PDA

Bekijk Volledige Versie : Onmisbaar overzicht van alle bronnen - foto's en teksten rond Theo van Gogh



Ron Haleber
03-11-05, 09:28
Voor een uitstekend onmisbaar overzicht van alle bronnen rond Theo van Gogh, raad ik iedereen aan de pagina:

http://theo-van-gogh.pagina.nl/

Hier vindt u alle - ook gruwelijke - foto's, ook vele teksten van Theo als de metro-columns van Theo. Ook info rondom de moord als over Moh. B. en Samir A.


Ik vond deze site omdat veel mensen vandaar naar pagina's op mijn site kwamen.

Zo verwijst de kolom midden boven - tiental links - met "Fotoreportage reakties 2004" naar mijn foto-pagina over de reacties van de Amsterdammers:

http://www.ronhaleber.nl/theo.html

----------------------

Het uitstekende debat eergisteren in de Rode Hoed vindt u hier in de NRC:

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1130911308963.html

Bluebell
03-11-05, 09:44
Geplaatst door Ron Haleber
Voor een uitstekend onmisbaar overzicht van alle bronnen rond Theo van Gogh, raad ik iedereen aan de pagina:

http://theo-van-gogh.pagina.nl/

Hier vindt u alle - ook gruwelijke - foto's, ook vele teksten van Theo als de metro-columns van Theo.



Zo zie je maar.

Theo's Teksten, boeken, films, TV programma's en columns...

Alles is nog volop aanwezig.

De schepper ervan vermoorden maakt hem nog niet monddood.
Integendeel, zo leert de geschiedenis.

Ron Haleber
03-11-05, 10:03
Geplaatst door Bluebell
Zo zie je maar.

Theo's Teksten, boeken, films, TV programma's en columns...

Alles is nog volop aanwezig.

De schepper ervan vermoorden maakt hem nog niet monddood.
Integendeel, zo leert de geschiedenis.

Geheel mee eens!

Hopelijk leren moordenaars hiervan dat je van een artist - ook al doet hij het op een voor velen ongewenste manier - zijn woorden en werk niet vernietigen kan.

In Nederland zul je met zo iemand moeten leren debatteren...

Of als je dat niet kunt / of als zn antwoord niet bevalt, naar de rechter moeten stappen...

waterfiets
03-11-05, 12:13
Geplaatst door Bluebell

Alles is nog volop aanwezig.


Waaronder zijn eigen site:

http://www.theovangogh.nl

freya
03-11-05, 12:38
Geplaatst door Ron Haleber


Het uitstekende debat eergisteren in de Rode Hoed vindt u hier in de NRC:

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1130911308963.html

Uitstekend debat? Het was om te :kotsen:


Weer alleen praten over moslims, zonder ook maar 1 moslim zelf aan het woord te laten.
Elian die na een vol jaar nog steeds hetzelfde verhaaltje herhaalt, Jansen die de boel met extreme uitspraken weer lekker op de spits zat te drijven, terwijl Peters geen enkel weerwerk gaf en Ayaan die weer lekker warrig met definities aan het goochelen ging, zij laat duidelijk haar teksten door iemand anders schrijven en begrijpt er zelf eigenlijk geen hout van, dus spreekt zij zichzelf steeds binnen 5 minuten weer tegen. Scheffer zei er dan ook wat van, waarop ze werkelijk geniaal antwoordde: Ik ben altijd duidelijk :haha:

Alleen Femke was leuk en to the point.

Ron Haleber
03-11-05, 12:47
Geplaatst door freya
Uitstekend debat? Het was om te :kotsen:


Weer alleen praten over moslims, zonder ook maar 1 moslim zelf aan het woord te laten.
Elian die na een vol jaar nog steeds hetzelfde verhaaltje herhaalt, Jansen die de boel met extreme uitspraken weer lekker op de spits zat te drijven, terwijl Peters geen enkel weerwerk gaf en Ayaan die weer lekker warrig met definities aan het goochelen ging, zij laat duidelijk haar teksten door iemand anders schrijven en begrijpt er zelf eigenlijk geen hout van, dus spreekt zij zichzelf steeds binnen 5 minuten weer tegen. Scheffer zei er dan ook wat van, waarop ze werkelijk geniaal antwoordde: Ik ben altijd duidelijk :haha:

Alleen Femke was leuk en to the point.

Ik ben het met je eens dat het een groot manco was dat er geen moslim voor was uitgenodigd! Mij een raadsel!

Peters vond ik goed op dreef tegen Jansen die overigens door moslims tot de orde werd geroepen. Peters toonde de leegheid aan inhoud aan van de terreurthese.

Maar ik gaf Hans later gelijk dat Ruud te soft was geweest: er zouden geen oorlogsteksten in de koran te vinden zijn. Hans zei me dat Ruud door het OM was ingehuurd om de nette Islam te scheiden van de Islam van Bouyeri...

freya
03-11-05, 13:01
Geplaatst door Ron Haleber
Hans zei me dat Ruud door het OM was ingehuurd om de nette Islam te scheiden van de Islam van Bouyeri...

Dat lijkt me een uitstekend streven van het OM.
Beter dan dat ze iemand uitnodigen die verkondigd dat islamgeleerden die terrorisme afkeuren gewoon niet geloofd moeten worden, omdat die alleen maar zand in de ogen van westerlingen aan het strooien zijn.

Ik vraag me af of vanwege die extremistische uitspraak geen aangifte wegens belediging van een bevolkingsgroep en het zaaien van haat gedaan kan worden.

Ron Haleber
03-11-05, 13:45
Geplaatst door freya
Dat lijkt me een uitstekend streven van het OM.
Beter dan dat ze iemand uitnodigen die verkondigd dat islamgeleerden die terrorisme afkeuren gewoon niet geloofd moeten worden, omdat die alleen maar zand in de ogen van westerlingen aan het strooien zijn.

Ik vraag me af of vanwege die extremistische uitspraak geen aangifte wegens belediging van een bevolkingsgroep en het zaaien van haat gedaan kan worden.

Je doelt zeker op Hans Jansen?

Ik ben het op punten ook niet met Hans en Ayaan eens over dat al te gemakkelijke islam=terreur hoewel dat wel erg duidelijk bij sommige moslims gebeurt...

Maar Hans weet tenslotte als analyst en vertaler van arabische terreurtractaten wel erg goed waar hij het over heeft. Daar heeft hij tenslotte internationaal naam en faam mee verworven.

Rechters in ons westen zullen zeker geen vonnissen vellen over strijdende islamgeleerden met verschillende meningen...

Wel was het Hans al opgevallen dat ik het op deze site over "de beruchte Hans Jansen" had.

Jammer dat je me niet aansprak - nu ja wij allen zien elkaar wel weer op de promo van Maurits... :koppel:

freya
03-11-05, 14:14
Geplaatst door Ron Haleber

Maar Hans weet tenslotte als analyst en vertaler van arabische terreurtractaten wel erg goed waar hij het over heeft. Daar heeft hij tenslotte internationaal naam en faam mee verworven.


Die man heeft een kokervisie en daarmee is bijzonder makkelijk internationale faam te verwerven.

Ik ben er nog steeds niet achter of hij nu werkelijk zo extreem over de islam denkt, of dat hij gewoon een act opvoert omdat hij daarmee zo lekker kan scoren. Hij staat altijd weer duidelijk te genieten van alle belangstelling. En zeg nou zelf als hij niet steeds van die sjeuige oneliners produceerde, wie zou dat rare mannetje dan nog ooit ergens uitnodigen?