PDA

Bekijk Volledige Versie : Uniek in Marokko: Duivelsaanbidders opgepakt in Nador



Amenzu
02-11-05, 13:57
In de stad Nador heeft de arrestatie van een groep jongeren voor opschudding in heel Maroko gezorgd.


De aanklacht van het OM luidt als volgt:

Het aanhangen van een religie (duivelsreligie), dat de relegieuze karakter van het land en haar heiligdom aantast. De rechtbank acht de beginselen van deze religie in strijd met en een gevaar vormen voor de islam. Zij worden ook vervolgd voor het ranselen van aanhangers.


Rif Krant (http://www.nadorcity.com/arifi/modules/news/article.php?storyid=54)

freya
02-11-05, 14:00
Geplaatst door Amenzu
In de stad Nador heeft de arrestatie van een groep jongeren voor opschudding in heel Maroko gezorgd.


De aanklacht van het OM luidt als volgt:

Het aanhangen van een religie (duivelsreligie), dat de relegieuze karakter van het land en haar heiligdom aantast. De rechtbank acht de beginselen van deze religie in strijd met en een gevaar vormen voor de islam. Zij worden ook vervolgd voor het ranselen van aanhangers.


Rif Krant (http://www.nadorcity.com/arifi/modules/news/article.php?storyid=54)


Welke religie hingen ze dan aan? :confused:

Amenzu
02-11-05, 14:12
duivelaanbiders ( hun god is dus de duivel)

De verklaring spreekt duidelijk over een religie die niet strookt met de islam... Het gaat dus om deze specifieke overtuiging...

freya
02-11-05, 14:23
Geplaatst door Amenzu
duivelaanbiders ( hun god is dus de duivel)

De verklaring spreekt duidelijk over een religie die niet strookt met de islam... Het gaat dus om deze specifieke overtuiging...

Er zijn maar bijzonder weinig echte duivelaanbidders in de wereld. Ik weet van 1 of 2 obscure groepjes in de VS

Satanisten bv aanbidden de duivel absoluut niet, die erkennen nl geen enkele macht boven zichzelf.

Het is altijd erg makkelijk om van een geloof dat je niet begrijpt te roepen dat het duivels is.

Ik ben heks en polytheist, mijn geloof strookt ook niet met de islam en van mij zullen mss ook mensen denken of zelfs beweren dat ik duivelaanbidder ben, terwijl ik het hele bestaan van 'de duivel' niet eens erken :rolleyes:

Rabi'ah.
02-11-05, 14:42
Geplaatst door freya
Er zijn maar bijzonder weinig echte duivelaanbidders in de wereld. Ik weet van 1 of 2 obscure groepjes in de VS.

Gelukkig wel, ja. Maar in Italië zijn ze ook actief, daar was toch een tijd terug zoveel ophef over?


Geplaatst door freya

Het is altijd erg makkelijk om van een geloof dat je niet begrijpt te roepen dat het duivels is.

En hoe weet je dat dat gebeurd is in Nador? Het gaat, volgens Afrux althans, toch echt over mensen die de duivel aanbidden.

Helaas ken ik geen Arabisch en kan ik de tekst niet lezen en geeft hij te weinig details, maar je kunt niet zomaar stellen dat een serieus orgaan als het OM mensen aanklaagt omdat ze een afwijkende godsdienst aanhangen.

Dus er zal vast wel wat meer aan de hand geweest zijn dan een misverstand over religieuze uitingen.

David
02-11-05, 14:44
Mooi is dat. Mijn hele afdeling in Nador opgerold. Damn, en ik wlde er net een Satanistische Club Med beginnen. Met baby barbeque, en maagdenbloed cocktails.

Rabi'ah.
02-11-05, 14:45
Geplaatst door David
Mooi is dat. Mijn hele afdeling in Nador opgerold. Damn, en ik wlde er net een Satanistische Club Med beginnen. Met baby barbeque, en maagdenbloed cocktails.

:haha:

En Satanisch-Zionisme on the rocks! :duim:

David
02-11-05, 14:47
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

En Satanisch-Zionisme on the rocks! :duim:


Precies, en meer leuke activiteiten. Kleuterwerpen, bijvoorbeeld. Met leuke prijsjes. Maar nu kan ik mooi opnieuw beginnen. Alsof ik niks beters te doen heb. Klote Marokkanen ook altijd.

freya
02-11-05, 14:48
Geplaatst door Rabi'ah.

En hoe weet je dat dat gebeurd is in Nador? Het gaat, volgens Afrux althans, toch echt over mensen die de duivel aanbidden.

Helaas ken ik geen Arabisch en kan ik de tekst niet lezen en geeft hij te weinig details, maar je kunt niet zomaar stellen dat een serieus orgaan als het OM mensen aanklaagt omdat ze een afwijkende godsdienst aanhangen.

Dus er zal vast wel wat meer aan de hand geweest zijn dan een misverstand over religieuze uitingen.

Afrux weet geen antwoord te geven op mijn vraag.

En ik vraag om meer informatie, omdat het mij gewoon zeer onwaarschijnlijk lijkt dat mensen werkelijk de duivel aanbidden.
En misverstanden over religeuze uitingen zitten in een klein hoekje.

In Nederland zijn er gristenen die in elke new age beurs het werk van de duivel menen te herkennen. Die gaan dan ergens in de buurt zitten bidden tijdens zo'n beurs, om de duivel tegen te werken :rolleyes:

Rabi'ah.
02-11-05, 14:49
Geplaatst door Amenzu
duivelaanbiders ( hun god is dus de duivel)

De verklaring spreekt duidelijk over een religie die niet strookt met de islam... Het gaat dus om deze specifieke overtuiging...

