deze moorden , en of hij een Nazie is geweest betwijfel ik want alle priesters die het niet met de Nazie,s eens waren stonden op de (verdachten lijst ) , en wat dat betekende weten we maar al te goed , maar feit is dat hij al in W.O 2
een R.K priester was , en de NAZIE ,s hebben ook honderden van hun vast gezet en vermoord ,vergeet niet dat hun Doelstelling het uitroeien was van ALLE geloven te beginnen bij het Jodendom en dan waren de MOSLIMS aan de beurt , als dat ,,Klusje " geklaard zou zijn , dan was inmiddels de nieuwe generatie Geindoctrineerde EDELGERMANEN al ontstaan met hun eigen Rite,s en vooral hun suprieuriteit ten opzichte van andere mensen !Met maar een doelstelling ,,Het duizend jarige Rijk " in stand te houden ., en daarin was geen plaats voor welk geloof dan ook .

V.G.G.

Marsipulami
01-11-05, 00:56
Geplaatst door gh.wille
Een beetje zinnig mens veroordeeld deze moorden , en of hij een Nazie is geweest betwijfel ik want alle priesters die het niet met de Nazie,s eens waren stonden op de (verdachten lijst ) , en wat dat betekende weten we maar al te goed , maar feit is dat hij al in W.O 2
een R.K priester was , en de NAZIE ,s hebben ook honderden van hun vast gezet en vermoord ,vergeet niet dat hun Doelstelling het uitroeien was van ALLE geloven te beginnen bij het Jodendom en dan waren de MOSLIMS aan de beurt , als dat ,,Klusje " geklaard zou zijn , dan was inmiddels de nieuwe generatie Geindoctrineerde EDELGERMANEN al ontstaan met hun eigen Rite,s en vooral hun suprieuriteit ten opzichte van andere mensen !Met maar een doelstelling ,,Het duizend jarige Rijk " in stand te houden ., en daarin was geen plaats voor welk geloof dan ook .

V.G.G.

Ah, dit lijkt me al een stuk evenwichtigere reactie. Heb jij een verklaring voor de irrationaliteit en de aversie die opduikt als men in Nederland over de paus begint ?

gh.wille
01-11-05, 01:30
Geplaatst door Marsipulami
Ah, dit lijkt me al een stuk evenwichtigere reactie. Heb jij een verklaring voor de irrationaliteit en de aversie die opduikt als men in Nederland over de paus begint ?

Nou het voor de hand liggende is dat (wij ) althans mijn generatie onder de bezetting hebben gezeten van de Nazie,s en er zijn nu nog steeds mensen die elke Duitser een ,,MOF " noemen , en dat was nu typisch de scheldnaam voor de Nazie,s .
Zelf heb ik er geen enkele moeite mee, de meesten zijn immers al overleden,afgezien daarvan ,vergeten we dat ook er honderden Duitsers het leven hebben gelaten alleen om dat ze niet eens waren met de Nazie,s , hun systeem was zo verschrikkelijk ,dat de meeste van ons geen notie hebben van hun ,,WARE '' bedoelingen !
Zoek anders de conferentie van POSEN maar eens op !

V.G.G.

Marsipulami
01-11-05, 01:39
Geplaatst door gh.wille
Nou het voor de hand liggende is dat (wij ) althans mijn generatie onder de bezetting hebben gezeten van de Nazie,s en er zijn nu nog steeds mensen die elke Duitser een ,,MOF " noemen , en dat was nu typisch de scheldnaam voor de Nazie,s .
Zelf heb ik er geen enkele moeite mee, de meesten zijn immers al overleden,afgezien daarvan ,vergeten we dat ook er honderden Duitsers het leven hebben gelaten alleen om dat ze niet eens waren met de Nazie,s , hun systeem was zo verschrikkelijk ,dat de meeste van ons geen notie hebben van hun ,,WARE '' bedoelingen !
Zoek anders de conferentie van POSEN maar eens op !

V.G.G.

Nee, daarover gaat het niet. De vorige paus was geen Duitser de emotionele aversie vanuit NL tegen hem was net zo groot. Het probleem zit dieper dan goedkoop Nederlands nationalisme en het samenrapen van herinneringen over WOII.

gh.wille
01-11-05, 02:10
Geplaatst door Marsipulami
Nee, daarover gaat het niet. De vorige paus was geen Duitser de emotionele aversie vanuit NL tegen hem was net zo groot. Het probleem zit dieper dan goedkoop Nederlands nationalisme en het samenrapen van herinneringen over WOII.