Hmm, ik lees het nu beter.

Wat wordt er eigenlijk precies beweerd: Dat ze duivelaanbidders zijn omdat hun religie niet strookt met de islam, of sowieso omdat dat de leer is van die sekte?

En zijn ze alleen aangeklaagd omdat ze daarin geloofden, of hebben ze ook strafbare feiten gepleegd?

En kun je in Marokko eigenlijk aangeklaagd worden omdat je de duivel zou aanbidden?

En.......zou je misschien ene evrtaling van de tekst kunnen plaatsen? Of hoogstens een samenvatting ervan? Het discussieert namelijk zo lastig als je nauwelijks weet waar je het over hebt.

Tafey Lewis
02-11-05, 14:52
Geplaatst door David
Mooi is dat. Mijn hele afdeling in Nador opgerold. Damn, en ik wlde er net een Satanistische Club Med beginnen. Met baby barbeque, en maagdenbloed cocktails.


maagdenbloed is zooooooooooooo 2004

David
02-11-05, 14:52
Geplaatst door Amenzu
voor het ranselen van aanhangers.[/URL]

Ronselen of afranselen?

Ronselen doen alle religies, daar zie ik niet raars in.
Afranselen is wat anders, dat is erg onbeleefd.

Rabi'ah.
02-11-05, 14:55
Geplaatst door freya
Afrux weet geen antwoord te geven op mijn vraag.

Vooralsnog beweert hij dat het duivelaanbidders zijn. Maar ik heb ook een aantal vragen gesteld, misschien dat hij zo terug is.

Hij is namelijk een van de weinige prikkers hier die het Arabisch machtig is. :moe:


Geplaatst door freya


En misverstanden over religeuze uitingen zitten in een klein hoekje.

In Nederland zijn er gristenen die in elke new age beurs het werk van de duivel menen te herkennen. Die gaan dan ergens in de buurt zitten bidden tijdens zo'n beurs, om de duivel tegen te werken :rolleyes:


Dat eerste is zeker waar.

Maar ik kan me nogmaals niet voorstellen dat een instantie als het OM zonder serieus onderzoek zomaar een groep mensen vervolgt, alleen omdat zij vindt dat die lui een rare godsdienst hebben.

Juridisch gezien kan dat niet eens. Je moet serieuze bewijzen/aanwijzingen hebben voordat je tot vervolging overgaat.

Rabi'ah.
02-11-05, 14:55
Geplaatst door David
Precies, en meer leuke activiteiten. Kleuterwerpen, bijvoorbeeld. Met leuke prijsjes. Maar nu kan ik mooi opnieuw beginnen. Alsof ik niks beters te doen heb. Klote Marokkanen ook altijd.

Inderdaad.

En ik had zo nog zo gezegd, blijf voorlopig low-profile. :jammer:

freya
02-11-05, 14:58
Geplaatst door David
Ronselen of afranselen?

Ronselen doen alle religies, daar zie ik niet raars in.
Afranselen is wat anders, dat is erg onbeleefd.

Ranselen gebeurt (symbolisch tegenwoordig) bij sommige Wicca-covens tijdens de inwijdingen.

Gardner had het oorspronkelijk in alle rituelen geschreven als reinigingsritueel, voordat men de circel inging. Maar dat is al heel snel afgeschaft, of mss zelfs helemaal nooit uitgevoerd.
Gardner was dan ook gewoon een raar mannetje met wel meer vreemde fantasieen :rolleyes:

criminar
02-11-05, 15:04
Geplaatst door freya
Welke religie hingen ze dan aan? :confused: Het aanbidden van de vorige Koning ,Hassan II.Het Hassanisme,alias Satanisme.

freya
02-11-05, 15:09
Geplaatst door criminar
Het aanbidden van de vorige Koning ,Hassan II.Het Hassanisme,alias Satanisme.

:haha:


:argwaan: maar ik betwijfel of je daarvoor wordt opgepakt in Marokko :vreemd:

Amenzu
02-11-05, 17:56
Het is een materie waar ik niet thuis hoor. Ik weet weinig van de satans en al die duivelsachtige overtuigingen.

Ik vond het een merkwaardig artikel en heb hier een samenvatting geplaatst.


Geplaatst door freya
Er zijn maar bijzonder weinig echte duivelaanbidders in de wereld. Ik weet van 1 of 2 obscure groepjes in de VS

Satanisten bv aanbidden de duivel absoluut niet, die erkennen nl geen enkele macht boven zichzelf.

Het is altijd erg makkelijk om van een geloof dat je niet begrijpt te roepen dat het duivels is.

Ik ben heks en polytheist, mijn geloof strookt ook niet met de islam en van mij zullen mss ook mensen denken of zelfs beweren dat ik duivelaanbidder ben, terwijl ik het hele bestaan van 'de duivel' niet eens erken :rolleyes:

Amenzu
02-11-05, 18:03
Een corrupte orgasan kan nooit serieus zijn. Rechtzaken zijn te koop in Marokko.

De beschuldiging van de rechtbank is zo het er staat, ik kan er niets aan doen.





Geplaatst door Rabi'ah.
Vooralsnog beweert hij dat het duivelaanbidders zijn. Maar ik heb ook een aantal vragen gesteld, misschien dat hij zo terug is.

Hij is namelijk een van de weinige prikkers hier die het Arabisch machtig is. :moe:




Dat eerste is zeker waar.

Maar ik kan me nogmaals niet voorstellen dat een instantie als het OM zonder serieus onderzoek zomaar een groep mensen vervolgt, alleen omdat zij vindt dat die lui een rare godsdienst hebben.

Juridisch gezien kan dat niet eens. Je moet serieuze bewijzen/aanwijzingen hebben voordat je tot vervolging overgaat.

Amenzu
02-11-05, 18:06
Geplaatst door freya
:haha:


:argwaan: maar ik betwijfel of je daarvoor wordt opgepakt in Marokko :vreemd:

Dan ben je erg naief. Come on! We hebben het hier niet over Noorwegen.

Zwarte Kat
02-11-05, 18:52
Geplaatst door Amenzu
In de stad Nador heeft de arrestatie van een groep jongeren voor opschudding in heel Maroko gezorgd.


De aanklacht van het OM luidt als volgt:

Het aanhangen van een religie (duivelsreligie), dat de relegieuze karakter van het land en haar heiligdom aantast. De rechtbank acht de beginselen van deze religie in strijd met en een gevaar vormen voor de islam. Zij worden ook vervolgd voor het ranselen van aanhangers.



Is toch niet uniek in Marokko?
In Casa zijn meerdere malen een aantal jongeren opgepakt omdat ze black metal muziek maakte en anti-islam waren. Een paar van die gasten hebben lange tijd vast moeten zitten.

Zwarte Kat
02-11-05, 18:58
Maart 2003:

Moroccan heavy metal fans jailed

The judge revealed curious attitudes
More than a dozen heavy metal musicians and fans have been jailed in Casablanca for moral and religious crimes, local media reported.
The 14 men, all between the ages of 22 and 35, were convicted of "acts capable of undermining the faith of a Muslim" and "possessing objects which infringe morals".

Their sentences of between one month and one year followed newspaper pieces which dubbed them "Satanists" involved in international devil-worship.

Nine of the convicted men were in three Moroccan heavy metal groups Nekros, Infected Brain and Reborn.

French-language weekly magazine TelQuel particularly rounded on the judge for saying "normal people go to concerts in a suit and tie", not a black T-shirt with heavy-metal symbols that the court saw.

The judge was also pilloried for being suspicious that one of those convicted preferred to write English song lyrics.

Driss Ksikes, chief editor at TelQuel magazine, said: "Morocco's young people will not feel at home in their own country.

"Our judicial system needs psychologists if they don't understand that young people are by essence subversive and like to shock."

The sentences were also condemned by friends, families and teachers, who said older establishment figures were unable to understand this particular area of youth culture.

Soumayah Kortbi, whose 31-year-old brother Ayoub Kortbi was sentenced to three months, said: "I am disappointed with justice in my country. It is as though the court did not take the trouble to find out the facts."

The harsh sentences will also raise concerns among many in Morocco at a time when there are also fears that Islamist politicians are becoming stronger.

Journalist's anger

Morocco's legal system allows a maximum sentence of three years for trying to convert a Muslim to another faith.

The investigation into the men is said to have been sparked by an interview with a 21-year-old female heavy metal fan printed in the weekly As-Sahifa last July.

Journalist Nourredine Ben Malik said he opposed the sentences utterly.

"There was no solid argument behind them, and I've signed a petition saying as much.

"These are just young people who like a certain kind of music. If there is a problem with their thinking it is not a matter for the courts but for their families, political parties and society."

freya
02-11-05, 19:03
Geplaatst door Zwarte Kat
Maart 2003:

Moroccan heavy metal fans jailed

The judge revealed curious attitudes
More than a dozen heavy metal musicians and fans have been jailed in Casablanca for moral and religious crimes, local media reported.
The 14 men, all between the ages of 22 and 35, were convicted of "acts capable of undermining the faith of a Muslim" and "possessing objects which infringe morals".

Their sentences of between one month and one year followed newspaper pieces which dubbed them "Satanists" involved in international devil-worship.

Nine of the convicted men were in three Moroccan heavy metal groups Nekros, Infected Brain and Reborn.

French-language weekly magazine TelQuel particularly rounded on the judge for saying "normal people go to concerts in a suit and tie", not a black T-shirt with heavy-metal symbols that the court saw.

The judge was also pilloried for being suspicious that one of those convicted preferred to write English song lyrics.

Driss Ksikes, chief editor at TelQuel magazine, said: "Morocco's young people will not feel at home in their own country.

"Our judicial system needs psychologists if they don't understand that young people are by essence subversive and like to shock."

The sentences were also condemned by friends, families and teachers, who said older establishment figures were unable to understand this particular area of youth culture.

Soumayah Kortbi, whose 31-year-old brother Ayoub Kortbi was sentenced to three months, said: "I am disappointed with justice in my country. It is as though the court did not take the trouble to find out the facts."

The harsh sentences will also raise concerns among many in Morocco at a time when there are also fears that Islamist politicians are becoming stronger.

Journalist's anger

Morocco's legal system allows a maximum sentence of three years for trying to convert a Muslim to another faith.

The investigation into the men is said to have been sparked by an interview with a 21-year-old female heavy metal fan printed in the weekly As-Sahifa last July.

Journalist Nourredine Ben Malik said he opposed the sentences utterly.

"There was no solid argument behind them, and I've signed a petition saying as much.

"These are just young people who like a certain kind of music. If there is a problem with their thinking it is not a matter for the courts but for their families, political parties and society."

Dabedoelikdus :moe:

Syphax
02-11-05, 20:07
Geplaatst door Amenzu
Dan ben je erg naief. Come on! We hebben het hier niet over Noorwegen.
Of je gepakt wordt voor het aanbidden van Hassan II? Ik denk het niet Amenzu. :knipoog:

Zwarte Kat
02-11-05, 20:22
Geplaatst door Syphax
Of je gepakt wordt voor het aanbidden van Hassan II? Ik denk het niet Amenzu. :knipoog:

:hihi: Maar er zitten in Norge wel een paar satanisten in de bak.....