Sorry ik begreep het blijkbaar verkeerd , ook daar heb ik wel een kleine (eigen ) mening over .
Ik denk dat het ook komt omdat Nederland zoveel afscheidingen kent van het R.K geloof ,zoals Luthers , Gereformerd, protestant ,Calvijnen enz , dat er al een groot deel van Nederland (anders ) denkens is , zelf ben ik R.K opgevoed ,maar doe er al jarenlang niets meer aan , hoewel ik nog steeds (genoteerd ) sta als zijnde Katholiek en ik denk dat er zo NOG duizenden zijn ! (m.a.w. het R.K is niet zo,n groot geloof meer ).
Ik zal geen onnodig commentaar leveren op het geloof waar ik mee ben grootgebracht ,maar heb zo mijn eigen ideeen over geloven , ik geloof maar in een GOD (bovennatuurlijk wezen ) en onder welke godsdienst je valt doet er mijn inziens niet toe, want als mijn wieg ergens in Marokko had gestaan dan was ik nu vermoeddelijk MOSLIM geweest of misschien ook al niet meer , elk geloof heeft n.l punten waar je het min of meer oneens bent ,naar mate je volwassen word , en het komt ook misschien door mijn vaartijd ,op een schip bestond (begrijpelijkerwijs ) een ongeschreven wet ,over geloof en politiek mag wel gediscuseerd worden maar nooit IN RUZIE ontaarden !


V.G.G

:slapen:

Orakel
01-11-05, 22:57
Al dat ge-veroordeel begint een beetje karikaturaal te worden. Alsof het niet vanzelfsprekend is dat weldenkende mensen zulke horror veroordelen. Bijna een fetisjh aan het worden, gelijk 15 jaar geleden toen iedereen excuses aan iedereen aanbood. Japan aan Nederland, Duitsland aan Israel, Baghwan aan Sai Baba, Carolien Tensen aan Anita Meijer....
Sorry hoor, wat een kul.

nard
01-11-05, 23:06
Geplaatst door Marsipulami
Nee, daarover gaat het niet. De vorige paus was geen Duitser de emotionele aversie vanuit NL tegen hem was net zo groot. Het probleem zit dieper dan goedkoop Nederlands nationalisme en het samenrapen van herinneringen over WOII.

Dat klopt. Als oorspronkelijk rechtgeaarde calvinisten hebben wij de schurft aan het stinkend-rijke Vaticaan dan op onze kosten, met bedrog en onder gewetensdwang gebouwd is.

Dat lijkt me qua diepte toch redelijk fundamenteel, nietwaar?

gh.wille
01-11-05, 23:34
Geplaatst door MuMu
Ach als je (in tegenstelling tot een sterk pattriotistisch en katholiek geindoctrineerde Belg) gewoon nuchter en zonder door doctrines vergiftigd te zijn, je oordeel baseert op de feiten dan weet je dat het Vaticaan één groot bolwerk is van Shit, Piss, Corruption and Lies.
De vorige pausen waren ook van zeer discutabele komaf.
De vorige paus was in zijn jonge jaren vertegenwoordiger van het grote concern I.G. Farben. Deze leverde later het Zyklon B gas bestemd voor de massale Jodenvergassingen. Om maar even wat onbelangrijks te prevelen tussen neus en lippen door....
Veel zogenaamde "katholieken" hebben zonder blikken of blozen Joodse gezinnen aangegeven bij de Joodse raad, die ze op hun beurt weer aangaven bij de SS'ers.
Jahoor, al die so called "gelovigen" zijn net echte mensen: Wanneer het er echt op aan komt zijn ze vol verraad, huichelarij en opportunisme. :engel:
:cola:

Nu ga jij ook van het ene in het andere uiterste ,de waarheid zal wel in het midden hangen , het Vaticaan is door de eeuwen heen en Instelling geweest ,waarvan veel invloed uit ging(zowel goed maar ook kwade ) en misschien nog steeds ,feit is ook dat het tijdens W.O 2 ingekapselt zat tussen de Nazies en hun Italiaanse bondgenoten ,het laatste feit is dat als het aan Hitler had gelegen dan bestond het nu niet meer , maar daar waren de Italianen nog net ff te Katholiek voor !
Dat de vorige Paus voorheen bij een firma werkte die later het zyklon -b gas leverde is , net zo als dat je mij zou betichten dat ik b.v op een boot heb gevaren die explosiefen vervoerde (echt waar ) .waar later mogelijk mensen mee zijn omgebracht .
Mijn ouders hebben in W.O 2 hun leven en dat van hun gezin geriskeerd om ,,onderduikers" te herbergen waaronder zowel een paar Joodse kinderen als leden v/h verzet zaten en nog later zelfs een Engelse Piloot .
En wat de Joodse Raad betreft ,deze hadden geen keuze ze hadden het beheer in de (tijdelijke consentratie kampen ) en /of ghetto,s !
In dergelijke situaties is het inderdaad voorgekomen dat er een zgn ,,voorkeurkeuze was " ze bespaarden zo lang mogelijk hun zelf en hun famillie ,logisch en menselijk , maar uiteindelijk gingen ze bijna krijzend en gillend de gaskamers in , het nadeel voor hun was dat ze het ,sprookje van ff douchen al kenden !
Zo zie je maar onder elk KOREN zit wel KAF !
Zo ook onder sommige MOSLIMS of althans mensen die beweren het te zijn maar er niet naar leven !

V.G.G.

p.s ik ben ook geen :engel: hoor , maar dat had je al door he ?