Syphax
02-11-05, 20:43
Geplaatst door Zwarte Kat
:hihi: Maar er zitten in Norge wel een paar satanisten in de bak.....
:knife_hea
Ironie is dat er wel volop onislamitische gebruiken (vodoo) zijn die wel legaal zijn.

Joesoef
02-11-05, 20:50
Weer een reden minder om naar Marokko te willen.

Syphax
02-11-05, 20:54
Geplaatst door Joesoef
Weer een reden minder om naar Marokko te willen.
Heavy metal of Satan? :duivels:

assassijn
02-11-05, 22:03
Het is gewoon de schuld van de Pan-zion-Arabieren!

mark61
02-11-05, 23:09
Geplaatst door Zwarte Kat
Is toch niet uniek in Marokko?
In Casa zijn meerdere malen een aantal jongeren opgepakt omdat ze black metal muziek maakte en anti-islam waren. Een paar van die gasten hebben lange tijd vast moeten zitten.

Eerste wat ik dacht. Een paar gothic types of zo. Das wel schrikken daaro natuurlijk.

reallife
03-11-05, 12:42
Geplaatst door freya

Ik ben heks en polytheist, mijn geloof strookt ook niet met de islam en van mij zullen mss ook mensen denken of zelfs beweren dat ik duivelaanbidder ben, terwijl ik het hele bestaan van 'de duivel' niet eens erken :rolleyes:

Je beseft niet waarmee je bezig bent. :droef:

freya
03-11-05, 13:34
Geplaatst door reallife
Je beseft niet waarmee je bezig bent. :droef:

:haha:


Dabedoelikdus :loens:

Amenzu
03-11-05, 15:10
Ik heb net wat mensen gesproken in Nador om ze alvat te feleciteren voor morgen (suiker feest). Het zijn inderdaad gewoon Hard rockers. Maar de zaak heeft welvoor opschudding gezorgd. Alle middelbare scholen hebben tijdens de les aandacht aan besteed.

Mark
03-11-05, 16:03
De kop moet dus gewoon zijn: Facistisch marokkaans regime sluit tiners op wegens luisteren naar heavy metal.

freya
03-11-05, 16:05
Geplaatst door Amenzu
Ik heb net wat mensen gesproken in Nador om ze alvat te feleciteren voor morgen (suiker feest). Het zijn inderdaad gewoon Hard rockers. Maar de zaak heeft welvoor opschudding gezorgd. Alle middelbare scholen hebben tijdens de les aandacht aan besteed.

Tsja, dat dacht ik dus al.




maar dat was wel duidelijk denk ik :)

Mark
03-11-05, 16:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Om het compleet te maken: het westen steunt fascistisch regime dat tieners opsluit etc.

moeilijk moeilijk, het zijn natuurlijk wel duivelsaanbidders he, dan zijn die facistische regimes wel weer ok. (de landen die de regimes steunen natuurlijk niet)

reallife
03-11-05, 17:04
Geplaatst door MuMu
Heksen en satanisten zouden elkaars tegenpolen moeten zijn.

Misschien geloven ze dat zelf?

reallife
03-11-05, 17:06
Geplaatst door freya
:haha:


Dabedoelikdus :loens:

Weleens getuigennissen gelezen van ex wicca's? Misschien gaan je ogen dan open? :)

(denk niet dat ik het verwar met Harry Potter, daar heb ik zelf delen van in mijn boekenkast staan)

freya
03-11-05, 17:14
Geplaatst door reallife
Weleens getuigennissen gelezen van ex wicca's? Misschien gaan je ogen dan open? :)

(denk niet dat ik het verwar met Harry Potter, daar heb ik zelf delen van in mijn boekenkast staan)

:haha: je bedoelt die ene must die altijd bij de EO komt opdraven?

Laat ik je vertellen dat zij nooit ingewijd wicca kan zijn geweest, Daarvoor zit ze te veel baarlijke nonsens te vertellen.

En verder weet ik zelf natuurlijk het beste waar ik wel en niet in geloof. Dus als ik je zeg dat ik niet in het bestaan van de duivel geloof, dan zal je dat van mij moeten aannemen.

Ik weet wel van het bestaan van demonen, maar dat wil niet zeggen dat ik daar mee samenwerk, mocht je dat soms denken.


BTW vind ik het prima dat er bij de EO af en toe gewaarschuwd wordt om kinderen niet te laten experimenteren met magie en vooral glaasje draaien. Die waarschuwingen, dat dat helemaal verkeerd kan uitpakken, kan ik nl niet anders dan onderschrijven.(hoewel om net iets andere redenen dan door de EO gegeven, maar dat spreekt denk ik wel voor zich)

reallife
03-11-05, 19:08
Geplaatst door freya
:haha: je bedoelt die ene must die altijd bij de EO komt opdraven?

Laat ik je vertellen dat zij nooit ingewijd wicca kan zijn geweest, Daarvoor zit ze te veel baarlijke nonsens te vertellen.

En verder weet ik zelf natuurlijk het beste waar ik wel en niet in geloof. Dus als ik je zeg dat ik niet in het bestaan van de duivel geloof, dan zal je dat van mij moeten aannemen.

Ik weet wel van het bestaan van demonen, maar dat wil niet zeggen dat ik daar mee samenwerk, mocht je dat soms denken.


BTW vind ik het prima dat er bij de EO af en toe gewaarschuwd wordt om kinderen niet te laten experimenteren met magie en vooral glaasje draaien. Die waarschuwingen, dat dat helemaal verkeerd kan uitpakken, kan ik nl niet anders dan onderschrijven.(hoewel om net iets andere redenen dan door de EO gegeven, maar dat spreekt denk ik wel voor zich)

Ik weet niet of we het over dezelfde hebben. De enige uitzending die ik van de eo op dit gebied zag ging over het thema van de kinderboekenweek.

Maar spreek je jezelf niet tegen als je wel weet van het bestaan van demonen en niet van de duivel?

In ieder geval, mocht je ooit wel problemen op dit gebied krijgen al denk je nu van niet, dan hoop ik dat je de juiste Weg zult vinden. :)

freya
03-11-05, 19:19
Geplaatst door reallife
Ik weet niet of we het over dezelfde hebben. De enige uitzending die ik van de eo op dit gebied zag ging over het thema van de kinderboekenweek.

Niet gezien ik heb een andere uitzending gezien ook voor kinderen, met een dame die beweerde ex-wicca te zijn.



Maar spreek je jezelf niet tegen als je wel weet van het bestaan van demonen en niet van de duivel?

Nee. De duivel is een monotheistische uitvinding, waaraan al 'het kwaad' in de wereld opgehangen kan worden. Een tegenhanger van het 'absoluut goede'. Een gevallen engel.
Ik geloof niet in absoluut goed en absoluut kwaad en ik geloof niet in engelen. Dus ik geloof niet in de duivel.

Demonen zijn een heel ander verhaal, de meeste ontstaan in je eigen hoofd, sommigen ontstaan uit het collectief bewustzijn, sommige zijn er gewoon. Ze zijn niet absoluut kwaad, maar vooral gericht op hun eigen belang en dat heeft vaak een negatief effect op anderen. (ff kort door de bocht, dit is niet een juiste plek om dit allemaal te bespreken)


In ieder geval, mocht je ooit wel problemen op dit gebied krijgen al denk je nu van niet, dan hoop ik dat je de juiste Weg zult vinden. :)

Ik heb de juiste weg al lang gevonden, het is de kunst daar niet steeds weer vanaf te raken. :fpetaf:

freya
03-11-05, 19:22
Geplaatst door 151 Nobelprizes
De juiste weg voor jou zelf, bedoel je (hoop ik).

Is er dan een andere mogelijk?

reallife
03-11-05, 19:23
Geplaatst door freya
Niet gezien ik heb een andere uitzending gezien ook voor kinderen, met een dame die beweerde ex-wicca te zijn.




Nee. De duivel is een monotheistische uitvinding, waaraan al 'het kwaad' in de wereld opgehangen kan worden. Een tegenhanger van het 'absoluut goede'. Een gevallen engel.
Ik geloof niet in absoluut goed en absoluut kwaad en ik geloof niet in engelen. Dus ik geloof niet in de duivel.

Demonen zijn een heel ander verhaal, de meeste ontstaan in je eigen hoofd, sommigen ontstaan uit het collectief bewustzijn, sommige zijn er gewoon. Ze zijn niet absoluut kwaad, maar vooral gericht op hun eigen belang en dat heeft vaak een negatief effect op anderen. (ff kort door de bocht, dit is niet een juiste plek om dit allemaal te bespreken)



Ik heb de juiste weg al lang gevonden, het is de kunst daar niet steeds weer vanaf te raken. :fpetaf:



Kom een keertje op de koffie. We zouden wel een poosje kunnen bomen ;)

reallife
03-11-05, 20:04
Geplaatst door MuMu
Een ECHTE heks aanbidt de duivel nimmer.
Een ECHTE satanist zal nooit het pad van de heks kiezen.

Haal ze daarom niet door elkaar.
Ze hebben niets met elkaar te maken.

Ik weet dat ze dat zelf denken. Maar vanuit mijn geloof gezien hebben ze dezelfde meester al zal een heks dat zelf niet beseffen.

freya
03-11-05, 20:25
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh jawel. Die van het gezonde verstand, om mee te beginnen.

Iedereen bewandelt de juiste weg voor zichzelf.
Behalve masochisten natuurlijk, die vinden het lekker om zichzelf te kwellen met een weg die niet bij hen past. Waarmee het een masochistische weg is geworden en dus eigenlijk alweer wel passend is voor die persoon :strik:

freya
03-11-05, 20:31
Geplaatst door reallife
Ik weet dat ze dat zelf denken. Maar vanuit mijn geloof gezien hebben ze dezelfde meester al zal een heks dat zelf niet beseffen.

Geloof jij echt in het sprookje van een duivel die constant bezig is met proberen mensen in zijn macht te krijgen?

En God(in) die daar maar machteloos op moet toezien en moet hopen dat er een paar christenen zo dapper zijn om die mensen weer te redden?


Bizar wereldbeeld heb ik dat altijd gevonden.

Zwarte Kat
03-11-05, 20:35
Geplaatst door MuMu
Een ECHTE heks aanbidt de duivel nimmer.
Een ECHTE satanist zal nooit het pad van de heks kiezen.

Haal ze daarom niet door elkaar.
Ze hebben niets met elkaar te maken.

:loens:

reallife
03-11-05, 20:40
Geplaatst door MuMu
Sorry, maar er stond niet "weet hebben van" maar "geloven in" de duivel. Dat is wezenlijk anders.



Je hebt teveel vooroordelen en het lukt je daardoor niet onbevangen informatie in je op te nemen over wat echte heksen doen.

Om het voor jou duidelijk te maken is misschien makkelijk om de vergelijking te maken met Jezus.
De weg die Jezus predikt komt vrijwel overeen met wat echte heksen doen: diep respect hebben voor alles wat leeft en het goede in zichzelf aanspreken maar ook de strijd durven aangaan met de donkere kanten in zichzelf.

Jezus zei ook: "Ken Uzelve" en daar bedoelde hij ook mee: al je onvolkomenheden, al je minder mooie eigenschappen.

Jezus was eigenlijk een heks in optima forma. Zo kun je het zien.



Jezus zei idd Ken U zelve. Daarmee bedoeld Hij dat we enorm zijn afgedwaald van onze oorspronkelijke bestemming. Dat we zondige en verloren mensen zijn die Zijn genade nodig hebben. Hij heeft ons persoonlijk vrijgekocht uit de handen van de satan door te sterven aan het kruis.
Hekserij is het gebied van de satan.

freya
03-11-05, 20:46
Geplaatst door reallife

Hekserij is het gebied van de satan.

Wat weet jij eigenlijk van hekserij?

reallife
03-11-05, 20:48
Geplaatst door freya
Geloof jij echt in het sprookje van een duivel die constant bezig is met proberen mensen in zijn macht te krijgen?

En God(in) die daar maar machteloos op moet toezien en moet hopen dat er een paar christenen zo dapper zijn om die mensen weer te redden?


Bizar wereldbeeld heb ik dat altijd gevonden.

Ja dat geloof ik, met dit verschil dat de redding in Jezus ligt en niet in onszelf.

Efeziërs 6:10-12
10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest,

freya
03-11-05, 20:54
Geplaatst door reallife
Ja dat geloof ik, met dit verschil dat de redding in Jezus ligt en niet in onszelf.

Efeziërs 6:10-12
10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest,

Paulus had wel meer vreemde ideeen. Zijn vrouwbeeld was ook heel charmant.

reallife
03-11-05, 20:56
Geplaatst door freya
Wat weet jij eigenlijk van hekserij?

Ik ben een nieuwsgierig mens en lees veel. Vroeger was ik trouwens ook gek op die keltisch getinte boeken en vond het erg boeiend. Maar voor de rest ben ik een leek en houd me vast aan wat er in de bijbel staat.

freya
03-11-05, 20:58
Geplaatst door reallife
Ik ben een nieuwsgierig mens en lees veel. Vroeger was ik trouwens ook gek op die keltisch getinte boeken en vond het erg boeiend. Maar voor de rest ben ik een leek en houd me vast aan wat er in de bijbel staat.

En wat staat er in de bijbel over hekserij?

Ik heb een gruwelijke hekel aan keltisch getinte boeken met romantische fantasieverhaaltjes over Merlijn en Morgana.

reallife
03-11-05, 21:00
Geplaatst door MuMu
Neen de term Heks is volledig uitgehold, verkracht en anderszins misbruikt... door de religies.. Niet door het geloof.

En ons wijsmaken dat Jezus ons wilde laten zien dat we zondige en verloren mensen zijn, dat hebben de Calvinisten en al die andere ratten na het overlijden van Jezus gedaan: door zijn bedoelingen en zijn woorden totaal te verdraaien naar het negatieve hebben ze hem na zijn dood nog duizenden malen vermoord en verkracht.

De positieve versie van Jezus, klinkt mij veel meer als de waarheid in de oren over wie hij werkelijk was:
Jezus was een soort wezen van licht die ons eraan kwam herinneren dat wij allemaal wezens van licht zijn en dat we dat ons alleen moeten herinneren. Daarom is zijn Weg de Waarheid.
Hij kwam ons laten zien dat we net als hij, allemaal goden zijn en dat we ons niet afgesneden hoeven voelen van die goddelijke oorsprong.

Dat geloof ik dus niet.

reallife
03-11-05, 21:01
Geplaatst door freya
Paulus had wel meer vreemde ideeen. Zijn vrouwbeeld was ook heel charmant.

Jazeker, ik heb er totaal geen moeite mee. :)

reallife
03-11-05, 21:02
Geplaatst door MuMu
Jouw geloof maakt je dus blind.

Grappig. Ik dacht hetzelfde over jou.

Rabi'ah.
03-11-05, 21:02
Geplaatst door freya


Ik heb een gruwelijke hekel aan keltisch getinte boeken met romantische fantasieverhaaltjes over Merlijn en Morgana.

Waarom?

Dr was laatst trouwens een hele mooie film van, The mists of Avalon heette die.

Dacht juist dat dat jou wel aan zou spreken. :hihi:

reallife
03-11-05, 21:03
Geplaatst door freya
En wat staat er in de bijbel over hekserij?

Ik heb een gruwelijke hekel aan keltisch getinte boeken met romantische fantasieverhaaltjes over Merlijn en Morgana.

Ik wil het wel voor je opzoeken maar het interesseert je denk ik niet.

reallife
03-11-05, 21:09
Geplaatst door MuMu
Geloof je dat Jezus ons even kwam inwrijven dat wij niet deugen??
Kom nou!
Je gelooft toch niet in een straffende God? :fpotver:

Jazeker!


Geplaatst door MuMu
Met dien verschille dat ik het niet denk, maar constateer. :tik:


Tja. :)

freya
03-11-05, 21:10
Geplaatst door reallife
Ik wil het wel voor je opzoeken maar het interesseert je denk ik niet.

Dat denk je dan verkeerd.

Ik weet van wat verwijzingen naar waarzeggerij, maar verder heb ik nooit iets gevonden. (Wat dus niet wil zeggen dat er verder niets in staat, ik heb nu eenmaal erg weinig geduld met dat soort oersaaie teksten)

reallife
03-11-05, 21:23
Geplaatst door freya
Dat denk je dan verkeerd.

Ik weet van wat verwijzingen naar waarzeggerij, maar verder heb ik nooit iets gevonden. (Wat dus niet wil zeggen dat er verder niets in staat, ik heb nu eenmaal erg weinig geduld met dat soort oersaaie teksten)

Zoeken in: NBV - De Nieuwe Bijbelvertaling (2004).

Hand 8,9
Voordien had een zekere Simon in de stad magie bedreven en de bevolking versteld doen staan. Hij beweerde over bijzondere gaven te beschikken,

Hand 16,16
Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars.

. Hand 19,19
Onder hen waren ook velen die magie hadden bedreven, maar die nu hun boekrollen verzamelden en publiekelijk verbrandden. Toen de waarde ervan werd berekend, kwam men uit op een bedrag van vijftigduizend zilverstukken.


. Gal 5,20
afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit,

. Op 9,21
Evenmin braken ze met hun leven van moord en toverij, van ontucht en diefstal.

. Op 18,23
het licht van de lamp nooit meer in je schijnen. Het feestgedruis rond bruid en bruidegom zal in jou nooit meer te horen zijn. Eens waren je handelaars de groten der aarde, alle volken bezweken voor je verleidende toverij.

. Op 21,8
Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’

9. Op 22,15
Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.

© 2004 Nederlands Bijbelgenootschap

freya
03-11-05, 21:39
Geplaatst door reallife
Zoeken in: NBV - De Nieuwe Bijbelvertaling (2004).

Hand 8,9
Voordien had een zekere Simon in de stad magie bedreven en de bevolking versteld doen staan. Hij beweerde over bijzondere gaven te beschikken,

Hand 16,16
Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars.

. Hand 19,19
Onder hen waren ook velen die magie hadden bedreven, maar die nu hun boekrollen verzamelden en publiekelijk verbrandden. Toen de waarde ervan werd berekend, kwam men uit op een bedrag van vijftigduizend zilverstukken.


. Gal 5,20
afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit,

. Op 9,21
Evenmin braken ze met hun leven van moord en toverij, van ontucht en diefstal.

. Op 18,23
het licht van de lamp nooit meer in je schijnen. Het feestgedruis rond bruid en bruidegom zal in jou nooit meer te horen zijn. Eens waren je handelaars de groten der aarde, alle volken bezweken voor je verleidende toverij.

. Op 21,8
Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’

9. Op 22,15
Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.

© 2004 Nederlands Bijbelgenootschap





Fijn zo alles op een hoop, dat maakt het leven zo prettig overzichtelijk.

Moord, diefstal en toverij, allemaal een pot nat :rolleyes:



Iig getuigen deze teksten van bijzonder weinig inhoudelijke kennis van hekserij :moe:

reallife
04-11-05, 13:43
Geplaatst door MuMu
Dan ben je satanist. :melig:

Ik zou je heel graag het boek "Een ongewoon gesprek met God" van de auteur Neale Donald Walsch willen aanraden. Dat is echt een geweldig boek over het geloof, God, Jezus en alle levensvragen etc.

Echt goed! :duim:

:) Ik aanbid hem beslist niet hoor!

Ik waardeer je tip maar ik zocht hem op via google en het strookt niet met mijn opvattingen die in jouw ogen ws nogal radicaal zijn.
Let wel, ik geef hier mijn mening maar ik wil die niet aan iemand anders opleggen. Dat kan ik geeneens. Geloof is een eigen keus. Maar als er wordt gevraagd wat de bijbel zegt over bepaalde dingen dan ben ik daar heel eerlijk in. Zonder dat ik daarmee over jullie als mens wil oordelen, ik ken jullie ook niet in het echt.
In het echt heb ik ook niet gelovige vriendinnen en collega's en het is altijd leuk om met ze te discusseren. :)

Oeroeboeroe
04-11-05, 20:51
Geplaatst door David
Kleuterwerpen, bijvoorbeeld. Met leuke prijsjes.

:haha:

Amenzu
12-11-05, 22:31
een van de leden van deze groep heeft een inetrview gegeven:

Hij spreekt dus degelijk over een religie. Zij hadden zelfs een boek en kwamen bij elkaar in huizen of afgelegen plekken om hun rituelen uitvoederen. De groep, bestaand uit vrouwen en mannen, leefde volegsn het boek van de Satan aanbider. Hij zegt dat interenet ene belangrijke rol hierin heeft gespeeld.

Zij brengen altijd een offer, want volegsn is het ritueel niets waard zonder bloed. Er wordt dus een ZWARTE GEIT, kat, etc geslacht...

http://www.nadorcity.com/arifi/modules/news/article.php?storyid=55

freya
12-11-05, 22:55
Geplaatst door Amenzu
een van de leden van deze groep heeft een inetrview gegeven:

Hij spreekt dus degelijk over een religie. Zij hadden zelfs een boek en kwamen bij elkaar in huizen of afgelegen plekken om hun rituelen uitvoederen. De groep, bestaand uit vrouwen en mannen, leefde volegsn het boek van de Satan aanbider. Hij zegt dat interenet ene belangrijke rol hierin heeft gespeeld.

Zij brengen altijd een offer, want volegsn is het ritueel niets waard zonder bloed. Er wordt dus een ZWARTE GEIT, kat, etc geslacht...

http://www.nadorcity.com/arifi/modules/news/article.php?storyid=55

Kan er geen woord van lezen, maar herken wel het plaatje

Het zijn dus aanhangers van La Vey. Dat zijn dus idd satanisten en die aanbidden NIET de duivel, want erkennen geen hogere macht boven zichzelf.

Dat slachten van een dier is helemaal niet noodzakelijk in het La Vey satanisme, maar in Marokko is men sowieso nog steeds gewend aan dierenoffers elk jaar, dus dat lijkt me niet iets om je erg druk over te maken.

Ben wel heel benieuwd naar de vertaling van dat artikel, dit is voor mij voor het eerst dat ik over echt satanisme in een islamitisch land hoor.

Iemand? :strik: :staart: :rood: :tik:

Amenzu
13-11-05, 11:06
Geplaatst door freya
Kan er geen woord van lezen, maar herken wel het plaatje

Het zijn dus aanhangers van La Vey. Dat zijn dus idd satanisten en die aanbidden NIET de duivel, want erkennen geen hogere macht boven zichzelf.

Dat slachten van een dier is helemaal niet noodzakelijk in het La Vey satanisme, maar in Marokko is men sowieso nog steeds gewend aan dierenoffers elk jaar, dus dat lijkt me niet iets om je erg druk over te maken.

Ben wel heel benieuwd naar de vertaling van dat artikel, dit is voor mij voor het eerst dat ik over echt satanisme in een islamitisch land hoor.

Iemand? :strik: :staart: :rood: :tik:


Ik heb helaas geen tijd om het hele artikel te vertalen, maar het komt op het volgende neer.


De meeste aanhangers doen het tot nu toe in het geheim. Maar zij verwachten in de toekomst er voor uit te komen. Zelfs de families zijn op dit moment niet op de hoogte. Omdat ze vinden dat het verlies van hun familie op dit moment een te hoge prijs daravoor is.

Zij kregen hun boeken en materiaal uit Europa en met name via Melilla, waar satanisme toegestaan is en de sanaisten hun religie zonder beperking kunnen belijden.

Zij zien zichzelf niet als moslim vijanden. Maar een groep die voor een overtuiging heeft gekozen en niemand wat slecht doet. zij willen gewoon een land waar vrijheid op meninguiting en religie is. Zij zeggen dat ze de christenen en moslims niet vragen om hun religie aan te hangen, maar kunnen altijd zich aansluiten.

Ik moet je eerlijk zeggen, ik weet niets over deze religie. Toen ik Duivelaanbidder in het Arbisch las, ging ik vanuit dat de duivel hun god was.

freya
13-11-05, 11:37
Geplaatst door Amenzu
Ik heb helaas geen tijd om het hele artikel te vertalen, maar het komt op het volgende neer.


De meeste aanhangers doen het tot nu toe in het geheim. Maar zij verwachten in de toekomst er voor uit te komen. Zelfs de families zijn op dit moment niet op de hoogte. Omdat ze vinden dat het verlies van hun familie op dit moment een te hoge prijs daravoor is.

Zij kregen hun boeken en materiaal uit Europa en met name via Melilla, waar satanisme toegestaan is en de sanaisten hun religie zonder beperking kunnen belijden.

Zij zien zichzelf niet als moslim vijanden. Maar een groep die voor een overtuiging heeft gekozen en niemand wat slecht doet. zij willen gewoon een land waar vrijheid op meninguiting en religie is. Zij zeggen dat ze de christenen en moslims niet vragen om hun religie aan te hangen, maar kunnen altijd zich aansluiten.

Ik moet je eerlijk zeggen, ik weet niets over deze religie. Toen ik Duivelaanbidder in het Arbisch las, ging ik vanuit dat de duivel hun god was.

Dank :fpetaf:


Satanisme is strikt genomen geen religie, maar een levenshouding.
Een (La Vey) satanist gaat uit van de kracht van het eigen individu en dat is de hoogste macht die een satanist erkend.
La Vey is een schrijver die verschillende boeken over satanisme heeft geschreven en de 'kerk van satan' heeft opgericht.
Het leuke van satanisten vind ik dat ze niets zomaar aannemen, maar geacht worden overal zelf een mening over te vormen, ook over wat goed en slecht is. In de praktijk krijg je daar hele bewuste individuen van. (die zich vaak erg druk maken over dierenleed en het millieu)
Maar dan heb ik het natuurlijk niet over pubers die het stoer lijkt om te shockeren door hail satan! te roepen enzo.
Ik heb het ook niet over het hele kleine groepje echte duivelaanbidders dat wel bestaat.

Amenzu
13-11-05, 11:44
Geplaatst door freya
Dank :fpetaf:


Satanisme is strikt genomen geen religie, maar een levenshouding.
Een (La Vey) satanist gaat uit van de kracht van het eigen individu en dat is de hoogste macht die een satanist erkend.
La Vey is een schrijver die verschillende boeken over satanisme heeft geschreven en de 'kerk van satan' heeft opgericht.
Het leuke van satanisten vind ik dat ze niets zomaar aannemen, maar geacht worden overal zelf een mening over te vormen, ook over wat goed en slecht is. In de praktijk krijg je daar hele bewuste individuen van. (die zich vaak erg druk maken over dierenleed en het millieu)
Maar dan heb ik het natuurlijk niet over pubers die het stoer lijkt om te shockeren door hail satan! te roepen enzo.
Ik heb het ook niet over het hele kleine groepje echte duivelaanbidders dat wel bestaat.


Dat is ook wat die man zegt, dat het een religie is waar men zelf tot oplossingen moet komen.

Op een gegeven moment werd deze vraag gesteld: Je had het over vrouwen in de groep, vertel meer over? Het antwoord was: Bij ons moet iedereen zelf overtuigd raken van onze religie. Wij doen onze best om de meisjes te bereiken en dan is het aan hun of ze ....

En verder had hij ook over, dat ze met neimand een probleem hebben en willen hebben. Zij willen dat ze gewoon het recht krijgen om hun religie in openheid te beleven, zoals het geval is in Melilla.