Poesjkin
02-11-05, 10:37
Ik denk dat elk normaal mens deze walgelijke slachting moet veroordelen.

reason
02-11-05, 12:16
Geplaatst door MuMu
Typisch gevalletje van "blinde geleid de lamme". Je weet net zo min waarover het gaat als degene die je daarop denkt te moeten wijzen.. :vierkant:

Baseer je je op de nuchtere feiten in plaats van zo dommig om je heen te slaan, dan zou je licht eens tot de conclusie kunnen komen dat je een hele foute partij verdedigt.

De vorige paus was een Pool..
Ja, nou en? :confused:
Kom er eens achter wie deze meneer echt was.

Typisch geval van de pot verwijt de ketel...

Je zou eens door je vooroordelen heen moeten breken.
Dan zou je zien dat de vorige paus een zeer principieel mens was, met opvattingen waar je het mee eens of oneens kunt zijn,
maar in de verste verte niets dat je met de nazi's op een lijn kunt stellen. Dat geldt ook voor de huidige paus.

Marsipulami
02-11-05, 13:04
Geplaatst door reason
Typisch geval van de pot verwijt de ketel...

Je zou eens door je vooroordelen heen moeten breken.
Dan zou je zien dat de vorige paus een zeer principieel mens was, met opvattingen waar je het mee eens of oneens kunt zijn,
maar in de verste verte niets dat je met de nazi's op een lijn kunt stellen. Dat geldt ook voor de huidige paus.

Het zou wel interessant zijn om eens precies te weten wat de vorige paus JPII precies had met joden.

Behalve zijn publieke optredens

- eerste paus die een synagoge bezocht
- publieke schuldbelijdenis vanwege de zonden begaan door de katholieke kerk jegens het joodse volk
- erkenning van de staat Israël
- bezoek aan Auschwitz
- bezoek aan Yad Vashem en Klaagmuur
- enz.

Is vooral zijn persoonlijke levensgeschiedenis voordat hij paus werd interessant

- Hij groeide als kind op tussen de joden en had joodse vrienden en klasgenoten
- Hij maakte de deportatie van joodse families in zijn omgeving live mee.
- Zijn eigen vader wordt gedeporteerd en overleed in concentratiekampen.
- Bij zijn bezoek aan Yad Vashem was er een joodse vrouw waarover hij zich ontfermt had op de dag van de bevrijding toen hij haar doodziek vond bij het hek van een concentratiekamp.
- dan is er ook nog ergens het voorval van een joods kind dat hij had weigeren te dopen ondanks de vraag van de katholieke adoptieouders.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/rkk/pjpii/PJPII%20band%20VI%20frag.1%20Yad%20Vashem_high.wmv

reallife
02-11-05, 14:10
Geplaatst door Marsipulami
Ah, dit lijkt me al een stuk evenwichtigere reactie. Heb jij een verklaring voor de irrationaliteit en de aversie die opduikt als men in Nederland over de paus begint ?

Hij komt in ieder geval voor zijn mening uit. Dat hij de protestandse kerk geen echt geloof noemt is minder maar ach daar lig ik niet wakker van ;)

reallife
02-11-05, 20:09
Geplaatst door MuMu
Goeie avatar! :duim:

ps: kerk heeft niet per definitie iets met geloof te maken.

Er staan nog meer leuke spreuken op die site :)

gh.wille
02-11-05, 20:28
Geplaatst door MuMu
Nee, dat had ik nou ècht niet gedacht! :eek:

Je dondert genadeloos van je voetstuk nu hoor.. :stout:

Als je dat beeld in Vlissingen( M.A. de R) bedoeld , dat BEN IK NIET !

:lekpuh:

gh.wille
03-11-05, 01:20
Geplaatst door MuMu
Die ken ik niet.. :brozac:

Nee ik bedoelde het denkBEELDige voetstuk.. :wink:


Nooit van Michiel de RUYTER gehoord ?, vast wel .

En gelukkig heb ik de echte smak ,niet hoeven maken .

Overigens is dit wel heel erg ,,off topic "" .

Ik weet niet of het al kan ( ik heb nog geen stukje maan gezien ) het is erg bewolkt ,maar heb ook niet de hele avond gekeken .
Normaal zou de maan nu zichtbaar moeten zijn als een heel klein krom helder schijfje , iets kleiner dan zijn schaduw omvang

Maar zou graag bij deze alle lezers die het vieren een Gezellig en Heel Fijn

SUIKERFEEST wensen !

:zwaai:

V.G.G.

saphronie
03-11-05, 14:43
Geplaatst door gh.wille
Nooit van Michiel de RUYTER gehoord ?, vast wel .

En gelukkig heb ik de echte smak ,niet hoeven maken .

Overigens is dit wel heel erg ,,off topic "" .

Ik weet niet of het al kan ( ik heb nog geen stukje maan gezien ) het is erg bewolkt ,maar heb ook niet de hele avond gekeken .
Normaal zou de maan nu zichtbaar moeten zijn als een heel klein krom helder schijfje , iets kleiner dan zijn schaduw omvang

Maar zou graag bij deze alle lezers die het vieren een Gezellig en Heel Fijn

SUIKERFEEST wensen !

:zwaai:

V.G.G.

Ik zie het beeld elke dag, ni veel bijzonders :zegniets: